December 14, 2016

38 Rayuan Semakan Kehakiman Ditolak, Anwar Ibrahim Kekal Dipenjara


Mahkamah Persekutuan pagi tadi telah menolak permohonan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim untuk menyemak semula keputusan kehakiman kesalahan liwatnya. Justeru, hukuman penjara yang dikenakan sebelum ini kekal. Dengan keputusan itu Anwar Ibrahim dijangka akan terus dipenjara sehingga pertengahan 2018.

Sementara itu, kelibat penyokong-penyokong Anwar Ibrahim di perkarangan Mahkamah Persekutuan pagi ini amat mengecewakan. Tidak ramai yang menghadirkan diri seolah-olah sudah mengetahui keputusan yang bakal diterima. Apapun aura Anwar Ibrahim nampak semakin pudar, tidak seperti beberapa tahun lepas.




38 comments:

Anonymous said...

Nanti ada la bahalol-bahalol yang keluarkan fatwa - "TUAN HAKIM KENA BELI"...

Oh ye, apa kata atok mamak... kawan dengan peliwat semula... fuckatan menang, peliwat boleh keluar penjara dan terus jadi PM...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Nak MERAYU ape lgi ler nuarrr...
Dah salah tu TETAP SALAH...
Dudok je lah dlm tuuuu..

Kt luar ni da BERSERABUT dgan pan,bunga raya n dap..

Kihkihkihkih

Anonymous said...

Mana tak kena tolak... orang suruh bela diri dalam kandang saksi tak mau, angkat sumpah tak mau, soal balas dengan pendakwaraya tak mau... yang peliwat ni mau, berlakon sakit dalam penjara... sori la, si ted kentut boleh la percaya...

Anonymous said...

perghhh.. keputusannya 5 berbalas telor ayam seii..

Kalau diikut dari kes liwat I dulu sampai ke arini, dah berpuluh hakim kata anwar tu PELIWAT... nak bagi alasan apa lagi...????

Anonymous said...

Tak dapat ler peluang puak Pakatan Haprak nak rasa berPMkan kaki penutoh lobang jubor...

Ted Kentot pun tak berpeluang ler nak korbankan jubor dia untuk Nuat...kalau tidak lagi kuat ler bunyi kentotnya bila lobang jubor Ted dilobosi batang bengkok Pak Sheikh AlJubori tu...

Anonymous said...

Pelakon tersohor aksi separuh mati dalam penjara. Habis mak cik pak cik peminat totok menangis habis keluar air mata darah.

ted manoff said...

Gila apa hakim nii...kalau anwar bebas dn berganding bahu dgn BERSATU alamatnya melingkop bn...takpelah tanpa anwar bn tetap tumbang..rakyat tk sabar nk tunggu pru14 beberapa bln dari sekarang..masa tuu rakyat bersatu heret pm najib kemuka pengadilan...πŸ”πŸ”’πŸ”“πŸ”

Anonymous said...

Allahu Akbar..!!!Allah telah menjawab permintaan solat hajat mereka yang mahukan kebenaran tersebut.. namun seperti biasa la... jika menang Allah berpihak pada mereka, kalau kalah ni semua konspirasi... memang patut dilaknat oleh Allah pun...

Keluarga bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim malam ini mengadakan solat hajat dan bacaan Yassin sebelum semakan mahkamah yang dijadualkan esok berhubung pemenjaraannya kerana kes liwat.

Majlis bertempat di kediaman Anwar di Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur itu dihadiri seramai 150 orang bermula pada jam 6.30 petang dan berakhir pada 11 malam tadi.

Dalam ucapan anak sulung Anwar, Nurul Izzah berkata usaha untuk membebaskan Anwar tidak akan terhenti selepas menyemak semakan mahkamah esok.

Katanya, pelbagai cara akan digunakan bagi mencapai matlamat utama yang akan diumumkan tidak lama lagi.

Selain itu katanya, pihaknya akan memperluaskan lagi petisyen antarabangsa atas talian dan menggesa seluruh negara untuk menandatanganinya sebelum diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.

“Esok kita akan lancarkan petisyen antarabangsa, kerana tokoh seperti Anwar bukan sahaja rakyat Malaysia yang desak, tapi seluruh dunia desak pembebasan beliau.

“Mungkin ramai yang akan tandatangan kerana di bawah artikal 42 perlembagaan persekutuan Yang di-Pertuan Agong boleh sahaja melepaskan sesiapa sahaja.

“Tapi akibat undang-undang dipinggirkan dalam kes yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar, tapi ini usaha kita,” katanya.

Dalam pada itu, Nurul Izzah turut menyeru kepada semua penyokong Anwar untuk berkumpul di mahkamah sebagai tanda solidariti kepada Ketua Umum PKR itu.

Turut hadir pada majlis malam ini adalah bekas presiden ABIM, Amidi Abd Manan, Presiden ABIM Raimi Abd Rahim, Presiden WADAH, Ahmad Azam Abdul Rahman.

Sebelum solat hajat bermula, mereka turut berbuka puasa sempena 10 Muharam dan selepas Maghrib, kuliah khas disampaikan oleh ustaz Zamri Zainal Abidin dengan tajuk Qazaf: Menginsafi Cabaran, Mensyukuri Nikmat Perjuangan.

Selepas menjalani hukuman penjara selama setahun lapan bulan, esok Mahkamah Persekutuan akan mendengar permohonan Anwar sebagai usaha akhirnya menggunakan saluran perundangan untuk mengetepikan sabitan dan hukuman penjara lima tahun itu.

Beliau memohon dibebaskan daripada pemenjaraan.

Anwar juga mahu Mahkamah Persekutuan menggunapakai Aturan 137 Kaedah-kaedah Mahkamah Persekutuan 1995 dan membuat semakan terhadap keputusan panel lima hakim diketuai oleh Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria.

Anwar, 68, menjalani hukuman penjara selepas Mahkamah Persekutuan pada 10 Feb, 2015 mengekalkan sabitan dan hukuman penjara yang dijatuhi oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac, 2014.

Pada 9 Jan, 2012, Mahkamah Tinggi membebaskan dan melepaskan Anwar daripada tuduhan atas alasan bahawa mahkamah tidak 100 peratus yakin mengenai integriti sampel yang diambil daripada mangsa bagi ujian DNA.

Anwar dikatakan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan, 31 di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun, 2008.

Beliau bagaimanapun secara konsisten menafikan dakwaan itu dan menuduh pemimpin Umno dan kerajaan mendalangi konspirasi politik untuk memusnahkan kerjaya politiknya dan pihak pembangkang.

Anonymous said...

teruskan bermimpi ted kentut ooiii...

Anonymous said...

Mat Saburit bila nak tarik balik gelaran Alsyeikh Alanwar Aljuburi. Buruk benar gelaran anugerah Tuhan tu.

Anonymous said...

tunggu atok mamakdey kasi green light baru boleh tarik... buat masa ni, biarkan dulu peliwat mereput dalam penjara

Anonymous said...

tahun 1998 punye konspirasi apa cerita?? Hidup lagi orang tua yang dikatakan ketua konspirasi tu, bila nak desak orang tua tu bongkar bagaimana dia ber'konspirasi' nak jatuhkan anwar dulu...???

Rakyat bukannya bodoh percaya pembohongan anwar ni bulat-bulat...

Anonymous said...

masa berjubor tak hingat donia
masa perbicaraan takut ditanya
memang sendiri yang zalimi diri

Anonymous said...

mat sabu dah kasi warning dari dulu bahawa anwar adalah aljuburi..kan masin warning mt sabu tu...heh heh heh...

Anonymous said...

mengadakan solat hajat untk membebaskan peliwat kaki penipu adalah perbuatan yg sia2...Allah SWT tidak akan mengkabulkan doa2 pengikut munafik.

Anonymous said...

Kekadang tak faham dgn keluarga anwar ni..anak beranak pakai tudung muslimah..tapi sampai bab bapak diaorang si raja liwat ni..hbis terlondeh semua...fitnah..menipu..apalagi merekacipta cerita..maklumlah.. Wan jijah kata laki dia anugerah tuhan..so..sbb tu dia anak beranak sanggup buat apa sahaja kerana anugerah tuhan ni tak mungkin berdosa...sbb itu..mereka sanggup..wan jijah menipu jam omega..nurul izzah menfitnah nong chick sbb nak menang kerusia kat parlimen..so bolehlah dia ambil peluang utk fitnah itu fitnah ini..bila orang bangang mcm si kentut busuk tu percaya mudahlah pembangkang menang bila pembangkang menang bolehlah anwar lepas...kan...tapi tu cerita dah basi...nak fitnah orang paling lama orang percaya sebulan tu kalau yang rajin solat..klau yang tak rajin..dan kafir mcm cina dap mahu berpuluh tahun kot..percaya fitnah

Anonymous said...

Diharap ted kentut tak meroyan dan mengelabah tak tentu hala akibat kecewa yg teramat sangat kerana cita2 suci murninya nak dijubur oleh peliwat kaki kelentong tu semakin tak kesampaian..sabar je ye..sbb sabar tu sebahagian dari iman...kih3

Anonymous said...

penjilat Nuar dh lesap.. dek janji pengerusi parti chap bunga.. kawan2 yg kunun setia pd Nuar.. sudah cabut.. wajah2 munafik pro nuar kemain dulu lawan tetap lawan.. last2 pergi join dgn lawan dn si bapak penyamun. yg mengaibkan nuar sekian lama.. DS Najib xpernah bermusuh atau menyerang Anwar.. tp itulah macai kena jangkit sindrom mamak tua mudah lupa!

ada aku kesah?.. kah..kah..kah macai lembu chap bunga..

Anonymous said...

Bebanyak sabor atok...kejap je 5 tauon tuh...selangok dan penang dah pun luluskan ruu ladang ternakan terbesor...bolehle atok gasak puas2...susah2 atok tukor hobi mcm kawan baik atok...hobi kumpol kerusi...apekate atok kumpol meja pulak...he3

Anonymous said...

lepas RUU BABI geng pencinta jubo pulak boleh bentangkan RUU Liwat. muge2 negeri 'barakat' penang n selangoq punkoq tu brjye dinobatkan sbg negeri ruu punkoq pulak!

kikikikiki.. atok kuar jail semua dh ready to use jeee... dn mcm biase... ini semua salah UMNO BN NAJIB!

Anonymous said...

mak ai.. kumpul meja berlubang tengah ke tu.. sangap seiii...

Anonymous said...

kok kok kok kok kok

Anonymous said...

dulu buat solat hajat minta diberi kebenaran... malam ni buat candle virgil minta anwar dibebaskan segera. BEGITU MUNAFIK PUAK-PUAK BANGKAI PENYOKONG PELIWAT NI...!!!

Anonymous said...

Ted, can i fu#k u today?

Anonymous said...

“Esok kita akan lancarkan petisyen antarabangsa, kerana tokoh seperti Anwar bukan sahaja rakyat Malaysia yang desak, tapi seluruh dunia desak pembebasan beliau. - Nurul ijah

—------------------------

Tu dia la, petisyen antarabangsa. Kekejaman myanmar terhadap rohingya takde pulak si anak puaka ni minta dibuat petisyen. Bapa dia sontot bontot lelaki lain, terus nak buat petisyen antarabangsa. Jangan lupa minta dana dari soros sekali ye..

Anonymous said...

Kasihan puak2 dajjal.
Tepaksa menunggu lagi bapa dajjal keluae dr pagar besi.

Anonymous said...

ko nak kuar penjara nuar, minta pengampunan diraja je la. Untung-untung boleh bertanding pru akan datang. Kalau tidak, tunggu la tahun 2025 baru dapat bertanding semula. Itupun kalau masih tak kena himpit dengan tanah.

Anonymous said...

Mlm ni kumpul kat sg bloh resort nyala lilin bebanyak... pasti banyak lilin dari manusia.... kikikiki

Anonymous said...

Berita gempor.Sejak RUU BABI diluluskan kerajaan dap Penang.POLIS TRAFIK KL TERKEJUT SAMAN SEEKOR BABI.
*halangan lalulintas
abai isyarat lalulintas
kesalahan meletak kenderaan digarisan kembar
tak tahu babi terlepas dari Selangor atau Penang.

Anonymous said...

Bukan Mat Sabun saja. Karpal Singh lagi tahu. Anwar Ibrahim you have some enough trouble to the country Anwar Ibrahim mesti taubat.

Anonymous said...

Dengan keputusan terbaru mahkamah persekutuan yang dianggotai lima panel hakim yang membuat keputusan sebulat suara ini telah menjadikan bilangan hakim yang percaya bahawa kejadian liwat ini berlaku telah bertambah kepada tiga belas orang,satu penghakiman yang besar dan bersejarah.

Boleh tak percaya bahawa semua tiga belas hakim ini telah sengaja membuat keputusan yang salah dan bersekongkol dengan penfitnah dan konspirator.Sebenarnya ini adalah sekadar ujian tahap kewarasan berfikir rakyat malaysia yang sebenar yang terdiri dari pelbagai latarbelakang pendidikan dan kepercayaan.Tepuk dada tanya lah iman.

Anonymous said...

kalau aljuburi meliwat lubang jubur lembu atau kerbau sudah pasti aljuburi tak masok jel sbb lembu atau kerbau tak berani buat laporan..bodoh betul aljuburi ni..padan muka..muka tua kutuk tak tahu malu!

Anonymous said...

itu bilangan hakim kes liwat II....

bilangan hakim kes liwat I dah berapa orang, hakim kes gugur keterangan kejadian liwat pun dah berapa orang... berpuluh tu. Semua kata atok nuar ni memang kuat liwat...

Anonymous said...

yang hakim tak berani nak kata anwar tu peliwat, si anwar kata hakim tu BAHALOL... memang patut pun...

Anonymous said...

lubang jubur lembu atau kerbau tak dapat kemut keliling. Tanya ted kentut, dia tau la pasal tu. Tu sebab dia sokong juga anwar walaupun dah bergelar PELIWAT TEGAR...

Anonymous said...

Semua 'bahan bukti' yang atok peliwat dan macai-macai dia kemukakan sebelum ni contohnya doktor sahkan takde penusukan, ky jelly bawak sendiri, dna boleh dihasilkan, sebelum liwat jumpa najib, karpet kat bilik sebelah, saiful orang najib, spesimen dna diragui... layak dibakulsampahkan je. Tiada satu bukti pun dari pihak peguambela, hakim terima. Last2, nak tutup malu peguambela kata suka sama suka.... walawei.., siapa belakang siapa depan tu... yang belakang dah confirm peliwat la wei....

Anonymous said...

termasuk la sorang pompuan nama ummi hafilda, dulu bukan main benci tak cukup tanah.. sekarang nak geng balik dengan abang nuar.. tak dapat join parti pkr pun takpe, jadi parti mesra ph pun cukurrrrr...

Anonymous said...

Nak tanya sikit, gaji rm 1 sebulan masih si atok peliwat ni dapat ke?

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates