December 20, 2016

60 Suami ADUN Selangor Tidak Boleh Cari Makan Di Malaysia?


Ini adalah ADUN Batu Tiga, YB Rodziah Ismail. Di dalam laman sosial Twitter beliau semalam, beliau telah memuatnaik status beliau menghatar suami beliau ke lapangan terbang untuk ke Jepun. Menurut katanya, "Hantar suami pergi cari rezeki di Jepun. Dalam negara sendiri susah nak cari rezeki."

Takkan inipun nak salahkan Kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan DS Najib Tun Razak? Adakah Menteri Besar Selangor, Azmin Ali tidak pandai jaga anak buah sampaikan suami ADUN Batu Tiga terpaksa berhijrah ke Jepun mencari rezeki sebab tak ada kerja dalam negara? 

Lain kali projek pintu gerbang tu hulur-hulurlah sedikit dekat anak buah. Belum lagi berpuluh projek yang diletakkan di bawah syarikat RM2. Takkan hendak suruh laki YB berkenaan cari peluang kerja / perniagaan di bawah Kerajaan BN kot?

60 comments:

Johan said...

Graduan asasi Jepun dapat full scholarship, anih bg manusia takabbur bila menyalahkan Najib atas kejayaan suaminya.

Anonymous said...

Wayang jer tu...klau nak projek minta jer..kat Adam rosly atau hilman idham...mereka bnyak projek...besar punya

Anonymous said...

Aiii terok benor...sampai gi jepung...xcukup ke gaji elaun adun?...kat sana nanti jaga nama baik M'sia...bukannye ape cuma nak ingatkan je...atok skrew kat belakang femes kat jepung tuh...mat jutawan pkr kongsi2 le rahsia...jgn nak kemut sangat...he3

ted manoff said...

Mmg nii semua slh pm najib.... Ekonomi semakin merudun harga brg naiik mendadak...mujuq ada gst meyelamat ekonomi negara walaupn pada awal perlaksaanya hanya utk byr htg mdb....πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜†πŸ˜‰

Anonymous said...

nak cari kerja dalam malaysia pun susah??

Lawak bangang apakah yang pengikut pembangang mainkan ini....???

Pergi la belajar dengan adam rosly cara buat nasi lemak dan kemudian jual pada bangla-bangla, nepal-nepal, myanmar-myanmar dan mat indon kat malaysia ni... boleh jadi jutawan sampai beli rumah banglo disneyland apa....

Setakat kerja kat jepun, merasa masuk disneyland jepun boleh la...

Takkan la benda semudah begitu pun nak kena ajor... kata bini wakil rakyat, tapi otak macam bini orang gila kat tanjung rambutan....

Anonymous said...

ye ke kentut ooii???

Bukti mana ko rujuk tu??

Dari celah jubor ko ke????

Anonymous said...

Sykt 2 hinggit telan 32 GLC Sgor 32 billion... kikiki.. jgn tunggu jdi bekas adun ckp susah cri rezeki plak nnti.... kikikikiki.. bodooo.. bodooo...

Anonymous said...

MEMANG SUSAH NAK CARI REZEKI TAPI ADA JUA KEBAIKANNYA IAITU BEGITU MUDAH JADI YB TERUTAMA DI BANDOR-BANDOR YANG KEBANYAKAN WARGANYA BUTA MATA HATI MACE KEK SELANGOR! KAH KAH KAH

Anonymous said...

hantar pergi Jepun atau Myanmar? kalau Jepun bersyukurlah tapi kalau yang satu lagi tu wajiklah mengomel panjang-panjang. kik kik kik.

Anonymous said...

Ted Kentot bila nak pi Uganda....sini fitnah pun susah nak laku
orang dah tak hadam....kecuali spesis yang sama dengan dia..oik..oik...
Lagi pun pakatun akan bungkus PRU 14 nanti....lekas la hijrah

Anonymous said...

Pintu rezeki di Malaysia terbentang luas dgn rahmat Allah. Jng lah YB pendek akal nak menidakkan rezeki di bumi bertuah ini. Jgn terlalu sombong nanti dimamah gempa di Jepun tu...

Anonymous said...

Zmin n mak lampir kaye rayer n bole beli 10biji kereta,si roziah yg TOLOL ni merungut xbole cari makan kt malysia....

Kihkihkih..

Pemalas sebenorny roziah ni...

Anonymous said...

Eloklah pegi Jepun
Duduk lama2 sikit
Cari bini baru kat sana
Bila lagi...peluang baik nih..

Anonymous said...

Bukan calang-calang orang luar dapat peluang buka periuk nasi di negeri matahari terbit. Hanya Mem yang tolak tuah yang ambil keputusan untuk membiarkan si 'pepe' menduda di perantauan. Dengo khabo kebahagian mama ada kaitan dengan di bawah telapak kaki papa? Makanya dalam kes ini apa mesejnya?

Anonymous said...

Negeri terkaya dan termaju tidak ada makna kalau anak watan tidak dimotivasikan untuk mengejar dan mengisi peluang. Kalau bukan watan mampu mengambil kesempatan dari kerancakan pembangunan, apakah Datuk Jelatek akan menyaksikan anak watan berubah nasib lalu mengisi segala ruang? Ada harapan kot? he he

Anonymous said...

Rata ratabpengomen blog cucu tok selampit tak boleh terima kenyataan dalam negara susah cari rezeki. Orang ug tahu saja yg sanggup bekorban. Kalau aku nak cari rezeki di mana2 part di dunia ni sebab di malaysia susah apa salahnya?

Adalah menjadi fitnah cucu tok selampit memainkan sentimen ini..mengata suami rodziah salahkan najib dan bn..padahal rodziah tak sebut pun..

Anonymous said...

ahh rodziah tak sebut.... cts pun tak tuduh tapi bertanya....

adalah elok ko pi baca komen ted kentut pulak... salah siapa dia tulis??? Jangan hipokrit pula ye...!!!!

Anonymous said...

KEPALA BUTOH lu si tedHOMO-lahap TAIK kit SIAL KANIBAL JUBOQ BABI/TERORIS2 PENJAJAH KAFIR HARBI HOMO JIJIK PENYAMAQ PEROGOL/PEMBUNUH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK2 HARAM SUNDAL BABI HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

Anonymous said...

Apakah ini gimik atau realiti...gimik di mana kronism dan nepotism sudah pupus di Darul Ehsan...cumanya betul ker? Atau, Hmmm derang terlalu kuat pilih bulu? Wakakaka

Anonymous said...

Inilah kerja memanjang si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD! Tau nak MENYAMUN tak habis2 - jadi wakil rakyat bukan utk. berBAKTI pd. RAKYAT; tapi utk. terus MENYAMUN dan meMEWAHkan diri! Aku syak si PengKHIANAT KITOL PKRHOMO ni mesti ada jumpa ahli2 politik JEPUN yg. merupakan SEKUTU KUAT IS-rael/NATO - tengah dok RANCANG mcmmana nak TAWAN Selat Melaka kita; bolehlah dpt. RASUAH berBILLION lepas tu!!

Aku juga baru tengok berita di TV1/TV3 tentang nasib rakyat MISKIN/SEDERHANA kita terutamanya dr. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. sedg. MENDERITA akibat flat2 KOS RENDAH depa yg. sangat DAIF di Kapar dan Shah Alam - dipenuhi SAMPAH-SARAP dan NAJIS2 (buang air besar dan kecil di merata cerok termasuk di tangga2) terutamanya oleh warga ASING KURANG AJAQ yg. kdg2 sampai 10 org. dlm satu flat; lif2 rosak, flat2 kosong dibiarkan penuh haiwan merbahaya spot. tikus/lipas/ular, lantai2 pecah yg. menyebabkan air berTAKUNG dan kemungkinan menyebarkan wabak DENGGI, kabel2 elktrik yg. putus dan terdedah! BINATANG betul rejim TERORIS PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO amat CELAKA ni ni! SETAN BETUL - patut diMAMPOSkan rejim ni SELAMAnya!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Di Malaysia jual fitnah pun boleh cari makan...anguk2

Anonymous said...

Najib memang tak berguna

Anonymous said...

Najib Razak telah membeli seutas jam tangan mewah jenama Grisogono berharga EUR750,000 (RM3.3 juta)

Anonymous said...

Wah orang selangor patut berbangga ngan mb die...berjaya eksport tkm pertama ke jepun...semoga bertambah ramai lagi dapat diantar...seperti tki yg ramai kat sini.

Anonymous said...

sumber dari celah jubor mukhriz dan wsj... macai pakatan angguk2

Anonymous said...

ko tu berguna sangat ke?

Anonymous said...

Baru aku sedar... inilah hasilnya 'pelaburan' yang assmin bawak balik ke selangor awal bulan ni. Bawak suami adun cari kerja kat jepun..

HEBAT ASSMINNNN....

http://www.mykmu.net/2016/12/najib-bawa-balik-berbillion-pelaburan-luar-negara-azmin-balik-dari-jepun-berapa-sen-dapat/

Kah kah kah kah kah kah kah

ted manoff said...

Kah kah kah24x....myKEMUT nii kerr yg belasah ketua cawangan umno tempoh hari..?pm najib bawa balik berbillion..? Kah kah24x...hutang berbilion adalah...πŸ’°πŸ’°πŸŒΊπŸŒΊπŸŒΌπŸŒΈπŸ’πŸ„πŸŒ°πŸŽƒπŸšπŸπŸŽπŸŠπŸŒπŸ‰πŸ‡πŸ“πŸŒ½πŸ†πŸ…πŸπŸ‘πŸ’πŸˆ

ted manoff said...

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih.

Anonymous said...

�� najib ketua penyamun

Anonymous said...

Mintak pada ketua penyamun NAJIB RAZAK

Anonymous said...

Kpd ted manoff

Nama yg sesuai dgn kau ialah BERUK MAT YEH

Anonymous said...

Kau peliwat bersiri

Anonymous said...

Kepakaran ape laki adun nih ade? sanggup pula jepunn terima...ditakuti besok minta bantuan kem. luar nak bawa balik laki dia...tersadai kat jepun...he3

ted manoff said...

🌸🌸🌸🌸

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad hari ini menjelaskan mengapa beliau tidak berkelakuan seperti apa yang diharapkan daripada lelaki yang berusia 91 tahun.
Ini susulan bidasan Menteri Pelancongan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz awal hari ini yang berkata zaman Mahathir, bersama-sama dengan Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang sudah berlalu dan menasihati mereka supaya supaya ‘balik jaga cucu’.
"Ada orang marah oarng tua berumur lebih 90 tahun tidak melakukan perkara yang sepatutnya seperti berehat, bermain dengan cucu dan menyediakan diri sebelum mati.
"Ya, saya tidak melakukannya walaupun pada usia 90 tahun. Ini bukannya pilihan saya.
"Saya menyahut rayuan pelbagai kumpulan rakyat Malaysia bagi saya melakukan sesuatu," kata Mahathir dalam blognya hari ini.
Menurutnya, ketika Najib mula berkuasa, terdapat aduan daripada pelbagai pihak yang tidak berpuas hati dengan sama ada dasar ekonominya, slogan 1Malaysia, dasar luar atau tidak lagi meneruskan Dasar Ekonomi Baru.
Mahathir berkata, beliau menyampaikan aduan berkenaan kepada Najib tetapi tidak berhasil. Ini disusuli pula dengan skandal 1MDB.
"Pada masa itu, saya merasakan bahawa sesuatu perlu dilakukan untuk menghentikan Najib. Negara ini kehilangan banyak wang.
"Saya maklumkan kepada Najib saya tidak dapat menyokongnya lagi. Kemudian saya memutuskan untuk meletakkan jawatan daripada Umno.
"Sekarang ini bukan lagi tentang orang ramai mahu saya melakukan sesuatu. Sekarang saya merasa perlu untuk menghalang Najib daripada merosakkan terus negara ini," katanya.
Mahathir mendakwa Najib telah membelakangkan undang-undang dan institusi negara tidak berupaya mengekangnya.
Walaupun tuduhan rasuah skandal 1MDB Mahathir berkata Najib adalah tidak terjejas dan merancang untuk mengambil lebih multi-bilion pinjaman ringgit untuk Keretapi Pantai Timur, KL-Singapura Kereta Api Berkelajuan Tinggi dan Pan-Borneo Highway.
Mahathir mendakwa negara tidak mampu menanggung beban hutang ini dan bakal terjerumus menjadi bankrap atau terpaksa menjual lagi aset negara, yang katanya, sudah berlaku seperti penjualan Tun Razak Exchange, Bandar Malaysia dan Edra Energy.
"Dengan keadaan yang berlaku ini, adalah sukar untuk warganegara berusia 90 tahun ini untuk hanya duduk diam dan bermain dengan cucu.
"Ya, saya sedang membuat persediaan untuk akhirat tetapi Alhamdulillah, saya masih ada masa untuk melakukan perkara-perkara lain.
"Dan perkara-perkara lain yang saya boleh lakukan adalah untuk memberikan sedikit idea bagaimana untuk mencegah negara ini terus dimusnahkan oleh Najib," katanya.
Najib telah menafikan sebarang salah laku dan menuduh Mahathir mahu menjadikan anaknya, Datuk Seri Mukhriz sebagai perdana menteri.

- MK
celahgelegar at 8:01 PM
Share

Anonymous said...

Betoi sangatla apa yg hang salin/tampai tu...rakyat yg dinaya tak lain tak bukab siboboi...bukan saja boboi tu diterajang dan ditendang dari umno malah dibogelkan dan ditelanjangkan najib...bapak mana yg sanggup tengok anak kesayangan dibuat mcm kaldai...ha...ha...ha

Anonymous said...

Undi Barisan dapat Brim; undi pakatan dapat Broom??? kah kah kah

Anonymous said...

JUSTO AKAN BUKA RAHSIA DI SWISS

jeng 
jeng 
jeng


AWAS

JAGA JAGA

JAUHI PERBAWA

KAMPIT SIMIN

Justo dibebaskan dari penjara Thailand hari ini
Bekas kakitangan Petrosaudi International, Andre Xavier Justo yang terpalit dalam siasatan skandal 1MDB telah dibebaskan dari penjara Thailand.
Memetik laporan Reuters, Justo merupakan antara 150,000 banduan Thai dan asing yang mendapat pengampunan diraja oleh raja Thailand yang baharu, Raja Maha Vajiralongkorn Bodindradevarangkun.
Justo akan dihantar pulang ke Switzerland, kata peguamnya.

SELAMAT 

PULANG

SELAMAT BUKA

KESAH DI SWISS

RAKYAT DUNIA

NAK DENGAR

KESAH 1MDB

Anonymous said...

Hadi Dikecam Keras Oleh KUIS, Berkemungkinan Dipecat Dari Jawatannya?
Kesatuan ulama pula kecam Abdul Hadi
Selepas disindir bekas mufti Perlis, kali ini pemimpin tertinggi Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) pula dilihat menempelak Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Melalui kenyataan dimuat naik pada akaun Facebook KUIS, Dr Yusuf al-Qaradawi dilaporkan mengecam tindakan Abdul Hadi menghadiri perhimpunan antara mahzab di Tehran.

Kata Yusuf, KUIS juga terkejut dengan waktu kunjungan Abdul Hadi berkenaan kerana ia dibuat ketika "Iran menjalankan jenayah kejamnya" di Aleppo, Syria.
"KUIS mengutuk ziarah ini yang dilakukan pada waktu ini (ketika puak Syiah dan Sunni berperang), dan ia dianggap ziarah yang tidak boleh diterima daripada mana-mana pihak pimpinan di dalam KUIS.

"Kunjungan berkenaan tidak dianggap mewakil KUIS tetapi atas kapasiti peribadi sahaja.

"Ketika ini KUIS menunggu Syeikh Abdul Hadi untuk menarik diri daripada kunjungan yang tidak pernah dipersetujui ini, tidak kena pada masanya dan tidak juga pada tempatnya!" kata kenyataan berbahasa Arab berkenaan.

Abdul Hadi berkunjung ke Tehran untuk menyertai persidangan anjuran kerajaan negara berkenaan tetapi mula mendapat kecaman beberapa pihak sejak kelmarin.

Setiausaha politiknya, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, kemudian membuat kenyataan mendakwa pemergian presiden PAS itu antara lain adalah atas permintaan wakil Ittihad Ulama Muslimin Iran, Dr Abdurrahman Bayraan.

Abdurrahman, kata Samsuri, adalah tokoh Sunni dan dilantik Yusuf.

Artikel dipadamkan

Tambahnya kehadiran Abdul Hadi adalah supaya beliau dapat membawa suara kelompok Sunni yang berada di Iran bagi mengurangkan sedikit tekanan terhadap mereka di negara berkenaan.

"Beliau juga memaklumkan pemergian beliau kepada Setiausaha Agung Ittihad Alami (nama Arab untuk KUIS) iaitu Prof Dr Ali Qaradaghi yang datang ke Kuala Lumpur bulan lepas, dengan hujah di atas.

"Jadi tidak timbul ianya bercanggah dengan pandangan Syeikh Dr Yusuf Qardhawi," katanya.

Sebelum itu Datuk Dr Juanda Jaya secara sinis berkata, beliau berasa "kemaluan dan kesipuan" membaca catatan dibuat seorang tokoh ulama luar berhubung kehadiran Abdul Hadi di ibu negara Iran berkenaan.

Dalam konflik berpanjangan di Syria, Iran dianggap satu daripada negara yang menyumbang serta menyokong Presiden Bashar al-Assad menentang pemberontak di negara berkenaan.

Rejim Bashar baru saja kembali menguasai Aleppo selepas wilayah itu dikuasai kumpulan pemberontak sejak perang saudara meletus.

Ketika kerajaan Syria dianggap mewakili puak Syiah, pemberontak pula terdiri daripada kalangan pengikut Sunni menjadikan konflik berkenaan ditafsir sebagai perang antara mazhab.

Satu lagi negara yang menyokong Bashar ialah Russia.

Isu berkenaan menjadi lebih menarik perhatian apabila sebuah laman sesawang dikaitkan dengan Abdul Hadi, ulamasedunia.org, memuat naik artikel berjudul "Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang wakili KUIS ke Tehran bawa mesej Umat Islam dua hari lalu.

Bagaimanapun semakan hari ini mendapati kandungan artikel itu dipadamkan.
Untuk makluman, Abdul Hadi adalah naib ketua KUIS.
Dalam kenyataan KUIS lagi, turut mengutuk keras Abdul Hadi ialah Ali sendiri, iaitu tokoh yang dipetik namanya oleh Samsuri dalam kenyataannya kelmarin.

"Dalam usaha menyatukan umat Islam, KUIS juga mengambil pendirian jelas menentang kerakusan projek perpecahan Iran, dan tidak melupakan musibah yang dilalui oleh umat kita (Sunni), serta pertumpahan darah di Aleppo, juga jutaan rakyat Syria yang terbunuh, tercedera, ditawan, dan kehilangan rumah di seluruh Syria," kata kenyataan itu lagi.

Alhamdulillah, al-Qaradawi tak mengecewakan umat
Apabila ada pihak yang mendakwa kononnya Kesatuan Ulama Islam Sedunia iaitu al-Syeikh al-'Allamah Dr Yusuf al-Qaradawi menghantar wakil bertemu mesra dengan Ali Khameini di Iran saya amat dukacita.

Anonymous said...

kita buang undi supaya dapat kesenangan tetapi kalau buang undi berakhir dengan sampah tak dipungut, lif rosak teruk dan air kering kontang, itu bodoh namanya, kik kik kik

Anonymous said...

Kos MRT: Rafizi cabar PM
Samanlah jika kos MRT tak lebih RM100b, Rafizi cabar PM
Geraldine Tong      Hari ini, 1:23 tengahari      Hari ini, 2:04 tengahari

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk mengambil tindakan saman jika beliau tersalah tentang kos pembangunan projek Transit Aliran Massa (MRT).

"Saya cabar Najib untuk saman saya di mahkamah dalam masa tujuh hari jika benar jumlah kos projek MRT melibatkan 150 kilometer tidak melebihi RM100 bilion.

"Jika beliau tidak memfailkan tuntutan mahkamah itu dalam tempoh tujuh hari dari hari ini, saya mahu beliau memohon maaf kepada rakyat kerana kenyataan mengelirukan (projek MRT) berjaya berjimat RM2 bilion," kata Rafizi dalam sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

Semalam, Najib menafikan dakwaan pembangkang yang kononnya projek MRT Laluan 1 Sungai Buloh-Kajang (SBK) menelan belanja RM100 bilion.

Hakikatnya, jelas beliau, kerajaan mampu melaksanakan projek mega malahan dengan kos lebih rendah iaitu RM21 bilion berbanding peruntukan yang disediakan RM23 bilion.

"Kita nak nafikan pembangkang yang kononnya projek ini menelan belanja RM100 bilion, ini satu fitnah, satu hasutan dan hakikatnya BN telah melaksanakan projek MRT lebih rendah daripada bajet yang ditetapkan.

"Saya telah melancarkan fasa satu projek MRT ini yang siap mengikut jadual dengan kos projek lebih rendah daripada bajet disediakan RM23 bilion tetapi kita belanja RM21 bilion," kata Najib lagi.

Pada Sabtu yang lalu, Rafizi mendakwa pengumuman Najib sebelum itu mengesahkan kebimbangan kos projek MRT secara keseluruhan akan melebihi RM100 bilion.

Anonymous said...

Kata hantar Notis Tuntutan. Dah saman ke?
PAS saman Sarawak Report demi jaga maruah, kata Mahfodz
Khairil Ashraf  | December 20, 2016
Mahfodz berkata, PAS mengambil masa lebih 3 bulan untuk membuat keputusan menyaman Clare, selain penasihat undang-undang di London berpendapat peluang mereka menang adalah tinggi.

PETALING JAYA: Tindakan PAS menghantar notis tuntutan kepada Pengarang Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown bukannya gimik politik, sebaliknya ia keputusan untuk menjaga maruah pimpinan parti yang difitnah menerima dedak daripada perdana menteri, kata Datuk Dr Mahfodz Mohamed.
Ketua Dewan Ulama PAS itu menyangkal dakwaan Datuk Zaid Ibrahim yang notis tuntutan itu adalah gimik politik dengan berkata, parti itu mengambil masa lebih 3 bulan untuk membuat keputusan, selain penasihat undang-undang di London berpendapat peluang mereka menang adalah tinggi kerana ada kes seumpamanya di negara berkenaan.
“Ia sebagai cara untuk membuktikan PAS tidak menerima dedak itu dan (menunjukkan ia) fitnah, maka sebab itu kita membuat keputusan menyaman Sarawak Report.
“Kerana bukan di Malaysia sahaja fitnah itu tersebar, bahkan di seluruh dunia. Takkan kita nak berdiam diri,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.
Semalam, bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zaid berkata, keputusan PAS menghantar notis tuntutan kepada Clare bagi menuntut penarikan balik artikel yang mendakwa parti itu menerima RM90 juta daripada Datuk Seri Najib Razak merupakan gimik politik.
Katanya, Majlis Syura PAS perlu memikirkan semula tindakan itu dan memberitahu ahlinya implikasi tindakan menyaman Clare.
Malah, Zaid berkata, ramai ahli PAS tidak sedar saman difailkan di London itu akan menelan belanja RM1.5 juta daripada segi kos guaman dan rakyat mempersoalkan dari mana wang itu diperolehi.
Mahfodz berkata, beliau tidak tahu kos guaman yang perlu ditanggung PAS untuk menyaman Clare.
“Itupun kita sudah fikirkan masak-masak dan bukan sahaja daripada PAS, ada juga penyumbang simpati kepada PAS yang mungkin memberi sumbangan untuk membayar kos guaman itu,” katanya.
Beliau “berterima kasih” kepada Zaid atas pandangannya itu, tetapi tegasnya PAS akan melakukan penilaian dan perbincangan terperinci sebelum membuat keputusan berhubung sesuatu perkara.

Anonymous said...

MAAF..LARI TAJUK.

HARGA GETAH DAH NAIK. INI MESTI SALAH NAJIB. HO HO HO.....

Anonymous said...

ek elehhh...nanti kena saman. kata gurau pulak.
perabis dulu kes saman yang ada tu....

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... hutang pala bana ko....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

kok kok kok kok kok

Anonymous said...

tak payah saman si sotong tu, takde sekor macai fuckatan dia pun berani nak pakai dakwaan bongok dia tu kecuali ted kentut... itupun jenis pengecut, berani salin tampl tapi takde telor nak berhujah...

Anonymous said...

Eh ko ni... takkan la nak suruh laki rodziah noreh getah lak kot... apa kelaaassss kata dia. Kurang-kurang jadi kontraktor cat gerbang juta-juta baru la dia nak. Sekali berus dapat 1 ribu, baru la layak....

opps, sori salah masuk channel lak...

Anonymous said...

Jam Omega lagi mahal dak? , Kak Wan kata dia simpan, bila pemberita minta nak tengok, habis semua kena maki.

Anonymous said...


Bior le dia pi siap tempat kat Jepun, mana tau kalau PKR tertongging pada 2018 , dia dah prepare.

Anonymous said...

kesian atok mamakdey, pasal najib, tak dapat dia nak berehat jaga cucu.... tapi lagi kesian pada bini mamakdey, najib punye pasal, terpaksa dia berhentikan orang gaji, dah terpaksa cari makan kat luar... nasib baik la atok madey sibuk cari hotel2 buat ceramah... dapat la makan free orang taja.....

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

kok kok kok kok kok kok

Anonymous said...

Kalaulah wakil kita sudah tidak nampak ada kerja kosong di negeri terkaya di mesia, macam manalah nasib pihak2 bawahan aka org2 suruhan? Noreh getah kot.

Anonymous said...

Jadi penanam ubi kayu je la... duduk rumah flat tanam dalam pasu. Hari ini tanam bulan depan dah korek buat makan....

muahahahahahahahaha

Anonymous said...

patut la laki adun batu tiga ni berambus bawa diri ke jepun... mana taknya, baru tnb buat kerja tak sampai 1 hari, air kat rumah 6 hari keluar angin je.... proooot bunyik nye.. macam bunyi kentut ted propa proot... selangor maju kejadahnya begitu...

Anonymous said...

Al-Baqarah:155 - Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar: 

Al-Baqarah:156 - (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

Bersyukur....

Al-Δ€aj:38 - Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah TIDAK suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

Takperlu dipolitikkan bila rezeki disempitkan...

Guruh (Ar-Ra`d):26 - Allah meluaskan rezeki dan menyempitkannya bagi siapa yang Dia kehendaki. Mereka bergembira dengan kehidupan di dunia, padahal kehidupan dunia itu (dibanding dengan) kehidupan akhirat, hanyalah kesenangan (yang sedikit).

An-Nisā':97 - Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela Islam dan rela ditindas oleh kaum kafir musyrik), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: "Apakah yang kamu telah lakukan mengenai ugama kamu?" Mereka menjawab: "KAMI dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi". Malaikat bertanya lagi: "TIDAKKAH bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?" MAKA orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.

Sapi Betina (Al-Baqarah):261 - Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh bulir, pada tiap-tiap bulir seratus biji. Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui.

Al-Baqarah:245 - Siapakah orangnya yang (mahu) memberikan pinjaman kepada Allah sebagai pinjaman yang baik (yang ikhlas) supaya Allah melipatgandakan balasannya dengan berganda-ganda banyaknya? Dan (ingatlah), Allah jualah Yang menyempit dan Yang meluaskan (pemberian rezeki) dan kepadaNyalah kamu semua dikembalikan.

Anonymous said...

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

STT

Anonymous said...

"Susah nak cari rezeki"?
Wow, kebenaran atau tak turun padang untuk lihat realiti semasa?
Kalau turun padang masakan tak nampak realiti itu: iaitu "cafe siber" masih aktif dan kicking 24/7!
Kuang kuang kuang!

Anonymous said...

air tak ada pun tak apa, janji boleh klimaks 4 kali.

Anonymous said...

suami adun tu pakar tsunami, kat malaysia ni takde tsunami, jadi terpaksa pergi jepun cari kerja kat sane. Mana la tau, boleh tahan tsunami dari melanda jepun. Ultraman pun kalah..

kita bersangka baik la, nanti marah pulak ted kentut asyik kutuk pemimpin dia..

Muahahahahahahahaha

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates