July 10, 2017

81 Imbas Kembali - Kalau @cmlimguaneng Berkeras Tidak Mahu Pemilihan Semula, Beliau Tidak Layak Menjadi Setiausaha Agong DAP


Beginilah apa yang terjadi di dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) pada 15/12/2012, 04/01/2013 dan 29/09/2013:

15/12/2012: Joseph Lim Guan Eng mendapat 1,576 undi, Chow Kon Yew mendapat 986 undi dan Liew Chin Tong dapat 984 undi.

04/01/2013: Selepas pengumuman semula disebabkan kesalahan mengira undi menggunakan Microsoft Excel, ketiga-tiga calon di atas telah mendapat undi yang sama.

29/09/2013: Selepas undian semula, secara tiba-tiba Liew Chin Tong berada di tempat pertama dalam pemilihan CEC.

Kesimpulannya, bukankah Liew Chin Tong lebih layak menjadi Setiausaha Agong DAP berbanding Joseph Lim Guan Eng dari segi populariti mahupun undian yang dibuat perwakilan?

Balik ke tahun 2017, DAP kini mengatakan Pendaftar Pertubuhan (ROS) mahu melakukan sabotaj ke atas parti berkenaan kerana DAP berkata mereka telah mengadakan pemilihan semula parti pada 29/09/2013. Malangnya, ROS tidak pernah menyedari bahawa pemilihan semula telah dilakukan pada 2013, yang mana pemilihan ini sepatutnya menyelesaikan pemilihan tahun 2012 yang bermasalah.

Surat yang bertarikh Disember 2013 daripada ROS kepada DAP Kedah yang selepas pemilihan semula CEC pada 29/09/2013, jelas membuktikan ROS tidak mengiktiraf pemilihan senula itu. Malah, pada Oktober 2015, Menteri Dalam Negeri, DS Ahmad Zahid Hamidi secara khusus memberitahu Anthony Loke di Parlimen dalam jawapan bertulis, "ROS masih menyiasat pemilihan DAP kerana parti itu masih belum mengambil langkah-langkah seperti cadangan daripada ROS".

Pembangkang Pro-DAP membuat kenyataan bahawa Kerajaan Barisan Nasional takut dengan DAP. Dengan sebab itu mereka mendakwa, Kerajaan Barisan Nasional cuba mensabotaj mereka melalui ROS. Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah takut dengan DAP. Tontonlah video di bawah. Dengarlah kata-kata Ketua Penerangan UMNO Malaysia, TS Anuar Musa mengenai Pakatan Pro-DAP. Siapa yang takut siapa sebenarnya?


video

81 comments:

Anonymous said...

penyakit dinasti Kim telah berpindah ke Melesia. ya are welcome

Anonymous said...

Dap dan meritokrasi berpisah tiada. Anehnya bilamana SA parti diberi laluan tanpa merit. Why no walk the talk hah?

Anonymous said...

Hsramkan saje DAP....

Anonymous said...

Liew chin tong tak repot polis lge tipu?..

Anonymous said...

Setiusaha agung umno ku nan perut boroi seluar terlondeh main lantik je. Mana ada undi2..mengata orang dia yg lebih. Lanciauuuuu...

Anonymous said...

Abehnye selepas 4 tahun baru ROS kata pemilihan tak betul...kena buat semula pemilihan...ROS patut ditutup...

Anonymous said...

Umno takut haramkan DAP..talian hayat mana boleh haramkan.....

Anonymous said...

Kau ni makin merapu la cts. Lain kali sebelum cakap atau gelar orang, siasat dulu. Parti sendiri teruk, negara sendiri makin teruk tapi masih nak mengata orang. Kan dah malu..

Anonymous said...

Arahan Ros mudah difahami dan tidak berat untuk dipatuhi.

Senarai asal adalah syaratnya

Mana yang dah mati tak perlulah di ambil kira

Melainkan kalau stupidity hendak korek simati kembali

**tak sangka dalam Dap banyak kebudusan.

Anonymous said...

AGM dibuat 2012. PRU 2013

Dijangkakan PRU 2013 PR bakal memerintah

Tu yang kelam kabut dapatkan kedudukan 1

Manalah tahu kot-kot boleh pakai kot menteri

kik kik kik

Anonymous said...

Ku nan layak ke jadi setiausaha agung umno? Undi pun takda..mungkin sebab hari-hari dia salam cium tangan najib.

Anonymous said...

khabar terbaru DAP telah memohon kerajaan menubuhkan RIC siasat Microsoft berkaitan program Excel yg kelako..
untuk CEC yg akan dtg ini pihak DAP sudah menghantar staff pengurusan kursus sampoa yg diakui world class

Anonymous said...

Perhimpunan Jubli Jerusalem?


Bercakap pasal perhimpunan jubli Jerusalem teringat dengan syarahan Mohamed Razali Abdul Rahman bekas pengarah strategik orang melayu islam DAP yang pernah dilatih oleh Mossad.

Memang DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel. Kalau tidak istimewa mana mungkin !7 orang anggota pakar stratigek DAP dilatih oleh Mossad.

Betapa istimewanya hubungan Israel dengan DAP, termasuk Mohamed Razali Abdul Rahman yang pernah dilatih hampir tiga tahun oleh Israel.

Anonymous said...

CTS tak nak siarkan taklimat penuh Razali bekas DAP pada tahun 2012?... Baik siarrkan untuk pengetahuan macai2 Razali mamak pandai temberang...

Anonymous said...

Kalau jawatan SA tidak dipilih ikut bilangan undi, bagaimana ia dipilih? Apakah pengerusi yang pilih. Kalau betul, ini jelas satu nepotisme of the hingest order. One more no walk the talk and counting.

Anonymous said...

Untuk pru14 ape plak temberang umno?..

Anonymous said...

Jangan nak merapu benda lain...jawab dulu soalan TENGKU ADNAN (tengku tipu) dipilih sebagai setiausaha agung umno melalui proses pengundian atau lantikan?? Kalau pengundian, berapa undi KU NAN dapat?? Kahkahkah..cakap tak serupa bikin. Malu oiiii

Anonymous said...

Haramkan saje DAP...ade brani?.

Anonymous said...

Proses ikut pilihan hati prediden..kriteria utama pandai bodek presiden walo presiden merompak...

Anonymous said...

sabo..sabo
cukuo 90 hari ..maka jatuh lah hukum haram kat DAP .. jika tersentuh wajib di samak

Anonymous said...

Kenapa selepas 4 tahun?...tido...makan gaji buta...ikut telunjuk?...

Anonymous said...

Temberang ape ko ni?...

Anonymous said...

INIKAH KUALITI PEMUDA UMNO?

Disebabkan terlalu takut Najib Razak kalah pilihanraya dan hilang kuasa atau mungkin ingin menebus sikapnya yang banyak berdiam diri kebelakangan ini, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dengan tiba-tiba saja mencadangkan agar Tun Mahathir Mohamad, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang bersara daripada kehidupan berpolitik.

Kononnya kata beliau, ketiga-tiga pemimpin berkenaanlah yang menyebabkan keadaan politik negara penuh dengan permusuhan, kebencian dan hasutan.

Apakah KJ sebenarnya buta mata dan gelap hati?

Antara Tun Mahathir dan Najib, siapakah yang paling banyak berjasa dan siapa yang sedang merosakkan negara?

Antara Tun Mahathir dengan Tun Abdullah Badawi, siapakah paling banyak membaca dan kerap tidur daripada jaga?

Jika bapa mertuanya, Tun Abdullah Badawi tidak dirosakkan oleh "budak-budak tingkat 4" dan Najib pula tidak terlibat dengan skandal 1MDB yang kemudian dalam akaunnya ada wang beribu-ribu juta, apakah Tun Mahathir perlu keluar daripada dunia persaraannya?

Tidakkah kiranya Tun Mahathir tidak bangkit dan tidak melakukan seperti apa yang dilakukannya sekarang, keadaan negara mungkin lebih rosak dan binasa?

Anonymous said...

1000 lebih perwakilan akan pilih 'penjawat'. Penjawat ini akan jadi ketua dalam kaunsil presiden PH. Presiden akan tentukan siapa yang akan jadi PM7/8. Maknanya, secara tidak lansung 1000 perwakilan bakal tentukan siapa darai PH yang bakal duduk di kerusi PM7/8. Lalu tergamak kong kalikong. Apa pun terbukti di sini si tamak selalu rugi. Wakakaka

Anonymous said...

Mungkin dipilih ikut kebodohan. Bodoh korup diutamakan. Kes dbkl, kbs masuk bakul sampah. Sebab apa? Sebab menteri sendiri terlibat. Lagi besar menteri makan. Cibai punya orang

Anonymous said...

KJ dan pemoda umno ketandusan idea bagaimana nak bela makhlok perosak negara...macai jho lo lebih pandai dari KJ dengan jual temberang dan merapoo...hehehehe

Anonymous said...

tarak temberang bhai.ini butul punya cerita
DAP sula tau maa..90days tarak bikin cec..pejabat kasi tutup la
lu suda standby duit ka bhai... itu banglo suda mau lelong tapi kolam renang tarak... lu bikin sendiri loh ......

Anonymous said...

Kenapa presiden umno boleh lantik 10 ahli majlis tertinggi tanpa perlu bertanding?? Apa tujuan lantikan tersebut? Nak buktikan Umno lebih demokratik dari dap? Kahkahkah...woii cibai, jawab la.

Anonymous said...

Umno dah lame demokratik...jho lo merompak 1 mdb..semua MT bisu...ade yg marah doj saman jho.lo..

Anonymous said...

JOHOR BAHRU: Pakatan Harapan menyenaraikan sebanyak 50 kawasan Parlimen yang berpotensi dimenangi dan dikekalkan pada pilihan raya umum akan datang.

Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata kawasan-kawasan itu termasuk 15 di Johor antaranya Parlimen Johor Bahru, Pasir Gudang, Tebrau, Sembrong, Tanjung Piai, Labis, Segamat, Sekijang, Pulai dan Sri Gading.

“Ada antara kerusi ini dimenangi Barisan Nasional dengan majoriti tipis pada pilihan raya lalu dan kita yakin dapat menang besar, “ katanya kepada media selepas pelancaran kempen Jom Bina Semula Negara di sini, hari ini.

Anonymous said...

Peliwat dalam jel pun korang lantik jadi PM ke7 ...pe citaaa
mana cec nya.....???

Anonymous said...

11.01..tukang jolok buah sawit sila jawab, demokratik sgt kah umno nak dibandingkan dengan dap jika setiusaha agung dan 10 ahli majlis tertinggi tidak bertanding & hanya dilantik atas ehsan najib??

Anonymous said...

Antara Tun Mahathir dan Anwar aljuburi siapakah yg kuat main lubang bontot?

Anonymous said...

auta tak abis abis..
last2....maap saya bergurau

Anonymous said...

Sebelum pru14 ko sudah jadi taik...hehehe...ditaikkan oleh taik2 bodoss ph...hik3

Anonymous said...

yg dilantik ke jawatab ahli majlis tu setelah mendapat undian tertinggi dari pewakilan dari atas sampai ke bawah 1 sampai 10 lar kalo nak 10 ahli...
DAP lain sikin pesen...no19 pun boleh tendang 18 yg kat atas jadi CM

hihihihihi

Anonymous said...

dia jauh lebih layak dari kau dan bapak kau sbb dia bukan taik mcn kau...hehehe

Anonymous said...

Ko dah ditaikkan oleh jho lo...hihiji...

Anonymous said...

Kebodohan tukang jolok sawit terserlah..menang 25 teratas automatik jadi ahli majlis tertinggi umno. Nak backing umno tapi struktur umno pun tak tau.

Anonymous said...

Najib dah main jubor altonya...ko nak sorok?.

Anonymous said...

Macai ni pon tak tahu najib dah liwat jubo altonya..

Anonymous said...

Maap saye suke bergurau dengan macai bodos...sekarang ah pandir pendakwa terbesar di mesia takut dakwa saya...TH tertunggu2 bila ah pandir nak dakwa...hehehe...

Anonymous said...

Belakang depan nsjib sapu...

Anonymous said...

Bila masuk perkara kena berfikir, peneroka mula cakap pasal taik. Kahkahkah...peneroka dan taik tidak dapat dipisahkan.

Anonymous said...

DULU UMNO d HARAMKAN relax je..xd pe pon ikut praturan ROS...

ni DAPIg nk UNDI CEC smule pon jd KELAMKABUT dah..

Nk printah mlysia mcmane kalu bgini???

Anonymous said...

Anus 1136
Sendiri tanya sendiri jawap ka....
25 teratas tu menang apa yek..main dam aji kot
pesal Liew Chin Tong tak jadi SA..pesal undi no 19 pulak yg naik...
Oooo sory ...Excel problem

Anonymous said...

Umno sendiri pernah diharamkan..
Haramkan sesebuah parti bermasalah bukan perkara baru...teruskan jika dap masih berdegil...
Jika dap mahu terus releven...just follow law

Anonymous said...

ni baru parti anak beranak DAP... belum lagi parti anak beranak PKR....anak beranak parti cap bunga pun jangan dilupa...

hihihihihi

Anonymous said...

Jgn pandang pada ros...
Tanya dap kenapa setelah diberi peluang 4 tahun masih tidak mahu buat pemilihan semula..

Anonymous said...

Jgn pandang pada ros...
Tanya dap kenapa setelah diberi peluang 4 tahun masih tidak mahu buat pemilihan semula.....bodos

Anonymous said...

Setakat excel..budak sekolah rendah pun tahu guna...dapig bodoh berpisah tiada

Anonymous said...

Bodoh peneroka tak faham. Struktur umno pun tak tau. Bapak kau bodoh, generasi ke 2 felda lagi bodoh kena tipu. Mesti terlibat dgn masalah dadah di felda ni..

Anonymous said...

LIM GUAN END dan LIM KIT SIAL ni...muka BEBAL......macai FUKATAN HAPRAK pun sama ikut BEBAL.........ROKET dah nak menjunam la tuuuuu..........

Anonymous said...

Anak beranak razak lagi teruk. Bapak tawar rasuah pada singapura, anak ketua penyamun terhebat. Datuk? Pengasas genting. Tuduh mahathir nak lantik anak jadi PM, tak sedar diri sendiri anak beranak bolot jawatan PM. besok sepupu pulak ganti. Tak tengok diri sendiri ke najib? Kulit muka kulit babi ke?

Anonymous said...

Komen bodoh kihkihkih

Anonymous said...

Dulu umno diharamkan oleh mahkamah bukan ROS....DAP RIS yg tetapkan CEC tak sahkan selepas 4 tahun...umno haramkan jer laa DAP...
DaP tanding 60 kerusi boleh ke perintah mesia...bodos betul...

Anonymous said...

Macai jho lo bebal..perompak pon dibela...

Anonymous said...

hahaha..macai kaTun dah sentap
Modal ko hearsay jer la...

Anonymous said...

Banglo takde kolam renang tu aku dah booking yer...jgn gatai nk masuk tander..
Kalo korang nak ..ambil terowong ajaib..tanah tambak banyak lagi...taman maggis pun korang bole ambik

Anonymous said...

Bila nak lantik sepupu pulak jadi PM? Bapak dah, anak pun dah jadi PM. Kahkahkah..nepotism.

Anonymous said...

Gali kolam taik sebelah rumah kau orang felda. Kumpul taik dari putrajaya. Mandi satu keluarga..ajak bapak kau peneroka babi tunggal. Haha

Anonymous said...

Kat mane bukti taman manggis?...mana bukti taman manggis...berapa billion dlm akaun lge?....hehehe...

Anonymous said...

Prof Agus Belasah Pentaksub Tegar PAS

Sudah dua hari saya marahkan pentotok tegar PAS. Saya sudah terlalu kasar dan gunakan perkataan ‘saya benci’ dengan puak ini. Itulah gambaran kemarahan saya.

Kenapa marah? Kerana apabila saya menulis meminta kerajaan negeri memperhatikan keselesaan dan keselamatan rakyat sempena Hari Raya, mereka ini menasihati pula saya supaya tidak mengkritik kerajaan negeri. 

Saya tidak mengkritik pun, saya cuma menegur dan memperingatkan kerajaan negeri supaya beri perhatian kepada masalah air, jalan dan sampah. Buatkan rakyat negeri bangga dengan negeri dan kerajaan mereka. Tidak ada soal politik pun.

Malangnya, pentaksub tegar ini menganggap teguran saya kepada kerajaan negeri sebagai satu kesalahan yang bertentangan dengan agama. Mereka mengatakan kerajaan tidak boleh dikritik; kerajaan hanya boleh ditegur secara berhemah. Bagi memperkuatkan hujah, diselitlah hadis-hadis berkaitan.

Saya tanya balik pentotok ini? Apakah kerajaan negeri maksum sehingga tidak boleh dikritik? Jika kerajaan negeri tidak boleh dikritik, apakah PAS tidak mengkritik kerajaan BN semasa kempen PRU 1999, 2008 dan 2013 ketika PAS berada dalam pakatan BA dan PR?

Mereka menjawab pertanyaan saya dengan menyatakan kerajaan negeri tidak boleh dikritik kerana kerajaan negeri adalah kerajaan Islam. Bagi mereka, tidak mempertahankan kerajaan negeri akan menerima balasan Allah nanti.

Inilah yang saya tegur. Apa kaitan mempertahankan kerajaan negeri dengan meminta kerajaan negeri menjaga kebajikan rakyatnya? Tanpa menjawab pun pertanyaan saya, alih-alih saya pula yang dimarah oleh pentaksub tegar ini.

Mereka dakwa puila saya hanya berani tegur kerajaan negeri. Mengapa tidak kritik kerajaan pusat yang rasuah dan lainnya. Mereka juga suruh saya balik Kelantan dan buat sama baiki air dan kutip sampah. jangan sekadar hanya bercakap dan mengkritik, kata mereka.

Apakah bangangnya pentaksub ini? Saya tegur kerajaan negeri untuk keselesaan rakyat yang hendak beraya, biarlah saya selesaikan hal ini dahulu. Mengapa pula perlu dikaitkan dengan kerajaan pusat? Lain saya tulis, lain mereka bahas.

Inilah yang menyebabkan saya marah dengan pentaksub ini. Bagi saya puak ini adalah perosak agama, imej parti dan pemecah belah masyarakat.

Saya tidak bermaksud menujukan tulisan ini kepada kawan-kawan saya dalam PAS dan penyokong PAS kerana saya tahu pemikiran kita tidak sebegitu.

Saya menulis ini untuk menunjukkan kemarahan saya kepada pentaksub tegar ini yang sememangnya bangang tahap gaban, tetapi perasan lebai dan cerdik.

Anonymous said...

Pentaksub Pas sama bodos dengan macai jho lo...

Anonymous said...

A bubar parti lamanya lalu tubuh parti baru untuk kekal kemazalimuna; B klentong dalam pemilihan CEC untuk kekal kediktatorannya. Kini A dan B bergabung. Apa lagi yang bakal dizalimuna dan diklentongin? Wallhualam

t.m said...

Aikkkk..benda dh lama berlaku diungkit2 kembali apakejadahnya.. Time nk pilihanraya baru ros nk buat hal..nmpak sgt umno bn ketakutan sekarang.. I lap u zaid komedii..kikikikikiki..😡😳😤😤

Anonymous said...

menang pilihanraya...ahli majlis setuju..gabungan parti setuju ...jadi la PM
ni setakat krusi pun 1 ..tu pun pusaka belas ikhsan dari umno ..kecuhhhh
DAP lagi kelako.. no 19 boleh jadi CM
PKR jgn cakap la... Peliwat diangkat jadi PM... gilo koooo.....

Anonymous said...

Sebab Najib lanjutkan tempoh Raus jadi Ketua Hakim Negara


Mengulas perlantikan Md Raus oleh Pejabat Perdana Menteri semalam, bekas hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Gopal Sri Ram pernah mengingatkan bahawa dua perkara yang mungkin berlaku jika Ketua Hakim Negara itu diberikan lanjutan dua tahun.

"Pertama, ini akan mengugatkan badan kehakiman.

“Kedua dan yang lebih penting, lanjutan itu boleh dicabar, dan ini mungkin memalukan penyandangnya (Hakim Raus). Ini mesti dielakkan pada sebarang kos," katanya di sini

Raus kini memasuki bulan ketiga daripada tempoh lanjutan perkhidmatan enam bulan selepas mencapai umur 66 pada bulan Februari lalu.

"Di bawah Perlembagaan Persekutuan, tempoh maksimum seseorang ketua hakim atau mana-mana hakim lain mahkamah persekutuan boleh berkhidmat adalah hanya sehingga 66 tahun, ditambah dengan lanjutan enam bulan. “Sebenarnya, peruntukan itu merangkumi semua hakim," katanya.

Ia termaktub dalam Perkara 125 (1) Perlembagaan Persekutuan.

Telahan Gopal Sri Ram terbukti kebenarannya apabila Badan Peguam Malaysia menganggap pelantikan dua jawatan tertinggi kehakiman tersebut "terang-terangan menyalahi perlembagaan" akan mengadakan mesyuarat agung luar biasa (EGM) untuk membincangkannya.

"Badan Peguam Malaysia berpandangan pelantikan Md Raus dan Zulkefli masing-masing sebagai hakim tambahan dan terus memegang jawatan ketua hakim negara serta presiden mahkamah rayuan sebagai (langkah) melanggar perlembagaan secara terang-terangan.

Sementalahan itu pula, dua pesara hakim - Seorang enggan dedahkan namanya dan seorang lagi ialah bekas ketua hakim negara Tun Abdul Hamid Mohamad - berpendapat tindakan itu menyalahi perlembagaan.

Parti AMANAH Negara (AMANAH) akan memfailkan semakan kehakiman berhubung lanjutan tempoh khidmat Tan Sri Md Raus Sharif sebagai ketua hakim negara.

Tindakan ini selepas Badan Peguam Malaysia, bekas ketua hakim negara, Tun Abdul Hamid Mohamed dan bekas menteri undang-undang, Datuk Zaid Ibrahim menegaskan pelantikan itu bertentangan dengan perlembagaan.

Sebaliknya peguam kanan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah pula mempertahankan pelantikan itu dalam kenyataannya.

Seperti biasa, Pas yang gemar berlagak sebagai pembela regim kleptokrasi Najib pun berkata, PAS percaya Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja telah mendapat nasihat perundangan sebelum berkenan dengan perlantikan tersebut.

Anonymous said...

Walhal, bantahan tiga pesara hakim dan Badan Peguam Malaysia itu pun berdasarkan tafsiran Fasal (1A) Perkara 122 juga dengan mengemukakan pandangan mereka mengenainya.

Mereka berpendapat, pelantikan hakim tambahan itu hanya untuk hakim biasa mahkamah persekutuan dan tidak boleh digunakan sebagai 'jalan belakang' untuk menyambung tempoh perkhidmatan seorang ketua hakim negara, atau jawatan penting lain.

Menurut Najib, pelantikan Md Raus dan Zulkefli berdasarkan kepada saranan ketua hakim sebelum ini, Tun Arifin Zakaria yang bersara pada 31 Mac lalu.


Perlu diambil perhatian bahawa Tun Arifin Zakaria adalah ketuai panel lima hakim Mahkamah Persekutuan yang mendengar rayuan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim lalu.

Sementara Md Raus adalah antara lima hakim tersebut, dan Shafee Abdullah merupakan peguam pendakwa.

Shafee Abdullah pernah dituduh menerima RM9.5 juta dari Najib. Begitu juga dengan Pas telah dituduh menerima RM90 juta dari Najib.

Sehingga kini masing-masing tidak berani nak saman orang yang menuduh. Shafie senyap tak kata apa-apa pun, sementara Pas masih dengan berbagai berdalih dan kini katanya masih mengutip dana kerana tidak cukup nak bayar kos guaman!

Memandangkan faktor-faktor diatas, cadangan Tun Arifin dan sokongan Shafee Abdullah dan Takiyuddin Hassan itu hanyalah agenda untuk membalas budi dedak yang diberi Najib dan mempertahankan regim kleptokrasi Najib.

Bila Shafee dan Pas sokong tidakkah kita patut rasa curiga dan merasakan adanya muslihat yang tersembunyi disebaliknya?

Sepatutnya Taki tidak perlu ngada-ngada nak menyibuk dalam hal ini. Uruskan dulu isu skandal carbon creadit, perjanjian yang melibatkan 1 juta ekar tanah hutan simpan kekal di Kelantan dan segera lakukan saman terhadap dakwaan Husam dan SR tentang RM90 juta yang dibayar olih Najib kepada Pas.

Anonymous said...

tu la pasal..kalo buat 2013 dulu kan dah settle..
4 tahun bertangguh.. sibuk nak jarah penang sementara ada kuasa kannn..buat cec karang confirm hilang jawatan CM...

hihihihihihi

Anonymous said...

Pihak yang komplen adalah ahli Dap berbangsa India. Tentu ada yang pihak ini rasa tidak berpuas hati dan terbuku selama ini. So pada mereka ini usah diharap padi seberang, entahkan berisi entahkan tidak; usah diharap Dap sorang, entahkan sudi entahkan tidak. MIC masih ada bro.

Anonymous said...

Mualaf shafeei dah ketaq lutut tak berani cakap pasal terima 9.5 jota...siapa yg mualaf bayar dengan wang 9.5 jota yg diterima dari najib?...kalo periksa aliran akaun bank mualaf boleh diketahui siapa yg terima bayaran dari mualaf untuk pastikan anwar di penharakan.....hehehe....peguam anwatr ke london dapatkan butiran pemvayaran yg diterima oleh muakaf stafeei....hakim dah perintahkan mualaf syafeei dan najib bentangkan butiran akaun...

Anonymous said...

10 ribu ekar pas kelantan pasing kat dap perak tu takmau ungkit ke...
demi merelakan nizar lambai naik MB...

Anonymous said...

Kenapa india tak masuk MIC?...anak raje temberang tak masuk umno masuk gerakan...

Anonymous said...

Ko ingat tanah tu bagi free?..

Anonymous said...

Dap ni kan kepunyaan Lim.kit sial n family..tapi cina bodoss ingat Lim.kit sial ni nak.mmbela orang Cina..padahal family kit sial nak kuasa utk tambah harta
Lu olang beri kita kuasa..family kita olang kaya gila...
Baca kat aidc blog...bagaimana kit sial n family menipu ketika pemilihan cec Dap..jangan tak baca rugi

Anonymous said...

Korja ko hari2 jual temberang...

Anonymous said...

tukar ganti ngan jawatan MB Perak la ..pesal la bodo sangat..jawatan mmg PAS punya tapi kuasa tetap DAP punya..tu sebab kg baru cina 999 tahun...kg baru melayu cuma 99 tahun
tu sebab nizar tak berani tunjuk muka kat pasir panjang..

Anonymous said...

tak sabar betul la ko ni..tunggu la LGE masuk court dulu ..baru boleh bongkar semua
mintak2 lge tak mintak tangguh2 lagi la ..macam kes cec 2013 lepas...tangguh punya tangguh ..kan dah kena

hihihihihihi

Anonymous said...

1:53, Korja ko hari2 mkn taik pakatoon sbb tu ko semakin bodoh dan bebal...hik5

Anonymous said...

Anon 1:53... Kita orang jual temberang.
Kau dah baca tak aidc blog..tentang penipuan Cec tu..yang bercerita tu sapa ahli Dap sendiri.. So kalau orang yang bercerita tu tipu maksudnya ahli Dap yang jual temberang..bukan kami..kan kan.kan Bodoss punya komen taraf IQ b elow 40

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates