January 2, 2017

51 Inilah Legasi Yang Tun Dr Mahathir Tinggalkan Untuk Rakyat

Bapa mereka pernah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun dan juga pernah menjawat sebagai Menteri Kewangan.

Pengorbanan Bapa mereka tidak terhenti setakat itu. Kini dalam usaha 91 tahun, beliau masih berusaha untuk berjuang untuk kesejahteraan Rakyat. Demi Rakyat.

Bapa mereka berkorban untuk menjadi Pengerusi sebuah parti baru untuk menyelamatkan Malaysia. Semuanya untuk Rakyat.

Untunglah mendapat Bapa seperti Tun Dr Mahathir Mohamed. Tiada sebarang harta ditinggalkan  untuk keluarga. Semuanya hanya untuk Rakyat.

Saya menangis teresak-esak melihatkan penderitaan dan kesengsaraan keluarga ini. Bapa siapa lagi ada tinggalkan legasi yang sebegini hebat?




51 comments:

Anonymous said...

Beberapa badan penyiasatan telah membongkar resit-resit pembelian dan pembelanjaan yang dibuat oleh Najib dan isterinya. Bahkan mereka juga menyertakan penyata akaun bank milik Najib sebagai bukti bahawa Perdana Menteri kita ini telah mengambil duit rakyat. Jika dia berkata seseorang yang mencuri harta rakyat adalah seorang penyangak, maka dialah penyangak tersebut!

Antara resit-resit barangan dan pembelian yang telah dibongkar oleh ABC News:

1) USD1,039,369.91 (RM3,320,670.65) untuk pembelian barang kemas intan permata di dalam bulan September 2014 melalui kredit kad AmBank.

2) RM360,000 dibelanjakan di gedung pakaian JAKEL

3) RM395,782.40 dibelanjakan untuk menginap di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur

4) RM178,000 dibayar kepada Two One Holidays Malaysia, sebuah ejen pelancongan.

5) RM167,959.50 dibayar kepada Signature Exotic Cars, sebuah syarikat kereta mewah (mungkin kerana pembelian kereta berkuasa tinggi)

Wall Street Journal juga membongkar dokumen-dokumen pembelian yang telah dibelanjakan oleh Najib. Antaranya:

1) USD130,625 (lebih kurang RM418,000) telah dibelanjakan di kedai Chanel semasa Najib Razak bermain golf bersama Presiden Barack Obama dalam bulan Disember 2014 (ketika itu banjir besar melanda Semenanjung Malaysia). Bayaran dibuat melalui kredit kad AmBank.

2) USD70,000 (lebih kurang RM224,000) diberi kepada anaknya Ashman (seorang DJ amatur).

3) USD14 juta (lebih kurang RM44.8 juta) telah diberi kepada syarikat gedung pakaian JAKEL dari tahun 2011 hingga 2014

4) €750,000 (lebih kurang RM3,750,000) telah dibayar kepada De Grisogono, sebuah kedai barangan kemas intan permata di Itali di dalam bulan Ogos 2014.

Anonymous said...

Kira pukal kalau satu company dibayar RM2,000 sebulan untuk elaun pengarah, agak2nya berapa dapat.

Anonymous said...

Adakah betul Najib terima wang berbillion-billion ke dalam akaun peribadi?”

Jawapan 1 : (Diam)
Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud.
Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap.
Jawapan 4 : SWIFT Code di dalam dokumen WSJ adalah tidak benar
Jawapan 5 : Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi.
Jawapan 6 : Penulisan Wall Street Journal adalah berunsur fitnah.
Jawapan 7 : Saya akan saman WSJ pada hari Selasa.
Jawapan 8 : Najib tidak jadi saman WSJ kerana dia tidak terkenal di Amerika Syarikat
Jawapan 9 : Adalah bodoh jika Najib Razak guna akaun peribadi sendiri untuk terima wang
Jawapan 10 : RM2.6 billion itu tidak wujud.
Jawapan 11 : RM2.6 billion itu adalah derma
Jawapan 12 : Akaun peribadi Najib sebenarnya adalah akaun amanah atas nama Umno
Jawapan 13 : Lebih baik Najib pegang wang dalam akaun peribadi dari dipegang oleh proksi
Jawapan 14 : Penderma RM2.6 billion itu adalah adalah dari Timur Tengah
Jawapan 15 : Sedekah RM2.6 billion datang dari penyokong-penyokong Umno
Jawapan 16 : Najib berhak untuk merahsiakan derma kerana ianya untuk akaun peribadi
Jawapan 17 : Duit derma lebih selamat di dalam akaun peribadi Perdana Menteri
Jawapan 18 : Ahli-ahli Umno memang dah lama setuju wang sumbangan boleh masuk ke dalam akaun peribadi Presiden
Jawapan 19 : Duit itu guna untuk pilihanraya dan kerja kebajikan
Jawapan 20 : Duit itu guna untuk melawan ISIS
Jawapan 21 : Duit itu guna untuk melawan DAP dan YAHUDI
Jawapan 22 : Duit itu guna untuk melawan Muslim Brotherhood
Jawapan 23 : Duit itu sebagai tanda terima kasih kerana Malaysia berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah
Jawapan 24 : Duit itu bukan duit rakyat, jangan dengki dengan rezeki seseorang
Jawapan 25 : BERSIH dan pembangkang juga menerima duit derma dan perlu isytiharkan penderma mereka
Jawapan 26 : Jangan ganggu pentadbiran Najib, zaman Tun Mahathir sudah berlalu
Jawapan 27 : Dulu Tun Mahathir pun mesti dapat derma dalam akaun peribadi untuk pilihanraya
Jawapan 28 : Bank Negara sudah lama tahu, dan saya tidak melakukan apa apa kesalahan
Jawapan 29 : Ada ramai penderma, bukan seorang penderma
Jawapan 30 : Zahid Hamidi jumpa wakil-wakil penderma
Jawapan 31 : Saya telah membelanjakan kesemua RM 2.6 billion untuk kegunaan Umno
Jawapan 32 : Henti kan fitnah. Saya tidak pernah menyoal Pak Lah bagaimana dia cari duit untuk pilihanraya
Jawapan 33 : Menuduh Najib adalah sama seperti menyerang umat Islam Malaysia
Jawapan 34 : Walaupun saya telah memecat ramai orang, saya berjiwa besar
Jawapan 35 : Jangan persoal cara Najib Razak memerintah. Dia perintah mengikut sunnah Nabi
Jawapan 36 : SPRM jumpa penderma tunggal, bukan lebih dari seorang
Jawapan 37 : Raja Arab sebelum meninggal memberi sedekah RM2.6 billion kepada Najib
Jawapan 38 : RM 2.03 billion telah di pulangkan kembali kepada Raja Arab sebab tak habis digunakan
Jawapan 39 : Derma sedekah itu adalah hal peribadi antara Najib dan Raja Arab
Jawapan 40 : Tiada kesalahan jenayah di lakukan oleh PM. Minta SPRM mengugurkan kertas siasatan dan kes di tutup kerana tiada fakta jelas dan tiada bukti.

Anonymous said...

Yang tinggal dalam umno cuma barua cari makan (BCM)..

Anonymous said...

Cakap la apa pun..bagi la alasan apa sekalipun..rakyat terap tolak BN pru 14. Pencapaian najib/umno akan jadi lebih teruk. Jatuh terduduk. Adakah ahli umno sanggup biarkan partinya hancur disebabkan perbuatan & liabiliti najib?

Anonymous said...

Xcukup lagi ke?duit tu nak dibawa masok kubur kot...cukup2 mendajjalkan rakyat...rakyat jadi hamba tebusan untuk kroni2 dan anak2 dia...ada hati pula tuh nak menentukan siapa jadi pm...apa dia ingat ni keralake...manusia yang dibutakan mata dan hati...$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$dey cukupla.

Anonymous said...

sembang yang sama sejak sebelum pru13... yang hancur tanpa batu nisan adalah fuckatan rakyat..

Anonymous said...

tak banyak mana pun... setakat nak bayar orang gaji untuk atok madey sebulan pun belum mampu lagi...

Anonymous said...

Ular oh ular....power macamana pun, last2 sanggup jadi hanjing kepada dapigs...demi 'selamatkan' kekayaan harta keluarga dan kroni.

cucu nek tempoyak said...

Rani Kulup Panjat Papan Tanda BAHAU pula



Sejak kes panjat papan tanda IPOH ni, ayah tergerak untuk mempraktiskan ilmu ketenteraan ayah ketika latihan persahabatan tentera Malaysia dan komndo Rusia. 

Ayah nak ingatkan. Panjat tu panjat juga. Tapi niatlah kerana Allah. Bukan niat kerana mengawan di atas puncak. Nauzubillahu minzalik. 

Ayah pon mengamalkan ciri2 keselamatan walaupon ayah penah panjat gunong Himlaya tanpa pakai baju dan seluar. 

Ketika itu ayah menjadi pengintip bagi menewaskan golongan Kublai Khan yang cuba menguasai Rusia. 

Nak jadikan cerita ayah terpaksa berlakon menjadi beruang koala di tengah2 kesejukan gurun siberia. 

Tahap kesejukan di bawah kemampuan manusia untuk kekal bernyawa membuatkan terbentoknya stalagmite dekat bopley yang membeku akibat tetesan air peluh. 

Apapon.. Walaupon ayah ayah komando.. tapi tali keselamatan juga ayah pakai.. Cara ikatan tali keselamatan mesti pakai simpol manok. 

Kau kokurikolom sekolah pon tak masuk asik pijak pagar mana nak tahu ilmu pengakap. Bideo ayah berselpi akan diikuti kemudian.

Cite sini habis sini jangan share dekat Siakap Keli... ade nanti duit BR1M kene buat bayar jamin. - 
Ayahanda Abdul Rani Kulup
celahgelegar at 1:39 PM

Anonymous said...

Ada tak syarikat-syarikat yang tersenarai tu dah bungkus akibat malaysia ni dah bangkrap seperti atok madey dakwa dulu ek???

Anonymous said...

Cucu nek tempoyak, kau carilah mana-mana gua kat tanjung rambutan, lepas tu kau jumpa pengganti tuhan harun utk dapatkan surat watikah pelantikan sbg bomoh penyakit kudis buta utk kau ajar biawak ekor bercabang tepi lombong arang batu di shenzen, China.

Anonymous said...

LEGASI YG DITINGGALKAN OLEH NAJIB?

Akaun semasa kerajaan : RM5.1 BILLION
Akaun semasa awal 2010: RM28.3 BILLION

Hutang terkini 2/2016: RM852.9 BILLION
Hutang awal 2010 : RM246.8 BILLION

Anonymous said...

Sesiapa sahaja akan berasa takut apabila mendengar perkataan hutang. Apatah lagi jika jumlahnya beratus billion.

Apabila dilaporkan hutang luar Malaysia meningkat tiga kali ganda daripada RM196 bilion kepada RM740 billion, maka ramailah yang membuat anggapan bahawa kerajaan telah berhutang terlalu banyak dalam masa setahun ini.

Kerajaan ‘bail-out’ 1MDB. Kerajaan beli pesawat peribadi. Kerajaan boros. Kerajaan tidak pandai urus ekonomi? Rakyat akan bayar hutang negara? Kerajaan itu dan kerajaan ini. Benarkah?

1. Apakah yang dikatakan sebagai hutang luar negara?

Ianya merujuk kepada hutang yang diambil di dalam mata wang selain daripada Ringgit Malaysia seperti Euro, USD, Yen daripada bank luar negara, kerajaan luar dan juga institusi kewangan seperti Bank Dunia dan IMF. Untuk rekod, Malaysia tidak mempunyai apa-apa pinjaman daripada Bank Dunia mahupun IMF.

Hutang ini adalah hutang yang bukan sahaja diambil oleh kerajaan, bahkan hutang yang diambil oleh syarikat awam, pihak swasta, dan individu. Ini bermakna hutang luar negara bukanlah 100% hutang kerajaan.

2. Mengapakah jumlah ini naik sebanyak tiga kali ganda?

Ini kerana standard laporan kewangan antarabangsa oleh IMF dalam mentakrif ‘hutang luar negara’ telah berubah pada 2014. Jika dahulu ia hanya merujuk kepada hutang luar kerajaan, hutang syarikat awam dan hutang sektor swasta, Tetapi kini ia turut merangkumi deposit dan hutang yang diambil orang warga asing.

Oleh yang demikian, definisi hutang telah diluaskan skopnya. Maka tidak hairanlah begitu banyak perkara yang dahulunya tidak dianggap hutang luar negara, tetapi sekarang digelar sebagai hutang luar negara. Pada 2013 hutang luar negara adalah RM196 billion. Sekiranya standard baru diguna pakai, jumlah tersebut akan menjadi RM696.6 billion.

Oleh yang demikian, kadar kenaikan hutang luar negara Malaysia tidaklah meningkat tiga kali ganda sebaliknya hanya naik 6.9%.

Anonymous said...

3. Mengapakah kadar hutang ini naik mendadak pada tahun lepas dan bukan tahun sebelumnya?

Ini kerana standard baru tersebut baru sahaja diperkenalkan pada tahun lepas.

4. Berapakah peratusan hutang kerajaan, hutang syarikat awam, hutang sektor swasta dan hutang yang diambil oleh warga asing?

Daripada jumlah RM 744.7 billion, 42% adalah deposit dan hutang warga asing, 37% adalah hutang sektor swasta, 10% adalah hutang syarikat awam, 9% adalah kredit pelaburan dan jaminan dan hanya 2% hutang kerajaan pusat.

Peratusan tinggi depositi dan hutang warga asing adalah berikutan permintaan yang tinggi terhadap bon/sekuriti terbitan kerajaan yang digunakan bagi projek pembangunan seperti MRT dan ETP.

5. Mengapakah terbitan bon/sekuriti tersebut perlu diambil kira?

Ia bertujuan bagi menilai liabiliti sesebuah negara. Ini termasuklah liabiliti jaminan dan liabiliti sebenar. Hutang yang diambil adalah seperti hutang ‘offshore’ kerajaan pusat untuk projek pembangunan ekonomi.

Ini adalah hutang yang ‘real’ dan dikira sebagai liabiliti sebenar, bermaksud kerajaanlah yang merupakan berhutang. Manakala dalam contoh bon terbitan MRT misalnya, ia diberi jaminan oleh kerajaan. Ini bermaksud hutang ini adalah liabiliti jaminan. Tetapi hutang ini hanyalah bersifat di atas kertas bagi kerajaan.

Begitu jugalah halnya dengan liabiliti kerajaan. Sebelum ini penilaian liabiliti sesebuah negara adalah dengan melihat liabiliti sebenar. Tetapi dalam memastikan kewangan sesebuah negara kukuh, iabiliti jaminan juga dimasukan.

6. Jadi berapakah hutang luar negara yang sebenar yang melibatkan kerajaan?

Hutang luar negara yang diambil oleh kerajaan pusat hanyalah sebanyak RM16.8 billion iaitu 2% daripada RM744.7 billion.

7. Adakah kadar hutang luar negara ini tinggi dan merisaukan?

Untuk perbandingan sama ada hutang luar negara Malaysia adalah tinggi ataupun tidak, kita boleh banding bezakan dengan negara-negara lain. Di Singapura, hutang luar negaranya adalah RM3.13 trillion. Korea Selatan pula adalah RM1.13 trillion. Indonesia, adalah RM927 billion. Kita juga boleh meneka berapa trillion agaknya hutang luar negara bagi negara seperti UK, Jepun, Germany, Perancis, Brazil, Turki dan lain-lain.

Oleh yang demikian, hutang luar negara Malaysia masih munasabah dan normal.

Anonymous said...

Tok awat tok kebaih banyak tu...cukup kot tok...apa tok nak buat come-back?...sakau lebih sikit bagi kat cek buleh noo...he3

Ruliros said...

Tun jadi Pm telah bangunkan malaysia rakyat tak menderita dia tak curi duit rakyat tak kaki rasuah penyamun tak takut bini tak seksa rakyat ini yg ada nak bodohkan rakyat banyak duit org derma konon penjilat2nya pengampu pendedak ramai bagi org makan duit brim duit haram pula tu lagi teruk negara jadi terkenal dgn nama negara rasuah ada mufi pun 2x5 saja tak boleh pakai kesian itulah negara brim

Anonymous said...

Maakkk aaiiiii banyak company... pantekkk punya mamak....

Anonymous said...

5.00 nak kelentong kerajaan hanya hutang 2% pun agak2 la..kau tahu, kau faham ke apa yg kau copy paste tu? Sehingga akhir 2015, hutang sektor awam Malaysia berjumlah RM870 bilion atau 75.2 peratus daripada KDNK. Hutang Kerajaan Persekutuan sebagai komponen terbesar, berjumlah RM630.5 bilion atau 72.5 peratus daripada jumlah hutang sektor awam. - BERNAMA
Kalau kau tak percaya laporan bernama, kau boleh saman balik.

Anonymous said...

meracau...ini mesti mopti almaddey alkeralaisi dah bagi patwa brim itu haram. harap mopti almaddey alkeralaisi jangan kasi anak buah parti bunga jangan ambil brim. brim itu harammmm....

Anonymous said...

untung no...jadi anak pm. sakau selagi mau. kayo kayo. sapu ataih bawah.
eloklah tu...atok godek bontot orang...bontot sendiri berselemuih taik.

Anonymous said...

tak sangka...diakhir hayat...sanggup jadi hanjing dap yang selama ini dikutuk.
ini kalau DAJJAL muncul...mau disembahnya. orang desperate ni sanggup buat apa saja.

Anonymous said...

Xbanyak mana lah.
Jgn mimpi la nk challenge pahlawan bugis.
2.6 Billion
2600 juta
2 600 000 000.

Dgn hanya 1syarikat shj.
1MDB

mahatir anak beranak berpuluh kroni pun xmampu ada 2.6B.

Lihatlah dunia.. datuk seri najib jauh lg hebat dan berjaya

Anonymous said...

Jawapan 40 ini adalah benar sebenar benarnya tiada yg benar melainkan benar2 belaka.

Suharli masrop boleh membuktikan jawapan 40 benar2 belaka

Anonymous said...

Tu la psl.
Najis telah dibutakan mata dan hati.
Dalam kata wasatiyah tapi tiap2 taon bercuti luar negara guna jet kerajaan.
Rakyat plk kena ubah gaya hidup.
Ayam mahal jgn mkn ayam.
Semua mahal jgn makan apa2.
Suami najis beli berkin ratus ribu najis boleh dengar denyut nadi rakyat. Bapak penipu

Anonymous said...

Itu la psl.
Sanggup jdk hanjing dap.

Ada pemimpin bangsat tu, sanggup pegi tmpt asal usul dap dan jumpa asal usul cauvinis nk gadai harta negara.
Blk jumpa org umno jerit2 demi agama bangsa dan negara.

Anonymous said...

Hutang negara kini RM655.7 bil, kekal terurus - PM
Harits Asyraf Hasnan, Astro Awani | Published Oktober 25, 2016

KUALA LUMPUR: : Kedudukan terkini jumlah hutang Kerajaan Persekutuan pada akhir Jun 2016 adalah sebanyak RM655.7 bilion atau 53 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK).

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata daripada jumlah berkenaan, 95.9 peratus atau RM628.8 bilion adalah hutang domestik, sementara 4.1 peratus atau RM26.9 bilion merupakan pinjaman luar pesisir.

Bagaimanapun, beliau yang juga Menteri Kewangan berkata kedudukan hutang kekal terurus dan dikategorikan sebagai negara keberhutangan sederhana.

"Hutang yang dibuat oleh kerajaan persekutuan adalah bertujuan untuk membiayaai defisit berikutan kekurangan hasil bagi menampung perbelanjaan pembangunan kerajaan.

"Pinjaman yang dibuat untuk membiyaai perbelanjaan pembangunan adalah perbelanjaan produktif yang dapat menyokong pembangunan ekonomi dan berimpak rakyat seperti pembinaan sekolah, hosiptal, jalan raya dan empangan.

"Selain itu, secara tidak langsung memberi manfaat kepada sektor swasta untuk melaksanakan pelbagai program atau aktiviti. Jumlah jaminan yang diberikan oleh Kerajaan sehingga Jun 2016 adalah RM180.9 bilion atau 14.7 peratus daripada KDNK," kata Datuk Seri Najib pada Waktu Pertanyaan-pertanyaan Menteri di Dewan Rakyat di sini hari ini.

Tambah beliau, jaminan tersebut diberikan terutama kepada entiti awam untuk melaksanakan projek infrastruktur seperti Dana Infra, Prasarana dan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) di mana entiti tersebut terlibat dalam pembinaan infrastruktur seperti MRT, LRT dan pinjaman pelajaran untuk pendidikan peringkat tinggi.

Datuk Seri Najib berkata demikian sebagai menjawab soalan dikemukakan Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid (BN-Kota Tinggi) yang meminta Menteri Kewangan menyatakan berasaskan pembentangan Bajet 2017 pada Jumaat lepas, berapakah sebenarnya jumlah hutang negara dan jumlah jaminan Kerajaan serta apakah tujuan hutang dan jaminan tersebut.

Justeru katanya, Kerajaan terus komited untuk memastikan paras hutang negara tidak melebihi 55 peratus daripada KDNK.

"Bagi memastikan paras hutang negara kekal rendah dan kondusif, langkah konsolidasi fiskal akan terus diamalkan bagi mengurangkan paras defisit secara berperingkat," ujarnya.

Anonymous said...

http://syahir521.blogspot.my/2016/10/hutang-kerajaan-rm800-billion.html?m=1

Anonymous said...

Oleh Jabdin JJ

AKTA 237, AKTA AHLI PARLIMEN (SARAAN) 1980 menyebut mengenai hak-hak dan keistimewaan anggota pentadbiran kerajaan ( kabinet) dan ahli parlimen. Didalamnya termaktub jelas mengenai gaji, elaun keraian, kenderaan rasmi, pinjaman perumahan/ kenderaan, pelantikan pegawai, pengawai keselamatan, bayaran bil rumah dan pejabat parlimen, bercuti dalam & luar negara, tuntutan perjalanan harian dan macam-macam lagi.

Bagi anggota kabinet dari PM hingga Timbalan Menteri kemudahan cuti luar negara mereka layak setahun sekali menggunakan kemudahan itu. Tiket dan beberapa org anak ditanggung, penginapan, bil tertentu ditanggung kerajaan. Menteri pergi cuti atau tak pergi mereka boleh tuntut kembali kos cuti luar negara sebagai ganti ( Kos paling jauh London- pernah satu ketika pekeliling kerajaan hanya negara Asean paling jauh Laos).

Apatah lagi kalau melibatkan PM dan TPM mereka ada kelayakan tertentu termasuk menaiki pesawat kerajaan. Ia termasuk melindungi keselamatan PM dan keluarganya semasa bercuti. PM cuti ke tak cuti ke dia tetap seorang PM.

Kau ingat kalau Pakatan memerintah dia pinda tak peraturan dan kelayakan ni? dia menang Selangor dan Pulau Pinang pun mereka pinda Akta untuk naikkan gaji MB, KM, Exco dan Adun. Relaklah...

Anonymous said...

Salah satu blogger terbaik di Malaysia. ... blogger ini dulu salah satu yg bongkar isu banglo lajak laris tokong.... sampai la ni tokong si raja saman tak berani nak saman pasal pembongkaran isu lajak laris tokong.... skg giliran mamak kutty saman pembongkaran 448 buah companiy kroni dan snak beranak meddey.... tun mamak ada berani mau saman ka...? Takkan blogger ikan bilis pun tun mamak tak berani nak saman.... tulur masuk dalam lagi ka..?

Anonymous said...

2.6 billion tu dari 1mdb ke???

Anonymous said...

Anak2 Mahathie semuanay :

Kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya

Anonymous said...

Anak2 Mahathir semuanya :

Kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya kaya

Anonymous said...

Madey kalu SEDEKAH kt aku sejuta aku nk CIUM kaki madey...

sape nk sjuta cium kaki madey..

Agk2 korg rmai x nk cium kaki madey????

Kihkihkih

Anonymous said...

Presiden indonesia : di rumah sahaja

Pm malaysia? Guna harta kerajaan yg dibayar rakyat angkut anak bini pergi aus...

Anonymous said...

Pada suatu ketika menjelang sambutan hari kebesaran, Saidina Ali memerintahkan pembantunya untuk membawa keluar sebuah peti.Pembantunya menyangka tentu ada barang berharga yang hendak dikeluarkan sempena hari besar. Ternyata sangkaannya meleset. Apa yang ada di dalam peti ? Setelah dibuka ternyata di dalamnya terdapat himpunan roti roti kering.

Maka sang pembantu bertanya adakah ini saja hidangan untuk hari besar ?

Imam Ali menjawab. Tidakkah kamu sedar kita hidup di zaman apa ? Zaman kepicikan. Aku makan sebagaimana rakyat ku makan. Besok apabila rakyat dapat makan lebih baik daripada itu nescaya aku akan makan sebagaimana mereka makan.

Anonymous said...

mana aku nak cari gambar atok madey pakai sarong di seri perdana waktu ambang malam tahun baru eh?

REFORMASI Taik Anjing said...

Hadiah Tahun Baru di Selangor

Sekolah Hulu Kelang banjir

02 Januari 2017 9:28 PM

KUALA LUMPUR 2 Jan. - Sekolah Kebangsaan Hulu Kelang dekat sini dinaiki air setinggi 0.6 meter berikutan hujan lebat melanda kawasan tersebut hari ini.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur berkata, kejadian itu berlaku sekitar pukul 3.30 sehingga 5.30 petang apabila hujan lebat berterusan melanda sekitar Hulu Kelang.

“Hujan lebat yang melanda kawasan terbabit petang tadi menyebabkan saliran air sedia ada tidak dapat menampung jumlah air yang banyak.

“Dilaporkan keadaan air bertakung adakalanya mencecah paras pinggang ketika hujan lebat sehingga menyebabkan kantin sekolah terpaksa ditutup apabila kerusi dan meja terapung,” katanya.

Difahamkan masalah tersebut didakwa telah berlarutan sejak tahun 2010.

Pedang Bertuah said...

Agak-agak la nak discredit Tun M pun... Yayasan Pelaburan Bumiputera tu pemegang amanah untuk PNB which hanya PM, DPM dan Menteri Kewangan saja menjadi ahli.

Sila semak website www.pnb.com.my dan tengok siapa ahli pemegang amanah?

Main sapu saja kawan. Fakta biar betul.

Anonymous said...

Itu dah dekat ngan umah arwah pak ali bapak assmin.... kan bagus klu umah pak ali hanyut skali.. tahniah rakyat sgork

Anonymous said...

ala, setakat banjir sikit-sikit tu biasa la... MB Jamban lupa nak bersihkan longkang sekolah la tu. Esok assmin boleh bawa cangkul tolong buang sampah dan rumput dalam longkang ye... tangkap gambar banyak2 gak.

kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Toksah spin pasal madey la anon penjilat 9.44pm

Si anon 9.15 dan 9.16 tu cakap pasal si mo1. Apa hujah kau? Nampak tak betapa bangangnya orang2 macam kau? Bukan aku cakap ye. Najib yang cakap korang memang bangang. Kah kah kah

Anonymous said...

Tidak ada sesiapa yg nak percaya ko. Ko tulis la. 100 page.

Pru14 siapa gulung tikar ppbm

Anonymous said...

aku tak spin pun... aku cuma tanya, ada tak gambar madey bersarong di malam ambang tahun baru masa dia berkuasa dulu?? Kalau nak bandingkan jokowi dengan najib, apa salahnya aku nak tanya pasal madey pulak??? Salah ke pertanyaan aku tu mangkuk 6:10???

Anonymous said...

Sebab mangkuk mcm kau suka reply komen orang luar tajuk ..nak tanya..kau tanya la admin atau mo1. Yg terang benderang sekarang ni jokowi dan najib jauh beza.

Komen ini bukan pasal madey sebab madey bukan pm lagi skrg ni ..faham tak? Memang patut pun najib cakap penjilat2 mcm kau bangang belaka...bawalah bodo kau tu kepada anak cucu kau...kah kah kah

Anonymous said...

Hehehe dongeng tiada sambutan..kesiannnn

Anonymous said...

sentap pulak macai penjilat bontot madey sekor ni...

Anonymous said...

Aik? Sape yg sentap? Dah kantoi bodo bin bangang tu mengaku je la..kahkah kah

Anonymous said...

yang bodoh bin bangang tu ko... nak bezakan jokowi dengan najib dalam hal yang remeh temeh. Bila aku tanya pasal ada ke gambar madey pakai sarong waktu malam tahun baru masa dia berkuasa dulu, tak terjawab pun ko pasal tu.

Lagipun, sekarang ni boleh la ko nak bandingkan najib dengan jokowi, dulu puak bangkai ko bandingkan najib dengan erdogan... eh, dah tak pakai ke perbandingan antara mereka tu dah??

Mana yang ko agak boleh hentam, ko guna je la isu remeh temeh. Bila akan datang jokowi tu pulak dah tak bagus, ko bandingkan najib dengan pemimpin lain pulak. Hehe... perangai macai haram jadah yang tak pernah berubah sejak dulu....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Itu tamak bukan penyamun.tamak dengan penyamun mana teruk...

Anonymous said...

Sudahlah tak payah bising2 Madey sekeluarga harta banyak 7 keturunan pun tak habis.
Jika kau orang yang dok ampu dia bagai nak rak dapat hujung2 kuku pun dah cukup boleh lah bertahan 2 keturunan.

Tak payahlah dok ampu Najib, Najib apa ada setakat seluar dalam koyak Seniman Bujang Lapok berapa sen sangat.

Busuk2 Guan Eng pun ada juga banglo 2 tingkat, cuma tak ada swimming pool sahaja.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates