July 3, 2017

54 Pemimpin Kerajaan Bukan Islam Selangor Biadap Dengan Sultan Selangor?



Semalam berlangsungnya Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidil Fitri peringkat Negeri Selangor bertempat di Padang Perbandaran MPAJ di Pandan Indah. DYMM Sultan Selangor dan Keluarga Baginda mencemar duli untuk hadir ke majlis tersebut.

Apa yang mendukacitakan apabila pemimpin-pemimpin bukan Islam Kerajaan Selangor dari parti DAP dan PKR tidak hadir di majlis sambutan Hari Raya anjuran Kerajaan Negeri. Sebagai contohnya, Tony Pua sibuk mempromosikan 'Penang Food Festival' di Central Park, 1Utama, Petaling Jaya manakala pasangan Upin dan Ipin, Ahli Parlimen Serdang, Ong Kian Ming dan rakannya dari Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng, sibuk mempromosikan larian '#IlovePenang'.

Speaker Selangor, Hannah Yeoh tidak nampak muka di dalam Majlis Rumah Terbuka berkenaan. Malah laman sosial Facebook beliau tidak ada langsung ucapan Selamat Hari Raya kepada pengundi-pengundi Islam di Selangor.

Ironinya, Bugs Bunny Pua dan Upin dan Ipin sibuk mempromosikan acara Kerajaan Penang di Selangor sehingga tidak sempat menghadiri Majlis Rumah Terbuka Kerajaan Negeri Selangor yang dihadiri oleh DYMM Sultan Selangor. Amat biadap sekali! Kedua, Untuk apakah acara larian '#IlovePenang' dan 'Penang Food Festival' diadakan di Selangor? Penang sudah kehabisan tanahkah dijual Tokong?



54 comments:

Anonymous said...

Dalam hal sambutan perayaan pemimpin pas lebih bagus...pemimpin pas sanggup pakai baju dewa cina bila hadir majlis sambutan tahun baru cina....

Anonymous said...

kalo dah SULTAN SELANGOR pun barisan kerajaan negeri tak reti nak hormat .. jangan salahkan pengundi tak hormat YB mereka nanti..
nak harapkan bos depa assmin jamban bagi arahan ..? idok ler

Anonymous said...

Fuhh..sultan selangor lantik pegawai bahagian jaga sapa biadap siapa tidak ke? Volunteer sukat sendiri? Hahaha

Mat Gunong said...

Dah abis modal agaknya cybertrooper PICISAN umno. Nak sentuh isu hangat nasional tak berani. Hanya isu isu tahap longkang yg dijajanya. Macam tu lah mentaliti ahli umno yang masih menyokong PENYAMUN NEGARA ,demi seringgit dua. Mana letaknya maruah Ahli umno. Dalam longkang gamaknya. UMNO dan RASUAH berpisah tiada. Hadi dan rakan rakan dok balun sama hasil rompakan, nasib baik Tuan Man tersedar bahawa ada kalangan kepimpinan yg pelahap DEDAK yg bermatian mempertahankan PEROMPAK NEGARA, sebab itu pendirian beliau mengenai saman DOJ bertentangan dengan Tuang Presiden dan kuncu kuncunya. Macam ni ! Umno nak harap penyokong Pas untuk kekal berkuasa. Umno pasti tersungkur pada PRU 14 nanti. Hehehekikikihahahakahkahkah.
** kalangan mufti pun tidak sependapat untuk menyelamatkan kebejatan Umno, alamat basah lencun ahli umno nak pertahankan parti yg nak REBAH MENCIUM BUMI. Nampaknya semakin sayup suara pemimpin sayap Umno untuk mempertahankan PRESIDEN aka PENYAMUN. Zahid pun diam membisu wei .....HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH....

Anonymous said...

Ryezall2...tk habis2 ko mengadu domba..apa yg ko dpt..hal nii kecil saja dn tk perlu pun diperbesarkn..insaflah ryezall...πŸ˜žπŸ˜ πŸ˜’πŸ˜žπŸ˜žπŸ˜ž

Anonymous said...

Picisan umno cari isu remeh jer laa...isu nasional jadi bodos kerana nak tegakkan benag yg basah...putarbelit pon tak menjadii...

Anonymous said...

Dapat dedak ciput cukup ler...dedak besar mualaf shafeei dan lobai pas dah sapoo...jasa lobai dan mualaf lebih besar dari macai...kalo macai cedik dapat lebih besar...

Anonymous said...

Khairy jamaludin langsung tak bersuara...harap pemoda kedah yg bodos bersuara cikit...gaknye KJ tahu susah nak tegakkan benang basah...kj dah cedik cikit sekarang...

Anonymous said...

Najib buat majlis raya di sri perdana tak jemput Agong?...di pekan Najib jemput sultan pahang...pemimpin pembangkang tak pernah nampak muka pon
..

Anonymous said...

Geng2 CTS jadi pegawai bilang orang biadap rayer tahun ni...hehehe......

Anonymous said...

Umno bela biawak hidup..biawak habiskan duit rakyat bercuti mewah2, guna pesawat rasmi bawa family pergi enjoy. Sekali terbang, ratus ribu kos minyak. Ada pulak baghal yg backing tak salah guna utk tujuan peribadi. Celaka namanya. Harap2 tersadailah macam mh370.

Anonymous said...

Sultan selangor sendiri tak bising. Lebih sudu dari kuah. Umno lanciauuu

Anonymous said...

Madey bercuti pakai duit sendiri heboh...najib bercuti dengan 23 orang bisu...siapa 23 orang tu?...besar benar keluarga dan ramai bini najib?...nadi debu duit kerajaan...rakyat bayar gst dan utang 1mdb...

Anonymous said...

http://www.amenoworld.org/2017/07/beratur-dibawah-panas-terik-tak-cukup.html?m=1
Ramai yg nak hadir rupanyer...luar jangkaan....azmin masih popular..

Anonymous said...

Pas dikuasai UG akibat tidak setuju Muktamar Agung Khas cadangan Almarhum TGNA


Akibat menolak cadangan Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz supaya Pas mengadakan Muktamar Agung Khas (EGM), akhirnya kumpulan UG yang pro Umno berjaya menguasai Pas dan menyingkirkan kalangan yang pro Pakatan Rakyat.

Di sekitar hujung Oktober 2009 dulu, Almarhum Tuan Guru yang sangat kuat menyokong Pakatan Rakyat pernah mencadangkan supaya Pas mengadakan Muktamar Agung Khas (EGM) dan mencadangkan tiga pemimpin yang perlu 'dibersihkan' iaitu Timbalan Presiden, Nasharuddin Mat Isa; Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali.

Almarhum Tuan Guru yang juga Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau sudah cukup arif untuk membuat pertimbangan sendiri dan yakin cadangan itu jika diterima tidak akan memecah-belahkan Pas.

''Saya dah tua, tak payah orang lain jadi dalang. Saya nak jaga parti saya supaya dihormati sampai bila-bila," katanya ketika diminta mengulas desas-desus ekoran kenyataannya itu.

Beliau menegaskan tiada sebab baginya untuk menarik balik kenyataan yang mengejutkan itu kerana menganggap ia suatu yang benar.

'Jika ramai yang tak setuju Muktamar Agung Khas (EGM) tak apa... saya keluarkan fikiran saya, kalau setuju, Alhamdulillah," katanya kepada pemberita pada majlis perasmian Masjid Noor Aini (Cahaya Mataku), Pasir Hor. ~ sumber

Cadangan Amarhum untuk mengadakan Muktamar Agung Khas (EGM) itu tidak kesampaian kerana ramai kalangan pemimpin Pas ketika itu masih mahu ‘bermain safe’ dan mahu mengelakan perpecahan di kalangan Pas.

Walaupun dua antara tiga nama tersebut telah tersingkir dari Pas, namun pengaruh mereka (pengaruh UG) tetap kuat di dalam Pas kerana adanya Bapa UG dalam parti itu iaitu Hj Hadi, presiden Pas!

Akhirnya sebagaimana kita semua sudah nampak, Pas telah berpecah juga akibat kerja-kerja khianat kelompok UG ini.

Akibat krisis dalaman ini, satu kelompok telah menubuhkan satu badan NGO bernama Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia - PASMA yang dipelopori oleh YB Datuk Ir. Phahrolrazi Mohd Zawawi.

Kumpulan yang kedua pula keluar setelah tersingkir dalam pemilihan muktamar ke-61 secara ‘chai’ dan kemudiannya menubuhkan Parti Amanah Negara dengan Hj Mohd Sabu sebagai presidennya.

Kelompok UG yang menguasai Pas akhirnya berjaya membawa parti itu keluar dari Pakatan Rakyat dan kini semakin lebih mesra Umno.

Namun begitu, masih ada didalam Pas yang tetap mahu ‘bermain safe’. Saya akan dedahkan di lain masa siapa antara mereka ini yang saya kenali

Anonymous said...

Klompok UG pimpinan Hadi yg makan wang haram rasuah 90 jota dari najib...

Anonymous said...

Fukatan Haprak penjilat Juboq Dapigs.....Si Rapuji Sotong tak Nampak muke ke......kaki jilat Juboq dan Raja Fitnah .....macai Bengap...

Anonymous said...

hahaha...ada bukti ke brp..klu setakat hearsay...simpan je la..

Anonymous said...

Isu mudah, sultan pun depa tak hormat, korang yng mengundi pun diorang tak ingat nak wish...apa yg boleh diorang diharap? diorang hanya sembah Setiausaha Agung diorang je. Orang Islam macam macai korang anony je yg terhegeh2 nak diorang berkuasa.

Anonymous said...

Hiusam musa dah ade bukti...bila nak samanm...hehehe..mengaum nak saman ...husam dah cabar...bisu...ko jer yg bodos tak tahu...

Anonymous said...

Hihihi ...rindu kpd sotong ker...rapiji tunggu ostaz nasha hantar saman...ostaz mengaum kuat nak saman...bihihi..

Anonymous said...

Hahahaha...aper masalahnye?...

Anonymous said...

Macai bodos jilat sampai licin jubo cina jho lo..jho lo happy sakan .

Anonymous said...

Penjenatah ko lantik jadi ketua...hehehe..sebab ko penjenayah jugak ..hahahaha..

Anonymous said...

tak tau ke apa kuasa yg ada pada Sultan/Raja.?
jangan sampai ada yg kena buang daerah macam kat Perak ni udah ler...

Anonymous said...

Tak de isu ape pon..ko yg bodos jadikan usu..

Anonymous said...

masalah la tu... apek tu tsk sunat
hahahaha

Anonymous said...

MADEY dah Ketak lutut...akan dok sel sebelah si Nuar Al Jubori....Ketua Peliwat akan datang Meliwat....teruk ornag tua ni kena kerjakan dek si Nuar ni nanti....tak insaf juagak tak tau la....He...He...He...

Anonymous said...

Sotong pon sedang tunggu Ah Pandur dakwa jrnsyah fitnah Tabong Haji..polis dah lama siap suasat sitong...loyar buruk .AH Pandir takut nak dakwa sotong rahe fitnah?...hehehe..ade powerfool tapi blodifool..hehehe..macai2 bloodifool..

Anonymous said...

MACAI FUKATAN...daha kena PUAKA....dek Tony Pua.....ko pi jilat tulang babi Dapigs tu sampai licin....hari-hari menyondol dan kena sondol....

Anonymous said...

Si Rapuji Sotong...Goreng Topung pun sodap ni....He...He...He...bila si Sotong ni nak masuk sel...dok sebelah kat si Nuar Al Jubori ni haaaa....

Anonymous said...

Ko ni tok hakim ker?.ketua peliwat nak mintak bicara semula sebab loyar mualaf shafeei takut sahkan terima 9.5 jota dari najib..hehehe...kpd siapa mualaf syafeei bayar setelah terima jota2 dari najib?...tak masuk akal bayaran untuk mendakwa 9.5 jota...mahkanah dah perintah mualaf shafeei dan najib dedahkan akaun...mualaf ketaq lutut...hahaha

Anonymous said...

Hahaha...sakit hati nampak penjilat tegar jubo cina jho lo sampai licin.....hehehe...nanti doj kluarkan lagi saman kpd jho lo..ko jilst lagi..

Anonymous said...

Hehehe...loyar buruk Ah pandir takut nak dajwa sotong...tumbang umno ah pandir masuk sel ..hik4..

Anonymous said...

nak bicara semula pasal upah loyar ke atau pasal aljub taram buntut jantan..
6 tahun bisu dalam kandang..tetiba baru nak bercakap balik..boleh cayer ke

Anonymous said...

1:50
Hehehe...sotong, Ah pandir dan kau sama jer...hehehe...taik tiga serangkai..hik4..

Anonymous said...

1:46....ko ngan mahataik dan aljuburi sama shja, tiga2 tua kutuk nak mampos tak sedar diri..hik4..

Anonymous said...

Hahaha..tak ngaku plak Ah pandir geng sendiri...strategi putar cara baru?...

Anonymous said...

Singapore is a FULLY DEVELOPED nation: CORRUPT FREE, EDUCATED, SAFEST, CLEANEST & ranked the RICHEST country in the WORLD!!! Why???? BECAUSE: They have no $100 millions of Diamond rings, Berkin Bags, or $150million luxury Yacht & no $850 billion debts & NO CORRUPTION!!. And The President, Prime Minister of Singapore & govt officials typically travel on REGULAR scheduled commercial flights operated by, Singapore Airlines. However, on RARE occasions or short trips, government officials may travel on one of the few passenger-configured low-cost FOKKER -50 operated by the Singapore Air Force!!The FOKKER-50 was introduced in service 1987-1997 & cost only $15 million & the current Status of the FOKKER is obselete & Out of production!!

Anonymous said...

Ko dah kena taram dengan aljuburi...hik3... Shafeei dah ketaq lutut masuk court nanti...ki dengan mualaf serupa jer...

Anonymous said...

Sept 2016 hutang singapore USD 1.766 trillion..kalo ikut culculator pakartun mmg tak banyak lah...
hik4

Anonymous said...

Dah ade bukti hantar la ke sprm.. Simpan kat celah jubor mak kau buat ape..bodosss pakatoon hanjing ni..kikiki temberang je lebih..

Anonymous said...

Orang tau nyanyuk bercuti pakai duit duit sendiri ke..? Kau ade bukti duit tu duit dia sendiri..? Bodoss hanjing pakatoon ni..kikii

Anonymous said...

Kiranye kau lagi cerdik la ye..? Jaga kandang babi cerdik ke..? Tanya je..jangan sentap pulak ye jing.. Kikiki

Anonymous said...

Isu nasional ape yqng geng2 sekandang sebabi pernah suarakan..? Isu ruu babi..?? Kikiki
Cerdik sungguh hanjing2 pakatoon bodoss ni ye...kikiki

Anonymous said...

Ko tahu tak jumkah 1.76 trilion usd tu hutang kerajaan sahaja ato termafuk hutang2 entiti dan individu?..

Anonymous said...

Hanjing2 pakatoon bodoss mane tau kuasa Raja/Sultan.. Kalau undang2 kandang babi tau la dorang.. Tu yang menyalak siang malam cakap pasal saman...saman..saman.. Rupanye dorang tengah promote pasal ruu babi...kikikiki

Anonymous said...

2.31 Kau je yang lain...kitaorang faham sebab cuma kau je yg jaga kandang babi...kikiki

Anonymous said...

Tak ade sape pun yang komen kat sini bela jho lo.. Kau je yang merapu bodoss.. Lantak pi la dengan jho lo tu..dia yang kena saman pasaipa kau yang mengelupur..? Bodoss...

Anonymous said...

Walaupun hutang kerajaan Singapura tinggi dan melebihi 100% berbanding KDNK mereka tidak menggunakan hutang yang diterbitkan untuk menampung perbelanjaan negara. Hutang (bon) di Singapura digunakan untuk pelaburan oleh syarikat milik kerajaan Singapura seperti Temasek dan juga agensi wang pencen pekerja Singapura CPF (seperti KWSP di Malaysia):


PERBELANJAAN LEBIHAN KERAJAAN SINGAPURA *KECUALI 2010
Lihat jadual diatas bagaimana kerajaan Singapura mempunyai perbelanjaan lebihan (hasil>perbelanjaan) tiap-tiap tahun kecuali tahun 2010 bagaimanakah hutang kerajaan Singapura berada pada paras 106% daripada KDNK jika belanjawan mencatat lebihan? Berbanding Malaysia yang berhutang untuk menanmpung perbelanjaan, Singapura berhutang untuk menampung permintaan pelaburan oleh CPF dan pelabur asing.

Anonymous said...

Ko tahu tak jumkah 850 biilion usd tu hutang kerajaan sahaja ato termafuk hutang2 entiti dan individu?..
haa..jawab jawab
Hik4

Anonymous said...

Anus 427
nampak sgt ko tak tau pasal cpf singapore kann
cubalah tanya sesedara yg jadi warga singapore tu .. dapat ke duit cpf bila dah pencen
majoriti org melayu la yg kerja pak guard kat block2 kediaman ..umo dah 63 terpaksa kerja sbb takde income
....tak tau ke.....
huhuhuhuhuhuhu

Anonymous said...

Kerajaan singapore cuma bayar $200 sebulan... Nk makan apa..sewa lagi..utiliti lagi

Anonymous said...

jawap cai..jangan tak jawap. jilat cai..jangan tak jilat.
melayu singapore dah kemah kemih nak hidup..macai lagi kuat jilat.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates