July 2, 2017

162 PKR Sudah Sesat! Tidak Dapat Bezakan Perayaan Deepavali Dan Aidil Fitri



Gambar di atas diambil oleh seorang rakan CTS, Uzaidi Udanis yang juga merupakan Presiden, Malaysia Inbound Tourism Association (MITA). Billboard ini baru di pasang untuk menyambut Hari Raya Aidil Fitri. 

Namun takkan pemimpin PKR di Ampang tidak boleh membezakan perayaan Hari Raya Aidil Fitri dengan perayaan Hari Deepavali? Teruk dangatkah mereka? Ya Allah, tunjuklah mereka jalan yang benar.

162 comments:

Anonymous said...

Pengamal pluralisma murtad.mme mcm tu.. suma agama sama taraf... pluralist meremehkan hukum hakam islam... memperlecehkan kesucian islam.. musuh dlm selimut.. tiada beza pluralist dng syiah.. musuh yg wajib diperangi

Anonymous said...

Kesucian islam terletak hanya pada billboard sampai nak panggil orang murtad? Kau terdesak ke babi? Hahaha..

Anonymous said...

Si bangang @ tongong tu berdoa tengah jalan agar najib cepat mampus. Tahniah

Anonymous said...

Papan tanda tu dah lama ada sejak deepavali tahun lepas. Jangan nak buat fitnah tak tentu pasal. Dah habis modal barua2 umno kih3

Anonymous said...

Kalo pemimpin dah terang2 nampak 'pintu keluar' belah belakang mcm 'pintu masuk' sebelah depan, apalah yg nak diharapkan pada penyokong tongong semua. 'Semua benda' termasuk agama semua sama kata mrk.

Anonymous said...

Bukan billbord tu yg dimaksudkan ssgt babi.. klu hukum menyondol jubo jantan dianggap lapuk .. dan si anak betina hak asasi liberalisma mengulas ayat alquran sesuka ati mcm bapak jubo jantan ajer... tu yg dimaksudkan babi...!!

Anonymous said...

Imam pluralisma anak bekas wakil rakyat umno...

Anonymous said...

Kerja pusing memusing memanglah kerja CTS dan macai bodos...

Anonymous said...

Kalo ketua kuat klentong pengikut pon pandai auta...ugama larang rompak dan bela prompak tapi penyokong bahlol tetap buat..hehehe...penjilst tegar jubo cina prompak jho lo...

Anonymous said...

Sondol jubo jantan?...hehehe... Najib kasi 9.5 jota kpd loyar buruk mualaf shafeei dakwa anwar...siapa plak mualaf shafeei bayar supaya anwar masuk penjara?...pendakwaraya di pejabat peguam negara tak de yg boleh dakwa?...hehehe...mualaf shafeei bisu tak berani cakap...
Mahkamah dah perintah shafeei dan najib dedahkan akaun...pucat lesi shafeei...Sefool celaka pon diam tak berani komen..CTS tak mao cerita?...hahahahaha

Anonymous said...

billboard itu bukan lama kerana sebelum ini tidak nampak ada billboard ucapan depavali seumpama itu di ampang. dalam kata lain ada kecuaian. ya cuai dan tidak peka sambutan apa yang rakyat sedang sambut dalam minggu ini.

Anonymous said...

Muaalaf dapat 9.5 jota dari wang haram 1 mdb..berspa plak Sefool celaka dapat?...

Anonymous said...

Macai tongong bahlol pon terkinja2 kutuk PJR...hehehe...

Anonymous said...

Ko dapatkan pengesahan dari MPAJ dulu...baru komen...jangan buat andaian bodos...

Anonymous said...

Kalaulah papan iklan itu Umno yang punya, tentu ABU ambil kesempatan bergambar beramai-ramai didepannya dan di viralkan. Nasib baik ia milik PKR, makanya bermulalah sindrom membisu dan menyokong membabi buta. Dah jadi kebiasaan.

**kalau ini berterusan, satu Ampang mungkin tak ada gambar lain selain muka 3 mukmin di atas tadi. Dalam satu tahun entah berapa lah wang rakyat dicurahkan untuk buat kerja2 seumpama itu eh?

Anonymous said...


HARI RAYA HAJI nanti suruh Azmin lekatkan gambar org Hindu bawa kavadi.... Buat wail wail.

Misti Sivarasa komplain punya.

Anonymous said...

Kalau bukan rakyat selangor, tak payah terlebih prihatin. Kau duduk shj di felda kau senyap2. Selangor hancur di bawah khir toyo dulu. Sampai sekarang melekat kebencian rakyat selangor terhadap umno.

Anonymous said...

Lah kau rang ni bodoss k apa..tak kisah lah nak bayr berapa kat Shafeei tu..bukan Shafeei tu yng menjatuhkan hukuman dia cuma jadi pendakwaraya jer...sudahlah cer tanya anwar k wan jijah berapa pula dia bayr peguam peguamnya yng berderet deret tu samapu hampir 10 tahun dok tangguh tangguh kes. Si saiful... Tanyalah..entah2 lebih dari duit yng dibayar kepada shafeei..ta caya tanya lah..wan jijah k lg pun anwar ni salah dorang yang sebat duit forex tu..so katanya duit kt keluarga dia jer pun ada 3 billion..katanya Wallahualam lah kan...anwar nak mengaku memang tak lah suruh bersumpah dgn nama Allah pun takut so... Tak yah sibuklah yer.shafeei tu kena bayr berapa janji bukan duit mak bapak kau orang yer

Anonymous said...

SR konfom kalah dan Pas konfom menang kerana sah tiada wang yang disebut oleh SR yang masuk akaun Pas. Sebab itu Rew Castle ketak lutut dan minta 'derma'. Peluang yang ada bagi SR ialah mendapatkan khidmat peguam termahal di Briten. Itu yang membuatkan Uturn beraya di kota mat Sallem. Nak selesaikan isu saman dan kos! Muahahaha

Anonymous said...

Barua umno psycho diri sendiri. Komen bodoh

Anonymous said...

Komen bodoh. Orang sudah tak pedulikan pas. Syok sendiri

Anonymous said...

Lah..asmin.. Zuraidah nenek lampir lg satu tu sapa kt billboard.. Meriah yer..sambut Deepavali..siap pakai baju melayu mcm nak sambut raya..rupanya nak sambut Deepavali...patutlah asmin ni dah ada sindrom nyanyuk sejak. Che tom meninggal..yerlah hari tu kena tibai dgn Sultan Selangor sbb suruh sivarasa ganti asmin buka posa kat masjid.. So sekarang ni nak blas jasa sivarasa pakai baju raya happy deepavali...memng kesipu sipuan.. Asmin...uww gitu

Anonymous said...

Puak2 PKR percaya kpd
1. Tuhan Allah
2. Tuhan Jesus
3. Tuhan Marugan ( yg berdiri terpacak kat Batu Caves
4. Tuhan tok pekong perut boroi... Banyak makan mandarin.

Anonymous said...

Yer k..sekarang mmg lah belum lg nanti bila dah dicanang Pru 14. Tengoklah berebut rebut orang nak Pas sokong..cuma Pas ni mmg terkenal parti Uturn..so tunggu jerlah mcmaba pun Umno gak steady...Pas nak kerjasama pun ok..tak nak pun ok..sbb Umno yakin Pas dah belajar..sokong pembangkang maknanya sokong Dap..sokong Umno dan kerjasama ngn Umno maknanya Islam terpelihara dan rakyat dijaga...bukan mcm pembangkang. DAP PKR PAN..
Kita dapt kuasa..family kita kayaaaa Gila....

Anonymous said...

Kalau dah mentaliti felda tu felda jugaklah 10.56..

Anonymous said...

10.51 felda bodoh. Terhutang budi sampai mati. Otak besar biji sawit.

Anonymous said...

komen macai2 pembangang pakaton sama taraf dgn otak yg diselaput taik kering. mmg susah dah nak dibersihkan. dah 5 kali disental dgn demo Bersih pun masih teruk kotornya malah bertambah2 kotor. kih3

Anonymous said...

5. Tuhan Taik ( yg terpacak dlm tong taik)

Anonymous said...

Mader di London kata sedia maafkan org yg 'fitnah' dia (kalau di 'u-turn'kan bermaksud org yg buka kebenaran ttg rompakan besar2an yg dilakukannya semasa 22 thn berkuasa, pasal Mader mmg cakap lidah bercabang). tapi lepas tu dia 'puji' ('u-turn'nya tuduh/fitnah) PM ikut suka mulut dia cakap.

bagus betul pemimpin reject UMNO ni yg dulunya diklasifikasikan sbg Mahafiraun dan Mahazalim oleh pembangkang ttp skrg diangkat sbg pemimpin idola penyokong tongong Pakatan Haprak.

Anonymous said...

Wang untuk mana-mana parti akan masuk menerusi bendahari. Kalau wang parti contohnya Husam yang terima, ia tetap bukan Pas yang terima. Kat mana pun sama. Kalau misalannya Clinton terima derma dari Pak Arab maka ia adalah milik Clinton dan bukan milik Democrate. Hakikat ini yang membutakan Rew Castle tak lena tidor sementara Hadi tidor. Wakakaka

Anonymous said...

dia berdoa tengah jalan agar kau cepat2 jadi taik

Anonymous said...

Kalau betoi SR tiada kaitan dengan politik lokal kenapa mintak derma dari ABU? Kenapa tak mintak derma dari Om Puteh saja? Oh ya Om Puteh tak sebudus ABU untuk huloq wang pada pihak jurucakap pembangkang kat Mesia! Hu hu. Dari situ saja orang dah dapat agak bahawa SR adalah lidah ABU semata2. Noktah

Anonymous said...

Penyamun Negara lagi macam sial. Duit tabung haji pun Jho low boleh sapu. Dasar Umno keparat.

Anonymous said...

Kalau big bos Umno dah tahap bangsat. Pengikutnya pun lagi lah bangsat. Dah bangsat, bahalol pula tu.

Anonymous said...

Mmg PKR da sesat..PENJUBO pon nk dlntik PEMIMPIN AGUNG..

Kihkihkih

SELAMAT HARI RAYA DEPAVALI..

Huaaaaaaaaaa

Tolol nk mampussss

Anonymous said...

Bagus melayu sama melayu gaduh gaduh kita china banyak suka.

tanpa nama said...

BANGI, 8 Syawal 1438H, Ahad – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad menyatakan kesediaannya untuk memaafkan mereka yang pernah memfitnahnya selama ini.

“Tanpa dipinta, saya maafkan mereka-mereka yang sepanjang tahun memfitnah saya khususnya TV3, Utusan Malaysia, New Straits Times, Salleh Said Keruak, Tunku Aziz, Annuar Musa dan beberapa lagi,” katanya menerusi tulisan di blognya hari ini.

Beliau yang menyambut Aidilfitri bersama anak dan cucunya di London tahun ini turut mengambil kesempatan memberi ucapan raya kepada perdana menteri.

“Saya ucap Selamat Hari Raya kepada Najib dan keluarganya serta penyokong-penyokongnya,’ katanya ringkas.

Menceritakan pengalamannya pada raya pertama di London, Tun Mahathir berkata, beliau sempat bertemu dengan penuntut dan mahasiswa Malaysia di negara itu.

“Saya dan isteri berkesempatan berbual-bual dengan hadirin, termasuk penuntut. Saya dapati penuntut tidak langsung bertanya akan keadaan di Malaysia, terutama politik. Mereka ternampak takut walaupun mesra.

Saya diberitahu kemudian bahawa mereka dimarah oleh Kerajaan Malaysia (tidak diberitahu siapa) kerana berada di tempat yang saya berada. Sebenarnya tidak ada penuntut yang berjumpa saya di masa-masa lain pun. Mereka takut biasiswa mereka ditarik balik. Demikian sifat Najib.


“Najib nampak amat takut saya mempengaruhi penuntut. Sebenarnya saya diberitahu bahawa penuntut atau bukan penuntut di mana-mana sahaja amat benci kepada Najib kerana sebab-sebab yang diketahui umum,” katanya.

Membezakan zaman pemerintahannya selama 22 tahun dengan zaman pentadbiran Najib ini katanya, ketika dahulu parti lawan bebas berjumpa dengan penuntut di mana-mana sahaja.

“Mereka dapat mendengar syarahan pemimpin parti lawan, bahkan menubuh kelab-kelab parti lawan. Tetapi sekarang mereka tidak lagi bebas, terutama jika melibatkan saya,” katanya.

Anonymous said...

sapa yg odit duit tabung haji tu anonok 12:16 pm? Tok Wali PPBM kan?

Anonymous said...

Sudah sudah le tu Madey, zaman ko jadi PM dulu rakyat lagi teruk ko buat, ko tembak dgn gas pemedih mata ko pancut dgn water canon, ko tangkap mereka beramai ramai guna ISA. Ko berlindung dengan ISA. Rakyat tak bebas bersuara.Sekarang ko bebas bercakap apa sahaja, ko berhimpun bersama bersih ada ko kena tangkap, ada ko kena pancut dgn air.
Dulu ko kata DAP paling racist hancur Malaysia kalau DAP menang,sampai orang takut dengan DAP. Sekarang ko puji DAP. Ko ni apa Madey? Ko ni ingat ko sahaja yang betul ke apa? Zaman ko dulu ko lagi zalim ko sedar tak Madey. Dengan budak budak hingusan yang buta sejarah akan zaman ko jadi PM dulu boleh le ko kelentong.

tanpa nama said...

BANGI, 8 Syawal 1438H, Ahad – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad menyatakan kesediaannya untuk memaafkan mereka yang pernah memfitnahnya selama ini.

“Tanpa dipinta, saya maafkan mereka-mereka yang sepanjang tahun memfitnah saya khususnya TV3, Utusan Malaysia, New Straits Times, Salleh Said Keruak, Tunku Aziz, Annuar Musa dan beberapa lagi,” katanya menerusi tulisan di blognya hari ini.

Beliau yang menyambut Aidilfitri bersama anak dan cucunya di London tahun ini turut mengambil kesempatan memberi ucapan raya kepada perdana menteri.

“Saya ucap Selamat Hari Raya kepada Najib dan keluarganya serta penyokong-penyokongnya,’ katanya ringkas.

Menceritakan pengalamannya pada raya pertama di London, Tun Mahathir berkata, beliau sempat bertemu dengan penuntut dan mahasiswa Malaysia di negara itu.

“Saya dan isteri berkesempatan berbual-bual dengan hadirin, termasuk penuntut. Saya dapati penuntut tidak langsung bertanya akan keadaan di Malaysia, terutama politik. Mereka ternampak takut walaupun mesra.

Saya diberitahu kemudian bahawa mereka dimarah oleh Kerajaan Malaysia (tidak diberitahu siapa) kerana berada di tempat yang saya berada. Sebenarnya tidak ada penuntut yang berjumpa saya di masa-masa lain pun. Mereka takut biasiswa mereka ditarik balik. Demikian sifat Najib.


“Najib nampak amat takut saya mempengaruhi penuntut. Sebenarnya saya diberitahu bahawa penuntut atau bukan penuntut di mana-mana sahaja amat benci kepada Najib kerana sebab-sebab yang diketahui umum,” katanya.

Membezakan zaman pemerintahannya selama 22 tahun dengan zaman pentadbiran Najib ini katanya, ketika dahulu parti lawan bebas berjumpa dengan penuntut di mana-mana sahaja.

“Mereka dapat mendengar syarahan pemimpin parti lawan, bahkan menubuh kelab-kelab parti lawan. Tetapi sekarang mereka tidak lagi bebas, terutama jika melibatkan saya,” katanya.

Anonymous said...

Parti Cap Munge dah layu di Jambangan....Macai dan MADEY....dah jadi Anjing kurap Dapigs...ko sembahle To Kong Dapigs tuuuu....Penjilat Juboq Dapigs....nak mampos...

Anonymous said...

Dah Insaf ke MADEY ni...tak ade makna nya....tambah meroyan adalah.....

Anonymous said...

Memang bukan shafeei jatuh hukuman...bayaran untuk loyar tak perlu jota2... Jadi duit jota2 ini untuk suap orang berkuasa menjatuhkan hukuman...peguam anwar dah ke london untuk dapatkan dokumen dari SR bagi menuntut perbicaraan semula dengan hakim baru...hehehe...mana mao lari...mao klentong lagi?...pucat laah sefool celaka dan macai bodos...hihihi...

Anonymous said...

Sudah sudah le tu Madey, zaman ko jadi PM dulu rakyat lagi teruk ko buat, ko tembak dgn gas pemedih mata ko pancut dgn water canon, ko tangkap mereka beramai ramai guna ISA. Ko berlindung dengan ISA. Rakyat tak bebas bersuara.Sekarang ko bebas bercakap apa sahaja, ko berhimpun bersama bersih ada ko kena tangkap, ada ko kena pancut dgn air.
Dulu ko kata DAP paling racist hancur Malaysia kalau DAP menang,sampai orang takut dengan DAP. Sekarang ko puji DAP. Ko ni apa Madey? Ko ni ingat ko sahaja yang betul ke apa? Zaman ko dulu ko lagi zalim ko sedar tak Madey. Dengan budak budak hingusan yang buta sejarah akan zaman ko jadi PM dulu boleh le ko kelentong.

Anonymous said...

MADEY Wali Melayu....aku tambah sorang lagi...Wali....Ketua Peliwat ....penjuboq Dapigs....

Anonymous said...

Toyo pencuri...najib prompak...macai bodos penyokong penjenayah...

Anonymous said...

Kalo SR kalah Pas dah saman husam musa...gertak keling repot polis nak saman Husam...last2 bisu...hahaha...macai buat andaian bodos...

Anonymous said...

Puak umno pon ade tuhan yesus di sabah tak bertuhan asli dlm hutan..yg percaya Allah pon tak ikut perintah Allah...lawan perintah tuhan..membela penjenayah...

Anonymous said...

Bagus melayu bodos sokong cina prompak jho lo...

Anonymous said...

Jubo ko yg dijubok...

Anonymous said...

Omputih tak sebodos melayu yg juunung penjensyah cina jho lo ngok..

Anonymous said...

Repot ler polis supaya siasat ngok ...TH dah rugi beli saham fgv

Anonymous said...

Ko jadi anjingkurap najib dan jho lo penjenayah rompakan...hehehe

Anonymous said...

Zaman madey..tak de gst...bajet tak kena potong...barang tak mahal mcm sekarang...cukai hotel pon tak dak..subsidi di kekalkan....hehehe

Anonymous said...

Penjubok dah jubokkan jubo ko hi3...muaalaf shafeei dah pucat muka...hahaha
Najib penjenayah yg terkenal seluruh dunia pujaan hati ko...hahahahahaha.

Anonymous said...

Najib blm insaf...

Anonymous said...

Dulu ko ikut madey cakap dap anti melayu...sekarang ko masih klentong cakap dap anti melayu...

Anonymous said...

Dalam Ramadan pon macham ni. Luar Ramadan pon macham ni juga. Malaikat kiraman katibin pon boleh jadi nak putus asa. Nasib baik malaikat ni taat pada tohan maka teruslah buat kerja juga.

Anonymous said...

Perompak paling agung didunia ...bilion2.

Anonymous said...

Hehehe...saman ler husam...husam dah cabar lobai bisu...

.

Anonymous said...

Bila nak repot polis?...fobia?...nyalak jauh2...

Anonymous said...

Otak ko diselaputi tahik dari dedak haram...hehehe...penjenayah pon ko bela..jilat sampai licin jubo cina prompak jho lo...

Anonymous said...

Menentang penjenayah satu jihad...

Anonymous said...

Setelah sebelum ini mengumumkan janji sifar GST, penghapusan cukai pelancongan ini merupakan satu lagi tawaran menarik yang dijanjikan Pakatan Harapan jika mereka berjaya mengambil alih kerajaan selepas pilihanraya umum akan datang.

Adakah penghapusan beberapa cukai ini sesuatu yang mustahil?

Sudah tentu tidak!!

Sebabnya ialah kerana Pakatan Harapan berjuang untuk rakyat dan tidak ada sesiapa di antara mereka yang ingin mengumpul kekayaan peribadi yang melampau, memiliki wang beribu juta dalam akaun peribadi atau ada isteri yang suka bermewah dengan perhiasan yang mahal-mahal.

Jika semua elemen-elemen buruk itu tiada dalam Pakatan Harapan, tiada masalah sebenarnya untuk mengembalikan semula hasil kekayaan negara ini kepada rakyat yang memerlukannya.

Lihat saja di banyak negara lain di mana antara sebab insentif dan kebajikan rakyat dapat diutamakan ialah bila pemimpin, isteri atau ahli keluarga mereka tidak rasuah, tidak bermewah dan hidup dalam serba sederhana serta seadanya saja.

Bila pemimpin dan keluarganya suka bermewah, rasuah dan keghairahan memiliki ribu-ribu juta dalam akaun peribadi lebih diutama, apa lagi, rakyatlah yang akan dijadikan mangsanya

Anonymous said...

Tindak tanduk peguam negara yang berbuat bising membantah saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) berhubung dana yang diselewengkan daripada 1MDB menimbulkan persoalan memandangkan beliau sepatutnya sudah bertindak terhadap 'geng penyangak' yang menyelewengkan dana syarikat pelaburan negara itu bersandarkan laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

Anonymous said...

Apandir pon penjilat jubo cina prrompak Jho lo....nak lindongi cina jho lo...

Anonymous said...

APA MAKNA

BERITA INI?

berita ini ditujukan
pada khairy jamaluddin
ketua pemuda gerombolan

semenjak DOJ mengeluarkan
kenyataan terbaru
ketua pemuda ini senyap
tidak bersuara'
tidak beri komen

kenapa senyap?

khairy senyap kerana
dia sedar bahawa jenayah
telah dilakukan oleh najib rosmah

khairy tahu bahawa amerika
mahu regime change
khairy tahu amerika
mahu menerajang najib
khairy tahu amerika menolak najib
kerana najib pro china merah

khairy tahu jika dia gila gila
sokong najib rosmah
amerika akan menolak dirinya

khairy menyimpan angan-angan
untuk menjadi PM malaysia

justeru
khairy secara bijak
senyap tidak bersuara
ini maknanya khairy
sedang menawarkan
dirinya kepada amerika

maka bersuasa
six milion dolar man
ini petanda bahawa
gaduh dalaman sedang berjalan

Anonymous said...

Pemuda Umno perlu jadi anak jantan pertahan pemimpin, parti’
Bernama | July 1, 2017

Tajuddin Abdul Rahman berkata, Pemuda Umno ketika ini dilihat lebih banyak berdiam diri dan berpeluk tubuh apabila pemimpin atau parti dicemuh dan difitnah pembangkang.

BAGAN DATUK: Ahli Pemuda Umno di setiap peringkat perlu menjadi “anak jantan” dalam mempertahankan kepimpinan parti dan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang terus berdepan fitnah serta tohmahan pembangkang.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tuan Haji Tajuddin Abdul Rahman berkata, menjadi “anak jantan” bukan bererti mereka perlu bersikap kasar dan biadap, sebaliknya harus lantang bersuara dalam mempertahankan maruah serta nama baik pemimpin dan parti.

“Pemuda Umno tidak boleh berdiam diri apabila presiden atau timbalan presiden parti dicemuh, dihina atau difitnah pembangkang. Mereka seharusnya perlu bertanggungjawab mempertahankan kepimpinan parti.

Anonymous said...

B.DATUK

faham tak kenapa
ucapan ini dibuat
di bagan datuk?

bagan datuk ialah
kawasan zahid hamidi

zahid juga senyap
zahid tidak ada komen
zahid tak cakap apa apa
tentang kenyataan DOJ terbaru

maka
six milion dolar man
buat kenyataan ini
di kawasan zahid
ini tanda rasa tak puas
hati dari pembodek najib
terhadap zahid

ini maknanya
perang dalaman sedang berlaku

Anonymous said...

Sakit hati betul rupanya macai pembangang dgn cina jho low. suma org dimarahnya pasal jho low, tapi dorang tak takut langsung dgn diktator cinapek dan diktator Melayu yg diangkat jadi wali tu. wali pluralisme dan lgbt. mungkin dorang tunggu kerawali ni fatwakan meliwat itu baik utk mengorek lubang taik dgn kote. kah3

Anonymous said...

Umno sudah SESAt...penjenayah dilantik jadi ketua hingga mashur di seluruh alam...

Anonymous said...

Melayu banyak bodoh

Anonymous said...

Doj saman jho lo ko gila2 marah doj...ko jilat jubo cina prompak jho lo...hehehe...

Anonymous said...

Anak bekas wakil rakyat umno imam plural dan nikahkan lgbt...hi3..

Anonymous said...

Najib hentam jubo altonya ikut Sd PI balasubramaniam seperti yg di khabarkan oleh Razak baginda...hik4...

Anoi said...

Umno dah nak MAMPOS. Melayu yang sokong Umno demi seringgit dua ,memang bahlol macam baghal. Termasuk sekali Haji Hadi, mufti kelantan dan mufti Pahang. Agamawan makan taik.

Anonymous said...

AgamaWANG tuu...lobai hadi dah rembat 90 jota...macai bodos dapat ciput jer bising lebih2...

Anonymous said...

MOHON TERASA DENGAN PERINGATAN INI!!
Hari Ini Kita Membela Yang Munkar, Siapakah Yang Akan Membela Kita Di Padang Mahsyar?!

Seringkali orang yang memiliki ilmu dan pengaruh cuba digunakan oleh pihak lain untuk kepentingan mereka. Ini bukanlah perkara baru dalam sejarah manusia.

Malangnya, seringkali pula ada pihak yang berilmu dalam bidangnya sanggup memperdagangkan pengetahuannya atas kepentingan tertentu. Justeru, banyak fakta dikelirukan, banyak kebenaran dipalsukan.

Orang berilmu dalam bidang apa sekalipun akan ada pengaruhnya yang tersendiri berkaitan bidangnya. Pakar undang-undang akan dipercayai oleh yang tidak begitu mengetahui berkaitan undang-undang.

Pakar ekonomi akan dipercayai oleh yang tidak pandai tentang ekonomi. Begitulah seterusnya. Jika golongan berilmu ini me’lacur’kan ilmu mereka untuk kepentingan diri, pasti orang awam menjadi mangsa.

Hal ini apatahlagi apabila golongan yang mempunyai pengetahuan berkaitan agama tapi memutar fakta ataupun menyembunyikan kebenaran ataupun mengakui kezaliman ataupun melindungi kemunkaran dengan hujah-hujah yang seolah-oleh itu perintah Tuhan.

Apakah di sana ada pendustaan dan pengkhianatan yang lebih daripada orang yang menjual nama Allah untuk kepentingan dirinya sehingga manusia tertipu?!

Golongan agama yang seperti ini, untuk menjaga kepentingan diri sanggup berhujah dengan segala lenggok bahasa agama membela pihak yang dapat memberikan sesuatu untuk mereka. Kadang-kala seakan bagaikan titah Tuhan yang langsung kepada mereka. Kadang-kala dengan nada kerohanian. Kadang-kala dengan teknik ilmiah dalil itu dan ini.

Namun, kesemuanya membawa natijah yang sama, membela yang jelas kezaliman ataupun penyelewengannya. Jika hal yang dibela itu sesuatu yang bersifat ijtihadi yang mana tidak jelas antara benar dan salahnya, bolehlah kita bersangka baik.

Namun duka cita apabila mereka sanggup membela perkara yang nyata lagi zahir kesalahan ataupun kezaliman padanya. Ketika masyarakat awam pun nampak jelas salah dan munkar, tiba-tiba terdapat golongan berpengatahuan agama menyatakan ‘itu betul’, ataupun ‘itu sebenarnya tidak salah’, ataupun ‘biarkan saja, bukan urusan kita’ dan pelbagai ayat ‘keagamaan’ yang lain.

Al-Quran dalam Surah al-Nisa ayat 107-109 mengingatkan kita tentang hal ini:
وَلَا تُجَٰدِلۡ عَنِ ٱلَّذِينَ يَخۡتَانُونَ أَنفُسَهُمۡۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ خَوَّانًا أَثِيمٗا . يَسۡتَخۡفُونَ مِنَ ٱلنَّاسِ وَلَا يَسۡتَخۡفُونَ مِنَ ٱللَّهِ وَهُوَ مَعَهُمۡ إِذۡ يُبَيِّتُونَ مَا لَا يَرۡضَىٰ مِنَ ٱلۡقَوۡلِۚ وَكَانَ ٱللَّهُ بِمَا يَعۡمَلُونَ مُحِيطًا . هَٰٓأَنتُمۡ هَٰٓؤُلَآءِ جَٰدَلۡتُمۡ عَنۡهُمۡ فِي ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا فَمَن يُجَٰدِلُ ٱللَّهَ عَنۡهُمۡ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِ أَم مَّن يَكُونُ عَلَيۡهِمۡ وَكِيلٗا .

Dan janganlah kamu berdebat (untuk membela) orang-orang yang mengkhianati dirinya. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang selalu berkhianat lagi bergelimang dosa. Mereka bersembunyi dari manusia, tetapi mereka tidak bersembunyi dari Allah, padahal Allah beserta mereka, ketika pada suatu malam mereka menetapkan keputusan rahasia yang Allah tidak redlai. Dan adalah Allah Maha Meliputi (ilmu-Nya) terhadap apa yang mereka kerjakan. Beginilah kamu, kamu sekalian adalah orang-orang yang berdebat untuk (membela) mereka dalam kehidupan dunia ini. Maka siapakah yang akan mendebat Allah untuk (membela) mereka pada hari kiamat? Atau siapakah yang menjadi pelindung mereka (terhadap siksa Allah)”

Soalan tambahan lain; Siapakah pada Hari Kiamat nanti yang akan berhujah membela kita yang telah berhujah membela mereka pada hari ini?

Ilmu adalah amanah. Kata Abu Bakar al-Siddiq r.a dalam ucaptama perlantikannya: "Benar adalah amanah, bohong adalah khianat".

Dr Mohd Asri Zainul Abidin
Mufti Perlis
1 Julai 2017

Anonymous said...

Wah mana dpt cerita tu sahih k...tak pe..Allah ada..klau mcm kau anon 2:11pm..kau tuduh..hakim diberi duit..biar betul..kau ingat hakim tu tak takut dosa pahala k..suka hati kaulah..kau fitnah hakim kau tanggung dunia akhirat...

Anonymous said...

Aljub menyondol berapa bayar berpuluh puluh lawyer tu... gaji punahsihat 1 hengget klaim elaun 15 juta tak ke babi namernyer tu.. air mani lam jubo tu sapa yg punya... bicara tertutup dlm mahkamah terbongkar akhirnya semata mata 4 inci punya kirja puiiiii.....!!!

Gara2 1 loobang jubo malaysia haru biru... kiikiki.... bodosss...

Anonymous said...

Mufti maza ni kan yang guna kedudukan kutip duit utk pertubuhan milik dan kroni sendiri dah tu dana tu disalurkan k mana..tak audit pun...so klau maza ni beri komen...tutup mata jer.baca kat captain M utk tahu padal maza ni.

Anonymous said...

Kah kah kah...pembangkang yng komen kat dini tolong baca flying kick blog..ada cerita padal jho low...kesian kau orang kena goreng dgn Doj termasuk si hindu gabriel..daim..sadiq sigaraga mahadey dah lama tahu dia dah kena kencing dgn doj..berjuta duit hbis dari tahun lepas fbi tak tangkap juga pm najib kesian...kan kan kan tp Rci forex pula yng muncul.. Bukan fbi lagipun dgn terbongkar segala cerita forex ni kita tahulah sapa yang bapak penyamun sebenarnya.. Apek kit siang dah terus bisu terkedu nak check mate Umno Dap sendiri ter check mate

Anonymous said...

Kikikikikiki... Blog bangang camtu pun ko caya..kahkahkah..😁😁😁😝😜

Anonymous said...

Melayu bodoh akibat bertengkar sesama sendiri, yang untong china dan india.China dan India dah besar kepala la ni akibat melayu bodoh yang gemar berpecah dan menjatuhkan sesama sendiri. Bodoh nya melayu.

Anonymous said...

Jho lo ke riza aziz tak berani lagi masuk amerikanan...temberang macai bodos...

Anonymous said...

Biarkan melayu pakat dengan cina rompak banyak2... Bodos...

Anonymous said...

Ironinya, Presiden Amerika Syarikat Donald Trump sendiri mengecam DOJ kerana menggunakan isu dan berita-berita palsu untuk membina kes!

Kalau benar Jho Low berkomplot dengan Khadem Al Qubaisy dan Mohamad Al-Husainy menipu IPIC dan 1MDB, Jho Low memang sewajarnya ditangkap dan dibicarakan mengikut kanun cara jenayah. Rakyat Malaysia tanpa mengira fahaman politik, wajib mengalu-alukan penangkapan tersebut.

Malangnya, sehingga kini, ketiga-tiga nama tersebut tidak pernah ditangkap di mana-mana negara termasuklah di UAE, negara IPIC yang telah memecat Kadeem dan Mohamad.

DOJ Amerika Syarikat yang dihebohkan itu pun, tidak menangkap Jho Low sekalipun telah dicabar dan Jho Low sendiri berada di Amerika Syarikat. Sedangkan sebelum ini, DOJ telah terbukti sangat berkuasa mengambil tindakan jenayah ke atas Osama bin Laden, Noriega, Al Capone dan seribu satu macam nama yang lain.

Anonymous said...

Doj kincin tapi Apandir dan salleh kruak sibok marah doj saman jho lo...tuduh camportangan asing...takut nak buat bantahan kpd doj ...hehehe..bodos de caprio dan miranda kerr hantar balik hadiah mahal jho io....macai nak kincin...

Anonymous said...

Banyak lagi yg oerlu fbi siasat...jho lo banyak beli saham dlm amerika dan luar amerika...yg penting harta akaun prompak di sita dulu...doj hanya saman kes gubah wang haram bukan kerana merompak..
Trump memang kecam doj..lynch telah Trump gantikan...saman terbaru dengan kisah berlian pink dikeluarkaan AG baru...tak de masalah pon..
Peguan negara malaysia yg patut tangkap perompak dan dakwa ...

Anonymous said...

Ko golongan sesat takkan lebih bijak dari mufti perlis...hehehe..

Anonymous said...

Upah raja temberang tulis madey suap doj tak laku...hahahaha..

Anonymous said...

Jho lo berada di amerika?...kat mana?...hahahaha.... Temberang Lucu...jho lo suruh bapak dia hantar affidavit lawan saman doj.....jho lo ade di shanghai..

Anonymous said...

Benarkah Malaysia turut terpalit darah rakyat Yaman?
Jika bantah campur tangan asing, mengapa terlibat dalam perang Yaman?
02 Julai 2017 | MALAYSIA DATELINE

Raja Bahrin Shah

Ahli parlimen Kuala Terengganu mempersoal sikap pentadbiran perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang membantah 'campur tangan' Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) dalam pengsonglapan dana 1MDB tetapi tidak membantah malah terlibat dalam kempen serangan diketuai Arab Saudi terhadap Yaman.

Menurut Datuk Raja Bahrin Shah, kerajaan Malaysia tidak langsung bersuara dalam isu serangan udara Arab Saudi bersama sekutu Amerika Syarikat ke atas Yaman malah wakil Malaysia dilaporkan berada dalam bilik operasi tentera Arab Saudi di Riyadh.

"Malaysia bukan sahaja tidak membantah tetapi membantu dengan bersubahat dengan kerajaan Arab Saudi serta sekutu Baratnya menyerang Yaman.

"Laporan rasmi Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) setebal 240 muka bertarikh 12 Januari 2017 menyatakan penglibatan Malaysia bersama Amerika Syarikat, Britain dan Perancis beribu-pejabat di bilik operasi serangan ke atas Yaman di Riyadh.

"Nama Malaysia telah disebut beberapa kali dalam laporan rasmi PBB tersebut," tegas beliau.

Anonymous said...

Najib turut membantu membunuh orang islam?...

Anonymous said...

Kegagalan institusi penguatkuasaan negara di bawah BN membawa negara ke arah bahaya
admin 7/02/2017 03:49:00 PM 0


Kegagalan institusi penguatkuasaan negara di bawah BN membawa negara ke arah bahaya

Tonggak negara bergantung kepada keyakinan rakyat terhadap sistem negara, termasuklah sistem demokrasi berparlimen, sistem pemisahan kuasa dan seluruh institusi penguat-kuasaan negara - samada SPR, SPRM, polis, Institusi Kehakiman, Pejabat Peguam Negara dan lain-lain.

Rakyat perlu yakin kepada seluruh institusi negara, terutamanya institusi penguatkuasaan dan Jabatan Kehakiman yang bertanggungjawab mempastikan peraturan negara dipatuhi oleh semua termasuk pemimpin terbesar negara tanpa pengecualian sedang berjalan dengan adil dan berfungsi dengan baik.

Kegagalan mana-mana sistem ini untuk bertindak secara berdikari akan mendedahkan negara kepada situasi yang bahaya bagi negara kerana ia akan mencabut keyakinan rakyat kepada sistem negara.

Kegagalan kerajaan membina keyakinan rakyat ini akan mendedahkan negara kepada situasi yang bahaya bagi negara. Apabila semua tempat rakyat mengharapkan keadilan bagi membela nasib mereka telah hilang, tidak pelik sekiranya siapa sahaja yang dianggap dapat membantu mereka akan disanjung dan didokong.

Pendek kata, kegagalan kerajaan atau kerakusan kerajaan yang merosakkan keyakinan rakyat terhadap sistem negara adalah pembuka pintu kepada pihak asing mengambil peluang untuk terlibat di dalam urusan sesebuah negara.

Inilah yang terjadi dalam sejarah sebahagian besar negara umat Islam samada di era penjajahan atau era moden kini.

Sejarah campurtangan asing di negara Mesir, Iraq, Libya, Algeria, Sudan dan lainnya membuktikan bahawa kerajaan yang bermasalah akan membuka peluang kepada pihak asing untuk menyalurkan bantuan atau dokongan atas alasan bagi menyelesaikan masalah dan kemelut dalam negara.

Kerana menemui jalan buntu dan hilang keyakinan terhadap sistem negara yang tidak lagi berfungsi seperti sepatutnya, maka akan ada rakyat yang akan menerima bantuan tersebut tanpa mengetahui bahawa mereka mungkin sebenarnya mendedahkan negara kepada bahana yang jauh lebih buruk.

Di dalam isu 1MDB, kegagalan institusi penguatkuasaan negara kita untuk menyiasat dan bersikap telus dalam skandal 1MDB telah membuka ruang kepada pihak lain yang sudi menyiasat skandal 1MDB.

Contohnya, laporan audit terhadap 1MDB kini masih diletakkan di bawah Akta Rahsia Rasmi. SPRM dengan mudahnya menolak kes 1MDB dan berkata ia di bawah siasatan polis. Polis pula berkata kes ini sedang disiasat tanpa ada tempoh waktu yang tetap untuk menyiapkan siasatan.

Sehingga hari ini, Peguam Negara pula tetap berkata tiada bukti sedangkan bekas Gabenor Bank Negara Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz telah mengesahkan bahawa denda yang dikenakan kepada badan dan institusi kewangan yang melanggar peraturan Bank Negara dalam kes 1MDB mungkin adalah yang tertinggi dalam sejarah.

Kesannya, apabila Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat mengeluarkan laporan siasatan dan pendakwaan sivilnya yang melibatkan 1MDB, ia amat menarik perhatian rakyat kita sendiri.

Persoalannya apakah sistem penguatkuasaan kita sebegitu lemah dibandingkan dengan DOJ? Sudah tentunya tidak.

Tapi apakah sistem penguatkuasaan kita telah dirosakkan kerana ingin mempertahankan sebuah pasangan berkuasa? Tidak pasti, tapi PAS percaya sebilangan besar rakyat sudah ada jawapannya yang tidak perlu dibicara lagi.

Anonymous said...

There is a faggot using the word .bodos'....FAGGOT=LGBT=PENJUBOQ=BARUAH DAPIGS

Anonymous said...

bila pulak ATM terlibat dalam mana2 serangan keatas Yaman..boleh beri butiran pada muka surat berapa dari 240 mukasurat tu...
lain kali rujuk pada kementerian pertahanan bukan pada si Tangang kaki ceramah pasar malam..main sedap mulut nak mengata ..bukti sekadar hearsay..

Anonymous said...

boleh lah dimulai dengan PBT seluruh Selangor...disebabkan berstatus negeri kebajikan ..wajar sangat dijadikan contoh untuk ikutan negeri yang lain

Anonymous said...

tp ugama lagi larang bersekongkol puak penghina agama, puak lgbt dan puak pendokong liberal.

Anonymous said...

assmin pun sama perompak dgn cara halus...guan eng pun sama rompak duit rakyat dgn licik...ko hingat pemimpin pembangang pakatan tu maksum sangat ke....bengong..

Anonymous said...

PiiiraaaaahhHhhhh..👅👅

Anonymous said...

abis penjenayah mcm guan eng pun nko bela jugak...

Anonymous said...

tp pelik jugak ekk...jho low yg kena kutuk2 tak pulak kena tangkap DOJ walaupun duduk kat amerika...hihihi..

Anonymous said...

hahaha...jho low tu dah kena tangkap DOJ ke...yg nko nk tuduh perompak tu....bengong..tp lim guan eng mmg tak lama lagi kena dakwa...

Anonymous said...

Ko tak percaya laporan pbb?...mesia tak hantar tentera pon tapi pegawai untuk taktikal aje...

Anonymous said...

Penjilat jubo cina jho lo bodos...lgbt anak bekas wakil rakyat umno jadi imam plural dan jurunikah...hehe...najib oenjubok altonya...

Anonymous said...

Semua pbt lah

Anonymous said...

balasundram mati kena cekik hantu alantoya kerana menipu.

Anonymous said...

According to the UN report, air operations in Yemen are under the operational control of a joint headquarters, led by Saudi Arabia and based in Riyadh, with a targeting and control cell for the targeting and tasking processes.

“United States officers are present to support logistical and intelligence activities,” the UN report said.

“The chief of Joint Operations of Operation Restoring Hope, led by Saudi Arabia, told the panel that officers from France, Malaysia and the United Kingdom were present at the joint headquarters,” it added in an annotation.

Malaysia was also listed among the countries that had been contacted by the UN panel during its investigations.

Anonymous said...

tu la pasal ..lain kali dapatkan dari sumber yang sah ..
9april ..Atm bawa keluar warga malaysia dari Yaman..misi selesai
Dalam lapuran Operation Restore Hope Somalia ( battle of mogadishu) mana lapuran misi menyelamat atm ... ada??
yg ada ditiadakan..yg tiada diada adakan
terpulang la kalo nak percaya lapuran dari raja baharin ....

Anonymous said...

aikk....sebut jer selangor dah sentap... apa barangggg

Anonymous said...

kan perkataannya "DIMULAI" maknanya semua pbt lah ..didahului pbt selangor
tak paham ka.. subjek bm dulu ada lulus ka chai...

Anonymous said...

Ko siapa plakk ade kuasa boleh mengarah?..

Anonymous said...

9:42, Betul tu, macai jho lo menjilat jubo cina jho lo...hehe...kau pulak pemakan taik jho lo...

Anonymous said...

Aku bakal penganti Lim Kit Siang.. so ko jeles ke

Anonymous said...

tp sampai skrg pun jho lo hidup bebas kat amerika...takde kena dakwa apatah lg masuk penjara...nko je yg melalak sana sini...megabihkan boreh jo..hahaha

Anonymous said...

hahaha...komen org tgh mabuk ketum..

Anonymous said...

Nmpak sgt komen2 cai2 pmbgkang skrg ni dh trlalu bengap & trdesak. Dgn prkataan2 penuh makian & carutan bila x dpt memberikn fakta apa yg di hujahkn.

Puak2 ni brckp hnya brlndaskn berita2 yg totally hearsay & direka serta dtambah dgn perisa yg mggunakan kepala lutut.

Harap2 kita yg waras jgn dilayan komen trlampau puak2 yg dh senget ni. Biarkn diorg dgn kebengapan & kebodohan mksimum. Puak2 ni hati perot dh trlalu busuk brnanah, memg senget.

Anonymous said...

Kau jangan jadi bodoh. Ingat semua yg hentam najib dibayar pembangkang? Kalau kau paksa diri sendiri fikir mcm tu, kau memang bodoh + bebal. Lagi 1, umno bersungguh2 burukkan dap. Kau tersilap sasaran & keliru. Bagi tahu pada jentera siber umno, jadi berani sikit..mari berhadapan dengan orang biasa, orang melayu khususnya yg lama terseksa di bwh pemerintahan najib. Bila bertimpa malapetaka najib bawa menyusahkan rakyat, kau tunggu pru 14. Kau dengan parti puaka kau bakal dikuburkan.

●● rakyat maki sebab rakyat sudah tak tahan, tak nampak langsung sebarang tindakan terhadap NAJIB RAZAK ( PENYAGAK @ PENYAMUN TERBESAR NEGARA). Semua jadi siput jaga perut masing2. Mampus kau najib!

Anonymous said...

anjing anjing Rosmah menyalak

Anonymous said...

"Saman Sivil: Lesen Untuk DoJ Mencuri Daripada Pihak Tak Bersalah

1. Di Amerika Syarikat (AS), pengambil alihan aset secara sivil atau pelucutanhak sivil (civil forfeiture) dikecam begitu hebat. Ia dilihat sebagai undang-undang yang zalim kerana memberi kuasa kepada agensi penguatkuasa AS untuk merampas wang dan harta orang awam tanpa perlu membuat pendakwaan ke atas pemilik harta dan tanpa perlu membuktikan seseorang itu bersalah “melangkaui keraguan munasabah.”

2. Untuk melaksanakan pelucutan sivil, pihak berkuasa AS hanya memerlukan “syak wasangka” berdasarkan “kemungkinan terdapat bukti yang lebih banyak” bahawa sesetengah harta mempunyai kaitan dengan kegiatan jenayah. Beban pembuktian untuk membuktikan harta-harta ini “tidak bersalah” terletak kepada individu, dan sebelum dibicarakan, harta-harta ini telah pun dianggap “bersalah”.

3. Menurut Jared Meyer, felo di Manhattan Institute for Policy Research di dalam artikel bertajuk “Civil Forfeiture Creates a License to Steal”, walaupun di peringkat awal, Kerajaan AS memperkenalkan undang-undang pelucuthakan sivil ini untuk memerangi pengedar dadah dan penggubah wang haram, tetapi sejak kebelakangan ini, ia telah disalah gunakan ke atas individu yang tidak bersalah.

........

6. Menurut Jared lagi, kebanyakan individu tidak mahu berusah payah mendapatkan semula harta mereka. Oleh kerana ini adalah kes sivil, bukan prosiding jenayah, tidak ada sebarang bantuan dari kerajaan untuk mempertahankan diri (atau harta seseorang). “Lebih mudah dan lebih murah, untuk membiarkan kerajaan ‘mencuri” harta-harta ini daripada berjuang untuk mendapatkannya kembali,” tambah Jared lagi.

7. Nilai harta yang dirampas di bawah pelucutanhak sivil ini meningkat hampir sepuluh kali ganda daripada AS$407 juta pada tahun 2001 kepada $ 4.3 bilion pada 2012. Sepanjang tempoh itu, polis sahaja telah merampas AS$2.5 bilion tunai daripada hampir 62,000 orang tanpa waran atau dakwaan.

8. Apakah yang mendorong peningkatan mendadak kes pelucutanhak sivil ini? Jared menjelaskan, untuk setiap rampasan, hasil rampasan itu akan dipindahkan ke dalam akaun Dana Perlindungan Aset, Jabatan Kehakiman AS (DoJ), dan dana ini boleh disalurkan kembali kepada agensi penguatkuasaan undang-undang yang membuat rampasan. Pada waktu yang sama, dana yang disita oleh penguatkuasa undang-undang tempatan juga boleh dipindahkan ke peringkat persekutuan dan 20% daripadanya akan masuk ke dalam akaun Dana DoJ.

9. Dakwaan Jared ini ada asasnya. Dalam kes saman sivil ke atas bekas Presiden Taiwan yang mengambil masa selama 6 tahun, selepas anak-anak bekas Presiden Taiwan ini tidak mahu meneruskan penentangan terhadap DoJ kerana kos guaman telah menjadi terlalu tinggi, kerajaan AS hanya mengembalikan AS$1.5 juta kepada Taiwan pada tahun 2016, iaitu selepas dua hartanah yang terlibat dijual.

10. Jumlah ini dilihat terlalu sedikit berbanding nilai sebenar dua hartanah tersebut. Dua hartanah ini berharga AS$2.1 juta pada tahun 2008. Selepas 8 tahun, iaitu pada tahun 2016, tentulah harga dua hartanah ini telah meningkat berkali ganda. Logikkah selepas 8 tahun, nilai hartanah ini tidak meningkat sama sekali, sebaliknya menurun? Hanya AS$1.5 juta dipulangkan kepada Taiwan. Bagaimanakah nilai AS$1.5 juta ini ditentukan dan berapa % dari nilai sebenar yang sepatutnya dipulangkan kepada rakyat Taiwan ini dimasukkan ke dalam tabung Dana DoJ?"

>>> Jadi kesimpulannya adalah DoJ pun adalah pengamal KELEPETokrasi.
Bacaan sepenuhnya disini : http://www.bicara.news/saman-sivil-lesen-untuk-doj-mencuri-daripada-pihak-tak-bersalah/

Anonymous said...

" Selamat HARIRAYA DEPAVALI "

PENJUBO TERAGUNG pon nak dlantik mnjdi PM..

Mmg BIOL n TOLOL otak org2 PKR niii..

Kihkihkihkih



Yg benar,
Ahli pencen AMK keadilan.

Anonymous said...

Najib dengan Allah Ta'ala Pun taKut apatah lagi dengan rakyat jelata.kaki kelentong dan kuat menipu.PM sialan...

Anonymous said...

Salam 7:244 pagi.

Kisah saman sivil ni dah lama dipertikai oleh rakyat Amerika Syarikat sendiri krn mrk anggap ianya tindakan yg zalim. Dgn hanya mengesyaki ianya melibatkan penggunaan wang haram, harta dlm bentuk apa pun boleh disita atau dirampas. Kos utk melawan tindakan ini terlalu tinggi sehingga 'mangsa' tidak berupaya utk mencabar DoJ dimahkamah. Dan akhirnya sehingga skrg DoJ mmg telah MENYALAHGUNAKAN tindakan saman sivil ini utk kepentingan kantong DoJ sendiri.

Salah satu artikel mengenai saman sivil US ini baca disini:

https://economics21.org/html/civil-forfeiture-creates-license-steal-1187.html

Anonymous said...

Najib rosmah pergi batu caves kalung bunga satu badan sambut thaipusam mengadap patung dewa muruga apa cerita? Penyamun penipu terbesar jadi PM malaysia sekarang.

Yg benar,
Bekas ahli umno

Anonymous said...

Kalau 1mdb cakap 1 sen tak pernah hilang, kau sibuk buat apa? Biar doj rampas. Kecuali kau lahir dari 1 perut dengan jho low.

Anonymous said...

Ada cai mengamok ni mungkin pasal pemimpin idolanya tak dapat nak kelepet harta negara lagi kot. Tengah bersembunyi kat UK lagi tu ..

Anonymous said...

6.10...sefool tak melawan tanpa di ugut...air mani dlm jubo sefool mungkin ko punye...doktor tidak pernah sahkan mani tu milik siapa...doktir sahkan ade 3 dna...sepatutnye 2 saje...jadi yg ke 3 ko punyer laa...bodos...adekah sefool kaki tonggeng yg ko tumpang sekaki?...hehehe...

Anonymous said...

Orang umno imam lgbt dan plural...hehe

Anonymous said...

Ade bukti?...repot polis ler...pandai nyalak buat fitnah jer..

Anonymous said...

Harta yg dah di jumpai dah disita pon...masih ade saham jho lo yg sedang disiasat...yg penting harta dan akaun disita dulu sblm prompak ni bawak lari...hehehe..

Anonymous said...

Poorah...jho lo dan riza aziz nak pegi amerika pon tak brani...hehehr..kuat te. Erang..

Anonymous said...

Dah terang2 yg hilang atau dikelepet tu bukannya duit 1MDB tetapi duit yg telah dibayar oleh 1MDB kpd IPIC Abu Dhabi. Org yg bertanggung-jawab mengelepet duit ini adalah suku-sakat pemimpin Abu Dhabi dan pengarah IPIC sendiri iaitu Al-Qubaisi. Mmg IPIC pada mulanya tidak mengaku menerima bayaran dari 1MDB tersebut, ttp bila kes ini telah dibawa kpd Timbang-Tara Antarabangsa, IPIC akhirnya mengakui wang tersebut telah diterima, krn tidak mahu menerima malu atas perbuatan Al-Qubaisi, seorg yg amat berpengaruh dlm bisnes di Timur Tengah.

'Part' ini yg terlalu susah utk dihadam oleh pihak pembangkang malah dispin dan dikelirukan dgn mengatakan wang yg dicuri itu adalah wang 1MDB. Sampai bila nak menipu rakyat, lebih2 lagi dizaman teknologi canggih ni. Yg hanya percaya cerita rekaan ni adalah penyokong totok pembangkang aje. Penyokong atas pagar tlglah, jgn ingat mcm penyokong tegar mrk, terima pembohongan begitu aje ..

Anonymous said...

Hehehe...sakit hati nampak?...
Malu kot jadi tukang jilat hingga licin jubo jho lo...hihihihi..

Anonymous said...

U dang2 anti gubah wang haram amerika untuk melindungi amerika menjadi surga pengganas penipu dan raja dadah yg boleh ancam amerika..
Ini berkait negara orang....macai bodos tak perlu nyibok...penguatkuasa negara sendiri perlu bertindak siasat tangkap dan dakwa perompak..macai bodos patut desak najib tangkap prompak...

Anonymous said...

1 mdb ade bukti 1 sen tak hilang?...laporan kewangan tahunan 2014 tak de odit berani sahkan...laporan idit negara najib sorok..

Anonymous said...

Ade bukti klepek?...ko hearsay angguk2 jer cai...trademark cai budos...hehehe.

Anonymous said...

Rasanya takde sapa yg pertahankan salah benar Jho Low. Lantaklah dia nak kena apa pun, sapa yg peduli? Yg paling ketara hanya cai2 pakatan haprak aje yg cuba menggunakan nama Jho Low utk menaikkan kemarahan disebelah lagi satu. Tapi dah pasti lah tak berjaya. Krn itu terpaksalah sebut nama Jho Low tu berjuta-juta kali supaya org lain terpercaya. Sampai bila pon takkan berjaya.

Dorang ikut cara pemimpin2 idola mrk - PEMBOHONGAN YG DIULANG-ULANG AKHIRNYA AKAN DITERIMA SBG KEBENARAN (ini khusus utk para munafik aje, cthnya geng peliwat, geng kelepet harta negara, dan geng komunis chin peng, suma pengikut pengaroh Dajjal).

Anonymous said...

Chief segala perompak bukankah MO1

Anonymous said...

Bang kan ke MO1 tu maksudnya "MAHATHIR ORANG #1"?

Maknanya org yg paling disyakki adalah Mahathir. Tu pasal RCI judi forex bank negara ditubuhkan utk teliti segala penyelewengannya.

Anonymous said...

Dah terang2 IPIC saman timbangtara dilondon tuntut bayaran kerana tak de bayaran...
1 mdb jata dah bayar..johari kata wang dibayar oleh 1 mdb sah syarikat milik IPIC...IPIC kata itu syarikat palsu...hehehe
IPIC setuju batal saman bila najib setuju bayar semula....
2 kali bayar untuk 1 hutang?.
.cedik ke bodos...ape jadi duit yg dah di bayar kpd syarikat yg dikatakan palsu?...
Macai nak main silap mata ikut najib main wayang?

Anonymous said...

Kalo ipic dah ngaku sudah terima bayaran dan batal saman kenapa najib setuju bayar semula sebagaimana yg diumumkan oleh IPIC kpd bursa saham london?...sape yg main silap mata?...sape yg bidos ni?...hehehe

Anonymous said...

Kenapa kerajaan tak siasat tangkap dan dakwa jho lo kalo tak pertahankan jho lo?..doj saman jho lo ...apandir dan salkeh kruak marahkan doj...patutnye apandir arahkan polis suasat jho lo..hehehe...bodosnye macai denga pandir..dan pak leh..

Anonymous said...

Judi forex di casino mana?..TH pon main judi jugak ker beli saham fgv di bskl hingga rugi besar..
Forex rugi tak de bukti masuk akaun saper2..
1mdb rugi ade bukti masuk akaun prompak..
Hahaha..bodos

Anonymous said...

8:26 am. Ko ni dah terlebih telan taik kering yg pemimpin ko supply, tu pasal ko tak nampak atau tak paham dgn syarat2 yg dipersetujui oleh 1MDB dan IPIC utk selesaikan kes kelepet duit IPIC ni.

Ko tak baca ke ato tak paham, yg kedua2 setuju utk tangguhkan tindakan undang2 sehingga penjualan bon2 yg ada selesai dibuat bagi menyelesaikan pinjaman2 yg masih ada. Lepas tu dua2 boleh teruskan tindakan perundangan disambong balik.

Anonymous said...

Penjilat jubo jho lo cari pelbagai alasan nak biarkan jho lo bebas..
Orang cedik pegi ambik jer bukti dari fbi dakwa jho lo..
Macai bodos ker cedik?...Apandir menteri2 dan macai2 semuanye bodoss2.. Budak Hang nadim lagi cedik..hrhehehehehehe..

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong
Umno mengangkat PENJENAYAH sebagai PEMIMPIN. Sokong Umno ibarat sokong perompakan harta Rakyat. PERGI JAHANAM UMNO.

Anonymous said...

Kah kah kah kah ... oooooo

MO1 tu rupanya MAHATHIR. La ngapa selama ni suma org termasuk aku tak terpikir? Hint dia cukup baagus tu dgn huruf 'M'.

MO1 adalah orang yg paling disyakki, krn merompak khazanah negara.

kah kah kah kah ... oooooo

Anonymous said...

Ko yg makan taik sebab tu bodoss...kata dah bayar...johari dan arulkanda yg sahkan..kenapa nak bayar semula u tuk tangguh saman arbitration?...cedik ler tu?

Anonymous said...

Penjenayah disokong...macai berbelit2 cari alasan nak nafikan bukan penjenayah..hutang sekali bayar dua kali pon nak belit2 jugak..

Anonymous said...

Macai bodoss otak dah tak betul lagi...abis belit daa...

Anonymous said...

apa laaa yg cai2 pakaton tu sibuk dgn 1MDB .. mcm kompeni tu dia ada syer ..

aku berpuloh thn ni, sama mcm LKS, tunggu org siasat ROMPAKAN TERBESAR BANK NEGARA DLM SEJARAH NEGARA .. mudah2an dapat diheret KETUA PEROMPAK/PENYAMUN tu kemuka pengadilan ..

Anonymous said...

MO1 oooi ...

PEROMPAK/PENYAMON paling dikehendakki. MOST WANTED.

Dah lari nyorok kat UK.

Anonymous said...

IPIC yg umumkan kpd bursa london 1mdb setuju bayar berperingkat2.. Ko buat bodoh ato tak paham?...ape makna tu setuju bayar berperingkat2?
Kalo setuju bayar untuk ape lagi nak teruskan timbangtara?...timbangtara hanye diteruskan sekira janji bayar tidak di tunaikan...jadi ape jadi bayara yg 1 mdb kata dah bayar? Bukan 2 kali bayar?...
..ape lagi macai bodos banyak makan taik nak belit?
..hehehe

Anonymous said...

Sorang pemimpin dlm PENJARA krn MELIWAT.

Sorang pemimpin perguna "MELAYU SKRU MELAYU".

Sorang lagi PEROMPAK/PENYAMON Bank Negara, dah lari keluar negara.

Kah kah kah ... oooooo

Anonymous said...

Hutang 1mdb sape yg tanggong?..kalo ko yg bayar aku tak kisah poon...ngok

Anonymous said...

Repot ker polis supaya tangkap ngook..

Anonymous said...

Peliwat sedang usahakan perbicaraan semula kerana mualaf shafeei tak berani nafikan terima wang haram 9.5 jota...hehe

Anonymous said...

Ade bukti perompak bank negaram...bodos. Repit ker polis...

Anonymous said...

901 atas. aku malas nak komen tapi aku terpaksa komen utk bagitau yg sbnrnya ye ...

hutang 1mdb tu aku senyap2 dah selesaikan semuanya. jadi kau tak perlu rasa bimbang apa-apa. Semua dah settle. OK?

Anonymous said...

Hahahaha...yg paling bodos dlm mesia..kaki temberang

Anonymous said...

ko pun jgn bodoh, tak semua yang menghentam PAKATAN HAPRAK di bayar oleh UMNO.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates