February 1, 2017

45 @drwanazizah Melawat Mangsa Banjir Di Pahang, Banjir Di Kajang Sudah Selesaikah?


Lagak bagai seorang selebriti, Ketua Pembangkang yang juga Presiden PKR, DS Dr Wan Azizah telah melawat mangsa banjir di Pahang semalam. Di dalam laman Facebook beliau di sini, beliau menulis, 
Ziarah bertemu rakyat di Pahang semalam..melihat dan mendengar sendiri pelbagai kesusahan dan tekanan kehidupan akibat kelemahan pemerintahan kerajaan BN..
Tidak cukup dengan itu, beliau juga mengungkapkan beberapa rangkap pantun. Satu di antaranya yang menarik perhatian saya adalah pantun di bawah.
 Rakyat Pahang dilanda musibah,
Akibat banjir banyak yang derita,
Kita hadir membantu yang susah,
Moga beban di ringan dengan ceria
Saya tertarik dengan keprihatinan Dr Wan Azizah terhadap mangsa-mangsa banjir di Pahang. Persoalan yang ingin saya tanya kepada beliau, kenapa jauh sangat perginya keprihatinan beliau kepada mangsa-mangsa banjir? Masalah banjir di Kajang, DUN di mana beliau menjadi Wakil Rakyat sudah selesaikah?

Nota Kaki - Apakah perbezaan di antara Dr Wan Azizah dan Tengku Puan Pahang?Dr Wan Azizah pergi ke dapur pun asyik nak pegang kipas, sedangkan Tengku Puan Pahang ke dapur memasak dan menjamu mangsa banjir. Daulat Tuanku.




45 comments:

Anonymous said...

Jijah da EXPIRED..
Bukan ketua pmbngkang lgi..
Teruk kena BULI dgn madey

Kihkih

Anonymous said...

Wan jijah dtng utk.selfie jer mcm kat kajang datang kalau ada urusan kenduri jer..klau banjir..sorry batang hidung tak nampak mcm azmin mana ada kelibat dia kat Sabak Bernam.. MB APA MCM TU MB JAMBAN

Anonymous said...

Untuk makluman, tan sri annuar musa bukan bukan ditahan sprm untuk siasatan. Beliau bakal dipilih tokoh sprm 2017. Sekian. Harap maklum.

Anonymous said...

Nota kaki - Apa bezanya annuar musa dan najib razak? Bezanya annuar musa digantung tugas pengerusi mara sementara siasatan sprm dan audit dalaman dijalankan. Najib razak? Beliau suruh penyiasat letak jawatan. Letak laporan pac berkaitan 1mdb di bawah akta rahsia rasmi & halang 1mdb dibahaskan di parlimen. Prejudis, tak boleh bahas..kata azalina othman said.

Anonymous said...

Najib da EXPIRED..
Bukan perdana menteri lgi..
Teruk kena BULI dgnn rosmah

Kihkih

Anonymous said...

Statement bodoh....anwar dulu masa bicara ada letak jawatan?..lim guan eng apasal x letak jawatan..bengong

Anonymous said...

Parti yang ada sayap terbang jua. tanpa sayap atau sayap tak terikat dibadan makanya merayaplah badan tanpa sayap. contohnya Cap Bungah. Sayap parit adalah seperti AMk, tanpa AMk tempanglah aktiviti kemasyarakatan sesebuah organisasi. Soalnya apakah aktiviti AMk hanya goyang kaki dan pejam mata, yakni pejam mata terhadap apa yang berlaku di lorong-lorong gelap Selangor dan goyang kaki melihat puan presiden jalan-jalan cari 'bahan'. Nasib ko lah Kak One. Muahahaha

Anonymous said...

Al-Kisahnya Darul di Darul

Darul Kontang tak ada air makanya opah presiden turun padang nun jauh di sana semata-mata untuk korek otak dan dapat ilham macam mana nak bantu MB yang buntu untuk bekalkan air secara berterusan buat warga tercinta.

Sesungguhnya kami warga Darul Kering yang berikan Pakatun kuasa untuk mengeringkan khazanah dan termasuk air sekali, amat berbangga dengan sumbangan kami untuk presiden dan parti tercinta. Akhirulkalam. sorong papan tarik papan, buah keranji dalam perahu, suruh pertahan kami pertahan; suruh temberang kami sentiasa mahu.

Anonymous said...

Jangan peduli lah Wan Azizah tu,tapi kita kena tanya mana DS Rosmah?Tengku Puan boleh turun memasak utk rakyat yg susah tapi DS Rosmah tak muncul pun,dimusim banjir dia berkurung di istana Putrajya saja ke?.PM Najib pun tak muncul musim banjir kali ni,sibuk makan limau mandrin dgn MCA dan Gerakan hasilnya kaum berkaitan undi DAP juga.Sekarang TM Pahang memangku Sultan ,tapi janganlah baginda juga di biarkan melaksanakan tanggung jawab MB dan MP Pekan tu,mana aci.

Anonymous said...

Juboq jijah da EXPIRED..
Dah tak boleh senang duduk..
Teruk kena JUBOQ dgnn al juboori

kihkihkih

Anonymous said...

1:18...rosmah tak muncul sebab badannya berat kekenyangan, badak tua gemok le katakan jln pun terhenjut henjut.

Anonymous said...

Rosmah sibuk memikirkan masalah negara.
Kos sara hidup, harga mnyk, subsidi ditarik.
Itu semua memerlukan perhatian Rosmah.
Kalau ada pun waktu free nk g main badminton.

Hanya akan hadir kalau penuh jentera kerajaan termasuk tukang pakai kasut

Anonymous said...

Si Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

Blogger Cucu Tok Kepit..
Kenaikan minyak sebanyak 20 sen ngko tak nak buat artikel ker..perkara ni direct usik poket rakyat!!..
Ngko dan pemakan dedak dan yg sekandang dengan nya hanya sibuk dgn citer spin BMF la, Forex la Opcom..woii bongok citer tu tak laku la..ngko spin la mcm mane pun..ngko jilatlah Si Kepala Penyamun Kaki Kepit tu..

Cucu Tok Selampit said...

Macha 2:23 PM,

Buka blog sendirilah. Tulis apa yang you nak tulis.

Anonymous said...

2:02 beruk mat yeh

Anonymous said...

2:23 dulu ada blog sendiri, selepas kantoi melancap depan laptop, terus menyondol tak kira tempat mcm babi hutan.

Anonymous said...

Yess..lepas ni admin..tolong delete jer..komen merapu ni..blog admin..ni dibaca 9 juta.orang..mereka ni nak buat blog admin...tmpat mereka cari mkn..tgok komen ntah apa apa...so...jgn beri mereka ruang pun walau ciput pun..biar mereka rasa..dtng blog orang lepas kutuk bagai mcm kita diberi tuan rumah masuk dah tu kita kutuk rumah dia huruk tak cantik..mcm tu kau balik rumah kau lah pg berambus..kita orang pun tak ingin..berkawan dgn orang..dahlah bodoh sombong dahlah sombong berlagak dahlah berlagak..menfitnah dahlah menfitnah..mengutuk dahlah mengutuk..sendiri tak malu terhegeh hegeh kat blog kitaorang..

Anonymous said...

Sentap nampak admin..#sila meninggal

Cencaluk said...

Buka. Cadangan apungkan harga minyak ni datangnya dari RAFIZI dan DAP ker

Wah.... Maca buat cadangan bukan main lagi yakin harga barangan akan turun apabila harga minyak turun tapi sekarang ni hampeee...

Mana dia RAGIZI kenapa buat keras badan mulut dah bisu asal sibuk menadah jubur tuk tok kunyit ker.

Ingatkan ikut cadangan RAFIZI pembangkang akan diam tak gak...

Kena diingat semua cadangan dari rafizi umpama meliwat rakyat bukan nak menyenangkan menyusahkan lagi ada ler....

Cencaluk said...

Rakyat kena ingat semua dilakukan untuk mengelakkan Malaysia menambah hutang dah ler kena tanggung hutang TOK DET

Tok Det tinggalkan hutang berbillion kemudian salahkan Najib kenapa Lim kit sial diam jer bila masaalah lama keluar semula betul ler tu dah kena beli ngan Tok Det.

Rafizi mana kau diamkan diri. Memang kau ni menyusahkan rakyat selama ini kerajaan ikut cadangan kau dan juga beberapa netizen yang dulunya yakin kalau harga minyak diapungkan akan mendatangkan kebaikan.

Semua ni terjadi sebab akauntan yang tak pandai buat kiraan.

Kira harga kinyak dunia mcm beli ikan kat pasar mana tak lingkup

Anonymous said...

MENYAMPAHnya drama si PENYAMAQ BETINA KIPAS bangsat si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-CASH is KING BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni!

Haritu aku tengok berita di TV1/TV3 tentang nasib rakyat MISKIN/SEDERHANA kita terutamanya dr. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. sedg. MENDERITA akibat flat2 KOS RENDAH depa yg. sangat DAIF di Kapar dan Shah Alam - dipenuhi SAMPAH-SARAP dan NAJIS2 (buang air besar dan kecil di merata cerok termasuk di tangga2) terutamanya oleh warga ASING KURANG AJAQ yg. kdg2 sampai 10 org. dlm satu flat sbs. MAJIKAN2 tamak HARAM JADAH; lif2 rosak, flat2 kosong dibiarkan penuh haiwan merbahaya spt. tikus/lipas/ular, lantai2 pecah yg. menyebabkan air berTAKUNG dan kemungkinan menyebarkan wabak DENGGI, kabel2 elektrik yg. putus dan terdedah dll!

Begitu juga, Klang dan Puchong yg. penuh SAMPAH SARAP dan JLNRAYA BERLUBANG - yg. amat MEMBAHAYAkan terutaamanya PENUNGGANG MOTOSIKAL miskin/sederhana kita! Apa PBT2 kat situ buat dgn. DUIT RAKYAT - mana SPRM OI?!!!!!

Memmang BINATANG betul rejim2 TERORIS si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD amat CELAKA ni ni! SETAN BETUL - patut diMAMPOSkan rejim2 ni SELAMAnya!

Tok Landak.

Anonymous said...

Awalnye wan azizah nih sawan...ulang tahun pm xjdi 16 sep nek ooii.Kesian laki dok dlm istana bamboo dh 2 tahun.tuh meracau meroyan berangan xsudah...kok3

Anonymous said...

Banyak ??? muncul bilamana Minah Sepat turun padang tanpa dipayungi oleh Mat Balak. Macam tak cukup tulang atau dedak jer, kih kih kih. Apapun harap-harap rumos yang mengatakan sume Mat Balak sudah menyertai Parti Bunga Klon hanyalah rumos kosong semata-mata. Alleluia.

Anonymous said...

Betul ke kerajaan ikut cadangan rafizi?

Kenapa meletakkan kelemahan kerajaan ke atas pihak lain?

Adakah kerajaan benar2 telus dlm menentukan harga mnyk?
Pernah rumus sebenar yg digunakpakai ditunjukkan kepada rakyat?

Semasa harga mnyk rendah, pendapatan kerajaan berkurang. Memandangkan harga pun murah sesuailah subsidi ditarik balik.

Semasa harga mnyk naik pendapatan kerajaan juga bertambah. Jadi kenapa tidak ada mekanisma subsidi apabila harga naik sesuai dgn lebihan pendapatan yg ada?


Dlm hal yg lain pula, hutang apa yg ditinggalkan oleh TOK DET?
Setiap tahun perbelanjaan defisit, kenapa masih mnyalahkan pihak lain?

Anonymous said...

memang bengong bertingkat tingkat. ha ha ha ha ha.....

Anonymous said...

mana lebih afdal dalam konteks Selangorku:

1. jalan-jalan tengok banjir

atau

2. tolong penghuni flat angkut air naik tingkat 4

Anonymous said...

POYO

Anonymous said...

elok la naik. kan sutun piji suka harga minyak diapongkan. kalau harga minyak turun itu maknanya harga barang akan turun. pru pun dah dekat. itu kata macai.
apongkan harga minyak baik untuk semua. encik sutun yang cakap.

Anonymous said...

menempel lagi bagus. itu macai suka.

Anonymous said...

Pantun 3 Kerat

Sebelum rasa denyut nadi jiran rasa dulu denyut nadi penyokong sendiri. Sebelum Tok Det ada Tok Non, Dapek Tok Det Tok Non tidak bergula lagi. Oh negeri ku.

Anonymous said...

Harga minyak ditetapkan naik berkuatkuasa Februari mulai tengah malam ini. Presiden Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) Datuk Khairul Annuar Abdul Aziz mengesahkan kenaikan.

Harga baharu RON95 dan RON97 naik 20 sen masing-masing kepada RM2.30 dan RM2.60. Sementara itu, harga diesel naik 10 sen kepada RM2.15.

Sebelum ini, pesanan WhatsApp tersebar mengatakan RON95 akan naik 15 sen, daripada RM2.10 kepada RM2.25 seliter manakala RON97 akan naik 5 sen kepada RM2.45, sementara diesel dijangka naik 20 sen kepada RM2.25 seliter.

Pada 1 Januari, kos petrol RON95 naik 20 sen kepada RM2.10 seliter, manakala RON97 naik 15 sen kepada RM2.40 seliter. Diesel naik 20 sen kepada RM2.05 seliter.

Kenaikan harga minyak esok dikatakan akibat kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia serta nilai ringgit yang rendah lapor FMT

Anonymous said...

Lihat PENGANIAYAAN dan PENINDASAN ke atas bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita ni! Di - https://jawaber6.blogspot.my/2017/01/kerajaan-selangor-roboh-gerai-orang.html?showComment=1485940946206#c3613921030483895590 , KERAJAAN SELANGOR ROBOH GERAI ORANG MELAYU DI BUKIT AMPANG!, Sumber: Roslan Ambri, Posted by Jawa Bernam,January 31, 2017.

Memang BINATANG betul rejim2 TERORIS si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD amat CELAKA ni! SETAN BETUL - patut diMAMPOSkan rejim2 ni SELAMAnya!

Sebab itulah, mulai sekarg. SETIAP tanah negeri/kampung-kampung yg. telah lama diduduki RAKYAT terutamanya bangsa BUMIPUTERA; yg. merupakan PRIBUMI/INDIGENOUS Alam Melayu/Nusantara kita ini - mesti diberikan GERAN TANAH KEKAL dgn. SEGERA!

Ini KRISIS amat KRITIKAL; kalau tidak bangsa BUMIPUTERA terutamanya bangsa BUMIPUTERA Melayu akan terus TERHALAU dr. TANAH MELAYU kita ini terutamanya di Selan*or dan PP, sbb. kita tak ada PERLINDUNGAN ke atas TANAH PUSAKA nenek moyang kita mcm. "NATIVE TITLE" di Sabah/Sarawak!

Tok Landak.

Anonymous said...

Jijah haram jadah ni menipu satu donia dengan kegiatan kotor lakinya. Sampai skrg JAM OMEGA mana Jijah oii.. ko ni ketrunan penipu. Sudahlah laki ko tu raja penipu.. skrg ko pulak nk lagak pandai disebalik menipu.

Kajang satu hal. ko tak peduli pun. Sibok2 nk selfie di Pahang.. gaya berselfie pun lagak macam artis.. jgn ckp Tengku Puan Pahang, dengan DS Rosmah yg puak kau gilir kutuk pun tak terlawan.. jauh beza gaya org dtg nk bantu dgn org dtg menipu dengan selfie.

Aku paling meluat tgk gelagat si betina tua ni dgn kipasnya. Awal2 dh jelas pegang kipas tu mmg xkan dtg utk berkerja.. celaka punya anak beranak kaki berlakon dan menipu rakyat.

Harap mulut mcm punggung ayam cerita kutuk kerajan itu tak betul ini tak betul.. tp sendiri tak betul mana mau simpan lagi???

Anonymous said...

kalaulah lebih ramai politikus macam Wan Kipas iaitu rela memaafkan kezaliman, akan amanlah seantero pembengkang. namun kemaafan Wan Kipas tidak jadi ikutan. puak yang jaja RUU3x5 bukan saja tidak dapat kemaafan selebihnya di tendang bulat-bulat macam bola. bila bola berkurangan, yang terjejas bukan bola kerana bola itu anjal sebaliknya yang akan terjejas ialah pihak yang menyepak yang mana impian utama bakal berkubur.

Anonymous said...

So pengajarannya nya apa pilih YB yang boleh berkhidmat dan bukannya pilih Yb yang..dilanda masalah keluarga..memang tak lah nak.layan rungutan rakyat..mana tak otaknya fikir..cara nak keluarkan.suami anugerah tuhan tu jer..yang lain..lantak kaulah..free free jer wan jijah dapt gaji buta..gaji ahli parlimen... Gaji adun.. Mana tak asyik berkipas...macm cerita cina..zaman maharaja..gundik dan bini maharajakn asyik nak dikipas jer...mcm tu lah wan jijah..so yang bodoh sapa pengundi di kajang dan permatang pauhlah.. Mcm kajang tu mmg tempat Dap..Bn menang kalau dah teruk sangat kajang tu..ni permatang pauh.. Pengundi ramai Melayu..tapi otak letak kat bontot Anuar Ibrahim...

Anonymous said...

Jijah wan kipas cina tu xde nak maaf sgt tp sbb tamak kuasa masing2 ada cita2 kemaruk yg menggila.. so boleh lah buat2 maaf.. matlamat sebenar bukan maaf ponnn... just bergabung utk tumbangkan UMNO BN dn pakat2 nk memerintah negara.. kemaruk tak tau nk ckp.. dasar puak munafik.. apa pun tarak..

Langkah Kajang sia2 habiskan wang rakyat lepas tu kajang skg apa hebatnya sejak langkah kajang?



Anonymous said...

terang2 Jijah lahanat ni tkpernh peduli pn pasal kwsn2 penting yg mereka kuasai. Tambah2 di Permatang Pauh.. ken apulak Melayoo pro Nuar Liwat kat situ tahab bodoh bebal mereka terbaek dlm sejarah! totok tahap nak mampos.

kalo Nuar kasi minum air mani pn puak situ sanggup tadah mulut.. taksuub nak mampos dgn PKR dan Nuar. tp sebagai pulangan? rakyat situ zero pun tarak... Lim Gone Eng lg xboleh harap lah..

tp Melayoo pro Nuat Liwat tuu mmg sgt 'tawaduk' dan 'redo' lah sgt diperintah oleh parti lahanat mcm tu dn wakil rakyat penipu.. asalkan bukan UMNO..

so apa nk heran mmg wujudpun kaum2 bahlol lgi bebal mcm tu yg boleh kais 'nyawa' politik yg panjang pd makhluk2 sial mcm Wan Jijah, Nurul Ijah, Nuar Liwat anak beranak.. keluarga mereka sendiri pun haru biru.. mcm mana nk tadbir org lain??


pikir lah!

Anonymous said...

JAM OMEGA MANA? MANA?

Anonymous said...

1107 betul
1211 Salah

Anonymous said...

Dalam kain mak ngko

Anonymous said...

Anonymous Wednesday, February 01, 2017 11:17:00 AM

Bukan MB JAMBAN tapi MB AISKRIM

Anonymous said...

Anonymous Wednesday, February 01, 2017 1:18:00 PM

Bengong.... Hg tak nmpk yg najib dok turun ke pahang...buta ka apa?

Equity Capital Loans said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Equity Capital Loans said...
This comment has been removed by a blog administrator.
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates