January 12, 2017

80 Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) Biadap Dikenakan Tindakan Tatatertib


Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) yang menjadi viral di media sosial sejak semalam, hari ini dikenakan tindakan tatatertib. Nazrul Imran Mohd Nor, Pegawai Khas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA) telah mengaku di laman 'group whatsapp' membuat komen kurang ajar di laman sosial Facebook yang bertulis, "Kesian, Hilang kawan. Hilang deposit." 

Walaupun komen berkenaan agak pendek dan padat, komen berkenaan agak keras, bersentimen, tidak sensitif dan kurang ajar apabila beliau mengkritik Perdana Menteri ketika saat negara kehilangan Ketua Menteri Sarawak, TS Adenan Satim semalam.

PTD ini telah dikenakan tindakan tatatertib hari ini termasuk digantung tugas. Beliau dikenakan tindakan tatatertib di bawah peraturan PU(A)395/1993. Beliau juga dipanggil pulang dari Manila ke Wisma Putra dengan serta merta.

80 comments:

Anonymous said...

tak salah berpolitik tapi tak boleh gigit tangan yang beri makan. jelas Melay ini mudah lupa.

Anonymous said...

Mungkin ada periuk nasi lebih besar menanti di St Miguel kot?

Anonymous said...

semalam anak aku eja satu perkataan.... pendek juga... tapi maksud cukup mendalam.... ejaannya begini:

P.A.D.A.N M.U.KA....!!!

Memang kena betol la...

Anonymous said...

Ini bukan bukti kurang ajar, ini bukti rakyat dari segenap lapisan tolak najib. Tindakan tatatertib sebab kritik najib? Kahkahkah..najib takut pada bayang2 sendiri. Lanciau punya PM.

Ruliros said...

Itulah dia pegawai kerajaan akap sikit je kena tatatertib tapi org politik rasuah curi duit rakyat jadi anjing menteri pencuri penyamun penjilat masih nak didokong bodoh punya melayu wahai pegawai kerajaan balun apa yg ada selagi boleh buat duit jgn ingat org politik tu malikat mereka lebih teruk dari iblis

Anonymous said...

Elok sangatle tuh...contohi Giatmara yang melakukan pembersihan besar-besaran terhadap parasit baik dijabatan2 kerjaan mahupun glc...sebelum terlambat.

Anonymous said...

12 saman tertunggak & curi elektrik jamal tak diambil tindakan. Salahguna kuasa pengerusi mara annuar musa serah duit universiti dan agensi pelaburan mara kepada trw tak diambil tindakan. Yang tweet kritik najib jugak lebih penting..sapa najib? Malaikat? Nabi? Dewa? Firaun?

Anonymous said...

Orang ramai dah makin menyampah dengan najib. Makin dilindungi segelintir pencacai, makin ramai orang maki. Ingat semua yang benci najib terlibat politik? Mereka benci bila najib ganggu kehidupan seharian mereka.

Anonymous said...

Lah...jamal..lagi...hbis adam rosly dah kena tindakan tak..ingat curi letrik..dan air bukan jamal jer tapi suku sakat nenek lampir zuraidah. Kat area Ampang ni ramai warga Indon..menyamar dari Sabah konon..curi air curi letrik...kat Pprt Cheras Indah ramai warga Indon..menyewa..IMIGRESEN bila nak ambush..dah beri kawasan secara detail ni...

Anonymous said...

BERSIHKAN PARASIT DALAM SEMUA AGENSI KERAJAAN. BERI KERJA KEPADA YANG SETIA.
BUAT BAIK BERPADA PADA. PEMBANGKANG PUN AKAN BUAT PERKARA YANG SAMA. MUNGKIN LEBIH HUDOH LAGI. CONTOH DAH ADA. KES AIR JER...JAMAL PAKAI TUALA PEGI DEPAN SUK. HASILNYA ROBOH PERNIAGAAN JAMAL.

Anonymous said...

Bodohlah kau ni..pegawai kerajaan tu ckp kat media sosial mmg kenalah..orang politik..dia rasuah dia sembunyi2... Tp ada yang berlagak..mcm adam rosly..dan geng si bedal..tunggu lah..oh lupa hilman adli...pun samakan..SPRM tak lupa cuma sibuk jer.. Tunggu

ted manoff said...

Ryezall.. Pm najib nii sapa saja..pak sedara kamu kerr..pm najib hanya boleh dikritik bila dia jadi bekas perdana menteri..time tuu nk maki hamun pun takde hal..sekarang mana boleh kritik..silap2 kena simen dlm tong...🙊🙈🗡🔫🔪

Anonymous said...

Baguslah kalau mengaku jamal curi letrik

Anonymous said...

Kalau bayar gaji mereka guna duit mak bapak kau mungkin boleh diambil tindakan pecat..

Anonymous said...

soal benci najib itu peribadi dia. bila keje kjaan kena la jg mulut dan tangan. ko ingat guan eng nak lepaskan ke kalo penjawat awam negeri dia kutuk dia. sama jgk kalo pekerja swasta buat statement buruk psl top mgmt comp dia keje. konfem kena buang keje. kira cukup baik kjaan x buang keje n sekadar bg tindakan tatatertib yg lain.

jentayu

ted manoff said...

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih

Anonymous said...

Setuju. Kalau kritik? Pilih medium mana yang anda mahu..tong dram bersama simen, tali gantung, c4, lari ke luar negara, tak dpt pencen dll.

Anonymous said...

Belum ada kes lagi di selangor & penang kena tindakan sbb kritik mb & km. Bersepah talibarut umno tgh keje dgn kerajaan negeri. Kritik najib, semua pihak melenting dari kpn sampailah ke blogger sengal ni.

Anonymous said...

1:12,

Seorang PTD boleh mewakili segenap lapisan? Haha ko nak bodohkan sapa ah? Diri sendiri bolehlah ko perbodohkan. Bayangkan kalau warga kerja PP kritik KM PP, apakah kamu ingat "TOKONG" akan pejam dua belah mata dan pekakkan telinga? Ini yg dikatakan budus 7 keturunan! Kah kah kah.

Anonymous said...

betul ke jamal curi elektrik?

ted manoff said...

Sebarang cubaan untuk 'cut and paste' artikel bloggers ProTun dan minions pembangkang dalam ruangan komen akan dipadam. Harap maklum.

Terima Kasih.

Anonymous said...

Amerika adalah jaguh democrazy. Bila seorang penjawat kritik Presiden mereka, tindakan tatatertib pantas diambil. Apakah pembangang nak kata semua kat AS sana tu amat benci kat Presiden mereka? Ha ha jawab ler.

Anonymous said...

Tahniah... tahniah sprm juga.... tahniah pada yg kurang ajar dan tak tau berterimakasih..... tahniah semua dah dapat yg mereka sendiri pinta....

Anonymous said...

kah kah kah kah 2:02.... ko kenal tak Mansor Othman??? Apa dah jadi dengan dia sekarang??? Keluar je perkataan "tokong" dari mulut dia, terus nama dia pun keluar dari senarai calon pru 13.... nak kat dah lama jadi adun, tak juga... tak sampai sepenggal pun....

Kesian, kritik tokong pun tak lepas la dari tindakan lge... tak payah nak membohongi diri pulak....!!!!

Anonymous said...

1:14,

Kalau nak bebas buat apa saja jadilah macam Jamal. Itupun Jamal di 'kacau' kerana memprotes ketidak cekapan Mb PKR dalam menyediakan bekalan air paip mencukupi dan berterusan. Dan kalau protes Jamal iaitu rakyat biasa dianggap pedas masakan warga kerja yang paycheck mereka di tandatangani oleh Mb PKR akan dapat kebebasan sepenuhnya? Kalau ya pun nak tuding jari, jangan nampak sangat biasnya apatah lagi kalau 4 jari tertuding pada pihak sebelah sana, kan kan.

Anonymous said...

maaf, nota tambahan...

Keluar je perkataan "tokong" dari mulut dia, terus nama dia pun keluar dari senarai calon dun negeri pru 13 sekaligus jawatan timbalan KM pun hilang....

Anonymous said...

1:54,

Kalau bayar gaji guna duit pakatun memanglah tak boleh pecat mereka. Tapi kalau tidak, tak usahlah meroyan. Muahaha

Anonymous said...

GEORGETOWN: Dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR yang berkecuali ketika pengundian usul tambakan laut pada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang November lalu, ditamatkan kontrak dalam syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri. ADUN Bukit Tengah, Ong Chin Wen dan ADUN Kebun Bunga, Cheah Kah Peng, masing-masing sebelum ini ahli lembaga pengarah Island Golf Properties Bhd (IGP), anak syarikat Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) dan Perbadanan Bukit Bendera (PHC).



Sementara itu, Pengerusi PKR negeri, Datuk Mansor Othman, mempersoalkan tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang, selain menyifatkan ia sebagai terburu-buru.

"Saya cuma mahu tahu, adakah penamatan kontrak mereka ini dibincangkan secara rasmi dalam Mesyuarat EXCO, atau keputusan ini dibuat secara peribadi oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng sahaja. "Bagaimanapun, PKR tetap akan bersama dan menyokong kedua-dua ADUN ini. Kita akan bawa perkara ini untuk dibincangkan di peringkat Pusat parti," kata beliau.

Kontrak jawatan Chin Wen dan Kah Peng dipercayai masih berbaki beberapa bulan, dan mereka didakwa menerima surat penamatan kontrak berkenaan pada sambutan Tahun Baharu Cina lalu

Anonymous said...

Tukang kritik dah ada (yb Pakatoons) dan mereka bergaji. Nak buat apa ko amek alih tugasan depa? Kalau ko amek, nanti depa kena kutuq makan gaji free pulak. Malulah yb2 tu, Kuang kuang kuang

Anonymous said...

inilah akibat dibiarkan doktrin RBA Pakatan Babi malaysia.

Politik menghina tidak ada sempadan lagi.
Tak kira orang sakit ke orang tu meninggal ke.. sempadan hormat kemanusiaan dan sesama umat sudah hilang lenyap

yg ada dalam buku hati mereka ialah BUSUK HATI dan MEMBENCI!

Semoga krjn ambil iktibar dan menguatkuasakan undang-undang berkaitan dengan jelas.

Kita tak mahu negara ini nampak maju tapi dipenuhi manusia2 yang BIADAB dan KURANG AJAR serta tiada hati perut!

.........................................................

-Takziah Kepada Keluarga Allahyarham Tan Sri Adnan Satem
Semoga Allah SWT merahmati rohnya dikalangan orang soleh.
Begitu ramai rakyat datang memberikan penghormatan dan juga Solat Jenazahnya. tanda kemuliaan buatnya.

Al-Fatihah

Anonymous said...

Mahathir pun keluar UMNO baru kritik Najib

Muhyiddin kritik Najib , kena tendang keluar

Otak taruh mana, lutut keeee.

Anonymous said...

Yang dituduh mungkin di fitnah sebaliknya mereka yang menuduh dan menyebarkannya mungkin tak cium bau syurga. Berhati2 Bro.

Anonymous said...

Bahlol Ted, kritik berbeza dengan hina dan fitnah

Yg kau ni benci sgt pada najib.. apa dosa dia pada mak bapak kau?

Org macam PTD sekor ni elok letak di pejabat yang sesuai dengan mulut celuparnya. Bagi dia tugasan yang kasi sedar diri. Berlambak lagi orang yang setia dengan kerajaan boleh ambil alih jawatannya. kalau nak jadi anjing pembangkan sila letak jawatan dan kerja lah dgn kerajaan TOKONG lim atau Asimin Aiskrim Jamban!

Anonymous said...

Moheden bukan kritik tapi TIKAM BELAKANG.

ko ni tak paham2 Din Pagoh ni kemaruk nak jadi Pii Emm sblm tamat tempoh umur dia. Dulu dia jadi batu api untuk lagakan Pak Lah dan Najib.. beria2 dia nak paksa Pak Lah pendekkan tempoh peralihan..

mcm Pak Lah ada buat salah jenayah. elok le manusia2 mcm Din Pagoh dan Madey kutty ni berambus kluar dr UMNO. Zaman Madey jgn harap ko boleh kritik Madey.

ISA le jwbnye.

din pagoh said...

Jamal dah mampos belom?

Anonymous said...

Tahniah. Campakkan sj macai pembangkang ke dlm tong taik yg ada taik madey, dan kit siang .

Anonymous said...

aku rase ko yg akan mampos dulu macai 2.50pm.

ko mampos nnt ko tahu la cmne asyik nk sibuk psl ajal maut org lain.

Anonymous said...

Cer kita perhatikan..
dgn takdir Tuhan Maha Esa..

Pakatan RUUbabi PH-Malaysia mana ada hero menyalak dh skrg ni.

Mat Sabun sejak kuar PAS jd pondan tua
Rapijie Lemboo habis dah 'minyak' pembohong dia. skrg kalo dia menyalak apa pun boleh bungkus masuk dalam tandas awam je la

Tokong Lim? skandal betina Miss P dan Banglo jd hantu yg kacau tido malam dia.. xboleh jd hero dah

Din Pagoh? sejak kuar skandal dgn bini org terus hilang taring

Madey?? sejak kuar patwa jai malboro, saham 'cerdiknya' habis terus..

so sape skrg hero macaii??

Reformasi juboq nepal said...

Macam sial! Tak boleh dikritik pergi duduk zimbabwe sana!

Anonymous said...

Tak koser TOKONG tu nak ambik si celupar lepas ni kerana TOKONG dah belajar dari kesilapan lalu .. diambiknya anjing tersepit, anjing tu pulak pi gigit tangan TOKONG. Dah serik dah.

Anonymous said...



EZAM NAK MASUK DAP?

12 January, 2017 in Melayu, politik
Ke mana lagi Ezam nak pergi sekarang? Bermula dengan UMNO, tetapi pakat keluar ikut Anwar bersama enam “kotak rahsia”.

Kemudian tubuh GERAK, entah bergerak tidak, tubuh parti baru PKN. Akhir bergerak jadi PKR. Penat-penat memperjuangkan PKR dan menghina teruknya sudah korup parti UMNO itu, dia pula keluar PKR masuk semula UMNO.

Ke seluruh pelusuk negara Ezam jaja kes “Liwat II” Anwar, menceritakan bahawa “syaknya” terhadap Anwar sejak bersama bekas Timbalan Perdana Menteri itu di luar negara lagi.

Entah apa keuntungannya apabila UMNO yang dihina dulu didokong balik. Mungkin banyak untungnya atau ada janji-janji yang ditagih. Dapatlah menjadi Senator. Jadilah orang penting di Kementerian Kewangan dengan jawatan khas.... bersambung


(https://akarimomar.wordpress.com/)


KAH KAH KAH.. ini kah idola2 macai anti Najib?

terhoyong hayang pelesit Ezam ni nk cari tuan baru..
terhoyong hayang pendirian dan stand politik.. punah rakyat dpt pemimpin lalang mcm ni!

Reformasi juboq nepal said...

Siapa jadi hero? Tentulah najib! Hero songlap duit rakyat!! Skandal dgn artis! Skandal dgn tuya!!

Anonymous said...

macai.. hati2 sket sebut skandal..

terase habih nnt ketua2 macai ko.. skandal hebat2 belaka.

Plg hebat Atok Nuar la.. sakit belakang sampai xboleh dh surgery kt HKL.. kena gi duk di germany.. tup..tup2 member rapat dia dato Eskay tnjuk mcm mana AKSI org sakit belakang membalun China Doll..

tup2 boleh makan karipap sambil tutt..tuttt.. Saiful kah..kah..kah

Din pagoh pn kena kunci mulut bila macai Madey mula buka skandal..

hero2 macai semua dh jd pondan... mcm lapiji LEMBOOO!

Anonymous said...

tunggu bapak ko mampus dulu

Anonymous said...

Tugas PTD ialah jaga nama baik Federal tapi bukan sebaliknya. Gilap kasut Pakatoon, tak termasuk skop kerja. Otak di cemari JE kot.

Anonymous said...

reforbasi mat juboq...

calon paling sesuai berambus ke zimbabwe adalah TOKONG Guan Eng

Anonymous said...

LGEbabi dlu ckup samseng dan lagak hero 'taiko' abg besar awl2 jd KM Penang..

sekali terburai skandal BETINA miss P, Taman Manggis punya seleweng, rasuah banglo.. hero sulah talak telo.. kah..kah..kah..

macai menyalak kuat.. 'hero skandal' semua dh patah gigi.. PRU14 aku tktau le PH kena import hero pariah luar kot utk beraksi lawan UMNO BN...

hrp2 bukan Rajini Tamil hero lah..

KAH>>KAH>>>KAH>>>>KAHH>>>>>>> BOOOO MACaiiii Kentodd Ted!!

Anonymous said...

ko pulak reforbasi mat juboq, layak berambus ke uganda. Jadi beruk kat sane..

Anonymous said...

Semoga Tuhan panjang umur Abg Jamal Sekinchan. macai takut rupanya dgn Jamal.

hari2 sebut Jaml Jamal.. tgk seorang Jamal mcm tgk 1000 ribu org.. kah..kah..kah. itu pasal asyik tnya mampos2.

Mampos cepat si bahlol macai 2.50pm atas tu. yg sibuk nk tau ajal maut org lain!

Anonymous said...

tak habis-habis ted kentot dengan kebodohan dia tu....

muahahahahahahahaha

Anonymous said...


kisah Miss P btul2 menjatuhkan telor tokong Lim

skandal dgn miss P bukan kerja UMNO atau Gerakan. tp kerja cina DAPig jugak yg xpuas hati dgn LGE.

Kemuncak skandal, berbenjol plaster LGE dikhabarkan bergaduh dengan Betty Chia.

Yg pasti skandal Miss P mmg betul2 terjadi.

tetapi Tan Sri Koh Tsu Koon ex KM Penang BN, sampai skrg dihormati.

Jasa2nya membangunkan Penang dr sebuah negeri mundur, tabiat pengotor bangsa Cina kpd negeri bertaraf industri multinasional dan pelacongan antarabangsa sehingga mendapat status WORLD HERRITAGE UNESCO.

tp tokong lim sial tu apa dibanggakan macai? penang kilang dadah terbesar rantau ini.. skandal jualan tanah?? terowong hantu?? rasuah pelbagai jenis?

Anonymous said...

kesian... tak habis-habis nak fitnah orang lain

Anonymous said...


satu lagi yg org luar penang mau tau..

zaman BN Gerakan jd KM, TS Koh Tsu Koon TAK PERNAH sama sekali campur tangan hal ehwal org Islam di Pulau Pinang

Beliau jugak sangat menghormati masjid dan aktiviti umat Islam sepertu perarakan atau majlis2 perayaan.

Isu tanah2 melayu dikatakan tergadai bukan disbbkan pengaruh KM. tp disebabkan masalah org Melayu penang yg mundur ketika itu yg gelap mata dgn tawaran pemaju2 untuk beli kampung mereka.

Berbeza dgn tokong Lim dapig. KM sendiri jd DAJJAL. Status lim tokong sbg Exco Tanah negeri dgn mudahkan menggunakan kuasanya untuk menghalau org melayu dan India.

Mau tau la macai.. stkt duduk celah kangkang Nuar dan Asimin jamban. sampai korang mampos lah kena kencing!

Anonymous said...

kesian tak habis2 nk fitnah DS Najib dan Rosmah

lagi fitnah lagi naik populariti mereka dan semakin jatuh pula pemimpin2 pujaan pembangkang!

karma!

ted manoff said...

Apa nii ryezall.. Bila umno dh tk dpt sokongan mulalh nk takutkn org melayu..konon bila dap perintah hak melayu akn terhapus..boleh kerr dap perintah..?berapa kerusi parlimen mereka tanding..?siapa sebenarnya yg menghakis hak org melayu sekarang..?siapa yg jual tnh rezab melayu sekarang..?siapa..?siapa..?...prOoTt👅

Anonymous said...

nk terkentodd aku bace posting tedbongok nih.. kah..kah..kah

lah kelakar chai.. nk sedapkn ati ke atau tugasan dedak ko dh nk expired??

mcm baru sedar dr koma 3 tahun. parti ko tu yg dh nakmampos. ayt ko ni betol2

sekor2 terpalit dgn skandal.. entah2 lps PRU 14 ade yg dh kena bubar parti.

kah..kah..kah..

Anonymous said...

3:20:00 si Bahalol bagi komen

Anonymous said...

3:10:00 kalo tunggu bole dapat ape??...dapat mak ngko

Anonymous said...

Tak tau bezakan tindakan terhadap orang politik dengan penjawat awam ke?? Mansor, chin wen & kah peng orang politik. Memang la dia terpaksa akur.

Anonymous said...

Kena pada jamal/umno, cakap fitnah. Siap ckp pasal syurga

Anonymous said...

Kesimpulan:

bagi cai fanatik Pakatoon, apa yang Tokong dan rejim sewaktu dengannya buat tak mengapa asalkan depa dapat tumpang bahagia kalau pun tak dapat bahagian dari seketul tulang? apapun ucapkan selamat jalan pada mereka, kah kah kah

Anonymous said...

Kau tu bongok, diam ajelah. Tak payah tunjuk pandai.

Anonymous said...

Kerajaan Selangor? Jamal kritik pasal air sikit je, dah upah gangster roboh premis jamal

Anonymous said...

Tak ada siapa yang nak ambik anjing tersepit selepas ini. Makanya usah jadi anjing tersepit. Naya, kerana ramai dah serik. Parti Tokong dah kena banyak kali. Contohnya, depa ambik anjing yang lawan taukeh, aleh aleh mereka yang dilawannya. Depa ambik anjing yang menikam dari belakang alih-alih belakang Tokong yang kena main. Terkini, Tokong dan bahteranya beri tumpangan pada segerombolan "renegasi" dan apa yang boleh diucapkan ialah: "good luck to ya, uncle and grandpa: aka Tokong-tokong" and Sayonara.

Anonymous said...

PADAN MUKA si mat BIADAP ni! Kerja kat KEDUTAAN, tapi nak kutuk dgn. amat KEJI terhadap YAB PM tercinta kita!

Malangnya SELANGOR terutamanya TANAH2 KPG2 MELAYU di tepi LAUT SELAT MELAKA di KUALA SELANGOR, yg. makin diIDAMkan si PENYAMUN DAPenjajah PARASIT - mahu juga diHALAU bangsa BUMIPUTERA mcm. kat P. Pinang dgn. menggunakan MO agama, apalagi KUALA SELANGOR amat PENTING juga utk. industri PELANCONGAN sungai paya dan laut SELAT MELAKA; yg. mana SELAT MELAKA ini sebenaqnya mahu diKUASAI tuan DAParasit ni, IS-rael/MOSSAD-CIA/NAT*! Mana pemimpin2 UMNO/PAS TULEN kita?!!!!!!

Lihat di - http://www.propertyguru.com.my/property-news/2017/1/144405/proposed-chinese-cemetery-irks-residents:

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents

January 12, 2017

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents


The proposal to build a Chinese cemetery at the centre of five villages in Kuala Selangor earned the ire of residents, who are mostly Malays.

The five villages were Kampung Bukit Kapar Tambahan, Kampung Felda Bukit Cherakah, Kampung Bukit Kerayong, Bandar Puncak Alam and Kampung Bukit Hijau.

With this, around 300 residents from such villages held a protest against the proposed cemetery at Kampung Bukit Cerakah, saying that the location is not suitable as it is near residential areas, reported Bernama.

Melan Ismail, a representative of the residents, revealed that the residents were not informed by the local authorities and the developer regarding the project.

“The proposal for a graveyard on the hill located in the centre of the five villages, resided by mostly Malays, is not suitable,” he said.

“It is even more disappointing that we were not informed of the project by the parties concerned…We only came to know about it when several excavators were seen entering the village area to carry out a road project to the site last Wednesday,” added Melan, who called on the local authorities to review the said proposal.

Should the project proceed, the same may affect the economic interest of the residents as well as the development of Puncak Alam, said Bandar Puncak Alam Resident Delegation Committee chairman Mohd Razib Mohd Talib.

“The presence of a Chinese cemetery in the area will drive away Malays from living in the area or from buying properties here,” he said.

“We hope the state government will interfere and resolve the issue quickly.”

Tok Landak.

[BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-British/ZIONIS-Malayan Union-JAHANAM].

Anonymous said...

beratus rumah urut kt Selangor Asimin Jamban xkisah.
Tp sbb Jamal dah kacau periok nasi PH.. maka habislah chalet Jamal diroboh

gangster keliling Krjn Pakatan Selangor. Apa buleh buat.. pilihan 'ketamadunan' rakyat Selangor.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

PADAN MUKA si mat BIADAP ni! Kerja kat KEDUTAAN, tapi nak kutuk dgn. amat KEJI terhadap YAB PM tercinta kita!

Malangnya SELANGOR terutamanya TANAH2 KPG2 MELAYU kita di tepi LAUT SELAT MELAKA di KUALA SELANGOR, yg. makin diIDAMkan si PENYAMUN DAPenjajah PARASIT - mahu juga diHALAU bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu mcm. kat P. Pinang dgn. menggunakan MO agama, apalagi KUALA SELANGOR amat PENTING juga utk. industri PELANCONGAN sungai paya (mangrove) dan laut SELAT MELAKA; yg. mana SELAT MELAKA ini sebenaqnya mahu diKUASAI tuan DAParasit ni, IS-rael/MOSSAD-CIA/NAT*! Mana pemimpin2 UMNO/PAS TULEN kita?!!!!!!

Lihat di - http://www.propertyguru.com.my/property-news/2017/1/144405/proposed-chinese-cemetery-irks-residents:

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents

January 12, 2017

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents


The proposal to build a Chinese cemetery at the centre of five villages in Kuala Selangor earned the ire of residents, who are mostly Malays.

The five villages were Kampung Bukit Kapar Tambahan, Kampung Felda Bukit Cherakah, Kampung Bukit Kerayong, Bandar Puncak Alam and Kampung Bukit Hijau.

With this, around 300 residents from such villages held a protest against the proposed cemetery at Kampung Bukit Cerakah, saying that the location is not suitable as it is near residential areas, reported Bernama.

Melan Ismail, a representative of the residents, revealed that the residents were not informed by the local authorities and the developer regarding the project.

“The proposal for a graveyard on the hill located in the centre of the five villages, resided by mostly Malays, is not suitable,” he said.

“It is even more disappointing that we were not informed of the project by the parties concerned…We only came to know about it when several excavators were seen entering the village area to carry out a road project to the site last Wednesday,” added Melan, who called on the local authorities to review the said proposal.

Should the project proceed, the same may affect the economic interest of the residents as well as the development of Puncak Alam, said Bandar Puncak Alam Resident Delegation Committee chairman Mohd Razib Mohd Talib.

“The presence of a Chinese cemetery in the area will drive away Malays from living in the area or from buying properties here,” he said.......(teruskan membaca)


(Tok Landak)

[BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-British/ZIONIS-Malayan Union-JAHANAM].

Anonymous said...

Kalau Ular Kerala masih PM, pengkhianat mcm ni dah lama kena humban masuk ISA....

PM Najib terlalu baik bila berdepan dgn anjing2 DAPIGS.

Anonymous said...

tunggu je la lepas bapak ko mampus baru tanya?? Dah mampus ke belum??

Anonymous said...

Bagus anjing mansor, chin weng & kah peng. Jangan di lawan tokong tu, jawatan jadi taruhan ooo....

Anonymous said...

kah kah kah...berok uganda.

Anonymous said...

orang atas ada hak untuk persenda orang bawah namun tidak secara terbuka. sebaliknya orang bawah tak ada hak persenda orang atas baik secara tertutup mahupun terbuka. contoh jelas ialah amalan semasa dalam Parti Bunga Raya. dalam parti ini Presiden boleh persenda Srikandi dan Pengerusi boleh persenda presidennya. namun srikandi tak boleh persenda presiden atau presiden jangan harap akan berani persenda pengerusinya. ini adalah normal.

Anonymous said...

nak tau fitnah ke bukan senang je.... jawab soalan ni dulu.

Betul ke jamal curi elektrik?

Anonymous said...

Biasa 3 je bang. Ibu jari hala ke bawah. Tapi macam mana pun r.a.s.a.k.a.n la penjawat awam biadap. Tak undi takde hal, hak kamu. Tapi mulut tolong jaga.

ted manoff said...


CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

Thursday, January 12, 2017
Bekas pengurus Falcon Private Bank dipenjara dan didenda kes berkaitan 1MDB, DI M'SIA 1MDB SUCI & HALAL


SINGAPURA, 13 Rabiulakhir 1438H, Khamis – Seorang bekas pengurus cawangan Falcon Private Bank dijatuhi hukuman 28 minggu penjara dan denda S$128,000 selepas mengaku bersalah terhadap enam pertuduhan berhubung kes yang ada kaitan dengan 1MDB.
Jens Sturzenegger, 42, didakwa pada 5 Januari dengan 16 tuduhan termasuk gagal untuk melaporkan urus niaga mencurigakan yang menunjukkan aliran masuk kira-kira AS$1.265 bilion (S$1.81 bilion) ke dalam dua akaun di antara 21 dan 25 Mac 2013.
Baki 10 tuduhan masih dalam pertimbangan. Pihak pendakwaraya memohon hukuman 30-32 minggu penjara dan denda berjumlah S$150,000.
Sturzenegger, merupakan warga asing pertama dan orang kelima yang didakwa berhubung dengan skandal yang ada kaitan dengan 1MDB.
Dia turut dituduh berbohong kepada polis dan Pihak Berkuasa Kewangan Singapura (MAS) mengenai hubungannya dengan ahli perniagaan, Low Taek Jho, yang lebih dikenali sebagai Jho Low.
Beratus-ratus juta dolar dipercayai telah dipindahkan dari akaun di Falcon kepada Jho Low dan rakan-rakannya serta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, yang telah dibersihkan namanya daripada kesalahan oleh Peguam Negara Malaysia.
MAS berkata, kelakuan tidak wajar Sturzenegger ini telah menjejaskan keberkesanan fungsi pematuhan cawangan Singapura dalam melaksanakan tanggungjawab.
Dia ditangkap pada 5 Oktober lalu dan diikat jamin sebanyak S$80,000. – Agensi
celahgelegar at 5:31 PM
Share

No comments:
Post a Comment
Links to this post
Create a Link



Home
View web version
Powered by Blogger.

Anonymous said...

Ini lah karektor orang orang cina di.malaysia ... mereka ada sikap lerkauman yg kuat.. DAP MCA dan Gerajan tak pernah hentam jho lo sbb bagi mereka sudah cukup puas hati mempermainkan orang melayu... sentimen melayu dan mengambatkan sikaprasis sebenar mereka... sesiapa yg boleh discredit org melayu pemimpin melayu .. orang ciba itu sudah dianggap 'HERO' dikalangan kaum Cina... hati hati puak ini....apatah lagi yg mereka boleh hasut melayu pkr..BERSATU dan PAN sebagai kuda tunggangan mereka... hati hati kaum ini tanam tebu ditepi bibir

Anonymous said...

8:32,

pemerhatian yang tepat. Eric Waja, Ling PKFZ, Loraine BIMB adalah contoh yang ketara.

Anonymous said...

Buat baik berpada pada, jubo menjubo jangan sekali, jngn ikut tabiat aljuburi, sambil menyelam sambil minum ayer sambil berpolitik sambil meliwat lubang jubo sesama jenis...ada faham?.Sekian terima kasih. Kih kih kih.

Anonymous said...

Itu RBA sulah manyak giler, pasai itu tokong babi besar mahu masuk penjala ka..
hihiihi hahaha, selamat tinmggal itu banglo 6.5juta selamat latang pinjala bisi

Anonymous said...

Jgn lupa nak tumpang mandi kat suk pun assamin kasi roboh resort jamal...hehehe..itu belum cakap macam2 kat assamin lagi tu..hehehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates