May 10, 2017

137 Hebat Pulau Pinang, Dari Ketua Menteri Sampai CEO Pusat Zakat Makan Rasuah

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Pusat Urus Zakat (PUZ) Pulau Pinang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk membantu siasatan penyelewengan dana zakat sejak 3 tahun lalu. Turut ditahan adalah beberapa orang pegawai PUZ dan kontraktor.

Ini adalah kali pertama dalam sejarah PUZ di mana seorang pegawai badan Zakat Pulau Pinang ditahan SPRM untuk siasatan. Amat memalukan.

PUZ adalah di bawah pengawasan Majlis Agama Islam Pulau Pinang di mana Salleh Man, ADUN tunggal PAS (mungkin juga berubah menjadi ahli PAN sekarang) adalah yang Di Pertuanya. Manakala EXCO yang bertanggungjawab ke atas PUZ adalah Abdul Malik Kassim dari PKR

Salleh Man (Adun PAS / PAN Permatang Pasir), YDP MAIPP adalah juga Pengerusi Lembaga Pengarah Zakat Pulau Pinang. Salleh Man sebagai Pengerusi Zakat Pulau Pinang beliau seharusnya bertanggungjawab terhadap penyelewengan yang berlaku semasa Zakat Pulau Pinang berada di bawah seliaan beliau.

Begitu juga Malek Kasim (PKR Batu Maung), Exco Hal Ehwal Agama Islam perlu bertanggungjawab terhadap apa yang berlaku dalam Zakat Pulau Pinang. Mereka adalah sebahagian daripada Kerajaan CAT DAP Pulau Pinang. Mereka perlu bertanggungjawab.


Fahmi Zainol, Pengarah Komunikasi PKR dalam laman sosial Twitter beliau menuduh CEO Zakat Pulau Pinang yang ditahan SPRM adalah ahli UMNO. 

Setelah 9 tahun Pakatan Rakyat / Harapan perintah Pulau Pinang, adakah mungkin seorang ahli UMNO dibenarkan memegang jawatan utama sebuah agensi kerajaan negeri Pulau Pinang? 

137 comments:

Anonymous said...

Kerajaan Pusat lagi hebat. Dari PM sampai Menteri, MB ketua Menteri, Exco 2 kerjaan negeri, semuanya rasuah terang terangan, tapi tiada sebarang tindakan pun di ambil. HEBAT.....

ted manoff said...

Sudahlah ryezall.. Tangkapan sprm nii bukti kerajaan negeri tulus dlm menjalankan tugas..umno dan rasuah berpisah tiada..pm najib patut malu..💸💸💸💰

Anonymous said...

Cm rasuah tak de duit dlm akaun peribadi...tuduhan pon mcm longgar jer..bukti taman manggis loyar Apandir tak pakai pon..susah payah Rahman dahlan tunjuk dokumen taman manggis sebagai bukti dan ajak lge debat...susah payah macai melompat kegembiraan bukti taman manggis....hi3..

Anonymous said...

Yg ade duit dlm akaun 2,6 billon dan 42 jota dlm akaun tak didakwa...sprm dah siasat fbi dah ade money trail..semua dinafikan fitnah...nafi pakai air lior....pendakwaan terpilih..

Anonymous said...

Najib muka slumber cap ayam..

Anonymous said...

Bahaya sungguh virus sus scrofa , mudah berjangkit.dari kaldai ke itik dan membuat gagak menjerit2 salahkan kucing
KKM PATUT AMBIL TINDAKAN MEMUSNAHKAN HEWAN2 YG TERKENA JANGKITAN.

Anonymous said...

Lawak betul org pkr ni. Ada ke lojik org kuat umno disuruh terajui agensi kerajaan Dap.
Mamat pkr ni ke yg kantoi melancap dpn laptop dulu tu?

Anonymous said...

Mara beli aset di ostralia terlajak mahal senyap sepi...KBS lesap 100 jota dah lebih setahun sepi jugak..

Anuar musa disiasat tak tahu ape kedudukanye sepi jugak kah akhirnye..

Anonymous said...

Najib beli ladang peter sondakh terlajak mahal tak de pihak ambil kisah..

Lembu nfc kak ijat tak de sekor pon duit kerajaan puluhan juta lesap pon sepi..

Anonymous said...

Bagus ko mengaku bahawa Pakatan Seribu Harapan bukan lagi Pakatan Bebas Rasuah. Makanya senanglah pengundi nak pilih antara devil cauvinist atau devil suci. Bukan aku cakap tapi Tok Dey yang cakap macam tu. Wakakaka.

Anonymous said...

Amgin tak de ribot pon tak de tiba 2 jer ko buat lawak plak..

Anonymous said...

Kalaulah Triumph lantik Klenton jadi tukang pungut hasil AS, bukan saja Republikan akan melenting malah RBA dan ABU yang duduk jauh dari AS pun akan geleng2 kepala kerana lantikan itu jelas tak masuk akal! Kah4

Anonymous said...

Orang yg rasuah mesti dihukum tak kira siapa...tapi ko nak lindungi perompak...otak senget sebelah?...

Anonymous said...

Tapi jangan pelik kalau penyamun forex di lantik jadi penasihat.

Nasihat apa? TST!

Kik5

Anonymous said...

Dap dah lapor polis siasat RBA...polis senyap jeer..rupnyer RBA milik umno patut polis tak berani usik...mungkin ko ketua RBA kot..

Anonymous said...

Kenapa ko tak repot polis penyanun forex..takutm?

Anonymous said...

Ko ingat aku ini beso sangat macam PGayR sampai boleh lindungi En Lee Watt? Oho aku kecik jer.

Anonymous said...

Sebab aku beranilah atok tu blah masuk Pakatan Seribu Harapan. Sebab ko takutlah ko bentang karpet merah buat penyamun tu! Kah5.

Anonymous said...

Akaun ko ker.

Anonymous said...

Kan ker atok ko dah buat aduan dan tadak kes. Kalau atok ko betoi tentu dai dah buat rayuan. Atok tu salah, sebab tu dia sedang gigit jari. Kah4.

Anonymous said...

Mamat fahmi tu serius atau perli Tok Non. Dia tak sedar ke ketua dia adalah totok Unmo? Hi hi cari pasal yer.

Anonymous said...

Imdb tlg bg bukti.

Anonymous said...

Saham Peter naik harga. Saham terowong jatuh berdebob.

Lembu ijat tak masuk cell, tak pasai2 penuduh yang merengkok

Kesimpulannya kerana pulut santan binasa.. kik5

Anonymous said...

Jemput tidak undang tidak tetiba jer ko masuk. Sebab itu bila orang ketawa ko ingat orang ketawakan ko. Perasan lebih. Hik5.

Anonymous said...

Bukan saja RBA milik unmo tapi ABU juga milik unmo. Sebab tu pembangang terus-terusan gigit jari: rupa2nya ABU dan RBA sokong unmo dan bukan PR. Cian depa kena main. Kik3.

Anonymous said...

Ini cuma satu lagi bukti pagar boleh makan padi. Selebihnya apapun fahaman, ideologi dan anutan si pagar, usah cepat-cepat mendabik dada: "pagar yang kami lantik tak makan padi punyer" Fuh itu sudah takbur namanyer. Nah orang takbur juga padinya dimakan dek pagar sendiri. Sian!

Anonymous said...

Pakatan ni asal kantoi je tunding kat UMNO. Nampak tak kebangaangannya. Sampai bila kamu tu nak jadi betul? Bangkai gajah tu ada dalam Pakatanlah...itu yg patut kamu betulkan. Bukan salahkan UMNO.

Anonymous said...

Tolong bagi bukti najib tak merompak...tolong dedahkan laporan odit 1 mdb?..

Anonymous said...

3.55 En lee watt dah liwat ko ler...dan ko plak dah lee wat sefool yg kena rogol takut melawan.
.hi3..

Ko plak lindungi ketua prompak ...hi3..

Anonymous said...

Tolong bagi bukti najib tak merompak...tolong dedahkan laporan odit 1 mdb...hi3..

Anonymous said...

Taik najib ko tutup dengan tangan..

Anonymous said...

3.59...eleh berani merapooo...repot lah...

Anonymous said...

Apa??? RBA dan ABU sokong umno? Kalau mcm tu hanyaTAIK jer yg sokong ph..pasal tu komen macai2 kosong takde isi..kalau ada isi pun isinya adalah taik taik taik...hi3..

Anonymous said...

Akaun atok ko.
sape kata tak dek kes... loyar buruk apandir?...ko main silap mate yek..
Kalo tak dek kes tak jadi bahan lawak antara bangsa ...laporan odit tak perlu sorok..
...

Anonymous said...

Macai taik dah masuk..hi3...

Anonymous said...

Sape yg perlu sokongan RBA..perasan plak sibodoo ni

Anonymous said...

4:50...Taik najib kau jilat dan makan..dia tak bagi kau dedak tapi bagi kau taik..habis taik pakaton kau mkn lps tu minta lgi taik najib..lps ni minta lgi taik mak badak ye..tentu dia bnyak taik untk kau mkn..hi3..

Anonymous said...

Taik guan eng kau simpan dlm peti ais supaya dpt buat hidangan raya.

Anonymous said...

Pemakan taik rupanya kau ni.

Anonymous said...

Taik jho lo ko tutup dengan ape?..tahik reza aziz ko simpan kt mana?.tahik 2 ekor arab abu dhabi dlm seluor koo...

din pagoh said...

Alamak!! Sembang pasal taik pula? Taik khairulryezall sapa pulak nk tutup!! Bau melantong!! Puii

Anonymous said...

satu donia dah tahu sprm takkan sentuh orang unmo punya. waima si atok mantun unmo tu pun sprm belum berani sentuh meskipun puluhan tahun LKS melalak suruh cekup hidup2. makanya dari situ saja donia dah boleh agak bahawa COE PUZ tu terang-terang bukan orang unmo tapi orang PgayR. sebagai foot notes: jangan lupa bos PgayR adalah Jerung pertama yang berjaya ditangkap kerana menyeleweng. dan penangkapnya adalah atok mantun unmo jua. kah5.

Anonymous said...

duit PUZ kena sekau

duit gereja kena kebas

duit kuil kena tibai

duit terowong kena lipat

duit plastik masuk poket

oh penang mu. apa nak jadi

Anonymous said...

"din pagoh said... "Alamak!! Sembang pasal taik pula? Taik khairulryezall sapa pulak nk tutup!! Bau melantong!! Puii"

Aku rasa eloklah jgn tutup aje taik tu, adalah lebih baik sekiranya din pagoh makan saja taik tersebut utk meringankan penderitaan saraf otaknya.

Anonymous said...

Dah2 jangan gaduh2.....dua2 bukti ada
Satu dlm seluor kecik madey,manakala satu lagi bawah toupee nek semah
Kalo berani gi ambik....

Anonymous said...

Mengikut ilmu teropong sakti Bomoh Malaya yg skrg dlm jagaan rapi Mat Gunong, Mat Gunong telah menyatakan tanpa ragu2, melalui satu sidang media yg dihadiri oleh pengamal2 ilmu teropong sakti yg diketuai oleh Pemegang teropong sakti The Pirates of the Caribbean, bahawa UMNO/BN akan menang besar dlm PRU14 nanti.

Ini terjadi krn pemberi2 komen PH yg diketuai oleh macai2 parti cap munger telah memperlihatkan taraf pemikiran yg amat rendah sekali dgn komen2 yg layak dikatakan setaraf longkang kumbahan kubang babi muncong senget, didlm blog CTS.

Begitu besar sekali pengaroh blog CTS yg tidak diketahui oleh macai2 ngok semua, mengakibatkan PH berterusan putus harapan.

Anonymous said...

Tahniah CTS, blog anda menjadi tempat lepak puak2 pembangkang utk capai kpi masing2 walaupun komen entah apa-apa.

cts said...

Terima kasih! Janji cukup bulan 6 angka masyuk!

Mat Gunong said...

Cybertrooper PICISAN umno kena auta lagi dengan CTS raja spin. Mangkuk hayun tu sudah berkhidmat dengan pusat zakat p.pinang semenjak tahun 1985 lagi, bukan semenjak PH ambil alih P.Pinang. Awat CTS dok kantoi mengencing ahli ahli umno yg berfikiran lemah dan mudah diperbodohkan. Bila budaya membenarkan yg bodoh dan menghalang yg lebih bijak untuk menganggotai Umno. Hasilnya umno jadi lubuk kepada orang orang yg bodoh sahaja.

Mat Gunong said...

CTS pun dah berperangai macam pendita yahudi.menyembunyi sebahagian fakta untuk memutar belit kejadian yg sebenar. Haram tu!!!.

Anonymous said...

Ini kes cuai. Cuai dalam pemilihan penjawat macam kecuaian yg berlaku dalam kes Yawas.

Anonymous said...

Jgn fitnah bukti please..tak ada bukti duduk diam2.. Dah ada bukti nak report k buat didang mcm rafizi pun tak kisah..ok

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Trump pecat pengarah FBI sebab tak berjaya tangkap najib ke????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

bukan macam itu bro, apa yang aku dengar ialah pengarah tu di pecat kerana tak berjaya bantu 3 stooges untuk tumbangkan najib, tu yang Presiden bengkek dibuatnya. kik5

Anonymous said...

Kih kih kih... Salah sekornya naib presiden parti jubin tu....

Pergi amerika makan angin sambil selfie-selfie... Hasilnya tarak...

Kesiannya jadi macai pembangang... Tak lama lagi tukar tiang gol, cakap bila masa pulak pembangang kata fbi nak tangkap najib....

Muahahahahahahahaha..

Macam kes sepina la... Ade jugak bahalol yang mintak bukti sebegitu... Tu tandanya bodoh asyik hanggok2 je...

Har har har har

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 10 Mei - Harga petrol dan diesel masing-masing mengalami penurunan sebanyak 10 sen dan 13 sen bagi minggu bermula 11 hingga 17 Mei ini.

Mulai tengah malam ini, petrol RON95 akan dijual pada harga RM2.01 seliter berbanding RM2.11 seliter seminggu lalu.

Bagi RON97 pula dijual pada harga RM2.29 seliter berbanding RM2.39 seliter berbanding tempoh sama seminggu lalu

Anonymous said...

Ramai macai "troll" kat sini. Banyak dedak masyukkkk... Tu pasal suka melangok kat sini.

anakbochek

Anonymous said...

Sendiri tulis sendiri komen ke? Macai najib dah gila. Orang cerita pasal najib dia mabuk cerita pasal trump. Gila2..takda kena mengena

din pagoh said...

Dengar sini macai sekelian!!!! Esok hari penyamun2 akn berkumpul utk bincangkan mcm mana nk samun duit rakyat!! Jadi rakyat jgn tertipu dgn lakonan lanun2 ni!! Agenda mereka tdk lebih dari membesarkn perut dn kroni mcm rauf yusof!! Jumpa disana KRO!!!!😜

Anonymous said...

1mdb, tlg bg bukti.

Anonymous said...

Bantuan permulaan pelajaran, meluluskan biasiswa tahunan anaknya tanpa melalui ,
Jabatan Hal Ehwal Agama Islam P Pinang.
2016 mempertahankan tindakannya memberi bukan Islam menyampaikan pemberian zakat kpd yg layak...apa maksud tersirat?

Anonymous said...

Siapa yang sendiri tulis sendiri komen tu anus 8:25??? Atok madey kayokutty ke???

Anonymous said...

Mintak kat arul kanda..si kambing hitam najib

Anonymous said...

Bila fbi nak tangkap najib ni?? Lembab betul la fbi tu.. memang patut pengarah dia kene tukar pun... Ganti dengan ted kentot...

Anonymous said...

Ada ke CTS tuduh orang pusat zakat tu orang PAS ke, orang PKR ke atau orang PAN? Even orang UMNO sekali pun tapi kejadian ini memang amat memalukan. Camano pegawai di negeri khalifah Lim@umar yang ada CAT boleh terlibat dalam perbuatan macam ni? Khalifah Lim perlu bercuti. Ehhh... bukan ke memang dia patut letak jawatan sebab rasuah banglo terlajak tapi buat muka tak malu selamba babi tak nak letak jawatan. WTF man.

anakbochek

Anonymous said...

Bukan mintak sama tony puaka ka??

Anonymous said...

Syok sorang2 cerita pasal fbi. Ni yg najib panggil bangang.

Anonymous said...

Din pagoh aka ted kentot... Sila jawab...

D.L.C. said...

Peguam Negara AS Loretta Lynch kena pecat.
Skrg Pengarah FBI pulak kena pecat.

Dua2 kena pecat pasal tak berani namakan siapa MO1.
Dua2 kena pecat krn saman sivil tak jalan pasal bukti hanya air liur.
Dua2 kena pecat krn AS rasa malu mrk ditipu hidup2 oleh 3 ekor barua PH Malaysia.
Dua2 kena pecat pasal terlampau banyak makan dedak diktator Malaysia.
Dua2 kena pecat pasal tak berani tangkap dan bicarakan Najib.
Dua2 kena pecat pasal salahguna kuasa dan bodoh tidak tau diri dipergunakan oleh para pemfitnah dari Malaysia.

Disarankan pemimpin2 bodoh bangang PH pergi ke AS berdemo dan membantah pemecatan kedua2 makhluk tersebut krn Najib masih lagi bebas dan masih menjadi PM Malaysia.

Macai2 PH dah mati kutu nak jawab! Kesian, kesian.

Anonymous said...

Lagi syok sorang2 cerita pasal najib... Padahal entri cts pasal ceo pusat zakat penang kene tangkap...

Jadi, siapa lebih bahalol/ bangang tu ha ted kentot aka din pagoh????

Anonymous said...

Melayu jaga zakat, cina kena desak bercuti/letak jawatan. Tak ke bodoh macam babi macai najib sekor ni? Patut tukar nama anakbochek kpd anakharamjadah

Macai PAKATUN said...

Doj oh doj.. tolong kamiii...!!!!

Anonymous said...

Apa kena mengena dengan malaysia? Otak kau penuh tahi. Kahkahkah

Anonymous said...

Sendiri komen sendiri jawab..macai gila

Anonymous said...

Kat mana boleh dapat banglo murah diskaun juta-juta ek??

Takde kolam renang pun takpe la...

Anonymous said...

Macai pakatun memang gila

Anonymous said...

Tanya khir toyo

din pagoh said...

Korang sembang dulu, aku dgn ted nk pi jemaah beramai2, lps ni nk minum kopi berjemaah plk, sibuk megalahkn yb plk,kikikikikiki, berapa? Berapa? Berapa? 3ribu utk setiap keluarga,kahkahkah

Anonymous said...

Company jalankan bisnes, Melayu kena desak letak jawatan. Tak ke bodoh macam babi macai cap munger semua? Patut tukar nama Anonymous kpd Anonokmunger.

Anonymous said...

Jom jilat jubur rosmah

anakbochek

Anonymous said...

Sayonara Assmin dan nek jijah

PAS muktamadkan hubungan dengan PKR esok


Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Ahmad Yakob berkata, Majlis Syura Ulama parti Islam itu akan bermesyuarat esok bagi menentukan hubungan politik (tahaluf siyasi) dengan PKR.

Beliau yang juga menteri besar Kelantan berkata, ia merupakan susulan atas ketetapan yang dibuat pada Muktamar Tahunan Pas ke-36 di Alor Setar, Kedah baru-baru ini.

Jelas Ahmad, beliau akan turut menghadiri mesyuarat berkenaan yang berlangsung di Kuala Lumpur.

Anonymous said...

Minum kopi otwc kat uganda

Anonymous said...

Melayu anak haram jadi pengerusi 1mdb. Jumpa melayu tu, pukul sampai mampus

Anonymous said...

Imdb, tlg bg bukti

Anonymous said...

Jom jilat jubur rosmah

anakbochek

Anonymous said...

Bukti dalam lubang jubor rosmah mansor

Anonymous said...

Meley ni pun satu hal, baik yang kat dalam PH maupun kat dalam Ub1n, asyik nak tumbuk rusuk dan makan bersuap. Budaya bersaing langsung tak mau. Kalau tak mau bersaing dengan kominis ada juga justifikasinya. Ini tidak, sesama sendiri pun tak mau bersaing tapi asyik bertumbuk rusuk dan makan bersuap. Apa komentar anda.

Anonymous said...

Kat mana boleh dapat banglo murah diskaun juta-juta ek??

Takde kolam renang pun takpe la...

–-------------------

Taip "jalan pinghorn", ctu berlambak blh jumpa

Anonymous said...

Lubang jubor bapak ko boleh jumpa apa pulak??

Anonymous said...

Tempat macai taik merapoo entah ape3...

Anonymous said...

Syed saddiq segaraga jumpa melayu tu mintak bergambar bersama... Macai dia pulak sembang macam perangai babi je...

Anonymous said...

8:48 pm. Yg ANAK HARAM tu engko. Mmg tak diragukan lagi.

Ted kentot dgn din pagoh pegi jemaah minum kopi tak ajak ko ke? Nampak sangat ko tak diperlukan oleh sesiapa pun, walaupun ko bermati2 sokong parti koyak rabak PH.

Nak buat cam mana ko hanyalah ANAK HARAM.

Macai PAKATUN said...

Helo, helo Dato' Bahri... Tolong kamiii!!!

Anonymous said...

Komentar taik babi kau hahahaha

Anonymous said...

Esok majlis angkat sumpah MB baru selangor?...siapa MB baru?...Budiman ke Iskandar ke ato TSKI ke?..
Tak sabar nak tahu mb baru...padan muka Assimin..


Anonymous said...

Kahkahkah..macai najib naik angin

anakbochek

Anonymous said...

Tolong bagi bukti najib tak merompak..tolong dedahkan laporan odit 1 mdb...

Anonymous said...

Rosmah kot...hahahaha

Anonymous said...

Aduuuuuhhhh... ngapa pecahkan rahsia esok Selangor dapat MB baru!

Mau macai PH menangis meraung dan melancap depan laptop lepaskan kecewa ...

Anonymous said...

Mukstamar dah setuju putuskan hubungan suliy...pas cabutlah dari kerajaan ph selangor..takkan masih nak berkhalwat lagi dengan dap dan pkr...

Anonymous said...

ostad nik aziz sedang bersoal dgn Allah skrg. nak tggu pak najib, hadi, assmin, sabun , husam etc jawab depan Allah . dan sama dgn pekerja pusat zakat PP akan berdepan dgn Allah nanti. dan begitu jga kita semua. jgn syiok sendiri yg hidup bernyawa lagi nih. no escape...;-)

Anonymous said...

Odit abah kau. Bukti semua dalam jubor rosmah mansor. Pergi korek

Anonymous said...

PAS MAHU TERUS KEKAL DI SELANGOR, APA AGAKNYA PENDIRIAN MAJLIS SYURA NANTI?

Muktamar Pas di Kedah baru-baru ini telah membuat keputusan sebulat suara agar hubungan parti itu dengan PKR ditamatkan.

Bagaimanapun, keputusan muktamad masih terletak di tangan Majlis Syura Pas yang dikatakan akan bermesyuarat dalam tempoh terdekat ini.

Jika keputusan Majlis Syura senada dengan keputusan muktamar, bermakna terlerailah hubungan kerjasama politik atau tahaluf siyasi antara Pas dengan PKR.

Kesan paling ketara daripada keputusan itu ialah semua Exco Kerajaan Negeri, pegawai atau pengarah dalam GLC, ketua kampung dan pelbagai penerima jawatan lain daripada Pas dalam pentadbiran Selangor mesti melepaskan kedudukan masing-masing.

Tiada alasan lagi untuk mereka terus berada dalam pentadbiran kerajaan negeri Pakatan Harapan dalam keadaan sudah "terjatuh talak", kecuali jika mereka bertindak menyertai PKR, Amanah dan lain-lain parti dalam gabungan tersebut.

Tempoh seminggu dua tentunya membuatkan semua perhatian tertumpu kepada tarikh mesyuarat Majlis Syura Pas untuk mengetahui pendirian sebenar Pas, seterusnya kedudukan wakil-wakil lantikan Pas dalam kerajaan negeri Selangor.

Selepas muktamar berakhir, apabila Pesuruhjaya Pas Selangor bertukar daripada Iskandar Samad kepada Solehan Mukhyi, gambaran yang muncul ialah ia dikatakan sebagai langkah awal Pas untuk " berpatah arang, berkerat rotan" dengan PKR.

Solehan yang dilihat sebagai pro Hadi Awang dikhabarkan paling bersetuju untuk semua wakil Pas melepaskan semua kedudukan mereka dalam kerajaan negeri sebagai langkah menjadikan pertembungan tiga penjuru dalam PRU 14 akan datang benar-benar menjadi realiti.

Namun, nada Solehan ternyata agak mengejutkan. Beliau dengan tegas menyatakan Pas tidak akan keluar daripada kerajaan negeri Selangor sehinggalah pilihanraya umum akan datang.

Anonymous said...

Pas takot kebuluran?...mintak lah dengan umno sahabat karib baru..hi4...

Anonymous said...

Tolong bagi bukti Najib merompak. Dia pakai senjata api ke masa merompak?

FBI dan DoJ dah mampos tak boleh sahkan Najib merompak.
AP dan Pengarah FBI dua2 kena sepak bontot.

Macai2 bongok pakai bukti dari portal Sarawak Repot ke?

Anonymous said...

Najib terpaksa lancap. Rosmah dah menopause

Anonymous said...

Macsi najib bodoo..kerajaan baru akan lantik pegawai baru plak..

Anonymous said...

Bukti lengkap dalam jubor rosmah mansor. Sila korek dalam2

Anonymous said...

Tanye MARA ato Anuar muso...mungkin kat ostralia kot..

Anonymous said...

org berpaham liberal apa nak heran. dorang mana tau takut dosa. ikut sedap otak biol dia aje apa nak cakap.

Anonymous said...

Mb dari PUKI

Anonymous said...

Macai najib naik angin. Jadik ostad pulak. Nak bukti sahih 1mdb sila jolok lobang jubor rosmah mansor

anakbochek

Anonymous said...

Tolong bagi bukti najib tak merompak
..2.6 billion dari mana?..
Tolong dedahka laporan odit 1 mdb untuk kedahihan 2.6 billion..

Anonymous said...

Betul tu. Dari puki rosmah mansor

Anonymous said...

Azalina berfahaman liberal..

Anonymous said...

Laporan odit terselit dalam lobang jubor rosmah mansor

Anonymous said...

Betol ke esok majlis angkat sumpah MB baru selangor dari PUKI?...

Anonymous said...

Macai sila bagi bukti 2.6 billion dan 42 juta dlm akaun najib datang mana..
Sila dedahkan lapiran odit 1mdb


Anonymous said...

Mungkin boleh jumpa dalam jubor ko jugak kot..

Anonymous said...

Boleh trump lantik ted kentot jugak.. pandai dalam serba serbi, lebih-lebih dalam tilik menilik... 1 jota lembu kuning kat padang ragut pun dia boleh nampak..

Anonymous said...

Pergi tanya pengarah fbi yang baru... Namanya ted kentot prooott

Anonymous said...

Puki hasmah (PH)

Anonymous said...

Kepala kepada liberal siapa lagi kalau bukan nuar berahim, nak berzina balik dinding jangan ditangkap, biarkan je..

Anonymous said...

Nenek jijah belum menopause, malangnya atok nuar selalu tutuh ikut belakang, tak dapat la nurul izzah puaka adik baru...

Anonymous said...

Salah la.. mb selangor mesti dari puki hasmah (PH) jugak. Pkr + dapig masih majoriti.. itu pun bodoh tak tahu bilangan kerusi dun kat selangor. Bongok punye macai ph

Anonymous said...

Ted kentot tersembur air kopi bila orang panggil dia ANAK HARAM...

Muahahahahahahaha

Mat Gunong said...

Terus terang mat gunong kena akui ,ada kelemahan bila melayu bergantung harap kepada ketuanan melayu yg dilindungi oleh perlembagaan. Apa yg pernah KJ ucapkan dalam satu majlis bersama kaum India baru baru ini ada benarnya. Terlalu bergantung pada tongkat untuk berdiri. Sikap melayu yg suka mengambil jalan pintas lagi mudah untuk mencapai impian. Manakal yang di amanahkan pula mudah gelap mata dan salah guna kuasa bila peluang dan ruang terbuka di depan mata. Bila nafsu besar dan suka menunjuk nunjuk diluar kemampuan maka seperti Tun M ucapkan " modal dedak tak cukup nak bagi macai ,maka curi lah. !. Bila kepala pun amal rasuah ,badan dan ekor pun mengikut sama. Dia boleh takkan aku tak boleh. Apa pun Kepimpinan melalui tauladan. Pemimpin pun tak berani bicara jangan rasuah pada anak buah, kuatir di pulang paku buah keras. Maka kerosakan semakin parah saban hari seperti di negara ini.

Anonymous said...

Bersangka baik mengelak fitnah. Kalau tuan punya kata duit itu duit derma maka duit dermalah melainkan kalau ada pihak lain tampil mengatakan duit itu dia yang punya maka duit itu adalah kekal berstatus duit derma.

Anonymous said...

1mdb, tlg bg bukti.

Anonymous said...

Macai PH dah panas ke? Orang punya nick pun nak rembat. Telor tarak. Dah la nak pakai nama sendiri pun takut nak pakai nick sendiri pun tak berani. Berani berlindung pakai "anon" dengan curi "nick" orang lain. WTF man.

anakbochek

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates