May 26, 2017

32 Menjelang Ramadhan, S Sivarasa Mula Pijak Sejadah Masjid Saf Pertama Dan Nga Kor Ming Buka Puasa Di Surau




Menjelang bulan Ramadhan yang mulia esok, pemimpin-pemimpin kafir harbi mula menunjukkan lakonan kebaikan mereka seperti pijak semut tidak mati. Yang seorang telahpun masuk ke masjid, memijak sejadah saf pertama tempat orang Islam di sini sujud menyembah Allah SWT.

Kejadian berlaku pada hari Rabu malam khamis lepas di Masjid An Nur, Kampung Melayu Subang. Ianya bersempena program penyerahan sumbangan kepada masjid dan surau oleh Ahli Parlimen Subang, S Sivarasa. Tidak bolehkah buat di ruang legar di luar tempat sembahyang? Bodoh punya AJK masjid. Hendak dapat sedikit sumbangan, jilat pemimpin sampai hina rumah Allah.

Yang kedua, berbondong-bondonglah pemimpin kafir harbi menunjukkan alim berbuka puasa bersama umat Islam di masjid dan surau, walaupun kemungkinan besar di sebelah tengah hari atau petangnya mereka baru melantak hidangan arak dan babi. Adalah lebih afdal memberi makan berbuka puasa kepada anak-anak yatim dan miskin daripada kafir harbi.

Nota Kaki: Selamat menyambut bulan Ramadhan kepada pembaca-pembaca CTS.

32 comments:

Anonymous said...

Pasal din pagoh muncul balik ni..admin..tolong delete komen nya pada bulan Ramadhan esok

Anonymous said...

Ini pluralist dan liberalist bila tunduk pada kafir harbi.. bole buat kalau kat luar perkarangan masjid .. pliralist dan syiah bersatu...
Sifir.mudah utk undi pilih calon bukan parti... calon pkr pluralist.. pan syiah.. liberalist jangan undi.. pastikan majoriti islam 2 per 3 dalam dewan.. calon pkr.. pan.. mic.. mca.. bunga.. dap jangan undi..


undi calon bukan parti...

Anonymous said...

jangan bimbang....Allah akan basuh masjid ni dengan banjir yang tak akan surut surut....sebagai menunjukan kemurkaan Allah kepada AJK Masjid yg bebal jahiil itu.

Anonymous said...

Nazir masjid tu ahlil pas. Dah banyak makan budi sivarasah la tu. Pimpinan ustad pas suruh putuskan hubungan dengan pgayr, ahlil bongok dia nak juga menjilat jubor pemimpin pgayr

Anonymous said...

Selamat berpuasa juga kepada admin CTS... Babai din pagoh forever....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Majlis berbuka adalah majlis keagamaan

Hadirkan diri dalam majlis berbuka bermakna mengiktiraf adanya puasa

Puasa ada peraturan dan denda

Peraturan dan denda adalah undang-undang.

Dalam kontek agama, RUU 355 adalah sebahagian dari undang2

Bagi oportunis, puasa di dekati tapi RUU di tentangi

Bukan hal prinsip tapi keuntungan politik

Puasa didekati, hati ABU Melayu dimenangi

Dalam masa sama RUU355 dijaraki, hati ABU nons ditawani

Makan keliling dan dalam-dalam.

ted manoff said...

Ryezall nii jgn nk lebih2 sgt..siapa tau hati diaorang terbuka peluk islam..org pas juga yg ajar semua nii..pemimpin2 asing ada juga masuk masjid asal jaga tatatertib xjadii hal..beri contoh yg baik agar bkn islam tertarik dgn islam..insaflah ryezall..πŸ˜ΉπŸ˜ΉπŸ˜½πŸ˜ΏπŸ˜ΎπŸ™€πŸ™ŒπŸ˜œπŸ˜

Anonymous said...

pemimpun asing masuk ruang solat tanpa simpan udang di sebalik batu dan tidak menyelam sambil minum air. usah samakan dengan Sivarasa dan Ngeh Kor Meng.

Anonymous said...

Kan kafir harbi dapigs laknatullah dah terang2 cakap...

"KITA GUNA MELAYU UNTUK SKREW MELAYU!"

Anonymous said...

Din pagoh dah mampos??

Anonymous said...

Dah ramai ke pemimpin kafir dalam fuckatan yang peluk agama Islam hasil tarbiah pkr atau pas??? Aku suruh bagi senarai kang, mencicit ko lari lak...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

GEORGE TOWN: Sebuah kumpulan hari ini mengadakan tunjuk perasaan membantah apa yang didakwanya campur tangan kerajaan negeri pimpinan DAP dalam urusan fatwa, sambil berkata ketua menteri Lim Guan Eng perlu dilarang hadir majlis berbuka puasa sepanjang bulan Ramadan yang bermula esok.

Pengerusi Jaringan Muslimin Pulau Pinang, Mohd Hafiz Noordin berkata sekiranya Lim mahu turut serta dalam acara berbuka puasa, beliau perlu masuk Islam.

“Kita nak berpuasa daripada kekufuran. Kita nak baiki diri daripada berketuakan kafir macam DAP ini.

“Kita nak minta Guan Eng, berhenti buka puasa, kalau betul nak buka puasa, masuk Islam. Jangan main-main agama kita,” katanya disambut pelbagai sorakan mencemuh Guan Eng oleh kira-kira 50 orang di luar Masjid Simpang Enam di Jalan Macalister di sini.

“Kami tahu kamu memang anti-Islam. Kamu tak perlu buka puasa kecuali kamu masuk Islam,” katanya.

Mereka yang hadir turut mengangkat sepanduk mengutuk Lim dan ahli tunggal PAS di negeri itu, Mohd Salleh Man.

“Kamu bakar mercun, ada kami kacau. Pasal apa kacau agama kami?” soalnya.

Mereka turut menyeru Salleh berpindah kedudukan kerusinya dalam DUN Pulau Pinang ke bahagian pembangkang bersama Adun BN, memandangkan parti itu sudah memutuskan hubungan dengan DAP dan PKR.

Tuduhan kerajaan negeri campur tangan urusan fatwa pertama kali dibangkitkan Ketua Pemuda PAS negeri, Afnan Hamimi Taib Azamudden, yang mendakwa semua fatwa negeri perlu disetujui exco kerajaan negeri diketuai Lim.

Tuduhan itu dinafikan kerajaan negeri.
Afnan berkata fatwa hanya perlu mendapat perkenan Yang Dipertuan Agong dan kerajaan negeri tidak berhak memberi pandangannya.

Perhimpunan hari ini juga kecoh seketika apabila pegawai penerangan di Pejabat Ketua Menteri, Zaidi Ahmad, dikepung beberapa lelaki ketika beliau memerhatikan protes itu.

Saksi berkata beliau ditampar.
Beberapa orang turut mengherdik Zaidi sambil memanggilnya “lembu dan barua DAP”.

Zaidi, bekas juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia berpangkat mejar yang pernah dibicarakan di Mahkamah Tentera kerana mendakwa penipuan pilihan raya, menyifatkan tuduhan yang dibuat Hafiz sebagai pembohongan.

Hafiz ketika ditemui menuduh Zaidi cuba membuat provokasi terhadap penyokongnya.

“Zaidi kata saya bohong. Dia membuat provokasi,” katanya.

Anonymous said...

Kesian ted kentot tak dapatkan bezakan pemimpin asing datang melawat masjid dengan pemimpin gayr atau dapig datang masuk masjid sekadar nak berpolitik...

mat over said...

SETIAKAWAN BERSAMA RUNTUHKAN MALAYSIA
JIKA MAHATHIR  PENGKHIANAT
JIKA MAHATHIR DIANGGAP PENGKHIANAT KERANA KELUAR DARI UMNO MAKA BAGAIMANA DENGAN DATUK ONN PENGASAS UMNO YANG TUBUHKAN PARTI NEGARA? BAGAIMANA DENGAN TUNKU ABDUL RAHMAN PERDANA MENTERI PERTAMA YANG SERTAI 46 DAN SOKONG DAP.BAGAIMANA DENGAN HUSSEIN ONN DAN JUGA TENGKU RAZALEIGH??? AH BIJAKNYA PM DATUK SERI NAJIB MEMBACA SEJARAH MALAYSIA DAN SEJARAH UMNO.
DARI TWEET ZAM:

Anonymous said...

Mahathir mengkhianat kerana memfitnah Najib, presiden UMNO dan PM. Memburuk2kan negara dengan berkata negara bankrap dan memberi pelbagai persepsi negatif tentang ekonomi, pelancungan dan lain2. Hal yg sebenarnya negara tak bankrap, ekonomi baik dan pelaburan masuk banyak.

Anonymous said...

dah ade. tapi...jangan bising2 dan jangan dihebahkan. lim guan eng. aku dengar muslimut pas yang cakap semasa pru13 dulu. berapa kupang agaknya dapat dedak. sanggup menipu orang kampung.

Anonymous said...

sekor dah kena pelempang olih mamu penang.

Anonymous said...

kejap lagi terbongkang la tu....

Anonymous said...

sape nak nafikan madey cakap berbelit, suka uturn dan lupa kata2 sendiri?

Anonymous said...

Sehari din pagoh aka ted kentot tak komen di sini maka dirasakan hidupnya tak lengkap. Kini berubah menjadi mat over pulak.... Kesian, kalau komen bodoh memang sah la dari mangkuk lahanat tu.... Siapa lagi kan...??

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Ted kentot pasti akan nafikan... Erk, dah berubah jadi mat over tu.

Tengok la esok lusa, komen lahanat dari 'mat over' pula akan memenuhi ruangan komen blog CTS ni....

Anonymous said...

Kotor masjid. Kafir masok masjid selalunya cari iman. Ini kafir masok Mesjid cari undi dan kuasa.

Anonymous said...

Bukan gitu. Allah akan biarkan mereka bermaharajalela lela ikut suka baru Allah boleh isi dalam neraka. Tidak Kalo sia2 Allah buat neraka. Takkan nak isi neraka dengan pokok petai, pokok bayam atau pokok ceri.

Ted Manoff said...

Bagi kafir harbi makan majlis buka puasa serupa makan kenduri kahwin atau makan di beach party. Kechuali si kafir tu memang nak chari iman, lain lah

Anonymous said...

Sivarasah dah masok Islam dengan nama Musa Sivarasah dan juga Guan Eng dengan nama Yusof Lim. Kit Siang juga dah masok Islam dengan nama Bunyamin Lim. Mereka terpaksa sorok keislaman mereka takut hilang pengaroh dan undi dari kaum mereka. Maklumat ini Ted Pariah dan Din Pagoh yang bagitau. Fuyo

Anonymous said...

Nnt Ted Pariah pulak kena lempang

Anonymous said...

9:36
Akibat terlebih makan taik madey..kau pun sama taik mcm madey...mat TAIK over..hik3

Anonymous said...

Alhamdulillah, PagohPig macai of pakaton dah kena banned.elok sgt tu dh lama dia bermaharajalela beraksi di cts ni mnjadi takibarut harbi..senpena bulan puasa elok kita sekat syaitan pakaton kd pnghasut kita!!

Anonymous said...

Ini lah kelebihan BarDap menggunakan nama2 sensasi...
Maka berbondong bondong lah komentar memaki "mat over" tiruan ini secara tak langsung mengelirukan pembaca2 blog yg masih amatur...bijak kan BarDap

Anonymous said...

Ini lah kelebihan BarDap menggunakan nama2 sensasi...
Maka berbondong bondong lah komentar memaki "mat over" tiruan ini secara tak langsung mengelirukan pembaca2 blog yg masih amatur...bijak kan BarDap

Tolong banned "mat over"

Anonymous said...

agama yang saya paling takut adalah agama Islam.... non muslim

Anonymous said...

Agama Islam juga mengamalkam "double standard " membezakan satu sama lain. Kafir dan orang Islam. :(
non muslim

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates