December 2, 2016

31 Nine Million Viewers


Dear my beloved visitors, 

Some things haven't changed. The thrill of your visits, for example.

I've start this blog in June 2008. Its have been 8 years already. Since then, I never stop doing what I love most, blogging.

Some said the world of blogging has nearly come to the end. Well ... even people die eventually.

Until then, Que Sera Sera, The thrill isn't gone, baby.

Thank you from the bottom of my heart for the 9 million visits.

31 comments:

Anonymous said...

SELAGI UMNO BERKUASA, SELAGI ITU MELAYU DIBODOH-BODOHKAN....


PRU 14 adalah peluang untuk orang-orang Melayu menjadi cerdik dan membuktikan mereka tidak bodoh. Caranya ialah dengan menolak UMNO dan BN serta memastikan parti itu tidak lagi berkuasa di negara  ini.

Selagi UMNO dan BN berkuasa, khususnya selagi Najib Razak yang sudah dikenali dunia sebagai pemimpin kleptokrat menjadi Perdana Menteri buat negara ini, maka selagi itulah orang-orang Melayu terus diperbodohkan atau cuba dibodoh-bodohkan.

Seperti pengundi bukan Melayu dan mereka di bandar yang sudah menunjukkan perubahan, pengundi Melayu juga harus bergerak ke arah yang sama. Jika tidak, acara dan pesta membodoh-bodohkan Melayu itu akan berterusan dan diulang berkali-kali untuk menutup kelemahan dan rompakan terhadap khazanah Melayu itu sendiri.

Ucapan perasmian Najib dalam Perhimpunan Agung UMNO semalam yang mengatakan PRU 14 akan datang adalah pilihan antara kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO dan Melayu dengan Pakatan Harapan yang diterajui oleh DAP, adalah jelas suatu tindakan cuba membodoh-bodohkan orang Melayu.

Anonymous said...

Inilah Kisahnya Bagaimana UMNO & TG. Hadi Awang Mempermainkan Umat Islam Dalam Isu Hudud & #RUU355.
ISU RUU AKTA 355 DITENGGELAMKAN DENGAN DEMO BERSAMA NAJIB MENYOKONG ROHINGYA 

Sewaktu Hudud dibentangkan di Dun Kelantan, maka meraung menangislah Adun2 Umno di Dun Kelantan kononnya menyokong Hudud. Tersenyum lebar Adun2 Pas melihat Umno dah insaf. Pak MB pun kata, jika gagal Hudud kali ini jawatan MB akan dipertaruhkan. 

Nik Amar pun dengan garangnya memberi warining kat Umno, jika kali ini Umno kencing lagi, maka Pas akan batalkan 'gencatan senjata' dengan Umno. Akhirnya, apa yang terjadi? 

Bila gagal, Hadi memberi alasan, Hudud tidak boleh dilaksanakan sekarang. " Kena ada kereta dulu, baru boleh buat undang2 jalanraya". 

Baru kita faham, selama ini kereta pun belum ada rupanya. Ok, kita lupakan Hudud dulu. Masuk pula kisah RUU Akta 355. Kenapa perlu pinda? 

Prinsipnya adalah untuk memperkasakan Mahkamah Syariah. Prinsipnya amat baik, ramai yg sokong prinsip ini. Apatah lagi, pindaan terhadap akta berkaitan Mahkamah Syariah ini bukan kali pertama diadakan. Umno (kerajaan) lebih awal melakukannya sebelum ini. 

Tiada sebarang masalah, setelah dibentangkan dan dibahaskan di Parlimen, walaupun Arwah Tok Guru Nik Aziz adalah di antara yg tidak menyokong akta ini atas ijtihadnya bahawa pindaan ini tidak menepati hukum Hudud, namun akta ini tetap lulus di Parlimen. 

Tiada penangguhan berkali2 sewaktu ingin dibawa ke Parlimen waktu itu. Pada sesi Sidang Parlimen 6 bulan yg lalu, setelah berpakat, maka seorang Menteri Umno, Azalina Said mencadangkan agar usul persendirian MP Marang (Hadi) diberi 'keistimewaan' melangkaui usul2 lain, disegerakan untuk dibaca dalam Parlimen. 

Cadangan Azalina 'tomboi' ini disokong oleh seorang lagi MP Muslimah dari Umno. Ertinya, Umno yg cadang, Umno yg sokong, tapi yang jadi tukang baca adalah Hadi. 

Maka, Hadi pun bangun dan baca tajuk RUU Akta tersebut seperti yang terkandung di dalam skrip ditangan. Lebih kurang 3, 4 minit, MP Marang ini duduk dengan selamba. Speaker pun bertanya, " Adakah MP Marang mahu huraikan sekarang akta tersebut, atau mahu hurai pada siri akan datang?". 

Hadi pun bangun teragak2, lantas menjawab, " Saya mohon HURAIKAN pada sesi akan datang". Sekali lagi dia duduk dengan selamba. 

Rakyat, terutamanya umat2 Islam dan tentulah paling teruja ahli2 dan penyokong Pas untuk menanti sesi Parlimen akan datang, iaitu pada bulan November. 

Dalam tempoh 6 bulan selepas sesi Parlimen itu, berbagai program dan kempen serta penerangan telah dibuat oleh Pas untuk menerangkan tentang RUU Akta 355 yg bakal Hadi huraikan nanti. 

Jelajah RUU Akta 355 telah diadakan di seluruh negeri dan kemuncaknya semua MP dari Bn dan Pembangkang telah mereka temui untuk mengajak mereka menyokong RUU Akta 355 yang bakal dibawa nanti. 

Parti Keadilan di dalam kenyataan resminya menyatakan bahawa Keadilan menyokong sepenuhnya agar RUU Akta 355 itu dibenarkan untuk dihurai dan dibahaskan di dalam Parlimen pada bulan Nov nanti. Parti Amanah juga positif dan minta ianya dibahaskan. Sidang Parlimen yang ditunggu2 pun tiba. 

Di minggu terakhir sidang, paling melegakan terutamanya kpd para penyokong Pas adalah apabila Zahid Hamidi memberi jaminan bahawa usul dari Marang itu pasti akan dibawa masuk. 

Kelegaan dan keyakinan semakin bertambah apabila Nik Amar, Naib Presiden Pas yg juga TMB Kelantan menyatakan dua hari sebelum tamat sidang iaitu pada 23 Nov melalui Harakah bahawa 

"Pas bersedia bila2 masa untuk bentang RUU Akta 355". 

Hari terakhir sidang adalah 24 Nov. Di luar parlimen, ratusan umat Islam termasuk majoriti dari anak2 murid dari pengajian pondok telah berhimpun dengan plakad menyokong RUU Akta 355. 

Banyak plakad yg mendesak semua MP berugama Islam menyokong RUU Akta 355 yg bakal dibawa oleh Hadi hari itu. Ini hari terakhir mereka berkempen setelah berhari2 melakukan solat hajat. 

Anonymous said...

Begitu sekali besarnya harapan mereka terhadap RUU Akta 355 yg bukan Hudud itu. Seperti yg dijanjikan, giliran Hadi pun tiba. Jutaan mata tertumpu kepada MP Marang ini yg menontonnya melalui web. 

Sepi dalam dewan apabila Hadi bangun. Tiada seorang pun MP yang berbunyi samada dari Dap, Amanah, Keadilan atau pun dari parti2 komponen Bn, masing2 fokus mahu dengar huraian tentang RUU Akta 355. 

Mereka nak dengar dulu, kemudian jika perlu ditegur atau dibahas, tentunya mereka akan bahas kerana ini bukan usul remeh temeh, ini usul yg melibatkan undang2 berkaitan Islam. Mesti serius. 

Mengejutkan semua. 

Hadi bangun membaca semula usulnya pada sesi yg lepas, ditambah sedikit saja beberapa pindaan dari usul yg lepas, kemudian tanpa ditanya atau diarahkan oleh Speaker, MP Marang ini memohon untuk menangguhkan huraian dan perbahasan pada sesi akan datang. 

Alasannya, masih ramai yang tidak faham lagi tentang RUU Akta 355. Beliau duduk dengan selamba. Speaker pun setuju tangguh. 

YB Khalid, MP Amanah dari Shah Alam desak agar dibahaskan hari itu juga kerana Hadi sendiri yg berjanji akan hurai dan bentangkan sepenuhnya pada sesi ini. Speaker enggan melayani YB Khalid Samad. Akhirnya selesai di situ. Tanpa huraian jauh sekali perbahasan. Benarkah masih ramai yg tak faham? 

Selama 6 bulan berkempen, ceramah penerangan, berhimpun, berforum dan wacana, bertemu semua MP, masih lagi sangsi dengan kefahaman orang lain? Apakah rakyat akan faham sesuatu RUU Akta 355 yg tidak kamu hurai dan bahaskan? Bagaimana mahu faham jika Hadi tidak huraikan? 

Sekali lagi Hadi memberi alasan yg menjadi bahan ketawa. Lebih melucukan bila Hadi menyatakan akan mengadakan satu Himpunan Raksasa untuk menyokong Akta 355 yang dia sendiri telah berjaya bawa masuk Parlimen tetapi beliau gagal gunakan kesempatan itu untuk menjelaskan, menghuraikan lebih lanjut tentang RUU tersebut. 

Aku teringat hujah mereka sewaktu ramai yang persoalkan mengapa Hudud perlu dilaksanakan waktu ini kerana ramai yg tidak faham tentang hukum hudud? Mereka menjawab, mengapa perlu tunggu semua faham baru hudud mahu dilaksanakan? Bukankah telah banyak undang2 yg telah kerajaan luluskan walaupun rakyat masih ramai tidak faham? kata mereka. 

Itu hujah mereka dahulu. Jelas dan bertambah yakinlah kita bahawa jika mahu kepada benda2 yang baik lebih2 lagi yg ada kaitan dengan hukum Islam, usahlah berharap pada Umno. 

Kenali Umno terlebih dahulu. Cuma kali ini Umno bertuah, sekurang2nya mereka tak boleh dipersalahkan dalam isu ini kerana mereka telah beri peluang dua kali kpd Hadi, malangnya Hadi memilih untuk menangguhkannya.

Tentulah Umno gembira dengan situasi sekarang. Untuk melupakan tragedi yang memalukan ini, Umno pun mengajak kita berhimpun memprotes kekejaman Myanmar terhadap Rohingya. 

Kita pun sambut untuk turun berdemo bersama Najib dan Zahid Hamidi . Semoga suara Najib dan Zahid Hamidi serta Hadi akan didengar oleh kerajaan kita di bawah Najib untuk bertindak tegas ke atas Myanmar. 
Kedutaan Myanmar terus tersenyum

Anonymous said...

Bekas menteri UMNO, Datuk Seri Sharif Omar mempersoalkan pihak yang gemar memfitnah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kononnya anti-Melayu.

 “Saya nak tanya orang Pulau Pinang sekarang, tang mana dikatakan Lim Guan Eng ini anti-Melayu, kot-kot saya tak tau.

 “Tak ada sebenarnya,” katanya di forum bertajuk “Biarlah aku berkorban untuk Malaysia” anjuran Parti Amanah Negara pertengahan bulan lalu.

 Forum itu diadakan bagi mengingati kematian Mohd Shukri Saad yang terjun dari jambatan Pulau Pinang akibat tekanan hidup.

 Menurut bekas Menteri Pertanian itu, sejak dari dahulu UMNO gemar memainkan sentimen kononnya orang Melayu tidak boleh menyokong DAP kerana parti itu anti-Melayu.

 Hakikatnya kata beliau, tidak ada satu pun tindakan DAP yang menunjukkan parti tersebut anti-Melayu sepanjang Pakatan Harapan memimpin Pulau Pinang sejak tahun 2008.

 Malah beliau berkata, Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP itu lebih banyak menjaga kebajikan rakyat Pulau Pinang, termasuk kaum Melayu di negeri itu berbanding pemimpin sebelum ini.

 “Lim Guan Eng ini buat lebih baik dari dulu. Ini berasaskan fakta. Jadi isu rasis yang UMNO dok canang tu tak laku dah. Orang Pulau Pinang tak boleh terima dah isu tu. 

 “Yang depa tahu, hidup UMNO, hidup Melayu. Padahal dia sapu habis semua dah,” ujar bekas Ahli Parlimen Tasik Gelugor itu.

 Menurutnya, slogan UMNO itu hanyalah retorik semata-mata kerana pemimpin UMNO lah yang telah merosakkan kaum Melayu sendiri.

 “Kami dah bye-bye kepada UMNO. Kami dah tinggalkan UMNO. Kami tak kisah lagi dah mahu masuk parti mana – PKR, DAP, Amanah atau Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

 “Saya sertai PPBM dan akan bekerjasama dengan ketiga-tiga parti ini kerana kita hendakkan perubahan tanpa kira Melayu, Cina atau India,” tegasnya.

 Sharif pernah menjawat sebagai Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang pada tahun 1995 sehingga 1999. Beliau kini adalah Penyelaras Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Pulau Pinang.

Anonymous said...

Abdul Rahman Dahlan Abdul Rahman;

"Kalau mereka katakan nak turunkan harga barang,bagaimana caranya? Di mana duit hendak di cari? Kita kena ingat kita sekarang berada dalam bajet defisit di mana kita tidak mempunyai cukup wang untuk membiayai pembangunan negara.Maka sebab itulah kita berhutang untuk membangunkan negara," jelasnya lagi.

Anonymous said...

Eik..macai cakap najib banyak duit bila bentang bajet...menteri Rahman dahan rapuh cakap najib tak cukup duit...macai yg bodooh nak klentong ato menteri umuno ni tipu?

Anonymous said...


Cakap senang, bukti mana?

Ted Manoff said...

Bukti ada dalam spender .

Anonymous said...




Bukan anti Melayu , tidak semistinya pro Melayu.


Ted Manoff said...

Orang ni bagi jawatan Menteri dan dan u-turn balon Lim Guang Eng balek .

Anonymous said...

Tahniah satu pencapaian yg mengkagumkan:
"Melayu keciwa,desprado tanpa jatidiri bersekongkol ngan kafir harbi tempatan,tidak cukup ditagih simpati dan bantuan yahudi dan nasrani luar demi memenuhi tembolok sendiri,famili dan kroni agar kerjaan yg dipilih secara demokrasi ditumbangkan..ade ati pula tuh mahu menjadikan manusia rendah moral sebagai pemimpin...sedarlah melayu..agenda KAZARIAN JUBA MENJADI PENJAJAH DLM NWO.

Anonymous said...

SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN ke 9.... ADMIN..semoga usaha anda ini...diberkati ALLAH... AMEEN

Anonymous said...

Oop sorry SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KE 8...ADMIN..SMOGA USAHA ANDA DIBERKATI ALLAH...AMEEN

Anonymous said...

Walau sepatutnya sambut bulan June kan...tp tak pelah..lambat wish sbb baru tahu...9 juta tu patutlah rajin bebenor si kentut RBA tu masuk blog ni...upah..punya pasal..buat kerja kuat lg tau si kentut.. Sbb rasanya komen kau tu buat generasi Y mcm kami semakin benvi pada pembangkang yerlah...recycle....recyle..tiada fakta tiada bukti yang terbaru copy paste dari Singapore.... Kesian...tunggulah yer..rasanya awal tahun baru tahu hasil siasatan tu....

Anonymous said...

PAU diarang bawah pokok pisang

Anonymous said...


Taniah Admin mendapat banyak sambutan dan komen yang membena.
Bukan senang untuk mendapat komen2, apabila anda menjadi menyokong BN.
Dulu PutraMerdeka semasa menjadi penyokpng BN ( sebelum puasa 2015) paling banyak pun mendapat dia tiga komen saja.

Anonymous said...

Najib makin tenggelam dlm penipuan nya dah macai2 nya hanyut dibawa arus penipuan najib..masa makin suntuk utk umno,loceng maut hampir berbunyi..bersediia la utk mati..wahai najib dan Umno..

Anonymous said...

ramai rupanya pengikut dajjal kat sini. baru pengikut dajjal tunjuk baik. bagi gula2. habis terpesona dan terpana. sampai bekas menteri termasuk pm sekali pun bolih terpengaroh. apalah yang dijanjikan olih pengikut dajjal buat mereka.
kalau dajjal yang sebenarnya turun..mau terus mereka mengaku tuhan agaknya. bila hati dah kelam mata dah kelabu kafir pun bolih diangkat jadi ketua dan rakan. mereka tidak tahu kafir ni tidak akan redho sehingga kita mengikut kemahuan dan kehendak mereka.
dunia dah nak kiamat. sekarang semua dah jadi tunggang terbalik. padang pasir arab saudi pun dah turun salji. tak heran jika madey pun cakap dah terbalik.
perbanyakanlah amalan jangan terikut ikut puak kafir.

NordinabilaH said...

Tahniah ini bermakna blog ini punya nilai berita dan ini juga bermakna 9mil viewers tahu di negara ini terdapat perasuah penyangak penipu penyamum pembodek yg masih berkuasa sehinggakan sagu funia tahu malaysia juara rasuah dan terdapat sekor cina yg mencuri duit 1mdb dan mendapat kekebalan so keep it up

Anonymous said...

Syok sendiri....hehehe

Anonymous said...

anus 5 :13...tong taik sudah memanggil. .bersedialah kau dan pakatan taik untk tenggelam dan berkubur bersama taik.

Anonymous said...

Bilah...cuba lagi yer..takat recycle kami generasi Y TAK MINAT...kami genetasi yang nak tahu..kalau penyamun...sapa yang samun..sapa yang disamun..bila kejadian samun tu..berapa banyak yang disamun..macamana cara dia menyamun...cer cerita takat cakap samun... Penipu...penyangak...semua orang boleh cakap..buktilah..kalau kat mahkamah.. Lawyer pun tanya mcm tu...tp biasalah...pembangkang... Dah fitnah... KITA GURAU...JER...KEPALA HOTAK KAU GURAU..TU FITNAH BUKAN GURAUAN....lol

Anonymous said...

macai dajjal tu bro..... fitnah tu mainan diorang jer. bukan diorang tak tau. fitnah tu lebih teruk dari membunuh. kalau kafir lantaklah. mereka tiada iman. kita yang mana masih ada iman walau ciput..jagalah.

Anonymous said...

Ramai yg hanya nampak kuasa dan kepentingan dunia. Kelam kabutlah jadinya. Fitnah dan maki hamun sana sini. Masalah tak selesai juga.

Anonymous said...

Bilah. Tu amdaian awak je kan. Ada weitgage je; rase? Biasa la pembangang, komen cam pandai. Tuan tanah dh kasi tumpanf, blh plk kutuk tuan tanah.manusia jenis ape ko neh? Cam yahudi yg ko n geng kp lahap masa bershit.

Anonymous said...

Komen ko ade weightage ke?

Anonymous said...

Anon 5.13, ko komen cara org dulu2. Tk mengbang langsung. Mana fakta? Setakat kutuk n caci je, boring la baca, muak nk hadam tektik yg sama outdated

Anonymous said...

Ala uto

Anonymous said...

Melayu yang tinggal dalam PH melayu yang bodoh....PAS sedar
tentang kekuasaan DAP dalam pakatan dan rancangan DAP membodohkan Melayu macam Melayu Singapork.....

Anonymous said...

Kikikiki...mahpos SRP.... heran nape PAS tak ditinju dlm PAU.... nape en lancap mahpos dah kepanasan ke..? Kikikikiki...

Anonymous said...

1.46..ko tu yg bodoh mcm babi nak salahkan org lain pulak.. Nasib la ko lahir dari keturunan bodoh2.. Pegi tanya mak bapak ko kenape ko bodoh.. Hihihihi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates