December 4, 2016

14 Semangat KeMalaysiaan DAP Lebih Tinggi Daripada MCA - Pengerusi Parti Cap Bunga Raya


Berkatalah Pencinta DAP yang terbaru Tun Dr Mahathir Mohamed di dalam Persidangan Parti DAP 2016 pagi ini,
"Saya pernah sertai perhimpunan MCA dan sekarang DAP. Lagu parti MCA dalam bahasa Cina, lagu DAP dalam bahasa kebangsaan! DAP ada ahli dan pemimpin pelbagai kaum, sekarang saya sedar DAP bukan parti Cina. Semangat keMalaysiaan DAP lebih tinggi daripada parti komponen BN seperti MCA. Pandangan saya terhadap DAP dulu sudah salah."
Pertama, selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri, Cawangan Khas (Special Branch) di bawah beliau, pemimpin-pemimpin DAP yang bepaling tadah berada di sekeliling beliau dan ini tidak termasuk perisik-perisik Polis dan Tentera, malangnya Tun Dr Mahathir tidak tahu lagu DAP dalam Bahasa Melayu dan ahli DAP bukan setakat hanya kaum Cina?

Kedua, Ppada tahun ini DAP berusia 50 tahun. Tun Dr Mahathir pula berusia 91 tahun. Ini bermakna Tun Dr Mahathir berusia 41 tahun semasa DAP ditubuhkan. Agak aneh dan sukar untuk percaya sepanjang 50 tahun yang lalu Tun Dr Mahathir tidak pernah tahu lagu parti DAP adalah dalam Bahasa Melayu dan keahlian DAP adalah berbilang bangsa. 

Cumanya setakat ini belum kedengaran Pengerusi Parti Cap Bunga Raya ini mengucapkan kalimah DAP bukan parti rasis, DAP memperjuangkan Islam lebih dari UMNO dan PAS, DAP mempertahankan Melayu dan DEB sejak dulu, DAP memperjuangkan Akta 153. Kalau Mendiang Karpal Singh masih hidup, menangis beliau melihat gambar ini.

Berbalik kepada kenyataan Tun Dr Mahathir seperti di atas, sama ada beliau seorang pembohong nombor satu di dunia atau beliau sudah benar-benar nyanyuk!

Nota Kaki: CTS bersetuju dengan komen salah seorang ahli DAP, Shamsher Singh Thind yang memanggil Tun Dr Mahathir sebagai Bapa Ayam, yang meminta Lim Kit Siang untuk meminta maaf daripada Tun Dr Mahathir ke atas segala tuduhan beliau selama ini.

14 comments:

Anonymous said...

Aku rasa atok madey pun belum pernah jejakkan kaki ke singapore dan dengar sendiri lagu kebangsaan negara temasik tu. Bukan apa, setakat hari ni, aku tak pernah pula dengar atok madey minta maaf pada mana-mana presiden atau perdana menteri singapore atas tuduhan atok madey betapa singapore tu pun adalah rasis.

Kita tengok apa komen dari ted propa proot dan nordinabolehblah dalam hal ni... kita tengok si mangkuk-mangkuk jamban dalam pembangang sokong tak cakap madey 'ular & bapak ayam' tu....

Anonymous said...

Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Gerakkan keretaku
Kawanku telah menunggu
Ayuh lari … uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…

Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kudak tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang... uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang
Ah … ha …

https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

Anonymous said...

Siapa org tua di sebelah kiri meddey tu? Layu dan murung je memanjang mcm org kecewa.dan mcm org yg sakit tenat.Mungkin juga dia ni atok nordintaikbilah atau pun mahaguru kesayangan ted proott.

Anonymous said...

tu tuan penasihat sampai mampus dapig

Anonymous said...

muka masing2 dlm gambo mcm stress je. nmpak sgt masing2 berlakon nk tutup lubang hehe

Anonymous said...

Oh..orang itu...yang pakai topi tu orang penting tu...pernah sekatil dgn chin peng...waktu kena buru kat hutan dulu...kah kah kah..sbb topi ala warna komunis tu tak lekang kat kepala dia

Anonymous said...

Alo....jgn pandang xde mata situa tu billioner..jual estate kelapa sawit dgn FGV.....chen man hin name dia..kaya hasil kerjaan bn tuh...

LADO TOKOU said...

Kuda tua kerepot yg di sebelah kiri mahafiraun adalah chin manh jing sedikit lagi a.....g...he he

Fauzi Deris said...

Dulu buta 22 tahun.Kini baru celik setelah terkasima ...tidak semua kehendaknya dituruti orang.Tidak semua hajatnya tercapai.Hajat boboi!!
Tapi sayang seribu kali sayang..celiknya dihujung usia.Sayang...celiknya di pangkuan kafir2 nyata.

Fauzi Deris said...

Dulu buta 22 tahun.Kini baru celik setelah terkasima ...tidak semua kehendaknya dituruti orang.Tidak semua hajatnya tercapai.Hajat boboi!!
Tapi sayang seribu kali sayang..celiknya dihujung usia.Sayang...celiknya di pangkuan kafir2 nyata.

Anonymous said...

ngam la dengan bapak songlap 100 billion..

Anonymous said...

Oh yer ke...orang tua pakai topi tu billionaire... Apa aku kisah...nanti mati...dia tahulah..billionaire ke...trillions air...ke ada malaikat. maut pandang tu semua

Anonymous said...

Dulu boleh lah apa hg kata org kagum, la ni pirrrah mabok. Melayu pembangkang bodoh sj yg percaya.

Anonymous said...

Anon 5:31

Apa? Si tua yg pakai topi tu pernah sekatil dengan chin peng? Ooo..patut le mukanya pucat lesu, bila dah sekatil tentu buat kerja bodoh jubur menjubur suka sama suka tu pasal muka dia mcm org kena penyakit aids..heh heh heh..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates