Pages

Pages

July 8, 2017

Haiya Mr Chief Minister @cmlimguaneng, Why Your Face Look Gloomy?

Why you put on such a face on the day Penangites supposed to be celebrating George Town World Heritage Day Mr Chief Minister? You're not attending a funeral for DAP party, just yet right? I wonder whats he is thinking at that moment. I can only guess. This time I had it ..... first from bottom up. Joining Anwar soon at River Bamboo Inn.





39 comments:

  1. World heritage day tema gong xi fa chai ker?
    Ini sambutan world heritage day or
    Sambutan chinese heritage day?

    ReplyDelete
  2. Koh tsu koon pun dah hilang percaya pada bn..selamat tinggal najib & co.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen penyedap hati yang tengah gundah gulana...kikiki

      Delete
  3. Kenyataan PM Najib mengenai U turn terkini Mahathir berkaitan dgn sokong nya terhadap Anwar sangat keras.Nampaknya tidak ada jalan keluar lagi bagi Mahahtir dalam isu ini selain menghadapi kemungkinana akan di dakwa pula jika RCI mendapati beliau di sebalik kerugian forex US 10 billion .Kalau Mahahtir pun PM Najib sanggup berkeras begini,LGE pun apa lah sangat ,kes banglo terlajak murahnya tentu akan mejerat beliau,begitu juga arahan RoS supaya pemilihan CEC di adakan semula,akan mendedahkan sejauh manakah sokongan DAP terhadap anak beranak LKS.Mungkin masa depan legasi keluarga LKS/LGE akan berakhir seperti legasi keluarga Mahathir.Mana hati tak risau dan muka nak ceria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. _08 Julai 2017_

      *TAKUT ANWAR JADI SAKSI, U-TURN TERKINI MAHATHIR BERKAIT RCI*

      _*DATO 'SRI NAJIB TUN RAZAK*_
      _PERDANA MENTERI MALAYSIA_

      1. Pusingan U (U-turn) dan sokongan terkini Dr Mahathir Mohamad terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri bukan seperti yang digambarkan. Ia hanya diberikan selepas lebih 20 tahun Mahathir memburuk-burukkannya dan menggunakan segala kuasa yang ada untuk menghapuskan Anwar dari proses politik, termasuk menangkapnya di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri yang kini telah dimansuhkan, mendakwa dan memenjarakannya dan menjalankan kempen yang berterusan untuk menyerang karektor moralnya.

      2. Bagaimanapun, seperti yang Mahathir sedia maklum, mengikut undang-undang, Anwar tidak boleh bertanding secara sah, jadi U-turn ini bukan mengenai pilihan raya umum yang akan datang. Pada hakikatnya, sokongan Mahathir terhadap Anwar kali ini didorong oleh kebimbangannya yang mendalam mengenai keputusan Kabinet untuk membentuk Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk menyiasat kebenaran di sebalik kerugian RM30 bilion Bank Negara dalam pertukaran matawang asing, semasa pentadbirannya seperti yang diperincikan dalam laporan Pasukan Petugas Khas.

      3. Mahathir mengetahui bahawa penemuan RCI boleh membawa kepada pendakwaan jenayah, jadi dia tidak mampu berhadapan dengan individu yang sangat relevan dengan kes ini seperti Anwar yang memberi keterangan menentangnya. Ironinya Mahathir kini memerlukan Anwar, lelaki yang dipecat dan dipenjarakannya. Sama seperti dia kini memerlukan Lim Kit Siang, seorang lagi lelaki yang dipenjarakannya, kerana hakikatnya Kit Siang mengawal pembangkang ekoran DAP mempunyai kerusi majoriti di parlimen - sedangkan parti Mahathir hanya mempunyai satu kerusi.

      4. Peperangan Mahathir ini bukan didorong oleh kepentingan nasional, tetapi sikap memetingkan diri dan kepentingan peribadinya. Mahathir terlalu obses untuk menyelamatkan warisan keluarganya dan menjadikan anaknya Mukhriz Mahathir sebagai Perdana Menteri.

      5. Dia tidak mempunyai prinsip dan akan melakukan apa sahaja - termasuk bersekongkol dengan mereka yang dipenjarakannya, menjemput campur tangan asing di negara kita yang demokratik dan berdaulat, mensabotaj ekonomi kita, dan membuat 100 U-turn jika diperlukan untuk memanipulasi fikiran rakyat - sebagai cara untuk memastikan matlamat akhirnya tercapai. Anwar mungkin akan terpedaya untuk ini, tetapi saya percaya negara ini tidak akan sama sekali terpedaya. Kerana dengan hanya satu kerusi di Parlimen, Pengerusi Pribumi ini tidak dapat memutuskan siapa yang sepatutnya menjadi Perdana Menteri. Ia akan menjadi terlalu tidak demokratik.

      6. Mahathir pernah mendesak Tun Abdullah Badawi untuk meletak jawatan sebagai Perdana Menteri, sekarang dia menuntut peletakan jawatan saya, dan akan menuntut pengganti saya meletakkan jawatan sehingga anaknya menjadi Perdana Menteri - tidak kira apa sekalipun risikonya ke atas Malaysia. Kali ini kita tidak akan membiarkan dia berjaya, kerana proses demokrasi mesti diguna pakai, dan kepentingan negara mesti diutamakan berbanding kepentingan keluarga Mahathir.

      7. Tiada yang lebih penting daripada keperluan rakyat. Oleh itu, kerajaan di bawah kepimpinan saya akan terus memberikan sepenuh perhatian kepada kebajikan ekonomi, kesejahteraan sosial dan keselamatan semua rakyat Malaysia. Kepentingan rakyat mesti diutamakan terlebih dahulu, dan kami akan mengotakan janji-janji kami.

      Delete
    2. Najib kaki klentong...arab saudi tambah kouta haji untuk semua negata kerana nak dapat hasil lebih...senang2 najib ngaku arab tambah kouta untuk mesia kerana dia baik dengan pengganas salman.....
      RCI tu mahkamah yg berkuasa jatugkan kukuman?....hibibi..

      Delete
    3. Najib temberang...saya bukan penyangak....tapi pengklepek...

      Delete
    4. Hanjing pakatoon bahalul pagi2 lagi dah mengelupur kepanasan..hik5

      Delete
    5. Hahaha hanjing jho lo pagi2 dan panas hati kena jolok sikit...huhuhu...

      Delete
    6. Sendiri menyalak..sendiri kalut lagi mau alih tiang gol ka jing..kikiki
      Taktik lapuk..netizen bergolek2 ketawa tengok hanjing pakatoon alih tiang gol..

      Delete
  4. Muka Made bila report interview dia nampak sangat takut dan seperti nak nangis. Itu lah dunia politic tu panas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waah bijak ko buat andaian temberang...

      Delete
    2. Kau pulak tukang menyalak kandang babi..hik5

      Delete
    3. Kat kandang babi jho lo...hihihi..mana tahu ade tulang babi yg mahal kurniaan jho lo...jho lo kayer tau atas ehsan ko....hehehe

      Delete
    4. Mengidam betul kau dengan tulang babi yek..hikhik
      Pada kitaorang haram tu..pada hanjing macam kau halalan toiyiban..hikhik..

      Delete
  5. Waah CTS lu manyak suka kaco sama lim gone end...

    ReplyDelete
  6. http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/over-80000-bumiputera-properties-unsold-in-johor

    KUALA LUMPUR, July 7 — The Johor state government said it will meet with property developers to solve the glut of over 80,000 unsold Bumiputera properties worth tens of millions of ringgit.

    Johor state housing and local government committee chairman Datuk Md Jais Sarday said he would be engaging talks with the Real Estate and Housing Developers Association (Rehda) soon to find a remedy on this issue.

    “I have been told that developers are facing a lot of constraints, including cash flow as a result of holding on to the Bumi units for long periods,” he was quoted as saying in The Star.

    “We have to find a win-win situation to address this issue as we need developers to continue building low and affordable homes,” he added.

    According to the news report, the Bumiputera properties comprise condominiums, apartments, shop lots, industrial lots and luxury houses.

    In the same report, Johor Rehda chairman Datuk Steve Chong said he looked forward to the meeting with Md Jais.

    “These unsold bumi lots are a problem facing [by] all developers,” he was quoted as saying.

    He pointed that all projects in Johor are required to set aside 40 per cent as Bumiputera lots.

    In the coming meeting with Md Jais, Chong said he also hoped to raise the issue of lowering the ceiling price for foreigners to own high-rise properties from RM1 million to RM500,000.

    “We also support the government’s move to build more affordable homes in Johor but they will need to lower the development cost especially the various fees imposed by state agencies.

    “These charges are passed to consumers, causing the prices of properties to increase,” he was quoted as saying.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 80000 rumah untuk melayu blm terjual?...Umno dan najib kan tolong melayu....mcm mana melayu tak mampu beli rumah?...adekah over supply?...macai najib mesti mampu beli punyer...forest city pon macai mampu beli...brim kan ade...

      Delete
    2. Sendiri copy paste sendiri komen..kikiki..tak ade kena mengena dengan tajuk artikel.. Menyondol aje la asal boleh.. Kuota tulang babi belum cukup ye jing..kikiki

      Delete
    3. Tak dak hal pon...ko pon post
      yg tak kena mengena jugak kat atas tu...hibi...bodoos ...tulang babi yg mahal kurniaan jho lo ade lagi?..hehehe

      Delete
    4. Kitaorang tak main la tulang babi..haram...kau lain la..semua kau sebat.. Hikhik

      Delete
  7. DAP mati umno hilang talian hayat untuk takukan melayu...Umno takkan berani matikan DAP...tengoklah umno haramkan ke tidak DAP...gerenti tidak...hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat mengelupur jing..? Kikiki

      Delete
    2. Gelupor ape jing ngong?....hehehehe..

      Delete
    3. Lapar tulang babi ye jing..? Pagi2 dah menyalak..hikhik

      Delete
    4. kasi DAP mati dulu la chai... baru boleh tengok UMNO ada talian hayat ke tidak...
      ada berani ka...

      Delete
  8. CTS patut siarkan temberang Razali mamak bekas DAP...siri ceramah temberang Razali manak seblm PRU 13 mengenai hasat evangelis DAP nak jadikan kristian ugama rasmi 10 tahun akan datang dan jabatan agama islam dihapuskan......hihihi...

    ReplyDelete
  9. apa le yg penyonyot pelir LGE ni komen, dah sama bodoh dgn LKS/LGE aje ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijaksans dah jadi bodoss..hik...hik..hik... Ko marah bila sebut mamak geng temberang ko ...tu....hehehe...kaki temberang

      Delete
  10. http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/07/08/abdul-rahman-rafizi-ipp-deals/ PETALING JAYA: Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan (pic) says he will not debate PKR vice-president Rafizi Ramli on issues relating to the independent power plant (IPP) industry.

    The Barisan Nasional Strategic Communications director, however, issued a lengthy statement on Friday to answer Rafizi's claims on the lopsided IPP deals.

    "Other than the fact that he did not do his research properly, there is also no point debating with someone who is a court-certified serial defamation specialist," Abdul Rahman said.

    Abdul Rahman said he noted that the opposition dared not raise the issue of lopsided Power Purchase Agreements (PPA) to the IPP from the year 2013 when the unfair PPAs were rectified through a series of policy introductions by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, including the involvement of 1Malaysia Development Bhd (1MDB) in the IPP industry.

    "I repeat that the entry of 1MDB into the IPP industry prior to the year 2012 together with the Government's efforts has led to the elimination of such 'sweet-heart' PPA that was created by the previous prime minister of 22 years who is now with Pakatan and YB Rafizi's close friend.

    "This is yet another legacy problem of the past that has been corrected by this current Government," he said.

    Abdul Rahman also berated Rafizi who questioned why the PPA benefits had not benefited the public via a reduction of electricity rates.

    "Rafizi should know that the electricity rates had been kept low due to gas subsidies from Petronas and reduced Tenaga Nasional Berhad (TNB) profits, despite the legacy of the lopsided PPAs," he said, adding that electricity rates in the country were already the cheapest in the region.

    He said since then, TNB had continued to register record profits resulting in higher dividends as well as a higher share price.

    He also refuted Rafizi's claims that Petronas' gas subsidies to the IPPs were much lower now only because of lower global gas prices.

    "Global gas prices chart shared by Rafizi in his blog has proved himself wrong as it shows global gas prices remaining stable in 2012, 2013 and 2014.

    "However, Petronas gas subsidies had also declined in 2013 and 2014, proving that reduction in gas subsidies bill was not due to global gas prices alone," he said.

    He said Rafizi had failed to do his research as the subsidies on the price of gas charged by Petronas to the IPPs has been continually reduced due to the Government's subsidy rationalisation programme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahman sepilok cakap berdegar2 tapi pengecut bila ajak debat...
      Ramai umno pengecut... berani cakap banyak dan temberang jer......

      Delete
    2. kualiti debat cik siti piji sebenarnya lebih bagus dari sidiq sigaraga..semua yg penah dengar ceramah diorg mmg akui ..
      bila cik siti piji terperangkap dgn isu IPP ciptaan sendiri...jln keluar ialah adakan debat
      ini bukan kali pertama cik siti piji cabar debat ...dah banyak kali
      yg pasti bila impian debat dia tak dilayan maka akan diadakan majlis debat cik siti piji vs cik siti piji sama macam isu RUU355 baru2 ni

      Delete
    3. Debat dulu kalo ade brani...banyak alasan si pengecoot...cakap jer buat aoer...hikikikik..

      Delete
    4. Ajak lge debat...last minit panggil polis tolong halang...patut kena sekeh dengan nazri...

      Delete
    5. saat2 genting camni..dgn isu forex..cec.. cuma debat saja lah jalan penyelamat ..
      biarkan saja... makin lana makin meroyan puak2 ni
      akekekeke

      Delete
  11. sangat2 meloyakan bila pelajar terbaik bidang akaun lulusan universiti luar negara gagal menghidu perjanjian berat sebelah IPP ciptaan madey kerala puluhan tahun lepas...
    dulu masa aljub ada..isu ini lah yg sering dimomok kan...skrg bila madey kerala join PH ..tetiba plak papan target diubah pada najib...

    ReplyDelete
  12. Biar lah saya zalim pada satu orang daripada saya zalim pada seluruh rakyat malaysia.
    Saya tidak rela negara ini mempuanyi seorang PM yang mengamalkan hubungan sejenis.
    Lebih kurang macam itu lah bunyi cakap Madey semasa dia memecat, menangkap, menzalimi dan mencampakan
    Anwar ke dalam penjara.
    MUDAH NYA MADEY LUPA.
    SUDAH NYANYUK AGAKNYA ORANG TUA NI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyanyuk kritikal dah tu.. Bukan melayu mudah lupa tp mader kayukutty yang lupa..aka nyanyuk..

      Delete
    2. kuch kuch kuttytaik.

      Delete

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Sebarang cubaan untuk 'cut and paste' artikel bloggers ProTun dan minions pembangkang dalam ruangan komen atau menghina admin blog akan dipadam. Ini bukan blog tempat cytro cari makan. Harap maklum.

Terima Kasih.