December 1, 2016

22 Pengerusi BERSIH Berbohong Tidak Menerima Dana Dari Soros


Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kedua-dua orang kuat BERSIH iaitu Ambiga S dan Maria Chin Abdullah telah mengakui berulang kali secara terbuka menerima pembiayaan daripada Open Society Institute (OSI). OSI yang kini dijenamakan semula sebagai Open Society Foundation (OSF) dimiliki oleh George Soros, penyagak matawang kalau ikut kata Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed.

Namun, secara tiba-tiba apabila Maria Chin Abdullah dibebaskan daripada tahanan SOSMA, Pengerusi BERSIH itu telah menafikan dana diterima daripada mana-mana yayasan dikaitkan dengan jutawan George Soros. Baca di sini. Katanya, "BERSIH tidak mengambil wang dari mana-mana Yayasan Soros. Mereka tidak percaya kepada saya".

Kenapa Maria Chin Abdullah hendak berdolak dalik sedangkan ini kenyataan beliau di laman sosial Facebook beliau tidak lama dulu:


Manakala kenyataan Ambiga S pula boleh dibaca di kitab suci pembangkang, Malaysiakini, di sini.


George Soros sebagai Pengerusi OSF pula boleh dibaca di sini.

22 comments:

ted manoff said...

Sudahlah ryezall.. Takde bukti bersih ada kaitan dgn pakcik ko soros..tapi ada bukti jamal lahanat terima dana dari umno utk biayi baju merah..walaupun cuma 500 saja yg hadir.. mkn minum tempat tinggl percuma..berbanding dgn bersih yg dihadiri lbh dari setengah juta...😸

Anonymous said...

Setengah juta????

Bior betullll???

Nak TEMBERANG pon agak2 lerrrrr....

Kihkihkihkih

Jamal turun 500 org pon geng2 BERSIH kecut perut..

Anonymous said...

bersih setengah juta??? Sumber celah bontot mana yang kamu rujuk tu ted kentut???

Anonymous said...

penyokong bershit dengan pembohongan mana pernah berenggang... umpama atok peliwat dengan dakwaan 40,000 bangla dan blackout nya...

hayenadeblue said...

ryezal, ko x de ke plug in untuk detect IP ted manoff ni? makin bodoh je komen dia. bak mai sini IP dia aku malukan dia, kita dedahkan sapa dia. kalau mak pak dia yg punya account, padan muka mak pak dia. Kalau Ted Manoff guna internet company dia, kita malukan company dia.
Nk berhujah, hujah lah betul2. makin bangang. pegi terlokop (mampus) sama dia.

Anonymous said...

Yerlah..skali muka si kentut ni yang pemakan oink oink..rupanya menyamar...konon Melayu Islam..

Anonymous said...

Biar sikit tapi kami ada Allah..bershit ado...tak kan takat cina.kafir laknatullah tu iblis dan syaitan jer....yang ada di celah celah mereka..

ted manoff said...

Ryezall marican naina marican....πŸπŸ›πŸŒπŸžπŸœπŸπŸ’

Anonymous said...

Kalau tidak berbohong bukankah bershit

Anonymous said...

Kalau tidak berbohong bukanlah bershit

Anonymous said...

aku sokong.

Anonymous said...

Kami dengar, kata pimpinan selepas ucapan keras Puteri Umno
FMT Reporters
ShareTweetPinMail


KUALA LUMPUR: Pesanan keras seorang perwakilan Puteri Umno Pahang semalam diambil maklum ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Idris Jusoh, yang turut memuji perwakilan lain sayap srikandi parti itu kerana “matang dan berani”.

Idris mengulas ucapan Ketua Puteri Umno Jerantut, Norsarfinaz Mohd Azman yang secara terbuka menyelar pemimpin yang cuba memperbodohkan rakyat.

“Kita dengar suara mereka. Ia cadangan yang baik dan laporan akan dibuat untuk diketengahkan,” katanya dipetik Bernama, tanpa menjelaskan lanjut.

Norsarfinaz pada Perhimpunan Agung Umno semalam berkata pemimpin kerajaan perlu berhenti memandang rendah kebijaksanaan golongan belia hari ini.

“Kami semua intelek tinggi. Jangan tipu kami. Kalau ekonomi tak bagus, cakap tak bagus. Jangan cakap ekonomi masih okay tapi kami nampak kawan-kawan diberhentikan kerja dan harga barang rumah naik,” katanya pada sesi yang turut dihadiri pemangku timbalan presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.


Norsarfinaz turut menyentuh soal pencemaran alam dan penebangan hutan yang menurutnya memberi kesan terhadap pelancongan di negeri Pahang, yang baru-baru ini dilanda masalah pencemaran bauksit.

“Tetapi jika kami pergi sana, pastikan hutan tak ditebang. Masalah bauksit diselesaikan, jadi tidaklah ia tebal macam foundation (mekap) kami.

“Dan sungai janganlah nampak macam teh tarik,” katanya, selang sehari selepas pendedahan Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mengenai pencerobohan beribu-ribu hektar hutan simpan di Pahang.

Idris yang juga menteri pendidikan tinggi bagaimanapun berkata wakil Puteri memberikan keutamaan kepada parti dan bukan pemimpin.

“Semangat Puteri sangat bagus dan ke arah menghadapi pilihan raya…Puteri juga dilihat sangat matang, ada yang tidak memilih pemimpin tetapi parti,” katanya.

Sementara itu, seorang lagi ahli MT, Datuk Mustapa Mohamed melahirkan rasa bangga dengan sayap parti tersebut.

“Puteri kini hampir sebaris dengan kewibaan yang ditunjukkan oleh Wanita dan Pemuda. Semasa mereka membentangkan usul, mereka ada meminta agar pimpinan Puteri dan pemimpin atasan turun padang bagi menghadapi pilihan raya akan datang,” katanya dipetik Bernama.

Anonymous said...

Laporan polis terhadap AG: Nazir pun terpalit?
Bekas pegawai tinggi polis fail laporan polis terhadap AG
mk    -   Hari ini, 9:06 pagi

Seorang bekas pegawai tinggi polis telah membuat satu laporan polis terhadap Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali, mendakwa berlaku penyalahgunaan kuasa berhubung penyiasatan ke atas 1MDB.

Ini selepas Pejabat Peguam Negara mengarahkan bahawa "tiada tindakan lanjut" (NFA) diambil ke atas laporan polis yang dibuatnya sebelum ini pada 24 Oktober.

Dalam laporan terbarunya - yang difailkan pada 21 November - Datuk Mat Zain Ibrahim, yang pernah mengetuai Jabatan Siasatan Jenayah (CID) Kuala Lumpur, mendakwa arahan NFA itu datang dari Apandi.

Malaysiakini telah melihat salinan surat bertarikh 7 November yang ditandatangani oleh Ketua CID Kuala Lumpur sekarang, Rusdi Mat Isa memberitahu Mat Zain bahawa Pejabat Peguam Negara telah mengklasifikasikan laporannya pada 24 Oktober sebagai NFA berkuatkuasa 1 November, kira-kira seminggu selepas laporan itu dibuat.

Laporan 24 Oktober itu, yang memetik saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika untuk mendapatkan AS$1 bilion yang didakwa dicuri dari 1MDB, mencadangkan terdapat "bukti kukuh" untuk menyiasat Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan adiknya, pengerusi CIMB, Datuk Seri Nazir Razak.

Mat Zain juga mengaitkan Nazir dalam laporan polis 24 Oktober itu terhadap kemungkinan kesalahan di bawah Seksyen 411 atau Seksyen 414 Kanun Keseksaan kerana "menerima atau melupuskan harta dicuri".

Ini berikutan pengakuan Nazir kepada Wall Street Journal, telah menerima AS$7 juta dari Najib dan mengagihkannya kepada ahli-ahli politik parti pemerintah parti sebelum pilihan raya umum ke-13.

Anonymous said...

Tan Sri Dr Rais Yatim: Jangan perkotak-katikkan jasa Tun M


ALOR SETAR - Jasa Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap negara sepanjang 22 tahun mentadbir tidak wajar diperkotak-katikkan walaupun pemimpin itu kini tidak lagi sehaluan dengan kerajaan BN.

Penasihat Sosio-Budaya Kerajaan Malaysia, Tan Sri Dr Rais Yatim berkata, selaku pemimpin lama yang banyak menabur jasa membangunkan negara ketika menjawat jawatan Perdana Menteri, Mahathir harus dihormati bukannya dikecam.

“Kita perlu menghormati dan tidak wajar memburuk-burukkan pemimpin terdahulu. Walau apa pun yang berlaku Melayu mesti berpegang teguh pada prinsip mengenang budi. Ada caranya untuk kita berikan nasihat atau menegur,”  katanya, selepas majlis penyerahan siap kerja menaiktaraf galeri Memorial Tunku Abdul Rahman Putra, di Jalan Menteri, semalam.

Hadir sama, Exco Pelancongan, Datuk Mohd Rawi Abd Hamid dan Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah (PSMCK), Datuk Dr Wan Shamsudin Mohd Yusuf.

Rais yang juga bekas menteri Kabinet berkata, sikap itu seharusnya kekal sepanjang masa namun semakin dilupakan akibat perbezaan pandangan.

“Setiap pemimpin itu memiliki aspek positif dan negatif, tiada manusia yang memimpin dengan sempurna namun jasa Mahathir tidak harus diperkotak-katikkan mana-mana pihak kerana ia terpalit dalam lipatan sejarah negara,” katanya.
Menurutnya, atas faktor itu, beliau perlu dihormati dan bukannya dihina.

“Hingga ada pihak cadangkan runtuhkan KLCC untuk menafikan sumbangan beliau ke atas monumen itu, itu kenyataan kebudak-budakan,” katanya.

Rais berkata, sekiranya politik Melayu sentiasa bertembung konflik akan menyebabkan kita tiada  masa untuk memikirkan kaedah terbaik membangunkan negara.

“Saya berani menyatakan, kita perlu lupakan konflik melibatkan Mahathir, sebaliknya rangka jalan baharu untuk fokus membina negara. Mana-mana pemimpin perlu dihormati, mungkin ada silap dalam personaliti masing-masing namun kita perlu akur,” katanya.

Bagaimana pun, katanya, pada masa sama, Mahathir juga harus muhasabah diri sama ada beliau telah melakukan sesuatu yang kurang disenangi, namun terpulang kepada beliau sama ada mahu berbuat demikian atau tidak.

Mengulas sama ada Mahathir menerapkan fear factor dalam pentadbirannya sehingga mewujudkan aura takut kalangan menteri kabinetnya, Rais mengakui ia berlaku dan perasaan hormat itu tetap ada selaku pemimpin nombor satu negara.

Anonymous said...

Ciri-ciri seorang MUNAFIQ bila bercakap selalu berbohong...pada zaman kalifah Umar dah kena tebas kepala tu...

Anonymous said...

woi...kalau sampai nak porak porandkan negara. sampai nak musnahkan parti umno yang pernah mengangkat dan mempertahankanya selama 22tahun...memang patut rasanya dimaki dan dihina.

Johan said...

Jamal anjur bukan UMNO...Jika UMNO anjur...rasanya kamu yang mengomel akan berbuih buih membebel mengejinya...

NordinabilaH said...

Apa yg hendak dihairankan negara malaysia ini bukan ke terkenal diseluruh dunia sebab itu berlumba2 org hendak menderma dulu ada keluarga arab menderma rm2.6b ini pula ada juga yg mengatakan badan ngo derma kpd maria chin apa yg hendak dibisingkan kalau ada unsur2 yg tidak betul biarlah pihak keselamatan kita siasat itu badan yg bertanggungjawab kita ini org awam nak buat sebok buat apa mana baju merah takan senyap saja samseng umno yg buat kecoh dekat parlimen tu mana kenaa tak ambil tindakan mereka tu dpt sponsor dari mana pula agaknya

Anonymous said...

Sumbangan terbesar jasa Mahathir kpd UMNO adalah menggabungkan hampir seluruh pengundi cina kpd satu parti iaitu DAP, termasuk undi2 dari MCA sekali, semata-mata krn mahu menjatuhkan Pak Lah.

Tak cukup dgn itu skrg dia sendiri berusaha utk menjadi pemimpin de facto pembangkang, walau pun dia sendiri tau dia telah dipermainkan balik oleh cina2 yg dia mintak tolong dulu utk jatuhkan Pak Lah.

Satu saja ungkapan yg terbaik utknya : PADAN MUKA ...

Anonymous said...

Ted kentot, peserta Bersih tidak memerlukan pembiayaan samada makan minum, hotel dll sbb peserta Bersih jenis yg makan dgn menyondol tanah cari cacing dan juga makan bangkai dari tong sampah mcm keturunan kau lah. Sbb tu mereka ramai, makan tak memilih spt kau. Baju merah makan pilih2 yg elok shj.

Anonymous said...

Ted bahlol, peserta Bersih tidur merata-rata, dlm longkang dlm jamban bwh jambatan serta kencing berak merata-rata mcm lembu kerbau babi hutan

kuc1n993m0k said...
This comment has been removed by the author.
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates