December 10, 2016

34 Patutlah Tun Dr Mahahir Marah Sangat Pasal Kerusi

Patutlah Pengerusi Parti Cap Bunga Raya, Tun Dr Mahathir begitu kecewa dengan kerusi sejak akhir-akhir ini. Punyalah 'so called' Ketua Armada parti berkenaan, Syed Saddiq Palladium hendak membodek Tuan Pengerusi, diadakannya ceramah bertajuk 'Hormati Tun'.

Ceramah ini diadakan di Tanah Merah, Kelantan. Sayangnya istilah 'Hormati Tun' telah diterjemah melalui kerusi kosong. Tidak pasti sama ada kerusi kosong ini adalah simbolik melambangkan masih banyak kerusi kosong yang boleh dipilih oleh Pengerusi Parti.

34 comments:

Anonymous said...

Tanda awal naak lingkup.... hormati tun...? Dulu kan dah hormat dahhhh.... so what ...?

Anonymous said...

Hormatilah sikit Tun yg tak diberi kerusi di Majlis Agong nanti. Kerusi kat atas tu banyak lagi. Apa Tun nak heran.

SUHARLI MASROP said...

Itulah sebab nya kaean sebut kat parasahabat.... Sebenarnya "kesipuan" tu bukanlah isu sangat bagi Tun.... perangai dia yg tak tau malu menjilat kahak dia pun dah cukuo menjelaskan.... tapi tindakan2 terhadap beliau yg silih berganti tu buat diri dah mula rasa "kesepian" .... orang tua kan sensitif.... banyak menda tak berapa nak ingat.... bila tanya ... jawapannya... mana ada? Dia kupa yg dia pernah dan sedang menghina orang lain.

Anonymous said...

YILEK POCHIK! TADA SAPA MAU HORMAT ITU ULAR ANAK BERANAK!

Anonymous said...

Ooiii Syed..

tak payah lah kau nak perbodohkan orang Kelantan. Kau tu apa tahu pasal politik. Masih berhingus lagi ladyboy ni

Anonymous said...

kesipuan, kelucuan, kehancuran parti bunga bersama pemakan dedak mereka..

ted manoff said...

Kesian ko ryezall.. Ko ingat rakyat bodo macham ko kerr...taktik lapok mcm nii diulang2..rugi duit rakyat saja byr bloger mcm ko nii ryezall.. Nah ni ๐Ÿ’ฐ jgn bertumbuk plk..kihkih๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ

Anonymous said...

Ooi korang projib semua, korang Misti hprmat atok aku matdey tu faham?, Berapa susah dia hendak menghimpun kan duit beratus2 billion untuk kami gunakan 14 keturunan pun tak habis faham?

Anonymous said...

Kesian hanjing kurap ted kentot ni.. Dia ingat rakyat masih bodoh bahalul mcm dia ke..makin ari rakyat semua makin celik dan sedar ape yang sebenarnye terjadi.. Nak harapkan ted kentot babi ni pnya propa dgn fitnah mmang tak laku dah.. Dh mmang tugas hanjing upahan kerjanye jaga tuan dia.. Janji dpt upah tulang babi.. Btul tak ted tulang babi..? Memalu pulak nak mengaku...kikiki

Anonymous said...

Kesian ko kan ted palsu. Asyik kena temberang aje ko dan mahathir dgn budak2 hingusan. Syed tu budak yg tak cukup umur. Nak kelentong org dewasa kelantan pulak tu. Kelantan tu kawasan pas, mahathir pulak cukup anti dgn pas, so ada faham ke isu terlebih kerusi?

Anonymous said...

Ok bos..kitaorg hormat atok madey...tapi...tu dulu la.. Kikikiki...
Sekarang rasa macam nak ludah je muka org tua keparat tu..haaakkttuuiiihh..

Anonymous said...

Yelah...yelah. hormatilah org tua. Org tua memang mcm tu, selalu sgt lupa. 22 tahun dia ludah dap, sekarang masanya utk jilat ludah basinya.

ted manoff said...

Sudahlah ryezall... Angin perubahan semakin bertiup kencang..pru14 umno hanya tinggal sejarah..masih blom terlambat utk ko bertaubat ryezall.. Pm najib bergantung kepada sokongan yg penuh kepuraan..prOoTt

Ted Manoff said...

Hindu Tua Kerala tu dah habis modal dah nak tibai Najib. Bila dia tengok tak makan chekak las las dia rasa dapat talian hayat ttg urusan langit pulak. Terus lantik diri sendiri jadi wakil tuhan untok takwil kejadian alam maya ni. Dia ingat dia dah jadi Master above everybody. Hapraq punya Hindu Tua.

ted manoff said...

๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

Sunday, December 11, 2016
[MUKA JAHAT KJ BERBANDING BOBOI] 5 Soalan, KJ MESTI JAWAB isu Surat Letak Jawatan


Dalam Perhimpunan Agung UMNO yang lalu, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin bukan saja menunjukkan pengampuannya yang luar biasa kepada Najib Razak melalui serangan kepada Tun Mahathir Mohamad dengan mengubahsuai sajak "Melayu Mudah Lupa", malah juga mempersenda dan mengejek Mukhriz Mahathir dengan beberapa kali memanggilnya sebagai "Boboi".

"Saya telah menang Ketua Pemuda, tetapi saya dimasukkan ke dalam peti simpanan.

"Namun Boboi yang tewas telah dilantik sebagai Timbalan Menteri, tetapi saya tidak kecewa, saya istiqaamah bersama Presiden.

"Saya juga dituduh berwajah jahat berbanding "muka sedih"  Boboi," kata Khairy Jamaluddin lagi yang juga lebih popular dengan panggilan KJ.

Bagaimanapun, sekarang ini Mukhriz pula mendedahkan bahawa KJ sebenarnya pernah menghantar surat perletakan jawatan kepada Najib kerana tidak bersetuju dengan penjelasan mengenai 1MDB.

Namun, tambah Mukhriz, beliau difahamkan KJ kemudian menarik balik surat itu setelah dipujuk oleh Ahmad Zahid Hamidi.

Mukhriz turut mendedahkan bagaimana beliau sendiri pergi ke rumah KJ pada jam 11.30 malam, tahun lepas setelah dijemput oleh seorang kenalan dan pertemuan sulit  dengan Menteri Belia dan Sukan turut ada saksi yang hadir bagi bertujuan mencari jalan untuk menyelamatkan masa depan UMNO berikutan akar umbi yang dikesan semakin menolak kepimpinan Najib.

Maka, apa cerita ni KJ? Betulkan pendedahan yang dibuat oleh Mukhriz itu?

Pertama, betulkah beliau tidak setuju dengan penjelasan Najib mengenai 1MDB sebelum ini?

Kedua, benarkah beliau pernah menghantar surat perletakan jawatan kepada Najib?

Ketiga, benarkah Zahid Hamidi memujuknya agar menarik balik surat perletakan jawatan itu dan apa "pujukan" daripada seorang Timbalan Perdana Menteri yang membuatkannya setuju menarik balik itu?

Keempat, benarkah pernah ada pertemuan sulit antara beliau dengan Mukhriz pada jam 11.30 malam di rumahnya sepertimana yang didedahkan oleh bekas Menteri Kedah itu?

Kelima, apakah faktor sebenar yang menyebabkan beliau sekarang ini seolah-olah bersetuju dengan 1MDB, malah sedia menjadi pengampu tersohor kepada Najib?

Hanya lima soalan saja KJ, bila nak jawab ni? 

(http://shahbudindotcom.blogspot.my/ 10/12/2016).
celahgelegar at 7:33 AM
Share

1 comment:

AnonymousDecember 11, 2016 at 7:49 AM
KJ silap buat kenyataan Dato Seri Mukhriz tu sebagai boboi dan dia sendiri sebagai muka jahat kerana selama ini pun rakyat tahun Dato Seri Mukhriz seorang yg baik, anak yang hormati ibu bapa, yg mmg sesuai dengan watak boboi

sekarang rakyat yakin KJ seorang yg jahat sama seperti andaia sebelum ini yg sentiasa bergelumang dengan dunia artis dan [enuh glamour, seorang anak yg nakal dan tidak hormat orang tua

Reply

Load more...
Links to this post
Create a Link


Home
View web version
Powered by Blogger.

Ted Manoff said...

Wahai Kentot. .belajar lah untok menghasilkan komen ngko yang Ori bukan copy paste pandangan orang lain. Moh aku tunjuk kaedah penghasilan pandangan Ori. Pertama buang sifat kotor suka menchuri identiti orang lain. Bila berjaya baru pmata hati ngko yang zulmat tu cherah macham sang suria. Faham tak?

Anonymous said...

OI si tedCELAKA HOMO-GILA-LAHAP TAIK kit SIAL-KANIBAL JUBOQ BABI, si BANGKAI BABI penuh ULAT dan jenis Spesis keturunan puak BINATANG BUAS!

Apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-mariaGILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

Anonymous said...

BUDAK SETENGAH TIANG....boleh pulak minta vvip bagi kerusi kat situa masa pertabalan...buat roadshow kat kelantan yg terang2 bencikan situa tuh...armada taik alamat karam kapal bunga raya sebelum sempat belayar...he3

Anonymous said...

Ameno World
Surat Zahid Desak Najib Berhenti - Pembangkang Pula Dipersalahkan Tak Pasal-Pasal - Reportlah Polis, Jangan Main Tuduh2!
Mungkin sebab taktik nak mengalihkan isu. Walaupun pemikiran sesetengah rakyat akan terkalih satu dua hari pun jadila. Janji dapat kalihkan isu. Lebih-lebih lagi dalam isu 1MDB dan DOJ.

Atau mungkin juga sebagai taktik nak minta bonus akhir tahun.

Buat satu isu.
Lepas tu viralkan.
Jumpa boss minta tambah peruntukan.
Alasan perlu lebih banyak kelengkapan dan staff untuk counter isu.
Juga sebagai alasan berjaga-jaga jika ada serangan dari pihak-pihak BN yang kononnya cuba sabotaj pemimpin. Padahal dorang yang sabotaj, dorang yang fitnah, dorang yang nak paw pemimpin, pembangkang pula yang dipersalahkan.
Sebelum ini viral surat kononnya dari Zahid untuk mendesak Najib letak jawatan.
Sekali pandang surat neh nampak macam original. Tanda-tangan Zahid tu kalau dapat dibanding dengan dokumen-dokumen yang Zahid pernah sain sebelum neh pun bagus juga. 

Walaupun memang betul juga orang boleh tiru tandatangan tetapi nak tiru sign Zahid ia bukanlah kerja senang. Ia memerlukan orang di sekeliling Zahid atau orang yang pernah terdedah kepada sign Zahid. Kalau orang biasa-biasa mana mungkin mampu tiru sign Zahid kan. Kenal pun tidak, jumpa pun tak pernah, takan boleh tiru sign macam tu pula. Mestilah dia ada info orang dalaman untuk seludup tanda-tangan Zahid ke luar. Sebab nak belajar tiru sign bukan mudah. Kena tengok yang original punya. Bukan tengok versi henpon ataupun versi gambar.

Ramai juga yang fikir. Surat tu ori. Aku pula tak pasti. Boleh jadi ori. Boleh jadi sebaliknya. Jika ori, pun tak pelik. Zahid dan BN sebenarnya nak selamatkan BN. Baik BN mahupun pembangkang masing-masing berasa gusar dengan culaan yang masing-masing terima. Pembangkang tak yakin boleh menang bergaya. BN juga tak yakin boleh menang besar. Kedua-dua parti buat satu benda yang mendorong pengundi mahu duduk di rumah dan enggan keluar mengundi.

Dengan mengambil peduli kepada sentimen seperti ini, aku percaya juga boleh jadi surat tersebut ori.

Tapi boleh juga jadi fake. Atas pelbagai sebab la. Untuk surat sepenting ini tersebar selepas ianya disiapkan agak pelik. Sudah tentu Zahid akan rahsiakan serahsia yang mungkin bagi menjaga aib Najib. Takan Najib nak bagitau yang saya berhenti sebab diarahkan Zahid? Malu la dia. Sah-sah dia membayangkan dia mengaku bersalah atas skandal-skandal yang dikaitkan ke atasnya.

Jika Najib berhenti pun dia akan buat atas nama meletak jawatan = bersara. Bukannya sebab diarahkan berhenti.

Tambahan pula, sebelum ini tersebarkan kabinet bayangan pembangkang. Kononnya LKS = pm dan Mahathir = tpm. Dari pemerhatian aku, ia lebih kepada troll sebenarnya. Sebab Mahathir menghadiri konvesyen DAP baru-baru ini dan menarik balik pertuduhan ke atas DAP dan LKS.

Lepas tu sebar pula surat Zahid desak Najib letak jawatan. Nak melaga-lagakan Najib - Zahid ke? Nak beri bayangan palsu kepada pembangkang kononnya Najib - Zahid berlaga-laga dan nak tengok apa taktik pembangkang dalam mengambil kesempatan atas isu ini?

Atau nak cari duit tepi? Sendiri buat isu, sendiri viral, sendiri sebar fitnah, sendiri pertahankan diri lepas tu yang dipersalahkan pembangkang?

Nanti boleh jumpa boss markup lagi harga untuk kerja-kerja kempen pertahankan boss di media sosial?

Yang peliknya, puak-puak neh belum siasat dah laju-laju salahkan pembangkang. Apahal kan?
Siasat la. Report la polis. Cari lah dalang. Jangan sembang kencang salahkan pembangkang sebagai dalang disebalik penyebaran surat tersebut. Itupun tanpa bukti pula tu.

Terlalu bangang nak kata pembangkang dalang disebalik sebaran surat tersebut. Samada ia betul-betul ori ataupun fake, pihak yang sangat berkemungkinan menjadi dalang disebaliknya adalah dari BN sendiri. Berhentilah nak menunding ke pembangkang. Pembangkang pun tengah sibuk fikir samada surat tu tulen ke palsu. 

Anonymous said...

Ko jahil politik...politik tak ada kawan selamanye dan tak ade musuh selamanye....2 seteru akan bergabung bila menghadapi musuh yg sama...2 parti ni nak tangkap kepala prompak...

Anonymous said...

Ketua Cawangan Umno kena pukul dengan 'anjing belaan' Najib

KETUA Cawangan Umno Bandar Tun Razak, Zaharin Mohd Yassin dakwa dia dipukul oleh cybertrooper MyKmu, yang digelarkannya sebagai anjing yang bernaung atau mendapat upah di bawah Pejabat Perdana Menteri, PMO.

MyKmu adalah portal pro-Najib yang tugasnya tidak ada lain untuk mempertahankan Najib Nazak di internet.


Zaharin turut menyiarkan foto kejadian tersebut yang katanya kebetulan diambil oleh salah seorang yang berada di situ sebelum kejadian memukul itu berlaku.

Difahamkan kejadian pukul-memukul ini berpunca daripada kelantangan Zaharin sebelum ini yang kadang kala mengkritik perdana menteri, Najib Nazak telah membawa kepada 'peperangan' antara beliau dan gerombolan cybertrooper upahan Najib.

Lantaran itu, Zaharin bertindak mendedahkan satu persatu wajah dan identiti tentera maya upahan Najib yang dikatakan menerima bayaran atau upah atau lebih tepat dedak secara terus dari PMO.

Barangkali mereka malu apabila didedahkan sumber rezeki menyara anak bini selama ini adalah dari tugas-tugas mengampu Najib yang terkenal seluruh dunia sebagai pemimpin kleptoktrat (pemimpin perompak), maka tercetuslah perang baru dari dunia maya ke dunia nyata.

Dari maki memaki dedah mendedah di dunia maya, kini meleret kepada pukul memukul di dunia nyata pula.

Lucu juga lihat gelagat pembela-pembela Najib ni, mereka berlumba-lumba mahu dapatkan dedak dengan cara mempertahankan pemimpin korup, sampai sanggup bertindak buas. Orang tua macam Zaharin pun sanggup nak dipukul.

Apa pun aku tabik kepada Zaharin sebab dia seorang diri sahaja pun boleh jadi kucar-kacir satu batalion pembela Najib. Dari sini kita boleh faham, Zaharin ni bukan jenis makan dedak macam pihak lawannya (anjing belaan Najib), sebab itu dia bukan jenis senang dikawal, apa yang dia nak luah, nak kritik, atau nak maki ikut suka dia.

Sama-sama kita saksikan perkembangan selanjutnya episod Zaharin vs anjing-anjing Najib, adakah anjing-anjing tersebut akan berjaya dijinakkan, atau Zaharin akhirnya kecundang kena baham anjing-anjing buas itu.

#MakanPopCorn


Anonymous said...

9:42...
ADALAH JUGA ANJING DAJJAL DAP BELAAN MAMAK MAD DEY. YANG TAK SEDAR MAD DEY SENDIRI PUN TERLUPA MANA SATU CAKAPNYA YANG BETUL. PERCAKAPANYA SEMUA BERLAWANAN SEWAKTU BERKUASA 22TAHUN. DAH DIPENGHUJUNG USIA BELUM MAU BERMUHASABAH DIRI.

Anonymous said...

Betul tu..ni musim ujan..angin kencang bertiup bawak roh mknan kau tu...prooooottttt... merata rata bawak jijik sampah tengikkkk serata alam...dedak katakannnnn..

Anonymous said...

DAJJAL BANGANG DAH TAU MEMANG DUNIA DAH HAMPIR KIAMAT. SEMEMANGNYA DAJJAL LATNATULLAH KERJA DIA MEMFITNAH SUPAYA ORANG BERIMAN MENGIKUT TELUNJUKNYA. BAGI ORANG YANG BERIMAN..SELAMATLAH IA DARI API NERAKA. BAGI YANG MUNAFIK..TERIKUT FITNAH DAJJAL..KENERAKALAH SELAMA2NYA.
MEREKA YANG BERIMAN WALAU SENIPIS KULIT BAWANG CUMA..PELIHARALAH. IN SYA ALLAH....

Anonymous said...

Dr dulu punyala byk fitnah komen bangkang bangkang bangkang... tak abis abis...copy paste memanjang....ulasan gah gah gah.. mintak org jawab isu isu isu...mcm org gila meroyan suruh menjawab...apa saja nak berdemo.. apa saja nak melalak..

Tapi hanya ada 1 isu kelompok gah gah gah engkau ni tak pernah bersuara..bunyi decik pun tak dengo termasuk kau kentot hangit.. tanpa sebiji ulas.. semua mulut berjahit terutama beragama islam...

PENTERNAKAN BABI MEGA di tgh kawasan org melayu..usul dibawa org Islam....dah lulus....

Aneh hal LGBT liwat, pemimpin engkau bersama pengikut melalak ke mana mana mungkin termasuk kau mangkuk...

Ni betul betul di kata TAKDOK TELUR..

Semua umat Islam bertanya kau mukhriz dan macai berkata akan menjaga kepentingan Islam???

Anonymous said...

ELOK DIA BELAJAR DARI YOUTUBE PASAL MAD DEY. SUROH DIA TENGOK APA MAD DEY PERNAH CAKAP SEWAKTU 22TAHUN BERKUASA. MAKLOMLAH MASA TU BUDAK NI BELUM LAHIR LAGI.
MAD DEY SENDIRI PUN TAK TAU MANA SATU KATA2 DIA YANG BETUL. SEBAB SEKARANG KATA2 DIA BERLAWANAN DARI DULU.
LAGI SATU..MAD DEY NI PATUT MUHASABAH DIRI DUDUK ATAS SEJADAH. SEPERTI SARANAN NIK AMDUH. CEK BALIK SALAH SILAP SEWAKTU BERKUASA.

Anonymous said...

Aku nak tergelak gelak tengok perangai macai pakatan ni..bkn main marah kat post nek tempoyak..

La ni gelagat dia org lagi teruk.. dah la asik post pjg lebar..tak henti henti copy paste mengalahkan nek tempoyak...

nek tempoyak tu ahli UMNO ni blog pro UMNO kerajaan..

WOOOOIIIIII HOOOIIIII blog pakatan tu tak laku ke..takde org masuk.. takde yg nak komen KAH KAH KAH..

Terpaksala weeiiiiii tampal kat blog sini yg ramai pengikut meriahhhhh weeiiiiii....

Nak suruh org baca...malunyaaaa tersipu sipu kah kah kah

Anonymous said...

Tak pelah syed sigaragar...cuba lagi tahun depan waktu Hari Keputeraan Yang Dipertuan Agung... Mungkin...kerusi tu bertambah...mana tahukan.. BERTAMBAH KOSONG

Anonymous said...

Berapa kali sebut hanya tinggal sejarah..dr pru 12 pru 13 paling kencang..nuor nyanyi gumbira...

Akhirrrrrnya tinggal sejarah pakatan...pr jd pakatan jd pakatun jd...dapbungo...hihihi..

Pas kata byeeeee bye bye...

HAH HAH HAH..sikentut

Anonymous said...

Makhluk serata alam kata cita cita Tun hanya mau anaknya jd pm..

Cita cita ko pulak hanya mau kentuttttt prooootttttttt mkn dedak keh keh keh....

Anonymous said...

Hanjing 9.39..yang jahil tu ko dan yang sekandang dgn ko.. Almaklum la kalau dah sekandang dgn babi mana bleh kenal kwn dgn lawan..smua ko nak sondol..perangai babi memang mcm tu dari dulu..itu yang ko nak bangga kan..? Bangga jadi babi..?
Lantak ko la babi wooii..
Kikikiki

Ted Manoff said...

Yang jahit mulut tu suka rupa bab , montel2 belaka

Anonymous said...

Hehehw..ted2 tak abih2 ramalan ko tu...hehehe..
Ramalan pru serawak dah lapas..
Ramalan prk sg besar k.kangsar dah lepas..
Ramalan satu jota bersih dah lepas..
Semua kelaut..hehehe
Skang ramalan pru14 pulak..hehehe kelaut lagi la klw nak harap ramalan ko...hehe

Ted Manoff said...

Laa. Hindu tua tu boleh main buat donno je bawa collapsible chair pi manching tu..ok apa

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates