July 3, 2017

21 Mana Ada Kami Bersekongkol Dengan Lim Kit Siang, Kata Pemimpin Parti Chap Bunga Johor


Pemimpin Parti Chap Bunga Johor menafikan menaikkan banner di sekitar Gelang Patah, Johor dengan gambar pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang bersama-sama Timbalan Pengerusi Parti Chap Bunga Johor, Ir Nasir Hashim dan Timbalan Ketua Bahagian Gelang Patah, Samat Atan. 

Puas saya membaca petiakan daripada Samat Atan di bawah yang dipetik dari Malaysiakini, baca di sini tentang apa yang cuba disampaikan oleh beliau,
Saya menganggap bahawa perbuatan dan penggantungan banner tersebut berniat jahat dan untuk menggambarkan kepada orang-orang Melayu dalam kawasan DUN Nusajaya bahawa saya bersekongkol dengan Lim Kit Siang.
Rupanya pemimpin Parti Chap Bunga Raya tidak bersekongkol dengan Lim Kit Siang rupanya. Mungkin gambar bersama mereka seperti di bawah cuma untuk geli-geli sajalah kan? Malu-malu pula mereka hendak mengaku bersekongkol dengan Lim Kit Siang kan?

21 comments:

Anonymous said...

Ape masalahnye?...lim kit siang bukan kominis ato perompak bin penjenayah.....saper2 pon boleh kerjasama dlm negara demokrasi..hj hadi pon pernah berpelok dengan lim kit siang..nazri aziz pernah berpimpin tangan dengan lim gone end...hehehr

Anonymous said...

PAS MULA TERBELAH DUA?

Tidak sampai dua minggu setelah Presiden Pas, Hadi Awang mengibaratkan saman DOJ sebagai campurtangan asing yang kemudian pantas diampu oleh Ketua Penerangannya, Nasruddin Hassan, pertentangan nyata kini terserlah melalui pendirian Timbalan Presiden Pas sendiri, Tuan Ibrahim Tuan Man.

Hadi secara terbuka menyamakan saman DOJ sebagai campurtangan asing dan Nasruddin menambah perisa dengan mengatakan "jangan mempelawa beruang untuk menampar nyamuk di muka kancil", Tuan Ibrahim sebaliknya berkata, tidak mengejutkan tindakan agensi penguatkuasa itu terhadap 1MDB lantaran kegagalan Malaysia sendiri memainkan peranannya.

"Tonggak negara bergantung kepada keyakinan rakyat terhadap sistem dalam negara, termasuk sistem demokrasi berparlimen, sistem pemisahan kuasa dan seluruh institusi penguatkuasa - sama ada SPR, SPRM, PDRM, Jabatan Kehakimam, Jabatan Peguam Negara dan lain-lainnya.

"Kegagalan institusi penguatkuasa negara untuk menyiasat dan bersikap telus dalam skandal 1MDB membuka ruang kepada pihak lain yang sudi melakukannya," ujar beliau.

Anonymous said...

terserlah muka fed up lks tp nk wat camne layan jer la baboon bunga tu...
huhuhu

Anonymous said...

Umno ingat serang kit siang boleh jauhkan pengundi melayu dari pembangkang. Menteri sama macai sama2 bodoh.

Anonymous said...

Sebodoh2 org melayu ialah mereka yg menjalinkan kerjasama politik dgn DAP lalu jadilah meteka BARDAP(Barua DAP).

Anonymous said...

Kalau setakat ambik gambar bersama jadi masalah, apa cerita gambar geng penyangak & perompak duit rakyat bergambar atas kapal equanimity milik jho low pada 2009? Najib, badak @ babi air, ashman, jho low, pak arab temberang..lagi dasyat rancang rompakan besar2an. Bangkrap isu ke? Kahkahkah

Anonymous said...

Kau sapa nak cakap pasal melayu? Melayu susah ada kau tolong? Jiran kau pun kau tak ambil tahu. Inikan pulak berdegar cakap pasal melayu. WTF

Anonymous said...

yang 2 baboon tu tak cukup bujet nak tampal bunge...
sib baik jumpe baju merah kat bundle ... jadi ler

Mat Gunong said...

Umno semakin bebal berpolitik. Kerana hanya kalangan yg bebal lagi bahalol yg masih bersama Umno kini. Kalangan cerdik yg mengakui yg tuan presiden adalah seorang Penyamun , sudah meninggalkan parti KEPARAT yg dahulu dianggap KERAMAT. Hehehekikikihahahakahkahkah.
** Pada Mat Gunong , bergambar dengan Lim Kit Siang lebih bermaruah dari bergambar dengan Jho low, yg diberi peluang oleh pemimpin Umno untuk merompak khazanah Negara terutamanya wang tabung Haji yg digunakan kononnya untuk pelaburan bersama Cendana Destiny milik Jho Low. UMNO PENGKHIANAT UMAT MELAYU. UMNO BANGSAT LAGI KEPARAT.

Anonymous said...

Mana bukti??? Dah kena dakwa ke belum???? Habih la modal korang? Siapa mo 1??? Namakan saja takut ke???? Sapa nak jd pm kalau pakatan bardap menang?.? Namakan saja. Takut ke???Habislah modal kalau seseorang tu tak bersalah selagi tidak didapati bsrsalah di mahkamah. Habislah korang . Apa? Mana bukti? Kenapa gagal di dakwa di mahkamah.apa bukti pulak sbb yg gagal dakwa di mahkamah. Apa ?? Kenapa tak boleh dakwa??? Apa bukti sbb yg gagal didakwa di mahkamah. Tak perlu kita org nak bebal. Yg diatas tu pun tak boleh nak buat. Bodoh punya bardap.tukang jilat jiboq LKS dan LGE selamanya.ekeke

Mat Gunong said...

Alhamdulillah, Tuan Man nampak kebenaran. Hairan! mengapa segelintir Agamawan seperti Hadi , mufti Pahang dan kelantan melacurkan agama demi menyelamatkan Penyamun Negara dengan alasan yg menjurus kepada sifat assabiyah yg membuta tuli tanpa memikirkan kesan dari pendirian tersebut , meletakkan agama Islam dipandang serong oleh non muslim yg selama ini digembar gemburkan , kononnya Islam adalah rahmat untuk sekelian Alam. Rahmat apa macam ni , kalau keadilan tak dapat ditegakkan .
** Mat Gunong rasa hiba bila melihat Agama dilacurkan Kerana Dedak dan Pangkat.

Mat Gunong said...

Dah berlambak bukti kalau AG Apandi nak mulakan kes. Tetapi kelazatan dedak cap berlian dan Pangkat serta lantikan di GLC. Maka tiada tindakan diambil walaupun badak air didepan mata tetapi masih tidak mampu melihat. Umno ingat rakyat keseluruhan bodoh bodoh macam ahli Umno ke?. Piiirah.....
** pada mat gunong, lebih baik ahli umno hayati dan hadam dengan kenyataan Tuan Man timb presiden PAS yg rasional berkenaan saman DOJ. Cukup cukup lah ahli umno diperbodohkan oleh golongan ampu bodek Presiden yg mentedarah hasil keringat rakyat demi survival politik BANGSAT mereka ini.

Anonymous said...

Berlambak kununnn... ko ingat cam jual bawang kat pasar malam ke..main lambak lambak
gi ka bawak bukti hearsay ko kat mahkamah tu..nk lepas kaunter pendaftaran pun belum tentu lagi...
huhuhuhu

Mat Gunong said...

Woi mangkuk, kesalahan jenayah paling simple sekali adalah , memasukkan duit derma ( sebenarnya duit samun ) kedalam akaun peribadi PM pun sudah menjadi satu kesalahan, orang Umno mana tau undang undang. Semua main sondol macam BABI.
** oh ye... Terlupa pula yg PM bukan Penjawat Awam, walaupun menerajui Jabatan Perkhidmatan Awam. Baik punya putar macam SIAL. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kau pulak sape.? Penjaga kandang babi.? Kau kenal sape jiran aku.? Sembang bodoh la kau ni.geng2 babi sekandang boleh la kau auta.bodoh punya hanjing pakaton

Anonymous said...

Bahalul mat gunong taik ni..biasa la geng sekandang sebabi mane ade yang pandai guna otak.tiap hari menyalak siang malam tabur taik merata2.yang penting cukup bulan boleh cukup kuota claim tulang babi..

Semua main sondol macam babi.. Kikikiki..kata2 tu macam kata kat diri sendiri je..sape tak kenal mat gunong taik..hanjing kurap pakaton paling bahalul.

Anonymous said...

Mat gunong taik..Kau tu hanjing kurap je pun..nak sembang bab agama konon..puuiihh.. Tentu mat gunong taik kembang kuncup jubor bila ruu babi di luluskn tanpa bantahan..
La ni nk sembang bab agama.. Ape punya bahalul la jenis macai ni..bodoss macam taik babi..kikiki

Anonymous said...

Yang nyata mengelupur pakatoon bodoss.. Kikiki.. Rakyat menilai.. Rakyat bukan bodoh bhai..

Anonymous said...

Org yg derma tak gadoh pun.dia boleh saja nak saman ka apa ka, tp dia tak kisah pun. Bila ajak sama2 dedah nama penderma utk dana politik pembangkang tak mau. Habih la modal korang.bodoh punya bardap yg dianggap teraniaya spt zeti, ghani patail awat korang tak boleh carry foward??? Nak kata mkn dedak jugak ka??? Ekeke, bodoh punya bardap.

Anonymous said...

Hanya bukti ygboleh menyelamatkan bardap, apa boleh buat susah sungguh nak cari. Padai dah tak afa bukti. Mo1, mo1, tu saja yg boleh ckp. Nak nama kan pun tak berani. Bodoh punya bardap.

Anonymous said...

Pembangkang sebenarnya dah kering isu..Doj tak ke mana pun...tengoklah klau tak caya...sekarang rci forex mengambil tempat... Orang yang hidup dan tahu hal forex tu menanti nanti kebenaran disebalik..ruginya Bank Negara berbillion.. Sapa lah bapak penyangak yng buat Bank Negara dan duit rakyat tu mcm duit Bapak Dia...suka suka jer..so kita tunggu jerlah...tu yng lari mencicit k London....patutlah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates