April 12, 2017

60 DS @NajibRazak Saman @TonyPua ... err Whats Up Doc?

DS Najib Razak menuntut Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua Kiam Wee mengemukakan permohonan maaf selain menarik balik kenyataan dan klip video memfitnahnya yang disiarkan dalam laman Facebook. Tonton video berkenaan di sini.

Najib yang bertindak atas kapasiti peribadi menyerahkan surat tuntutan itu ke pejabat Pua hari ini melalui firma guaman, Hafarizam Wan & Aisha Mubarak Ia berhubung kenyataan fitnah yang dikeluarkan dan disiarkan oleh Pua pada 6 April lalu yang dimuat naik dalam laman Facebook beliau.
Sehubungan itu, Najib menuntut Pua dalam tempoh tujuh hari, untuk berhenti daripada mengeluarkan sebarang kenyataan fitnah selanjutnya atau kenyataan sama.

Tony Pua yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara dituntut mengeluarkan permintaan maaf bertulis yang jelas dan terang serta menarik balik kenyataan sama melalui terma yang dipersetujui oleh DS Najib sendiri.

Selain itu, DS Najib turut menuntut supaya Pua memadamkan klip video itu dan menyatakan jumlah pampasan yang wajar diberikan kepada beliau berikutan penyiaran kenyataan dan video yang menjejaskan dirinya.

60 comments:

Anonymous said...

orang singapork masih memiliki adab dan sopan, waima artis yang biadab akhirnya mengakui kebiadaban dan memohon maaf.

Anonymous said...

Sejak bila najib jadi berani saman?...saman...jangan tak saman..
Jangan tunggu selasa depan..

Anonymous said...

Banyak sangat Uturn kebelakangan ini seolah-olah tidak ada integriti. Terbaru ialah Uturn dari NSP dalam isu monyet, seolah-olah NSP telah melakukan kesalahan atau sengaja melakukan kesalahan.

Anonymous said...

Dah saman jangan suruh hakim tolak affidavit defendent plak...

Anonymous said...

Yg perting buat damage dulu..

Anonymous said...


Sebab Najib kena fitnah

Anonymous said...

Salam CTS

Berhubung perkara tersebut...tidak kurang...tidak lebih....HANYA Surat Tunjuk Sebab....sekiranya tiada apa2 tindakan dari YB Tony Pua..tindakan susulan akan diambil...persoalannya apakah akan ada tindakan susulan? Pasti TIADA...sebagaimana isu WSJ dahulu...nak hari selasa keberapa dah.. tak juga saman2.

Kenyataan YB Tony Pua " the Prime Minister has stolen billions of Ringgit from 1MDB" telah menyebabkan PM menuntut pada YB Tony Pua...

Disini pun rakyat tahu...duit yang dicuri....dari 1MDB masuk ke akaun peribadi...hatta kenyataan DOJ Amerika tentang keberadaan wang tersebut diakaun peribadi PM yang diletakan sebagai MO1 yang mana YB Rahman Dahlan MENGAKUI MO1 adalah Dato Seri Najib...

Yang mana...tindakan susulan dari PM dari kenyataan berat DOJ adalah TIADA APA-APA tindakan serius dari PM.Hanya Senyap...Sepi sahaja..

Inikan pula dari YB Tony Pua....
sudah tahu penghujungnya....

Salam Ikhlas

Bijan Legend

Anonymous said...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menuntut Anggota Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua, memohon maaf dan mnarik balik satu klip video yang dianggap memfitnah.

Dalam sepucuk surat tuntutan diserahkan kepada Pua hari ini, peguam Najib, Datuk Mohd Hafarizam Harun, berkata video klip berkenaan membayangkan anak guamnya mencuri dan menyalahgunakan kuasa.

"Bertentangan dengan kenyataan fitnah anda di atas, anak guam kami bukan kleptokrat zalim dan menindas serta tidak menjauhi kritikan, juga bukan seorang pemimpin yang terlibat dalam amalan rasuah atau pemimpin yang mencuri wang rakyat.

Pilihan Editor

Kembali pada jantung, hati perlembagaan
"Oleh itu, dakwaan sama sekali tidak berasas dan palsu anda bertujuan untuk memperkecilkan kedudukan politik yang tinggi anak guam kami, nama baiknya yang besar di dalam dan luar negara, serta mencacatkan prestasinya.

"Dengan berbuat demikian, anda telah bertindak dengan niat jahat dengan sengaja," kata Hafarizam.

Katanya, Najib juga menuntut permohonan maaf bertulis yang perlu disiarkan di dua akhbar, Pua menghentikan sebarang kenyataan memfitnah perdana menteri serta menanggung kos guaman.

Kegagalan Pua bertindak begitu, kata Hafarizam, beliau diarahkan untuk memulakan prosiding perundangan.

Klip video dimaksudkan itu dimuat naik pada 6 April lalu sejurus selepas Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, membentangkan rang undang-undang persendirian bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965.

Berdasarkan catatan klip video itu yang dibuat Hafarizam, Pua didakwa tidak berpuas hati kerana Putrajaya membuat duluan dengan membenarkan usul Abdul Hadi dibentangkan ketika kerusi parti itu lebih rendah berbanding DAP atau PKR.

Sementara itu dalam reaksinya, Pua memberitahu Malaysiakini, beliau tidak akan menarik balik kenyataan tersebut.

"Bukti yang dikemukakan sama dengan keterangan yang saya kemukakan terhadap Najib," katanya.

Pada 2015, Najib mengemukakan saman fitnah terhadap Pua kerana membuat kenyataan sama. Kes itu masih dibicarakan.

Anonymous said...



Kerajaan selangor rugi 21 Billion


Pada April 2013 Kerajaan Selangor telah menjual 1,172 acre di Canal City (next to Kota Kemuning) ke privately-owned Tropicana Corp April 2013 RM587 juta pada harga RM18.50 per sq ft.

Sekarang tanah tersebut bernilai RM700 psf atau RM21.3 billion.

Jadi kerajaan Selangor kerugian hampir RM21 Billion

Dulu Mahathir komplin tahah TRX kerajaan pusat jual murah kpd 1MDB

Dan sekarang ludah Mahathir telah kena kpd batang hidung anak angkatnya sendiri


Anonymous said...

Ooo kes klepek duit 1 mdb laa..
Tengok sape yg kena nanti..

Anonymous said...

Kalau kafir seperti nanyang pau siang boleh mengakui kesilapan kerana memperolok-olekkan mukmin makanya adalah lebih terhurmat kalau mukmin yang memperolok-olekkan RUU 355 bermuhasabah diri dan kembali pada asal. Sedarlah bahawa destinasi akhir amatlah berbeza melainkan kalau sengaja di tempah destinasi yang sama.

Anonymous said...

Tak ade yg nak saman Mahathir dan kerajaan Selangor?

Anonymous said...

Ruu 355 undang2 islam sebenar?...hanye pinda had hukuman kenapa dah 3 tahun blm boleh gazet?...ape yg payah sangat ni?....bila jangka boleh gazet?...ruu mana yg makan masa lebih 3 tahun?...siapa punyer angkara yg lambat2 kan bentang usul dan lulus usul?...
.

Anonymous said...

Kenapa cucu tok selampit tak mao tulis citer sebenar kenapa Najib saman..

Anonymous said...

.
Masa depan dapig tidak bergantung pada apa yang Jib buat atau tidak buat.

Masa depan dapig bergantung pada apa yang dapig buat dan tidak buat.

Selebihnya masa depan 'cina kafir Dapig' juga bergantung pada 'begej' yang dibawa oleh 'mukmin meley ABU'.

Masa depan dapig adalah gelap kalau begej yang dibawa oleh mukmin meley ABU adalah melebihi 100 bilion.
.

Anonymous said...

Betul tu...ini Modus operandi yg diajar yahudi kpd pembangang2 malaya..
Yg perting buat damage dulu..kurang dpt 1% monion percaya pun jadi lah..lps tu minta maaf jer free jer pun bukan kena bayar..penting milage sudah dapat...melayu skrew geng ABU gak bongok...

Anonymous said...

Cts hanya berminat nak tulis hal2 pembangang...cai928 bongok sila lah tulis hal2 najib...menulis pun tak reti ke..atau tulisan banyak fitnah tak laku..hehehe..bongok

Anonymous said...

Wsj dan SR tak fitnah najib songlap duit 1 mdb?

Anonymous said...

Biar 3juta tahun pun xpa..asal jangan dok tentang..30juta thn pun tak jadi klw dok tentang...caiharbi bongok...

Anonymous said...

Tajuj surat peguam najib tak sebut saman...tapi tajuk cts najib dah kemukakan saman..

Anonymous said...

Pru14 rakyat lebih mudah memilih calun...segala para2 minion2 caiharbi2 munafiqun2 telah muncul dgn sendirinya...t.kasih Umno-Pas krn menbuat rakyat lebih jelas...

Mat Gunong said...

Si Mukmin yg mana?. Anak lebai So'od ke? yg terlopong tengok drama sinetron Ar YoYo kan agama demi survival politik.

Anonymous said...

Aku tak fikir Najib berani meneruskan niat nak saman tony pua..video tony berasaskan kertas saman oleh DOJ terhadap 4 perompak 1 mdb yg dikaitkan dengan MO1 yg menerima dana 2.6 billion dlm akaunnye dari cina Jho lo yg turut disaman kerana merompak wang pelaboran 1 mdb diluar negara.....

DOJ telah memberi petunjuk siapa MO1 yg ade kaitan dengan Reza aziz yg turut disaman...
Jika najib saman...najib terpaksa buktikan kertas Saman DOJ tidak berkaitan dengan dirinye...agak suksr kerja ni kerana selama ni najib bisu...

Tony pasang perangkap dengan video ...bijak cina ni..

Anonymous said...

Pua kena lihat kembali kenapa meley nak berkawan dengan Dapig kalau tahu dapig adalah 'babi'. Apakah meley tadi ikhlas atau meley tadi sebenarnya ada udang di sebalik batu. Melainkan kalau Dapig juga ada udang di sebalik batu, maka dapig yang akan menyesal di komdian hari.

Anonymous said...

Tengok najib kena fitnah ...berani ker najib saman...hak2... Cai bongook...

Mat Gunong said...

Cuba bertenang semasa menulis. Saya tak faham apa yg saudara mahu sampaikan dalam penulisan saudara. Agaknya?, saudara pun tak memahami apa yg saudara tulis. Bertenang ! PRU 14 pasti tak lama lagi.

Anonymous said...

9.43...ruu untuk bentang jer...ha4...ade lagi bongok...mp bn dan pas jauh lebih ramai dari mp PH...senang2 jer boleh lulus...kenapa bodooh sangat..

Mat Gunong said...

Jawapannya; KAMI BERSAMA MENOLAK KERAJAAN KLEPTOKRASI.

Anonymous said...

Masa depan anon 9.33 ditangan najib...hi4.. Najib tumbang macai terus gool..ha3..

Anonymous said...

Satu masa dulu Dap ada lah 'heaven', Pas berasa selesa

Dap kini 'safe haven', hanya penyangap yang cari.

Anonymous said...

Mca bukan babi?...mca lah yg gertak bajib...terangguk2 najib kena sergah..macai semua lari menyorok takut tolong najib lawan mca...lepas tu geng najib plak dimonyetkan..ha4..macai pon tetap bisu..

Anonymous said...

Madah lulusan tg rambutan..

Mat Gunong said...

Ha ..ah . Dato jamal pun senyap je. Kalau tidak?, tentu dia berjubah pula ,ke pejabat SPRM macam kes YAWAS.

Anonymous said...

Meley secara amnya memang tak kisah kalau Senior Lim nak jadi apapun; namun senior Lim kena ingat yang dai berkawan dengan ABU. ABU mungkin halangan sebenar buat uncle Lim untuk jadi apa saja.

Mat gunong said...

Baguslah saman tu. Orang dah luku kepala kita, bukan sekali tapi berkali kali. Mestilah bangkit melawan. Nanti orang kata pondan pula.

dap lan cau said...

Mengapa Atok Tua Otak Merepot mengambil keputusan berlindong di dalam PH yg diterajui oleh musuh ketat politiknya? Ada sesiapa yg masih siuman dari PH dapat memberikan jawapan yg pasti?

Kalau betul auranya boleh menggoncang pemerintahan UMNO/BN, mengapa Atok Tua Otak Merepot tidak memimpin PPBM berjuang bersendirian mengalahkan UMNO/BN spt yg PAS lakukan? Atau adakah dia sudah dapat meneka bahawa dirinya sudah tidak releven lagi dlm politik Malaysia, disebabkan oleh skandal2 besar yg telah dilakukannya selama berkuasa secara kuku besi 22 thn?

Hanya org yg mengikuti perkembangan politik secara menyeluruh saja yg dapat memberikan jawapannya?

Ya benar, Atok Tua Otak Merepot merasakan PH lah tempat yg paling selamat (safe heaven) utk melindungi dirinya diketika ini, sehingga sanggup menebalkan kulit muka dgn menjilat dan menelan balik muntah dan kahak pekatnya. Tapi mengapa?

Mat Gunong said...

Tak faham lah. Bahasa yg digunakan terlampau halus.keturunan raden raden jawa nie.. ABU tu sape?. Abu-toh ke?.

Anonymous said...

Tsunami politik telah menggembirakan Tony Pua

Pua lupa dunia adalah ibarat roda; sekejap gembira sekejap berduka

Dan kini, kesatuan Ummah membuatkan Pua gelabah semacam

Steadylah Yb.

Mat Gunong said...

Harap malaysia menuju arah sistem blok 2 parti. Lebih manafaat pada rakyat. Umno memang mengharap sistem pecah dan perintah terus diamalkan demi survival ahli politik yg BOBROK.

Anonymous said...

Tidak semua tindak tanduk manusia berpandukan akal yang rasional. Adakalanya berpandukan akal yang suntuk dan suntut. Bila Dap tinggalkan Pas demi kuali dan bunga tahi ayam, Dap sebenarnya tolak tuah tapi terambil tulah. Terlajak perahu jadi terlajak kata.

Mat Gunong said...

Kesatuan ummah????. Mengelirukan Ummah adalah. .islam berdiri atas disiplin bukan kosmetik. Harap saudara faham.

Anonymous said...

BOBROK? Apa tu? Bahasa org gunong ke?

Salwah Abdat said...

Hairan & Ajaib sungguh,,Tun M & TSMY hampir setiap malam bercakap secara terang-terangan dengan rakyat bahawa Najib perompak,pencuri & penyamun di merata negeri namun tak berani pulak atau barangkali segan nak saman Tun M & TSMY....!! Justru itu kita sebagai rakyat Malaysia kena buka minda dan berlapang dada untuk menerima hakikat bahawa MO1 memang bersalah dalam hal ini....

Mat Gunong said...

Jangan cerita jual beli kuasa, sedangkan rakyat sedang terhimpit dibawah pemerintahan kerajaan yg dilabel kleptokrasi oleh dunia. Lebih kosmetik dari disiplin.

Anonymous said...

"...Tun M & TSMY hampir setiap malam bercakap secara terang-terangan dengan rakyat bahawa Najib perompak,pencuri & penyamun di merata negeri..."

Takde sapa yg kisah pun dgn dua ekor org gila tu .. tu sbb takde sapa yg nak ambik tau apa dia buat .. org gila mana ada kerja, hanya buat kerja gila aje le yg tau ... itu le kerja pemimpin pembangkang, bangang ..

Lainlah dgn pemimpin2 UMNO/BN, sentiasa berbakti dan berkhidmat utk rakyat.

Anonymous said...

Not to wally toni puaka...court case i give you 2 classic answers used by idiots
1. Saya hanya bergurau
2. Saya tak ingat (hearsay and anggok2 only)

Anonymous said...

Dap pada nama saja demokratik tetapi dari dulu sampai sekarang nampak seperti sebuah institusi dinasti. Timbul soalan ini: Mampukah dinasti jadi kepala yang baik untuk sebuah masyarakat majmuk?

Mat Gunong said...

SPM hari tu ! Kertas Bahasa malaysia dapat apa?. Kredit je?.

Anonymous said...

Apabila Pakatan Penyamun Peneng dan Selangor jatuh maka kita akan bongkar segala bukti samun yang disimpan...
Tunggu masa dan hari nya....PRU akal tiba.....

Mat Gunong said...

Sebab itu melayu mesti bijak berpolitik. Masakan ular lidi mahu menelan naga. Tapi sayang !naga hari ni adalah naga tidak mampu lagi menghamburkan api akibat berlebihan minum " slurpe " yg dijual di 7 e. . Ulamak dan Umarak asyik kesedapan menggaru hingga yg kurap bertukar kayap. Kasi taruh spirit lah! Kalau mau kasi baik.

Anonymous said...

Berry Wine juga fitnah Mader lesapkan 100 bilion dan Pakatoon meroyan minta Mader saman. Itu Pakatoon yg dulu. Ikutkan Pakatoon sekarang Mader tak perlu saman. Pulak dah. Wakakaka

Anonymous said...

Ko ingat akim tu anak tiri ko sampai bulih di suruh buat apa yg ko suruh?

Anonymous said...

Razali juga tuduh Dap terima dana dari pengganas (yahuddy) tapi sampai la nih Dap tak saman Razali. Apa cer?

Anonymous said...

Mader nak jatuhkan parti lama dan bukan pakatan yang baru disertai. PakaTun akan dianggap suci meskipun banyak noda. Kalau Mader buka pekung PakaTun, susahlah nanti. Lojiklah kalau Mader tutup sebelah mata kalau ada kemungkaran berlaku dalam PakaTun. Lagipun mana ada pemberak yg mengaku najis di dalam PakaTun tu dia yang punya. Kah3

Anonymous said...

Maaf pak tumpang tanya...

Itu sotong gendut sudah kabarkan berita rasuah PAS 90 jota..
Tak sabar ngunggu berita fitnah dari dia....
Apa kah PAS akan saman sotong gendut kiranya crita tersebut hanya omong kosang...

Pak Mat Gunung kaki nombor togel atau kaki tunggang botol marah benar RUU 355.....
Tahniah RUU babi sudah lolos makanya perjuangan bapak untuk mertabatkan babi halal berhasil...

Anonymous said...

Nanyang masih berpijak atas bumi yang nyata tapi ABU masih diulit mimpi.

Anonymous said...

Arahan siapa kah akan jebon macai akur...

Arahan atok liwat kena sokong RUU 355
Arahan atok penyamun tak sokong...
Arahan atok Nika boleh sokong....
Arahan Apek DIKTATOR mana boleh sokong....

Maka terkedu jebon nak sondol yang mana...

Mat Gunong said...

Tiada keraguan lagi. Memang SAH!. Saudara pening minum air ketum campur ubat nyamuk. Sudah pening mau pusing laa..

Anonymous said...

BATU API RONSON DAH BASAH KENA HUJAN. LOMPAT LAGI CAI....

Anonymous said...

dap lan cau.....betul tu, atok tua otak mereput merasakan PH(pakatan haramjadah) lah tempat yg paling selamat tempat nya berlindung tapi dia tak tau tempat yg dianggapnya selamat tu adalah tong taik yg penuh dengan kegelapan dan kehancuran..hahahaha..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates