June 8, 2017

84 The Largest And Sexiest Foam Party? Only In Penang


Betulkah iklan di atas? Ini bukan iklan di negara jiran kita di Hadyai, Thailand. Ini iklan di Pulau Pinang. Dalam umat Islam masih sibuk menyambut bulan Syawal, Tokong pula sibuk dengan parti buih. Acara akan diadakan di Lebuh Cecil, Georgetown.

Dengan tema 'the largest and sexiest', pesta buih ini pasti akan menarik perhatian ramai. Jangan macai Tokong mengeluarkan debat mempertahankan Tokong mengatakan Tokong tidak tahu acara ini. Mustahil beliau tidak tahu. Beliau adalah satu-satunya manusia yang mempunyai jawatan paling banyak dalam Pulau Pinang Darul Lim.

01) Ketua Menteri Negeri Pulau Pinang
02) Ahli Parlimen Bagan
03) Ahli Dewan Undangan Negeri Air Putih
04) Chief Minister Incorporated 
05) Pengerusi Penang Development Corporation
06) Pengerusi Penang Hill Corporation
07) Pengerusi PBA Holdings Berhad
08) Pengerusi Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang
09) Pengerusi Penang Global Tourism
10) Pengerusi BPO Premier Sdn Bhd
11) Pengerusi Premier Horizon Ventures Sdn Bhd
12) Pengerusi Penang Convention & Exhibition Bureau
13) Pengerusi George Town World Heritage Inc.
14) Pengerusi Lembaga Muzium Negeri Pulau Pinang
15) Pengerusi Lembaga Invest-in Penang Berhad
16) Pengerusi Penang Science Cluster
17) Pengerusi Penang Stem Sdn Bhd
18) Pengerusi Penang Future Foundation
19) Pengerusi Lembaga Pengarah Penang Institute
20) Pengerusi PYDC Strategies Sdn Bhd
21) Pengerusi PDC Telecommunications Services Sdn bhd
22) Pengerusi Penang Tech Centre Berhad
23) Pengerusi PGC Strategies Berhad
24) Pengerusi Penang Chinese Temples Endowment Exco Committee

84 comments:

Anonymous said...

Kali ni Ted Manof dan Mat Gunong lambat komen...tido' ke...

Anonymous said...

Cicit Madey dah meroyan.....

Anonymous said...

Aku kalau jadi KM atau MB mana2 negeri tak kisah lah samada aku kerajaan atau pembangkang..tak sesekali benda maksiat mcm ni aku nak luluskan.

CTS ingat benda ni senang2 je kerajaan ppinang nak buat? Banyak implikasi..sama jgk hari tu ada nak buat pesta seks kat penang..last2 benda tak betul..

CTS x payah spin cakap org tu salah itu dan ini..tgk kat KL sudahlah..zaman dulukala dah ada pub etc..lagi2 kat area klcc..

ted manoff said...

Sudah2lah ryezall.. Nk tutup isu felda buat plk isu fitnah..ko xtakut dosa kerr..insaflah khairulryezall.. Bln puasa nii bykkan amalan..bkn mengadu domba..πŸ˜–πŸ˜–πŸ˜žπŸ˜©πŸ˜°πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜

Tanah Melayu Kini said...

Tutup isu felda? Ler.. baru nk start, tutup mendernye..
Fitnah? Ler.. itu flyer yg diedarkan.. bukan diadakan.. apara
Tipikal seorang penyokong pembangkang.cara.ckp mcm rafizi jugak

Anonymous said...

Champak umpan je terus telan

Anonymous said...

Pesta orang kapir lantak dia ler...yg penting islam jangan teribat...

Anonymous said...

Ooo, pitnah ke? Kalau pitnah suruh la tuan tokong ko tu saman cts

Anonymous said...

Melayu xde yg terlibat?

Anonymous said...

Lge pegang banyak jawatan pengerusi....berapa ramai cina DAP yg susah hati?....CTS plak yg susah hati...kenapa cina penang tolak BN?...

Anonymous said...

Kalo melayu telibat ko pegi lah halang dan dakwah supaya kuat iman...pas penang boleh buat dakwah...pas kan parti islam yg kata lobai pas pon berdakwah jugak...orang pas pandai demo dan tampar orang......yg pegi maksiat pas dan mat ober boleh bagi penampor...

Anonymous said...

Kalo lge saman nak makan ape cts...melayu miskin...hik3...
Blogger upahan umno Papagomo kena saman terus merempat...

Anonymous said...

Apa kaitan lge dgn iklan di atas? Divert lagi isu penting..

Anonymous said...

Only in Penang the CM gives consent to such activities.

NoName

Anonymous said...

TedPagoh..
kenapa semasa MAS rugi teruk dan Tajuddin Ramly rakan kroni ayahnda Mahazalim yg memanipulasi kerugian tersebut sampai hampir muflis jika tak di bail out pakai duit rakyat.. tidak pula waktu itu diasak untuk ditumbangkan?

ko tak bermatian plak nk 'tegakkan kebenaran'?

Ayahnda Penyangak Terhormat 22 tahun telah terbukti bijak bukan? menggunakan media dan kuasanya untuk memutihkan kerja hitam lagi jahatnya... di masa ini.. sbrnya cermin pd Najib itu sebenarnya ialah rupa bayang dirinya yang penuh kesamaran 22 tahun jd pii emm dulu...

So berlaku adil lah sikit TedPagoh.. ko takblh marah pd Najib, di sebagai murid yg terbaik pd gurunya... apa la ko ni Ted..

Sudahlah Ted.. jgn harap sgt Selangor boleh kekal pru14, Asimin terpaksa kasi DEDAK besar tu sbb ia tau ini last penggal dia boleh berlagak mcm Soltan..

kekekeke

Anonymous said...

TedMacai.. ko ni tak adil kan pada DSN... tak baik lo bro..

jika betullah semua tuduhan tuduhan Mader..lapiji lembu sampai lah ke tuduhan2 macai2 di bawah jamban asimin tu... diterima bulat2. kire kita percaya je lah semua carta alir bla2 semua tu tanpa ke mahkamah... yg DSN ini pencuri, penipu, boros etc.. so kita kena cari punca sebenar kenapa DSN jadi begitu sedangkan korang puji Ayahndanya yg menaikkan Mader dulu seorang yg bagus...

Sebabnya Najib sebenarnya hanya menjadi anak murid yang taat dan terbaik... dengan menuruti jalan dan tunjuk ajar mentornya, iaitu ayahnda Mahazalim Madeeeeer aka Bapa Penyangak Terhomat Berpencen. Dia dikatakan begitu kagum dengan kehebatan mentornya, jadi semestinya dia akan jadikan ayahnda Mahazalim sebagai 'role model'

jadi kenapa ko xboleh terima pulak? dan reda dengan apa yg DSN lakukan.. seperti ko reda dengan 22 tahun Mader lakukan hal yang sama ( mencuri, menipu, menyamun, seorang penyangak yg hebat dan bijak)

so?? kalau nk tangkap DSN, tangkap dulu mentornya.. baru lah sekufu layak logik untuk ditangkap DSN.

Aku sokong 200% kita pastikan Najib ditangkap.. TETAPI selepas ayahnda Penyangak Terbilang @ Mahazalim terlebih dulu ditangkap dan dihumban dalam penjara!!

amacam macai?? boleh tak?
jgn ko spin divert pulak suruh aku gi report polis la sprm la bla2..

Anonymous said...

Komen din pagoh kena delete. Syabas CTS. Kasi cantas je komen2 mencarut ni.

Anonymous said...

Mana bukti?...

Anonymous said...

Rompakan sama ke dengan kerugian perniagaan?...ade bukti penyelewengan?...

Anonymous said...

Beza Kebijaksanaan madey dengan najib mcm langit dan bumi...sape boleh buktikan madey merompak?...ha4...

Anonymous said...

amacam macai?? boleh tak?
jgn ko spin divert pulak suruh aku gi report polis la sprm la bla2

Macai bodoos...
Kalo nak tangkap dan dakwa orang kena ade bukti ngook..undang2 rimba mana ko pakai suruh pi tangkap madey tanpa bukti...hik2 ...bodoos..

Anonymous said...

"undang2 rimba mana ko pakai suruh pi tangkap DS Najib tanpa bukti ....hik2...bodoos..

Mat Gunong said...

Sokongan warga Felda pun semakin lemah, ada hati umno nak rampas Selangor. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Heran oooo.. Jadi pengerusi berpuluh agensi
kat rumah kolam renang renang pun takde ke..
Panggil backhoe korek la ...

Anonymous said...

Bila ada pihak2 tertentu berani mengiklankan program2 yang bertentangan dengan nilai bersama dan yang bakal mencemar nama baik Khalipet LGE, Dap dan PH maka ia secara tidak langsung menunjukkan penganjur tidak hormat pada Khalipet, Dap dan apatah lagi PH yang kuat berantakan. Patutlah Pas pun tak hingin ada shares dalam PH. kah3

Anonymous said...

.
Kat Komtar memanglah Klepet Lim adalah chief (iaitu chief mischievous aka c.m) tapi kat luar sana ala-botak chin dan ala-buntong mali adalah c.m. yang sebenarnya. kah3
.

Anonymous said...

Saman je la...banyak bunyi pulak.. Takut nak saman ke..??

Anonymous said...

Kau tanya berape ramai cina dap yang susah hati..?? Bodoh ke ape kau ni.??

Anonymous said...

Sprm dah siasat ngook...fbi pon dah siadat ngook...ko jer duduk dlm gua tak tahu ape pon...bukti dah cukup...loyar burok Apandir ambik tugas hakim bebaskan najib..

Anonymous said...

Tang tu pandai pulak kau mintak bukti.. Taik yang dorang tabur merata-rata kau hangguk2.. Betul2 penjilat tegar kau ni

Anonymous said...

Warga felda dah benci umno...caj hutang tanam semula sampai beratus ribu...sampai mati pon tak abis...koperasi pon dah hilang...

Anonymous said...

Ape bukti berlaku rompakan..??

Anonymous said...

Tourism tax to be enforced from July 1

He rejected a report from a news portal which claimed the implementation of the tax would be postponed.

KUALA LUMPUR: The ''Tourism Tax'' which is set to see rates of between RM2.50 to RM20 charged for a night's stay will be enforced as scheduled on July 1, said Tourism and Culture Minister Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.

He thus rejected a report from a news portal which claimed the implementation of the tax would be postponed.

"The gazette (on Tourism Tax) is automatic, in accordance with the country's procedures, when it is approved by the Parliament, the gazette is automatic. If we want to say it has not been gazetted, that's right, but it cannot prevent the will of our MPs who have unanimously approved to implement this tax, and it will be implemented. So our target is July 1," he said when met by reporters after opening the ''Perfect China Seminar - The New Beginning'' here, tonight.

The Padang Rengas MP said tax would be applied at registered hotels and inns.

During the last session of Parliament, the Tourism Tax Bill 2017 tabled by Mohamed Nazri was approved by majority vote.

When winding up debate on the bill, Mohamed Nazri said the tax would be able to bring in an income of about RM654.62 million if there was a 60 per cent occupancy rate at over 11 million hotel rooms in the country.

Anonymous said...

Kerajaan umno dah miskin
..kutip cukai tido hotel plak...gst dah wajib.

Anonymous said...

Bukti dah cukup tapi tak dakwa.. Kau citer ape ni..?? Citer dalam kandang babi boleh la..bahalul.. Tak payah tunggu peguam negara la bodoh..kalau bukti dah cukup upah la loyer failkan kes kat mahkamah.. Bodohhh

Anonymous said...

Komen syok sendiri ka.?

Anonymous said...

Tokong yang mula2 perkenal kan cukai tido kat hotel..awat hang tak menyalak..?? Kemain jilat lagi jubor tokong yek..

Anonymous said...

WHAT A SLAP FOR NAJIB: ASK YOUR STOOGE IGP TO SEND HIS OFFICERS TO U.K. TO PROBE ME IF I LIED ABOUT YOUR R9.5MIL PAYMENT TO SHAFEE – SARAWAK REPORT
Politics | June 9, 2017 by | 0 Comments

As a member of the high-level special task force, inspector-general of police Khalid Abu Bakar must have the same documents which Sarawak Report quoted, claimed the website’s London-based editor Clare Rewcastle-Brown.

“I have to say there is in reality nothing that I can supply the IGP that he has not already been made privy to.


“These documents must surely have crossed his desk and he must still have copies despite the decision… to close the investigations,” she told Malaysiakini in an email communique.

Rewcastle-Brown was responding to Khalid’s statement this morning that she come to Malaysia to assist the police in investigating Sarawak Report’s claim that Prime Minister Najib Abdul Razak paid lawyer Muhammad Shafee Abdullah RM9.5 million.

He wanted Rewcastle-Brown to provide the police with the supporting evidence and documents.

Khalid is the only remaining member of the task force who is still in office.

Then attorney-general Abdul Gani Patail was replaced under mysterious circumstances in July 2015, following which the task force’s investigations – which involved raids on 1MDB – came to a grinding halt.

Then Bank Negara governor Zeti Akhtar Aziz and Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) head Abu Kassim Mohamed retired last year after their tenures ended.

Anonymous said...

Pempuan mat salleh SR cabar najib hantar barua siasat dia....

Anonymous said...

Padanlah gst tak masuk kerajaan tokong..ini gst dah sapu tambah lagi cukai hotel...papa kedana?..

Anonymous said...

Klepet banyak mana?...2,6 billions?...dlm akaun bank mana?
...bukti taman manggis kat ana?.

Anonymous said...

Ko yg pening sekarang.hik 2... Kat mana kopersai felda kalo masih ade?.

Anonymous said...

Huhuhu mat tukang cuci kandang babi bodfoois dah marah ooo..bodoos mat kandang babi kes jenayah boleh peguam lain failkan kes di mahkamah.?..

Anonymous said...

Sapa orang felda....yang baca blog ni..
Kalau nak tahu orang felda awal penubuhan hidup susah..nak membersihkan hutan pokoknya lebih besar dari pemeluk
Mereka bertekad usaha sehingga berjaya kerana kerajaan waktu tu murah hati beri setiap keluarga tanah secara percuma
Masa terus berlalu..Felda sekarang dihuni generasi ke 3 dan ke 4
Nasihat datuk nenek moyang mereka agar pertahankan kerajaan yang beri mereka tanah dan.kehidupan yang terjamin
Oleh itu..biar Felda diuji difitnah tetapi anak cucu peneroka Felda tetap kenang jasa Umno dan Bn
Hanya kerana kemelut yang melanda Felda anak cucu peneroka..tidak gundah..sbb setiap yang hidup pasti ada ujiannya..yang selamat hanya yang cekal..dan tahu mengenang budi
Dari memilih pembangkang yang ketuanya Dap..lebih rela memyokong Umno dan Bn.yang ketuanya semestinya Melayu Islam...
Warga felda tak kisah susah sebba dah biasa susah tapi warga felda tak sanggup..tanah tercinta kami diperintah parti Kristian Dap dan balaci nya..

Anonymous said...

Oooi mat kandang babi cikgu mana ajar ko sistem undang2¿.. Hik3...

Anonymous said...

Sekarang peneroka kesempitan
...elaun isa samad 200000 ribu sebulan... Goyang kaki jer..peneroka felda sahabat dah kehilangan tanah ladang...
Dap tanding 50 kerusi boleh perintah malaydia?...masih bodoos?..bak tipu auta?... Sape ler orang felda sanggup hidup susah...macai nak senang...ha3... Auta klentong tipuu....orang felda tak bodoh lagi...

Anonymous said...

Seblm felda dibuka...kawasan hutan ditender oleh kerajaan untuk keluarkan balak..banyak mana pokok besat lebih dari sepemelok?....auta?..

Anonymous said...

Rumah pon untuk penetoka siap dibina....sekarang orang politik merakus sapu duit felda...anak oeneroka dikolej felda dipotong bajet makan...yuran pelajaran dinaikkan..

Anonymous said...

Pru 13 najib bagi peneroka 15000 seorang hasil apongan saham fgv di bskl...umno menang 54 kerusi palimen yg ade felda...sekarang harga saham fgv jatuh terok 1.70...berapa yg najib boleh bagi kpd peneroka?...berapa kerusi parlimen dan kerusi DUN yg oeneroka felda akan kasi sama umno?....harha barang dah mahal...peneroka beli minyak masak pon mahal jugak..huhuhu...umno tido awal...

Anonymous said...

Bila anak lelaki Kit Siamang beli bungalow terlajak murah, ia dibuat dengan satu kesedaran iaitu ada unsur perjudian. Maksudnya anak perjudikan nama baik ayahanda tersayang dengan berbuat sesuatu yang tidak bermoral dengan harapan ianya tidak dapat dihidu selama-lamanya. Setakat ini perjudian itu tidak berbaloi.

Anonymous said...

Bukti kt celah burit mak kau

Anonymous said...

Bodoh punya hanjing.. KPF masih wujud la bahalul..

Anonymous said...

Belajar tempat biasa..KANDANG BABI

Anonymous said...

Lge beli dengan harga yg dipersetujui oleh penjual dan penjual sudah dapat keuntungan...tak adevundang2 kata tak boleh beli bawah harga pasaran
Walo harga terlajak murah ko tetap tak mampu nak beli....hik3...

Anonymous said...

Kamu yang komen anon10:34..10:37..10:39..10:47
Nampak sangat kamu bukan.orang felda....manusia batu api..mema ada jentera.tapi berapa buah jer yang nak dibersihkan hutan beratus ratus ekar..kalau tak tahu cerita jgn komen kat sini..orang baca pun gelak..namapk sangat bodoh bebal anon anon tu semua.
Kami tak kisah.. Sapa yang suruh jual tanah..sendiri cari masalah.orang felda ni masih waras dan ada iman tak dpt duit banyak pun tak apa..rezeki Allah beri...kami duduk kampung..pucuk paku..pucuk ubi..kami boleh buat lauk..tak kebulur pun..tapi yang penting tanah air kami Malaysia mesti Umno dan Bn perintah..nak harap Dap dgn balaci Pkr..habis tanah kami.nanti dijual mcm.kat penang tak pun..habis tanah kami dibuat ruamh urut rumah judi mcm.kat Selangor..Nauzubillah.. So tunggu jerlah mungkin..Ini kalilah..Pas dan Umno berkerjasama utk Pru14..InsyaAllah demi survival Islam dan Melayu
Kami warga felda akn pastikan..InsyaAllah

Anonymous said...

Kih kih kih..cam tu juga Mohd khir toyo ckp...tp waktu Dap berkeras itu rasuah.. So..tak kan time gone end uolls ckp..tak pe..sukahatilah penjual nak jual berapa..klau gone end tu jual..kacang putih k jual taufufah kt gurney drive mungkin..oklah tp dia tu Km...so..menjawablah jgn dok tangguh jer..berani kerana benar..tangguh tangguh sbb dah sure salah

Anonymous said...

Kau mampu ke..?? Kalau kau mampu kau takkan menyalak cari makan kat blog ni..menyondol 24jam..jilat telur tokong 24jam..cukup bulan claim tulang babi bagi anak bini makan.. Jangan malu2 nak mengaku ye jing..kikiki

Anonymous said...

bro...yang salah tu...cuma terpakai pada orang umno jer. mereka suci tahap dewa. silap rodok lubang jantan pun masih suci. hanya Allah jer saksi. masing2 jawap dipadang mashar nanti.
yer la bro...pembangkang ni mereka setaraf wali. duit selonggok dia tengok jer... tau2 siap sebijik banglow. kereta mewah menjalar dua tiga bijik. itu semua adalah kurnian dari dewa kemewahan. tak bolih dipertikai. maklumlah hidup penuh zuhud.
tunggulah Allah uji dengan kuasa dan kemewahan. nak tau jugak...iman tu goyang tak goyang. sekarang ni bolih la tuding jari.

Anonymous said...

Ape yg bodoohnye?...mana ade orang DAP suruh lge lepaskan jawatan?..ko dan umno bodos je yg suka menyibok..hu3...

Anonymous said...

Reka citer fitnah plak...

Anonymous said...

Kerugian mas disebabkan rompakan?

Anonymous said...

Pstut leo pakai sondol jer sampai tak sedar tunjuk bodos..

Anonymous said...

Hanjing bodos...kat mana wujud?...hanjing bodos auta...

Anonymous said...

Ko kena jepit akibat kuat auta...merapoo dan meroyan macai bodos..ha4...cuannye macai bodos nak auta...

Mat Gunong said...

Akhirnya, Isa Samad akan dijadikan ' kerbau pendek hitam' untuk disembelih ,kemudian dagingnya diagih agih kepada warga Felda. Demi untuk menggilap semula imej najib yg terpalit dengan najis yg dibuat oleh Isa si l . Agar najib dilihat konon amat prihatin dengan nasib warga Felda. Hehehekikikihahahakahkahkah.
** Hati kecil mat gunong masih menyatakan, kemelut Felda ini sengaja di cipta ,semata untuk mengalih perhatian terhadap skandal pembayaran dari akaun peribadi najib. Hati hati dengan PEMBOHONG NO WAHID NEGARA.HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Sudahlah...kat kawasan aku ni banyak felda..seblm felda bukaj kawasan kersjaan negeri trnder kluor balak dulu untuk hasil negeri...rumah felda panggil tender ...felda lantik kontraktor...kawasan yg kena berdih untuk tanam sawit bukan hutan tebal lagi...

Anonymous said...

Pas umno kerjasama?...ko nak suta?..pas nak perintah 5 negeri termasuk kelantan dan selangor...umno setuju?...berperanglah umno pas dlm pru nanti...ko auta kuat....
Lge jual tanah kerajaan bykan tanah milik ngook...hasil tanah ni lge bayar hutang yg taik ditinggalkan oleh bn ngok..

Anonymous said...

Mara beli aset di ostralia terlajak mahal...saper yg kaut untung besar?..duit pelaboran mara pengerusi agih pasukan bola....hik3... Sprm senyap...kalo pembangkang dah bawak mahkamah...

Anonymous said...

11.35... Penjual tanah kpd khir toyo jadi saksi sprm..saksi ni sahkan dia dipaksa oleh khir toyo supaya jual dengan harga yg ditetapkan oleh khir toyo...hik3...

Anonymous said...

Ape jadi projek ikan sturgeon?...berapa puluh jota duit felda lesap?...

Anonymous said...

11.41...ko yg bising banglo trrlajak murah...aku ingat ko mampu beli kerana murah....aku tak mampu sebab tu aku diam...hik3...ko jer yg mengada2 lebih...

Anonymous said...

Harga minyak masak naik melambong...peneroka beli dengan harga murah?...kenapa hutang tanam semula sampai lebih seratus ribu?
..peneroka mati anak yg kena bayar hutang...cianye peneroka kena sembelih dengan felda.....

Ramai peneroka dan mengeloh....tinggal macai sukahati...ph bebas buat ceramah di kawasan felda sekarang...hik3...

Anonymous said...

Najib nak bagi duit beli hati peneroka tak mampu daa...jadi kena ade cara najib nak tunjuk kononnye dia prihatin...dia dah beli ladang sondakh kawan dia bilion2 terlajak mahal guna duit felda...najib nak main wayang...hati2 peneroka tengok wayang opera najib muka slamberland...

Anonymous said...

APA KHABAR MUSA HASSAN, BILA NAK BUAT SIDANG MEDIA SEKALI LAGI?

Apa khabar Musa Hassan, bekas Ketua Polis Negara?

Sudahkah membaca dan meneliti huraian panjang lebar oleh Rafizi Ramli tentang akuan bank Najib Razak yang mana yang sudah ditutup dan yang mana pula yang masih aktif?

Jika belum, diperturunkan di bawah ini sebahagian daripada huraian tersebut atau jika ingin menelitinya dengan lebih detail beserta bukti-buktinya, sila berkunjung ke blog Rafizi iaitu rafiziramli.com.

Antara fakta penting yang didetailkan oleh Rafizi adalah seperti berikut:-

i. Akaun asal yang digunakan oleh Dato’ Seri Najib untuk menerima pemindahan wang yang besar dibuka dalam pada 13 Januari 2011 dengan no akaun 2112022009694 atas nama beliau sendiri di AmIslamic Bank Berhad di Ambank Jalan Raja Chulan (dirujuk sebagai Akaun -9694)

ii. Dalam tahun 2011, sebanyak RM304,329,765.75 dana dari luar negara dimasukkan ke Akaun -9694 ini

iii. Dalam tahun 2012, sebanyak RM831,789,454.53 dana dari luar negara dimasukkan ke Akaun -9694 ini

iv. Dalam tahun 2013, sebanyak RM2,081,476,926.00 dana dari luar negara dimasukkan ke Akaun -9694 ini

v. Jumlah terkumpul dana yang dimasukkan ke Akaun -9694 di antara 2011 dan 2013 ialah RM3,217,596,146.28 sebelum sejumlahnya mula dipindahkan balik ke luar negara

vi. Di antara 2 Ogos 2013 hingga 23 Ogos 2013, wang dari Akaun -9694 telah dipindahkan beransur-ansur dalam 5 pindahan dengan jumlah setiap pindahan di antara USD55 juta ke USD200 juta. Jumlah keseluruhan yang dipindahkan keluar negara adalah USD620 juta; bersamaan RM2,034,350,000

vii. Sebelum penutupan Akaun -9694 dibuat pada 31 Ogos 2013, ada tiga akaun baru yang dibuka atas nama Dato’ Seri Najib pada 31 Julai 2013; iaitu AmPrivate Banking 2112022011880 (“Akaun -1880”), AmPrivate Banking 2112022011898 (“Akaun -1898”) dan AmPrivate Banking 2112022011906 (“Akaun -1906”).

viii. Sebelum Akaun -9694 ditutup, bakinya (selepas pemindahan wang sebanyak RM2.034 bilion seperti diterangkan di atas) sebanyak RM162,436,711.80 telah dipindahkan ke Akaun -1880 yang baru dibuka.

ix. Antara 27 Ogos 2013 ke 26 Mac 2014, Dato’ Seri Najib memindahkan pula sejumlah RM160 juta dari Akaun -1880 ke Akaun -1906 dan Akaun -1898.

Ketiga-tiga Akaun -1880, Akaun -1906 dan Akaun -1898 adalah akaun-akaun yang sama yang terkandung di dalam satu carta aliran dana wang SRC International Sdn Bhd yang mengalir ke akaun Dato’ Seri Najib yang ditunjukkan oleh Peguam Negara, Tan Sri Apandi Ali.

Oleh yang demikian, kita boleh sahkan bahawa:

1. Wujud tiga akaun yang digunakan oleh Dato’ Seri Najib di antara September 2013 hingga Februari 2014 ketika bayaran RM9.5 juta dibuat kepada Tan Sri Shafee, iaitu Akaun -1880, Akaun -1906 dan Akaun -1898. Bayaran RM9.5 juta itu boleh datang dari mana-mana akaun ini.

2. Akaun-akaun -1880, -1906 dan -1898 dibuka sebelum akaun awal iaitu Akaun -9694 ditutup.

3. Sejumlah RM162,436,711.80 dari dana 1MDB yang dimasukkan ke Akaun -9694 telah dimasukkan pula ke dalam akaun-akaun yang baru dibuka ini.

4. Semasa membuka tiga akaun baru ini, wakil Dato’ Seri Najib yang membuka akaun-akaun itu memaklumkan bank bahawa akaun-akaun ini digunakan bagi tujuan berasingan iaitu: satu untuk dana politik, satu untuk yayasan dan satu untuk lain-lain.

5. Ketiga-tiga akaun ini (yang dibuka selepas akaun awal ditutup) juga disiasat oleh SPRM kerana telah menerima dana dari SRC International Sdn Bhd dan digunakan untuk membayar perbelanjaan peribadi Dato’ Seri Najib bagi tujuan membeli belah dan kempen politik, seperti yang saya telah dedahkan sebelum ini.

Sekarang bagaimana?

Anonymous said...

Apa apalah..pasal nak jatuhkan Pm najib.buat lah cerita apa pun dari cerita wang derma Arab hingga hal ada kuasa besar memanipulasikan 1 mdb..kini bayaran utk peguam shafiee.. Semua cuma satu tujuan iaitu ingin menjatuhkan Pm.Najib dan Umno..tu semua kami Umno dan Bn tak kisah sbb..kalau salah..Pemimpin tersebut tetap akan dibalas kt dunia lg..aka pemimipin yang nampak alim bagus pun..Allah akan tunjukkan diri sebenar mereka..contoh Midin anak tok guru tu kan ada skandal asoh nika gee.lg...atok tua..yang korupsinya tertutup rapat tetiba..Cia lah bekas Gabenor Bank negara pertikaikan kehilangan duit berbillion.. Tu..semua kerana.apa..Anwar peliwat..asmin..semua pun tak terlepaskan Nurul izzah..so..moralnya klau pemimpin terutamanya yng tahu akhir zaman Allah akan byr cash setiap perbuatan. Maka kami Umno tetap sokong..Pm Najib..selagi Allah belum membuka korupsi Pm najib..kalau ada..lah..kan...kerana kami Umno tak sanggup Malaysia ni dipimpin oleh puak kristian evengelist yang menyorok dibelakang parti politik bernama Dap

Anonymous said...

Ngaku je la kau hanjing bodoh..

Anonymous said...

Kutip dari kandang babi ye...

Kikikiki

Anonymous said...

Komen syok sendiri ke..??

Anonymous said...

Dasat betul kau punya imaginasi..
Kikikiki..

Kalau tak membohong tak sempurna hidup kau ye..

Anonymous said...

Asal usul memyondol ni kan belajar kat kandang babi..tempat kelahiran kau sendiri kan.. Jangan kau lupa asal usul kau ye jing

Anonymous said...

Jilat jangan tak jilat..seronok tokong bila kau jilat jubor dia sampai licin...
Kikikiki

Anonymous said...

Papa kedana rupanye kau ni.. Patut la kemain jilat lagi jubor tokong.. 24jam menyondol kat blog ni..Masyuukk la..raya nanti boleh buat babi panggang.. Claim banyak masyuukk...

Kikikiki

Anonymous said...

Tak..ambil dari dunia yang nyata..yang kutip dari kandang babi hanya..Dap dan penyokong mereka dlm blog ni..sbb Dap dan babi terpisah tiada...

Anonymous said...

Ha..tunggu apa lagi semua dah lengkap..tarikh..no akaun..
Sekarang bagaimana... tak kan nk menyalak kat sini jer.. tak mau nya jack
Report sprm la

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates