June 10, 2017

52 Nampak Sedap Khariah Surau Makan Sedulang Dengan Lim Kit Siang Kan?



Kenapa agaknya Ramadhan tahun 2014, 2015 dan 2016 kita tidak pernah melihat Penasihat DAP seumur hidup makan sedulang dengan orang-orang Islam semasa berbuka puasa?

Jawapannya mudah. Ini disebabka pada tahun-tahun berkenaan Pilihan Raya Umum (PRU) lambat lagi hendak diadakan. Tahun ini atau tahun depan, PRU wajib diadakan. Mahu atau tidak kenalah apek ni makan sedulang dengan orang Islam semasa berbuka. 

Mengambil hati orang-orang Melayu bukannya susah. Namun, 'salute' dekat apek tua ini. Serba serbi boleh. Makan sedulang buka puasa boleh. Makan dengan awek seksi boleh. Minum tuak sehingga pengsan ketika Pesta Keamatan pun boleh.



52 comments:

Anonymous said...

Dia ikut contoh Lee kuan yew.
Pakai songkok terus Melayu..wah...hebatnya..
Tu dulu..kit siang..sekarang Melayu Islam dah buka mata..mcm Pas dah cabut dah...
Yang tinggal cuma Melayu screw jer..kesian

Anonymous said...

apa masalahnya CTS..itu pun nak isu ke?
bincang isu pak jib tu..isu lebih besar

Anonymous said...

Lousy articles even grandmother can read better than CTS anytime....

Mat Gunong said...

CTS dah tak ada isu yg boleh memburukkan PH. Maka isu isu tepi longkang sahaja yg layak CTS bicarakan. Nak sentuh isu isu hangat negara ,sudah pasti tidak memihak kepada Umno buat masa ini. Dan tidak salah kalau mat gunong kategorikan mereka selama ini sebagai cybertrooper PICISAN Umno. Umno punya warlord memang BANGANG NAK MAMPUS. Sepatutnya Umno ambil pendekatan untuk menangkis dan menafikan isu isu mega dengan hujah dan penjelasan, agar ahli ahli tidak menilaikan Umno ,tak ubah sebagai seorang JEJAKA YANG MENGHADAPI MASALAH MATI PUCUK..
** Dah bapak presiden pun pengecut untuk menjelaskan. Apatah lagi cybertrooper PICISAN umno ye tak. Yang bertelur tetapi lembik berkedut. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

kau mmg terlajak bijak sbb kau komunis dajal melayu baru trn dari gunong yer...;-) ;-) ;-)

Anonymous said...

Kristian di Malaysia ini Pro zionis Israel. Buktinya mereka mahu merayakan Juruselam Jublee yg merayakan kemenangan Israel di Melaka. Nasib baik kerajaan suruh batalkan. Orang Melayu perlu berhati2. Jangan undi DAP/PH kerana ia bermakna menyokong zionis Israel yg anti Islam.

ted manoff said...

Apa nii ryezall.. Satu hari tak buat fitnah tk sah rasanya..dap itu..dap ini..buatlah entry yg mencabar sikit biar pembaca dpt bezakan yg benar dn salah..rugi byr mahal2..entry pasal felda dan shafei itulah yg pembaca mahu...bila ditegur disuruh buat blog sendiri..apa punya manusialah ko nii..

Anonymous said...

Ryezall sudah ketandusan idea menulis,,selagi merepek meraban punya articles di jadikan modal untuk menabur fitnah,,isu isu pokok dan hangat seperti 1MDB & Felda langsung tidak beliau sentoh...!!

Anonymous said...

yes i agree this is a lousy article, it is lousy because it focused that lousy china man Lim Kit Siang the DAPigs clown.

Anonymous said...

Apa masalah korang? Bukak blog sendiri lah macai oii. Blog ini cts yg punya. Terpulanglah pada dia nak buat entri apa pun.

Anonymous said...

Nah ini dia calun pee em 7 yg punyai kebolehan luarbiasa...boleh ketepi,ketengah kata orang tua.
Tanpa perlu bersongkok pun cacai dh anggap dia lebih Melayu dri Melayu sendiri.

Caiharbi seperti cacing kepanasan.menggelupur ,sakit mata dan hati bila taukeh cacai dikatanista...

ted manoff said...

Umno kena meneliti diri sendiri..kenapa melayu sekarang memilih dap sebagaii wadah perjuangan..mereka meluat dgn umno sekarang yg dilihat berjuang hanya utk kepentingan peribadi..rasuah dan salahguna kuasa.. 🐨🐨🐷

Pak Cik Din said...

Caiharbi teruskan mimpi...ramai pengundi baru berdaftar dengan UMNO....nampak nya mimpi tinggal mimpi...harapan dah tak da harapan.....

Anonymous said...

Tinggal Melayu patah hati..Melayu kena skru..Melayu Tunggul dalam pakatan dah tak da harapan...he..he..

Anonymous said...

Aku tanya apakhabar..Gone Eng banglow no swiming pool
Aku tanya apakhabar...Zemin Splash
Aku tanya apakhabar...Adam anak ikan Zuraidah Indon
Aku tanya apakhabar...Mader kawaq tua.,
Aku tanya apakhabar...Pakatan Penyamun Rakyat..

MANA NAK SEMBUNYI AAK...BAU BANGKAI RASUAH KAU SEMUA DAH TAU..

Anonymous said...

Kan dah cakap..rba kt sini dah mcm cacing kepanasan sikit demi sikit ALLAH tunjukkan sapa sebenarnya Cina Dap.. Syukur ada Dr.Kamarul..Hannah yeoh k..gone end k.dah tak boleh nak kata apa..semua bukti yang tunding kat mereka. gunakan parti politik utk sebarkan agama evengelist pro Yahudi..patutlah Pas pun cabut...cuma Pkr tu demi nak selamatkan peliwat sanggup bersengkongkol.. Nauzubillah.. PAN lainlah..mat sabu syiah..kan mmg ke laut terus

ted manoff said...

Pas cabut..?ko merepek apa nii seytaann..bkn pas yg ajar dap berbuka dimasjid dulu..kenapa sekarang tk boleh plk..?pas cabut bkn kerna dap tapii kuasa cash is king....serban pun boleh tanggal...

Anonymous said...

Anon 6.09. Your language is incomprehensible. What lg are you using? Kalau tak tau guna jgn berlagak pandai. Kat blog puak you blh la guna broken English. Disgusting. Ni product sjk la ni.

Johan said...

Mader tak saman mader tak salah..
Tokong tak saman tokong tak salah
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
BangNon henjut china doll Jibo salah
BangNon bayar loyar BangNon tak salah
Jibo bayar loyar Jibo salah
Asamin servis aiskrim Jibo salah
40ribu toyol bangla menggundi Jibo salah

Anonymous said...

6:09...you have eaten a lot of apek tua kutuk shit...your shit brain are full of shit worms...kihkihkih

Anonymous said...

Mat Gunong dan Tef Manof...Meroyan Nampak....

Anonymous said...

Dah cakap dah.....Lim Kit Sial ni...akan buat macam-macam kebaikan dengan orang melayu...nak dapatkan undi melayu je..... sebab baik ada makna tu....Skarang ni dia guna Parti Madey dan Mat Sabun sehabis munkin...Esok Parti DAP menang besar tinggal ko...melopong lah...Sebab PAS dah kena kencin dek DAP le dia cabut....

Anonymous said...

Di selangot pas tak mao cabut...tengah sedap mana boleh cabut...bapak tompang sekaki...hik 3...

Anonymous said...

Agak2 la ted klu komen tu..jgn sbb diri ko bangang, pastu ko nk bangangkn org lain skali..ko ckp pas cabut sbb kuasa cash is king..hahaha, sedapkn ati perut sndiri yg busuk hanyir bleh laa ted..dasar melayu yg dh kena screw dgn dap..meroyan x ketahuan laa ko ted smpi kiamat pn..

Anonymous said...

Aku tanye saper kaut untung besar duit Mara beli aset terlajak mahal di ostralia....apekhabar isav samad
..ape khabar loyar mamak shafeei...ape kabar cina jho lo...ape khabar Najib nazak...

Anonymous said...

Di Kelantan...PKR pun taknak cabut....Si Jijah Kipas tu kata suruh cak likbut....mana mungkin nak dengau...Tunggul kayu.......

Anonymous said...

from fb Ummi Hafilda Ali

Tahnia SPRM mencekup geng penyamun harta negara ni dan amat berharap Isa n isteri Bibi juga di siasat dgn telus hingga ke lubang cacing tentang segala cerita yg timbul sejauh mana kebenaran n kesahihan salah laku yg dah melampaui batas ini.

PENGALAMAN SAYA SENDIRI SATU KETIKA BERSAMA TEAM SAYA MENGADAKAN MESYUARAT DGN CHAIRMAN FELDA..TAN SRI ISA DI PEJABAT NYA SEBANYAK 2 X.. TUP TUP BINI NYA BIBI MEMANG DAH SIAP ADA DLM OFFICE CHAIRMAN N JOIN SEKALI MEETING YG MELIBATKAN BUSINESS PROPOSAL TO FELDA..APA HAL APA JADAH DLM URUSAN FELDA ANGKUT BINI.SANA SINI..INI OFFICIAL BUKAN GI MAKAN ANGIN..dan saya juga ingin melontar kan beberapa persoalan yg baru saya dapat maklumat dari bekas org kanan Felda..apa kah BENAR SEMUA YG SAYA DENGAR INI ATAU CERITA FANTASI???...YG SCARY..NGERII N MENJIJIK KAN...HARAP SPRM SIASAT SAMPAI LUBANG CACING LAH..

1) Mengapa perlu Felda menanggung segala perbelanjaan Bibi isteri Isa tiap kali keluar negara dgn tiket penerbangan kelas pertama...apakah benar?

2) Apa perlunya Bibi isteri Isa menggunakan khidmat polis pengiring Felda untuk kesana kemari yg tiada kaitan langsung dgn kepentingan Felda..apakah benar?

3) Siapa Rahman Sultan ni???..katanya contractor n interior yg mendapat jutaan kontrak untuk pembangunan semarak dan ada kaitan pemberian komisen kpd Bibi..apakah benar?

4) Dlm pembelian tanah di Bukit Katil..katanya Bibi berperanan di situ dan menerima sebahagian komisen..apakah benar tuduhan ini dari org dlm Felda sendiri???

5) Dalam pembelian hotel Grand Plaza..diLondon..apa kah benar Dato' David broker hartanah telah memberi komisen atau business dealing dgn Bibi bini Isa..apakah benar..???

6) Apakah benar Bibi juga telah melantik sepupunya yg bernama Shidan sbg pegawai khas kpd Dato Zakaria Arshad..Presiden n ceo Felda...apakah benar???

7) Apakah benar Bibi juga telah melantik kroni nya norazmin..bekas Ketua Puteri Umno Selangor sbg Ceo Felda Travel...apakah benar???

8) Apakah benar keluarga n suku sakat Bibi telah mendapat kemudahan hutang/credit facility untuk tiket tiket penerbangan keluar negara melalui felda travel hingga mencecah ratusan ribu ringgit hingga 400k..apa kah benar???

9)apakah benar..Norazmin kroni Bibi juga mendapat kemudahan tiket penerbangan first class tiap kali keluar negara bersama bibi..serta kemudahan tiket untuk suku sakat nya juga..apakah benar???

10) Apakah benar rumah tsri Isa di nilai menggunakan khidmat polis Felda 24 jam..apakah benar..????

11) Apakah benar rumah isa di senawang juga menggunakan khidmat polis Felda 24 jam..apakah benar...????

12) Kita juga ingin bertanya status anak.tsri isa yg bernama Najib dlm kes yg terdahulu..ketika ceo nya bernama zaid dicekup dan di reman..dan.anak.isa juga di panggil..di katakan anak.isa yg bernama najib menerima 200k dlm urusan penjualan hotel di port dickson..apakah itu hanya fitnah atau sememang nya tiada kes n bukti..tapi kenapa sampai dua minggu ceo direman???..apakah cerita ini sekali.lagi sampai ketelinga saya pagi ini benar atau cerita dongeng..harap sprm.siasat lah..apakah benar...

13).Siapakah Dato Lokman Mat Dan si jutawan ni di mata bibi???..apa kah benar yg di sampai kan pada saya pagi ni..dato ni org kanan bibi.org kepercayaan bibi untuk urusan urusan penting di felda...apa kah benar semua cerita yg di sampai kan ini dari org dlm felda sendiri???

14) Adakah benar projek renovation n interior design condo mewah trioka di kws segitiga emas next to klcc..iaitu antara pelaburan felda..diberikan kpd adik bibi..adik ipar isa yg di kata kan cecah jutaan ringgit juga..ADAKAH BENAR WAHAI ISA N BIBI????..

Tak perlu lah kamu laki bini menjawab nya lagi..semua maklumat yg saya perolehi dari org paling kanan tsri isa sendiri..biar lah sprm menjawab nya dlm bentuk tindakan yg seterusnya kerana saya telah pun menghubungi orang kanan sprm untuk di.persembah kan segala info n maklumat yg saya perolehi..berilah sprm masa dlm menegak kan keadilan n ketelusan tanpa mengira status n kedudukan..samada bilis or jerung..wajib berlaku adil n saksama..

Anonymous said...

Daftar tak jadi masalah...bagi duit dia daftar ler...

Anonymous said...

Sapina tak sampai jibo salah bayar...saman taksampai jibo tak bayar loyar...jibo bayar loyar yg kerajaan lantik..Asmin servid ais krim tuanku sultan buat dek jer
...macai tak repot sultan...macai repot sivarasa masuk masjidd..

Anonymous said...

CTs buat blog untuk syokkan macai bodoos merapoo..hik3...

Anonymous said...

Pas selangor tak caboot pon
...air blm kluor?

.

Anonymous said...

Umno pon bersekutu dengan parti2 kristian sabah dan serawak...malah najib bagi dui kpd upko kristiam...parti kristian tolak ruu ko bisu jer...

Anonymous said...

Pas tahan jangan cabut dulu...kasi kluar air dolu..

Anonymous said...

Ida ade anak tiri...najib pon ade anak tiri...dua3 perompak...

Anonymous said...

Blog...mati..berjecai lah engkau..amin..ya allah..

Anonymous said...

PH dah nak berkecai?... dah nak melingkop dah....

Anonymous said...

Qatar menyokong hamas dan ikhwanul muslimin...kerana sokongan kpd hamas dan ikwanul muslimin 2 musuh israel negara arab saudi mesir dan beberapa negara arab lin telah mengenakan sekatan kpd Qatardan menuduh Qatar pendokong pengganas
....king salman kawan baik Najib nazak mendesak Qatar menghentikan sokongan kpd dua musuh israel kerana tunduk kpd telunjuk israel.
. ...kenapa najib tak desak salman jangan patuh kpd israel musuh islam?....najib patut batalkan penjualan saham rapid kpd salman kerana mensyakan saudara islam yg menentang israel..macai bodos..ha4...
..

Anonymous said...

Patut ler pas tak mau cabut dari pkr di selangor...

Anonymous said...

Dua2 anak tiri ikut jejak bapak tiri...macai tak ikut sama?...macai .elukut tepi gantang jer...isa dan najib tak pandang poon....semah dan bibi lagi meluat tengok muka macai2 yg habiskan dedak jeer..
.

Anonymous said...

Isu pm fitnah jahat puak2 kau..kau lebih sanggup tidur sebabi dgn dapigs..

Anonymous said...

Bangsat punya olang..makan taik dapigs lebih sgt..

Anonymous said...

Isa anak beranak termasuk anak tiri hidup mewah....peneroka hidup keperitan ...beli minyak masak 3 kg dengan harga hampir 30 hinggit yg telah dinaikkan oleh najib dari 18 hinggit...tanggong hutang tanam semula lebih seratus ribu hinggit...koperasi telah hilang angkara Isa dan najib dengan pengapongan saham fgv...
Isa yg tak pernah kena duri sawit hidup mewah diatas titik peluh peneroka felda yg hidup keperitan..

Anonymous said...

Puak2 rejim haram pakatan tunggu pru14..bakal dikuburkan..berseronok2 lah dulu komen karut2..

Anonymous said...

Cermin dulu pakatan haram kau..bersih sgt ke..km pen yg dituduh rasuah tu x bising2 pun..belum lg yg lain2..sudah2 lah tu menuduh..

Anonymous said...

12:23..ini semua kabar jahat dajal yahudi..

Pak Cik Din said...

Kita orang UMNO...mana yang rasuah tangkap dan dakwa kalau ada bukti.....kita tak main fitnah...
Kita orang UMNO...yang salah tetap salah tak da sembunyi2..
....tak sokong membabi buta.,,,
Kita orang UMNO..tak menjadi Melayu patah hati...Melayu kena skrew...Melayu tunggul....

KERANA UMNO TERAS PERJUANGAN MELAYU....

VOTE4UMNO

Anonymous said...

melayu2 bodoh jer terpedaya dgn apek tua ni...bkn main sedap mkn sedulang dgn apek berak tk cebok...phuikkk

Anonymous said...

fitnah teras hidup pembangkang2 melayu yg kecewa tak dapat kekayaan....

Anonymous said...

Vote4 umno...yess..kalau dah ada bukti..mmg rasuah tangkap jer..kami Umno mmg tak suka pegawai k.pengerusi k malah menteri atau Pm tidak amanah dan rasuah serta memberi bnyak benda kat kroni...janji ada buktu.. Cukup bukti..tangkap..tp mcm kes derma Arab tu..1 mdb..tu..semua bukti..tak masuk akal..dan sengaja direka reka.. Sbb tu..fitnah..tp dlm kes Fgv ni...memang menjawablah kau ISA dan Bibi..kami Umno.benci orang yng bila diberi amanah..dia..selewengkan..dah cakp akhir zaman..sesapa yng buat sesuatu benda yang tak elok kpd rakyat.. Allah byar cash kt dunia lg

Anonymous said...

betul...umno benci org tk amanah...kita tk kan sokong&membela org yg terbukti berbuat salah....

Unknown said...

Ya Allah berikanlah petunjuk kepada kami..bersihkan hati kami..tunjukkan kami jalan yg lurus jalan yg Engkau redhai..Ya Allah, berikanlah kemenangan kepada pihak yg benar yg melindungi agamaMu..Allahuakbhar

HambaAllah said...

Ya Allah berikanlah petunjuk kepada kami..bersihkan hati kami..tunjukkan kami jalan yg lurus jalan yg Engkau redhai..Ya Allah, berikanlah kemenangan kepada pihak yg benar yg melindungi agamaMu..Allahuakbhar

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates