Pages

Pages

May 22, 2017

18 Artikel Dalam Masa 4 Hari - Hebat Malaysiakini Mempertahankan Hannah Yeoh! Apa Agenda Mereka?


Lihatlah 18 'print screen' di bawah bagaimana postal pembangkang, Malaysiakini begitu bersungguh dan istiqamah untuk mempertahankan ADUN Selangor, Hannah Yeoh. 18 posting dalam masa 4 hari berturut-turut dari 17/05/2017 sehinggalah 20/05/2017. Begitu hebat Dr Kamarul Zaman Yusoff. Dengan satu artikel, beliau kini menjadi terkenal dan habis melompat puak simpatisan ini dari ahli politik sehinggalah ke portal berita pembangkang. Mereka kepanasan.

Apakah agenda Malaysiakini dan pemimpin pembangkang menggunakan kaedah 'character assassination' ke atas Dr Kamarul Zaman Yussoff? Dr Kamarul menulis dengan ilmu dan fakta. Jawablah dengan akal yang bijak. Tidak perlu memanggil dengan pelbagai gelaran seperti Professor Kangkung. Dr Kamarul Yusoff bukan calang orang. Beliau adalah Pensyarah Sains Politik Universiti Utara Malaysia (UUM) merangkap Pengarah Institut Kajian Analisis Politik Malaysia (MAPAN).

Menurut Dr Kamarul Zaman, Hannah Yeoh telah melakukan kesalahan dengan menyebarkan agama Kristian kepada orang Islam. Menurut Dr Kamarul, perkara ini jelas daripada buku tulisan Hannah Yeoh yang bertajuk ‘Becoming Hannah’. Dalam buku tersebut, jelas Hannah Yeoh menulis buku ini untuk bacaan orang bukan Islam dan mengandungi unsur-unsur dakwah Kristian. Seperti contoh, pada muka surat 108, Hannah Yeoh mendakwa bahawa beliau sedang berdakwah melalui politik kepada rakyat Malaysia.

Menurut Dr Kamarul, Selain daripada itu, Hannah Yeoh juga mengajak pulang ‘rakan-rakan seperjuangan’ dari seberang untuk kembali berdakwah ajaran Kristian di Malaysia yang beliau gambarkan sepertimana menjaga pembinaan semula tembok-tembok Nehemiah di Baitulmaqdis. Tambah beliau lagi, Hannah Yeoh juga mendakwa bahawa Tuhan ingin menuntut semula politik dan perkhidmatan awam negara ini, seolah-olah merujuk kepada kekuasaan politik dan perkhidmatan awam sewaktu Malaysia di bawah pentadbiran Empayar British.

Dr Kamarul bertindak mengikut lunas undang-undang. Sekiranya Hannah Yeoh boleh membuat lapoan polis, Dr Kamarul juga telah membuat laporan polis terhadap Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Yeoh Tseow Suan atau lebih dikenali sebagai Hannah Yeoh.



















89 comments:

  1. BARDAP(Barua DAP)silakan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pengakuan nazri aziz semalam :

      KUALA LUMPUR: It cost the Barisan Nasional about RM600 million to effectively campaign in the last general election (GE13).

      That was the frank admission by Tourism and Culture Minister Nazri Aziz during a dialogue session with the Umno Overseas Alumni club at the Malaysia Tourism Centre (Matic) in Jalan Ampang here yesterday.

      “The price tag was about RM600 million, from conducting pre-election activities for the people until voting day.

      “And the money came from the Barisan Nasional chairman himself,” he said when asked about the RM2.6 billion said to be from an Arab donor, which was deposited into Prime Minister Najib Razak’s personal accounts in March 2013, and the part use of such funds for GE13.

      ●● RM600 juta untuk pru 13. Agak2nya berapa bn peruntukkan untuk pru 14 akan datang & yg paling pentingnya..dari mana najib dapat duit tersebut??

      Delete
    2. Husin Lempoyang @ saudagar Unta dari CairoMonday, May 22, 2017 9:48:00 AM

      APA!!! 600 JUTA???. WOW!!!

      Delete
  2. Salam dari Gunong.
    Mat Gunong pun pelik gak. Apa isu yg ingin di bawa oleh si Kamarul Zaman ni ye?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sama orang yang diberi hidayah dengan tidak diberi hidayah. Dr Kamarul diberi tuhan matahati yg tajam bersandarkan ayat 120 Surah Al-Baqarah tentang jarum2 halus orang Yahudi dan Nasrani memusnahkan orang Islam. Dia buat kerja kerana Allah. Yang tak faham macham Mat Gunong adalah orang2 tidak mendapat hidayat Allah. Lain kali bacha Quran dengan niat nak dapatkan petunjuk Illahi, inshaallah.

      Delete
    2. Ramai ke orang Melayu yang baca buku Hannah ni masuk Kristian??. Kalau buku beliau mempunyai unsur unsur kristianisasi, mengapa KDN meluluskan permit penerbitannya. Itu lah mat gunong nak gak tahu, Apa isu nya ??.

      Delete
    3. Sebelum duduk berlunjur dulu. Ini pepatah Melayu Purbakala. Berapa yg masok Kristian ada lah perkara secondary bukan isu utama. Faham tak? Perkara primary adalah siasah/strategi yang dibawa pompuan tu untok untok gerakan promosi Christianity. Mat Gunong dah lupa kah beberapa pemimpin Melayu PKR berpolitik dalam Gereja Kristian tidak lama dulu. Begitulah tarikan dakwah Kristian. Tak perlu terus perchaya tentang Jesus anak tuhan, dapat bawa masok gereja satu permulaan baik. Mereka percaya chara pelan2 tu bagus. Sama macham Mat Gunong Ganang juga bila menutup bini mesti nak adjust kepala toya tekan pelan2 masok kan. Takkan Mat Gunong main macham babi terus rodok je. Lepas tu bawa Orang Kristisn war war kan isu pluralisma dan LBGT. Kristian tak perlu orang Islam masok Kristian tetapi memadai hidup enjoy Chara Christian supaya lupa Islam.

      Delete
    4. Mengapa kita tidak ambil ikhtibar dari.peristiwa Khalifah Umar al khattab menziarahi Jerusalem . Begitu toleran dan bersifat terbuka antara Khalifah dan Biskop Kristian,semasa dibawa khalifah ke gereja paling suci dikalangan penganut kristian.
      Mat gunong tak faham lah,corak pemikiran kamu??.
      ** hati hati dan jauhi dengan fahaman talibanisasi.

      Delete
    5. Itu zaman Islam ada super power. Dengar saja Islam org bukan Islam gerun habis....

      Iktibar yg hendak ambil bukannya seborono saja. Is perlu dibawa ke musyurat ulamak2.


      Delete
    6. Christian sekarang tak serupa Christian dulu kala. Kristian sekarang macham singa lapar keluar kandang.

      Delete
    7. Ko dah mengaji habis ke apa itu taliban? Siapa dia taliban? Apa kah pegangan fahaman mereka? Kitab apakah yang mereka rujok? Ada kah mereka extremists atau fundamentalis Muslim? Jangan lah ngko baru pagi tadi first time terdengar perkataan Talibanisasi terus berkokok macham ayam jantan kokok berderai2 ekoq gelumang taik. Chis bedebah .

      Delete
    8. Ini isu perlembagaan dan bukan isu agama. Isunya ialah Hannah dituduh menyebarkan agama dia menerusi politik. Hanah kena jawab dan bukan buat laporan polis atau melalak minta simpati dan backup. Noktah

      Delete
    9. Pelik macai seperti matgunong..
      Apa sahaja perkara songsang yang ditimbulkan pakatan haprak dia mesti nak jilat jugak walau dah jelas memasuki perkara sensitif dan Aqidah.

      Sifat Laknatullah macam ini yang berbahaya ditakuti kerana pemuikiran yang rosak dari dalam hati yang tak meletakkan keimanan Islam Al Ya'lu. Yg tertinggi..

      Pemikiran MACAI macam matgunong 'bertuhankan' logik akal yang lemah. Dakyah jahar kafir harbi Laknatullsh langsung tak ditakuti atau diperangi.. Mereka sibuk nak alihkan isu berat ini kepada hearsays lain yang digarap untuk menipu dan mengkhayalkan rakyat supaya terus menyertai agenda songsang mereka..

      Delete
  3. Bukan mat gunong nak back up Hannah, kondem Kamarul. Sampai repot merepot polis antara kedua belah pihak, Apa isunya?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila hati dah hitam dari hidayat Allah memang susah nak faham. Bacha ayat 120 Al-Baqarah dengan ikhlas sampai nitis air mata, inshaallah faham. Shukor alhamdulillah Dr Kamarul nampak jarum2 halus ini.

      Delete
    2. Tak perlu bertopengkan agama. Wajah Umnotetap hodoh dan mengerikan. Antara isu PICISAN Umno yang sengaja digembar gembur untuk menaikkan sentimen sayang Islam di kalangan orang Melayu?? Agar Umno dan PAs mendapat LABA POLITIK.
      **. Satu lagi propaganda Umno,yang tidak mencapai sasaran.
      Rakyat bijak menilai!!!.

      Delete
    3. Yang betul tentang ugama perlu dijelaskan . Usahlah membuat persepsi dengan tuduhan topeng ugama dan sebagainya. Itu chara Shaitan. Jika rakyat tak mahu Umno satu hari pon itu tidak mengapa kerana itu pilihan rakyat sendiri.

      Delete
    4. Tu aku ckp matgunong laknatullah ni syaitan bertopeng. Sikit2 nk kaitkan dn umno.

      Jikalah yg buat kerja ni ialah mca atau mic dahsyat dah nnti mereka berlakon pakai topeng mufti.

      Semoga Alla Taala melaknati kai matgunong dn parti najis pakatan harapan syaitan tu. Org munafik mcm kamu takkan sedar hingga Allah matikan nanti dsn dibangkitkan di Mahsysr.

      Umno tetap terbaik walau 1000 cacian sesaat dr pencacai picisan kafir harbi mcm ko matgunong!

      Delete
  4. Pagii KRO!! Chibai betul, komen dari pagi tadi tapi tkleh masuk!! Kristen sarawak pagi petang berdakwah,masuk keluar hutan utk berdakwah!!! Ustat kita plk sibuk main politik dn kawin lagi!!! Kenapa ketika dlm ph pas xberdakwah kepada hana ni!???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din Pagoh membebel Dlm blog pasal ustaz tak buat kerja. Di Pagoh pi tarbiah lah ustaz tu untok tambah saham akhirat. Din Pagoh dah tanya Pas sama ada dah dakwah pompuan tu atau belum? Jangan majukan
      soklam bodoh di sini nampak sangat tongongnya

      Delete
    2. Pas stim tengok ketiak Hannah yeoh, bila Hannah pakai chong~sam.
      Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    3. Nape Le bahlol ko ni Mat Gunong Ganang. Semua orang lelaki stim tengok pompuan tak terkecuali aku. Itu dah dinyatakan dalam Quran. Kalo ngko tak stim tu dah kira Patah Tandan lah tu. Elok pi urut supaya elok balik kalau tidak bini ngko tak dapat nafkah batin. Jaga2 nanti orang lain yang supply Kat dia. Malu woi

      Delete
    4. Anwar berahi pulak stim tengok jubor lelaki jambu sampai air mani dia boleh terbang hinggap dalam lubang jubor lelaki tu beb....

      Boleh tanya mat sabu kalau tak percaya... Kalau tak, masakan mat sabu panggil anwar aljuboori...

      Delete
  5. Lanjutan pembongkaran Ustaz Mohamad bin Abdullah Al Amin beberapa tahun dahulu , agenda evangelist menjadikan Malaysia negara kristian.Puak2 ini bermaufakat semasa mengadakan percutian di Baitulmaqdis dimana ajenda2 yg diperkatakan telah diperolehi oleh ustaz melalui pemandu palestin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAIRIN KITINGAN TAK IKUT SAMA. PANGKAT DIA PUN BESAR GAK???.

      Delete
    2. Ngko pi tanya Pairin lah. Apa tanya orang lain. Bodoh betullah ngko ni patut lah dudok Kat Gunong join mawas, ungka, berok dan babi

      Delete
    3. Kah kah kah kah... Mamat 10:46 tu duduk atas gunong taik babi la... Tu perangai asyik suka nak menyondol je ..

      Delete
  6. Nak dekat pilihanraya mula lah timbul isu kristian. Agama lain tak ada pulak. Tak payah hanyut dengan isu macam ni. Ingat kdn & sb bodoh ke? Kalau betul ada isu, dah lama buku kena haram, hannah yeoh hilang dari pandangan. Melayu asyik digula2kan shj..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kira lah nak pilihan raya ke tidak. Ayat 120 Al-Baqarah tak tunggu pilihanraya pon sebut isu dakyah Nasrani dan Yahudi ni.

      Delete
    2. Dulu pas cukup suka main isu agama. Tudung masuk gereja la, tudung pakai salib la, macam2. Habuk pun takda. Sembang auta.. Bila menang pru, yb pas yg sibuk masuk gereja buat lawatan. Toleransi agama katanya.

      Delete
    3. Sebenarnya langkah Pas sumbang ketika bertahaluf siasi dengan Ular. Pas yg bawak Nasrani masok masjid berpolitik. Sekarang Pas dah insaf. Dapat hidayah balik kita sewajarnya berdoa supaya Pas hati2. Isu masok gereja ni bukan bab main2. Ianya tanda tiada iman. Pi masok rumah yg terang2 menyengutukan Allah sangat serous. Kalau masok disco tu boleh tahan lagi sekadar menurut shahwat. Itu pon Quran balon kaw kaw. Ngko faham ke isu ni wahai mat Gunong ganang?

      Delete
  7. Dr kamarul ni pengarah pusat kajian politik malaysia (mapan). Ulasan pun 100% berkaitan politik. Minda pun minda politik. Bermatlamat politik. Kalau dia pengarah pusat kajian islam tu boleh dengarlah jugak. Melayu kena tipu lagilah jawabnya..buku hannah tak tentu pasal laris.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang nak orang melayu pakai ulasan dari KANDANG BABI KA..??

      kikikiki

      Delete
  8. adapun BARUA seperti Mat Gunong dan sewaktu dengannya tiada nilai hatta jika hendak dibandingkan dengan anjing kurap yang berlegar di tepi longkang ataupun dengan babi yang sedang marah sambil menyondol apa sahaja.

    kisah bapa segala BARUA zaman 'Order Baru' yang menyokong cadangan Lee Kuan Yew agar jenazah rakyat Singapura turut dibakar demi menjimatkan tanah pulau adalah cerminan pada apa yang sanggup dilakukan oleh BARUA-BARUA generasi baru pasca matinya OTHMAN WOK.

    setakat buku Hannah Yeoh yang mentaati' ajaran Kristian hanyalah isu celah gigi buat para BARUA ini.

    ReplyDelete
  9. InsyaAllah iman kami tak pula bergoyang bila membaca bible.Iman anda macamana??. Bergoyang ke??.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngko bacha tak da masalah. Tapi ngko kena hati2 dan perlu tahu di mana ayat2 yang silap. Chontohnya cherita Nabi Noah yamseng mabuk minum arak dan telanjang. Kalo ngko perchaya maka nahas lah iman ngko. Chuba ngko jawab soklan ini. Bacha bible dapat pahala ke? Yang aku tahu bacha Quran dapat pahala. Bacha bible yang penoh dengan rojak pasembor tu entahlah. Nak bacha Kalo bacha Gospel Barnabas yang lebih mirip kepada kebenaran.Satu lagi ngko tahu ke siapa yang meluluskan Kristian makan babi. Nabi Isa tak makan babi begitu juga Yahudi2. Sekarang aku bagi tau ngko ok. Yang luluskan makan babi ialah Saul ( nama Sekarang Paul). Dia kata satu hari dia dengar suara tuhan dari langit kata mulai hari ini orang Kristian boleh makan babi. Ngko tengok lah chara buku rojak pasembor tu buat cherita ngarut. Itu pon ngko bacha. Kot ko tengok buku porno lebih baik kurang2 budak kechik jaga dan boleh exercise. Tapi itu pon Quran larang juga. Ngko ni dah baligh ke belum?

      Delete
    2. Pasal goyang la tu yg dok sondol membabi 24jam sokong apa sahaja puak2 babi tu buat...cer bagi tau apa yg ko sokong pasal tambahbaikan utk islam selain dok sondol jilat puake2 laknat dapig kristian tu...

      Delete


    3. Aku cadangkan , M Gunung. Ko baca buku 5000 kesalahan DLM Bible oleh Ahmed Deedat.


      Delete
    4. Kalau Ahmad Dedat tu baca Bible, macamana nak tahu kelemahan dan kesilapan bible berbanding Al Quran.

      Delete
    5. Tengah sembang kat KANDANG BABI KE..?

      Khas untuk mat gunong taik

      Kikiki

      Delete
    6. Ok. Memandangkan Mat Gunong Ganang yang berjiran kan berok, mawas, kera dan babi hutan di Gunong dan telah menjadi Airiffin Billah pandai bacha Bible jadi mohon nyatakan ayat berapa dalam bible termasuk GENESIS, Matthews, Isaiah dan lainnya yang silap itu.

      Delete
    7. Dalam Al Quran sudah jelas Allah berfirman ,memberitahu bahawa bible yg digunapakai sekarang telah diubahsuai isi kandungannya ,demi keuntungan dunia oleh pendeta pendeta kristian terdahulu. Agama Nasrani pun adalah agama dari langit, sama seperti Agama Islam. Dan kita tahu Agama Islam diturunkan demi membetulkan apa yang tidak betul. So Apa yang kamu Fobia sangat????.

      Delete
    8. Bukan fobia...99% kristian telah mengikut pendeta2 sesat...dan mat gunong sedang membela kristian2 sesat ni...ada paham...

      Delete
    9. So yang ko bacha Bible tu nak cari apa dalamnya?

      Delete
    10. Kalau Ahmad Dedat tu baca Bible, macamana nak tahu kelemahan dan kesilapan bible berbanding Al Quran....
      Bodonya ko mat gunung...
      Klw nak tahu kelemahan bible kena lah baca buat perbandingan..
      Baca bukan jilat tau...hehehe bongok nya ko...

      Delete
    11. Kalau sembang dengan geng2 kandang babi ni memang tak ade faedahnye.Dia tetap akan perjuangkan kebabiannye..

      Anggap je la dia tengah sembang kat kandang babi... Kita mmang tak boleh masuk port dorg.lain la kalau kita senada sebulu dengan dorang..

      Delete
  10. Nak tanya sikit kat mat gunong taik..

    TENGAH SEMBANG KAT KANDANG BABI KE..??

    Kikikikiki..

    ReplyDelete
  11. ABU & KONSENSUS

    Dalam banyak2 watak ABU akhirnya setuju bahawa hanya Madey akan jadi 'penyelamat'.

    Anehnya dalam banyak2 GODs, ABU tak ada konsensus berhubung GOD mana satu yang akan selamatkan mereka?

    Atau ABU dalam diam2 bersetuju dengan pilihan Hanna? Walau weh.

    ReplyDelete
  12. Ahmad Dedak tentu khatam beberapa kali membaca bible. Tak cervical pun akidah dan iman beliau. Sebab apa???.Sebab alquran sebagai rujukan untuk mengkaji bible.
    ** kamu je yang fobia tak tentu pasal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaa...sakan no hang sembang.. Nak tanya sikit.. Ni LIVE DARI KANDANG BABI KA..??

      tak ajak pun... Kikikikiki

      Delete
    2. Maaf miss typo, Ahmad Dedad ye,,!! Bukan Ahmad Dedak. MANTI ADA PULAK MAT FIDGET SPINNER TUDUH MAT GUNONG HINA ULAMA PLAK. DAH HINA ULAMAK SAMA GAK DENGAN MENGHINA NABI,SAMA GAK MENGHINA AGAMA ISLAM. TAK PASAL PASAL MAT GUNONG DITUDUH KAFIR HARBI,MUNAFIQ OLEH TALIBAN MELAYU.
      HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

      Delete
    3. Fuyooo... Ulasan LIVE FROM KANDANG BABI... caya la mat gunong taik.. Hebat..hebat...

      Kikikiki

      Delete

    4. OK la Mat, baguslah, ko dah terima kenyataan bahawa ada Lebih dp 5000 kesalahan dlm Bible.

      Delete
    5. Jangan terpedaya dengan mat gunong babi tu.. Tak ade maknanye ia nak terima kenyataan tu.satgi dia akan pusing ke lain pulak.. Standard macai muka kulit babi semua dah kenal

      Delete
    6. "Maaf miss typo, Ahmad Dedad ye,,!! Bukan Ahmad Dedak"..
      Tak caya pun..klw arwah masih ada dan BN jemput buat ceramah..ko akan panggil Ahmad Dadak gak kan...
      Spesis babi mmg mcm tu...

      Delete



    7. Kalo dalam sebuah buku tertulis :-
      1 + 1 + 1 = 1

      Maka Tak ada budak sekolah pun yang akan mempercayainya

      Tetapi tidak ada sesiapa pun yg boleh menghalang ko dp mempercayai penyataan tersebut


      Delete
  13. .
    Buku yang pada awalnya lulus untuk cetakan dan jualan tidak bermakna selepas itu tidak boleh di tegah untuk edaran dan jualan.

    Buku yang di dalamnya ada tersembunyi elemen2 yang melanggar perlembagaan (seperti sebaran agama) yang pada kajian awal tidak disedari tetapi setelah disedari, ianya boleh saja dihalang untuk dijual di dalam negeri.

    Semua ini basik tapi sengaja dikomplekskan kerana fanatism figura dan agama.

    Basiknya isu ini ialah, sesuatu yang melanggar ketetapan dan konvensi tidak boleh di payungi, di sokong atau dijustifikasikan dengan apa jua alasan.

    Kalau dibenarkan maka ia akan buka laluan pada perlanggaran ketetapan dan konvensi seterusnya.

    Contohnya, ISA disahkan sebagai langgar ketetapan dan konvensi dunia. Makanya siapapun tak boleh pakai ISA.

    Dan kalau ABU nak Pakai ISA kerana nak selamatkan antah berantah, ABU tak boleh gunakan alasan itu untuk dapatkan justifikasi bagi penggunaannya.
    .

    ReplyDelete
  14. Mat gunong tuduh orang yang tak sokong dia... tak sokong hujah2 dia yng merapu... sebagai Taliban Melayu.. Biar betul Taliban ni ajar budak pegang senjata kita orang ni ajar orng mcm ted dan mat gunong hormat suara majoriti..serta jgn bust fitnah dan recycle cerita pasal Pm Najib..tunggu. Pru14.. Kalau Allah kata Pembangkang kalah so kalahlah kamu dan kit siang pun tak kan byr duit kau orang berdua sbb tu waktu dah dekat pru ni.hari2 komen ted aka mat gunong..kencang memberi komen yerlah dah tahu kalah pru 14 nanti tak ada duit dah so waktu sekarang nak kumpul duit kan kan kan

    ReplyDelete
  15. JIJIK BENAR PEMIKIRAN DAN DOKTRIN KO MATGUNONG LAKNATULLAH!! Ko mentalibankan orang yang tak sokong kesesatan kuffar ko tu. Di bulan mulia Syaban org pkt bermuhasabah dan warming up untuk memasuki Ramadhan, menbersihkan hati untuk mengimarahkan bulan indah ko pulak makin jadi SYAITAN TERKUTUK wahai matgunong SIAPA KO SEBENARNYA DILUAR SANA HA?? Sempadan politik ko tiada sehingga melanggar Agama dan Aqidah.. Sungguh KEJI sifat ko!

    Aku amat takut dgn golongan liberal melayu MACAI pakatan haram mcm yg berlegar dalam blog cts ini.. Mereka berhempas pulas nak membela perosak Aqidah demi penjilatan politik mahakotor jijik pakatan.

    Jika tulen mereka ini Muslim, setidaknya berdiam siri lebih baik dari berkata2 yg mungkin telah meyebbkan gelincir Aqidah tanpa sedar atau sedar.

    Pemikiran liberal sesat macam ini langsung terkeluar dari Aqidah Ahli Sunnah Waljammah yg memahami Al Islam Ya'lu..

    Inibk soal debat politik ala najis yang sering dimainkan macai pakatan. Ini soal Akhirat. Isu Agama zmn PAS menghina UMNO ialah bila PAS dikuasi golongsn liberalisme pro Anwarinas

    Mereka bkn letak Allah SWT dan Rasululah SAW sbg teras tapi letak nawaitu PUTRAJAYA sbg teras..sbb itu celaru habis bab Agama..lalu ALLAH TAALA tunjuk akhirnya yg bathil tkboleh bersama yang haq..!!

    Menakutkan aku dgn bangsa2 pemuja kafir golongan munafik ini mcm matgunong dn kumpulan mereka. Semogs Allah SWT lindungi bumi Malaysia ini dr dikuasai oleh perosak2 Agama ini yg petah lidah mereka ' mensihirkan' manusia supaya tinggalkan Islam dan seruan bercampur dgn musyrik dan munafik. Semoga Allh lindungi ank2 cucu ketrunan aku dr menjadi sesat jahat dan gelincir Aqidah mcm puak matgunong LAKNATULAH ini WAL IYYA ZUBILLAHIMIN ZALIK. biar kebulur miskin tidak apa jd mnjadi kaya kenyang perut tp hina takkabur dgn Tuhan spt ko matgunong LAKNATULLAH!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan mat gunong dah beritahu,akan ada taliban melayu akan keluar dari gua dan turun dari pergunungan kybar Afghanistan.

      Delete
    2. Sebab tu la aku suka tanya mat gunong taik tu.. DIA TENGAH MENYEMBANG KAT KANDANG BABI KE..?

      Sebab kalau datang dari KANDANG BABI tak ade ape yg boleh di gunapakai..

      Kikiki

      Delete
    3. Sakan mat gunong taik menyembang..
      Dah upgrade la.. Sekarang dah ade LIVE FROM KANDANG BABI..

      kikikikii

      Delete
  16. Kita pandang isu ini dari segi politik. Adakah isu ini sengaja dimainkan oleh media Umno khasnya, agar sentimen ini menaikkan rasa sayang agama demi laba politik semata~mata. Tak kira lah menjadi yahudi yg baik, nasrani yang baik ,muslim yang baik adalah tuntutan dari TUHAN YANG ESA. Cuma jalan masing masing yg berbeza.Dan kita sebagai muslim tahu,yang jalan kita PILIH adalah yang TERKINI DAN DIIKTIRAF OLEH ALLAH. .
    Berpandu dari Surah Al Kafirun... apa yang kamu FOBIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. TENGAH SEMBANG KAT KANDANG BABI YE..??

      Kikikiki

      Delete
    2. Bukan fobia...99% kristian telah mengikut pendeta2 sesat...dan mat gunong sedang membela kristian2 sesat ni...ada paham...

      Delete
    3. Ahli kongres AS Anthony Weiner letak jawatan
      Mengaku bersalah kongsi gambar lucah dgn pelajar
      Di malaysia peliwat bermatian nak jadi PM...hehehe
      Hebat babi2 dlm malaysia...

      Delete
    4. Peliwat nak jadi pm tu boleh dielakkan... Yang sukar dielakkan tu ramai macai haprak sanggup berketuakan seekor peliwat... Kata mereka tu isu lama... Itulah tnda-tandanya bila iman senipis kulit bawang...

      Delete
  17. Lihat isu ini dalam konteks lebih mudah. Katakanlah Hannah tulis buku tentang perjalanan berbasikal menuju eden.

    Dalam perjalanan itu diceritakan bagaimana dia melanggar lampu2 merah tapi dia ejoy. Akhirnya beliau sampai juga di eden tanpa ditahan pihak berkuasa.

    Tetulah seronok baca buku tersebut. Hannah boleh dianggap adiwira. Tetapi buku itu diselitkan dengan elemen2 langgar lampu merah.

    Langgar lampu merah satu kesalahan. Tak dapat surat saman bukan bermakna apa yang Hanna buat adalah betul.

    Perkara yang salah tak sepatutnya di sebarkan. Jurney Hanna tak salah tapi langgar peraturan adalah satu kesalahan.

    Of course pihak yang fanatik kepada Hanna akan membela Hanna. Fanatik tadi mungkin akan beri alasan meskipun Hanna langgar lampu merah tetapi tidak bermakna dia akan ikut langgar lampu merah.

    Fanatik akan tokok tambah, imannya yang kuat adalah penghalang buat dirinya untuk tidak ikut langgar lampu merah.

    Dalam kata lain fanatik hanya nampak semua elemen yang positif tapi elemen yang negatif dalam tulisan Hanna dia tidak nampak.

    Dan bila aspek2 negatif dalam buku Hanna didedahkan, mereka akan menafikannya. Lalu diserangnya pihak yang mendedahkan itu.

    Tanpa fanatik sedar bahawa buku Hanna telah mendedahkan siapa mereka sebenarnya: FANATISMA kaw kaw.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustaz umno mabuk ketum

      Delete
    2. Cumanya sama ada fanatik pada penulis atau pada parti atau pada PH, hanya fanatik itu sendiri yang tahu.

      Delete
  18. Kulum ais krim dalam jamban tak salah. Buat karangan tentang keseronokan kulum ais krim dalam tandas tak salah.

    Baca karangan perjalanan 'Honey Kulum Ais Krim Tandas' tidak ada pengaruh apa apa kalau daya tahan pembaca adalah tinggi.

    Makanya apakah fa 3 abdul di Mesiakini akan cadangkan buku itu sesuai untuk bacaan mokmeen?

    Kik3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau sembang taik babi ni?

      Delete
    2. Hello geng 2.49..jom sambung sembang kat port biasa..KANDANG BABI..jgn lupa ajak mat gunong dgn ted babi tu ye...

      Kikikiki

      Delete
  19. PKR kata sepolan bakal Pm; Cop bunga kata sepolin bakal Pm; KUALI kata sepolun bakal Pm dan akhir sekali Dap kata sepolen bakal Pm. Anda pilih siapa? Kah3.

    ReplyDelete
  20. Hey !! Ada berita panas ni . Pasal FLOM.!!!

    ReplyDelete
  21. Apa yang diaorang sakit hati dengan FLOM pujaan Kiah. Ada saja tuduhan keatas beliau. Sakit hati Kiah ni tau!!

    ReplyDelete
  22. Bukan apa! Sekarang ni ada blog yang menuduh FLOM adalah penandatangan bagi pihak ERicTan/ Johor Low kes 1MDB BSI

    ReplyDelete
  23. Lepas satu satu bala mendatang. Kena mandi bunga 7 warna ni. Kalau tidak majal sepanjang masa.

    ReplyDelete
  24. Boleh dikatakan puak2 pembangkang haprak ini terdiri dari kumpulan kafir harbi, Islam munafiq, murtad, pluralist, evangelist, atheist, gay, lesbian, LGBT, homoseksual...

    Lihatlah kepala2 tokoh mereka seperti Matdey, Muyidin, LGE, Anuat Al-Jubori, Nurul Isap, Ambiga, Siti Kasim dll...

    Sebab itulah PAS menarik diri dari bergabung dgn puak haprak ini kerana tidak mahu terheret sama ke neraka jahanam...

    ReplyDelete
  25. Tq Dr Kamarul, anda berani kerana benar. Sebagai orang Islam saya menyokong tindakan anda. Puak2 ini juga kepanasan dengan Dr Zakir Naik. Dan puak2 libetal Melayu ini yg backing puak2 evangelist ni dan mengehentam orang yg Islam.
    Kalau tak dapat nak sokong janganlah pergi hentam orang Islam dan bersekongkol dgn evangelist Kristian. Takkan nak join Siti Kasim kot?

    Anone...

    ReplyDelete
  26. Satu perumpamaan yg superb. Tapi biasalah cai akan bersilat kiri kanan.

    Anone...

    ReplyDelete
  27. DAP ni memang kaki twist and turn. Dah kantoi tu. Macam2 dah DAP ni buat kat umat Islam. Kafir harbi masuk ruang solatlah, Fatwa disekatlah, azan tak dibenarkanlah, hon dimasjidlah, masuk politik untuk sebar kristianlah...apa lagi yg nak dipecaya pada DAP ni? Jelas hanya pembaca yg bernama Dr Kamarul Zaman yg cerdik dan terang akal fikiranya. Syabash DR. Sekali baca je dah tahu maksud yang tersurat dan tersirat. Mereka yg baca tapi buat tak tahu je tu adalah mereka yg mungkin

    - sehaluan dengan penulis,
    - tak faham,
    - sengaja membutakan mata dan hatinya dan tak peduli serta tak peka terhadap
    kesannya terhadap negara dan Islam.


    ReplyDelete
  28. .
    Lemahnya 'aqidah' banana.

    Banana bukanlah lahir sebagai kristina. Dia lahir sebagai kristuna. 'Aqidah' asal ialah kristuna.

    Bila banana belajar oversee, banana terdedah pada kristina. Sesuatu yang baru. Taklah menarik.

    Setelah lama kenal kristina banana dapati kristina lebih baik dari kristuna. 'Iman'nya jadi lemah.

    Lalu banana tinggalkan kristuna yang di taati dan di'imani' sejak lahir dan beralih pada kristina.

    Peliknya ialah kenapa seorang yang belajar tinggi di oversee tertarik pada kristina walhal dia sudah ada kristuna.

    Apakah kecintaan banana pada kristuna tidak kukuh? Apakah banana tak setia pada kristuna? Apakah kerana kristina lebih baik dari kristuna?

    Atau mungkinkah semua itu ada kaitan dengan strategi pemasaran? Strategi pemasaran yang membuatkan kecintaan banana terhadap kristuna jadi rapuh hingga beralih pada kristina?

    Banana kini jadi contoh bagi insan yang boleh berubah kecintaan dan kesetiaan pada yang asal kepada yang baru.

    Natijahnya dari kes banana ialah, belajar tinggi tinggi tidak bermakna tiada pengaruh luar yang akan meresap masuk.

    Kedua ialah, kecintaan atau kesetiaan asal boleh saja berubah kalau di hasut oleh strategi pemasaran yang agresif.

    Ketiga, apa yang berlaku pada banana (meskipun celik, pendek dan licik, namun mudah tergoda kristina) boleh saja berlaku pada siapa jua.
    .

    ReplyDelete
  29. Yes..tahniah Dr Kamarul kami kat umno ni dah lama tahu Dap ni kebnyakan nya kristian evengelist.. Mereka ni mmg nak sebarkan agama mereka di kalangan orang Melayu Islam sbb tu mula2 mereka dap menam bnyak kerusi mereka pertaruhkan nama Allah boleh digunakan utk semua tuhan..tu belum bab nak ambil zakat beri kat orang bukan Islam dan juga beri sumbangan kpd orang susah di gereja..ni dah berlaku d Selangor dan Penang cuma Melayu screw jer yang biol dan tamak kuasa buat2 tak nampak.. Kan kan kan

    ReplyDelete
  30. RUU355 bukan main lawan.

    Makin GILA puak Pembangkang
    Saja Allah SWT nak tunjuk pada kita kulit dan isi perut sebenar mereka
    Belum menang pun sudah tunjuak membuaa-buak JAHAT dan membenci perlembangaan dananti pada Islam-Melayu.

    UMNO shj yg terbaik buat masa sekarang.
    Tunggang langgang UMNO pun dasra UMNO tetap mempertahankan Islam dn Perlembagaan. Hng ckp spin pi lah apa pun ini pendirian kami sekeluarga.

    Alhamdulillah undi UMNO BN + PAS sahaja PRU14.

    Tekad aku sungguh2 akan kempen semampu boleh sebagai orang biasa supaya sebanyak mungkin dapat dikurangkan/dihapuskan dari pergi ke Pakatan Laknatullah!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokonggggg...ini kali lah gelombang biru hijau

      Delete
  31. "Tak kira lah menjadi yahudi yg baik, nasrani yang baik ,muslim yang baik adalah tuntutan dari TUHAN YANG ESA. Cuma jalan masing masing yg berbeza.Dan kita sebagai muslim tahu,yang jalan kita PILIH adalah yang TERKINI DAN DIIKTIRAF OLEH ALLAH. .
    Berpandu dari Surah Al Kafirun... apa yang kamu FOBIA"

    Cuba kita tengok pemikiran GILA + SESAT Matgunong

    haa bila makin lama 'berkenalan' dalam CTS ni baru kita dapat tahu dan buat mapping otak golongan macam mana rupanya yang menjadi pencacai Pakatan.

    Golongan yang sama dengan Mahathir dan Anwar. Pembenci dan pemutar belit Agama mengikut tafsiran dangkal jahil murokab mereka sahaja tanpa berlandaskan NAS dan Hujjah para ulamak

    Sbb itu Madey pernah cakap.. Al-Quran kena tafsir semula (masa dia jd Pi EM dlu). dia ckp tafsiran Al-Quran ikut zaman dulu. Dia yg jahil murokab. Al-Quran itu sendiri dialah MENTAFSIR ZAMAN. hingga hari kiamat

    Yg jahil bodoh tak mau mengaji ialah dia dan org2 mcm dia lepas tu salahkan Ulamak yang bertungkus lumus mengkaji dan mentafsirkan Al-Quran

    Anwar pulak mempopularkan pluralisme. Semua sama sejagat.

    ini sama seperti Matgunong.. org2 yg mentafsiran ayat-ayat Allah ikut sedap perut!!

    Ahli Sunnah Wal Jamaah tidak berpegang macam kau pikir tu wahai Matgunong.

    Kalau ko nk taksub pada mamak madey atau pakatan itu hal kau tp jgn sampai kau langgar hak Allah, hak Islam dan hak Muslim lain.

    Matgunong penyesat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokongggg...di akhirat kelak takut jadi miskin hilang pahala banyak dosa sebab banyak menyesatkan pengikut2 yg tak berapa faham islam..

      Delete

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Komen-komen sama ada berbentuk negatif atau positif akan tetap disiarkan kecuali maki hamun keterlaluan. Maaf terpaksa 'moderate' komen-komen buat sementara memandangkan ada jembalang tanah suka guna nama Ibu Bapa dalam ruangan komen.

Terima Kasih.