July 7, 2017

23 Kenyataan @AzminAli Pakatan Rakyat Masih Wujud Mendapat Sindiran Sinis Daripada DAP

Kenyataan Menteri Besar Selangor, DS Mohamed Azmin Ali yang mengatakan Pakatan Rakyat (PR) masih wujud di Selangor dibidas Setiausaha Agong PKR, Datuk Saifuddin Nasution. Kesian Azmin Ali, Setiausaha Agong parti beliau sendiri menemplak kenyataan beliau. Kita tidak boleh salahkan Saifuddin Nasution kerana periuk nasi beliau ditentukan oleh Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng.

Saiffudin dipetik Malaysia Gazette, baca di sini, berkata, di Selangor tiada lagi PR selepas gabungan itu yang turut disertai Pas berpecah pada tahun 2015 dan digantikan dengan Pakatan Harapan (PH) yang disertai oleh PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (PAN).

Azmin Ali juga turut mendapat sindiran sinis daripada pemimpin-pemimpin DAP seperti Tony Pua dan Diktator Seumur Hidup DAP, Lim Kit Siang di dalam laman-laman sosial seperti di bawah. Mungkin mesej yang cuba disampaikan oleh mereka adalah, sedarlah diri Azmin Ali. PKR adalah macai dan balaci DAP sahaja.


23 comments:

Anonymous said...

IGP passes buck to MACC on ‘defence intel chief paid by PM’ claim
Shakira Buang
7 Jul 2017, PM 1:53 (Updated 7 Jul 2017, PM 2:37)
khalidabubakar macc

Police have passed the buck to the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) on the claim that the director-general of the Defence Staff Intelligence Division received money from Prime Minister Najib Abdul Razak about a month before the last general election.

Inspector-general of police Khalid Abu Bakar said police investigations would only be made according to the cabinet’s orders based on the Public Accounts Committee’s (PAC) report.

“Oh… Don’t ask me that, ask the MACC. No (police won’t investigate),” he told reporters at a press conference in Kuala Lumpur today...

Anonymous said...

maka kesipuan lah assmin bawak diri dalam jamban ditegur abang besau....

Hahahaha

Anonymous said...

Ade ke tak de ke pakatan rakyat di selangor tak jadi hal...Asal Bukan Umno...
Azmin sedang tunjuk baik kepada ahli2 pas dan penyokong pas diselangor yg ingkar arahan Hj Hadi...

Anonymous said...

Siapa yg siasat sama jer...sampai ke pebat peguam negara Ah Pandir akan jadi hakim...

Anonymous said...

Tak bayar GST juga diharamkan ke luar negara
T-Subromaniam-1
PETALING JAYA: Selain mereka yang tidak melangsaikan cukai pendapatan dan syarikat serta pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), kini peniaga yang liat membayar cukai barangan dan perkhidmatan (GST) juga tidak dibenarkan ke luar negara, kata ketua pengarah Kastam.

Datuk Subromaniam Tholasy yang dipetik Nanyang Siang Pau berkata, ketika ini, seramai 7,143 majikan dan pengarah syarikat berada dalam senarai sekatan itu kerana mempunyai tunggakan GST.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan peniaga yang tidak membayar GST membuat semakan dengan Jabatan Kastam Diraja Malaysia bagi mengetahui jika nama mereka disenarai hitamkan.

Anonymous said...

Ketua pengarah kastam yg CTS suruh pecat kerana umum gst keatas sayoran dan mee tiow blm di pecat...
Kenapa blm di pecat india ni yg tidak ikut asprasi najib...pandai2 umum gst tanpa kebenaran najib..
Cts kena desak najib buang segera india ni yg bak sabotaj najib...

Anonymous said...

Nasution buat kenyataan DAP plak yg dikatakan sindir...bijak konar cts...

Cucu Tok Selampit said...

Anon 3:18 PM,

Cuba semak siapa Boss Nasution sekarang dan siapa bayar gaji dia. Kedua, yang dua ekoq Tony Pua dan Lim Kit Siang dari parti PAS ka?

Anonymous said...

Aljub dulu dah umumkan 16 Sept yg dia PM yg baru..takde pun
pesal tak pecat dari PKR....hantar cuti kat bamboo river inn resort plak...

Anonymous said...

Maka sahlah Pakatan Harapan tak kuat rupanya...masih bernostalgia

Anonymous said...

FUATAN HAPRAK dah nak MELINGKOP dah.....sebelum PRU akan berbaling kerusi la tuuuuu....dah nak mampos....Penjuboq Dapigs.....

Anonymous said...

Azmin Jamban nak berbaik dengan PAS...takut PKR kalah teruk PRU 14 ....uhuk...uhuk..uhuk....

Anonymous said...

He...He...He....MADEY kata dia sutuju Anuar Al Jubori jadi PIEEMMM ke 7 jika dapat Pengampunan Agong....Sebenarnya...MADEY ni taku kalau si Nuar ni pecah Tembelang isu Forex ni...Alamak ke dalam la jawab nya orang tua ni.... Tu buat U Turn tuuuuuuu.....handal putar beli Mamak ni...macam macai dia gak......

Anonymous said...

PR kuat kerana ada Pas dan akan bertambah kuat menjelang PRU 14 kalau PR tidak berkubur. Fakta ini mungkin memberikan tekanan kepada parti paling dominan dalam PR ketika itu (Dap). Dap seolah-olah tidak kisah PR berkubur asalkan dominasi berterusan.

Anonymous said...

Ceramah Jelajah DOJ peringkat Penang hanya dihadiri hampir 300 org, walaupun menampilkan Tony Pua.

Nampak sangat ceramah2 mereka kini kurang mendapat sambutan, setelah bercerai dengan PAS.

Pastinya situasi ini memalukan kerajaan DAP kerana ini negeri dikuasai mereka dan ceramah dihadiri pemimpin utama mereka gagal mendapat sambutan .

Anonymous said...

FIRMA pemasaran terbesar Jerman, GfK dalam satu kajian menunjukkan bahawa rakyat Malaysia membelanjakan sehingga RM 6 billion setahun untuk menukar handphone saja pada tahun lepas. Tahun 2015, sebanyak RM 5.4 billion dibelanjakan untuk tujuan yang sama.

RM 6 billion tau, bukan RM 6 juta!! Setahun. bukan 10 tahun.

Apa maksud semua ni? Semua ini bermaksud, rakyat Malaysia ni berduitlah, yang dok percaya cakap pembangkang ekonomi tenat dan sebagainya tu kenapa pulak? Itu baru cerita tukar handphone, belum cerita lagi bapak melawat anak tak boleh balik beraya di London!! Dahlah bapak melawat anak (biasanya anak lawat bapak), melawat di London bawak satu keturunan pulak tu naik pesawat kelas bisnes, dahsyat orang kita sekarang ni.

Semua ini menunjukkan kemakmuran dan “keberduitan” rakyat negara ini dibawah pemerintahan Datuk Sri Najib Tun Razak.

Apa pun, secara peribadi, penulis sangat bersetuju dengan kajian ini kerana ia memang refleks kepada apa yang berlaku kepada diri sendiri dan majoriti orang sekeliling di dunia nyata. Itu baru cerita handphone, kita pun tahu majoriti orang bercakap/menulis pasal kesusahan rakyat di Malaysia ini (dengan tujuan untuk menyalahkan kerajaan), dia bercakap tentang kesusahan orang lain.

Sedikit benar jumlahnya yang bercakap pasal kesusahan diri sendiri di media sosial, nak mengaku terima BR1M pun ada yang malu walaupun beli handhphone baru dengan duit itu!!

Keseluruhannya, sementara Pakatan bercakap tentang kesusahan rakyat Malaysia kononnya akibat dasar kerajaan, realiti dibawah ini tidak langsung mencerminkan tuduhan berkenaan. Balik raya hari tu saja cukuplah, dek banyaknya kereta, ada yang sampai berbelas jam habis masa dalam perjalanan. Orang kalau susah, dia susah juga, takde mananya ‘terpaksa’.

Anonymous said...

Asalnya Umno tapi masuk PR kerana ikut si Boss saja. "LGE bukan bos akupun, makanya melalaklah selagi kau mahu".

Anonymous said...

Apa saja yang membabitkan PH adalah dibawah 'kekuasaan' Dap. Suara Dap adalah suara 'keramat'. Lain-lain suara adalah suara picisan kalau tidakpun suara-suara reneged. Fahamilah hakikat ini kalau mahukan masa depan politik kendiri terselamat. Terimalah seadanya atau angkat kaki saja.

Anonymous said...

90% Cina berdiri dibelakang Dap; 90% Melayu berdiri di belakang Umno/Pas. Hanya "divide dan rule" yang mampu menukar angka2 tersebut dan Azmin tentunya sedar dan nampak akan kesignifikananya. Muahahaha

Anonymous said...

.
Kes sivil berlaku pada 2013 tapi hanya pada 2016 baru Doj mengorak langkah dan itupun setelah mendapat info dari ANC. Semua ini petanda sama ada Doj lembam atau Doj hanya orak langkah apabila ada batuan politik di belakangnya.

Hadi nampak semua ini bukan kerana bersetuju dengan 'kemungkaran' tapi kerana bagi Hadi ia adalah campurtangan jelas orang luar dalam urusan dalaman di negara ini. Dan hadi ternyata betul pada pandangan marhaen di luar sana: campurtangan luar hanya bawa bala dan bukan sejahtera.

Wakakaka
.

Anonymous said...

Asalnya Umno tapi masok PR kerana ikut boss taik, maka jadi lah dia taik drp boss taik...hik4

Anonymous said...

99% taik berdiri dibelakang, dihadapan, dikiri kanan, atas bawah dan luar dalam Dap...hehehe...Dap dikelilingi oleh taik.

Anonymous said...

DOJ....No money no talk
PAY MONEY INTO CLINTON FOUNDATION ok...well we talk...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates