May 11, 2017

156 Majlis Syura Ulamak PAS Sahkan Cerai Talak Tiga PAS - PKR


Majlis Syura Ulamak PAS hari ini mengesahkan bahawa PAS telah menjatuhkan talak tiga kepada bekas teman setidur, PKR. Kenyataan Media daripada Setiausaha Majlis Syura Ulamak menyatakan:
Majlis Syura Ulamak yang bersidang pada hari ini, 14 Sya’ban 1438 bersamaan 11 Mei 2017 memutuskan bahawa: 
1. Dengan merujuk kepada begitu banyak pelanggaran terhadap syarat-syarat Tahaluf Siyaasi menurut pertimbangan hukum Syarak dan Akhlak Islam, maka hubungan politik Tahaaluf Siyaasi antara PAS dan PKR telah terbatal. 
Antara perlanggaran tersebut ialah: 
a. Tidak menyokong malah menentang sebahagian agenda Islam yang dibawa oleh PAS seperti RUU 355. 
b. Melanggar adab-adab berkerjasama dalam politik seperti menyerang pimpinan PAS dan membuat tuduhan-tuduhan palsu yang merosakkan imej PAS. 
c. Khianat dalam hubungan politik dengan PAS antaranya dengan bekerjasama dengan pihak-pihak yang mahu menjatuhkan kerajaan Negeri Kelantan dan menentang PAS dalam Pilihanraya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar. 
2. Sebarang tindakan politik termasuk urusan pentadbiran Negeri Selangor diserahkan kepada Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dengan merujuk kepada maslahah dan kepentingan Islam dan rakyat. 
‘SEJAHTERA BERSAMA ISLAM’l 
DATO USTAZ DR NIK MUHAMMAD ZAWAWI SALLEH.
SETIAUSAHA,
MAJLIS SYURA ULAMAK PAS 
11 Mei 2017/14 Sya’ban 1438 Hijrah

Majlis Syura Ulamak adalah kuasa tertinggi dalam parti PAS. Pimpinan PAS Selangor perlu akur dengan keputusan itu. Kita tunggu dan lihat sama ada PAS Selangor anak jantan dan wala dengan kepimpinan parti atau sekadar pentingkan poket masing-masing secara menjerit, "Kami sayang Jemin".

156 comments:

Anonymous said...

Hadiah buat umno ketika berusia 71 tahun...

Tanpa PAS siapa la pkr tu ye tak??

Macai pembangang selamat bermimpi dengan fuckatan haprak yang ketuanya si cina DAPig badfengshui...

Anonymous said...

Tak sabar nak tunggu komen Si Ted Kentot Pariah

Anonymous said...

Antara perlanggaran tersebut ialah:
a. Tidak menyokong malah menentang sebahagian agenda Islam yang dibawa oleh PAS seperti RUU 355.

b. Melanggar adab-adab berkerjasama dalam politik seperti menyerang pimpinan PAS dan membuat tuduhan-tuduhan palsu yang merosakkan imej PAS.

c. Khianat dalam hubungan politik dengan PAS antaranya dengan bekerjasama dengan pihak-pihak yang mahu menjatuhkan kerajaan Negeri Kelantan dan menentang PAS dalam Pilihanraya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

-----------------

Karang ade la macai pembangang yang spin cerita pas dengar cakap umno lak... Hakikatnya emimpin pgayr sendiri yang mulut takde insurans....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Dimulai dengan "Sudahlah khairulryezal,..."

Disudahi dengan proottt beserta lambang babi senyum...

Itulah ted kentot anak haram jadah....

Agak tak boleh cari makan, bertukar jadi din pagoh... Tapi sama je bodohnyeeee...

Har har har har har

Anonymous said...

Awat assmin diceraikan ...ngan talak 3...pan kan ada.Boleh jadi cina buta
baru dok berangan nak jadi pee em dah melopong
din sembam pun sama buat survey calon benciramai pee em
lagi best boboi baru kuar suara puji daddy melangit...pee em paling berjasa
betule tu boboi bucuk jasa pada kroni adale

Anonymous said...

kepala Pahs pun ko langkah. kepala Dapig pun ko langkah. kepala defacto pun ko langkah. last-last karma pun ko nak langkah? ish ish

Anonymous said...

Itulah rapussy, mulut longkang. Bukti tarak, sembang bagai nak rak. Terima kasih la sumbangan kamu tu sehingga berlakunya perceraian talak tiga ni.

Anonymous said...

Itulah rapussy, mulut longkang. Bukti tarak, sembang bagai nak rak. Terima kasih la sumbangan kamu tu sehingga berlakunya perceraian talak tiga ni.

Angry bird said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Apa? Pas dan Pkr dah bercerai talak 3? Alhamdulillah.

ted manoff said...

Insaflah wahaii macaii2 sekelian.. Mlm jumaat nii patutnya bykkn berzikir..bukannya mencerca serta adudomba...insaflah ryezall... πŸ˜₯πŸ˜₯Pas dn umno sudah tk releven lagii..majlis syura tuu bukannya mewakili ahli2 bawahan..jgn syok sendiri khairulryezall..πŸ˜œπŸ˜πŸ˜±πŸ™Œ

Anonymous said...

Wow!! Lautan merah di bukit jalil.

Kalah 1 jota lembu kuning di padang ragut dataran merdeka tempoh hari.

Ini bukan adudomba... Ini betul-betul kejadian...

Har har har har... Din pagoh gi mana?? Tengah dinner dengan nika gee ke??

Anonymous said...

Syukur... rahmat di malam jumaat...

Anonymous said...

dulu kau bodek dorang sgt. kau tu
patut bertaubat menjadi baruasss kpd komunis...jgn ss yer dap mmg sayang barua2 dorang..;-) ;-) ;-)

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Zaman pas terhegeh-hegeh dengan pkr ni waktu nik aziz jadi Ketua Majlis Syura Ulama je. Tapi malangnya, anak beliau sendiri pun tak hingin duduk semeja dengan pkr sampai bila-bila... Padan muka nenek jijah dan assmin... Tiada gaya kepimpinan yang menarik perhatian pas pun..

Anonymous said...

Sekarang siapa berperang dengan siapa???

Umno dengan pas ke???

Kah kah kah kah... Jawab la macai fuckatan haprak ooiii

KIAH MURAI said...

Pas pusat : Ayah nak kau bercerai dengan suami kau Zimin tu. Langsung tak hormat ayah!!
Pas selangor: Tidak Ayah!!.Saya tidak akan tinggalkan Abang Zi min sebab abg Zimin "Power". Hanya dia sahaja yg dapat memuaskan nafsu saya zahir dan Bathin. Abang Zimin amalkan makjun pak tani campur madu lebah tualang.

din pagoh said...

Maaf sekadar bertanya, selangor dh dpt mb baru belom??? Live dari b.jalil!! Mana khairulryezall ni!!

Anonymous said...

Assmin dah kene terajang dari kerusi mb ke?? Kesian....

din pagoh said...

Kahkahkah kahkahkah!! Masing2 dtg kerana terpaksa!! Beratus2 bas angkut makcik felda!! Kahkahkah!!!

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 11 Mei - Sambutan Hari Ulang Tahun UMNO ke-71 malam ini dimulakan dengan ceramah agama oleh Ustaz Badlishah Alauddin pada pukul 6.30 petang tadi.

Pengisian ceramah antara lain menyentuh sambutan Nisfu Syaban yang jatuh mulai ba'da maghrib hari ini.

Sejurus selepas ceramah selesai, jemputan akan bersama-sama bersembahyang maghrib yang akan diimamkan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.


Presiden UMNO, Datuk Seri Najib dijangka menyampaikan ucapan perasmian pada pukul 9.30 malam nanti.

Stadium Nasional Bukit Jalil ketika ini telah dipenuhi dengan ahli UMNO yang memakai baju berwarna merah.

Anonymous said...

Kah kah kah kah... Kalah 1 jota lembu kuning oooii... Ye tak??

din pagoh said...

Live dari b.jalil!!!! Tak sabar nk dengar najib berucap!!! Berapa? Berapa? 3ribu utk macai!! Berapa? Berapa? 90juta hadi bawang kahkahkah!!!

din pagoh said...

Kahkahkah kahkahkah!!! Pelajar uitm plk jadi mangsa!!! Mana pegi 3juta ahli umno ni!! Kahkahkah!!!

Anonymous said...

Kah kah kah kah... 1 jota buat lembu kuning pergi padang ragut dataran merdeka.. tahun ni bulan berapa nak buat ek?

Anonymous said...

Kah kah kah... Aku tengok rata-rata 30-an, 40-an yang datang stadium ni... Pelajar uitm mana yang datang tu?? Celah jubor ko ke???

Har har har har

Anonymous said...

CTS jadi jurucakap PAS...padahal dialah paling kuat hentam pas dulu..jilat jgn tak jilat..

Anonymous said...

Hehehe.. agak-agak kenapa perhimpunan bershit takot nak berkumpul kat stadium kan?? Takot tak penuh kerusi ler tu...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

SHAH ALAM: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Selangor yang menyandang jawatan EXCO dalam pentadbiran kerajaan negeri kekal sehingga Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan.

Pesuruhjaya PAS negeri, Sallehin Mukhyi, berkata ADUN PAS tetap meneruskan mandat diberi rakyat dan sebarang perkara berkaitan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan dibincangkan kemudian.

"Perbincangan berkenaan PRU-14 tidak akan babitkan parti lain dalam Pakatan Harapan. "Kita tidak ada persepakatan dengan mereka. Dari sudut hubungan politik, kita sudah tidak ada sebarang ikatan," katanya ketika dihubungi BH, petang ini.

Sallehin berkata, PAS Selangor yakin dengan kemampuan parti untuk berdiri sendiri. Katanya, keputusan Majlis Syura Ulama itu juga dibuat selepas mempertimbangkan kemampuan PAS.

"Kita ikut segala keputusan yang dibuat Majlis Syura Ulama," katanya.

Anonymous said...

PAS bercerai ngan taik...terbaik!!!....bertambah mengelabah lah pakatan taik..hahaha..

Anonymous said...

Assmin ade telor tak, nak rombak exco selangor ni???!!

Anonymous said...

Cts jadi jurucakap pas?? Ye ke macai.. ko dah berapa hari tido ni?? Bangun-bangun terus jadi biol je....

Anonymous said...

Lambang pas ialah bulan tpi knpa pkr berlambangkan mcm bentuk lubang jubo? Dah takde lambang lain ke selain mcm bentuk lubang jubo?..keh3

Anonymous said...



Tuan Admin bagi tiga sebab. Ada 4 sebab memgapa kerjasama PAS PKR dibatalkan.... Lagi satu sebab ialah PKR mensabotg PAS dg masuk bertanding dlm PRK SG Besar dan K Kangsar, kawasan tradisi PAS.
So yang memulakan pertandingan 3,4 penjuru ini sebenarnya adalah PKR.



D.L.C. said...

Felda diwujudkan oleh pemimpin UMNO.
UiTM juga berasal dari inspirasi pemimpin UMNO, khusus utk Melayu dan Bumiputera termasuk Sabah dan Sarawak, dan juga keturunan Org Asli.

Tak jadi salah kalau UMNO sendiri nak bawak generasi2 felda dan anak2 penuntut UiTM ke Sambutan Ulang Tahun UMNO ke-71 secara percuma. Ada undang2 ke yg kata tak boleh kalau nak bawak ahli2 sendiri?

Anonymous said...

Kalo PRN di adakan sekarang
.... Gulumg tikar la Azmin.





Anonymous said...

Betul tu

Anonymous said...

Sebab kelima, langkah kejang ciptaan rapussy yang tidak pernah dipersetujui bersama oleh pas, tapi pihak pas dipaksa juga menerima langkah kejang tu sehingga dapig sarawak berani memutuskan hubungan dengan hadi awang tapi bukan dengan pas, itulah bibit-bibit kenapa pas nampak dapig ni bersikap lebih sudu dari kuah.

Akhirnya, pas sendiri memutuskan tiada kerjasama dengan parti yang masih nak terima dapig sebagai rakan komponen....

Natijahnya, di muktamar pas, suara akar umbi mendesak pas juga memutuskan talaluf siyasi dengan pkr...

PADAN MUKA macai fuckatan taik..!!!

din pagoh said...

Kahkahkah!!! Kata pelajar tk boleh berpolitik!!! Umno buat tkpe, kalau ph buat salah plk!! Kahkahkah!!

Anonymous said...

Ini kali pertama Si Pariah Ted Kentut shor berzikir..demam kot

Anonymous said...

Assmin mana ade telor nak nasihatkan sultan supaya bubarkan DUN Selangor beb...

Anonymous said...



Pelajar Uitm yg ahli UMNO yang datang tu, generasi pelapis umur awal duapuluhan... Korang punya generasi pelapis umur 90 han.

Anonymous said...

Bentok lubang jubo yg dah LONGGO

Anonymous said...

tu budak2 unisel diangkut kesana kemari mcm mana pulak? boleh pulak berpolitik?

Anonymous said...

Berpolitik pegang sebarang jawatan dalam mana-mana parti memang tak boleh la bahalol..!!!!

Ade ke pelajar universiti sokong umno yang pegang jawatan dalam parti waktu mereka bergelar pelajar??? Kalau ade, ko tolong bagi 10 nama....

Anonymous said...

din pagoh tu tengah mengong, nika gee tengah usap2 kepala kotenya. tu yg otak senget, tapi masih nak menyibuk komen.

Anonymous said...

Berzikir sebut nama "anwar berahim, anwar berahim, anwar berahim..." 1000x

Mintak berkat atok peliwat si ANUgerah tuhan....

Anonymous said...



Hebat hebat

Dengan marhaban dg Salawat, khasidah semua cukup, Dan sebelum itu sembahyang Maghrib berjamaah.

PKR ada berani ke buat macam ni?



Anonymous said...

Adam adli, safwan anang, fahmi zainol, Anis Syafiqah tu berpolitik ke atau berpolitaik??

Anonymous said...

Tok imam besar pkr dok dalam penjara lagi...

Anonymous said...

Pkr & pas tak bekerjasama, umno pulak yg inzal?? Kahkahkah..sama saja bala yg menimpa. Pas keluar pakatan, umno berpecah tertubuhnya parti baru. Kekuatan pas boleh diramal, tidak segah mana, umno dah buat survey ke dari 3 juta ahli, berapa yg dah cabut lari??

din pagoh said...

Kikikikikiki!!! Konon nk nmpak islamik,maklum dh dekat pru ni!! Nanti dpn cina ckp lain plk, kahkahkah! Berapa? Berapa? Berapa? 100 utk angkat placard!! Kikikikikiki!!

Anonymous said...

Mamat di atas ni anti betul dgn rafizi. Rafizi dah cakap kemungkinan besar tak bertanding pru 14 akibat kes mahkamah..ni namanya cytro bangang bak kata najib. Marahkan rafizi yg tak bertanding, marahkan dap depan melayu..bodoh namanya. Perjuangan yg sia2. Hahaha

Anonymous said...

Tukang polish telur mat bashah merapu lepas mabuk ketum

Anonymous said...

Pru 14 pas tak lawan umno ke? Jawab la beruk

Anonymous said...

Letak kayu pun orang selangor pangkah. Umno dilevel korup sampai bila2

Anonymous said...

Lembu = shahrizat jalil anak beranak

Anonymous said...

Kikikiki... Itulah adu domba ahli neraka... Tabur fitnah merata-rata...

Anonymous said...

Lembu = shahrizat jalil anak beranak

Anonymous said...

Babi fuckatan suka jawab soalan dengan soalan... Kesian, bodoh nak mampos...!!!

Anonymous said...

Letak kayu pun kayu menang. Umno dah dicop korup sampai bila2 oleh rakyat selangor

Anonymous said...

Tak marah pun pd rafizi...hanya bergurau....hehehe bongok

Anonymous said...

Pas mentahikan dirinya sendiri

Anonymous said...

Telor kurap mader pun ko dok polish kan...hehe

Anonymous said...

Betul tu. Macam lubang jubor rosmah mansor besorrnya

Anonymous said...

Apa kene mengena keputusan rapussy tak bertanding dengan isu 'penyumbang utama' penceraian pas-pkr ni ek??? Relevan ke komen ko ni ha bangkai???

Anonymous said...

Ted ending nape takde gambo babi kesayangan ko...hehe

Anonymous said...

Umno baru kenal tikar sembahyang

Anonymous said...

Kah kah kah... Pas & pkr tak berkerjasama... Jadi jangan harap la nak bertanding satu sama satu dengan bn. Pergi baca bancian invoke dari rapussy... berapa kerusi fickatan boleh menang tanpa pas tu??? 100% semua tempat??

Teruskan bermimpi sambil melancap depan laptop puas-puas....

Anonymous said...

Hj hadi sangat2 tak blh lupa bila geng2 lgbt ni paksa buat pengumuman menghalalkan penggunaan kalimah Allah utk org2 kafir...terkebil2 muka hj hadi rela dlm terpaksa...kesiannn

Anonymous said...

Rosmah sendiri mengaku najib sembahyang tak cukup 5 waktu sebab asyik main golf..apa cerita macai umno nak sembang pasal islam pelbagai. Memalukan..

Anonymous said...

Hehe.. lembu bershit 1 jota, ted kentot habaq hang....

Sejarah tu...

Anonymous said...

Orang selangor tidak rela dibodohkan pakatoon buat selamanya...

Anonymous said...

Buat apa letak kayu, letak anjing pun dapig boleh menang... Tempat ramai cina lahanat la...!!!

Anonymous said...

Hehe.. lembu bershit 1 jota, ted kentot habaq hang....

Sejarah tu...

Anonymous said...

Bertanding 3 penjuru kerusi milik pakatan belum tentu umno menang. Kerusi sendiri tak payah la cerita. Belum menang dah bersorak? Memang keturunan pak kadok kau ni..umno @ pak kadok

Anonymous said...

Patut la dapat mb macam kayu... Hulur 'batang' aiskrim dalam jamban...

Anonymous said...

Hehehe...lembu sharizat lembu ori..
Lembu kuning lembu jadian paling bongok ...hahaha

Anonymous said...

Yang baru kenal tikar sembahyang tu nama ted kentot... Siap berzikir bagai... Anwar berahim, anwar berahim, anwar berahim... Bakal PM ku...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Apa guna kau maki yg tak bertanding, kau cari salah yg tak bertanding? Kau buang masa, buat kerja bodoh. Cikgu suruh study lain, kau study lain. Patut gagal..kahkahkah

Anonymous said...

Orang selangor tidak rela dibodohkan pakatoon buat selamanya..

Anonymous said...

Pas menjauhkan diri dari butir tahi..haha

Anonymous said...

Ya betul. Letak anjing pun umno kalah. Kahkahkah..umno level anjing

Anonymous said...

Shahrizat main dengan lembu. Hahaha

Anonymous said...

Hebat nya rosmah...lobang jobo dia pun pkr bongok dok poja buat lambang parti...hehehe..pkr bongok

Anonymous said...

Hehe... nenek jijah tadah lubang jubor, anwar sakit belakang pun terus jadi kuat henjut beb...

Tapi sebab dah selalu kene palam sampai berlobos, terpaksa la anwar cari lubang jubor yang masih teruna...

Salah pilih jubor, terpaksa meringkuk masuk penjara... Padan dek muka dia...

Anonymous said...

Salahkan khir toyo..dia punca umno selangor dipandang hina sampai skrg. Padan muka

Anonymous said...

Kepala tahi ialah najib razak..haha

Anonymous said...

Najib mati pucuk..rosmah boleh cari pemuda umno gagah mcm kau kasi toron blkg rosmah

Anonymous said...

Tgk youtube rosmah mengaku dalam 1 majlis, najib selalu miss sembahyang sebab gila main golf

Anonymous said...

Tu la... Yang bertanding 2 penjuru milik fuckatan macam kat Teluk Intan pun fuckatn boleh terduduk... Inikan pulak 3 penjuru... Terberak tercirit gamaknya....

Sia-sia rapussy buat bancian invoke guna duit asb & TH dia, si macai pembangang buat bancian syok sendiri dia pulak....

Malu la rapussy ooiii ade penyokong macam anus 10:23 ni... Bodoh tak boleh diajor...

Anonymous said...

Kesian... Anus 10:26 masih tak faham bahasa... Sia-sia cikgu tadika dia ajor, otak duduk celah kangkang kot...

Anonymous said...

Telor dua dinasour tua dalam pakatun kene polish bagi nampak remaja sket...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Kepala cari lobang tahi kat bamboo river...haha

Anonymous said...

Hehe.. macai pembangang mengaku wakil rakyat mereka tu anjing....

Muahahahahahahaha... Kesian ganda lima...

Anonymous said...

Jobo cuma khas utk pkr..
Kecintaan kepala jobo sehingga dibuat lambang parti..hehe

Anonymous said...

Lembu bershit dah confirm memang lembu,tuan mereka suruh masuk padang ragut dataran merdeka... Tak dapat masuk, mengamuk rempuh penghalang...

Alahai, nasib ko la lembu kuning...

Anonymous said...

Hehehe din pagoh bongok tlg jawab...hehe

Anonymous said...

Cai1036 dan auta tak dpt dipisahkan..

Anonymous said...

Kalau yang gila main jubor, ko tak mau tanya ke?? Selalu solat tepat pada waktunya ke???

Anonymous said...

Akhirnya......hehehe mengaku gak pakatoon letak anjing buat wakil mereka...bongok

Anonymous said...

Anon 10:42... Hehe, tak dapat disangkal lagi....

Anonymous said...

Lobang taik katanya kemut keliling, sepat kering tak mampu nak grip habis dah...

Anonymous said...

Tu la, lepas ni kita salahkan pemilik banglo noswimming badfengshui kalau ade yang keluar dapig lagi... Celako celako celako punye tokong, bikin malu kompeni je...

Anonymous said...

Ko yg tak paham..sotong ni le yg rancang langkah kajang jadi kejang..skang dah terkangkang...haha

Anonymous said...

Bro 10:56, si anus 10:26 tu masih budak tadika lagi waktu langkah kejang dibuat... Kita maafkan je la jembalang sekor tu ye... Hehe

Anonymous said...

Pencapaian najib 2013 lebih teruk dari paklah 2008..kalau makin teruk pru 14 ni, sila berambus. Gantikan dengan ds zahid. Hidup zahid hamidi!

anakbochek

Anonymous said...

gendang dah bunyi .. penarinya mana??
sah sahih confirm PAS keluar baris ..apa lagi PH ini lah masanya nak tunjuk hebat..
bubarkan DUN ..buat PRK
jangan banyak cakap nanti mulut busuk...

Anonymous said...

aduyaiii.. sempat ke nak sakau hasil bumi Selangor ni
nak harap PKR.. payah lah.. nek jijah sibuk ngan kelas masakan
DAP .. lulus RUU355 nanti lingkupkan bisness diorang
Mat Sabu ??.... sibuk ngan projek sapu menyapu
PAN ? ... TAT la diorang
Madey karala jer yang tinggal ... itu pun kalo dia tak tinggal terus kat Oman

Anonymous said...

Alhamdulillah..
Rahmat Allah SWT buat penyatuan umat Islam dan memperbaiki kerosakan yang dibuat oleh perosak-perosak yang bersarang dalam Pakatan Haprak!

Sempena dengan Nisfu Sya'ban dan kedatangan Ramadhan, Majlis Syura PAS mengambil pendirian yang terbaik selaras dengan peradaban memartabatkan Islam dan umatnya.

Selagi mana berada bersama golongan TOGHUT dan MUNAFIQUN PgayR, PAS akan dirosakkan secara total dari dalam. Akan lagi chap 'KUALI' kedua, ketiga dan seterusnya jika berkawan dengan puak2 perosak Melayu dan Islam ini.

Syabas PAS, khususnya kepada Majlis Ulamak PAS. Kemenangan bukan terletak kepada menguasai Putrajaya tapi menjadi boneka KUffar dan Munafiqun. Kejayaan ialah bila PAS bebas sebagai sebuah wadah Islam melalui politik

Alhamdulillah!
Takbirr!

Salam Nisfu Sya'ban-Ramadhan

Anonymous said...


Ceramah Nisfu Syaban pembuka sambutan UMNO 71

KUALA LUMPUR 11 Mei - Sambutan Hari Ulang Tahun UMNO ke-71 malam ini dimulakan dengan ceramah agama oleh Ustaz Badlishah Alauddin pada pukul 6.30 petang tadi.

Pengisian ceramah antara lain menyentuh sambutan Nisfu Syaban yang jatuh mulai ba'da maghrib hari ini.

Sejurus selepas ceramah selesai, jemputan akan bersama-sama bersembahyang maghrib yang akan diimamkan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.


Presiden UMNO, Datuk Seri Najib dijangka menyampaikan ucapan perasmian pada pukul 9.30 malam nanti.

Stadium Nasional Bukit Jalil ketika ini telah dipenuhi dengan ahli UMNO yang memakai baju berwarna merah. - UTUSAN ONLINE


p/s: Alhamdulillah. Inilah sepatutnya UMNO garapkan. Perjuangan Alif Baa Ta berlandaskan Islam. Sayang, 22 tahun Madey mensekularkan UMNO.Jgn harap zaman Madey UMNO akan ada program begini. UMNO terlalu jauh dr Islam dan terlalu sekular semasa Madey menjadi Presiden. BIla cerita pasal UMNO zaman Madey hanya berkisar pasal batang tubuh Melayu, dan soal materialistik.

UMNO dirosakkan oleh Madey dr segenap aspek.
Alhamdulillah. Berbeza dengan kepimpinan Pak Lah dan DS Najib. UMNO terbaek!
Cemuhan dan fitnah takkan memadamkan kebaikan!

Alhamdulillah!
Salam Nisfu Sya'ban-Ramadhan
#PenyatuanUmmah

Anonymous said...

KE-71 Lautan merah banjiri Stadium Nasional Bukit Jalil

KUALA LUMPUR 11 Mei - Lebih 80,000 ahli UMNO yang memakai baju berwarna merah sudah memenuhi Stadium Nasional Bukit Jalil bagi menyambut Hari Ulang Tahun UMNO ke-71.

Angka itu dijangka melepasi 100,000 orang sedikit masa lagi. Lautan merah memenuhi stadium tersebut sejak pukul enam petang tadi.

Turut kelihatan hadir bekas Presiden UMNO, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan pemimpin-pemimpin komponen Barisan Nasional dan duta-duta negara asing. - UTUSAN ONLINE

....................................

kecewa Madey dan Boboi.. Kit Sial lagi kecewa.. PAS dh jahanamkan tipu daya mereka. UMNO pulak mengorak langkah laju menuju PRU14

Insya Allah dgn doa dan keberkatan Malam Nisfu Sya'ban ini semoga Allah SWT terus memelihara UMNO dalam landasan yng benar, diperbaiki dan dimenjadi tonggak kekuatan Melayu Islam di Nusantara dan PAS menjadi blok terbaik kepada penyatuan Ummah dan mengimbangi UMNO, seterusnya dapat menjalin hubungan poltik yang manis. Pemerintahan campuran UMNO-PAS juga semoga sebagai hikmah. Semoga Allah SWT memberkati Malaysia tanah air tercinta ini dan pelihara dari musuh2 Laknatullah ini. Ameen

ted manoff said...

Sayangnya yg hadir pun terpaksa..habis semua warga2 tua dipaksa hadir..dptlah baju merah dn wang sorang 50..kesian nmpak sgt terdesaknya umno dlm usaha utk menunjukkn sokongan..pelajar2 diperalat utk meramaikan majlis..agaknya kalau pm najib kentot semasa berucap semuanya angguk2 saja...πŸ½πŸ·πŸ—

din pagoh said...

Pagi KRO!! Wah cuma 10 ribu saja yg hadir!! Mana pegi 3 jota ahli tu?! Yg nampak hadir semalam termasuklh nepal,bangla, indon yg bekerja berhampiran!!

Anonymous said...

Nik Aziz memamg mahir ilmu ugama. Tapi bab ilmu politik dia bodoh kena main selalu

Anonymous said...

7 kali pergi china sejak 2009 menandakan najib razak benar2 dah terdesak. Pagi ni pergi lagi..mintak ikhsan longgarkan sekatan modal. Jangan lupa cium kaki presiden china.

Anonymous said...

Hehehe..auta dan klenton mmg tak dpt ko pisahkan...hehe

Anonymous said...

Yang datang tu gumbira kerana dapat bersama2 hadir dalam wadah perjuangan bukan kerana duit..semangat umno waja seperti keris sepoh besi khursani. Bukan macam semangat PKR seperti kepala Butoh yang sat keras sat lembik

Anonymous said...

pada yang berkenaan sedang mencari tempat simpan barang hasil dari kerja berat selama ini boleh maklumkan pada saya..
masih ada ruang nak simpan puluhan kete mewah..moto besau .. tempat terlindung dari pandangan orang luar ..pendek kata selamat la
cuma kalo nak simpan banglo atau sidekick.. cari tempat lain la

Anonymous said...

Wow hebat tul lautan merah,bertambah meriah tanpa kelibat mantan 22 thn (lari mlm)
bayang bekas tp yg dipecat dan ditendang,hatta susuk np yg juga lari mlm
ditambah gemilang ahli mt yg dilantik - dipecat dan diterajang keluor walaupun lampu stadium memancar-mancr...

Anonymous said...

Syukur pas putuskan talak tiga...kita tengok iskandar sallihin dan anak buah pas berani cabut ato tidak...anak buah takut kebuloran mcm pas penang dengan keadaan kos hidup yg semakin mahal angkara najib...lobai2 dah kayer bila bedal 90 juta...

Anonymous said...

Pegi sembah tapi kena tipu..

Anonymous said...

Telor madey kurap tapi masih dihormati dunia..oman masih jemput berucap.
.telo perompak tak ade yg nak psndang..

Anonymous said...

Pas dah talak 3...

Hari ni ke Budiman angkat sumpah MB baru Selangor dari PUKI?...semlm tak jadi....senyap jer...

Anonymous said...

Pas Selangor tak yakin 4 yb pkr akan cabut dari pkr?...kesian lah Noh omar Jamal jamban dan lobai Pas...termimpi2 nak rampas selangor...dia orang ni tak sembahyang hajat ke?...
Kalo semayang hajat pon tuhan tak terima doa orang busuk hati dan akhlak jahat..
Macai belajar ugama dengan lobai pas...lobai pas telan 90 jota duit haram...

Anonymous said...

SAKIT MATA KE? SAKIT HATI KE? JANGAN CAMTU TED KENTUT..NANTI CEPAT MATI.

Anonymous said...

ADOIII...SAKIT MATA RUPANYA. SAMPAI BERDESUP DALAM HATI. JANGAN MACAM TU...

Anonymous said...

Oooo..Oman jer jemput kira satu donia hormat...hehe..bongok

Anonymous said...

Benar sekali...

Anonymous said...

Ted sedang melayan perasaan sakit hati tak terhingga sambil membuat andaian2 celah jobo nya...haha

Anonymous said...

Ayat macai yang kecewa bila kena cerai talak 3... Meroyan la kau sampai mampus...kikikiki

Anonymous said...

Salihin dah awal2 umum kekal dlm kerajaan pkr selangor...kemungkinan
-pas Selangor ingkar arahan pas pusat
-pas main wayang
- Pas selangor berantakan dengan pas pusat..
Yg jelas ahli2 pas selangor takut kebuluran mcm pas penang sekira umno dan pas gagal rampas kuasa...pad selangor dlm dilemma..kos sara hidup yg melambong angkara najib makhlok perosak negara menyulitkan ahli2 pas selangor buat keputusan...lobai2 pas mudah buat keputusan kerana dah bedal duit haram 90 jota...lobai pas tak kisah basib ahli2 pas diselangor yg akan kebuluran....dapat 90 jota tak mahu agih2kan kpd ahli2..sibuk nak beli kete mewah...
Ki aku agli pas mudah jer...jumpa Azmin istihar masuk pkr dan mintak azmin kekal jawatan...kasi ajar sikit lobai pas yg tamak dan pentingkan diri sendiri..

Anonymous said...

Tak rugi ape2 poon..macai dan umno yg kecewa ..pas talk 3 pon tak boleh rampas selangor...
Kwang...kwang
.kwang..kuek...hu4..usaha sia2..

Anonymous said...

Macai yg kecewa pas masih nak sekelambu dan bersama Azmin dlm kerajaan selangor...mimpi nak rampas tak pernah jadi kenyataan
.

KIAH MURAI. said...

Pas pusat :. Ayah mau Kiah bersama dengan si Budi tu, Apa kurangnya si Budi tu?. Orangnya berharta lagi budiman!!.
Pas Selangor:Tidak Ayah!, Kiah tak mahu si Budi tu!. Kawan kawan Kiah kata ,si Budi ni kaki PUKI. Kiah tak rela nak serah tubuh pada si PUKI tu.....

Anonymous said...

KEPUTUSAN MAJLIS SYURA PAS YANG PELIK DAN KELAKAR....

Tentunya semua orang sudah sedia maklum dengan keputusan Majlis Syura Pas semalam yang secara sah memutuskan hubungan parti

Dato Ustaz Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh
Setiusaha,
Majlis Syura Ulamak Pas

11 Mei 2017/14 Sya’ban 1438 Hijrah.

Bagaimanapun, jika diperhalusi keputusan itu adalah pelik, malah kelakar bagi sebuah parti yang berdiri atas nama Islam kerana Pas hanya memutuskan kerjasama berbentuk politik saja dengan PKR, tetapi tidak berkaitan kedudukan dalam kerajaan negeri Selangor.

Untuk kedudukan dalam kerajaan Selangor yang melibatkan 3 Exco serta dianggarkan kira-kira 5,000 ahli Pas yang turut menerima pelbagai jawatan dan gaji, Majlis Syura seperti dalam keputusan nombor 2 menyebut, "urusan pentadbiran Negeri Selangor diserahkan kepada Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dengan merujuk kepada maslahah dan kepentingan Islam dan rakyat."

Bukankah selama ini kita diberitahu, selepas muktamar membuat sesuatu keputusan, pihak yang paling tinggi untuk memberi kata putus ialah Majlis Syura Pas?

Tetapi, kenapa dalam soal kedudukan dalam kerajaan negeri yang melibatkan 3 Exco dan kira-kira 5,000 penerima gaji daripada kerajaan negeri, keputusan akhir diserahkan balik kepada Jawatankuasa Kerja Pas Pusat yang diketuai oleh Hadi Awang sendiri untuk membuat keputusan?

Anonymous said...

Pas dah belajar dengan umno dan naji MAIN WAYANG DAN SILAP MATA..
NOH OMAR JAMAL JAMBAN KECEWA DAN MACAI BODOO2 GILA BABI

KIAH MURAI said...

Pas pusat: Ayah malu pada jiran jiran dapat anak yang begini. Masih bersekedudukan setelah bercerai.
Pas selangor : Peduli apa orang kata!!. Yang penting Kiah tetap bahagia bersama abg Zimin. Abang Zimin punya POWER.

Anonymous said...

Budi tu nampak jer baik tapi kuat klentong dan sekongkol dengan perompak makklok persak negara....BERAIR JUBOR MACAI BODOOO2..

HAHAHAHAHAHA...KUUEEEK...

Anonymous said...

Asal kan Kiah tak kebuloq...Ayah dah bedal 90,jota duit haram tak malu plak?...

Hahahaha...kueek
.

Anonymous said...

Umno loves Pas

Anonymous said...

Skrip POWERFULL untuk macai BLODIFOOL....kuek...kuuukeeeek..

Anonymous said...

Lobai Pas love Umno very very very Much..

Anonymous said...

Untuk makluman kpd pembaca ku sekalian yg budiman skrip diatas tiada kaitan langsung dengan sesiap pon samaada yg dah mati dan yg masih hiduup ato yg hampir2 nak Manpoos..

Anonymous said...

Lobai Pas Love Umno Dirty Ringgit..

Cik Jah Ulu Jempol said...

Cik Jah nak ucapkan terima kasih lah kat umno ,sudi bawa cik jah secara percuma ke stadium malam tadi. Pes taim cik jah dapat masuk stadium tu . Bangga dan suka sangat cik jah,dapat duit, dapat baju sama topi,dapat roti gardenia sama air ribena . Berkotak roti cik jah bawa balik naik bas. Pagi pagi ni cik jah dah sedekah roti tu pada anak anak jiran yg belum akil baligh tu. Cik Jah ada gak pada diorang tu" jangan lupa undi umno pada PRU14 nanti. Terima Kasih Umno.

Anonymous said...



Harta sepencarian Misti di faraid....

In tidak, sorang saja duk sakau, segala dieg le, sgala splash lah , bag plastic 20 hsen pun nak sakau juga.

Anonymous said...

Yang anu tu dapat dak?

Anonymous said...

Kalau tgk posting macai Pakaton sejak 2,3 hari ni mengandakan kutukan dan fitnah bukan2 pada umno, bkn pada Rosmah lagi menunjukkan mereka tahu mereka sudah diperingkat teruk- zon merah..dan masuk malam mulia Nisfu Sya'ban semalam beberapa movement menarik dari PAS dn juga himpunan besar UMNO semalam menambah derita dan sakit hati pengikut tegar PAKATOON.

Syukur Alhamdulillah, lautan ahliUMNO yg dtg smlm bukan kerana baju merah, tp kerana semangat yg ditiupkan oleh kepimpinan DS Najib dn DS Zahid. Keutuhan UMNO cukup terbaik pada masa ini menggerunkan musuh2.

Ds Zahid menjadi imam solat jemaah yg besar semalam dan di ikuti ceramah Agama Nisfu Syaban..Allah satu yg hebat dn menyejukkan hati dan membawa keberkatan dari Allah Taala.. Hal ini tak pernah wujud di zaman satu presiden kleptokrasi duitan 22 tahun menipu ahli umno dan dirosakkan umno tanpa pgngn Agama.

Syukur pd Allah, pg yg indah ini istimewa bersama PAS yg secara tak langsung akn menentng kuffar harbi dan org munafiq pakatan harapan@ haprak LAKNATULLAH.
TK sabar rasanya utk turun mmbntu jentera2 PRU UMNO PAS ini.. Satu perasasn smngt dan luarbiasa keterujaan kali ini.Insya Allah.
Senoga Allah SWT merahmati usaha kepimpinan umno DS Najib, kepimpinan PAS TG Haji Abdul Hadi untuk mndatngkan Kun Fayakun dari Alah Taala, mengalahkan Pakatan Hatapan@ Haprak LAKNATULLAH ini dgn kehinaan! Di menangkan UMNO PAS BN dgn majoriti besar, negara terus aman sejahtera dan makmur. DS Najib dn TG Haji Hadi akan dikenang sebagai simbol kehebatan Melayu Islam dn penyatuan ummah yg amat dibenci digeruni musuh2 ALLAH TAALA!!

#PenyatuanUmmah
#TumbangPakatan

Anonymous said...

Mcm org sewel posting berlakon mcm tu. Parah dah puak2 ted salwah matgubok ni.. Tgk jelaa apa nk jd.. Umno pas makin mengukuh gerak kerja pru14.. Pakaton tgh kira kerusi kosong ceramah xde org dtg.. Boboi sibuk cari undi siam jerlun.. Melayu xsokong lg dah anak penyamun tua ni..

Anonymous said...

Pagi hari jumaat yg mulia ni eloklah istighfar banyak2...bukannya buat skrip yg mengarut2 dan komen yg bukan2. Jgn gunakan ruang ni sebagai peluang utk mengumpul dosa.

Anonymous said...

Hehe tgk je lah macai pakaton tgh meroyan.. Pbpm Loves kapir harbi pan loves tokong pgayr loves lgbt..

Anonymous said...

Gile kronik macai pakaton chap munge neh.. Smpai buat skrip perbualan amende.. Xubah mcm pesakit jiwa Hosp Tg Rambutan.

Anonymous said...

Pas dah belajar dengan umno dan najib SUPAYA TIDAK MUDAH MAKAN TAHIK PAKATAN TAIK MCM KAU..
KAU DAH GILA TAHIK BABI AKIBAT KECEWA.

Kuek kuek kuek..usha sia2

Anonymous said...

Alhamdulillah, hari Jumaat yg indah di pertengahan akhir Sya'ban ini menambahkan kekuatan ummah di Tanah Melayu ini.

Sambutan UMNO 71 sgt tepat semalam dengan susunan program yg menepati suasana. Menambahkan lg kekuatan semangat ahli2 ya Allah moga diberkati oleh Mu kpd kami ini bersama pemimpin yg disayangi DS Najib Razak serta kepimpinan UMNO Malaysia.

Tidak lupa jg ya Allah berkatilah usaha dan penyatuan yg dilakukan TG Haji Abdul Hadi Awang yg sgt getir dan penting ketika ini untuk menyelamatkan ummah dari dirosak ditipu oleh sekelompok manusia jahat, zalim, perosak dan penipu dr klgn kafir harbi dan puak munafik inj.. Jahanamkanlah kesatuan mereka, lumpuhkanlah kekuatan dan gerakan mereka ini spy rakyat celik mata dn menentang politik mereka dan kuburkan gerakan polituk mereka kali ini.. AMEEN YA ROBB. AMEEN YA ALLAH YA MUTAKABBIRR!!

#PenyatuanUmmah
#TumbangPakatan

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates