June 6, 2017

232 Habis Jual Tanah, Pinjam Bank China, Habis Pinjam Bank Asing Mungkin Gadai Seluar Dalam


Ketua Menteri DAP Joseph Lim Guan Eng mengakui kos operasi Rejim Pulau Pinang naik 500% pada 2017 atau RM324 juta berbanding RM19 juta pada 2008. Kononnya kos meningkat untuk pastikan projek dan program dapat dilaksanakan. 

Bagaimanapun, Jospeh Lim Guan Eng tidak menjawab bagaimana Rejim Pulau Pinang mampu menjana pendapatan bagi menampung kenaikan 500 peratus bagi perbelanjaan tahunan namun masih mencatatkan lebihan.

Adakah ianya dana dari Kerajaan Persekutuan, atau dari cukai yang dikenakan terhadap penduduk Pulau Pinang sebanyak lima kali ganda melalui kenaikan cukai penilaian harta, denda dan menaikkan kadar bekalan air empat kali ganda? Atau, adakah ia hasil dari peningkatan jualan tanah serta aset kerajaan negeri?

Jika benar pendapatan tambahan itu adalah dari penjualan tanah serta aset kerajaan negeri, mengapa Kerajaan negeri berkenaan tidak boleh menjual sebidang tanah yang bernilai RM1 bilion bagi mengelak meminjam dari Bank EXIM di China yang akan turut melibatkan kos faedah?

Exco Pulau Pinang, Chow Kon Yeow mengesahkan kepada The Edge pada 22/07/2016 adalah tepat dengan menyatakan kos projek Pelan Induk Pengangkutan Awam (PMTP) Pulau Pinang telah meningkat dari RM27 bilion kepada RM46 bilion, yang menyaksikan peningkatan sebanyak RM19 bilion. 

Bagaimana Rejim Pulau Pinang akan menampung kenaikan RM19 bilion tersebut? Adakah melalui pinjaman daripada Bank EXIM China atau dari bank lain, atau mencagarkan seluar dalam Ketua Menteri?

232 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 232   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Hehehe..maka jadilah seluar dalam Lge termahal di lelong...hehehe

Anonymous said...

Macai TedPagoh tak nak komen ke pasal tokong Lim jual tanah?
Kalau di Johor bukan main kencang fitnah Najib dan Sultan Johor gadai tanah kepada China..

amacam chai.. stok dedak lepas PRU14 boleh support lg ke?

kekekeke

Anonymous said...

Pasal kerajaan Dapig tak blh sentuh..nanti dedak terbang..nak raya nih...hehehe

Anonymous said...

Seagate WD akan berambus dari Penang bulan 9 ni full shut down.
tokong Lim sial ini bukan mesra FDI industri tapi dia mesra penyamun tanah.

sekian lama Seagate bertapak di Penang sehingga terkenal nama panggilan 'Pantai Seagate'.. akhirnya semua hilang..

padan muka Cina Penang.. skrg INIKALILAH!! kahkahakah!

Anonymous said...

AIR PUTIH, 6 JUN: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terus meraikan majlis berbuka puasa di negeri ini meskipun ditegah beberapa kumpulan fanatik yang mengecamnya berbuat demikian.
Dalam majlis berbuka puasa di Masjid Kampung Baru yang berlangsung baru-baru ini, Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP turut menyerahkan bantuan kebajikan berupa barangan keperluan harian dan kerusi roda kepada 50 golongan asnaf kariah berkenaan.
Dalam ucapannya, beliau berkata bahawa Kerajaan Negeri telah membelanjakan RM457 juta dalam usaha menaikkan syiar Islam negeri itu atau 84 peratus lebih tinggi dari peruntukan kerajaan terdahulu.
“Kita (Kerajaan Negeri) ada lebihan sebab amalkan pentadbiran bersih, jadi kita (Kerajaan Negeri) tolong dan kongsi sama kongsi dengan rakyat. Apa salah kita tolong Islam?” soalnya lapor Buletin Mutiara.
Menurutnya, walaupun kerajaan negeri banyak membantu pembangunan hal ehwal Islam di Pulau Pinang, ia juga tidak bermakna beliau memusuhi mana-mana kaum atau agama.
“Kita tidak anti siapa-siapa (Cina mahupun India), kita cuma anti rasuah dan anti kemungkaran,” katanya lagi

Anonymous said...

TedPagoh akan berasap kepala CTS kacau tokong kesayangan macai..

tunggu japp je...jap lagi masok lah panglima macai tokong lim sial..

akan bersilat mempertahankan tokong jual tanah beli banglow murah ni..
kekekekekeke

Anonymous said...

kah kah kah tokong penipu ni nak kasi naik syiar Islam? kira cec pon tak betol.. nk kira juta2.. mana bukti dia kasi duit tu? atau duit zakat pun dia tunggu nak balun!!

dia dengan Hannah Yohh tu tunggu dpt kuasa nak transform habis perlembagaan dan tanah Melayu ini jadi pusat Yahudi Asia baru!!

Macai nnt divert citer pasal UMNO dn Najib jugak

kekekekeke

duit judi kasi pada org Islam.. syiar cara tokong..

Anonymous said...

Betul ke dah abis tanah kerajaan dijual?...berape billion hasil jualan tanah dan pinhaman masuk akaun lim gone end?...
CTS patut gantikan ketua pembangkang DUN penang ...pembangkang penang tak bangkitkan isu ni dlm dewan...baru lge boleh bagi penjelasan...

Anonymous said...

Zaman tengku rahman pm duit loteri kebajikan masyarakat bina masjid...ko tak tahu?...

Anonymous said...

aku dh cakap..
kejapp je lagi... berasap la kepala macai TedPagoh

dua makhluk ni jgn kite touch.. sbb macai boleh hilang akal mengamok mcm Prebet Adam dulu..

makhluk pertama : Mader Penyangak Berzaman
Makhluk kedua : tokong lim banglow no swimming pool

ko touch je makhluk dua ekor bro CTS.. TedPagoh boleh simbah cat merah kt pagar umah ko nnt... sanggup mati demi due ekor lahanat ini


kekekekekekee

Anonymous said...

kenapa ye ROS masih tak ambik tindakan pasal CEC? takde kes kot Tok? ha.ha.ha.

Anonymous said...

Lge kena kasi duit depan ko?...ko geng perompak mana boleh kasi depan ko...nanti ko rompak...

ted manoff said...

Izinkan aku ketawa ryezall...πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜‚πŸ˜ Kahkahkah.. Pm najib pinjam duit dari china kenapa tk bising ryezall.. Pm najib jual tanah kepada china pasal ko bisu ryezall..siapa nk byr ryezall.. Rakyat juga yg kena byr..terpaksalah jual seluar dlm kakmah yg bersalut emas tuu...πŸ‘™πŸ‘™πŸ‘™πŸ‘™πŸ‘™πŸ‘™πŸ’°

Anonymous said...

ROS tak bodoh nak ambik tindakan suka hati mcm macai ..hik4..

Anonymous said...

pandai ye ko fitnah Almarhum Tunku Abdul Rahman demi nak menjiwai tokong lim kafir harbi ni

apa kan daya hati ko dh hitam.. pru 14 detik menggerunkan macai mcm ko

tanda2 akan berlaku kejatuhan besar pakaton amat ketara

Anwar kena kurung di Bamboo River Inn.. faktor Anwar byk bantu pakaton menang pru13..

malang skrg Mader penyangak Berpencen sudha hijack masterplan Anwar..

apa lagi BN mmg untung banyak lah!

Anonymous said...

perompak ko jgn sebut TedPagoh.. terase ati nnt daddy boboi

CIA dh sahkan Mader perompak bertauliah dan berlesen.. ko jgn sangkal CIA sbb itu kiblat korang satu geng dgn SR.. macai dedak berbayar

kekekekekeke

Anonymous said...

Sebab ko bodos sangat...
Tuduh madey penyangak tapi polis rileks jer...takkan polis berani lawan perintah najib kalo najib suruh tangkap...macai budooos betool..

Anonymous said...

Kalo di Jerlun pon rakyat tolak boboi..
abis tu kat mane boboi nak bertanding nnt?

bakal pii emm junior pakaton mesti ada safe place.. sampai bila nk bergayut celah kangkang daddy penyamun.. umur dh 90+++ lama mana sgt nk berdiri..

kekekeke

Anonymous said...

Ko budus mahlol ko tk sedar pulak ye

tuduh Jibo curi duit Arab Gila pun tk nampak2 mana satu

FBI rileks je tak tangkap pon Mo1

kakakakakak

Anonymous said...

Pm najib pinjam sikit sangat...jual aset pon sikit sangat...semua sikit...inflasi sikit...kdnk sikit...hutang sikit...Brim sikit...ROMPAK BESAR....BILLIONS

Anonymous said...

CIA dah sahkan mader penyangak terbilang..
jgn ko sangkal CIA sbb itu amaarekaaa pojaaan korang!!

kekekekee

Sapina perancis bila nak sampai? dh berapa kali nak Raya dh.. Jibo masih bebas tanpa sebarang kes??

amacam macaii..??

Anonymous said...

Ko per tahu...rujuk ker orang lan umno...masa tg rahman hasil bijih timah dan getah jer...

Anonymous said...

ROMPAK BESAR ko jgn sindir pada Jibo sbb Mader Penyangak Terhormat akan terase ati

kan die rompak abis 100 billion lesap serdak pon tak tinggal..
lagi stau 1998 rompakan GLC utk selamatkan Mirzan Mokzani..dua ekor anak jantan dia.. abg pd Boboi..

jgn lupe..boboi memegang jwtb lbh dr 50 syarikat,.,.wowww hebat sgt ke anak mamak sekor ni??? ke daddy punye kuasa kasi pakai??

kekekekee

Anonymous said...

Oo abis tu ko tahu ape plak?

muka mcm mangkok jamban perasan hebat tahu itu ini.. alih2 sumber dr SR

puiiiiii.. najis

Anonymous said...

Haha2 CIA nana yg sahkan?..mana bukti...ko kena tipu lepas tu nak auta plak...ko hearsay...angguk2..hik3...

Anonymous said...

Mana bukti?... Semlm aku mintak link u tube nak bilang hadirin...hari ni ko nak ulangtayang citer auta...hik3...

Anonymous said...

ted, nak beritahu sikit. bukan isunya najib pinjam duit china kena bising. yang bising ialah gerombolan ko ketika mana najib buat pinjaman dengan china. kononnya jual negaralah, jual maruahlah dan macam2 lagi. lepas itu kenapa pulak joseph tokong tu tanpa rasa malu ikut jejak langkah najib? joseph tokong tu ko istilahkan jual apa pulak? jual maruah ke jual negeri?

Anonymous said...

Hahaha DoJ mana yg sahkan Mo1??

sampai hari ni nama siapa mo1 pun xkeluar2

ada hati nk seronok.. lepas kena kencing dengan atok penyangak hearsay.. mahkamah reject dia.. ko jilat cm nak mampos

kekekekeke

Anonymous said...

Ape jena mengena dengan fbi?...najib curi duit fbi?....hik3...fbi siasat money trail wang haram di amerika...ngok..

Anonymous said...

aku dah ckp macai tedpagoh ni jgn kite touch tokong sial dan mader penyangak

dua ekor ini akan meroyan luar biasa.. hilang akal..

Sapina perancis mana chai???
tggu raya 1440H ke baru sampai??

jauh benor AG France cari alamat Jibo xjumpe2?

kakakakakakaka

Anonymous said...

macai TedPagoh dh terbelit

aikk..ari tu secara rasmi Mader Penyangak Berpencen ckp Jibo akan ditangkap FBI Sept 2016

skrg dh Jun 2017.. anniversary Atok hearsay sambut citer bohong tu sama mcm Nuor bohong 16 september.. hebat lah korang jilat sampai ke lantai

kekekekeeeeee

Anonymous said...

Xpayah cerita zamantengku rahman la BabiDap905...cerita zaman sekarang lah..hehehe..ko jalan meng undur ke..hehehe

Anonymous said...

bro.. smpai Almarhum Tunku pun mereka cerita buruk

maksudnye citer pasal najib dh habis skrip dh leee.. aka modal kencing dh habis...
hahahahaha

Anonymous said...

Ko keba tipu jer...mana laporan Cia?..
Saman wsj mana?...waj bukak ofus 24 ham tunggu saman...hiiihiii

Anonymous said...

Pembanggang sentiasa mencipta isu supaya kerajaan terjebak dan berjoget bersama mereka dlm isu2 sampah dan melupakan tanggungjawab sebenar kpd rakyat...klw kerajaan layan joget pembanggang2 ni jawabnya 5 tahun sesi pemerintahan hanya dipenuhi naikturun mahkamah dan rakyat terabai...tapi Najib tidak sebodoh itu utk masuk perangkap pembanggang2 ni...hehehe

Anonymous said...

Ini bukan citer buruk ler...ko rujuk ler dengan orang lame umno..

Anonymous said...

Kos mentadbir naik 500 %ada kaitan dengan kos pemerolehan naik 500% atau kos penggajian naik 500% atau keborosan naik 500%.

Anonymous said...

Ko kena main sebab ko budos sangat...hu3...

Anonymous said...

Sprm pun tak nak ambk tindakan pada siapa2 ahli politik sbl pru14..krn tidak mahu ditudoh unsur politik...tunggu jer lps pru14..hehehe
Ada peluang lg tu BabiDap buat mcm2 fitnah...hehehe

Anonymous said...

Saman wsj mana?..dah setahun abis selasa...wsj masih nunggu saman...sekarang SR plak sedang nuggu saman...hik3...

Anonymous said...

ehh yg ko kena kencing siang mlm dgn SR dn WSj tu tak sedor ke??

kekekekekekke

Anonymous said...

saman WSJ mana tuduh 100 billion mader kasi lesap?

Anonymous said...

DOJ tak perlu sahkan...orang bidoh tak paham clue doj bagi...rahman dahalan yg cedik sikit...hik3... Macai budos...

Anonymous said...

Jangan bercakap soal rasuah kalau kes rasuah sendiri pun tak berani untuk dibicarakan. Buat rayuan sana rayuan sini nak cari kesilapan teknikal sedangkan khir toyo dipenjarakan oleh undang2 yang sama. Takut lah tu nanti isu salah laku nya diketahui satu dunia

Anonymous said...

Hehehe..repot polis...babidap918 jgn dok melalak jer..hehe

Anonymous said...

Harakah tuduh mader rompak wang Petronas sampai skrg Mader tak berani saman

Mahazalim Mahafiraun..kata pengarah Harakah.. saman lah..awat tak saman??

Anonymous said...

Dulu ko cakap cina nak melabor...sekarang ko sahkan najib pinjam dengan cina kominus plak...hik3...

Anonymous said...

Hehehe..hearsay...angguk2..khas utk babidap jer

Anonymous said...

ooo laporan CIA yg sah2 terbeliak ko ckp tk sah

DoJ entah apa status kes ... kelabu asap.. nama MO1 pon tk tahu sape.. entah2 mader kot.. Penyangak Pencen no 1

kekekeke..

TedPagoh.. ayoyo.. macai sudah terbelit... akal sudah low battery.. kekekeke

Anonymous said...

.
Kos operasi naik mencanak tentu ada kaitan dengan kenaikan bilangan kakitangan yang digajikan sebanyak 5x ganda. Siapa mereka? Mungkin 40,000 Bangla yang jadi pengundi hantu yang diimport masuk pada PRU 13. Atau 'ayam' dan 'bapak ayam' yang di import dari Senandong. Yang pasti tiada lokal seramai itu.

**Mereka ditempatkan di tingkat 6-60 komtar?
.

Anonymous said...

Sebab terhormat polis tak berani tangkap...baru wa tau...kiokkiok
.

Anonymous said...

Hehehe babidap922 hearsay...angguk2..dah pandai mintak bukti...ko buat fitnah tak payah sertakan bukti plk yer...hehehe

Anonymous said...


Ekonomi penang menjunam terok
Kilang2 asal FTZ yg sudah 20 tahun lebih pun cabut tahun ini

sbb itu Cina pun ckp itu BN boleh menang sama DAPig arr 50-50 maaaaa!!

kekekekeke

Anonymous said...



Sapina Perancis bila nak sampai ke Seri Perdana?

ape kate ko pesan pada tuan dedak ko Mader Penyangak Berlesen spy kasi alamat baru.. silap antar kot

kekekekeke

Anonymous said...

Pinjam 19b...orang Penang kecik besor kena tanggung rm 28000 sorang.

Kajian projek highway dh berjuta abis...tuh kos meningkat plus kajian isi poket masing2

Jejambat spider kat Penang road Burma road nampak rangka belum siap nak kena bagi 5 thn lagi kot.

Projek paling hebat gone end buat...pakir kereta kat Penang Hill terpaksa dirobohkan dan dibina semula.

Seorang akauntan konon...babi taktahu malu!!!!

Anonymous said...

Ko masuk dlm dewan...boleh tanye lge...hi4......masa perbahasan bajet kenapa jahara rak tanye?...baru sekarang ko dan cts sibok padal kewangan begeri plak...

Anonymous said...

Najib pinjam jual negara..
Tokong pinjam jual seluar dalam jer...hehehe

Anonymous said...

Najib kena kincin sebab tu takut nak saman...hik...laju najib saman tony puaka...hak4... Macai bodos..

Anonymous said...


Lepas macai Pakaton fitnah Tun Rahah pulak curi duit

esok lusa jgn terkejut Meloyakini pulak lapor kucing Jibo curi 90 jootaaa duit src..

kakakakakakaka...

patut le beribu ahli berambus dr kelab bobois.. tk tahan kena tipu idup2..

Anonymous said...

Nana tuduhan 100 billion?...ko hearsay angguk2 jer..nak auta...kaki auta..

Anonymous said...


macai TedPagoh..
macam ko pulak amik kerusi Jijah Kipas dlm Parlimen..
dia tak tanye pon soalan tu.. ko yg menyibuk lebih mengampu kaki tokong kenapa nehh??

buang tebiat ke??

kakakkakakaka

Anonymous said...

Babidap932 tak paham..jawab ler spina perancis tu mana??? Hehehe

Anonymous said...

Mana tuduhan harakah?...ko reka jer...

Anonymous said...

nak tuduh derma arab tu curi duit src..
ko anggguk2 hearsay je laa.. sampai sudah MO1 tak kena sebut nama.. jauh sekali tangkap

Sapina Perancis mana????

Anonymous said...

Kenapa garakah tak repot polis...ini kes jenayah...

Anonymous said...

Jawapan Babidap 931 yg budos..

Anonymous said...

Ko merepek..

Anonymous said...

H-Net* HARAKAH.COM - Laman Web MahaZalim
dzul62 Wed, 20 Dec 2000 14:00:20 -0800


This document contains frames, which cannot be edited. The original document is attached.

Title: HARAKAH.COM - Laman Web MahaZalim

Anonymous said...

Babidap930 hearsay...angguk2..cepat ler repot polis...hehehe

Anonymous said...

kenapa mader tak pernah berani report polis pasal Jibo?
kenapa semua dia suruh macai??

sb hearsay sja kan.. kalo kena yg bodoh ialah macaii.. dia lepas kan. lalalalalalala..... kekekekee

Anonymous said...

Jahara tanya lge campak longkang ..hehehe

Anonymous said...

Ko makin bodoois...urusan negeri dibangkitkan dlm dun bukan diparlimen ngok..hik4

Anonymous said...


Soalan aku mudah je macai berbayar dedak oii TedPagoh..

utk mudahkan ko kempen PRU14 nnt sebelum Pakaton lenyap

1- Sapina Perancis mana?
2- Boboi nak bertanding dimana? Jerlun dan reject dia
3- Bila FBI nak tankap Najib?
4- MO1 tu siapa? Kenapa DoJ ketakutan tak declara nama siapa?

Anonymous said...

Takut saman jadi salah??? teori bongok babidap942..hehehe

Anonymous said...

Itu bukan fitnah yayasan rahah ambik duit haram...kalo fitnah najib dah saman ngok..

Anonymous said...

ko tu mahlul bace tk habis.. kau ckp ko asyik bangkitkan isu negara.. kenapa ko je tk masuk Parline GANTi tempat JIJAH KIPAS???


Mahlol TedPagoh!!

Anonymous said...

Ko pegi kempen lawan dap di penang...jangan menyalak disini...

Anonymous said...

Wdj masih nunggu saman ...

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Najib tak saman Najib salah..
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

smlm media hearsays macai ckp tun Rahah juga dapat duit curi

ari ni macai ckp yayasan Tun Rahah pulak.
Yayasan Tun Rahah dah kaya raya sebelum najib jd PM lagi.. mahlol oii!

Anonymous said...

Andaian orang keciwa tiada harapan..fdi penang ke4 tertinggi ikut laporan miti..

Anonymous said...

tahun ini tahun PRU ... bajet kenalah up 500% bagi mengurangkan beban pada kroni ...hi4..

Anonymous said...


Mader Penyangak Berpencen ckp FBI akan tangkap Najib Sept 2016

Soalan aku kenapa sampai skrg tak tangkap?
susah sgt ke?

so moral of the story... MAder mmg xboleh dipercayai.. hearsay satu hal.. PENIPU satu hal

cmne macai mcm ko boleh setiap jdi balaci atau anjing suruhan?

tak rase hina ke?

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Najib tak saman Najib salah..
Teori bongok babiDap953...hehe

Anonymous said...

Ko baca lah jadual penerima tu betul2...

Anonymous said...

Hehehe jawapan meroyan babiDap952

Anonymous said...

penang fdi tertinggi.. ? kah kah kah ye betul2 itu semasa zaman TS KOH TSU KOON BN memerintah.. ngok oii

miti taun bile tu chai..cer paste sikit???

next month Seagate berambus dr penang.. tggu lh ape nk jd penang.. !!

Anonymous said...

Tak de bangkangan dari umno dlm sidang dun...ape nak risau....bodoos...

Anonymous said...

Ha3... Ko bodos sebab tu madey mainkan ko..

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Najib tak saman Najib salah..
Teori bongok babiDap951...hehe

Anonymous said...

takde bangkang tk semestinye tokong boleh selamat.

Dato Jahra akan bangkit. tggu. ko nk ckp ape nnt?

Anonymous said...

Bacalah laporan miti...ke4 trtinggi..

Anonymous said...

teori mader.. die tak pernah salah.. yg salah ialah semua timbalannya..

kekekeke

Anonymous said...

Hahaha..jahara pon dah nak nyanyok...

Anonymous said...

Wow babiDap tedpagoh dah jadi anon ka...hehe

Anonymous said...

kos operasi pentadbiran naik berkali-kali ganda tapi nisbah peruntukan kepada institusi AGAMA berbanding bajet keseluruhan adalah turun berkali GANDA. kalau 5 tahun lagi Dap pegang bajet, nisbah bajet institusi agama:bajet negeri mungkin jadi 1:99 ... kaboom ...heik3...

Anonymous said...

Ahli2 sokong...per masalahnye...

Anonymous said...

Babidap946 taktau jawab...hehe

Anonymous said...

Teori orang bodoo...orang islam dipenang berape ketul?...
Tengok negeri bn banyak mana bajet untuk uslam ngok?..

Anonymous said...

ye la.. fdi merudum tertinggi

kah.kah.kah ko tgu 2018 penang tenat..
cine dh mengeluh.. eknomi terok..
aku tkut ade yg terjun jmbtn sbb tokong sial

kekekkee

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..hehe
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Bak hawab ape...salman tak pernah cakap dia bagi derma...dia tipu najib jer beli saham rapud...hik2... Ko memang bodoood..

Anonymous said...

aku tkg TedPagoj dh terbelit terok

awl2 die menjilat habis tokong kasi budget byk pd Islam
lepas kantoi die ckp barep ketol pulak

gile mamat sekor ni

demi dedak haram die snggup jd biol

kakakakkakakaa

Anonymous said...

Ko yg tenat...ekonomi mesia tak meningkat pon..

Anonymous said...

Raja Salman tak cakp pulak Arab Gila kasi derma mcm Mader penyangak berpecen tuduh tu

Mana Sapina Perancis?

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Berapa ramai orang islam di penang?..bajet tu jauh lebih tinggi dari negeri bn ngok..

Anonymous said...

ekonomi Malaysia tenat dirasi bg macai yg duduk di negeri tokong dan mb aisekerim.. brim tertinggi jugak dibayar kpd negeri asimin bongkak tu

Anonymous said...

Bila saman wsj sampai sapina pon sampailah..wsj bukak ofis 24 tunggu saman..

Anonymous said...

Jahara bangkang Lge buang longkang...hehehe

Anonymous said...

bugjet menguncup utk hal ehwal Islam ko ckp budget naik
MAIPP kena cut post2 imam dr pada 3 kepada 2 shj. itu pun JAKIM yg bayar. penang top up sikit je bongok oi! lepas tu mengaku dap kasi..puiiii

sudahlah tedpagoh.. lagi banyak ko kencing lg menampakkan ko dh tenat

Anonymous said...

Ha2... Orang selangor dan penang dapat mcm2 bantuan...bonus pon tinggi...hik3... Nelayu di negeri bn tercekik..

Anonymous said...

Nak pandai kena jilat mader mcm babidap958 banyak dedak tu...hehehe

Anonymous said...

Bajet dah lebih dari cukup untuk islam yg tak sampai 49%...

Anonymous said...

kakahahhaha sah ko dh mereng TedPagoh

Sapina perancis dijanji 5 tahun lepas
WSJ ckp mader penyamun berpencen lesapkan 100billion.. awat tak saman?

awat gedik terhegeh2 mcm berok suruh najib saman? atok penyangak tu 100billion lesap tak dipaksa saman? why bongok? whyy???

Anonymous said...

Jaharah bangkang Lge buang longkang...haha

Anonymous said...

Ko tengok hajetbuntuk islam di negeri bn..melaka dan negeri sembilan...jauh sikit dari penang...
.

Anonymous said...

Bukti ahli sokong????yilekkk

Anonymous said...

Mana ade bukti wsj kata madey lesapkan 1000 billions?..ko auta jer...

Anonymous said...

budget menipu limtokong pd umat Islam penang
Ust Hafez jaringan NGO islam dh ckp tokong menipu isu budget Islam
Peruntukan JAKIM konon dapig kasi.. puiihhh kencing!

Anonymous said...

Hahaha babidap1006 bermatian jilat tokong...hehehe

Anonymous said...

Kalo 5 tahon lepas kenapa tak saman?...takut jugak?...bodos macai...

Anonymous said...

Bukti tarak..babidap1007.ngok

Anonymous said...

mana ada bukti DoJ sahkan mo1 itu najib?

manaa??
WSJ tuduh mader lesapkan 100billion ko google lah sndiri ngok!!

baru ko tahu rupanya..sblm ni tak tahu ekk.. jadi macai PENYAGAK BERPENCEN?!!

ko contact tanye Daim Misai putih tu sekali.. pakar penyamun maderr tuuu

Anonymous said...

Sapina Perancis mana TedPagoh

bermatian utk tokong dan penyamun tua..
kakkkakakaka hehehe

Anonymous said...

Dedak terakhir pakatoon..haha

Anonymous said...

Ustaz gagiz bekas ketua pemida pas penang kuat auta...hi3... Mejar zaidi tanye fatwa ape penang sekat terus bisu...ko sama geng dengan ostaz auta...hi4...

Anonymous said...

mader tk pernah berani saman satu pun tuduhan musuh2nya

kenapa pulak Najib mesti buang karan jd bodoh layan saman menyaman anjuran macai???
logik tk?

Anonymous said...

Hahaha dedak terakhir pakatoon musti mau hantam...

Anonymous said...

Kalo ade ko kasi ler...ko kuat auta
..hik3...

Anonymous said...

Ko kate Ustz Hafiz auta.. ko sebut pulak Mejar kena pecat masalah displin tu sbg sumber ko

kah..kah..akh sah ko mmg super mereng

ko tk kenal siapa mejer tu.. kah..kah..kah kasihan ko chaii
menyondal rapat sampai ke tangki jamban

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

mejar zaidi kena pecat tu... meroyan xde keje lepas tu jadi pemakan dedak tetap pakaton tokong

kah..kah..kah nasib baik awal2 tentera pecat dia.. ini pengkhianat! kes dakwat pun nk tipu!

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Madey tak saman sebab tuduhan secara am ... ..sr tuduh najib secara detail.....dan dah ade siadatan fbi dan sprm ...hik4

Anonymous said...

Mader tak saman mader tak salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe


SOKONG 100%

TedPagoh tgh stress tu.. spin x makan.. kekekek

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Mejar kena pecat pasal dakwat jer..memang tak kekal pon..pagi undi tengahhari dah boleh hilang...ki kenal ystaz auta?...hik3... Geng auta...

Anonymous said...

Sapina Perancis 5 tahun lepas janji konon..mana???
WSJ lapor Mader penyamun berpencen lesapkan 100billion.. awat tak saman?
CIA sahkan Mader penyangak BMF.. AWAT TAK SAMANN???

Mahlol..jwb leee

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Mader tak saman mader salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Jibi sanan tony pua...tapi takut samansr ...hik3...

Anonymous said...

Sapina Perancis 5 tahun lepas janji konon..mana???

WSJ lapor Mader penyamun berpencen lesapkan 100billion.. awat tak saman?

CIA sahkan Mader penyangak BMF.. AWAT TAK SAMANN???

Anonymous said...

Mana bukti wsj tuduh?.

Anonymous said...

Mana bukti CIA sahkan madey samun bmf...ko suta...hik3

Anonymous said...

mmg bodoh le kalo layan saman SR
bape banyak duit nk kena hanguskan

sbb tu Jibo tk layan., meroyan macai nk kenakan Jibo..

kah..kah..kah mader yg kecut sampai skrg xde satu mende dia saman

Mahazalim perompak dituduh Harakah..

kah..kah

Anonymous said...

Saman wsj mana?...selasa mana plak?...hik3...

Anonymous said...

Mahlol ko google lah sndiri

mana bukti DoJ ckp Mo1 itu Najib?

Mana Sapina Perancis?

CIA sahkan mader penyangak BMF.. laporan terpampang. ko donlowd je lah MAHLOL oii!

Anonymous said...

Dah ko jata sr fitnah...najib takut saman sebab fbi dah siasat sprm dah siasat dia rompak...ko bela prompak..

Anonymous said...



Kenapa tak berani saman Harakah je pon.. Mahazalim Perompak

Bile nak saman WSJ tuduh mader lesapkan 100billion?

Anonymous said...

Sapina Perancis 5 tahun lepas janji konon..mana???

WSJ lapor Mader penyamun berpencen lesapkan 100billion.. awat tak saman?

CIA sahkan Mader penyangak BMF.. AWAT TAK SAMANN???

Anonymous said...

Ko paham ke bace english.....

Anonymous said...

.
Bila LGE boros, termasuk guna banyak aksesori, otomatik kos mentadbir naik cecah awan. Najibs berjimat makanya kos mentadbir hanyalah sedang-sedang dan secukup rasa.
.

Anonymous said...

kenapa FBI tak tangkap Najib?

Mader penyangak tua janjikan FBI akn tangkap Sept 2016..

So mader mmg sah bapak penipu.. tu pon ko jilat ke tapak kaki.. kahakakahahha

Anonymous said...

Ko kuat auta..

Anonymous said...

Madey dah main kan macai...hi4...

Anonymous said...


Media umno tk selongar keborosan Ah SO Betty Chia bini tokong

baru satu penggal jd bini CM wowww di apunye menggile bersaloon bergaya mcm anak dara tua..

gi hong kong naik keta mewah sana sini..woww

macai tk peduli

Anonymous said...

Sapina Perancis 5 tahun lepas janji konon..mana???

WSJ lapor Mader penyamun berpencen lesapkan 100billion.. awat tak saman?

CIA sahkan Mader penyangak BMF.. AWAT TAK SAMANN???

Anonymous said...

Najib biros...bajet defisit...ko tahu ker bajet defist?

Anonymous said...

hari ini aku jamin TaedPagoh akan dpt extra dedak..
pg ni die keje lebih kuat dr biasa

kekeke

syg sekali posting sampah
meroyan.. sbb tu mader snddri ckp UMNO BN akan menang Pakaton akan tumbang!!

sbb macia upahan jnis Mahlol.. kekekekkee

Anonymous said...

Mana tuduhan wdj?...macai aute lebih2..

Anonymous said...

najib biros pulak

kakaka.. typing macai kelam kabut..

terketar2 rupanye nk cover

Anonymous said...

Sapina Perancis 5 tahun lepas janji konon..mana???


Anonymous said...

Macai teroajasa ulang2 tuduhan yg tak de bukti...ciannye ko..

Anonymous said...


WSJ ckp Mader penyamun berpencen lesapkan 100billion.. awat tak saman?

Anonymous said...

Wsj tunggu saman...

Anonymous said...


CIA sahkan Mader penyangak BMF.. AWAT TAK SAMANN???

Anonymous said...

Tggu saman mader yg kaki kelentong uturn tu ke??

kekekeke

Anonymous said...

Bukti yileks..hi3

Anonymous said...


Harakah tuduh MAder Mahafiraun perompak duit Petronas..

mahpos pun ckp mende sama

Awat tak SAMANN???

Anonymous said...

Macai mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon
.

Anonymous said...



Boboi org Jerlun wt tak reti je mase die tersengeh2 di bazar ramadhan,. kempen tak laku beb..

kakkaakkaka..kacihannn.. anak mamak daddy penyangak!

Anonymous said...

Rompak kes jenayah...tak de repot polis pon...ko auter..hik3...

Anonymous said...

-

Anonymous said...

Macai mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon

Anonymous said...

MACAI TedPagoh mana tuduhan DoJ?

Anonymous said...

Macai mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon

Anonymous said...

Curi kes jenayah

AG Swiss sahkan xde kes jenayah
SPRM Bank Negara, Audit Negara, semua sahkan

mader menyamun BMF CIA sahkan

Anonymous said...

.
Dinosor juga pinjam duit dari Jepun untuk buat projek mega yang menguntungkan dinosor2 kroni. Makanya apalah salahnya kalau LGE ikut jejak langkah idola yang dijilati. Tak ada salah pun.
.

Anonymous said...

Babidap1004 buat karangan cerita dongeng bodoood...hehehe

Anonymous said...

MACI mana tuduhan DoJ?
Mana nama Mo1?

Mana FBI nak tangkap MO1?

MO1 tu patung boboi main mase kecik daddy mader kasi ke??

kekekke

YILEKK ayoyo itu mamak sudah auta banyak terok laaa!!

Anonymous said...

Macai bodoos kuat auter mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon...hearsay angguk2..terys sondol...hik3...

Anonymous said...

kes merompak wang GLC sungguh jelas demi menyelamatkan dua ekor abng boboi


tp skrg sbb dh join tokong pig... dosa mader di'ampunkan' ketua pig

hohohohoo.. TedPagoh manyakk heppi..

kekekekek

Anonymous said...

Macai bodoos kuat auter mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon...hearsay angguk2..terys sondol...hik3...

Anonymous said...

Polis rileks kes rompak...

Anonymous said...

MACAI atok penyamun..mana tuduhan DoJ?
Mana nama Mo1?

Mana FBI nak tangkap MO1?

MO1 tu patung boboi main mase kecik daddy mader kasi ke??

kekekke

YIEELEKK ayoyo itu mamak sudah auta banyak terok laaa!!

Anonymous said...

FBI rileks kes MO1

macia mader penyangak yg terlompat2 gedik

kah..kah..kah

Anonymous said...

Macai bidoos melalak...rompak rompak..

Anonymous said...

Please follow teori..
Mader tak saman mader tak salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Macai bodoos kuat auter mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon...hearsay angguk2..terys sondol...hik3...

Anonymous said...

Mi1 rompak duit fbi?...

Anonymous said...

Macai bodoos kuat auter mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon...hearsay angguk2..terys sondol...hik3...

Anonymous said...

Please follow teori..
Mader tak saman mader tak salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Dah lah auta macai buat fitnah...

Anonymous said...

Macai bodoos kuat auter mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon...hearsay angguk2..terys sondol...hik3...

Anonymous said...

Dah lah auta...macai bodooos sebat fitnah plak
..

Anonymous said...

Please follow teori..
Mader tak saman mader tak salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Macai bodoos kuat auter mana tuduhan CIA dan wsj?...yilek ...ko buta english...lagak pandai konon...hearsay angguk2..terus sondol...hik3...

Anonymous said...

Dahlah auta...macai bodoos sebar fitnah plak...

Anonymous said...

Please follow teori..
Mader tak saman mader tak salah..
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
Teori bongok babiDap...hehe

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 232   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates