April 12, 2017

85 Peter Chong, Pembantu Sivarasa Hilang? Jangan Risau, Selepas Pesta Air Songkran Baliklah Dia Kot?


Peter Chong, pembantu kepada Ahli Parlimen Subang dari PKR, R Sivarasa, dilaporkan hilang sejak 3 hari lepas. Pelbagai teori dikeluarkan oleh pembangkang mengenai kehilangan tersebut. Salah satu teori adalah Peter Chong merupakan orang kelima terlibat dalam aktiviti politik atau agama yang dilaporkan hilang sejak bulan November tahun lalu.

Ketua Polis Negara TS Khalid Abu Bakar, hari ini mengesahkan bahawa aktivis Peter Chong yang didakwa hilang, telah dilihat menyeberangi sempadan Thailand. Menurut TS Khalid, Peter dilihat menyeberangi sempadan Thailand melalui Bukit Kayu Hitam dengan menaiki bas pada jam 6.30 pagi 7 April 2017. Baca di sini.

Adakah kebetulan Peter Chong masuk ke Thailand ada kaitan dengan Pesta Air Songkran yang akan diadakan di Hatyai dari 13 hingga 15 April 2017?




85 comments:

Anonymous said...

Mungkin dia kesana mecari limau Siam yang harum dan manis...

Anonymous said...

Peter chong ni dikehendaki polis k..sbb berita ckp peter chong lolos k.negara jiran..mcm..penjenayah jer..lolos lolis ni...admin ada pencerahan tak

Anonymous said...

Wah joli sakan nampak....iyu duit mana mari
Bila mau bikin candle vigil sana spork jail itu john soh kasi tolong
Duit john soh sudah kebas takkan buat dont know

Anonymous said...

Why are there so many fagotty people in pkr?

Oh because BAPAK faggot adalah 'ketua umum'.

Anonymous said...

Dulu ABU tuduh sebelah sini sering berkunjung ke negeri jiran tapi sekarang ini bila ahli pakatoon yang dikatakan 'hilang' walhal sedang berseronok di negeri jiran pun mahu dilaporkan sebagai orang hilang. Apa punya kartunlah puak2 nih wakakaka.

Anonymous said...

Ha3 ...khalid tak boleh bagi tau ahli keluarga peter chong?

Khalid kena minta Jahid pinda akta polis supaya boleh dakwa orang yg menghilangkan diri mcm kes peter chong...ruu ni gerenti cepat boleh gazet...tak macam ruu akta 355..

Anonymous said...

Ko ni mcm kartun...orang tak balik berhari2 ke rumah kena repotlah...kira hilang lh...ape masalahnye...kalo ko tak balik tak bagi tau bini ko, takkan bini ko relak plak..
.itu pon kena ajar jugak?

Anonymous said...

Kalu betul hilang semua orang risau. Kalau tidak hilang tetapi sengaja dibuat macam nampak ada kehilangan maka itu yang membuatkan umum nampak macam ada motif tersirat. Sudahlah tidak hilang tapi di tularkan sebagai sama seperti kehilangan Koh. Ya kenapa kelirukan orang ramai.

Anonymous said...

Esok terbongkarlah nama bekas pemimpin Pas yang makan duit 1MDB?
TERKINI

Seperti mana yang dijanjikan Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli, beliau akan mendedahkan nama bekas pemimpin kanan Pas yang dikatakan menerima dana haram dari 1MDB yang mengalir ke akaun peribadi Najib Razak ke akaun bekas pemimpin Pas berkenaan.

Beliau akan membuat pendedahan itu dalam sidang akhbar khas yang akan disiarkan secara langsung menerusi Facebooknya tengah hari esok.

Sementara itu keesokannya Rafizi akan membuat laporan SPRM bersama dengan maklumat yang diperolehi di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya.

Beliau menyatakan perkara itu dalam satu imel yang diterima oleh blog ini sekejap tadi.

Berikut adalah sebahagian kenyataan akhbar itu:

"Saya akan menamakan tokoh bekas pimpinan PAS yang menerima dana 1MDB dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib yang disiasat dalam satu sidang media pada jam 1tengahari esok (Khamis, 13 April 2017) yang akan disiarkan secara #FBLive di laman Facebook saya.

"Pada hari Jumaat, 14 April 2017 jam 11 pagi saya akan membuat laporan SPRM bersama-sama dengan maklumat yang saya perolehi di Ibupejabat SPRM, Putrajaya.

"Saya serahkan segala-galanya kepada Allah SWT dan rakyat Malaysia untuk menghakimi tindakan saya kerana niat saya adalah jelas: rakyat berhak mendapat maklumat yang jujur mengenai niat dan kedudukan setiap parti politik berhubung penyelewengan negara seperti skandal 1MDB agar mereka dapat membuat keputusan di peti undi secara adil."
Sebelum ini banyak pihak mendesak agar Pas membuat pengakuan berhubung dakwaan beliau itu. Beberapa pemimpin Pas termasuk presidennya Hadi Awang menafikan tuduhan Rafizi itu dan menganggap Rafizi berbohong 300 peratus.

Anonymous said...

BINI peter chong tepon..

"No yg anda DAIL brada d luar kwsan liputan clcom"

"Sila bertukar ke LINE SHIN corp"

Kihkihkihkih

TERKANTOIIIIII..

Anonymous said...

Piji punye ckap mana BOLEH PERCAYA..

PENIPU n PEMBOHONG BESAR (wahid) kt mlysia ni..

Anonymous said...

apa beza wang petronas digunakan untuk bailout syarikat ana kroniks dan wang lain-lain GLC untuk taja kegiatan para aktivist? kalau ada nyatakan.

ted manoff said...

PrOoTt💨💨💨💨💨... Arghhhh leganya.. Kwn pm najib pun peter juga..yg beli tnh kt kampung ryezall tuu..dia kerr yg hilng...♋

Anonymous said...

nanyang dah mintak maap, ABU bila lagi?

Anonymous said...

Walau pun peter chong tu jenis taik tpi dia tak pernah pun buat kerja hodoh meliwat lubang bontot jantan mcm atok peliwat tua...ada faham.

Anonymous said...

Ada siapa percaya bahawa ahli pakatoon naik bas ekspres kerana tak ada duit maka tak mampu beli tiket kapai tebang. Wakakaka

Anonymous said...

ABU naik bas ekspres kros sempadan tapi bini dan Pakatoon tak tahu menahu. Apakah ini satu silap mata?

Anonymous said...

dan jangan hairan kalau pakatoon akan reka cerita yang bas dinaiki adalah milik si polan sebagaimana WSJ reka cerita Saddam simpan senjata WWF. apapun mana SR? MIA jugak ker? muahaha

Anonymous said...

Apa nih nak main pesta air pun kena ke thailand.Kat sini pun apa kurangnya tanya nek jah bila kajang banjir boleh main puas2.Atau ada agenda lain pegi sana.

Anonymous said...

dulu pergi Taiwan kerana nak tangkap katak. misi terkini ialah nak kumpul 400,000 banglore untuk persediaan memasuki alam PRU14. gamaknya lah, kik3

ted manoff said...

Aduhaii..dah takde orang lain lagii kerr...aww aww juga jadii pilihan...😠😡😠😡


PANAS HARI INI] Hishammuddin Dilantik Sebagai Menteri Dengan Tugas-Tugas Khas


KUALA LUMPUR, 12 April (Bernama) -- Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dilantik sebagai Menteri Dengan Tugas-tugas Khas di Jabatan Perdana Menteri, berkuat kuasa hari ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pelantikan berkenaan dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata Hishammuddin masih kekal sebagai Menteri Pertahanan.

"Pelantikan ini akan membolehkan YB Datuk Seri Hishammuddin menjalankan tugas selain daripada tanggungjawab beliau sebagai Menteri Pertahanan," katanya.

-- BERNAMA

ted manoff said...

SAH UMNO SEMAKIN PARAH

UMNO akan menyambut ulangtahun penubuhannya yang ke-71 pada 11 Mei mendatang dan oleh kerana pilihanraya paling mencabar baginya untuk terus mengekalkan kuasa juga akan diadakan pada bila-bila masa, majlis sambutan kali ini mahu dibuat secara besar-besaran dan paling meriah sekali.

Di sebalik Presiden UMNO dan Perdana Menteri, Najib Razak terpalit dengan skandal kewangan paling besar di dunia yang barangkali tidak pernah terbayangkan oleh Onn Jaafar ketika menubuhkan UMNO dahulu atau juga oleh mana-mana Presiden parti kemudiannya yang mana perlakuan tersebut telah menyebabkan hilangnya rasa keyakinan, parti itu tetap mahu menunjukkan ia tetap dekat serta melekat di hati rakyat.

Untuk itu, sambutan kali ini dibuat dengan menawarkan hadiah cabutan bertuah paling lumayan dalam sejarah. Dikhabarkan enam buah kereta dan 10 motorsikal yang anggarannya bernilai RM1 juta akan menanti ahli-ahli UMNO yang bernasib baik dengan syarat mereka mesti hadir ke majlis sambutan ulangtahun yang diadakan itu nanti.

Syarat lain untuk layak menyertai cabutan bertuah ialah diwajibkan sudah berdaftar sebagai pengund yang sah.

Wahhh...satu lagi sejarah baru tercipta untuk UMNO. 

Selain buat pertama kali dalam sejarah ada Presiden UMNO pernah menerima kemasukan wang sebanyak RM2,600 juta (maklumat antarabangsa lain kemudian mendedahkan angka itu mencecah RM4,000 juta) melalui akuan bank peribadi,  tawaran hadiah yang ditawarkan sempena sambutan ulangtahun ke-71 ini juga merupakan satu lagi sejarah.

Barangkali hanya UMNO dalam dunia ini yang pernah menawarkan hadiah sehingga RM1 juta semata-mata untuk menggamit kehadiran ahli-ahli sendiri memeriahkan majlis yang diadakannya.

UMNO yang falsafahnya sekarang lebih kepada "cash is king"  sejak dipimpin oleh Najib, mungkin berbangga dapat menawarkan hadiah selumayan itu, tetapi hakikatnya ia dengan sendiri menunjukkan kepada dunia bahawa parti itu semakin rosak, parah dan menunggu masa untuk binasa.

Seharusnya kehadiran ahli dalam mana-mana program, apatah lagi majlis ulangtahun, adalah dirangsang oleh semangat perjuangan dan rasa kecintaan, ditambah dengan perilaku serta kewibawan pemimpinnya yang boleh diharapkan sebagai tunjang kekuatan, namun kini ia terpaksa beralih dengan bersandarkan kepada wang dan tawaran lumayan.

Tanpa keraguan, bolehlah disimpulkan bahawa UMNO kini sedar jika tanpa tawaran lumayan yang digula-gulakan, tiada lagi ahli-ahlinya yang sanggup turun untuk memeriahkan sambutan di mana-mana program yang diadakan.

Syarat-syarat yang diwajibkan untuk layak menyertai cabutan bertuah kali ini saja sudah cukup untuk mengesahkannya.

Akhirnya, yang hadir nanti bukan saja kosong semangat perjuangan dan kecintaan, malahan yang lebih diharapkan ialah hadiah-hadiah lumayan yang ditawarkan. 

Anonymous said...

Ya, mmg sah umno semakin parah disondol oleh species babi hutan ted manoff. Negara pun dah bangkrap.

Anonymous said...

Pizi cerita dia dah basi Malaysia today dah bocorkan..kononnya ex Pas Nasaruddin

Anonymous said...

Apa apalah.. TED Pru 14 nanti baru tahu..K..Umno yang parah k atau Dap dan parti pembangkang yang nak mampus..

Anonymous said...

Ooo atok dah liwat jubok ko.. Patut ko seronok sangat...syok aar..ko rindu nak lagi keer?...berak ko mestibkawas punyer...cantik leer tu...wakaka

Anonymous said...

Kalo ko kros sempadan pon sape peduli.

Anonymous said...

Kempunan Mat Jahid tak dapat jadi PM

Anonymous said...

Tahniah PJ PAS PERAK atas bercita-cita mahu memerintah Malaysia bersama UMNO BN lepas PRU14
BismillahirRahmanirRahim

PAS BERSAMA UMNO PRU14

Status FB Pesuruhjaya PAS Perak telah mengumumkan secara terbuka PAS akan bekerjasama dengan PM Najib 1MDB+GST6% yang mengetuai UMNO sekarang dalam menghadapi pilihanraya umum ke 14 yang akan datang.

Semoga usaha untuk PAS bersama UMNO secara takut-takut dan sembunyi-sembunyi sebelum ini oleh pemimpin utamanya yang mengelirukan ramai ahli PAS dan pengundi tidak lagi akan berlaku selepas ini dan masing-masing bolehlah membuat pendirian jelas memilih PAKATAN HARAPAN (KEADILAN, AMANAH, DAP dan PPBM) atau UMNO+PAS.

Selamat membuat keputusan bersama Penyamun Wang Rakyat atau Penentang Penyamun

Aris Awang

Anonymous said...

Ramalan pesuruh jaya pas perak lobai pas akan dilantik jadi PM...amacam macai any komen?

ted manoff said...

PANAS HARI INI] 'Lantikan Hisham BUKAN petanda baik buat Zahid'


Pelantikan Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai menteri dengan tugas-tugas khas bukan perkembangan baik untuk cita-cita politik Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi, ramal Rafizi Ramli.
Naib presiden PKR itu melihat langkah itu sebagai restu langsung daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang juga sepupu Hishammuddin.
“Ini sama ada Hishammuddin mahu cabar Zahid untuk kerusi timbalan presiden Umno atau Hishammuddin sendiri bermasalah mempertahankan kerusi naib presiden yang disandangnya,” kata Rafizi.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan pelantikan yang berkuat kuasa serta-merta dan mengekalkan Hishammuddin sebagai menteri pertahanan.
Dalam kenyataan itu, Najib berkata pelantikan itu akan membolehkan Hishammuddin menjalankan tugas selain daripada tanggungjawab sedia ada.
Laporan agensi berita nasional Bernama tidak menyebut tugas khusus Hishammuddin.
Pelantikan itu bagaimanapun menjadi beliau sebagai menteri kesepuluh di Jabatan Perdana Menteri.
Rafizi mendakwa, berdasarkan maklumat daripada sumber-sumber Umno, Hishammuddin kini tertinggal di belakang Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin untuk merebut kerusi naib presiden.
Berkaitan kedudukan Zahid pula, Rafizi berkata ia bukan petanda yang baik kerana seorang menteri yang mempunyai dua portfolio sering dilihat mendapat restu langsung daripada atas.
Rafizi juga membuat spekulasi bahawa keretakan dan sabotaj dalam Umno boleh berlaku susulan perkembangan terbaru itu.
Portfolio menteri dengan tugas-tugas khas itu pertama kali diketahui selepas pelantikan Tan Sri Tun Ghazali Shafie pada 1970 dalam kabinet Tun Razak Hussein.
Dua tahun kemudian, Ghazali kembali dilantik ke jawatan itu dan sebagai menteri penerangan.
Beliau diberi kepercayaan untuk merangka, merancang dan melaksanakan Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan Rancangan Malaysia Kedua.
Bekas bendahari Umno Daim Zainuddin pula dilantik sebagai menteri tugas-tugas khas pada Jun 1998 ketika pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad, yang kemudian membawa kepada pelantikan semula sebagai menteri kewangan.
Mohammad Effendi Norwawi dilantik sebagai menteri tugas-tugas khas pada 2004 bawah Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Pada tahun sama Effendi juga dilantik sebagai pegawai khas di Kementerian Pengajian Tinggi.
Effendi kembali ke kabinet sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri pada 2006 dan dipertanggungjawabkan menyelaras Rancangan Malaysia ke-9.
Beliau sebelum ini menjadi menteri pertanian dan dengan jawatan baru itu beliau bertugas di Jabatan Perdana Menteri. - MK
celahgelegar at 5:01 PM

Anonymous said...

kalau Pas pernah berkawan dengan BABI dan Peh Lee Watt, makanya tiada nampak ada halangan atau kontoversi untuk Pas berkawan dengan sesiapa jua yang sedikit sebanyak menuju destinasi akhir yang sama.

kalau jeles cakap lah jeles usah merengus di belakang pak mus.

kah kah kah

Anonymous said...

Rapizi jadi sumber celah kangkang untuk buat ramalan tentang perkembangan politik negara? Alamatnya pakatUn masuk longkanglah lepas ini, kik3

Anonymous said...

kebelakangan ini orang seperti superman dap aktif melabelkan pemuka-pemuka Meley sebagai jahat (Mader) supaya Meley kat luar sana tolak pemuka-pemuka ini. apa yang tersirat?

nanonano said...

Ini hantu sudah ada bini baru dekat siam lah. Malaysia punya bini sudah kering melecet, anak pun sudah besar. Kasi check la dia punya credit card statement, mesti banyak hotel punya charges. Kasi susah polis saja buat special team. Kalau dia balik suruh dia atau dia punya anak bayar kos penyiasatan, selagi tak bayar jgn kasi masuk balik. Pikir dia punya lancau saja...otak simpan dalam scrotum! Mati lagi baik.

Anonymous said...

6:46...Bukan superman dap tapi supertaik dap.

Anonymous said...

Dulu S46 join, tak jadi apa2
komdian PKR join, melaise divided, Nuo tak ke mana.
kondian Pas join, depa berberai, halatuju diomok-omokkan
kini Madeck join, melaiseu bertambah divided, melayufes tenggelam
Hah, apa yang ada dalam pakatoon selain wang dan pangkat?

Anonymous said...

Tak lama dah umno nak kojol....najib tak berani masuk perangkap 1mdb tony pua...setakat hantar surat suruh mintak maaf jer lah.....lobai pas monyetkan oleh nsp...bisu lobai..
Macai merapu meroyan...lepasan tg rambutan..

Anonymous said...

How's the Godfather of corruption? still alive and kicking eh?
Two jabs on the face by hadi eh

Anonymous said...

JAWAPAN KEPADA PJ PAS PAHANG DAN MOKHTAR SENIK
TAK baik ustaz2 berbohong. Skrg zaman IT, bkn boleh tipu. Atau, mmg kedua2 ustaz ni tak menonton sidang ptg tadi kot?

Bgaimana kita nak tuduh org lain menentang sdgkan nak bahas pun tak boleh, apatah lagi mengundi sokong atau tidak?

Sepatutnya wakil Pas yg paling lantang mmbantah kputusan Speaker menangguhkan perbahasan kerana ianya akan melambat2kan penguatkuasaan RUU tersebut. Mengapa semua wakil Pas membisu bila Speaker menangguhkan perbahasan sdgkan RUU yg lain seblm ini dibahaskan sampai ke awal 3 pagi? Mngapa bila masuk RUU Akta 355 ianya menjadi tak serius atau tak penting? Kenapa wakil2 Pas tak bersama wakil2 dari PH menuntut Speaker teruskan dgn perbahasan? Cepat bahas, cepat selesai dan semakin dekat utk dilaksanakan. Itu pun kalau kjaan tak kencing lagi.

Terbukti lebai2 ni tak tau apa2. Yg mereka tahu tuduh org lain atas kelemahan mereka. Sbb itu kita bertambah yakin mmg RUU ini hanya modal politik semata2. Tak bersungguh dan serius. Harap kedua2 ustaz ini tonton balik sidang parlimen ptg tadi dan lihat sendiri siapa yg bersungguh2 mahu bahas.

Jika benar nak suruh pengundi2 tolak, pas patut tunjuk contoh dulu. Pas wajib tolak dari bkerjasama dgn Dap dan Pkr dlm kjaan Sgor terlebih dahulu. Jgn hipokrit !

Kedua2 ustaz ini lupa bahawa Umno adalah juara drama ini dan Pas jadi mangsa buli mereka. Benarlah kata2 pemimpin Bn, apa yg berlaku petang semalam memang telah dirancang. Mudahnya lebai makan umpan !!

Anonymous said...

Khalid kpn pon sekarang berani buat kenyataan siasatan 1 mdb secara menyeluruh dah diserahkan kpd loyar buruk negara...
Loyar buruk negara baru nak arah sprm siapkan laporan siasatan src...dia nafikan tak pernah arah sprm hentikan siasatan
Dua orang suruhan najib ni dah ketakutan...dulu ingat king of cash kuat boleh lah berlagak...

sekarang dah nampak tanda2 dan terhidu bau najib akan ditumbangkan...cepat2 tunjuk buat keje ikut prosidur...
Macai tak tahu aper2...macai hanye tahu meroyan hari2..hak3..

Anonymous said...

Lobai pas kena mintak maaf kpd semua ahli pas kerana tidak menjalankan amanah dan tanggongjawab..
Patutlah nsp monyetkan ketua lobai pas...

Anonymous said...

Bile plk njib nk TUMBANG??

brite wasap/FB atau britr RAPIJI???

Anonymous said...

Cai BIOL 931..

Yg kit siang menjerit2 dlm dwan parlimen tu kit siang tgah MENYANYI ker??

Anonymous said...

Kit sial menjerit...tapi mcm mana ruu boleh bentang jugak...takiyudin boleh bagi ucapan panjang.. Kalo Pendekar speaker tak boleh kawal speaker ade kuasa halau keluar ngook..otak ko kat lutut ato ko ni dah gila....memang ko ni lepasan tg rambutan..

Anonymous said...

Tak lama daa...lepas pru ko tak boleh merapu lagi...kalo tak caye tanye sama khalid kpn...dia ade ramai sb
Ko jer auta tsk ade siasatan 1 mdb...
..

Mat Gunong said...

Setuju pendapat saudara. Ada kebenarannya. Dah dapat hidayah kot?

Anonymous said...

Cai pnye CERITA, lbih baik dgar AYAM BERKOKOK pagi2..

kihkihkih

Sembang CERITA BIOL berlebihan sgt..
Xd org NAK PERCAYA lerrrr

Huaaaa

Mat Gunong said...

Hanya kaki bodek, otak udang minda lemah je yg melopong menonton sinetron Ar YoYo bukan survival politik.

Anonymous said...

PAS kata pandangan Dr.MAZA mengelirukan umat islam tentang RUU355. Nah ini jawapan nya...

"Tahukah kamu apakah yang mengelirukan itu?

Yang mengelirukan itu ialah apabila dahulu parti anda mengkafirkan orang yang berbeza parti sehingga ada yang bercerai berai, tidak makan makanan sembelihan, solat dua imam, bahkan sehingga ada yang mati terkorban kononnya syahid menentang berbeza parti.

Kemudian, hari ini semuanya sudah berbeza. Padahal parti yang dikafirkan itu tetap sama, bahkan sebahagian besar pemimpin juga tetap sama.


Yang mengelirukan ialah apabila parti anda menyebut ‘perlembagaan kita adalah perlembagaan penjajah, kafir dan jahiliah.

Kemudian hari ini anda menyebut kita menjunjung dan menghormati perlembagaan.

Betapa ramai yang telah menjadi korban oleh fatwa dan amanat parti anda itu?!

Yang mengelirukan ialah ketika anda berbaik dengan parti tertentu anda memberi seribu dalil kelebihan parti-parti tersebut. Kemudian apabila anda bertelagah anda menjadikan mereka munafik, keluar jamaah Islam mati jahiliah, musuh Islam dan sebagainya.

Yang mengelirukan itu ialah apabila ketika anda memenangi beberapa negeri dahulu anda menyatakan hudud bukan keutamaan.

Bahkan anda menyatakan ‘selesai masalah pengangguran dulu baru hudud’.

Kemudian anda menyatakan sesat, liberal ataupun anti-Islam sesiapa yang mengungkapkan hal yang sama.

Anda yang menuduh orang itu dan ini murtad, kemudian anda ingin buat undang-undang murtad?!!

Mat Gunong said...

Aku pun terliur nak pergi. Proton Perdana siot. Dah macam annual dinner kilang bini aku . Nanti tentu ada pula surprise!. Persembahan tarian gelek meransang nafsu puteri umno kg kalut. Hang tak mau pergi ke TED? Haa haa

Mat Gunong said...

Sabar ya zahid. Orang dah tak caye, nak buat macamana?. Pilihan di tangan anda. In or out. Silap silap PRU 14 Bagan Datoh pun boleh kecundang aturan god father agar aman dan tenang semasa persaraan kemudian hari tanpa dibayangi akan dikhianati.

Anonymous said...

Citer ko yg banyak auta....kapal lanun nak karamm....beli pas 90 jota tak jadi ape....lobai pas plak bercita2 nak jadi pm...ko tak tau aper2...reti merapu otak tg rambutan..
..kwang kwang kweeeek..

Mat Gunong said...

Dia orang sudah lupa kot " amanat banggol derdap " bapak kepada perpecahan umat islam negara ini. Boleh pula sekarang sebantal tanpa rasa bersalah dan malu bila menjilat kahak yg pernah dulu ludahkan dulu. Dasar hipokrit MEGa.sebab itu dia dihina ,dan hilang hormat padanya. Dan beliau berhak menerimanya atas sikap Lebih kosmetik dari disiplin. Khaak thui

Mat Gunong said...

Tak lebih dari wayang untuk menarik kembali kepercayaan rakyat bila najib digantikan hishammuddin. Akan dijaja betapa telusnya kerajaan bobrok ini sehingga menjelang PRU 14 nanti. Skrip sama seperti RUU355 dipolitikkan. Wayang tinggi betul si malaun ni. Kaki bodek otak udang minda lemah pasti bersimpati dan mengeluarkan air mata bila melihat adegan adegan sedih tu nanti.

Anonymous said...

Aku nk tergelak baca contengan macai dedak haiwan macai Cina Babi Dapig.. "UMNO semakin parah"
ha ha ha haaar.. yg aku tau PH makin kronik pecah belah akibat ruu355 satu.. krisis dalaman akibat dua ekor diktator tua..

ha ha ha harrr... ted mongok conteng tu selalunya 'reverse'

kalo dia tulis UMNO parah.. maksud sebenar UMNO teguh dan sebaliknya PH tunggu masa akan pecah dan lebur.

BA - hancor
tukar jadi PR

PR - hancor
tukar jadi PH

lepas PH? .... P MAMPOS lah..

kah kah kah kahhh...

tedmongok.. ko dh dpt payment dedak baru masok keje ke?

Anonymous said...


MENGAPA DAP SANGAT TAKUT DENGAN RUU355

MARANG 11 April – Datuk Seri Abdul Hadi Awang membidas DAP yang lantang dan keras menentang perundingan antara Pas dan UMNO dalam soal membabitkan syariat Islam.

Presiden Pas itu percaya kemarahan DAP terhadap Rang Undang-undang Mahkamah Sya­riah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU 355 dipengaruhi rasa takut jika dilaksanakan, masyarakat bukan Islam akan melihat kebaikan hukum Islam itu.

Menurutnya, DAP merupakan ‘anak butir tahi’ PAP iaitu merujuk Parti Tindakan Rakyat yang memerintah Singapura.

“Singapura ini bapa DAP. Yang memerintah Singapura PAP. Dulu Singapura dalam Malaysia, ada cawangan PAP di Malaysia. Bila Si­ngapura keluar daripada Malaysia, PAP tukar jadi DAP. Jadi, DAP ini anak butir tahi PAP. Ini sebut dengan bahasa yang kasar sikit,” katanya.


Tegas Abdul hadi, di mana salahnya perundingan sesama parti Melayu Islam sedangkan kerajaan negeri pimpinan DAP di Pulau Pinang juga berunding de­ngan Amerika Syarikat.

“DAP boleh pula berunding dengan pihak-pihak di Amerika Syarikat untuk campur tangan mencaturkan negara ini. Politik Malaysia biarlah orang Malaysia yang buat perubahan. Tak perlu jemput Amerika Syarikat mari, tak perlu jemput negara asing mari.

“Ini kita berunding dengan UMNO tak boleh, dia berunding dengan Amerika Syarikat boleh. Nak jemput Amerika Syarikat campur tangan dalam negara kita, ini tak apa?” soalnya.

Salwah Abdat said...

Oh Hishamuddin hanya kau lah satu-satunya sepupu dunia dan akhirat, aku lantik kau supaya kau dapat tutup pekong aku rapat-rapat ok.....!!! Nanti keadaan sudah reda aku bagi saham sikit buat kau sekeluarga....!!! I help you and you help me,,ok....!!!

Salwah Abdat said...

Standby MO1 dah nak belah tu anytime saja...!!! Sepupu pikul balak besar bloodyfool......!!! Zahid bingai masuk angin keluar Asap

Salwah Abdat said...

Lepas PRU14,,ini dua ekor kasi sumbat dalam,,passport tahan takut cari suaka politik di lain negeri......!!!

Mat Gunong said...

Memandang kan ulamak dunia sendiri mengucapkan perkataan taik. Ketahian apakah yg mengganggu fikiran beliau sehingga tergamak mengeluarkan perkataan itu. Inilah contoh pada kita , yg agama itu bukan kosmetik tetapi menuntut penganutnya nya berdisiplin dan berhemah. Kelak anda akan diperlekehkan.

Salwah Abdat said...

Lobai giler kata PAP taik,,tapi kenyataan nya Singapore jauh sangat-sangat lebih maju jika nak dibandingkan dengan Malaysia, walhal Malaysia kaya dengan hasil bumi,,ini menunjjukan Peminpin kita sekarang jenis haprak bin penyamun......!!!

Anonymous said...

Dap butir taik pap tapi hakikatnya salwah al taik jauh sangat sangat lebih taik dari dap dan ketaikan dap tak le seteruk mahataik.

Anonymous said...

Lepas PRU14,,ini Salwah Abdataik kasi sumbat dlm lubang taik,,,passpot tahan takut mengotorkan dan membuangtaik merata tempat di lain negeri....!!!

Anonymous said...

Cai 1050 1145 salwah BIOL..

Dulu lain skrang lain...

DULU MADEY ludah kit siang ,skrang KIT SIANG ludah madey plak..

Kihkihkih

Anonymous said...

1.01am, kau boleh tidor nyenyak, makan sampai gendut perut, boleh beribadat tanpa rasa takut dan was-was adalah di atas dasar2 dan polisi kerajaan serta kebijaksanaan pemimpin yg kau label sebagai "haprak dan penyamun". Get a life.

Anonymous said...

Ko buta politik mana reti hal2 politik..ko reti merapu er..

Salwah Abdat said...

PAP jaga Singapore 1st class
PAS jaga Kelsntan low class
MO1 jaga Malaysia tak ada class langsung

Salwah Abdat said...

Muka kau pun persis taik sebab bonggok bin stupid punya melayu kayu

Anonymous said...

Maruah tergadai pada syaitan

Anonymous said...

Blog CTS nampaknya menjadi medan penyokong2 dungu biol dan bangang PH terutamanya penjilat pelir Atok Tua Otak Merepot melepaskan rasa gundah gelana, ketakutan, kekecewaan dan patah hati dan semangat, krn mrk benar2 nampak terang slps PRU14 nanti, PH bukan lagi spt skrg, malah mungkin ada parti komponenenya yg hidup segan mati tak mau. Mcm terminum roundup.

Salaklah sepuas mana yg mampu dan mau krn disinilah saja org2 yg dah dikategorikan spt diatas diberikan peluang utk menyalak bagi melegakan perasaan.

Anonymous said...

Salwah bengap@7.51am, apa kelas buat berbandingan mcm kamu buat tu. Singapapura is a city state. Kenapa tak buat perbandingan antara spore dan city states yg lain spt Vatican city dan Monaco. Utk ptahuan macai2 yg malas membaca tapi cukup hebat mfitnah, dlam dunia hari ni cuma ada 3 city states i.e Vatican city, Monaco dan Spore.
Kalau ye pun nak buat comparison, buatlah antara epal dgn epal dan bukan epal dgn orange. Get a life.

Anonymous said...

Mat tg rambutan merapu lagi..gundah gulana kerana najib nak
Tenggelam bersama kapal lanun bugis pru 14..

Anonymous said...

Pemimpin singapore bijak...beretika dan berintegriti...pemimpin ko asik merompak aje..hasil bumi banyak tapi negara tak setanfing singapork yg tak ade hasil bumi langsung...najib buat ape 8 tahun memerihtah...buat mahalkan harga barang...F1 sepang rugi kena tutup...F1 singapore untung besar....ko dan najib setaraf bodooo..

Anonymous said...

Anon 9.04...hanjing belaan baru nk tunjuk pandai..kahkahkah..meroyan gelabah bewok.. Belum dapat tulang babi ke..?? Kikikiki

Anonymous said...

8.59.. Contoh hanjing belaan yang otak setaraf babi hutan.. Dah berpuluh tahun ratip cakap benda yang sama.. Tapi sampai sekarang tetap jadi pembangkang aka pembanggang...kahkahkah

Anonymous said...

Salwah al babi tunggal.. Tentu ko bangga jd melayu yg pakai topeng kulit babi kan...? Kan..? Kikiki

Salwah Abdat said...

Perjuangan anjing2 pas & Umno akan berakhir tak lama lagi,,pergi balik kampung tanam jagung sudah atau buat kerja2 amal di Surau atau masjid itu adalah yang terbaik buat mereka...!

Anonymous said...

Salwah al babi.. Sentap meroyan tahap hanjing giler.. Dah claim elaun tulang babi ke belum..? Kikiki

Salwah Abdat said...

Boss kau dah nak bungkus.com tu

Anonymous said...

Anon 9.04am, najib ke yg naikkan harga barang atau kesan ekonomi dunia dan juga faktor peniaga2 esp peniaga/kartel kroni cina dap? Pi masuk kelas ekonomi lah bro.

Anonymous said...

10.11..dah claim tulang babi ke belum...?? Kikikiki

Anonymous said...

10.11am: dengan izin Allah, pemimpin2 umno dan pas akan teruskan perjuangan menegakkan syiar islam d Malaysia. Inshaa Allah.

Anonymous said...

Cibai menyusahkan orang je. Orang kat sini kecoh2 dia hilang kut2 kena colek bagai rupa2nya dia bersedap2 kat siam.

anakbochek.

Salwah Abdat said...

Menegak apa bendanya,,24jam rasuah dari Celik mata hingga lelap mata....!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates