May 6, 2017

144 @RafiziRamli Tahu Tak Beza Antara Suntikan Modal Dan Beli Saham Di Pasaran Bursa Malaysai?

Kalau bukan pembohong bukan Rafizi Ramli namanya. Kami akan sentiasa menghasut Rakyat Malaysia, itulah cogankata Ahli Parlimen Pandan yang terkenal dengan panggilan sotong di media sosial.

Rafizi Ramli di dalam posting blog beliau bertarikh 04/05/2017, baca di sini, telah membuat tuduhan berat kepada Tabung Haji dengan kenyataan seperti berikut:
Sekitar masa yang sama (Disember 2014), Tabung Haji telah membeli 30% pegangan di dalam syarikat induk Putra Perdana Berhad dan menyuntik sejumlah RM193.5 juta ke dalam Putra Perdana Berhad, yang menimbulkan tanda tanya sama ada sebahagian dari wang RM193.5 juta itulah yang dipindahkan ke akaun SRC dan kemudiannya dipindahkan dan ditunaikan oleh Ariffin Ismail Shahul Hameed?
Berdasarkan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada tahun 2013 dan 2017 seperti di bawah, jumlah saham syarikat Putrajaya Perdana Berhad (kenapa sengaja nama syarikat yang dituduh disalah ejakan oleh Rafizi Ramli sebagai Putra Perdana Berhad?) tidak berubahdan masih jumlah sahamnya RM140 juta? 

Ini adalah kerana 30% saham yang dibeli oleh Tabung Haji ke atas syarikat Putrajaya Perdana Berhad adalah dari pihak lain melalui Bursa Malaysia dan bukan suntikan modal baru ke dalam Putrajaya Perdana Berhad.

Suntikan modal bermaksud wang Tabung Haji akan masuk ke Putrajaya Perdana Berhad manakala membeli saham dari pihak lain maksud wang Tabung Haji akan dibayar kepada pihak penjual saham. Ini bermakna bahawa wang dari Tabung Haji langsung tidak mungkin digunakan oleh Putrajaya Perdana Berhad untuk membayar balik SRC.



Persoalan kedua pula, adakah pelaburan Tabung Haji di dalam Putrajaya Perdana Berhad merugikan? Selepas Tabung Haji melabur di dalam Putrajaya Perdana Berhad pada tahun 2014, penjualan tahunan dan keuntungan Putrajaya Perdana Berhad meningkat dari RM62 juta untuk tahun 2013 kepada RM80 juta bagi tahun 2015.



Rafizi Ramli telah jelas kantoi menipu ataupun YB Sotong ini tidak faham perbezaan di antara suntikan modal dengan transaksi jual beli saham sedia ada. Rafizi Ramli ini sama ada beliau adalah seorang akauntan yang bodoh atau seorang tukang putar belit nombor satu negara.

144 comments:

Anonymous said...

Harap pendeposit TH dari kalangan penyokong Rafizi tutup akaun mereka secepat mungkin kerana TH dah nak bangkrap. Rafazi tak pernah menipu. Menipu adalah sifat mustahil bagi Rafizi.

Anonymous said...

CTS.
Kalau beli saham 30%, penama baru akan di masukkan. Kalau ada suntikkan tak semestinya nak masuk sebagai modal syarikat. Ia boleh jadi pinjaman..syarikat boleh bayar selepas habis projek atau pembayaran boleh di buat atas persetujuan BOD.

Kalau nak pastikan rafizi cakap menipu atau cts nak spin..kita check audit report..itu mmg susah nak tipu..kalau nak best lagi check akaun syarikat..duit masuk dan keluar..figures will not lies..

Anonymous said...

Tak payah pening2kan kepala macai umno yg lain cts..baik siasat sapa penerima tunai rm42 juta dari akaun peribadi najib. Itu lg penting. Siap no akaun yg sah & jumlah diberikan. Termasuk joli beli brg kemas rosmah :

Dato’ Seri Najib – mengikut dokumen, pada 8 Ogos 2014, ada bayaran berjumlah RM449,586.95 dari kredit kad bernombor 4585 8180 0000 5496 yang dibayar dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib di AmIslamic Bank Berhad bernombor 2112022011880. Pada hari yang sama, ada satu lagi bayaran berjumlah RM2,833,147.21 yang dibayar dari kad kredit bernombor 5289 4380 0003 8961 yang dibayar dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib di AmIslamic Bank Berhad bernombor 2112022011880.

Kedua-dua perbelanjaan mencecah RM3.28 juta dalam tempoh satu hari ini dibuat di sebuah kedai barang kemas mewah bernama De Grisogono di Itali.

Anonymous said...

Syabas Bro

Anonymous said...

Beli kain kat jakel je pun dah cecah rm5.27 juta..agak2nya rosmah pakai baju terus buang.

Anonymous said...

Anak india ariffin ismail shahul hameed ni baru berusia 30 tahun, lebih tepatnya 28 tahun pada 2015..transaksi puluh2 juta.

Di antara 15 Januari 2015 hingga 20 Januari 2015, pemilik Mail Global Resources yang bernama Ariffin Ismail Shahul Hameed telah mengeluarkan secara tunai sejumlah RM35 juta dengan menunaikan cek tunai kepada diri beliau sendiri; iaitu 69 keping cek tunai bernilai RM500,000 setiap satu, 1 keping cek tunai bernilai RM400,000 dan 1 keping cek tunai bernilai RM100,000

Anonymous said...



Semua cakap puak memang tak boleh pakai....

Dia org ingat org kampung bodo2 belaka, diaorang tak anak2 org kampung belambak yg ada PhD.

Dosa 4000 org yg keluarkan dp TH siapa nak tanggung??? Dosa sendiri pun tak mampu nak tanggung.






Anonymous said...

Jadi staff PMO pun boleh jadik kaya segera..

Dato’ Amhari Effendi Nazaruddin, pengarah dan pemegang 50% saham di dalam Orb Solutions Sdn Bhd – mengikut dokumen, pada 27 Ogos 2014, Orb Solutions Sdn Bhd menerima RM2 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib di AmIslamic Bank Berhad bernombor 2112022011906.

Comel Cute said...

I pun nak jadi staff PMO...��

Anonymous said...





10 Bukti Rafizi Kaki Fitnah #RafiziPelawakYangLucu


NAIB Presiden PKR Rafizi Ramli bukan lagi nama yang boleh dipercayai. Acapkali dia telah menunjukkan sikapnya yang sebenar dengan memfitnah, mengarut, berbohong dan melawak. Sehingga ada yang tidak lagi menganggap dia sebagai Ahli Parlimen, sebaliknya sebagai ‘Raja Fitnah’ dan pelawak.

Cerita karut Rafizi ini sudah jadi bahan lawak kerana sebelum ini sudah beberapa kali Lester Melanyi, bekas penulis Sarawak Report dan Xavier Justo sudah menjelaskan tentang beberapa dokumen yang dipalsukan oleh Claire Brown untuk tujuan politik. Namun Rafizi tetap bermain persepsi mengulang-ulang cerita berkenaan.

Yang terbaru Rafizi membuat tuduhan pada Perdana Menteri dengan tuduhan yang recyle dan sudah pun dijawab Peguam Negara dengan mengaitkan ada duit yang dicuri kononnya masuk ke akaun peribadi Perdana Menteri.

Apakah Rafizi ingat rakyat Malaysia mudah pelupa seperti Mahathir? Adakah Rafizi menganggap rakyat Malaysia mudah ditipu? Rakyat Malaysia tidak lupa. Masih lagi ingat semua 10 pembohongan yang diceritakan Rafizi?

1) 12 Januari 2013, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang ketika itu Menteri Pertahanan telah mengemukakan saman malu ke atas Rafizi kerana menerbit artikel fitnah dalam blog beliau.

2) Sebelum PRU13, Abdul Hadi Awang dedahkan fitnah rekaan PKR dan DAP berkenaan isu pemilihan PM sekiranya menang PRU13 terhadap Presiden PAS.

3) 12 Julai 2014, laporan polis dibuat oleh Ajak Kapar Wan Adnan kerana memfitnah ‘Langkah Kajang’ dan menggunakan nama istana.

4) 6 Ogos 2014, Tan Sri Khalid Ibrahim menang saman fitnah dan PKR mohon maaf secara terbuka kerana memfitnah salah laku yang dilakukan Khalid sepanjang menjadi MB Selangor.

5) 22 Nov 2014, PM dan isteri fail saman malu dan Rafizi balas ‘hanya gurauan’ kerana memfitnah subsidi minyak masuk ke dalam akaun PM dan isteri untuk membeli cincin baru.

6) Januari 2016 lalu, didenda RM1,800 oleh mahkamah kerana mencetus ketegangan agama Islam-Kristian.

7) Oktober tahun lalu, dia diarah bayar denda RM300,000 oleh mahkamah kerana fitnah NFC tentang “lembu dalam kondo”.

8) Sebulan selepas itu, dia didenda RM1,950 oleh mahkamah kerana himpunan haram “Blackout”.

9) Pada bulan sama (Nov 2016), Rafizi dihukum penjara 18 bulan oleh mahkamah kerana melanggar akta OSA.

10) Pada hujung bulan yang sama pula, Rafizi diminta bertaubat oleh Abdul Hadi Awang kerana memfitnah PAS terima dana 1MDB.

Ayuhlah rakyat Malaysia kita jangan percayakan lagi apa sahaja yang keluar dari mulut Rafizi selepas ini. Walaupun dia berani tampil seperti tidak bersalah, namun di sisi undang-undang telah buktikan bahawa pemimpin Pakatan Harapan ini seorang pemfitnah dan pembohong bersiri.

Takutlah kepada pesanan dan amaran Allah mengenai mereka yang amat gemar menabur fitnah dan bohong tapi tidak mahu bertaubat seperti Rafizi ini.

“Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin lelaki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab Jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih.” (Surah Al Buruj ayat 10).


Anonymous said...

Sakit jiwa sisotong gendut nih nampaknye...last2 jdi gila becakap sorang2, boleh tinggal bawah jambatan

Anonymous said...

Akibat bnyk makan taik hati dan otak rafizi dipenuhi taik busuk...semua yg keluar dari mulutnya ialah taik tak heranlah rafizi sudah jdi taik.....rafizi taik busuk..hahaha

Anonymous said...

Rpiji PUNYA CAKAP umpama org BIOL yg TERTELAN TULANG kfc..

Penipu besar n KAKI KENCING..

Satu pun xbole PERCAYA CKAP rpiji..

Kihkihkih

D.L.C. said...

Fiji Sotong dan Tony Puaka adalah 2 ekor setan manusia kat Malaysia ni, jadi tak perlu nak pening2 kepala.

Si Puaka konsisten menyerang 1MDB supaya cerita fitnah mrk tidak berkubur sblm menjelang PRU14. Apa lagi modal yg ada utk burukkan Najib dan BN.

Si Sotong pulak tugasnya konsisten menyerang institusi Bumiputera/Islam supaya nampak org Melayu/Islam tidak pandai memerintah dan mentadbir, sentiasa melakukan penyelewengan, korup dll.

Semua ini mrk terpaksa lakukan utk menutup entah berapa banyak lubang2 taik besar yg pemimpin PH telah gali dan berak skala besar2an di Selangor dan PP, dan juga utk mengelirukan dan seterusnya meyakinkan rakyat bahawa BN tidak boleh dibiarkan terus memerintah Malaysia agar Malaysia tidak bangkrap, mengikut skrip diktator DAPigs.

Usaha kedua2 setan manusia ini adalah utk menaikkan nama PH dimata rakyat dgn harapan undi2 Melayu akan berpindah kpd PH yg diketuai oleh keturunan komunis DAPigs masa PRU14 nanti.

Si Sotong belum betul2 merasa cengkaman puak2 komunis ini krn merasa amat berkuasa di Selangor dan krn itu terlalu ghairah 'bergurau' sesuka hati. Tetapi si diktator parti bunga telah pun mula merasakan bahana bersahabat karib dgn puak komunis puaka ini, bak kata kasarnya (telornya telah pun digenggam dan dipulas bila dia perlu dibaruakan - akibat skandal2 forex dan bmf).

Semoga dgn izin Allah kedua2 setan manusia ini tidak berjaya dlm perancangan jahat mrk. Aminnnnnn ...

Anonymous said...

Slogan dinasor klasik " I scratched your back you scratced mine"
Berlainan golongan moda-modi "I bogelkan you pula telanjangkan I"
Hasilnye tersingkaplah segala kurap , panau serta kudisbuta.

Mat Gunong said...

Mat gunong nak tau siapa yg kaki 'spin'. CTS atau Rafizi?
Lampiran ke 2 SSM diatas. Dalam syarikat Putra Perdana Berhad dimiliki oleh 2 pihak
.1.LUTH
2.CENDANA DYSTINI SDN BHD
CTS jelas kan pada kita semua, siapakah pemilik Cendana ini????.
Nak bagi orang faham.jelaskanlah sepenuhnya sorok sebahagiannya..

Anonymous said...

Khalid kpn berulang alik ke bangkok soalsiasat xavier jysto mengena dokunen yg dijual oleh justo dikatakan telah dipalsukan...justo mengikut laporan the guardian mengesahkan beliau ditipu oleh petro saudi...dokumen yg dijual kpd sr bukan palsu...khalid kpn tidak boleh membuktikan kpd interpol sr telah memalsukan dokumen...permohonan khalid kpd interpol untuk menangkap sr tidak dilayan....jadi jangan nak putar citer sebenar...
Kerana sr tidak berjaya ditangkap najib takut nak saman sr dan wsj...

Anonymous said...

Kenapa najib osakan laporan odit 1mdb?...kenapa najib takut laporan idit 1mdb?..

Anonymous said...

Rapiji dedahkan pembelian harta tanah oleh MARA di Ostralia terlajak mahal dari garga pasaran...33 juta lebih tinggi dari harga pasaran...MARA beli dari siapa?...Hazwan bro saman rapiji hazwan kena bayar 70 ribu...hi3..
CEO syarikat bersekutu TH didakwa oleh SPRM kerana pendedahan rafizi....

Lrmbu kak Ijat perhabihkan puluhan jota duit kerajaan...mana lembunye?..kenapa tiada tindakan dari kerajaan ?..

Anonymous said...

CTS dah terkenal kaki putar...dlm entri lepas2 selalu kantoi...

Anonymous said...

Cerita 1mdb fitnah?..bila ko cabar siasatan fbi tu fitnah?...khalid kpn bapak polis negara pon tak pernah cabar diasatan fbi...ko plak mengada2 tunjuk pandai dari fbi...hi3 ...bodooo..

Anonymous said...

Lobai gadi saman sr...lebih berani dari najib..tapi hadi takut saman Husam yg ade bukti money trail affin bank...lobai g
Hadi kena tobat makan rasuah 90 jota..
Osrad Nasha pon takut nak saman rapiji...mengaum nak saman rapiji..

Anonymous said...

Rapiji fitnah NFC...dijatuhkan hukuman bayar 300k pada NFC...adiwira kepala bana

Mat Gunong said...

Dah lama mat gunong tunggu jika sesiapa boleh jelaskan soalan mat kat atas???. Mana cybertrooper PICISAN umno yg berkokok ibarat jalak nampak betina?. Mastrubasi dulu ke???.....
Hehehekikikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

BILA MAMAKDEY NAK LANGSAIKAN OTANG CLARA BROWN SEBANYAK 30 JOTA?

Anonymous said...

Lembunye mana?....puluhan juta duit kerajaan lesap...

Anonymous said...

Ko kutip dari rpk blogger temberang yg muflis...clatre relaks jer...rpk gena gertak dengan sr terus tarik balik tulisan...hi3...

Anonymous said...

Hadi yg berani ato najib yg penakot?...patutkah hadi jadi presiden umno dan perdana menteri malaysia?...

Anonymous said...

Najib saman tony pua kes ruu...kes 1 mdb najib takut nak saman tony rapji dan madey...hi3...saman kes lain najib berani...kes 1 mdb najib takot...biar kena fitnah...ha4...

Anonymous said...

Apa ada isu lain yg nak diviralkan oleh cai2 Pakatoon? Tu sbblah terpaksa terus hidupkan isu 1MDB yg dah basi dan kantoi tu. fbi lah, cia lah, doj lah. Akhirnya satu habok pun tak lekat dakwaan. Sbbnya mudah, bukti2 semua Atok Mamai tulis kat awan berlalu.

Rasanya takkan kesampaian lah sbb kecanggihan teknologi masakini menjadi penghalang.

Mat Gunong said...

Jangan lari dari tajuk entri. Isu ini penting .. Ianya melibat tabungan orang Melayu Islam. Yang menabung dari hasil keringat bangsa melayu islam untuk menyempurnakan rukun sebagai orang Islam. Ini lah satu satu institusi yg boleh dikatakan wakil .tunggal tanpa pilihan ,yg diamanahkan untuk mengurus ibadat haji di negara ini. Bab isu forex, biar badan siasatan uruskan. Kita tumpu pada tajuk posting. Agar semua boleh faham tanpa boleh menuduh sipolan fitnah sipolan. Senang nanti kita buat keputusan pada PRU 14 nanti.
Kamu tentu punyai info dalaman sebagaimana kamu menjaja isu forex. Tolong jawab!

Anonymous said...

Sebenarnya Rafizi sendiri pun tak tahu apa kepincangan yg mahu di dedahkannya berkaitan dgn SRC .Dia hanya berani menimbulkan tanda soal,tapi gagal membuat tuduhan jelas.Bermakna dia memang tak ada idea sekadar hanya menipu penyokong tegarnya yg juga 'buta huruf'dalam soal ini,agar terus memberi perhatian kepada beliau.

Putrajaya Perdana Bhd,mula nya adalah sebuah syarikat yg tersenarai di BSKL,kemudiannya telah di keluarkan dari senarai bila Chendana Disteni mengambil alih 100% saham syarikat tersebut.Kemudiannya pula dalam tahun 2014,30% dari saham milik Cendana Distini di jual kepada Tabung Haji.Rafizi tidak menjelaskan samaada jumlah RM 193.5 juta adalah bayaran TH terhadap harga saham tersebut atau jumlah tersebut adalah tambahan kepada harga saham yg di ambil alih oleh TH dari Cendana Distini.

Walau apa pun kalau jumlah tersebut adalah suntikan yg berasingan,sudah tentu ianya akan tertera di dalam penyata kewangan Putrajaya Perdana sebagai pinjaman(tanggungan).Jadi mustahil pula sejumlah besar dari nya di bayar kepada syarakat atau pihak lain tanpa menimbulkan 'teguran audit' sama ada di pihak Putrajaya Bhd juga pihak audit TH.Jumlah melebihi RM 40 juta bukan satu jumlah yg kecil pada pandangan audit.

Kejahilan berkaitan dgn tatacara pengauditan inilah yg membolehkan Mahathir,Tony Pua dan Rafizi bercakap apa saja berkaitan dgn penyelewangan yg di reka-reka.Mereka yg tak faham dan kosong pengetahuan mengenainya akan mudah percaya ,walau pun mereka menipu.Atau mengukin juga mereka yg berbohong itu pun jahil sebenarnya.

Anonymous said...

Tak payahlah nak tunggu2. Skrg pun dah tau gabungan mana yg jadi pilihan.

"Bab isu forex, biar badan siasatan uruskan.". OK.

Mat Gunong said...

Ok lah Mat Gunong akui kekadang Rafizi tembak tak kena?. Tetapi ada juga kena pada sasaran, . Beliau tewas bukan disebabkan pembokaran dana yang disalah gunakan. Sudah terbukti lembu tinggal di kondo. Tetapi atas sebab teknikal sahaja. Dan nyata NFC diakhiri dengan kegagalan. Tolong jawab soalan Mat Gunong dulu, nanti Mat belanja teh tarik+susu lembu
NALLA IRE KEK!!!

Anonymous said...

Isu 1MDB biar Pakatoon yg uruskan.
Alamat jadi 'mcm kera dapat bunga' le jawabnya.
Kalau dapat negeri, jadi mcm Selangor dan PP le.

Anonymous said...

Isu blms elesai...yg melakukan jenayah rompakan blm dihukum...mana boleh basi...yg .menyokong perompak kata basi...yg basi forex dan bmf yg dah puluhan tahun baru melalak...

Mat Gunong said...

Soalannya. 1.Siapa disebalik syarikat Cendana Destini.
2. ......akan menyusul.
3. ......akan menyusul.
Mat gunong hargai dan penjelasan sahabat, walaupun agak panjang lebar dan bermaklumat , ianya masih lagi belum memberi jawapan kepada soalan mat gunong diatas.atas dan atas lagi.

Anonymous said...

Isu yg dibangkitkan rapizi telah disiasat sprm...loyar buruk negara yg diamkan..tak timbul jelas tak jelas...

Anonymous said...

Yer..lah.mcm isu 1 mdb cuma pakar ekonomi yng gaji nya berpuluh ribu tu jer yng faham..mcm takat mat gunuong k..rafizi.. Mmg tak kan faham punya..so isu th dan 1 mdb ni dispin di olah..agar rakyat biasa yng tak tahu pape..terhasut..dan terpedaya.kononya duit 1 mdb kena songlap th nak bangkrap.. Tapi Alhamdulillah.. Sesapa yng setiap hari..membaca..surah Al fatihah..setiap kali solat tidak mungkin cepat melatah..kan kan kan mat gunong

Anonymous said...

Badan siasatan hanye menentukan adekah unsur sorok fakta kerugian forex....tak ade citer masuk akaun sape2 pon...

Mat Gunong said...

Mat Gunong tak lari tajuk lah, soalan mat gunong berpandu posting CTS dan berdasar kan dokumen yg CTS lampirkan dalam posting kali ni. Kalau kamu tahu dan kami ni tergolong orang terkeliru. Sila jelaskan agar kita semua tidak lagi terkeliru dan dikelirukan.

Anonymous said...

Laporan odit negara penang dan selangor terbaik uruskan kewangan negeri..ko lebih pandai dari odit negara?...
Kalo pakatan menang orang2 yg ko bela kerana merompak 1mdb akan diseret ke mahkamah...laporan idit 1ndb yg disorok oleh najib akan didedahkan...rapizi dedah laporan odit salah tapi najib osakan laporan idit 1mdb tak salah...

Anonymous said...

Ko yg tak paham...orang lain dah paham siapa yg merompak dan dibiarkan...
Mr suboh dah cabut lari seblm subuh...polis malaysia yg cekap pon tak jumpa dato suboh...hi3...

Anonymous said...

Ko berani cabar siasatan fbi yg mengaitkan MO1 dengan perompak 1 mdb?..ko tak baca alfatihah patut k ler ko bela oerompak...setan dah tutup matahati ko..

Mat Gunong said...

Awat hang tak jolok lagi... kawAn mat gunong En Bigfoot a.k a Orang Mawas dah lama menonggeng ni tunggu korang jolok. Siap berkata kata jolok lah! jolok lah!.......
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

org islam liberal dah mula bukak muqaddam dah.

Anonymous said...

kalau aku, tak kerja aku nak layan mat gunong tu. akhir2nya kaki spin jugak ..

sotong kurita tu tau, org biasa takkan paham apa yg dia kata dan timbulkan pasal semuanya bersangkut dgn bab2 teknikal, jadi dia ambik peluang utk spin cerita sbnr, menipu, membohong, dan akhirnya memfitnah. pada dia itu jadi serampang dua mata.

1. burukkan institusi kewangan atau entiti yg ditadbir oleh melayu/bumiputera.
2. bodohkan pengikut supaya terpedaya dgn cerita tokok-tambah agar terus menyokong ph.

Anonymous said...

Liberal tak salah bawah undang2 kerajaan umno...kalo salah buatlah ruu anti liberal...gebang dan ngada2 lebih..

Anonymous said...

Merapu plak...jali yg buruk kena ambik tindakan bukan di buarkan...macai yg kuat auta dan putar membela kejahatan dan lenayah...cina taik jho lo pon dibiarkan...

Mat Gunong said...

Ini ada satu permintaan dari ayam denak hutan mat gunong kepada ayam denak bertajikan keris.. dengan ucapan kok kok kok koooak ...kok kok kok koooak.
P/s. Terjemahan kokok ayam hutan mat gunong " sampai hati kau khianati amanah bangsa dan agama kau demi dedak".

Anonymous said...

Rafizi dedahkan peter sondakh tipu najub...najib beli ladang disulawesi terlajak mahal dari harga pasaran...
Sobdakh beli saham hotel st Regis di langgkawi harga murah...

Anonymous said...

siapa yg kata salah? aku tak kata pun salah. yg pastinya kau sendiri yg terasa bersalah kan? sedar pun diri tu liberal ..

bila nak buat acara 'i want to hug a pig'?

Mat Gunong said...

Aaiseehh!. Minta maaf banyak banyak ye, tetiba pula teman se ketum an mat gunong ,si bongkok !!ingin buat pengakuan ikhlas.
" wahai penduduk kampung'petualang'tiga!!. Ingatlah!! Wajah yang buruk ,tidak akan menjadi cantik walau memakai topeng sekali pun. Akhir diketahui jua.

Mat Gunong said...

Khas untuk sahabat sahabat mat gunong iaitu Ted, Salwah(lama tak muncul) Din Pagoh, Anon anon(identiti penting bro) Tan Kim Tong dan Rajnikandh dijemput bersama sama Mat Gunong menaiki Express Rakyat menuju pulau ***CENDANA***NEGERI AMAN SENTOSA. ala syahbana ...ala syabana.......

Anonymous said...


Org BN bekerja. Ko duk goyang kaki nak cari Salah, memang ada kelemahan di sana sini. Sekarang pembangkang pula bekerja seperti di Sngor PP. Lihat apa jadi, tak ada rasuahke? Semua OK?? Janji2 semua di tepati ke?

Jangan duk mengapa org saja pandai, cerminkan diri sendiri dulu.

Anonymous said...

hahaha...kalau percaya benda tu...apa lagi g la repot polis...kalau dlm court baru tahu netul ke tak...dari melalak tak tentu pasal...
beriman dgn benda yg belum tentu betul...

Anonymous said...

hahaha...daripada fitnah tak tentu pasal...pegi lah repot polis...syok sendiri je...dlm court baru la tahu perkara yg sebenarnya...buatlah sampai kena mcm si adam tu...

Anonymous said...

terbaikla artikel CTS..keep it up bro...

Anonymous said...

kalau najib tak saman...lu pegila report polis ke...report sprm ke..buat sungguh2 sampai jadi macam yg adam rosli tu kena...bisingg..melalak...merungut tak tentu pasal takde gunanya...

Anonymous said...

hahaha....sape sebenarnya yg kaki putara alam kalau bukan lapiji...

Anonymous said...

abis yg kes tabung haji...amacam..kan lapiji dah kantoi..

Anonymous said...

betul tu...tak perlu nk spin sana..nk spin sini...

Anonymous said...

hahaha...mestilah badan siasatan tahu...sbb siasatan dibuat secara menyeluruh...lu pernah buat siasatan ke..

Anonymous said...

tunggu la bro...cuba lu org kasi lepas dulu ru355...baru boleh tahu liberal ok ke tak..

Anonymous said...

PH : Pakatan Habuk'pun'tarak.

Mat gunong said...

Mat Gunong amat yakin ,sekiranya PH mengambil alih pentadbiran ,pasti lebih baik dari BN. Rakyat harus berani buat perubah untuk mendapat barisan kepimpinan yg terbaik dari kalangan yg terbaik.

Anonymous said...

11:16...salwah tak lgi muncul sebab dia sudah bertaubat tidak lgi mau di taikkan dan di bodohkan oleh pakatan taik dan mahataik, dia tidak lgi mau dibelenggu oleh taik2 sebab takut nanti akan berada dlm kepompong taik mcm kau, kau tidak lgi dpt berubah sebab kau memang betuk2 taik.hik4..

Mat Gunong said...

Wooi..cybertrooper PICISAN umno. Aku tunggu jawapan soalan aku dari jam 7 ptg saat diposting sampai jam 1 pg tanpa sebarang penjelasan. Awat senyap??. Mastrubasi tak siap lagi ke???. Huh!
# ini kali lah.

Anonymous said...

Ko kata najib kena fitnah...kalo najib kena fitnah kenapa aku plak yg kena repot ngook...fitnah bukan kes jenayah ngook...melalak kena fitnah tapi nak saman takut...kes ruu najib berani plak saman....mrrompak berani...hi4...

Anonymous said...

Tabong haji tak beli tanah 1 mdb dengan harga yg mahal?...aziz kata dah ade pembeli tapi tak jadi nak jual...kalo rapiji tak dedahkan banyak lagi TH beli aset 1 mdb dengan harga yg mahal..tengok tahun ni dividen TH makin kurang ngook..
Cina kominis tak bsyar pembelian tanah bandar malaysia...TH tak berani nak beli...hi3...

Anonymous said...

Kenapa ruu355 dah 3 tahun belum boleh di kuatkuasakan...cuma pinda had hukuman..mao main2 ker?...undang2 anti liberal berapa lama lagi kena tunggu?...ha3 ...sibodoh buat teori...

Anonymous said...

Orang bn bekerja...kerja rompak...potong subsidi..potong bajet pendidikan dan kesihatan...jatuhkan nilai ringgit...sampai sekarang tak pulih kpd 3.80 sedollar us...naikkan harga minyak...sampai sekarang tak turun bawah 1.70 seliter.

Anonymous said...

BN = Buat Noda Barang Naik susahkan hidup rakyat..

Anonymous said...

Sibodooh mana reti nak jawab..otak ade akai tarak..reti merapu auta dan melalak jeer.....kena klentong dengan najib pon masih angguk2 dan bela najib..

Anonymous said...


Dulu pun Mat Bukit kata benda yg sama.... Bila dah bekerja baru tau.....
Menjaga satu kondo lembu lagi senang dp menjaga seorang pembantu.

din pagoh said...

Pagi KRO!!!! Lagi buat pe tu? Berak ker?

Anonymous said...

Rakyat selangor dan penang tak de masalah bawah kerajaan PH...dapat macam2 bantuan...orang negeri bn dapat aper?...mcm orang terengganu...negeri kaye dapat royalti munyak puluh2 tahun ...bersepah melayu masih hudup miskin...duduk rumah buruk di kampong2...

Anonymous said...

Dlm umno bersepah liberal..yg betina dengan pakaian sendat..menari gelek arabista...y

Anonymous said...


Yg org PP dapat tu, kerajaan BN yg bagi, harap kan DAP, kebuluranlah, or PP.
Sume kilang di PP org BN yg cadangkan, DAP habuk pun tarak.

Anonymous said...


BN = Bebaskan Negara ( Dari penjajahan)

Anonymous said...

Soalan bodoh org tak jawab

Anonymous said...


DLM PH lagi ramai betina pakai skirt singkat

Anonymous said...

APA pun dia Rafizi Dan kena bayar saman. Bermakna dia dah tidak syak lagi 100% bersalah.

din pudu said...

NIK ABDUH AKHIRNYA JADI LEBIH UMNO DARIPADA UMNO

Dahulu Utusan adalah akhbar yang paling dimusuhi dan dijauhi oleh Pas. Tidak saja dikempen agar diboikot kerana segala beritanya dianggap jahat dan berupa fitnah, malah acara membakar akhbar Utusan juga pernah diadakan.

Tapi, itu dulu. Bak kata bidalan, Lain hulu lain parang, lain dulu lain sekarang. Dulu dibenci, sekarang disayang.

Sekarang ini, Pas bukan saja banyak diberikan tempat dalam akhbar yang semakin tak laku dan terpinggir itu, malah pemimpin Pas juga nampaknya macam begitu gembira dapat mengisi ruang di dada akhbar berkenaan.

Dulu, kata mereka Utusan akhbar fitnah. Sekarang, di dada fitnah itulah mereka turut sama-sama bermain dan mengunyah.

Dalam satu serangan kepada Pakatan Harapan, tetapi DAP yang disasarkan, Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Aziz berkata, tanpa Pas,  gabungan pembangkang itu semakin jauh daripada impian untuk mengalahkan UMNO dan BN.

Tambah beliau, hanya dalam dua keadaan saja Pakatan Harapan boleh menguasai Putrajaya dalam pilihanraya umum akan datang.

Pertama, katanya ialah dengan menjadikan bukan Islam sebagai majoriti dalam negara ini, namun dalam masa yang sama menganggap ia sebagai sasaran yang mustahil memandangkan statistik umat Islam yang terus bertambah.

Kedua, tambah beliau, DAP hanya boleh menang apabila umat Islam negara ini hidup dalam keadaan hanyut, hanyut tidak jaga agama, mereka hanya hendak jaga duit, ekonomi dan perut, maka di sini mereka akan terkesan dengan umpan DAP.

Betul atau tak betul apa yang disebut oleh Nik Abduh yang disiarkan melalui Utusan itu?

Secara jelas dan nyata, daripada kenyataan tersebut Nik Abdul sekarang sudah tak ubah seperti pemimpin UMNO totok yang selalu menjadikan isu perkauman dan setimen kebencian untuk meraih undi dan sokongan.

Mengapa beliau masih bermain dengan sentimen "jika bukan Melayu jadi majoriti"  dalam hujah-hujahnya?

Sejak bila Pakatan Harapan sebuah gabungan bukan Melayu?

Bukankah Penasihat Pakatan Harapan ialah Tun Mahathir Mohamad, manakala Pengerusinya pula ialah Dr. Wan Azizah Wan Ismail?

Selain itu, dengan dua parti Melayu ialah Bersatu dan Amanah serta PKR yang majoritinya Melayu, ditambah dengan DAP yang turut ada Melayu di dalamnya, di mana karutnya Nik Abduh masih perlu mengajak rakyat Malaysia bimbang dengan Pakatan Harapan?

Nik Abduh seterusnya menyebut, "DAP hanya boleh menang apabila umat Islam ini hidup dalam keadaan hanyut, hanyut tidak jaga agama, mereka hanya hendak jaga duit, ekonomi dan perut."

Siapa yang sebenarnya sedang hanyut dengan duit dan mementingkan perut sehingga merosakkan umat Islam?

Mereka yang  berada dalam UMNO, yang berbaik dengan UMNO atau yang menjauhkan diri, malah ingin menjatuhkan UMNO?

Kenapa Nik Abduh masih takut dengan kemenangan DAP yang hanya bertanding 53 kerusi saja dari segi kemampuan menghanyutkan umat Islam berbanding Pas sendiri yang bertanding 80 kerusi?

Anonymous said...


Ko nak bapa ayam ke? Minta kat dap.

Anonymous said...

Itu bukan masalah ko untuk mempertikaikan APA yg Nik Abduh buat.

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong!.
Mat rasa pelik hari ni, bila ayam denak takut nak berkokok pagi ni. Selalu bukan main galak berkokok. Atau dah tukar jadi ayam betina mengeram telur. Jawapan dari soalan mat gunong akan melihat siapa yang khianati bangsa dan agama. Percaya lah isu ini akan menghakis kepercayaan umat islam atas kepimpinan negara ini. Kes 1MDB agar sukar untuk orang ramai memahaminya dan susah nak meyakinkan, isu pelaburan LUTH ini akan menjadi senjata kepada PH pada PRU yg bakal tiba, sebab ianya amat dekat dihati dan melibatkan nasib bangsa melayu dan islam.
Berapa lama bangkai korang nak tutup agar tidak dihidu...

Mat Gunong said...

Lagi sekali Mat Gunong nak ulang soalan. Siapa pemilik syarikat Cendana Destini sdn bhd, rakan pelaburan Lembaga Urusan Tabung Haji dalam syarikat Putra Perdana Berhad seperti dalam lampiran 2 SSM yg CTS kemukakan diatas.

Anonymous said...

Mat Gunong. Ko ni spesis terlalu cerdik, sbb tu takde sapa yg berani nak jawab soalan ko. Lagi pun takde gunanya jawab pun, memenatkan jari menghabiskan masa aje.

Krn ko rasa ko terlalu pandai, mengapa mintak jawapan kat blog ni? Pegilah ke jabatan tertentu dimana ko boleh dapat jawapan yg tepat dan tidak mengelirukan.

Atau ko mmg nak tunggu org bagi jawapan yg tak tepat supaya ko boleh spin gila punye kan?

Mat Gunong, Mat Gunong. Lama2 org pun semakin tau sapa sbnrnya ko, bat kata pepatah "sekilas ikan diair, org dah tau jantan betinanya".

Anonymous said...

Kalo syarikat mlik geng perompak macai taku nak jawab....jawapan mudah soklan bodoh...
Kalo tanye kenapa najib sorok dan takut laporan odit 1mdb..macai jugak takut nak jawab...jawapan mudah ...1mdb fitnah...fitnah bodoh....

Anonymous said...

Pru nanti pas berebut debgan umno nak tawan kelantn dan selangor...utusan akan kutuk pas gila2 ...laa...Pas akan mula cop utusan akhbar fitnah...berebut kuasa tidak kenal agama dan bangsa...

AKU INGIN TAU said...

apa yg ngok sangat ni anon 12:03 pm.

oleh krn najib tak mau dedahkan laporan odit 1mdb, apa kata ko pulak buat apa yg cai2 pembangang sentiasa suruh pihak kerajaan buat ..

ko pegi buat laporan polis, dan saman Najib ke 1mdb ke kalo perlu, supaya semua citer akan terdedah dimahkamah.

dlm pada itu apa progress siasatan DoJ US tu? ada perkembangan apa2 ke? fbi bila pulak nak tangkap Najib ni, sampai Najib berkeliling seluruh dunia pon takde fbi ikut apatah lagi nak tangkap ..

atau semua tu pasal atok mamai tu masih berhutang dgn si clare USD30 juta ke, atau dah kecing tak mau bayar, tu pasal kes tak jalan2?

Anonymous said...

Jijah ,madey,mat sabu,kit siang buat2 BODOH jer cerita tntang 1mdb n LUTH...

Jdi KETUA smbunyi dlm KAIN JIJAH SEMUA..pegi ler REPORT..

MAKAN GAJI BUTA ker????

Kihkihkihkih

AKU INGIN TAU said...

anon 12:08 pm. pandai ko ber andai2 ye .. atau hati ko sebak tengok pas dan umno berbaik-baik demi perpaduan ummah. ko mesti tak suka tu kan?

Anonymous said...

puak2 liberal ph bila pulak agaknya nak buat pesta ' I want to hug a pig' ni?

nak tengok ramai tak kaum lgbt datang terutama yg pompuannya, siap bertudung lingkup dgn seluar dan baju ketatnya ..

Mat Gunong said...

Soalan yg Mat Gunong tanya,soalan bodoh yg bersandarkan dokumen SSM yg CTS lampirkan. Sembang tak mau tumbang. Bodoh sangat ke cybertrooper PICISAN umno untuk mengetahui siapa pemilik Cendana Destinasi Sdn Bhd?. Boleh lah kita membuat penilaian bahawa pelaburan atau 'bail out'. Ini dana tabungan orang melayu Islam..Rakyat berhak tahu weii.

Kiah Murai said...

Ye lah. Kak Kiah pun nak tahu gak jawapan kepada soalan mat gunong. Kak kiah ada gak akaun kat tabung haji.. takut gak kalau pelaburan tidak patuh syariah. Kak kiah tak mahu lah kalau ada unsur unsur sub'hah , kan kita nak buat ibadah....

Anonymous said...

Ngok.polis dah siasat...khalid dah serah kpd Apandir pon...Apandir masih senyap...
Laporan odit pon takut nak dedah...cakap biar odit siasat dulu..saman wsj dan SR lagi takut...kalo tak salah tak takut ngook bodooh..
Cerita hutang tu temberang rpk...blogger muflis... Ko mudah kena temberang dengan raja putaq....ha4...claire relaks jer...claire gertak nak saman rpk...rpk tercirit terus tarik balik tulisan dlm malaysia today...hi4...bodoonye macai...

Anonymous said...

Ko bengong...citer ni ikut siasatan sprm yg didiamkan oleh Apan"ir...

Anonymous said...

Ha4.lebih baik pas masuk umno...lagi kuat parti melayu...hadi berani najib oengecut...hadi patut jadi presiden umno...hudud pon boleh buat...harapkan ko yg ingin tahu jer dan najib buat hudud kokok jer lebih...

Anonymous said...

Tunggu liberal umno setuju dan usung babi dulu...hi4...

Anonymous said...

Macai bodooh tak tahu pon ssm..

Anonymous said...

Macai bodooh dan CTS dah bisu...tak boleh auta lagi...penyokong prompak...

Anonymous said...

TH kata tak jadi jual tanah yg dibeli dari 1mdb terlajak mahal kerana nak bangunkan tanah tersebut...sampai sekarang senyap...duit 188 juta yg dilabor dlm tanah tu dah beku tak menghadilkan keuntungan...duit labor beli saham fgv pon dah rugi...dividen tahun depan lagi rendah...melayu selalu rugi dibawah umno...

Anonymous said...

1mdb tlg bg bukti....

Anonymous said...


Kalo nak untung cepat dlm masa beberapa jam saja. Ko kena main judi, yg lain2 semua lambat.

Anonymous said...

Mana ada bukti sembang saja kencang.
Org yg hotak kat lutut saja percaya.

Anonymous said...

Wahai kak kiah jongang, kalau was-was tu buat keluar ajelah duit dlm TH tu. Nanti duit tu lesap ternganga pulak. Dahlah jongang. Nanti org panggil kau kiah murai jongang bodoh pulak. Buat apa kau simpan duit kat TH, belum tentu halal. Nanti bila nak pergi haji, daftar di pejabat ketua menteri pp di komtar@ pej khalifah abd aziz.

Anonymous said...





FRIDAY, MAY 5, 2017 -05-05 16:39:51'
Rafizi vs Adam Rosly: Tuntutan Terbuka Buat YB Rafizi Ramli Mengenai Kutipan Dana INVOKE Dan NOW

Saya telah meneliti dan membaca laporan berita oleh Rafizi Ramli hari ini untuk menjawab kritikan saya kepadanya. Walau bagaimanapun, demi kepentingan parti dan orang ramai, saya tidak boleh berdiam diri lagi. Saya dan ramai pemimpin parti dan aktivis telah lama bersabar dengan beliau bagi memelihara perpaduan dan reputasi Keadilan.............



APRIL 27, 2017 -04-27 12:32:30'
Ceramah PKR Ada Pertunjukan Sarkas Badut Rafizi? #RafiziPelawakYgLucu

Keadlian Pulau Pinang seru orangramai datang awal-awal untuk ceramah mega mereka di Seberang Jaya minggu ini. Datang awal sebab ada pertunjukkan sarkas sebelum ceramah. kata mereka. Sarkas mesti ada badut. Oh.. Maksudnya, selain Lapji, Mat Sabu dan Tokong juga akan hadir sebagai tetamu khas lah. Poster ceramah mereka juga ada...




WEDNESDAY, APRIL 26, 2017 -04-26 08:13:13'

Daripada pertikai bab IPIC dan 1MDB yang sudah diselesaikan ini, lebih baik Tony Pua dan Rafizi tanya sama apa status isu ini ;
1) Azmin Ali tentang wang penyelesaian SPLASH yang hanya bernilai RM250.6 juta tetapi dianggar bernilai RM2.7 billion 2) Geng along mana yang boleh beri pinjaman sampai...




APRIL 17, 2017 -04-17 18:13:11'
Eagle High Yang Menjadi Sasaran Pembelian Oleh Felda dan FGV Merekodkan Keuntungan dan Peningkatan Harga Saham

Sasaran pengambilalihan Felda, Eagle High Plantation di Indonesia telah mengeluarkan penyata kewangan mereka untuk Suku ke-4 (Q4) 2016 beberapa minggu lepas. Berdasarkan kepada keputusan ini, kita dapat melihat rasional Felda mahu membeli Eagle High dan menyatakan bahawa masa pembelian adalah baik – walaupun dikritik hebat oleh Pakatan




APRIL 7, 2017 -04-07 18:09:41'
Gagal Halang Pembentangan RUU355, Rafizi Cuba Reka Cerita Burukkan PAS

Selepas banyak pihak seakan tidak mengendahkan kenyataan Rafizi berkaitan perjanjian kerajaan Malaysia dengan syarikat Aramco baru-baru ini, Ahli Parlimen PKR Pandan Rafizi Ramli mula mereka cerita baru tetapi menggunakan modal fitnah yang sama iaitu 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Tuduhannya kali ini kononnya beliau ada bukti bahawa terdapat individu yang rapat...




WEDNESDAY, APRIL 5, 2017 -04-05 12:44:17'
Rafizi Tidak Tahu Nilai Ambil Alih SPLASH?
FUH.. isu RM2.6b semua dia tahu.

isu RM2.1b ambil alih Eagle High semua dia tahu. Bila sampai isu RM3 bilion Kerajaan Pakatan yang dia sendiri pernah membuat laporan kepada SPRM, Rafizi kata semua dia tak tahu! — Rafizi Tidak Tahu Nilai Ambil Alih SPLASH? Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mengalu-alukan...




MONDAY, MARCH 27, 2017 -03-27 07:58:11'
Rafizi Merapu Lagi: Kali Ini Berkaitan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan Bagi Bajet Tahun 2016 Hasil Daripada Peningkatan Harga Petroleum Melebihi Harga Jangkaan

Rafizi Ramli menjadikan isu besar mengenai rang undang-undang bajet tambahan 2016 yang dibentangkan oleh Kerajaan bagi tambahan perbelanjaan sebanyaj RM3 bilion bagi tahun 2016 kebanyakannya untuk projek pembangunan. Beliau berkata Kerajaan adalah tidak bertanggungjawab. Tetapi apa yang tidak disebut oleh Rafizi adalah bahawa Kerajaan sendiri yang memotong bajet 2016



Anonymous said...





TUESDAY, MARCH 14, 2017 -03-14 08:00:01'
Rafizi Cuba Kelirukan Rakyat Dan Membodohkan Pengikutnya Yang Memang BODOH
Tugas Pembangkang Menghasut

https://youtu.be/VV22OMJYrQQ

PADAN MUKA NAJIB, DAPAT PEMBANGKANG YG BODOH! Secara mudahnya segala perbelanjaan daripada pendapatan hasil petroleum dibentang didalam bajet tahunan negara kemana di belanjakan. Bukannya digunakan untuk membina projek mega yang tidak memberikan menafaat secara langsung kepada rakyat.




MONDAY, MARCH 6, 2017 -03-06 21:32:16'
Rafizi Penghasut: Dulu Nak Harga Di Tetapkan Setiap Minggu, Sekarang Kata Kerajaan Nak Cuci Tangan

“Tugas kami memang untuk menghasut Rakyat tiap-tiap hari” – YB Rafizi Ramli Video: https://youtu.be/VV22OMJYrQQ Dulupun dia kata harga petrol naik bebankan rakyat. Tetapi pada masa harga petrol turun, dia kata membebankan pengusaha stesen petrol. Dulu kata nak kerajaan tetapkan petrol setiap minggu. Sekarang dia kata kerajaan tetapkan harga petrol setiap...




FRIDAY, FEBRUARY 17, 2017 -02-17 18:48:33'
Isa Samad Bukan Pengerusi Felda Apa Lagi Rafizi Mahu?

Sebelum ini, bertahun-tahun gesa Isa Samad untuk letak jawatan dan membuat pelbagai dakwaan fitnah: https://youtu.be/jaZZ8hnqCUw Selepas Isa Samad tidak lagi pengerusi FELDA, Rafizi Ramli pula dakwa Isa Samad akan dijadi kambing hitam pula. Apa sebenarnya yang Sotong Mahu? - Isa Samad bakal jadi kambing hitam Felda Rafizi Naib...




SUNDAY, FEBRUARY 12, 2017 -02-12 11:44:53'
SAHAM EAGLE HIGH PLANTATIONS INDONESIA MENINGKAT 36%, FGV 27.5% – PAKATUN MASIH PERCAYAKAN CAKAP RAFIZI

Pada 26 Disember 2016, Rafizi Ramli berkata, Felda membeli kepentingan dalam Eagle High Plantations Indonesia adalah kesilapan terbesar BN kerana beliau mendakwa ia adalah terlalu mahal dan akan membawa kepada kerugian besar bagi FELDA. Katanya, beliau mahu mengambil kesempatan daripada isu “kesilapan yang sangat besar” untuk menjatuhkan BN.

http://www.malaysiakini.com/news/367273 .



Anonymous said...








TUESDAY, MARCH 14, 2017 -03-14 08:00:01'
Rafizi Cuba Kelirukan Rakyat Dan Membodohkan Pengikutnya Yang Memang BODOH
Tugas Pembangkang Menghasut

https://youtu.be/VV22OMJYrQQ

PADAN MUKA NAJIB, DAPAT PEMBANGKANG YG BODOH! Secara mudahnya segala perbelanjaan daripada pendapatan hasil petroleum dibentang didalam bajet tahunan negara kemana di belanjakan. Bukannya digunakan untuk membina projek mega yang tidak memberikan menafaat secara langsung kepada rakyat.




MONDAY, MARCH 6, 2017 -03-06 21:32:16'
Rafizi Penghasut: Dulu Nak Harga Di Tetapkan Setiap Minggu, Sekarang Kata Kerajaan Nak Cuci Tangan

“Tugas kami memang untuk menghasut Rakyat tiap-tiap hari” – YB Rafizi Ramli Video: https://youtu.be/VV22OMJYrQQ Dulupun dia kata harga petrol naik bebankan rakyat. Tetapi pada masa harga petrol turun, dia kata membebankan pengusaha stesen petrol. Dulu kata nak kerajaan tetapkan petrol setiap minggu. Sekarang dia kata kerajaan tetapkan harga petrol setiap...




FRIDAY, FEBRUARY 17, 2017 -02-17 18:48:33'
Isa Samad Bukan Pengerusi Felda Apa Lagi Rafizi Mahu?

Sebelum ini, bertahun-tahun gesa Isa Samad untuk letak jawatan dan membuat pelbagai dakwaan fitnah: https://youtu.be/jaZZ8hnqCUw Selepas Isa Samad tidak lagi pengerusi FELDA, Rafizi Ramli pula dakwa Isa Samad akan dijadi kambing hitam pula. Apa sebenarnya yang Sotong Mahu? - Isa Samad bakal jadi kambing hitam Felda Rafizi Naib...




SUNDAY, FEBRUARY 12, 2017 -02-12 11:44:53'
SAHAM EAGLE HIGH PLANTATIONS INDONESIA MENINGKAT 36%, FGV 27.5% – PAKATUN MASIH PERCAYAKAN CAKAP RAFIZI

Pada 26 Disember 2016, Rafizi Ramli berkata, Felda membeli kepentingan dalam Eagle High Plantations Indonesia adalah kesilapan terbesar BN kerana beliau mendakwa ia adalah terlalu mahal dan akan membawa kepada kerugian besar bagi FELDA. Katanya, beliau mahu mengambil kesempatan daripada isu “kesilapan yang sangat besar” untuk menjatuhkan BN.

http://www.malaysiakini.com/news/367273 .








TUESDAY, MARCH 14, 2017 -03-14 08:00:01'
Rafizi Cuba Kelirukan Rakyat Dan Membodohkan Pengikutnya Yang Memang BODOH
Tugas Pembangkang Menghasut

https://youtu.be/VV22OMJYrQQ

PADAN MUKA NAJIB, DAPAT PEMBANGKANG YG BODOH! Secara mudahnya segala perbelanjaan daripada pendapatan hasil petroleum dibentang didalam bajet tahunan negara kemana di belanjakan. Bukannya digunakan untuk membina projek mega yang tidak memberikan menafaat secara langsung kepada rakyat.




MONDAY, MARCH 6, 2017 -03-06 21:32:16'
Rafizi Penghasut: Dulu Nak Harga Di Tetapkan Setiap Minggu, Sekarang Kata Kerajaan Nak Cuci Tangan

“Tugas kami memang untuk menghasut Rakyat tiap-tiap hari” – YB Rafizi Ramli Video: https://youtu.be/VV22OMJYrQQ Dulupun dia kata harga petrol naik bebankan rakyat. Tetapi pada masa harga petrol turun, dia kata membebankan pengusaha stesen petrol. Dulu kata nak kerajaan tetapkan petrol setiap minggu. Sekarang dia kata kerajaan tetapkan harga petrol setiap...




FRIDAY, FEBRUARY 17, 2017 -02-17 18:48:33'
Isa Samad Bukan Pengerusi Felda Apa Lagi Rafizi Mahu?

Sebelum ini, bertahun-tahun gesa Isa Samad untuk letak jawatan dan membuat pelbagai dakwaan fitnah: https://youtu.be/jaZZ8hnqCUw Selepas Isa Samad tidak lagi pengerusi FELDA, Rafizi Ramli pula dakwa Isa Samad akan dijadi kambing hitam pula. Apa sebenarnya yang Sotong Mahu? - Isa Samad bakal jadi kambing hitam Felda Rafizi Naib...




SUNDAY, FEBRUARY 12, 2017 -02-12 11:44:53'
SAHAM EAGLE HIGH PLANTATIONS INDONESIA MENINGKAT 36%, FGV 27.5% – PAKATUN MASIH PERCAYAKAN CAKAP RAFIZI

Pada 26 Disember 2016, Rafizi Ramli berkata, Felda membeli kepentingan dalam Eagle High Plantations Indonesia adalah kesilapan terbesar BN kerana beliau mendakwa ia adalah terlalu mahal dan akan membawa kepada kerugian besar bagi FELDA. Katanya, beliau mahu mengambil kesempatan daripada isu “kesilapan yang sangat besar” untuk menjatuhkan BN.
http://www.malaysiakini.com/news/367273 .

Anonymous said...

Ha3...orang bodooh saje takut nak cabar siasatan fbi...melalak jer lebih...cabar dulu siasatan fbi adalah fitnah...

Anonymous said...

Rafizi dah iatihar harta...yg lain2 bila lagi?.
Nsjib guna wang felda beli ladang kelapa sawit peter sondakh terlajak
mahal...
Saham fgv dah dibuang oleh BSKL dari senarai yg menyumbang indeks bskl...walo naik harganye tetap dibawah harga pembukaan..
Rafizi mahukan harga minyak ikut mingguan dengan subsidi dikekalkan...kenapa minyak brunei lebih murah?...malaysia pon gali minyak jugak..harga turun minggu ni tapi masih diatas 1.70 seliter...

Anonymous said...

Kalo rafizi fitnah ostad Nasha yg mengaum nak saman rafizi tentu dah saman....mana samannye?...hi3...

Anonymous said...

Rafizi fitnah MARA beli aset bangunan di Ostralia terlajak mahal dari harga pasaran...Mara beli dari siapa?....Macai semua bisu jeer...Hazwan bro saman Rafizi tp Hazwan yg kena bayar 70 ribu...ha3...tak disiarkan dlm tv 3 suku dan utusan...

Rafizi fitnah syarikat bersekutu TH Tapi CEO syarikat ni kena dakwa dengan sprm...macai busu jugak...

Anonymous said...




TUESDAY, JANUARY 10, 2017 -01-10 18:28:37'

MRT: MALAYSIAKINI SAHKAN FAKTA RAFIZI BERBOHONG

1. Kami ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada wartawan Malaysiakini terdiri daripada Alyaa Azhar, Aidila Razak dan Nigel Aw yang membuat pengesahan fakta dalam persoalan mengenai projek MRT antara pihak kami dan Ahli Parlimen Pandan dari PKR, YB Rafizi Ramli. 2. Kami menggesa Malaysiakini dan pelbagai organisasi lain untuk meneruskan...



SUNDAY, JANUARY 1, 2017 -01-01 23:42:57'

‘RAFIZI AKHIRI 2016, DENGAN PENDEKATAN ‘SYOK SENDIRI’

1. YB Rafizi Ramli mengakhiri tahun 2016 dengan pendekatan ‘syok sendiri’ dan mencatatkan satu tahap paling rendah dalam mengelirukan rakyat. 2. Pada 27 Disember lalu, dengan menggunakan maklumat daripada satu blog WordPress yang tidak sahih mengunakan nama ‘Pedestrian Observation’, Rafizi secara terbuka mendakwa projek MRT Laluan Seoul 9 yang keseluruhannya...



FRIDAY, DECEMBER 30, 2016 -12-30 15:33:25'

RAFIZI FITNAH LAGI: BAYARAN PDP BAGI MRT 1 RM750 JUTA, BUKAN RM7 BILION

MMC Gamuda KVMRT (PDP) Sdn Bhd (MMC Gamuda) menjelaskan yang bayarannya sebagai rakan kongsi penyediaan projek (PDP) untuk projek Transit Aliran Ringan 1 (MRT 1) dianggarkan RM750 juta. Syarikat itu berkata jumlah yang dinyatakan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli sebanyak RM7 bilion, adalah tidak benar. Dalam satu kenyataan pada Khamis...



DECEMBER 30, 2016 -12-30 00:18:18'

MRT: PERMAINAN FITNAH BERBAHAYA RAFIZI PATUT HENTIKAN

1. Semalam, YB Rafizi memberitahu media yang beliau tidak gembira dengan Pasukan Komunikasi Strategik Barisan Nasional kerana berterusan mengemukakan bukti bagi membongkar tuduhan palsunya, dan yang terkini ialah dakwaannya terhadap kos bagi projek MRT SBK yang baharu dibuka kononnya adalah berganda daripada projek MRT di Sepanyol dan Korea Selatan. 2....



WEDNESDAY, DECEMBER 21, 2016 -12-21 13:56:13'

KRONOLOGI: RAFIZI DAN TABUNG HAJI

Nov 2015 sampai Jan 2016 Rafizi Ramli: RIZAB TABUNG HAJI NEGATIF: ALASAN ASET KUMPULAN TABUNG HAJI KUKUH CUBAAN MENGELIRUKAN RAKYAT (Akibat dakwan liar Rafizi, ribuan pencarum menutup akaun dan hilang giliran untuk menunaikan ibadah Haji)
http://rafiziramli.com/2016/01/rizab-tabung-haji-negatif-alasan-aset-kumpulan-tabung-haji-kukuh-cubaan-mengelirukan-rakyat/ 4 Feb 2015 – Tabung Haji TABUNG HAJI UMUM 5% DIVIDEN, 3%...



WEDNESDAY, DECEMBER 21, 2016 -12-21 12:23:47'

MAHATHIR DAN RAFIZI TAKUT NAJIB MENJADI BERTAMBAH POPULAR

Orang kata kemarau sepanjang tahun boleh dihapuskan dengan hujan sehari. Agaknya begitulah yang terjadi kepada kedua individu yang mewakili mode kebencian terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Penat lelah sepanjang hayat mencari isu dan modal untuk membuat rakyat Malaysia benci kepada pemerintah , namun sebaliknya pula yang terjadi, rakyat...



MONDAY, DECEMBER 19, 2016 -12-19 23:35:26'

RAFIZI MUNGKIN DAH KENA FACEBOOK PERKENAL MEKANISME SEKAT BERITA PALSU

Tidak pasti samaada ianya berkaitan. Mungkin FaceBook juga sedar akibat 5 kali berturut-turut fitnah beliau telah kantoi terhadap ahli politik Malaysia. Hati-hati Rafizi, Mark Zuckerberg sentiasa memerhatikan saudara. Rileks la Sotong, FB bergurau je tu 😀😀 —- https://www.facebook.com/rafiziramli.keadilan/photos/a.468696556498190.111706.145165568851292/1357826597585177/?type=3 [contentcards url=”https://www.facebook.com/rafiziramli.keadilan/photos/a.468696556498190.111706.145165568851292/1357826597585177/?type=3″ target=”_blank”] http://pakdin.my/facebook-perkenal-mekanisme-sekat-berita-palsu/ [contentcards url=”http://pakdin.my/facebook-perkenal-mekanisme-sekat-berita-palsu/” target=”_blank”] DAKWAAN RAFIZI MENGENAI KOS MRT TAK BETUL


AkuPunTakFaham said...

RM42.6 Juta saham Tabung Haji dari keseluruhan RM140 Juta saham tu betullah 30% pegangan saham dalam Syarikat Induk (berdasar paparan saudara tunjuk di atas) seperti dinyatakan Rafizi. Jadi Rafizi tidak berbohong.

Tetapi suntikan modal RM193.6 Juta dari Tabung Haji itu pula, tuan blog perlu tunjukkan paparan transaksi Current Account (Akaun Semasa) untuk buktikan Rafizi tidak bohong.

Tuan blog ada tunjukkan paparan Jumlah RM445+ Juta Current Assets bagi Tahun Kewangan Berakhir Dis 2013 dan ketara juga kenaikannya sekitar lebih RM255 Juta bagi Tahun Kewangan Berakhir Dis 2015. Perlu kita fahami ya Current Account (Akaun Semasa) berada di dalam senarai Current Assets.

Bolehkah tunjukkan kami penyata bagi Tahun Kewangan Berakhir Dis 2014? Dan jika untuk lebih meyakinkan pembaca; tuan blog paparkan sekali nota transaksi audit untuk Akaun Semasa bulan Dis 2014 manalah tahu memang tiada kemasukan RM193.5 juta. Jadi kami pembaca boleh menilai kenyataan kedua-dua belah pihak (pihak Rafizi dan pihak tuan blog)...

Sekadar cadangan, tak semestinya tuan blog kena ikut pendapat saya. Inikan blog tuan...

Anonymous said...

Pendedahan cina kiminis tipu najib tak bayar pembelian bandar malaysia tu bohong jugak je macai?...mana 1 mdb nak cari duit nak bayar hutang?...cina kominis yg di war warkan pelabir terbesardi malaysia pon pandai jugak tipu najib...hi4..ingat kung salman dan peter sondakh jer yg pandai tipu najib ...ha4...nacai bodoo pon jena tipu jugak dengan cina kominus..

Anonymous said...

Tuan blog ni pandai main silap mata...macai2 percaya bulat2...

Anonymous said...






FITNAH TABUNG HAJI: MENJAWAB CABARAN SAMAN YB RAFIZI RAMLI
SATURDAY, NOVEMBER 5, 2016 -11-05 10:45:11'

1. Saya merujuk kepada surat YB Rafizi Ramli bertarikh 4 November 2016 berkaitan cabaran saudara yang mengkehendaki saya menyaman saudara YB Rafizi Ramli berhubung tuduhan menfitnah TABUNG HAJI (TH) atau berdebat secara terbuka dengan saudara sekiranya saya atau pihak TH tidak memfailkan saman dalam tempoh 7 hari.

2. Untuk pengetahuan semua, pihak TH telahpun membuat laporan polis di bawah Kanun Keseksaan Seksyen 499 kerana telah memfitnah TH. YB Rafizi sendiri memperakuinya dan saya difahamkan siasatan pihak polis telah mendapati wujud kes jenayah fitnah atau ‘criminal defamation’. Pihak Peguam Negara telah pun memfailkan pertuduhan Jenayah Fitnah di bawah seksyen 500. Di bawah seksyen ini, jika disabit kesalahan, saudara YB Rafizi boleh DIPENJARA tidak lebih 2 TAHUN atau DENDA atau kedua-duanya sekali.

3. Justeru tidak perlulah saudara YB Rafizi Ramli menunggu sehingga 7 hari untuk mendapatkan jawapan daripada saya untuk mengambil tindakan undang-undang atau menyaman saudara kerana TABUNG HAJI telahpun mengambil tindakan undang-undang saman jenayah terhadap perbuatan fitnah saudara. Untuk makluman juga saman jenayah lebih berat berbanding dengan saman sivil. Biarlah proses perbicaraan di mahkamah yang mulia kelak menentukan sama ada saudara bersalah atau tidak.

4. Saya percaya cabaran saudara untuk saya menyaman atau berdebat tidak lebih daripada gimik politik bagi mengalihkan perhatian rakyat terhadap hukuman denda RM200,000 yg telahpun diputuskan oleh mahkamah atas kesalahan saudara menfitnah syarikat NFC baru-baru ini.

5. Buat akhirnya sebagai saudara seislam saya hanya boleh mendoakan agar saudara diberikan hidayah oleh Allah SWT agar menginsafi segala tindakan fitnah saudara sebelum ini terhadap TH sehingga mendorong 3954 pendeposit menutup akaun mereka, bahkan ada yang terlepas giliran haji hanya kerana terpengaruh dengan fitnah saudara terhadap TH.

6. Saya juga dengan rendah diri menasihatkan saudara dan rakan-rakan saudara supaya dapat menghentikan kerja-kerja menghasut yang telah dan sedang dilakukan selama ini sepertimana yang saudara sendiri akui. Ia hanya mengundang kemudaratan kepada rakyat dan Negara keseluruhannya. Politik menghasut bukanlah amalan politik matang, berakhlak dan berilmu. Malah fitnah yang dinyala dan disemarakkan telah terbukti telah memudaratkan banyak pihak. Marilah kita sama-sama membudayakan politik baru berteraskan adab dan ilmu yang menjadi teras kepada amalan Politik Islam demi kesejahteraan negara dan tanahair yang sama-sama kita cintai.

AkuPunTakFaham said...

Saya perbetulkan catatan tuan blog ya.

RM140 juta (100% pegangan saham Syarikat asal AMSEC) akhirnya telah dipecahkan kepada RM42.0 juta (30% pegangan saham jadi milik Tabung Haji) manakala bakinya RM98.0 juta (70% pegangan saham jadi milik Cendana Destini).

Untuk proses tukar milik, Tabung Haji TETAP kena masukkan duit RM42.0 juta itu ke dalam Akaun Semasa Putrajaya Perdana. Tuan blog perlu tunjukkan samaada RM42.0 juta itu termasuk dalam RM193.5 juta atau tidak.

Jeng jeng jeng...

D.L.C. said...

"Tetapi suntikan modal RM193.6 Juta dari Tabung Haji itu pula, tuan blog perlu tunjukkan paparan transaksi Current Account (Akaun Semasa) untuk buktikan Rafizi tidak bohong. - komen 5:54 pm"

"Untuk proses tukar milik, Tabung Haji TETAP kena masukkan duit RM42.0 juta itu ke dalam Akaun Semasa Putrajaya Perdana. Tuan blog perlu tunjukkan samaada RM42.0 juta itu termasuk dalam RM193.5 juta atau tidak. - komen 6:20 pm"

Kita bercerita ttg politik matang, dan kita mahukan ahli2 politik dikedua2 pihak mengamalkan politik matang.

Begitu juga pengunjung2 blog dan pemberi komen juga seharusnya bersikap matang dlm memberi pandangan, apatah lagi bila kita perlu menunjukkan apa yg diutarakan dlm tulisan2 diblog tidak tepat atau benar.

Umpamanya 'AkuPunTidakFaham' membuat dua komen diatas dan sbhgnnya dipetik disini.

Penulis blog memberi pandangan atau apa yg ada dlm pengetahuannya, dan kita pula percaya dan dapati ianya tidak menepati kebenaran. Jadi tanggungjawab kita utk memberikan angka2 dan ulasan2 tepat berfakta utk menangkis atau membetulkan apa yg tertulis. Bukannya membuat andaian atau sbgnya dan meminta penulis blog memberikan jawapan.

Kalau diteruskan cara begini, tidak akan ada hujungnya. Hanya beri satu analisa, angka2 tepat atau solusi yg sbnrnya supaya segala kesilapan dapat diperbetulkan, bukan utk menambah kekeliruan.

Kalau tidak sampai bila2 pun kita semua tidak akan faham apa yg diperkatakan ...

Anonymous said...

TH tak berani berhadapan dgn Rafizi bawah section 499 kerana kurang wibawa dlm saman menyaman.....TH serahkan tugas saman Rafizi kpd Peguam Negara...kalo TH kalah TH tidak perlu membayar kos kpd Rafizi...cedik jugak TH..
Terpulang kpd hakim membuat keputusan...rafizi kalah rafizi kena hukum...kalo rafizi menang rafizi boleh bawak TH ke mahkamah...

Anonymous said...





Akhir kata:
Jika kamu berpendapat TH telah melakukan kesalahan. Aku cabar kamu menyaman TH
dalam masa terdekat ini.

Berani kerana benar
Takut kerana salah





Anonymous said...

Bagus politik matang...tapi macai kalo tersepit merapu maki hamun hilang kematangan...Tuan blog ni beberapakali kantoi nak main pusing2...

Anonymous said...

7.48...peguam negara dlm proses saman rafizi yg ade fakta kesalahan TH...ko tak perlu gelabah...

Anonymous said...

betul le tu, itu lah yg macai2 ph selalu lakukan kat sini.

apa lagi nak jawab kalau dah terang2an kantoi.

lagi pun manusia aje yg boleh bersikap matang dlm berpolitik, tapi kalau berhadapan dgn haiwan politik tak payahlah kot, kita hentam aje le ..

AkuPunTakFaham said...

Terimakasih D.L.C. 6:49:00 PM;

Saya ulas berdasar apa yang ditunjukkan oleh penulis blog. Saya tidak menjawab bagi pihak Rafizi. Cuma ingin beritahu kepada pembaca yang singgah baca di sini bahawa kenyataan penulis blog ini tidak tepat. Malah beliau salah beri penerangan/makluman berdasar dokumen yang beliau sendiri paparkan.

Saya menjelaskan 'suntikan modal' melibatkan kemasukan wang ke dalam akaun. Bila kedua-dua pihak setuju sejumlah wang itu menjadi sebahagian aliran 'cash flow' dalam Putrajaya Perdana; sebagai timbal baliknya TH pula setuju sejumlah wang itu menjadi peratusan pegangan saham TH dalam Putrajaya Perdana.

Saya tidak dapat beri komen/ulasan lanjut kerana tuan blog hanya paparkan 2 tahun kewangan (2013 & 2015) tanpa paparkan 2014 (Penting untuk tangkis tohmahan Rafizi jika terbukti). Saya percaya tuan blog ada akses dan boleh paparkan. Barulah saya boleh ulas/komen lagi...

Anonymous said...

Betul tu anon 7:59PM....semakin terserlah ketaikan a.k.a kenajisan macai2 pakatan haramjadah..maju kena taik mundur pun kena taik..tersepit oleh taik...siang malam mengelabah mengelupur tak tentu hala..hahaha

Anonymous said...

http://www.malaysiakini.com/news/381466

Seorang ketua bahagian Umno Kedah digesa tampil memberi penjelasan berhubung dakwaan syarikat Yayasan Al-Abrar menerima dana sebanyak RM5 juta yang berasal dari SRC International Sdn Bhd.

Anggota Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar berkata, rekod pendaftaran syarikat menunjukkan pemimpin bahagian itu dan anaknya disenaraikan sebagai pengarah Yayasan Al-Abrar.

"Sebagai pengarah Al Abrar merangkap ketua Umno bahagian perlu tampil memberi penjelasan atas dakwaan Rafizi Ramli.

"Jika dakwaan itu hanya rekaan atau fitnah, saya sarankan beliau menyaman ahli parlimen Pandan itu," kata Mahfuz dalam kenyataan hari ini.

Malaysiakini tidak dapat mendedahkan nama pemimpin bahagian itu sementara menunggu respon beliau.

Rafizi dalam sidang media minggu lalu mendakwa terdapat dokumen menyenaraikan individu yang menerima dana dikaitkan dengan SRC International melalui akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Antara lain, Rafizi menamakan Yayasan Al-Abrar menerima RM5 juta untuk menganjurkan program Malaysia Berselawat pada 7 Disember 2013.

Mahfuz, selain itu menggesa pemimpin Umno Kedah mendedahkah kos sebenar program tersebut dan sama ada dana itu juga digunakan untuk tujuan lain.

Pengerusi Yayasan Al-Abrar Syed Mehdar Syed Abdullah minggu lepas dilaporkan berkata beliau "tidak pasti" sama ada yayasan itu menerima RM5 juta seperti didakwa Rafizi.

Beliau bagaimanapun berkata, yayasan itu mengumpul dana sendiri untuk program Malaysia Berselawat, termasuk daripada rakan dalam Umno.

SRC International adalah bekas anak syarikat 1MDB tetapi kemudiannya diletakkan di bawah Kementerian Kewangan.

Menurut jawapan parlimen, SRC International masih berhutang RM310 juta dengan kerajaan pada kadar faedah empat peratus setahun.

Selain itu, SRC International juga berhutang dengan Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan (KWAP) RM4.385 bilion pada kadar faedah antara 4.3 hingga 5.1 peratus setahun.

Anonymous said...

Ini dia hewan politik sebenar yg patut dusembelih.....kerana terlebih matang betpolitik songlap sana songlap sini...data2 ni berdasarkan aliran wang src yg ditunjukkan oleh peguam negara...

Anonymous said...

Siapa yg kantoi?...ko boleh nafikan pembahagian wang SRC yg dah disiasat sprm dan laporan berada di dengan peguam negara.?.. Auta ko pandai lah..konar sana konar sini..

Anonymous said...

Semakin terserlah jebodohan macai...boleh ko nafikan dengan bukti oembahagian wang srcm...penerima2 pon tak berani nak saman rafizi jerana data2 dan bukti penerimaan wang dah berada dengan peguam negara...bodooh lebih dari taik
.

Anonymous said...

Peguam negara tak mungkin berani dakwa rafizi dengan oendedahan rafizi berkait oembahagian wang src...data2 pembahgian dan penerima dah ada ditangan Peguam Apandir hasilbsiasatan SPRM...pegawau TH pon tak berani berdiri dikandang saksi...cati penyakit...ha4...Angkara bajib....

Anonymous said...

8:36, 8:38, dan 8:51 pm. Inilah contoh sebenar hewan2 politik yg nyata. Kes sdg dibicarakan dimahkamah, hukuman sapa betul sapa salah atau sapa fitnah sapa belom tau lagi, tapi dia kat blog ni main sondol aje ..

yg bersidang kat blog ni dan terus jatuhkan hukuman sendiri tu nak jadi Hakim Rakyat ke mcm kes sodomi II dulu? last2 yg kena tuduh dihantar beristirehat terus ke Bamboo River.

Belum tau lagi sapa betul sapa salah, apatah lagi yg bawa kes ni org yg terkenal suka 'bergurau' manja.

Anonymous said...

Kes ape yg dah bawak mahkamah?..Ape tak betulnye..sprm dah siasat dan diserahkan kpd loyar Apandir...pendedahan oleh rafizi berdasarkan rajah yg ditunjukkan oleh loyar Apandir...ko jer yg bodooh...
Mana saman ostad nasha?...mana saman hadi terhadap Husam?...hi4...bengong ko ni..

Anonymous said...

Aku sangka 5 ekor jer peromoak wang 1mdb...rupenye ramai lagi...hutang wang amanah pencen 4 billion ditanggong oleh kerajaan...sape yg kena bayar?...

Anonymous said...

Hewan bodooh..tak tahu aper yg berlaku...

Anonymous said...

Sapa tau?

SRC bagi Putrajaya Perdana RM140juta, Tabung Haji masukkan RM193.5juta dlm Putrajaya Perdana. Pastu Putrajaya Perdana bayar balik SRC RM140juta. Semua ni ada di tgn AG Apandi masa PC.

CTL cer citer sket. Duit pendeposit TH diguna oleh Putrajaya Perdana buat bayar hutang SRC?

Bestu bila Putrajaya Perdana nak baya balik duit TH?

Anonymous said...

Penjaja Melayu kena halau, kedai judi sebelah Pejabat MPK dibiarkan

SELEPAS aku tulis artikel tentang gerai kuih milik penjaja Melayu di kampung Sri Baharom Rengit, Batu Pahat kena angkut dan dirampas oleh Majlis Perbandaran Batu Pahat (MPBP) semalam,

BACA — Penduduk berang MPBP rampas gerai kuih Melayu di kampung

Aku dihubungi oleh salah seorang sahabat pembaca dari Kuantan Pahang tentang isu yang sama namun lebih panas lagi.

Sahabat kita ini mendedahkan bagaimana warung jual makanan milik penjaja Melayu dirampas oleh Majlis Perbandaran Kuantan, (MPK), namun kedai judi haram dibiarkan beroperasi meskipun lokasinya terletak hanya bersebelahan dengan pejabat MPK.

Anonymous said...

Ingat di penang jer peniaga melayu kena tindas..

Kedai judi kena panggil hero Jamal jamban selesaikan...

Anonymous said...

SPRM PERLU SAHKAN SENARAI PENERIMA DANA SRC YANG MASUK DARI AKAUN PERIBADI DATO’ SERI NAJIB TUN RAZAK
Walaupun tumpuan kepada kes yang melibatkan wang dari akaun SRC International Sdn Bhd (“SRC”) masuk ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak semakin pudar, saya secara berterusan mengumpul maklumat untuk memastikan kes ini akan tetap dibawa ke muka keadilan satu hari nanti.

Saya tahu selagi Dato’ Seri Najib berkuasa, kes ini tidak akan diambil tindakan. Tetapi ia tidak wajar dibenarkan mati begitu sahaja kerana ia melibatkan RM4 bilion dana pencen rakyat yang kesannya pasti akan dirasai oleh warga emas dan keluarga mereka kelak.

Saya secara berterusan mengumpul maklumat dan menyemak maklumat-maklumat yang ada untuk membawanya kepada rakyat. Saya tahu jika rakyat dilalikan dengan isu-isu lain (baik politik, kesusahan hidup atau hiburan), rakyat akan lupa dan kes ini boleh berkubur begitu sahaja.

Sebab itu saya menamakan Dato’ Dr Nasharuddin Mat Isa sebagai salah seorang penerima dana SRC yang masuk melalui akaun peribadi Dato’ Seri Najib kerana saya mahu melihat reaksi pimpinan kanan SPRM. Saya yakin bahawa maklumat itu benar dan telah membuat Akuan Berkanun mengenainya, jika saya membuat cerita SPRM sudah tentu menafikannya dengan sekeras-kerasnya dan terus menahan saya untuk didakwa.

Sehingga sekarang, tidak ada penafian atau sebarang reaksi dari pimpinan kanan SPRM kecuali kemaskini kes melalui sistem atas taliannya yang memaklumkan bahawa SPRM sedang mengambil tindakan ke atas maklumat mengenai aliran dana yang saya telah berikan kepada SPRM baru-baru ini.

Anonymous said...

WANG PENCEN DARI SRC INTERNATIONAL DAN WANG TABUNG HAJI DIGUNAKAN UNTUK MEMBAYAR JHO LOW

Pendedahan saya berkenaan dana SRC International Sdn Bhd yang dipindahkan ke akaun Dato’ Seri Najib Tun Razak sebenarnya mahu menumpukan perhatian rakyat kepada isu yang lebih besar iaitu bagaimana wang dari tabung pencen rakyat dan wang dari Tabung Haji akhirnya diselewengkan kepada Jho Low.

Hari ini, saya akan buktikan bagaimana Jho Low menjadi penerima terbesar aliran wang dari tabung rakyat melalui SRC International Sdn Bhd yang mendapat dana dari Kumpulan Wang Amanah Persaraan (KWAP) sebanyak RM4 bilion.

Tumpukan perhatian anda kepada aliran dana dari SRC International Sdn Bhd kepada syarikat-syarikat berikut (seperti paparan carta aliran dana yang ditunjukkan secara tidak sengaja oleh Peguam Negara, Tan Sri Affandi Ali tahun lalu):

1. Sebanyak RM170 juta disalurkan terus dari SRC International Sdn Bhd ke Putra Perdana Construction Sdn Bhd, iaitu RM35 juta pada 8 Julai 2014, RM105 juta pada 14 Julai 2014 dan RM30 juta pada 8 Ogos 2014.

2. Pada hari yang sama iaitu 8 Julai 2014, sebanyak RM34.99 juta dipindahkan dari Putra Perdana Construction Sdn Bhd kepada Dato’ Seri Najib Tun Razak (sebanyak RM27 juta) melalui sebuah lagi syarikat bernama Permai Binaraya Sdn Bhd.

3. Seminggu kemudian pada 14 Julai 2014, RM140 juta dipindahkan ke sebuah syarikat lain iaitu Putra Perdana Development Sdn Bhd iaitu RM105 juta yang dipindahkan terus dari SRC International Sdn Bhd melalui syarikat pengantara Putra Perdana Construction Sdn Bhd pada hari yang sama; dan RM5 juta dari Permai Binaraya Sdn Bhd iaitu penerima sejumlah RM34.99 juta dari SRC International Sdn Bhd seminggu sebelum itu (rujuk pemindahan wang dalam 2).

4. Sebulan kemudian pada 11 Ogos 2014, Putra Perdana Development Sdn Bhd menerima RM30 juta lagi dari SRC International Sdn Bhd melalui Putra Perdana Construction Sdn Bhd.

5. Jumlah RM140 juta yang diterima oleh Putra Perdana Development Sdn Bhd dalam bulan Julai dan Ogos 2014 kemudian dibayar kembali oleh Putra Development Sdn Bhd pada 12 Disember 2014 kepada SRC International Sdn Bhd melalui Putra Perdana Construction Sdn Bhd.

Semakan ke laman web dan carian syarikat Putrajaya Perdana Berhad (http://www.p-perdana.com/index.php) mengesahkan perkara-perkara berikut:

i. Putra Perdana Development Sdn Bhd (juga dikenali sebagai PPD) adalah anak syarikat kepada Putrajaya Perdana Berhad (rujuk carian SSM PPD dan paparan skrin dari laman web Putrajaya Perdana Berhad di bawah):

ii. Permai Binaraya Sdn Bhd adalah sebuah syarikat yang tidak aktif (“dormant”) yang mempunyai pengarah-pengarah yang sama dengan Putra Perdana Development Sdn Bhd iaitu Dato’ Shukri Dahlan dan Dato’ Rosman Abdullah;

iii. Putra Perdana Construction Sdn Bhd adalah anak syarikat kepada Putrajaya Perdana Berhad.

Semakan di laman web Putrajaya Perdana Berhad menunjukkan dalam bulan Mac 2014, Putra Perdana Development Sdn Bhd (syarikat yang menerima RM140 juta dari SRC International Sdn Bhd dalam bulan Julai dan Ogos 2014) telah memeterai satu urusniaga besar yang disenaraikan di bahagian “milestone” (peristiwa besar).

Dalam bulan Mac 2014, Putra Perdana Development Sdn Bhd telah membeli 37.5% pegangan di dalam Iskandar (Holdings) Company Limited dari Unity Capital Partners (Cayman) Limited. Kedua-dua syarikat tersebut iaitu Iskandar (Holdings) dan Unity Capital Partners adalah syarikat pesisir luar pantai yang dibuka di Kepulauan Cayman yang menyebabkan senarai pemegang saham dan pengarahnya dirahsiakan.

Walau bagaimana pun, saya berjaya menjejaki kedua-dua syarikat ini kepada Jho Low melalui satu rencana yang disiarkan oleh akhbar perniagaan The Edge bertarikh 3 April 2015 (capaiannya di http://www.theedgemarkets.com/article/jho-low-made-rm400-million-quick-flip-iskandar-land-deal).

Anonymous said...

Kos hidup makin tinggi bakal hakis undi BN
KUALA LUMPUR: Seramai 1.6 juta penjawat awam Malaysia sudah lama menjadi salah satu bank undi paling boleh dipercayai oleh parti pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, tetapi sementara mahu menghadapi pilihan raya umum, beliau berhadapan dengan risiko kos sara hidup melambung tinggi boleh menghakis sokongan itu.

Harga meningkat secara mendadak sejak Malaysia mengurangkan subsidi kerajaan dan melaksanakan cukai barangan dan perkhidmatan untuk menutup lompong sumber pendapatan negara yang berpunca daripada kemerosotan pendapatan minyak dan gas, dan pekerja-pekerja kerajaan peringkat bawah mendakwa mereka kini merasai keperitan hidup.

“Isteri saya peroleh pendapatan sampingan dengan melakukan kerja-kerja bebas. Tetapi kami tidak boleh simpan,” kata Mohd Nizam, 28, yang menyokong parti Najib, Umno masa-masa lalu tetapi, seperti sebahagian kakitangan awam yang bercakap kepada Reuters, tidak mahu mengatakan sama ada dia berbuat demikian lagi atau tidak.

“Saya tidak tahu bagaimana kami akan menguruskan jika kami ada anak,” kata Nizam, yang menunggang motosikal untuk bekerja setiap hari di pusat pentadbiran Putrajaya, di mana dia memperoleh RM3,000 sebulan sebagai seorang kerani kerajaan.

Kenaikan harga adalah faktor utama mendorong pengundi bandar dan bukan Melayu untuk menjauhi gabungan yang diketuai Umno sejak 2 pilihan raya umum lalu.

Tetapi Umno berpegang kepada pengundi-pengundi Melayu Islam di kawasan-kawasan luar bandar dan undi kakitangan awam – kebanyakan daripada mereka adalah kaum Melayu kerana dasar diskriminasi positif sejak beberapa dekad lalu yang memberi mereka keutamaan dalam pasaran kerja sektor kerajaan.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates