June 8, 2017

16 Dulu Tidak Mengaku, Sekarang C4 Secara Terang-Terangan Tidak Malu Mengaku Ajen Asing


Pengarah Centre To Combat Corruption and Cronisym (C4), Cynthia Gabriel, sebuah NGO pro pembangkang baru-baru ini telah menerima anugerah daripada National Endownment For Democrasy (NED) yang berpengkalan di Amerika Syarikat.

Jika dahulu C4 menerima bantuan daripada NED secara tersembunyi, kebelakangan ini usaha ini dilakukan secara terbuka. Baguslah pertubuhan NED ini. Sudahlah diberinya peruntukan, ditambah dengan anugerah lagi. 

Kita teruja dengan kebaikan yang dilakukan okeh NED kepada C4. CTS teringat dalam satu skrip P Ramlee dalam filem Madu Tiga, "baik ... baik ada makna tu." Diharap untuk tahun mendatang, NED akan beri lebih wang untuk C4, NGO yang diketuai oleh Cynthia.

Pada tahun 2015, C4 mendapat geran dari NED sebanyak USD35,000, manakala pada 2016 meningkat pula kepada USD50,000. Kedua-dua ini jika ditukarkan kepada Ringgit Malaysia adalah sejumlah RM362,783.39.

Tahun 2017 berapa pula NED akan berikan pada C4 untuk melawan korupsi dan kronisme? Tiada pula dinyatakan di laman sesawang NED. Patutlah pembangkang begitu istiqamah menentang pengujudan akta sumber dana pilihanraya.

Untuk rekod, NED merupakan organisasi bukan bersumberkan keuntungan yang diasaskan oleh Amerika Syarikat untuk 'mempromosikan demokrasi di seluruh rantau'. Ianya dibiaya oleh kongres Amerika Syarikat. Demokrasilah sangat Amerika Syarikat tu kan?

16 comments:

ted manoff said...

Habis pm najib kali nii ryezall.. Makcik felda dah mengamuk..sepanduk i hate pm sudah mula diangkat..mana najib nk larii..isa samad dah out..

Anonymous said...

Start2 barua nih alih lubang jamban...C4 ngo kena berlaku adil ,celah kangkang penuh kudis buta panau kurap,
menyibok nak cek celah kangkang orang lain.

Anonymous said...

Bab angan2, memang ko pakar

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong.
Bila terdengar perkataan C4,teringat mat gunong kat Sirul terdengar nama Sirul,teringat pula Altantuya, tersebut nama Altantuya, otomatik terbayang.....?????. Hehehekikikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

LGE pegang 26jwatan PENGERUSI...

Kalu dpt HABUAN jwatan 2k sbulan sbnyk 52k/bulan..
BELUM lg dcampurkan dgn GAJI n ELAUN KM..

mmng HAMJADAH LGE ni..
Patutnya d C4kan aje LGE niiiii..

Kihkihkihkih

Anonymous said...

Itulah bila banyak makan dedak babiDap mmg otak jadi sewel teringat macam2...jgn teringat lobang kunyit dah ler...hehehe

Anonymous said...

Hallo mat gunung.. Helloo...helllo
Mat gunung ke tu.. Hello mat..helllloooo

Anonymous said...

mat gunong taik 10:18...otomatik kau terbayang lubang jubo kau sendiri!!...Hehehekikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

Bile MatGomok sebut Altuya
aku teringat Sirul
bila sebut Sirul aku teringat perbicaraan kes Sirul

Bila ingat perbicaraan kes Sirul berakhir, dari Australia dia beritahu bukan DS Rosmah atau Najib yang sering dikaitkan kes ini yang terlibat.. TETAPI ada TANGAN LAGI atas daripada mereka berdua..

cepat2 aku terbayang muka MahaZalim..

sbb Mahazalim ni special.. dia boleh buat macam2 benda yang orang biasa tak boleh buat.. contohnya membelit arahan serangan tembak mati pendudul Memali..

dia cakap dia duduk di China..
alih2 di asembunyi di satu lokasi lain dalam negara.. Musa Hitam naya je jadi scapegoat..

itu cerita dulu2.. kalau cerita sekarang lagi hebat.. sampai ke DoJ tu tangan ghaib dia boleh sampai.. alaaaahh setakat nak keluarkan sebiji dua C4, apa susah sgt bg seorang yg ada pernah ada kuasa macam maharaja 22 tahun

hmmhmmmm...

Anonymous said...



kwn2 cuba bayangkan stau masa dulu Mahazalim boleh heret seluruh negara menghukum Anwar LeeWatt sebelum mahkamah hukumnya.. dia juag ditabalkan sebagai ejen asing, salah guna kuasa, rasuah yang amat bahaya kepada negara..

tapi hari ini Mahazalim yang sama boleh sondol mukanya masok pakatan pari Anwar yang dicanang sebagai sangat merbahaya 1998 dulu??

tak kah kita semua kena perbodoh dan ditipu.. apa alasan logik MACAI?

kduanya dengan sifat 'hati kering' Mahazalim aka Mader.. begitu.. mustahil sgt ke dia tk boleh buat yg lebih hebat dari itu....

setakat nak cari C4 dan kenakan si bendul.. alah biasa tegal biasa bagi si pemutar alam ak PENYANGAK BERPENCEN tu... kann??

Anonymous said...

TedPagoh..
kenapa semasa MAS rugi teruk dan Tajuddin Ramly rakan kroni ayahnda Mahazalim yg memanipulasi kerugian tersebut sampai hampir muflis jika tak di bail out pakai duit rakyat.. tidak pula waktu itu diasak untuk ditumbangkan?

Ayahnda Penyangak Terhormat 22 tahun telah terbukti bijak bukan? menggunakan media dan kuasanya untuk memutihkan kerja hitam lagi jahatnya... di masa ini.. cermin pd Najib itu sebenarnya ialah dirinya yang penuh kesamaran 22 tahun

So berlaku adil lah sikit TedPagoh..

Anonymous said...


TedMacai.. ko tak kesian kan DSN ke jika betullah kita semua terima semua tuduhan Mader..lapiji lembu sampai lah ke tuduhan2 macai2 di bawah jamban asimin tu... yg DSN ini pencuri, penipu, boros etc la kan...

sbb Najib sebenarnya hanya menuruti mentornya ayahnda Mahazalim Bapa Penyangak Terhomat Berpencen. Dia begitu kagum dengan kehebatan mentornya jadi semestinya dia akan jadikan ayahnda Mahazalim sebagai 'role model'

jadi kenapa ko xboleh redha dengan apa yg DSN lakukan.. kan dia menghormati gurunya mader dengan membuat apa yg mader pernah buat...

so?? kalau nk tangkap DSN, tangkap dulu mentornya.. baru lah sekufu layak kita asak untuk tangkap DSN..

Aku sokong 200% kita pastikan Najib ditangkap TETAPI selepas ayahnda Penyangak Terbilang @ Mahazalim ditangkap dan dihumban dalam penjara dulu.

amacam macai?? boleh tak? jdgn spin pulak suruh aku gi report polis la sprm la bla2..

Anonymous said...

Niat organisasi yang disertai oleh Cynthia Gabriel untuk hapuskan cronyism adalah baik tetapi kenapa terhutang budi (ambil wang) dari pihak yang kuat amalkan kronism dan nepotism (AS itu sendiri). Apa yang Cythia lakukan adalah sama seperti NGO anti-sodomi yang terima duit dari PGayR bagi tujuan mendidik masyarakat tentang 'bahaya' sodomi.

Anonymous said...

Sebab tu zimin tak power..yang power gila babi gone end

Anonymous said...

Dah baca blog aidc...pasal.apa ada pakatan harapan rupanya kerja Dap dlm mengkristiankan..peyokong pembangkang dalam senyap tanpa sedar..termasuk nenk jijah dan asmin..kesian..mereka ni
Bacalah

Anonymous said...

Aidcnews.blog tau..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates