December 17, 2016

10 Pembohongan @RafiziRamli Dibogelkan @MRTMalaysia


Bengang dengan serangan bertali arus membongkarkan pembohongan Ahli Parlimen Pondan ... maaf Pandan yang dibuat pada 2012, Rafizi Ramli telah membuat pembohongan atas pembohongan. Pembohongan 2012 mengenai kos Mass Rapit Transit (MRT) telah didedahkan oleh CTS semalam di sini

Rafizi Ramli yang terkenal di kalangan pemain media sosial dengan nama sotong telah membuat Kenyataan Media yang dipetik portal pembangkang, Malaysiakini, baca di sini tengah hari tadi dengan berkata,
"Since last night, Umno online propaganda groups have launched a social media campaign to show that the true cost of the MRT project was only RM21 billion and not RM100 billion as I had previously mentioned. They attacked me on social media (on this issue). What they do not realise is that Najib announcement that the cost to complete Phase 1 of the MRT for the first stretch from Sungai Buloh to Kajang (12 stations spanning 21 kilometres only) was RM21 billion.
The RM21 billion cost mentioned by Najib is only for 21km out of the planned 141km MRT line, he said, which means it is only 15 percent of the total cost for the entire MRT project. Employing simple calculations, he said, if the cost for each kilometre of the rest of the MRT line remained roughly the same as it was for the first phase, it would be RM1 billion per kilometre. If that is so, the remaining 120km of the MRT line would cost about RM120 billion."
Beliau membuat tuduhan berdasarkan andaian beliau bahawa jumlah kos RM21 juta yang disebut oleh Perdana Menteri adalah untuk 21 kilometer sahaja. Berdasarkan baki yang belum disiapkan beliau merumuskan bahawa kos pembinaan MRT adalah RM1 billion per kilometer. Malangnya, hanya penyokong-penyokong zombies dan minions beliau akan menelan apa sahaja pembohongan yang dilakukan oleh beliau. 

Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd (MRTCorp) sebentar tadi telah mengeluarkan Kenyataan Media menafikan pembohongan, andaian, gurauan atau fitnah Rafizi Ramli. MRTCorp telah menjelaskan bahawa jumlah kos pembinaan MRT sebanyak RM21 juta adalah untuk Fasa 1 dan Fasa 2 SBK Line yang sepanjang 51 kilometer. Kenapalah bodoh sangat Rafizi Ramli ini?


10 comments:

ted manoff said...

Chucu toq klepet... Tlg jgn sebar fitnah..🎅🏿🎅🏿

Anonymous said...

SOTONG biol rpiji kalu betul2 mngatakan MRT telah mngalami kerugian sudah tentu akan bawa ISU ini ketengah...

Mañe madey?yidin sembab?boboi?mat sabu?jijah kipas?lks?lge?zmin?

Xkan DIAM jer bile da nmpak MRT rugi???
MAKAN GAJI BUTA kerrrr??

SOTONG biol rpiji ni sntiase rugi.
Tabunghaji rugi.
KWSP rugi.
1mdb rugi.
Mlysia rugi n bnkrp.
Smue rugi.

MENTEDARAH DIVIDEN tabunghaji sorg2 stiap taun ,RUGI jgak ker????

Auw auw auw auw

kihkihkih

Anonymous said...

Sotong gendut otak ciput
Kuat fitnah selalu pula sangkut
Kantoi kalo buat kelamkabut
Si butaperut pun terikut-ikut...he3

Anonymous said...

rapiji dan fitnah berpisah tiada.

Anonymous said...

bila masa la najib sebut jarak keseluruhan mrt tu 141km???Memandai-mandai pulak sotong botak tengah buat cerita.

Ted Manoff said...

Ada dokumen fakta pon fitnah. Itulah bahananya bila menyamon identiti orang lain. Mati nnt tidak diterima bumi

Anonymous said...

sutun..sutun....

sana tipu
sini bohong
bila kantoi
saya gurau jer...

orang jenis ni dajjal muncul...berlari mohon pertolongan. perangai macam ni tak bolih lari dah....
negara sendiri pun bolih sabotaj. dengan dajjal pun dia bolih minta pertolongan. janji kehendak dipenuhi.

Anonymous said...

Aku harap lepas ni rapizi tak mengaku dia org teganung.

Base natang bengong wak malu org teganung kena samang sokmo.

Anonymous said...

ada orang parti cap bunga..4 kali keluor air...baru puas.
ted kuntut bolih tolong...jadikan 10 kali. baru kaw kaw kaw puas.

Anonymous said...

1:06...Balasan dunia akhir zaman. ..semua perbuatan terkutuk akan terserlah...perwatakan org tu mcm muslimah tpi kuat kongkek...semoga dia tak terberak keluar taik 4 kali masa dia main tu....serikandi taik lah katakan...hahaha...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates