Pages

Pages

August 10, 2017

Kisah 'Top Dog' Pakatan Harapan Dan Pembelian 2 Buah Kapal Selam Scorpene Ada Tertulis Dalam Bukunya



Akhirnya terbukti penyokong-penyokong UMNO salah. Mereka mengatakan 'Top Dog' Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir tidak mempunyai jasa dari sudut pertahanan negara. Di dalam buku beliau 'Dr Mahathir's Selected Letters To World Leaders' jelas memperincikan bahawa Tun Dr Mahathirlah merupakan tulang belakang dalam pembelian dua buah kapal selam scorpene.

Jangan bagi kredit kepada DS Najib Razak. Bukan beliau yang mengusahakan pembelian scorpene. Sebaliknya Tun Dr Mahathir adalah heronya. DS Najib ibarat lembu punya susu, sapi dapat nama. Saya bantah kredit diberikan kepada DS Najib Tun Razak.

Buku tersebut memperincikan dalam tahun 1998, sewaktu Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri, beliau dan Rocard, Perdana Menteri Perancis telah bertukar 4 pucuk surat. 

Hasilnya MAS mendapat hak pendaratan di Paris manakala sebagai balasannya Malaysia terpaksa membeli dua kapal selam buatan Perancis dikenali sebagai scorpene yang hanya akan dihantar ke Malaysia pada tahun 2009.

Walaupun Tun Dr Mahathir bukan lagi di dalam UMNO, janganlah dilupakan peranan beliau dalam pembelian scorpene. Seperti kata orang putih, 'give the credit when its due'. Hidup Tun Dr Mahathir!

31 comments:

  1. Madey yg beli kapal selam mcm mana plak Razak baginda jadi kroni Najib?...siapa yg lantik razak baginda?...hehehe...madey yg lantik altonya jadi juru bahasa?
    ..altonya cari najib bukan cari madey...

    ReplyDelete
  2. Mahathir patut MALU ,sendiri bohong sediri buktikan diri berbohong.Tapi paling malu adalah mereka yg di bodohkan oleh pembohong,penyokong pembohong dan para pemimpin PH yg melantik pembohong jadi Pengerusi.Pengerusi Pakatan Bohong.

    ReplyDelete
  3. Altonya tersilap...dia ingat najib tu lah madey yg beli kapal selam...tu pasal altonya cari najib mintak duit komisen...akhirnye altonya diletupkan oleh orang yg tiada motif membunuh...pengupah masih bebas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..pelik teramat pelik bunuh tanpa motif guna c4.

      Delete
  4. Assalamualaikum wrwt. Pertama kali lihat admin CTS berikan kredit pada tokwan 'top dog' pakatan sejak beliau banyak menyerang PM Najib. Nampaknya peranan media cukup berkesan memainkan isu scorpene sehingga ramai yg percaya pembeliannya dibuat DS Najib. Malah isu pembohongan ini yg dikaitkan dgn pembunuhan Altantuya amat berkesan dan diperkatakan dalam kempen PRU-13. Tahniah CTS yang berjaya membongkar isu pembohongan ini dgn berkesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru cerita mahathir jumpa PM perancis, anda dah meleret sampai ke altantuya. Najib jadi menteri pertahanan 1991-1995, 2000-2008. Pernah dengar najib nafikan pembelian scorpene atas cadangan beliau sendiri? Najib cuma nafikan mengenali altantuya. Baru baca 1 perenggan, terus buat konklusi sendiri. Tanya 1 soalan pada razak baginda..ingat ratusan juta komisyen scorpene tu, najib tak dapat apa2?

      Delete
    2. Kalo madey yg eli kapal selam ape isunye?...isu pembelian kapalselam membabitkan rasuah oleh razak baginda di perancus...najib yg lantik razak baginda bukan madey...isu pembunuhan altonya pon tiada kaitan dengan madey...hehehe..

      Delete
  5. Teringat masa dalam PKR dulu,semua ahli sangat teruja utk melihat gambar Najib dgn Altantunya yg bakal di dedahkan oleh Nuar.Ramai yg menyangka kali ini 'habis' lah Najib,kerana kononnya Nuar tahu semua cerita,yg di dedahkan oleh bapak Altantunya dgn gambarnya sekali.Namun sampai ke hari ini gambar tersebut tak keluar, sama seperti jam Omega yg di simpan oleh WA tak menjelma.Nuar kelentong cukup pandai ,nak bagi penyokong nya terus lena tertipu.Sehingga ke hari ni pun ada lagi yg jenis bengong tertipu pasal Altantunya,walau pun dah macam-macam bukti keluar menunjukan altantunya tak ada kaitan dgn PM Najib dan Scorpeon.

    Nuar dgn Mahahtir memang kaki kelentong ,sekarang kalau mereka dah bersama runtuh lah dunia di buat nya.Bayangkan Mahathir sanggup kata dia tak tahu pasal kapal selam Scorpeon,sedangkan dia seniri tulis surat dan buku yg tunjuk dia yg uruskan G to G berkaitan pembelian kapal selam tu.Kelentong Mahathir mengalah kan Bomoh Siam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak tengok gambar najib altonya dan razak baginda dlm internet....gambar tu dikatakan diambil di singapore oleh sepupu altonya yg datang ke malaysia bersama altonya nak mintak wang dari najib...
      Anehnye rekod kemasukan sepupu altonya ade tapi rekod kemasukan altonya tiada....altonya masuk mesia dengan kapal selam....hehehe...

      Delete
    2. Gambar edit oleh Tian Chua pon ngko percaya. .confirm jenis baghal ngko ni

      Delete
  6. Si pembunuh upahan yang lari k Australia Si Sirul pun ckp. PM NAJIB TIADA KAITAN dgn pembunuhan Altantunya so...nak fitnah apa lagi...Razak baginda..boleh terlepas.. Tu yang heran..apa pun..mungkin bukan dia yng suruh.. Sapa...yer..agak agak ada orang cemburu... Hubungan Altantunya dgn razak baginda kot..cuba semak sapa disebalik pembelian kapal selam tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Situl masih ade kes mahkamah tapi mcm mana boleh terlepas ke ostralia tanpa passport...

      Sirul tak tahu siapa yg upah dia bunuh alto ya...dia hanye terima arahan DSP musa safri...anehnye musa safri tidak disiasat untuk mendapatkan bukti siapa upah sirul bunuh altonya...tu pasal sirul kata Najib tidak terlibat...
      Razak baginda kata Najib mintak dia jaga altonya...

      Delete
  7. 1mdb dah jadi kes jenayah di US. Jho low, riza aziz..mana mahu lari? Malaysia bila lagi nak bertindak? Istilah mo1 tak digunapakai lagi lps ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Non 1217....Cuba cer sikit ttg kenyataan wan zizah...Apabila Pakatan memang pru14... Mahathir akan disiasat!!!Nak gunapakai apa pulak...????

      Delete
    2. Lain ditanya lain dijawab. Dulu boleh berselindung dengan istilah mo1, sekarang terus guna nama NAJIB RAZAK. Kan senang macam tu..satu dunia boleh kenal siapa najib razak. Puluh billion hilang.

      Delete
  8. Sapa2 boleh jawab kenapa najib bagi rm7 juta pada ketua pengarah perisikan? ATM ada budget sendiri. Kecuali...ada tugas lain najib suruh buat.

    ReplyDelete
  9. Yer k..kes jenayah..tak tahu pulak... Jho low.. Riza nak lari buat apa..bukan mereka tu pengganas..k..anon12:17 kau punya cerita tak up to date lah...orang baca komen kau pun orang gelak..
    Jho low si tembam tu jugak kau sebut..Doj tu..tak kena topup..so lembablah buat kerja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu maknanya kau yang tak up to date. Skrg dah jadi kes jenayah, khalid abu bakar & apandi ali nak bagi alasan apa lagi?

      Delete
    2. Sitembam prompak yg tak pernah didesak supaya ditangkap dan disiasat....takut benar penyokong umno desak kerajaan siasat dan tangkap prompak cina tembam ni...

      Delete
    3. Yer k...kecoh k satu Amerika pasal jho low dan reza ni..yang aku tahu sekarng kecoh Amerika dgn korea utara...kau dapt berita jho low dgn reza dah jadi kes jenayah dari mana...Sr k atau Wsj..mmg tak up to datelah...mereka tu suka fitnah dah jadi mcm Iraq baru kau puas hati k anon 2:24 pm

      Delete
    4. Bila plk jd kes jenayah...doj failkan pun blm lg....Saman sivil yg dulu kena tarik dulu lah ngong...Homework lbh sikit Nok 224..

      Delete
  10. Isu nya sekarang bukan soal siapa beli ,tapi soalnya ada orang yg mengaku tak tahu pasal pembelian kapal selam Scorpeon,utk membolehkan dia memfitnah ,sedangkan dia adalha PM dan Menteri Kewanga,semasa pemeblian .Ini isu berbohong yg melampau.Kalau benda yg semudah ini pun dia boleh berbohong ,apa tah lagi benda lain yg agak complecated,yg susah utk di hadham oleh otak penyokong begeong dia,seperti isu 1MDB.Dah bertahun siu 1MDB ,penyokong dia masih tak fahm,tapi orang cerdik macam TS Khalid ,sekali bagi taklimat je dah boleh faham dan terima apa dia langkah rasionalisai.Kalau Mahahtir yg tak faham kita boleh teerim,dia dah nyanyuk,kalau tak nyanyuk masakan cakap merapu ,berubah-ubah dan syok sendiri.Mahathir oh Mahahtir,cari penyakit dan masalah pada masa sepatutnya hang beristirihat,muhasabah diri,taubat dan beribadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Scorpeon? Kahkahkah..salah isu ni. Org tua, hang elok pi berehat.

      Delete
    2. TS khalid kena kkentong dan belit arulkanda...huhihi...28 billion lesap ikut laporan PAC Khalid tak tau...rasinalisasi aper kalo hutang tak boleh bayar pada tarikh yg ditetapkan....wang yg dah dibayar lesap...khalid pon tak tau...hahahahaha...cedik sangat ler khalid...

      Delete
    3. Wow Nok 348 habis cerdik drp Khalid...Yg jelas lg rasional 348 memang Bodoh!!!!layman ...!!!

      Delete
  11. aku heran jugak dgn citer altonyok mongolia tu. tapi aku tak mau la jadi konfius mcm pengikut2 bangang pengerusi cap munger dan dapigs. dengar cakap mrk nanti mrk akan cuba yakinkan aku pulak "hey, ko tau tak, skrg ni babi pun dah boleh terbang ... bla bla bla ..".

    yg aku pasti kalo 'PIGeon' memanglah boleh terbang, tapi PIG belum tiba masanya kot .. mungkin bila PAKATON berkuasa nanti ..

    jadi aku talipon bapak altonyok tu. lama jugak lah baru lah aku dapat berhubung, puas aku "hello, hello, bapak altonyok ke tu?" ..

    aku tanya sibapak ni secara hati kehati, betul ke altonyok dibunoh? bapak dia cakap 'taklah. dia mmg nak bunoh diri pun tapi tak mau lakukan kat mongolia, itu pasal dia pegi Malaysia utk upah org letupkan diri dia', ikut kata bapak altonyok.

    jadi mmg betullah sirul yg ambik upah tu, sbb tu dia lari ke ostalia.

    skrg barulah aku pahammmmmmm ..

    ReplyDelete
  12. 2:24...Betul tu, rupa2nya kau yg tak up to date. Skrng kau dah jadi TAIK, kau nak bagi alasan apa lagi?

    ReplyDelete
  13. 1MDB dah buat sebahgian bayaran pada IPIC berjumlah US350 juta,nanti sebelum August 31,bayar sebahgian lagi.Mana 1MDB dapat duit ni?.Mahathir kata 1MDB dah lesap RM 42 billion.Ini maknanya Mahahthir sudah kelentong juga sama dia pun pengikut yg begong.

    ReplyDelete
  14. sebenarnya macai2 bebal pakatan haprak dan madey tu yg bodoh... tu pasal la madey dan DAP terus berbohong selagi macai2 depa tu tak tau guna otak...

    ReplyDelete
  15. Che det.. che det.. adoi.. kantoi lagi..
    Maknanya selama ni..
    kes altantuya sepatutnya kita tanya mahathir..

    ReplyDelete

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Komen-komen sama ada berbentuk negatif atau positif akan tetap disiarkan kecuali maki hamun keterlaluan. Maaf terpaksa 'moderate' komen-komen buat sementara memandangkan ada jembalang tanah suka guna nama Ibu Bapa dalam ruangan komen.

Terima Kasih.