December 7, 2016

143 Marina Mahathir Menghina Majlis Raja-Raja Dengan Kenyataan Ini

Apabila Istana Negara, melalui Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja menarik balik jemputan ke atas Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali untuk hadir ke Majlis Pertabalan YDP Agong yang baru, selepas peristiwa Mantan Perdana Menteri 22 tahun hadir di Perhimpunan Agung DAP tempoh hari, maka semua pihak kenalah faham isyarat DYMM Tuanku Sultan Kelantan ini. Apa pun hak beliau sebagai bakal DYMM YDP Agong tidak perlu dipertikaikan oleh sesiapa.

Marina Mahathir mungkin tidak faham bahawa Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja bertindak atas titah Istana bukan atas arahan kerajaan Persekutuan. Adalah di maklumkan bahawa segala jemputan adalah dari pihak Istana Negara, iaitu Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja dan bukan dari pihak Eksekutif Kerajaan. Salah Najib jugak? Mungkin pada zaman bapa beliau menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, pihak Istana hanya mengikut telunjuk, kita tidak pasti.

Surat-surat ini juga semestinya dihantar secara sulit oleh Majlis Raja Raja kepada kedua-dua Tun kerana menghormati status kedua-dua mereka. Jadi apabila anaknya sendiri mendedahkan kedua-dua surat yang diterima oleh mereka natijahnya kedua dua ibu bapanya akhirnya tetap menerima kesipuan (embarrassed) bila satu Malaysia tahu yang tidak menjemput mereka bukanlah Kerajaan tapi Majlis Raja Raja sendiri

Apa hak Marina Mahathir hendak menghina pihak Istana? Apakah kerana bapa beliau tidak dijemput maka status Istana jadi 'low class'? Lupakah Marina Mahathir bahawa bapa beliaulah yang menarik balik kekebalan dan mengurangkan kuasa Raja-Raja suatu waktu dulu. Pepatah English ada menyebut, 'what goes around comes around'. Saya tanya balik soalan, siapa akan tersipu-sipu nanti?




143 comments:

Anonymous said...

Rileks la atok madey dan marina... bukan ke agong sekarang kena tahanan istana selama ini... ni agong baru pun nak merasa jadi 'tahanan istana'... yang anak bapa kerala sibuk-sibuk nak hadir buat apa. Korang pergi la masa perlantikan KM Penang yang baru nanti. Seat duduk sebelah agong lim kit siang lagi.... VVVVIP tu...


Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Betina lesbian sundal tua baka pariah masih menunggu jemputan 'high class' beliau utk ke gereja menghadiri upacara2 pertabalan raja kapir.

#lesbianterlajakkapir

ted manoff said...

Haha.. Sapa sebenar akn tersipu2 nanti..pm najib yg songlap tk malu pun..raja juga manusia ada salh silap..siapa yg layak tegur golongan nii..ckp salah..tk ckp lagii salah..jadii faham2 sendiri sudahlh..dan ko ryezall jgn jadi batu api plk...jebatt derhaka..πŸ‘΄πŸ»πŸ‘‘

Anonymous said...

Yang penting, lesbian kerala dan anjing lgbt dapigs berpisah tiada.....

Anonymous said...

Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Gerakkan keretaku
Kawanku telah menunggu
Ayuh lari … uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…

Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kudak tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang... uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang
Ah … ha …

https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

Anonymous said...

yang tersipu2 tu mamak madey, mintak maaf dengan rakyat kerana kurangkan kuasa raja-raja.... aku tak tau, nak nangis ke atau ketawa gembira ni.....

Muahahahahahahahahaha

ted manoff said...

KITA DAYUS? MANA AZWAN BRO PEJUANG NAJIB] Myanmar panggil Duta Malaysia, kesal dengan PM


Menteri hal ehwal luar Myanmar U Kyaw Tin memanggil Duta Besar Malaysia Mohd Haniff Abd Rahman semalam bagi melahirkan rasa kesal ke atas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana mengetuai perhimpunan solidariti Rohingya baru-baru ini.
U Kyaw Tin juga kecewa dengan kenyataan keras Najib yang menurutnya memetik dakwaan tidak disahkan dan tidak berasas terhadap kerajaan Myanmar, yang merupakan rakan negara anggota Asean.
"Menteri negeri ini juga menolak mentah-mentah tuduhan 'pembersihan etnik' dan 'pembunuhan beramai-ramai' yang jauh daripada realiti di sini.
"Kata-kata yang tidak bertanggungjawab seperti itu boleh memburukkan polarisasi yang sudah semakin mendalam antara dua masyarakat tersebut dan menghasut keganasan," kata Kementerian Luar Negeri Myanmar dalam satu kenyataan hari ini.
Najib mengetuai perhimpunan di Kuala Lumpur pada 4 Disember untuk membantah penindasan Myanmar terhadap Rohingya, di mana beliau turut disertai oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Anonymous said...

cepat, cepat atok kerala... buat deklarasi rakyat yang baru... kali ni kumpul 2 jota cap jari pulak. Bagi kat agong baru, kita tengok tong sampah mana pulak yang jadi tempat hinggap kertas buruk tu....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Redahje madey oi...xde kerusi bawa je kerusi parlimen dan dun yg di curi tu....teringat citer sama sekoq lagi pedukang yg teringin nak minum teh ngan agong dulu..sape tah nama dia...he3

ted manoff said...

Haha.. Bingaii punya caii..silap2 kayu golf naik kepala..kihkih..⛳⛳⛳

Anonymous said...

yeehaaa... kuda tua madey.. kasi dapig tunggang.. laju-laju..

Anonymous said...

kah kah kah kah.... kayu golf punye pasal, madey duk kebulur nak masuk istana juga....

muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

ooo... yang tu. Tengah mereput kat sungai buluh inn... 16 September nanti orang ingat la dia balik...

Wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Tak kesampaian tun mamak nak pakai dress no 1 dengan anugerah tun dia tu. Dah boleh simpan dalam stor la...

Agak kalau dalam stor tak muat, aku cadangkan pulang balik pingat tu ke istana, boleh bagi kat orang lain nanti..

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

NAJIB TERUS DIMALUKAN!!

Malaysia yang dipimpin oleh Najib Razak ternyata semakin lembab dan seakan-hilang punca dalam menguruskan hubungannya yang kian  menegang dengan Myanmar.

Setelah lebih 24 jam masa berlalu dan sehingga ini belum ada penjelasan rasmi, sama ada oleh Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri mahupun Kementerian Pertahanan berhubung pertemuan Panglima Angkatan Tentera, Jenderal Zulkifeli Mohd Zain dengan Presiden Myanmar, U Htin Kyaw dan Ketua Angkatan Tenteranya, Min Aung Hlain di Yangoon yang didakwa untuk memulihkan hubungan, terbaru ini negara itu mengambil langkah lebih ke depan dengan serta-merta menghentikan penghantaran pekerjanya ke Malaysia.

Langkah itu diambil sebagai bantahan kerana kecaman Najib ke atas Aung San Suu Kyi dalam ucapan Solidariti Rohingya di Stadium Taman Tasik Titiwangsa, Ahad lalu.

Lebih terbaru, Duta Besar Malaysia di Myanmar, Mohd Haniff Abd Rahman juga dipanggil oleh Menteri Hal Ehwal Luar Myanmar,  U Kyaw Tin bagi melahirkan rasa kesal ke atas Najib.

Myanmar bukan saja kesal dengan kehadiran Najib dalam himpunan solidariti Rohingya itu, tetapi juga terhadap ucapan Perdana Menteri yang dianggap tidak bertanggungjawab.

Tidakkah kedua-dua tindakan Myanmar itu memalukan Malaysia?

Bukankah kita yang sepatutnya terlebih dahulu menghentikan pengambilan pekerja Myanmar serta lebih awal lagi memanggil duta Myanmar untuk menyampaikan nota bantahan atas kekejaman yang dilakukan kepada etnik Islam Rohingya?

Kenapa Najib begitu perlahan dan terhegeh-hegeh mahu bertindak sebagai tanda pembelaan serta sokongan kepada umat Islam Rohingya?

Di mana keberanian Najib? 

Mengapa tidak berbuat apa-apa sebagai tanda sokongan yang nyata kepada etnik Rohingya yang hidup mereka bergelumang darah dan airmata?

Apa yang sudah Malaysia lakukan setakat ini selain menjerit dan melolong?

Kosong dan tidak ada apa-apa. Dan seperti sangkaan sejak awal lagi, sandiwaranya himpunan solidariti itu semakin jelas dan nyata.

Jika semalam, beradanya Jenderal Zulkifeli di Yangoon yang didakwa untuk memulihkan hubungan Malaysia-Myanmar berikutan perhimpunan solidariti Rohingya sudah dianggap memalukan kerana ia berlaku hanya dua hari setelah Najib berikrar untuk berjuang habis-habisan sambil menyatakan "enough is enough", dua tindakan terbaru mereka ini sebenarnya lebih memalukan lagi.

Myanmar seperti sedang mengajar Najib bagaimana untuk menguruskan negara. Negara itu jelas nampak lebih berani dan ke depan dalam bertindak, meskipun banyak kesalahan terbeban kepada mereka manakala negara kita yang dipimpin Najib, terus diperlekeh dan dimalukan.

Bayangkan apa berlaku kepada Myanmar jika Malaysia ketika ini diterajui oleh Tun Mahathir?

Anonymous said...

Blogger cucu tok selampit yang tak faham sebenarnya, mengikut protokol majlis rasmi kerajaan, mantan perdana menteri adalah jemputan rasmi majlis rasmi kerajaan, maka kita sebagai rakyat berasa sangat pelik mengapakah undangan telah dibuat, tetapi kemudiannya dibatalkan pula.

Mengikut adat orang Melayu, adalah tidak sopan jika sudah menjemput tetapi kemudiannya menghalau tetamu yang dijemput itu, kerana kalau tak nak jemput, baik tak payah jemput dari awal lagi, orang dijemput pun bukannya menyuruh dirinya dijemput pun, sebaliknya yang buat yang membuat jemputan.

Perbuatan menarik balik jemputan itu adalah perbuatan menghalau Tun Dr. Mahathir sedangkan Tun Dr. Mahathir belum hadir lagi pun.

Malahan tak pernah lagi la ada orang mati kebulur sebab tak dijemput untuk sesuatu majlis.

Sebenarnya tindakan pejabat penyimpan mohor besar raja-raja telah menyebabkan maruah Istana Negara terutama bakal Yang DiPertuan Agong menjadi tercemar kerana sudah buat jemputan, tapi kemudiannya batalkan jemputan pula.

Macam saya nyatakan sebelum inilah, perbuatan ini adalah suatu perkara yang memalukan dalam adat dan budaya orang Melayu serta suatu perkara yang dilarang dalam agama Islam.

Apakah yang menjadi bahaya jika Tun Dr. Mahathir hadir ke majlis tersebut, beliau adalah mantan Perdana Menteri yang selama 22 tahun menabur jasa kepada negara ini, bukannya penjenayah atau pengganas kepada mana-mana kumpulan haram pun.

Malahan tiada alasan diberikan oleh pejabat penyimpan mohor besar raja-raja dalam surat menarik balik jemputan itu.

Kerana surat itu menyatakan jemputan kepada Tun Dr. Mahathir itu ditarik balik kerana untuk mengelakkan 'kesipuan' atau malu kepada Tun Dr. Mahathir kerana pejabat penyimpan mohor besar raja-raja, itu sahaja.

Pasal apa tak sediakan kerusi? Tak cukup kerusi ke? atau ada sebab lain? Itu patut dijelaskan oleh pejabat penyimpan mohor besar raja-raja sendiri la.

Ibarat pepatah, ular menyusur akar tak hilang bisanya, maksudnya tak jatuh martabat orang yang terhormat walau merendah diri atau dihina orang, orang terhormat tetap terhormat jua.

Begitu juga dengan Tun Dr. Mahathir, tak jatuh martabat dan penghormatan serta kewibawaan beliau walaupun jemputan program itu ditarik balik, cuma bila dah tarik balik tu, tak payah la jemput semula, nanti makin menambahkan lagi malu pihak yang menguruskan majlis itu pula, sebab orang boleh lihat perangai bermuka-muka anda itu.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

padan muka mamak kerala tu

Ted Manoff said...

Ted Kentot masih menchuri identity orang lain..kesian..kurang kasih sayang ibu

Ted Manoff said...

Myanmar ni pon bodoh. Takat stop yang nak Mai sini buat apa. Keluarlah arahan panggil balik semua rakyat dia yang kerja di Malaysia. Baru lah ada maruah. Bodohnya punya junta militeri

Anonymous said...

Mamat 10.50 tu sape ekk..? Exco ke..? MT ke..? Hok aloohh ahli je pn...kahkahkahkah.. Tinggi btul berangan.. Pegi melingkup la dgn parti cap bunga ko tu...kikikiki

Ted Manoff said...

Hindu Tua pulak tu..he he he

Ted Manoff said...

Hindu Tua pulak tu..he he he

SUHARLI MASROP said...

Itu gelojoh namanya.... belum apa2 dah kata kerajaan tak buat apa2. Bingsi... kau mmg nak nengok kerajaan buat tindakan semberono kan? Senang kau nak belasah. Engko tak nampak ker selama ni apa yg berlaku di myanmar walaupun di kecam mereka buat bodoh jer. Tp apa yg hj hadi dan najib lakukan sudah buat myanmar menggelatat. Dia nak hentikan penghantaran terpulang.... kerajaan pun sedang tunggu masa untuk meminta mana2 rakyat myanmar pulang (bahasa lembut ni).... kau rasa dia orang nak pulang ker? Bukan semuapun kerja kat sini guna permit kerja..... banyak yg masuk sini guna pas UN untuk sedia berpindah ke mana2 negara sebagai pelarian dan juga pemohon perlindungan suaka politik...... jangan nengok ngan hidung.... mereka bukan sedang bertindak dengan berani..tapi baca lah sebagai myanmar sudah mula gentar kerana tembelang sudah pecah. Janganlah membodohkan diri menjadi juara myanmar pula ok.... setelah semua perkara puak kamu ingin juarai...... letih tengok perangai puak macam ni.

SUHARLI MASROP said...

Perhatian ... kepada para penulis yang ingin mengecam ted manoff sila berhati2 memilih aksara...sebab ted manoff (ted kentut) adalah individu haprak yg menggunakan nama ciplak dari individu sebenar dengan nama pena Ted Manoff- Jangan keliru....

SUHARLI MASROP said...

Nak malu apa?..... dia tak reti melayu jilat maki hamun dia terhadap DAP.... tak tahu malu memalukan pemimpin negara lain tu kau tak ambik kira ker?????.... bangsa apa ni? Kerrr Dewa mana?

SUHARLI MASROP said...

#dia tak reti malu jilat.....

Anonymous said...

Tak pe bro..kita kat sini dah lama kenal mane satu ted kentot penyembah RUU BABI dgn Ted Manoff.. Masih lg waras bleh knal mana intan mana tulang babi...kikikiki...

Anonymous said...

Hanjing 10.34 tu hanjing copy paste je.. Level hanjing paling cikai dlm list rba.. Dia copy paste panjang pastu dia claim la kt bos dia ckp dia dh buat kje...kikikiki.. Bahalul pnya hanjing..

Anonymous said...

Anon 1057 pm, ini bukan soal padan muka Tun Dr. Mahathir kerana Tun Dr. Mahathir tak rugi apa-apa pun walaupun jemputan telah dibuat tetapi kemudiannya ditarik balik,kehormatan dan kewibawaan serta martabat seseorang tak akan jatuh hanya kerana sesuatu undangan ke majli tertentu ditarik balik.

Kerana hakikat yang tidak boleh diubah adalah Tun Dr. Mahathir adalah seorang Perdana Menteri yang membangunkan negara ini dengan pelbagai kemajuan dan Malaysia selama Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri selama 22 tahun, Malaysia sangat dihormati oleh banyak negara antarabangsa dan hingga kini banyak negara luar termasuk negara maju seperti Jepun dan Britain menghargai keintelektualan yang dianugerahkan kepada Tun Dr. Mahathir dengan menjemput Tun Dr. Mahathir memberikan syarahan dalam pelbagai bidang di negara mereka.


Di Malaysia sekarang ni pelik pula, masa Tun Dr. Mahathir dijemput menyampaikan syarahan di negara Arab, tetapi para perwakilan UMNO dan pemimpin UMNO sibuk memaki hamun Tun Dr. Mahathir.

Malahan negara luar menjemput Tu Dr. Mahathir menjadi tetamu kehormat untuk memberikan syarahan kepada mereka dalam pelbagai bidang, tetapi di Malaysia, jemputan majlis rasmi kerajaan yang mana kalau ikut protokol negara, mantan Perdana Menteri seperti Tun Dr. Mahathir adalah merupakan senarai jemputan kehormat, tetapi jemputan kepada Tun Dr. Mahathir ditarik balik tanpa alasan yang tak masul akal, ada ke patut jemputan kepada Tun Dr. Mahathir atas kapasiti mantan Perdana Menteri dan salah seorang penerima kebesaran tetinggi negara iaitu Tun, tetiba ditarik balik dengan alasan tiada kerusi di sediakan kepada Tun Dr. Mahathir.

Tun Dr. Mahathir adalah mantan Perdana Menteri yang selama lebih 22 tahun menabur jasa kepada negara ini, beliau bukannya penjenayah atau gangster atau pengganas pun.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal bin Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Kau sokong ke kaum Rohingya dibunuh dan dihapuskan secara kejam. Dasar politik keji pakatan yang tidak mengenal erti kemanusiaan.

Anonymous said...

Ehh...yeke..? Kena hangguk ni.. Kna simpati ni.. Yela..tak patut btul la kerajaan layan madey mcm tu.. isshh..isshh.. Zalim la najib ni..
( dalam ati brkata..padan muka madey.. Kikikiki..dan ko bleh pegi melingkup la dgn cap bunga ko tu..kikikiki..)

Anonymous said...

Jemputan dibatalkan kerana Tun Mahataik dah jadi barua DAP ataupun pengkhianat (Si Kitol) Bangsa Melayu. Harap darjah kebedaran tun ditarik balik. Pemimpin DAP tidak pernah mengiktiraf raja2 Melayu sebab tu mereka tidak mahu menerima apa2 pingat ataupun darjah kebesaran.

Anonymous said...

Majlis rasmi kerajaan, sudah ada protokol berhubung jemputannya, program rasmi kerajaan bukannya program parti BN atau UMNO.

Bils program rasmi kerajaan pun dipolitikkan, teruk la, malahan program yang dipolitikkan itu adalah program Istana Negara, kalau nak politikkan program tersebut elok la nanti pi pacak bendera UMNO dan bendera BN di Istana Negara dan dalam Istana Negara pun pasang la bendera UMNO dan BN kalau dah menjadikan program rasmi kerajaan sebagai program politik kepartian sangat.

Tak payah nak tuduh saya menghasut, sebab tindakan pihak teftentu mempolitikkan program rasmi kerajaan sedangkan progran itu adalah program Istana Negara adalah perbuatan mencemarkan kedaulatan bakal Yang DiPertuan Agong keran sudah tentu rakyat Malaysia terutama orang Melayu berasa sangat terkejut dan tidak dapat diterima apabila undangan rasmi dibuat, kemudian dibatalkan dengan dengan alasan tak menyediakan kerusi, itu sesuatu perkara yang memalukan adat dan budaya kita sebagai orang Melayu.

Saya rasa perkara ini adalah percaturan oleh pihak tertentu yang tidak suka dengan Tun Dr. Mahathir disebabkan sentimen kepartian.

Saya tak rasa KDYMM bakal Yang DiPertuan Agong akan melakukan perkara sebegini kerana baginda bukannya ahli mana-mana parti, baginda mengatasi politik dan tak terlibat dengan ploitik kepartian.

Apa yang jelas, kredebiliti Istana Negara telah tercemar disebabkan isu ini, jika nak jemput Tun Dr. Mahathir semula berdasarkan susunan dalam protokol majlis rasmi kerajaan, sudah tentulah akan menambahkan lagi malu kepada Istana Negara yang mana akan menunjukkan piham Istana Negara tiada pendirian.

Mahu tidak mahu, tak payah la jemput Tun Dr. Mahathir semula untuk majlis itu melainkan pihak yang tertentu yang menyebabkan maruah Istana Negara tercemar itu dipecat dari jawatannya dj atas kesalahan ya g sangat serius itu.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Ted Manoff said...

Terima kasih kawan2 atas keprihatinan anda.

Ted Manoff said...

Bagus punya andaian lah tu. Ingat penyimpan mohor Raja2 tu tak boleh fikir ke? Apa punya karangan lah Faiz chap Bunga ni. Awal2 kata tiada hal benda kechik tak jatuh maruah pasal dijemput dan di tarik balik. Akhir perenggan pula kata perkara serius. Hang hisap ganja ekoq kuching kot? Gal punya ka ?

Anonymous said...

Dalam isu Rohingya, kalau benar-benar kerajaan tegas menentang perilaku kerajaanya Myanmar berhubung kekejaman terhadap Rohingya, maka pasal apa kerajaan menghantar Panglima Angkatan Tentera Malaysia untuk memulihkan hubungan dengan Myanmar sehari selepas Perdana Menteri Najib mengata macam-macam kepada kerajaan Myanmar, Aung San Su Kyi, OIC, Asean, dan PBB?

Sedangkan sebelum Najib bersama menteri dan timbalan menterinya berdemontrasi bersama PAS kononnya solidariti kepada Rohingya itu, Najib tak memainkan peranannya selaku ketua kerajaan untuk menggunakan saluran diplomatik bagi memberikan tekanan kepada rejim Myanmar untuk menghentikan keganasan yang sedang dilakukan terhadap masyarakat Rohingya itu.

Malaysia adalah salah satu daripada 15 anggota Majlis Keselamatan PBB atas kapasiti anggota tidak tetap, tetapi Najib tak pula menulis surat kepada seketariat Majlis Keselamatan PBB atau sekurang-kurangnya mengarahkan wakil Malaysia di Majlis Keselamatan PBB membuat usul untuk dibangkitkan di dalam Mesyuarat Majlis Keselamatan PBB supaya satu tindakan diambil untuk menangani isu Rohingya sekarang ini.

Malahan Najib juga tidak gunakan kedudukan beliau selaku kegua kerajaan Malaysia untuk menulis surat kepada Seketariat Asean untuk mencari penyelesaian isu Rohingya kerana isu ini bukan sahaja isu kemanusiaan, tetapi menimbulkan krisis pelarian yang menyebabkan pelarian memasuki negara-negara berhampiran Myanmar termasuk Malaysia secara beramai-ramai kerana boleh mencetuskan isu keselamatan dan kesihatan.

Begitu juga Najib ada ke menggunakan keddukan beliau sebagai ketua kerajaan untuk mendapatkan bantuan negara-negara OIC dalam isu Rohingya ketika ini? Tak ada dibuat oleh Najib sedangkan utusan khas OIC dalam isu Rohingya adalah Tan Sri Syed Hamid Albar yang turut merupakan ahli UMNO, takkan la Najib tak boleh meminta supaya Tan Sri Syed Hamid untuk mengetengahkan pendirian Malaysia secara rasmi kepada Seketariat OIC berhubung isu Rohingya sekarang ini untuk dicari jalan penyelesaian diantara negara-negara OIC?

Jadi tak payah la nak putar belit dalam isu Rohingya ini kerana kerajaan terutama Perdana Menteri Najib sendiri berbelit dalam isu ini.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Saya kata tak jatuh maruah Tun Dr. Mahathir pun kerana Tun Dr. Mahathir tetap terpahat di dalam sejarah negara ini sebagai negarawan yang sangat berjasa kepada negara ini sepanjang 22 tahun beliau sebagai Perdana Menteri yang banyak kejayaan negara ini ditempa di zaman beliau selaku Perdana Menteri.

Malahan negara luar hingga kini banyak menyanjungi dan menghargai kualiti intelektual anugerah Allah kepada Tun Dr. Mahathir kerana hingga kini Tun Dr. Mahathir dijemput untuk memberikan syarahan dalam pelbagai bidang di negara-negara luar itu meskipun kini Tun Dr. Mahathir bukannya ada sebarang kuasa politik dalam pentadbiran nrgara pun.

Selain itu, saya kata isu jemputan yang ditarik balik itu merupakan isu serius kerana ia melibatkan maruah Istana Negara terutama KDYMM bakal Yang DiPertuan Agong.

Surat jemputan dan pembatalan yang dibuat adalah atas kapasiti Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang mana cara yang dilakukan itu adalah bertentangan dengan budaya, adat, dan adab masyarakat Melayu di mana jika jemputan dibuat, tak bolehlah ikut adat kita orang Melayu untuk batalkan jemputan macam tu saja tanpa ada sebab yang munasabah.

Kita nak batalkan jemputan biarlah munasabah, misalnya majlis ditunda, boleh la, tetapi jika dibatalkan dengan alasan tidak menyediakan kerusi, apakah alasan itu munasabah?

Saya bukan la nak mencampuri majlis orang, tetapi majlis itu majlis rasmi negara, ini melibatkan maruah negara.

Tun Dr. Mahathir tak ada sebarang konflik dengan KDYMM bakal Yang DiPertuan Agong, saya tak rasa KDYMM bakal Yang DiPertuan Agong nak membatalkan macam tu saja jemputan yang telah diberikan kepada Tun Dr. Mahathir untuk majlis pertabalan baginda selaku Yang DiPertuan Agong itu, kerana Tun Dr. Mahathir adalah jemputan kehormat dalam majlis rasmi negara atas kapasiti mantan Perdana Menteri dan penerima anugerah Tun berdasarkan daftar jemputan kehormat majlis rasmi negara itu.

Sebab itulah saya mengesyaki perkara ini telah berlaku akibat pemainan politik kotor dan hasutan orang tertentu yang mahu mencampurkan politik kepartian dalam majlis rasmi kerajaan tanpa mempedulikan maruah negara, istana, dan para raja dan sultan.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Sila cuba lagi...karangan anda langsung tak menarik minat kami utk joint parti sampah cap bunga.. Karangan anda tak sesuai dgn tahap pemikiran kami yg dh jemu & benci dgn propaganda & fitnah yg berkonsepkan hearsay.. Karangan anda amat sesuai si dendangkan hanya di kalangan kaki hangguk2,kaki komplen & bodoh seperti anda sendri..

Salam kepala jubor..

Anonymous said...

Polimik tercetus...jemput dan batal...bagi si ego tahap tertinggi...TIADA ISTILAH MINTA MAAF BAGINYA...biarkan dia dgn keegoannya...mengundang rasa kurang selesa apatah lagi mangsa yg terpaksa duduk sebelahnye sepanjang istiadat gilang gemilang tu...lagi pun bukan dia yg hendak ditabalkan...fikir-fikirkan.

Anonymous said...

Blogger Ryezal pukimak dia ni Terhina diantara yang hina!!!

Anonymous said...

Anon 6:30...Menyamun dan tidak amanah tu mulia??!!!

you are such a big mother fucker!!!

Anonymous said...

Anon 6:20...

Ko yang sampah dan kaki hanggok pendedak haram hasil menyamun 1MDB Oleh Lanun Bugis!!!

Ko lacurkan Mak bini kau tak cukop ka!!

Anonymous said...

Ted Manoff palsu ni....

Spesis Pukimak kaki menyamar!!!

kau hisap kepala butoh ka???

Anonymous said...

Anjing2 UMNO semua spesis Pukimak dia!!

Anonymous said...

Dahsyat botul ted kontut ni...
Setia botul dia jadi jing dapig ye..terlajak mentekedarah dedak yahudi la tu gamak nye...hahaha

Anonymous said...

Ted sokong la tu rohingya dibunuh tu pasal keja dia komplen jer..
dasar manusia lahanat...
Dajjal bertopeng manusia...

Anonymous said...

Ted kentut ke ted propa prot ke..nick name khas dia ler tu..
Kekadang dia guna anon jer...
Tapi klw setakat ayat bahasa si lahanat ni semua dah kenal dah....hahaha

Anonymous said...

Myanmar adalah negara lebih zalim dp Israel . kerana Myanmar tidak mengitiraf org Islam sebagai warganegaranya.

Anonymous said...

Tok imam sekalipun lps tu bila dah tua tukar kerjaya jadi "bapa ayam" pulak..pun ko masih nak ikut jadi ajen bapak ayam supply "pelacur" jugak kah....nape yg bodoh sangat...

Anonymous said...

Abis tu nak antar mat bunga mcm ko ke...hehehe

Anonymous said...

Dedak yahudi lagi lazat..jing704 awas jgn mentekedarah banyak sgt..banyak toksid....hehehe

Anonymous said...

Menyamun 22thn lagi mulia kan...hehehe pg sudan bayar jet 350k jer...hasil menyamun banyak lg tu...hehehe

Anonymous said...

Hehehe..mak ko tak de puki ke...hehehe hahaha kokkokkok terasa kok

Anonymous said...

Hehehe..mak ko tak de puki ke...hehehe hahaha kokkokkok terasa kok

Anonymous said...

TONG MAHATAIK DAH KEHILANGAN MARUAH DAN HARGA DIRI

DARI SEORANG BERGELAR NEGARAWAN KINI JADI SEORANG SASAUSAWAN

DULU TONG MAHATAIK TIBAI KIT SIANG
(http://www.mykmu.net/2016/12/video-dr-kutuk-%e2%80%a8kit-siang-jadi-viral/)

KINI KIT SIANG SURUH ORANG DIA TIBAI BALIK, GELAR TONG MAHATAIK ULAR DAN BAPAK AYAM.

KAH KAH KAH... PAKATAN HAPRAK...

Ted Manoff said...

CTS ni dah biasa berumah di tepi pantai. Chemohan dan chachian tu asam garam bagi dia.

Ted Manoff said...

Ada pulak yg kata bakal Agong tak tau apa2 pon. Memandai2 je buat spekulasi cakap bagi pihak dia pulak.

Anonymous said...

Yang penting, kalau nak buat majlis dan berniat untuk menjemput Mareeeeena A/P Ular Kerala, sila adakan majlis di gereja2.

Anak betina LGBT Ular Kerala takut kepanasan kalau masuk Masjid.

Anonymous said...

Hehehe huhuhuhu hahahaha "anak ular kerala" pandai ko bagi nama..anak beranak dua2 melingkup...hahaha..
muhasabah..kifarah ketika hidup tu...

Anonymous said...

Skang pun ramai bercita cita nak jadi Agong...setakap PM apa kelas..

Temenggong said...

ISTANA YANG KELUAR JEMPUTAN KEMUDIAN TARIK BALIK.

BERMAKNA SEOLAH2 ADA ARAHAN PIHAK TERTENTU SELEPAS DIJEMPUT.

ALASAN KERUSI TAKDE... AMAT LUCU.

ISTANA NAK PERLI NAJIB BAHAWA TERUKNYA EKONOMI NEGARA SEHINGGA
KERUSI PUN TAK CUKUP. NAJIB PATUT SEDAR BETAPA PARAHNYA NEGARA SEKARANG.

KLU ISTANA PUN TK CUKUP KERUSI MAKA RAKYAT LAGILAH TAK CUKUP MAKANAN BERZAT. (GEMUK BUKAN TANDA CUKUP MAKAN TETAPI MAKANAN TAK BERKHASIAT JUNK FOOD YG MURAH, MAKANAN BERZAT MAHAL, RAKYAT TAK MAMPU...BUAH2AN PUN MAHAL DAH)

SEBENARNY KALAU TAK DIBATAL, TUN AKAN HADIR... JIKA TUN HADIR YANG KESIPUAN (HIIHIH BAHASA LAWAK) AKAN KENA PADA NAJIB LAH. NAJIB YG NK ELAK KESIPUAN SEBENARNYA. SEBAB TK GAMAK NK SALAM TUN, TAKUT TUN BISIK SESUAI KAT TELINGA DIA... HANG BERHENTI LAH!

LAGI SATU.. KENAPA SURAT TU SYED DANIAL TAK LETAK NAMA PENUH DAN BIN SIAPA. BUKANLAH MASALAH BESAR TAPI SURAT RASMI KENALAH CUKUPKAN HURUF LETAK NAMA BAPAK.

ADUUHH .. PARAH SUNGGUH EKONOMI SEKARANG, SUDAHLAH KERUSI TK CUKUP, PENYIMPAN MOHOR PULA SUDAH KEHABISAN HURUF DAA (MCM FILEM ANAK BAPAK)

APA KATA KITA BUAT IKUT ADAT MELAYU TRADISI... DUDUK BERSILA DENGAN PENUH ADAT ISTIADAT ISTANA ZAMAN DULU.. ZAMAN KEGEMILANGAN MELAYU.

SEKIAN.

OH YE, ANYWAY TUN, TAK SALAH RASANYA KALAU TUN BAWA KERUSI SENDIRI.. BERAPA SEN LA SGT.






Anonymous said...

Hanjing 704 melenting kepanasan bila karangan tahap tong taik cap bunga tak dpt smbutan..kikikiki..
Kan dah kena sawan kok...kikiki

Anonymous said...

Hanjing 707.. Lu yang panas kenapa..? Kikikiki.. Mak ko kan biasa isap kpala butoh bapak ko.. Mak ko tak cerita kt ko ke..? Kikikiki

Anonymous said...

Ko meroyan sorg2 ke..? Alahai kesian...kikikiki.. Ni penangan virus kok la ni... Kan dh merapu.. Belum dpt tulang babi ke.. ?

Anonymous said...

Mengikut senarai jemputan kehormat majlis rasmi negara, mantan Perdana Menteri dan penerima anugerah kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara (S.M.N.) adalah antara jemputan kehormat dalam mana-mana majlis rasmi negara, malahan Ketua Pembangkang juga mengikut protokol majlis rasmi negara adalah jemputan kerhormat.

Penerima Anugerah Kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara jika menurut senarai jemputan kehormatan berdasarkan protokol majlis rasmi negara adalah berada dikedudukan selepas Timbalan Perdana Menteri yang sedang berkhidmat, kedudukan yang kanan dalam susunan protokol majlis rasmi negara.

Perkara ini saya rasa bertujuan untuk memalukan Tun Dr. Mahathir, tetapi orang yang melakukan perbuatan ini sebenarnya telah memalukan Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara kerana sudah tentulah rakyat melihat Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara telah terlibat dalam politik kepartian kerana kita semua maklum bahawa Tun Dr. Mahathir bukan lagi bersama parti kerajaan di negara ini.

Maruah Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara menjadi tercemar akibat perbuatan orang yang tak reti nak berfikir dengan waras ini, sedangkan pembatalan tersebut, saya rasa bukanlah arahan Majlis Raja-Raja, kerana Majlis Raja-Raja bukannya terlibat dengan politik kepartian, tetapi kerana kelakuan tak berapa cerdik orang yang sanggup mengheret Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara ke dalam sentimen politik kepartian dangkal mereka itu akhirnya mendatangkan kesan buruk kepada maruah dan imej Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara itu sendiri.

Kini apa yang hendak dijawab oleh Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja berhubung dengan alasan pembatalan jemputan itu hanya kerana tidak menyediakan kerusi kepada Tun Dr. Mahathir dan isteri?

Takkan nak rakyat beranggapan kerusi di Istana Negara tidak mencukupi? Kalau tak cukup pun, pasal apa VVIP dan VIP lain yang dari segi kekananan yang lebih rendah dari penerima anugerah kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara (S.M.N.) dan Darjah Yang Mulia Setia Mahkota Malaysia (S.S.M) di dalam jemputan kehormat majlis rasmi negara dijemput sedangkan penerima anugerah kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara dan Darjah Yang Mulia Setia Mahkota Malaysia yang lebih tinggi dibatalkan jemputannya kerana tak cukup kerusi, pelik la, ini adalah perbuatan yang memalukan institusi Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara.

Harapnya janganlah pula nanti pihak tertentu yang sedaya upaya untuk memburukkan imej Tun Dr. Mahathir dan isteri itu dengan berhempas pulas untuk mengusahakan supaya darjah kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara yang dianugerahkan kepada Tun Dr. Mahathir dan Darjah Yang Mulia Seri Mahkota Malaysia yang dianugerahkan kepada Tun Dr. Siti Hasmah untuk ditarik balik pula bertujuan untuk mengelakkan pada pada masa hadapan Tun Dr. Mahathir dan isteri dijemput dalam mana-mana majlis kerajaan lagi.

Bukan apa kita bimbang la, sekarang ni berhempas pulas tarik jemputan untuk memalukan Tun Dr. Mahathir, lepas ni nak berhempas pulas untuk menarik darjah kebesaran kepada Tun Dr. Mahathir pula untuk memalukan beliau dan isteri, bukan apa, dah banyak perkara pelik yang dibuat oleh kepimpinan di dalam kerajaan sejak kebelakangan ini.

Rakyat tidak hairan Tun Dr. Mahathir dan isterinya ditarik balik jemputan kepada mereka berdua jika mereka berdua didapati bersalah di mahkamah dan dihukum penjara, tetapi sekarang ini tiada kesalahan jenayah yang dilakukan oleh Tun Dr. Mahathir dan isteri, mereka juga bebas, bukannya dipenjarakan pun, jadi mengapakah mereka melayan Tun Dr. Mahathir dan isteri dengan begitu buruk?

bersambung.............

Anonymous said...

Sambungan...........

Rakyat memerhatikan perkara ini dan sentimen ini adalah tidak baik untuk negara ini kerana rakyat akan memberikan penilaian yang negatif terhadap kerajaan, malahan juga kepada Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara walaupun pada hakikatnya mungkin Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara tidak terlibat pun dalam pembatalan jemputan tersebut, tetapi kerana majlis ini melibatkan Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara, sedikit sebanyak perbuatan ini telah terpalit sama kepada Majlis Raja-Raja dan Institusi Istana Negara.

Majlis Raja-Raja, institusi Istana Negara, dan jemaah kabinet perlu serius melihat perkara ini dan mengambil tindakan yang wajar untuk memulihkan maruah dan imej yang telah tercemar itu.

Tetapi adalah memalukan Majlis Raja-Raja, institusi Istana Negara, dan pihak kerajaan sendiri jika jemputan yang ditarik balik itu dijemput semula selepas melihat bantahan meluas di kalangan rakyat, kerana ini melibatkan konsistensi Majlis Raja-Raja, Istana Negara, dan pihak kerajaan, nanti orang lihat tak ada konsisten dan bermuka-muka pula.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...




Kepada Mohamad Faiz
Jerlun

Pru 2013 BN dapat 24 ribu undi
Pas dapat 20 ribu undi

Penngundi bukan melayu 9%

So pada pru akan bagaimana percaturan kamu. Agak2 parti mana akan menang.

T/K


Anonymous said...

sentuh je peribadi tun mamak madey, anjing khas dia dari jerlun pun datang menyalak. Karangan dia panjang berjela tapi aku skip je... point dia apa la sangat, cerita pasal jasa mamak, apa mamak pernah buat dulu, mamak tu umpama malaikat dan sebagainya.

Dulu aku boleh la sokong mamak tu, tapi bila otak dia dah kena virus sarawak report dan virus JE DAPig.... aku ucapkan SELAMAT TINGGAL mamak padukang kerala, bukan anda seorang je pemimpin hebat di dunia ini....

Anonymous said...

Hai ahli biasa cap bunga...kau tu sapa...memandai nak buat ulasan sendiri..dah pihak istana tak berkenan dgn kehadiran Mahadey...sapa yang berkenan wei...bersengkongkol dgn Cina DAP yang terang terang tak sokong Institusi Diraja..kalau boleh nak dihapuskan.. Nak jadikan Malaysia ni republik mcm SINGAPORE...Fikirlah Sultan mana tak murka..kalau hak mereka nak dihapuskan..so sebelum beri komen dan fitnah orang.. Fikir dulu...Allah beri akal gunakan...

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 11:07:00 AM, bab menang kalah tu saya tak tau la, itu rahsia Allah Taala, hanya Dia yang mengetahui segalanya, saya sebagai manusia biasa, hamba kepada Allah tak tahulah rahsia Allah.

Tetapi kalau diikutkan statistik PRU 12, kalau diikut dari segi undi DUN Ayer Hitam dan DUN Kota Siputeh yang diperolehi oleh BN, sepatutnya Parlimen Jerlun BN telah kalah dengan majoriti 11 undi berdasarkan statistik berikut

DUN Kota Siputeh BN menang dengan majoriti 495 undi, tetapi BN kalah di DUN Ayer Hitam dengan majoriti 506 undi.

Tetapi Dato' Sri Mukhriz menang di Parlimen Jerlun pada PRU 12 dengan majoriti 2205 undi, maka seramai 2216 pengundi yang telah menyokong calon PAS pada undi peringkat DUN, tetapi mereka mengundi Dato' Seri Mukhriz calon BN di peringkat parlimen.

Sebabnya daripada kalah 11 undi mengikut undi DUN, tetapi boleh menang 2205 di peringkat parlimen, maka di situ terdapat peningkatan 2216 undi kepada Dato' Sri Mukhriz jika dibandingkan dengan undi calon DUN BN di Kota Siputeh dan Ayer Hitam.

Selain itu, pada PRU 13, kalau diikutkan berdasarkan statistik undi DUN Kota Siputeh dan Ayer Hitam, calon BN di Parlimen Jerlun, Dato' Othman Aziz sepatutnya menang dengan majoriti 4,684 undi, kerana di DUN Ayer Hitam Dato Sri Mukhriz telah berjaya menewaskan penyandang dari PAS dengan majoriti 2,446 undi, manakalah di DUN Kota Siputeh calon BN Dato' Abu Hassan Sarif telah menang dengan majoriti 2,238 undi.

Tetapi di peringkat parlimen Jerlun, Dato' Othman Aziz hanya memenangi kerusi parlimen Jerlun pada PRU 13 dengan majoriti hanya 3,270 undi, kurang 1,414 undi daripada majoriti yang dimenangi oleh calon-calon BN di peringkat DUN.

Kamu juga perlu faham bahawa semasa PRU 12, walaupun undi di kedua-dua DUN di Parlimen Jerlun sepatutnya BN kalah di parlimen itu dengan majoriti 11 undi, tetapi Dato' Sri Mukhriz menang di parlimen itu dengan majoriti 2,025 undi, maka trend pengundian tersebut adalah melihat kepada peribadi calon, bukannya melihat parti.

Begitu juga dengan situasi di PRU 13 di mana undi parlimen Jerlun yang diperolehi oleh calon BN berkurang dengan begitu banyak jika dibandingkan dengan majoriti kemenangan di peringkat DUN.

Jika nak kata siapa menang siapa kalah di DUN Kota Siputeh, DUN Ayer Hitam, dan Parlimen Jerlun tu, itu bukan kuasa saya la, itu rahsia Allah, tetapi berdasarkan statistik, penerimaan rakyat kepada Dato' Sri Mukhriz adalah tinggi samada di DUN Ayer Hitam, DUN Kota Siputeh, dan Parlimen Jerlun, dan peluang kemenangan kepada Parti Pribumi BERSATU Malaysia di ketiga-tiga kerusi terbabit adalah tinggi mengatasi BN jika Dato' Sri Mukhriz bertanding di Jerlun dan Ayer Hitam.

Itu sekadar statistik dan trend pengundian la, keputusan sebenar, hanya Allah sahajalah yang tahu, kerana macam mana pun kita usaha, hanya Allah yang menentukan.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 11:25:00 AM, kalau nak berhujah tu biarlah berfikir sebelum berhujah jangan syok sendiri dan berhujah tanpa berfikir.

Jika pihak Majlis Raja-Raja tidak dapat menerima DAP dalam konteks pentadbiran, maka sudah tentulah Lim Guan Eng akan dihalau dan tidak dibenarkan langsung untuk menghadiri Mesyuarat Majlis Raja-Raja atas kapasiti Ketua Menteri Pulau Pinang yang mengiringi Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Pulau Pinang.

Istiadat pertabalan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan adalah majlis rasmi negara, bukannya program UMNO atau progam kepartian BN, jadi tak payah la nak mencampur adukkan politik kepartian dalam isu ini.

Kamu patut faham apa yang saya hujahkan sebelum ini, tak payah nak putar belit sangat kerana ia akan hanya menyebabkan orang melihat makin banyak kebodohan kamu.

Berhujah tu biarlah dengan hujah yang waras dan berilmu, bukannya berhujah sesuka hati tanpa berfikir dan mencarut seperti mana sebahagian hujah penyokong-penyokong Najib itu.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 11:24:00 AM, kamu tak rasa berdosa ke menghina saya hingga memanggil saya sebagai anjing?

Saya sebagai orang yang masih ingat kepada suruhan agama, saya berharap kamu dapat menginsafi perbuatan kamu itu dan bertaubatlah kepada Allah, jika kamu mahukan kemaafan daripada saya, sila minta maaf kepada saya.

Ingatlah dosa sesama manusia ni, hanya boleh diampunkan oleh orang yang diainaya itu sahaja, kalau dosa kepada Allah kita boleh la minta ampun berdoa lepas solat atau berdoa di mana-mana minta ampun.

Hujah-hujah saya tidak menghina kamu sedemikian rupa, saya menerangkan berdasarkan fakta, saya menerangkan mengenai protokol, saya menerangkan mengenai anugerah kebesaran, saya menerangkan mengenai budaya Melayu, saya tak hina kamu dan menuduh kamu seperti mana kamu menghina saya itu.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Saudara Faiz...kenapa menyibuk kat blog pro kerajaan ni..dah tu tulis panjang2....apakata saudara Faiz yang suka menulis karangan ni buka blog sendiri ok..tentu ramai ahli cap bunga suka nak baca komen saudara Faiz...mcm.kita oarang ni generasi Y.. Malas nak baca panjang2 sbb kami ni generasi Y suka pada fakta dan bukti bukannya karangan budak tahun 6 lagi pun..kami.ni sibuk nak study lagi..nak cari income lagi...sbb kami ni diajar untuk berfikir secara logik..alah macm KBAT kemahiran berfikir aras tinggi...ok gitu...

Anonymous said...

Tak dijemput tu maknanya si tua nyanyuk sasau tu dah tak laku...kihkihkih

Anonymous said...

tak faham2 lagi puak merah ni...

memang perbuatan penyimpan mohor tu memalukan maruah istana.

kamu boleh sabotaj tun, boleh usaha Tarik pingat. tp kamu tak boleh Tarik dan batalkan hakikat sejarah tun adalah bekas PM.

suka tak suka, tun pernah menjadi PM Malaysia.

sy yakin najib tidak sanggup nak berjumpa tun.. tu je sebabnya.

sama mcm hj hadi tak sanggup nk berjumpa dan duduk sebaris dgn pemimpin PH di parlimen... tu salah satu sebab suka ponteng.

biasanya kes begini, yg tak sanggup itulah yg bersalah. sepatutnya gentleman la kalau kamu benar.

org yg melarikan diri dari bersemuka sedang diburu guilty conscious sebenarnya. org yg tak bersalah tidak akan ada perasan itu.

Anonymous said...

Dan lagi satu saudara Faiz...dulu pembangkang ada PAS...boleh lah menang besar..sekarng PAS dah berpatah arang..so kita tengoklah nanti PRU 14 ok...nak.cakp banyak pun tak boleh tu semua macm saudara Faiz kata tu semua kuasa Allah..cuma satu jer jgn menyibuk kat blog ni boleh tak..mcm geng kita orang cakap..SEMAK JER....

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 11:50:00 AM, saya menulis di blog ni dan membuat penjelasan panjang lebar kerana saya mahu memberikan penerangan berdasarkan sesuatu isu, bukannya nak berhujah maki hamun, mencarut, menggunakan perkataan kasar seperti sebahagian besar penyokong Najib di blog ini.

Adakah salah bagi saya jika saya ingin memberikan pencerahan mengenai sesuatu isu supaya perkara ini tidak disalahtafsir oleh masyarakat umum yang tidak faham mengenai isu ini?

Saya hanya memberikan penerangan berdasarkan maklumat yang saya ada, berdasarkan ilmu yang Allah Taala kurniakan kepada saya, berdasarkan apa yang saya perhatian dan maklumbalas yang diterima oleh saya.

Kita berhujah ni biarlah dengan ilmu untuk mencari kebenaran, kalau berhujah untuk syok sendiri, mengunakan kata-kata kesat, mencarut, maki hamun, menyumpah seranah tak tentu hala, apa semua itu mendatangkan faedah ke kepada kita?

Perbuatan mencarut, menggunakan kata-kata kesat, menyumpah seranah, memaki hamun sedemikian hanya memalukan diri sendiri, kerana sudahlah tidak tahu untuk berbahas berdasarkan fakta, tetapi menggunakan bahasa keji sedemikian yang mencerminkan betapa rendahnya akhlak orang yang memberi komen sedemikian.

Saya hanya mengingatkan kepada semua yang berkenaan, nak ambil tauladan apa yang saya nyatakan itu, terpulanglah, nak berterusan memalukan diri sendiri dengan komen-komen yang tak berfaedah dan menyesatkan pun, itu terpulanglah, saya sudah memberikan peringatan sesuai dengan tanggungjawab saya sebagai seorang Islam, saya telah menunaikan tanggungjawab saya, orang lain nak terima atau tidak itu dia punya pasal, sebab Allah berikan kita akal untuk berfikir mana yang baik, dan mana yang buruk, untuk kita jadikan pedoman hidup untuk hidup yang sejahtera.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,
Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul AMan

Anonymous said...

Yer suka tak suka...YANG DIPERTUAN AGUNG... Tak berkenan...so terima jerlah.. Ni semua dah QADA dan QADAR ALLAH... Yang memekak kat sini buat apa..pwrgi depan istana negara ke.. Tak pun nari.g baring kat depan istana tu....then cakap ini tak adil...kenapa jemputan.ke atas Mahadey ditarik balik..kalau kau nak duit juta2..mcm padukang laki umi tu..kau buatlah sure Mahadeyy n his billionaire sons will give u reward...cubalah..

Anonymous said...

Saudara Faiz..hujah kamu.hanya layak utk ahli cap bunga..bukan utk ahli Umno dan generasi Y mcm kami...SEMAK..SEMAK...SEMAK...

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 11:53:00 AM, kalau Tun Dr. Mahathir sudah nyanyok dan sasau, sudah tentulah Tun Dr. Mahathir tidak mendapat penghargaan pihak antarabangsa, tetapi Tun menerima banyak penghargaan daripada pihak antarabangsa.

Misalnya pada bulan Februari 2016, Tun Dr. Mahathir telah dianugerahkan Ijazah Doktor Honoris Causa dalam bidang perdamaian daripada Universitas Muhammadiyah dari Indonesia.

Pada bulan Mei, Tun Dr. Mahathir telah dilantik menjadi Kaunselor Akademik oleh Toyo University dari Jepun.

Baru-baru ini semasa ramai pemimpin UMNO sibuk memaki hamun Tun Dr. Mahathir dalam Perhimpunan Agung UMNO 2016, Tun Dr. Mahathir telah dijemput ke Tunisia untuk menyertai satu persidangan negara-negara Arab dan Tun Dr. Mahathir menyertai mesyuarat serta memberikan syarahan dalam program tersebut.

Sebenarnya banyak lagi penghargaan dan undangan syarahan yang diterima oleh Tun Dr. Mahathir, tetapi cukuplah setakat tiga contoh itu saya kemukakan untuk memberitahu kepada kamu penghargaan masyarakat antarabangsa kepada Tun Dr. Mahathir yang kamu hinakan itu.

Sila kamu bandingkan diri kamu dengan Tun Dr. Mahathir, di manakah taraf kamu untuk menghina Tun Dr. Mahathir dengan kata-kata keji seperti dikomen oleh kamu itu?

Tun Dr. Mahathir adalah negarawan yang disegani di dalam dan di luar negara, ramai negara luar termasuk di negara maju seperti Britain, Jepun, malahan Amerika Syarikat pun menghargai nilai keintelektualan yang dianugerahkan oleh Allah Taala kepada Tun Dr. Mahathir, tetapi kamu pula menghina Tun Dr. Mahathir dengan kata-kata keji yang tidak sepatutnya pula.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Weii buat blog sendiri lah weii...semaklah..muka cap bunga ni memang tak malu tak ada maruah..sebijik mcm MIDIN tak ada maruah tak ada iman menggatal dengan bini orang..lagi satu Mahadey atok tu lagi...dah ludah jilat balik...aduh iman mana..takwa mana..sanggup jatuhkan maruah..peluk Soros peluk KIT Siang...peluk Raja Liwat...weii sudahlah weii..kami jijik dan geli lah dgar nama cap bunga ni...parti orang tak ada maruah..dan tak ada harga diri..

Teuku said...

HARI INI KAU TAK BAGI KERUSI UTK TUN ....

TAK LAMA LAGI RAKYAT PUN TAKKAN BAGI KAU KERUSI DI PUTRAJAYA ..

MASANYA PASTI SAMPAI..

MENTANG2 TENGAH PERALIHAN YDP AGUNG... MAKA ADAP IHAK AMBIK KESEMPATAN
UTK MENCEMARKAN ISTANA DENGAN SATU KESIPUAN.

Anonymous said...

Kami di Parti Pribumi BERSATU Malaysia bukanlah orang gasar yang akan bertindak kasar dihadapan Istana Negara, kami menghormati hak orang lain, tetapi apa yang saya nyatakan, Tun Dr. Mahathir tidak anti dengan Raja atau Sultan, tiada konflik antara Tun Dr. Mahathir dengan Raja dan Sultan, kecuali ada sedikit dengan kerabat diraja Johor yang mungkin salah faham beberapa kenyataan yang dibuat oleh Tun Dr. Mahathir.

Dalam isu ini, bukanlah Tun Dr. Mahathir hadap sangat nak jemputan ke Majlis Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuang Agong yang baharu, kerana tak ada rugi apa-apa pun bila Tun Dr. Mahathir tak dijemput.

Isunya di sini adalah perbuatan orang tertentu yang menjadikan majlis rasmi negara yang melibatkan Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara menjadi seperti majlis politik kepartian apabila jemputan yang diberikan ditarik balik dengan alasan yang sangat merapu iaitu tidak menyediakan kerusi, itu adalah perkara yang sangat memalukan Majlis Raja-Raja dan institusi Istana Negara, takkan Istana Negara tak mampu nak beli kerusi?

Ini yang saya hujahkan sebenarnya, tetapi ramai diantara penyokong-penyokong Najib di sini, asyik merapu, maki hamun, mencarut, menggunakan kata-kata kesat yang tak ada nilai pun, saya tak tahulah mengapakah mereka berperangai sedemikian rupa.

Ada yang menuduh hujah saya hanya layak untuk Parti Pribumi BERSATU Malaysia sahaja dan kononnya golongan Generasi Y tidak memandang langsung hujah saya ini, itu adalah tanggapan orang itu sahajalah, saya tak tahulah Generasi Y menerima atau tidak hujah saya ini tak ada lagi la yang datang jumpa saya dan mengaku mereka terima hujah saya itu, tetapi bila saya komen di Facebook dengan menggunakan fakta-fakta yang saya komen di blog ini, Generasi X, Y, dan barangkali Z memberikan maklumbalas yang positif terhadap komen-komen saya kerana saya berhujah berdasarkan fakta, bukannya beremosi mencarut dan menulis kata-kata kesat dalam komen saya.

Tak kiralah Generasi Y ke, X ke, Z ke, kita perlu bersikap seperti manusia yang bertamadun, bukannya menjadi langau yang menyibuk dengan komen-komen yang tidak berguna kerana dibayar untuk mengeluarkan komen-komen tersebut, di manakah maruah dan harga diri jika berkelakuan sedemikian? Jika kita tak malu dengan orang pun, paling kurang janganlah kita sampai tak malu dengan diri sendiri, kerana itu sudah teruk sangat kalau bersikap sedemikian.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Itu dulu...sekarang...sendiri cari pasal buat apa.. Dan dalm Islam ada istilah kifarah...so...kalau dah tua..duduk diam2.. Istighfar banyak2... Tinggal tunggu mati jer...taknpayahlah fikir soal dunia lagi dah...cukuplah..Allah beri extra umur utk Atok tu insaf..ni tak... Makin ligat makin banyak fitnah...dah tu berkawan rapat dgn orang2 kafir...Nauzubillah.. Kesianlah..saudara Faiz klau saudara Faiz ni ada akal ada iman.. Sanggup kah saudara Faiz lihat jer atok Mahadey mcm gitu..tiada niat utk menasihati atok tu...nak harap family atok tua tu..mereka kan rich n famous... Mana ingat MATI..kan.kan kan

Trump Pet said...

sebab syed denial tak letak nama penuh tu...

mungkin sebab dia terrrpaksa buat surat tu..
dengan berat hati dan terpaksa..

jika kita terpaksa buat kerja yg kita tak rela, pasti ada cacat celanya.
samada sengaja atau tidak.

dan mungkin beliau juga diminta bagilah apa2 alasan. maka dengan berat hati direkalah alasan dungu. ia akan dikembalikan kepada yg mengarah supaya perbuatan itu dilihat sgt dungu.

beberapa tahun lagi selepas org itu takde di Putrajaya, kita yakin syed denial akan membuat pendedahan. kita tungguuuuuuu.

anyway gelaran first lady masih kosong. yg tengah menyamar gelaran tu jgn perasan sgt.

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 12:14:00 PM, jika kamu ada iman dan takwa, maka kamu tak akan memberi komen dengan bahasa kesat dan biadap sedemikian.

Kalau betul Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah melakukan perkara tak senonoh, sila buat laporan kepada pihak yang berwajib untuk mengambil tindakan terhadap beliau, saya menyokong Tan Sri Muhyiddin bukannya kerana dia adalah Presiden Parti Pribumi BERSATU Malaysia, tetapi kerana dia tak didapati buat salah pun, dia tak ditangkap atau didakwa di mahkamah atas sebarang pertuduhan jenayah pun, tak ada sebab untuk saya membenci Tan Sri Muhyiddin Yassin pun.

Tun Dr. Mahathir walaupun bekerjasama dengan parti-parti pembangkang adalah kerana UMNO dan parti-parti komponen Barisan Nasional tidak mengambil tindakan yang wajar untuk menyelamatkan negara ini walaupun terdapat skandal penyelewengan yang begitu teruk melibatkan Datuk Seri Mohd Najib hinggakan kes itu disiasat di banyak negara di dunia ini.

Ada yang menuduh Tun Dr. Mahathir menyorokkan emas sebanyak 20 ribu tan di Itali, malahan ada juga tuduhan bahawa Tun Dr. Mahathir menyonglap lebih RM 1 trilion duit negara dan menyembunyikannya di luar negara.

Jika benar Tun Dr. Mahathir berbuat demikian, mengapakah kerajaan hingga sekarang tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Tun Dr. Mahathir? Kerana Tun Dr. Mahathir bukan ada sebarang kuasa pentadbiran negara pun, Bank Negara, SPRM, Pejabat Peguam Negara boleh semak betul ke Tun Dr. Mahathir menggelapkan emas negara sebanyak 20 ribu tan, di bank mana emas tu di simpan, malahan duit melebih RM 1 trilion yang kononnya disorokkan oleh Tun Dr. Mahathir, pihak berkuasa menyiasat pun boleh menyiasat perkara ini, pihak Peguam Negara boleh buat Mutual Legal Assistance kepada negara-negara tertentu untuk mendapatkan maklumat mengenai harta negara yang kononnya dicuri oleh Tun Dr. Mahathir.

Tetapi sampai sekarang tak ada tindakan diambil terhadap Tun Dr. Mahathir, malahan Tun Dr. Mahathir pula yang mengambil tindakan undang-undang terhadap Najib berhubung isu RM 2.6 bilion itu.

Sebab itulah saya nyatakan nak berhujah tu biarlah dengan fakta, bukannya merapu tak tentu hala.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

anon 12.22..

kifarah kerja Tuhan. yg ada sekarang ni pun akan tunggu kifarah juga.

dah benda tk betul dlm Negara klepet... usahkan bekas PM yg tua, org biasa yg tua pun takkan boleh berdiam diri. memikirkan masa depan Negara yg dijahanamkn oleh org yg diberi amanah tetapi punah.

selagi hidup selagi perjuang. yg menjahanamkn Negara yg sepatutnya ingat mati dan betulkan apa yg dirosakkannya.

ingat.. ada org mulanya elok, akhirnya punah.

ada org mulanya tak elok, akhirnya elok.

begitu juga ada org dulu ckp jgn cenderung kpd org zalim nanti disentuh api neraka... sekarang perangai buruk org zalim ditirunya.

Anonymous said...

Salam perjuangan A Ba Ta la kononnya... depan DAPig terpaksa tunduk hormat. Kalau tidak, tiada kerusi la PRU-14 nanti. Perjuangan A Ba Ta apa la yang ada dalam DAPig tu....!!!

Anonymous said...

Saudara Faiz..saya tak ada tulis perktaan mencarut atau kutuk atau fitnah semua yang saya tulis benar..hanya untuk sedarkan dan ingatkan kepada saudara Faiz yang saudara ni tak tahu malu MENYEMAK di blog pro Bn..dan fitnah saya dapat upah bayaran..sorry.. Saya ni baca blog untuk tambah maklumat dan saya komen kerana saya dah muak dgn orang macm saudara Faiz dan golongan RBA..yang tak ada maruah.. Tak tahu malu..tak ada harga diri..menempek kat blog ni..dah tu recycle benda yang sama dan buat dakyah jahat untuk menjatuhkan PM Najib..cukup cukuplah jadi batu api..jgn ingat kami boleh diperbodohkan..setiap hari kami baca Hanya kepada MU kami sembah dan hanya kepada Mu kami meminta tolong...dan juga saya komen free of charge..hanya LILLAHITAALA..saUdara Faiz kamu telah menfitnah saya...saya tunggu saudara Faiz di padng Mahsyar.. Ok..

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 12:22:00 PM, hal dosal atau pahala itu urusan Allah, apahal mainkan isu kifarah kepada Tun Dr. Mahathir pula, kerana perkara ini barang kali sebagai ujian untuk menguji ketakwaan Tun Dr. Mahathir supaya beliau lebih beristiqomah dalam perjuangan menegakkan kebenaran.

Kalau kifarah tu macam cerita Tanah Kubur lakonan Nasir Bilal Khan itu, tak payah la melalut sampai ke tahap sedemikian, kerana kita bukannya tahu pun kirafah ke, ujian ke apa ke, itu rahsia Allah Taala.

Malahan Tun Dr. Mahathir pun walaupun berumur hampir 92 tahun, tetapi beliau masih sihat, masih cergas, orang-orang yang mengata Tun Dr. Mahathir sebagai nyanyok dan kencing merata-rata tu, apakah anda yakin jika kamu diizinkan oleh Allah Taala untuk mecapai usia 92 dua tahun anda boleh dalam keadaan sihat dan cerdas seperti Tun Dr. Mahathir sekarang ini?

Jadi tak payah la nak menghina peribadi orang, kerana kita pun tak tau kita di masa akan datang jika kita diizinkan sama umur dengan orang yang kita hina dan caci itu.

Berfikirlah dengan waras menggunakan akal dan iman, jangan memberi hujah berdasarkan nafsu tanpa berfikir kerana itu semua perbuatan sia-sia yang merosakkan maruah diri sahajalah.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Lah..saudara Faiz kamu ni ketinggalan zaman ke..kan hari tu adA NGO dah buat laporan kat Majlis Agama Johor..pasal skandal Midin menggtal dgn bini orang siap adabukti dari laki asoh nika gee..tu...itulah jgn.pandang orang sebelah mata kata kita tuduh jer suruh reportlah konon... Dah report pun..tunggu jerlah..

Anonymous said...

Veteran DAPig pun kutuk mamak padukang kerala.... tapi macam biasa la, mamak tua tu mana tau malu. Datang ke persidangan orang lain pun tak dijemput, tapi dia tetap nak orang samhut dia juga... akhirnya PADAN MUKA

Selepas keluar dari UMNO dan menubuhkan parti sendiri, Tun Dr. Mahathir Mohamad telah menjadikan pembangkang sebagai `saudara' dan secara terbuka menyatakan mahu menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Sejak itu, Mahathir sering muncul di pentas pembangkang walaupun suatu masa lalu, ketika beliau memerintah selama 22 tahun, Dr. Mahathir paling anti dengan mereka terutama DAP.

Malah tanpa malu, beliau yang dulu mengecam DAP sebagai parti cauvanis dan rasis, telah membuat penampilan pada konvensyen kebangsaan DAP yang diadakan baru-baru ini.

Bukan itu sahaja, Mahathir sanggup duduk sebaris dengan `dinasti Lim' iaitu Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng, yang dihimpit dengan kes rasuah di mahkamah.

Meskipun penampilan Dr. Mahathir ke konvensyen itu disambut dengan tepukan gemuruh, namun itu hanyalah di permukaan sahaja.

Ini kerana, pada dasarnya, kehadiran Dr. Mahathir itu telah menyebabkan kekhuatiran di kalangan veteran DAP, kerana beliau umpama `racun' yang bakal menghancurkan DAP.

Kebimbangan veteran DAP itu telah disuarakan di dalam portal pembangkang, Malaysiakini pada hari ini. Ia disuarakan oleh wakil rakyat DAP, Sim Tong Him dan Chan Foong Hin yang masing-masing berasal dari Melaka dan Sabah.

Mereka menyifatkan Dr. Mahathir tidak sepatutnya dijemput ke konvensyen terbabit kerana ia boleh membawa kesan kepada masyarakat Cina di Semenanjung dan masyarakat Kadazan.

``Saya tidak fikir ianya perlu, ini memberi tanggapan yang kedua-dua pihak menggunakan satu sama lain... Sebanyak manakah beliau (Mahathir) boleh membantu mengurangkan prejudis orang Melayu terhadap DAP?

``Saya rasa, memandangkan BERSATU bukan dalam Pakatan Harapan, maka ia menjadi ganjil jika kita membenarkan Mahathir dan (presiden BERSATU) Tan Sri Muhyiddin Yassin menghadiri (Konvensyen DAP)," kata Tong Him yang juga ahli Parlimen Kota Melaka.

Ternyata, terdapat ramai ahli DAP yang masih prejudis dengan Dr. Mahathir kerana mereka tahu kerjasama dengan DAP itu penuh dengan hipokrasi disebabkan bekas Perdana Menteri itu mempunyai agenda peribadi.

Begitu juga dengan DAP yang mahu mempergunakan Dr. Mahathir untuk mencapai agenda mereka bagi menguasai tampuk pemerintahan. Ternyata kedua-duanya saling mempergunakan antara satu sama lain bagi tujuan tersendiri.

Tulisan :
Beruang Biru
BB178, Khamis
8 Disember 2016

Anonymous said...

Lah..saya ikut jer kata puak PAS..mereka kata patutlah umur Mahadey tu panjang sbb itu doa Ustaz sapa tu yang dari PAS....lupalah namanya..maklumlah saya ni banyak membaca sebb tu walau saya dari generadi Y saya tahu...tapi memang ada seorang ustaz dari PAS dah arwah..dah..tak pe nanti sya goggle.. Jap yer

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 12:35:00 PM, tak apalah kamu nak menuduh saya sedemikian, saya tak tahu saya ada menuduh yang bukan-bukan secara spesifik kepada saudara, kerana saya dalam komen saya hanya memberikan komen spesifik kepada orang yang hina saya dan orang-orang tertentu yang memberikan komen memaki hamun dan berbahasa kesat yang saya kata berkemungkinan memberi komen kerana dibayar, saya tak kata kamu dibayar oleh sesiapa, saya kata berkemungkinan kamu dibayar, kalau betul kamu tak bekerja mendapat upah untuk memberikan komen yang entah apa-apa, buat apa kamu nak terasa dengan apa yang saya hujahkan?

Kamu sendiri menghina saya menuduh saya sebagai Red Bean Army (RBA) dan tuduh saya tak ada maruah, saya maafkan saudara walaupun saya dihina sedemikian, dan saya harap saudara dapat berfikiran waras dan terbuka membaca hujah saya dalam isu ini kerana saya bukanlah agen RBA, saya adalah ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia, bukannya Red Bean Army (RBA). Malahan hujah saya berdasarkan fakta bukannya maki hamun, menyumpah seranah, carut marut atau kata-kata kesat pun.

Kamu kata saya fitnah kamu, sedangkan berdasarkan komen-komen saya, di manakah yang saya fitnah kamu, kerana saya tak pernah spesifik tuduh kamu, melainkan kamu dahulu yang menuduh saya dan saya membalasnya.

Berhubung isu kamu tunggu saya di Mahsyar kelak, itu terpulanglah kepada kamu kerana jangan ingat kamu tunggu saya di Mahsyar kerana saya nak minta maaf kepada kamu, mungkin kamu tunggu saya di Mahsyar kelak kerana kamu mencari-cari saya untuk minta maaf.

Sejujurnya jika benar saya telah fitnah kamu, saya minta maaf, tetapi jika kamu yang memfitnah saya, saya maafkan kamu atas dasar saya sebagai seorang muslim yang isya Allah mukmin.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Yer.ke...kita tunggu jerlah PRU 14 ni..Kami orang Umno..percaya Allah MAHA ADIL..DAN..MAHA MELIHAT..sapa tipu sapa.. Sapa fitnah sapa..ok..

KUDA said...

yg peliknya puak merah dan hijau asyik cakap DAP MEMPERKUDAKAN....

hebat betul dap boleh perkuda semua org.

merah dan hijau bodoh sgt ke asyik kena perkuda oleh DAP yg sgt hebat itu.

tapi yg nyatanya ada org diperkuda oleh seorg cina gemuk. habis semua org lain tak boleh nk sebut cina tu, pasti kena sosma.

patutlah buat btn dalam hutan cerita akan bahayanya DAP yg sangat pandai perkudakan semua org bijak pandai melayu.

org lain buat kursus dalam hutan sebab takde kuasa. geng merah kursus dalam hutan ketika berkuasa.. sebab sgt takut DAP yg mempunyai ilmu tinggi boleh perkudakan sesiapa yang dia suka.

tapi kelihatannya sekarang ada puak perkudakan istana Negara.... agaknya tentulah DAP kan. siapa lagi yg lebih hebat dr DAP? oops ada ada... jho low lebih hebat perkudakan sebuah Negara.

MENYEMAK? dah admin bagi ruang kita bagilah pendapat.

kalau tk suka, admin boleh blok Mohd Faiz. ckp kat Mohd Faiz blog ni takde kerusi disediakan utk tuan... demi mengelak KESIPUAN .. harap tuan jgn masuk lagi.

tapi itulah adat manusia dungu. lagi tak suka lagi dibacanya. dah tu geram dan balas ckp jgn menyemak. bukankah lebih mudah JANGAN BACA tulisan Mohd. Faiz tu.

yg hang pi baca pastu sakit buasir kenapa ? pasti dijawabnya sebab kami diPERKUDA DAP... ooooh what a KESIPUAN melampau la

Anonymous said...

Oh..dah jumpa namanya Almarhum Dato' Ustaz Fadhil Noor...ok..saya tak tuduh tapi saudara Faiz fitnah saya..kena bayar kena upah..so nanti saya tuntut lah kat. Padang mahsyar.. Ok..

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 12:41:00 PM, adakah Jabatan Agama Islam Johor telah menangkap Tan Sri Muhyiddin Yassin?

Malahan NGO yang membuat laporan polis tersebut pun, mereka perlu faham bahawa di dalam undang-undang Islam, terdapat peruntukan Qazaf iaitu kesalahan menuduh orang melakukan zina tanpa bukti yang sah.

Perlu difahami juga, apakah benar kenyataan dalam akaun bersumpah oleh bekas suami wanita yang dituduh melakukan perbuatan maksiat dengan Tan Sri Muhyiddin itu sesuatu yang benar atau ia juga merupakah sesuatu helah politik, kerana tuduhan berdasarkan akuan bersumpah itu adalah perbuatan maksiat yang kononnya dibuat oleh wanita tersebut bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah sebelum perkahwinan antara bekas suami wanita itu dengan wanita itu, pelik la macam mana bekas suami wanita itu boleh tahu wanita berkenaan buat itu dan ini sebelum perkahwinan mereka?

Kenyataan akuan bersumpah itu juga dibuat oleh orang bukan Islam.

Tetapi tak apa la, laporan kepada pihak berkuasa dah dibuat, kita tengok la apa yang akan dilakukan, kerana kalau ada bukti sahih perbuatan itu, sudah tentu Tan Sri Muhyiddin Yassin ditangkap awal-awal lagi, tetapi mengapa hingga sekarang ini, tiada sebarang tindakan daripada pihak berkuasa agama tersebut?

Sebab itulah saya nyatakan, bila kita berhujah, biarlah dengan kewarasan dan fakta, bukannya pakai main kutip tak tentu hala berdasarkan cakap dengar dan perasaan dengki serta iri hati, kerana jika kita berkelakuan sedemikian, sudah tentu kita akan dipandu oleh syaitan dan iblis untuk terus merapu tak tentu hala.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Yer ke...cepat cepat kemas baju.semua lari Malaysia dah tak selamat dah nak bangkrap..banyak hutang..lari..kesian kau..kalau kau nak tahu bila Malaysia nak bangkrap atau dah tak boleh bayar hutang bila kau nampak cina Dap menyondol nyondol..keluar dari Malaysia..ok..kesian lah kau..percaya ckp orang gila

Anonymous said...

Salam seperjuangan dari geng tulang babi..kikikiki

Anonymous said...

Bravo..bravo.. Teruskan perjuangan.. Tulang babi sedia utk di jilat...kikikiki

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 1:01:00 PM, apa kena mengena dengan nama Ustaz Fadzil Nor dengan saya fitnah kamu pula? Saya tak pernah komen sedemikian kepada saudara? Mungkin saudara mamai atau terlalu berprasangka negatif terhadap saya hingga berpandangan sedemikian kepada saya pula.

Walau apa pun tuduhan saudara kepada Tun Dr. Mahathir, tetapi Tun Dr. Mahathir masih sihat, mendapat sokongan ramai rakyat, disayangi oleh rakyat pelbagai kaum dan pelbagai peringkat umur, malahan mendapat penghargaan dan pengiktirafan daripada pihak antarabangsa.

Tun Dr. Mahathir hidup bahagia walaupun dirinya dimaki hamun, buktinya dia sihat walaupun umurnya hampir mencecah 92 tahun.

Saya tak mau la bercakap apa yang dah berlaku kepada PAS, itu hal mereka, kerana yang paling penting kepentingan negara perlu diutamakan, negara ini perlu diselamatkan, dan Parti Pribumi BERSATU Malaysia dan rakan-rakan pembangkang yang berpendirian sama dengan Parti Pribumi BERSATU Malaysia terus berjuang untuk menyelamatkan negara ini, ini keutamaan saya dan Parti Pribumi BERSATU Malaysia.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Memanglah tak tangkap Midinn tu lagi..maklumlah kena siasat betul2.. Tapi tak kisahlah..yang penting dah ada orang reportkan kan kan..maksudnya apa..benda tu ada bukti..maksudnya apa..PRESIDEN CAP BUNGA MENGGATAL DENGAN BINI ORANG..TAK MALU WEII..TAK MALU WEII..saudara Faiz cer cari maklumat betul ke Midin tu dah nikah dgn asoh nika gee tu..kenapa yer...bila yer...kat mana yer...

Anonymous said...

Sedar la semua...sesungguhnye tulang babi itu sedap utk di jilat.. Salam perjuangan..ikhlas dari suku sakat tulang babi..kikikiki

Akaun Berduit said...

kes ts muhyidin tu...

akuan bersumpah mengatakan tan sri ada hubungan sulit dgn bini dia.

sgt bodoh dia menonton adengan tansri dgn bini dia, pastu tu buat akuan bersumpah.

yg dibiarkan perkara tu berlaku depan mata buat apa?

jgn main2 tuduhan begitu. Datuk Seri Tuan Guru Hj Hadi bin Awang pernah mengatakan kena ada 4 saksi yg melihat perkara itu. pompuan tu ada 4 laki ke yg kesemua menonton dgn khusyuk adengan tansri dgn bini mereka?

apa punya dayuz membiarkan isteri ek ek depan mata dgn tansri.. kemudian ambik masa lama utk buat akuan sumpah. dia tumpeng syok sekali ke?

what a KESIPUAN melampau punya lelaki.

Anonymous said...

Terpulanglah...ayat untuk sedapkan hati.. Cuba check ayat kamu. 12.36 pm..kamu cerita pasal kifarah kan..bacalah...saya cakp saya tahu ada satu ustaz PAS ada doakan Mahadey umur panjang kan..tu jer..sapa yang baca pun tahu kamu tujukan utk saya..dah lah...

Anonymous said...

Bravo..bravo... Tulang babi kembali lagi.. Kipidap bro.. Kikikiki.. Selamat menjalankan tugas...
Salam perjuangan dari kami yang anti dgn geng tulang babi..

Kikikiki..

Anonymous said...

Wei lol..laki dia kafir kan. Mana lah dia tahu hukum dalam Islam..aduh.. Bangang lah

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 1:12:00 PM, kamu menuduh tanpa kamu mengetahui apa yang berlaku sebenarnya.

Masihkan kamu ingat kes pembunuhan Altantuya? Orang yang dituduh membunuh adalah dua orang polis yang berpangkat Cif Inspektor dan Koperal, sedangkan kedua-dua mereka itu tak ada motif pun nak bunuh Altantuya kerana mereka adalah polis, bukannya penjenayah yang nak merompak Altantuya, malahan mereka juga tak ada hubungan apa-apa pun dengan Altantuya, kerana mereka bukannya adik beradik dengan Altantuya kalau nak tuduh isu berebut harta pusaka pun, tak relevan langsung. Bukan itu sahaja, kedua orang polis itu tidak pernah mengenali Altantuya pun.

Kita pelik la bagaimana orang yang tak ada kena mengena dengan orang yagn dibunuh boleh dianggap suspek utama kerana walaupun mereka melakukan pembunuhan itu pun, berkemungkinan besar mereka diupah atau diarahkan oleh pihak lain yang kini masih bebas.

Bom C4 yang digunakan untuk meletupkan Altantuya adalah alat persenjataan milik kerajaan yang sangat sukar untuk dikeluarkan dari stor persenjataan kerana melibatkan proses yang ketat untuk mengelakkan kejadian jenayah.

Tetapi mengapakah bom itu boleh dikeluarkan oleh dua orang polis yang hanya berpangkat Cif Inspektor dan Koperal sahaja?

Kita juga pelik, bagaimanakah suspek kes tersebut iaitu Sirul Azhar Umar yang sedang dalam perbicaraan kes berprofil tinggi itu boleh keluar negara menuju ke Australia yang mana negara tersebut tidak mengiktiraf hukuman mati dan tidak akan menghantar mana-mana pesalah hukuman mati untuk dijalankan hukuman itu.

Bagaimanakah Sirul Azhar Umar boleh ke luar negara? Tidakkan passport beliau ditahan di mahkamah kerana kes melibatkan beliau itu kes yang berprofil tinggi?

Takkan Sirul Azhar Umar menaiki bot pancung ke Australia, mana boleh sampai ke Australia naik bot pancung, berapa banyak minyak boleh isi untuk ke Australia dari Malaysia?

Sebenarnya perkara ini lebih banyak bukti untuk mengaitkan seseorang yang kini masih bebas kerana kedua-dua polis berkenaan adalah bekas pengawal pengiring beliau semasa beliau menjawat sesuatu jawatan di dalam kerajaan.

Dalam isu kes Tan Sri Muhyiddin Yassin yang kononnya bermaksiat dengan seorang wanita, pelik la, sekadar akuan bersumpah daripada seorang yang bukan Islam, apakah ini sesuatu yang munasabah?

Pembuat akuan sumpah itu perlu memberikan penjelasan bagaimanakah dia tergamak menuduh sedemikian kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin? Apakah dia menyaksikan kejadian maksiat tersebut? Macam mana dia saksikan sedangkan masa kejadian itu, dia sendiri pun belum berkahwin dengan wanita itu, malahan kalau sebelum berkahwin dia melihat wanita itu melakukan kemaksiatan tersebut bersama Tan Sri Muhyiddin, maka pasal apa dia kahwin juga dengan wanita itu? Jika dia ada video mengenai perkara tersebut, sila serahkan kepada pihak berkuasa menyiasat, tak payah sekadar akuan bersumpah lepas tu tak ada bukti lain.

Berfikiran matang la, kalau melibatkan pihak lain, bukti pun tak ada, lepas tu pakai main tuduh semberono hanya kerana orang yang dituduh itu berbeza fahaman politik, apa ini semua?

Bersikap jujurlah.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 1:17:00 PM, bila masa saya ada komen kamu mengenai isu Ustaz Fadzil Nor itu? Sila nyatakan? Kerana sekarang ni bukan saya yang fitnah kamu, tetapi kamu pula yang fitnah saya, kerana saya tak pernah pun fitnah kamu menggunakan nama Ustaz Fadzil Nor itu, tak ada pun, mengapakah kamu menuduh saya sebegini pula?

Mungkin kamu dalam komen kamu ada menyebutkan berkaitan dengan Ustaz Fadzil Nor itu, tetapi saya tak ada komen pun pasal apa yang Ustaz Fadzil Nor tu kata berdasarkan konteks komen kamu itu jika ada la.

Kamu sedang memfitnah saya, kamu patut minta maaf kepada saya, jangan sampai kenyataan kamu bahawa kamu menunggu saya di Mahsyar kelak bukan kerana saya nak datang minta maaf dengan kamu, tetapi kamu tunggu saya untuk mencari saya dan minta maaf dengan saya pula.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 1:19:00 PM, kata la saya apa pun, tetapi ingat, jangan sampai di akhirat kelak kamu menanggung tulang babi di neraka pula akibat penghinaan melampau kau kepada saya.

Saya hanya mengingatkan kepada kamu jika kamu seorang Islam, jika bukan Islam, terpulanglah kepada kamu kerana setiap perbuatan akan akan balasannya walaupun dalam mana-mana agama pun.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Saya putar lagi haliimmm...
(sambil di sambut dgn sorakan gemuruh dari geng2 tulang babi...)

Kikikikiki

Anonymous said...

Aik..bukan ke puak2 ko yg suka jilat tulang babi.. Sentap ke..?

Kikikikiki

Anonymous said...

Indahnye bahasa Melayu...itupun bagi yang faham...bagi yang tidak gasak kamu le.
KESIPUAN...ramai orang yang baru pertama kali mendengarnye.
Dijemput...kemudian dibatalkan jemputan tu'
Tidak dijemput atau tidak dipanggil.
Batu api...omputih cakap fire stone...he3

ted manoff said...

PrOooTtt....πŸ΅πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™ŠπŸ’


Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan menerima surat pembatalan undangan ke istiadat menandatangani sumpah jawatan Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara, Kuala Lumpur pada 13 Disember depan.
Beliau juga mendedahkan telah memberikan komitmen untuk hadir acara itu sebelum surat pembatalannya kelmarin.
“Saya jawab bahawa saya akan hadir kerana saya anggap acara ini sebagai acara nasional yang tidak ada kaitan dengan mana-mana parti politik,” katanya.
Semalam, surat daripada Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-raja kepada Mahathir yang membatalkan undangan itu tersebar meluas di Internet.

Ia menjelaskan pembatalan itu bagi “mengelak kesipuan (embarrassment)” kerana tiada kerusi untuk Mahathir disediakan pada acara itu.
Menulis di blognya hari ini, Mahathir mendedahkan beliau menerima undangan untuk hadir pada 10 November lalu.
Mengulas reaksi terhadap pembatalan undangan itu pula, Mahathir berkata:
“Rupa-rupanya acara negara adalah sebahagian dari politik parti,” katanya.
“Saya minta maaf kerana membuat anggapan yang salah. Saya akan ambil ingatan bahawa Istana Negara adalah milik Najib dan Parti BN.”
Pegawai Istana Negara yang dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai surat berkenaan.
Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-raja pula tidak dapat memberikan maklumat lanjut kerana pegawai yang bertugas tiada ketika dihubungi lewat petang semalam. - MK

Tulisan terbaru Tun Mahathir

PEMBATALAN
8 Dec 2016 
http://chedet.cc/?p=2365

Pada 10 haribulan 11, 2016, saya menerima jemputan dari Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang menjunjung titah perintah Majlis Raja-Raja untuk menghadiri Mesyuarat Majlis Raja-Raja Yang Ke-244 (Khas) di Istana Negara, Kuala Lumpur pada hari Selasa 13hb Disember 2016 bersamaan 13 Rabiulawal 1438H jam 11.00 pagi sempena Istiadat Melafaz dan menandatangani Sumpah Jawatan oleh Seri Paduka Baginda Sultan Muhammad V, Yang di-Pertuan Agong dan Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Nazrin Muizzuddin Shah ibni Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Al-Maghfur-Lah, Timbalan Yang di-Pertuan Agong.


Saya jawab bahawa saya akan hadir kerana saya anggap acara ini sebagai acara nasional yang tidak ada kaitan dengan mana-mana parti politik.

Pada 6hb Disember, 2016 saya terima surat dari Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang menyebut:

“Dengan hormat saya menyusuli undangan yang dihantar kepada YABhg Tun dan memaklumkan bahawa undangan tersebut adalah dibatalkan.

Surat ini bermaksud untuk mengelak sebarang kesipuan (embarrassment) jika YABhg Tun hadir pada hari dan ketika tersebut kerana Pejabat ini tiada menyediakan kerusi kepada YABhg Tun.”

Rupa-rupanya acara negara adalah sebahagian dari politik parti.

Saya minta maaf kerana membuat anggapan yang salah. Saya akan ambil ingatan bahawa Istana Negara adalah milik Najib dan Parti Barisan Nasional.

Sekian.
Terima Kasih.
celahgelegar at 1:27 PM

nanonano said...

Mohamad Faiz Hamzal bin Ismail,

Apa kata tuan minta Mukhriz bin Mahathir meninggalkan karier politik beliau agar orang2 melayu yakin tindakan bapanya bersekongkol dengan DAP adalah ikhlas untuk kebajikan masyarakat melayu khasnya and rakyat malaysia secara umum dan bukan untuk kesinambungan DINASTI MAHATHIR MOHAMMED.

Sekian, terima kasih.

nanonano

Anonymous said...

Tun M harus melupakan sahaja bahawa beliau adalah VVIP di sini. Beliau hanya tak lebih dp seorang bekas PM yang bersara. Nasib beliau adalah jauh lebih baik jika dibandingkan dengan bekas PM di negara lain.

NordinabilaH said...

Kesian kpd gen y yg nak sebok kutuk Ybhg Tun walau apa pun Tun tetap tak rugi apa2 Tun tetap negarawan tetap disanjung yg awak tu menang sorak kg tergadai awak ada apa entah rumah pun tak ada yg ada motor cupcai buruk je makan pun dgn duit dedak padahal dedak tu layak untuk babi saja kerja pun jadi kuli berahak aja ingat makin dikutuk Tun makin disanjung biarjanlah anjing2 itu menyalak mereka itu anjing kurap

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 4:02:00 PM dan Anon Thursday, December 08, 2016 4:07:00 PM, apa kena mengena Dato' Sri Mukhriz dalam isu ini pula?

Sila kamu tanya kepada Najib, menteri-menterinya, timbalan-timbalan menterinya, ketua-ketua bahagian UMNO, pemimpin-pemimpin parti komponen Barisan Nasional, apakah mereka dah mengambil tindakan yang wajar berhubung skandal penyelewengan melibatkan Najib kerana skandal tersebut telah mendatangkan 'kesipuan' kepada Malaysia apabila dilabelkan sebagai negara kleptokrasi, iaitu negara yang diperintah oleh pencuri.

Mengapakah kes RM 2.6 dalam akaun peribadi Najib, kes penyelewengan 1MDB yang mana Najib adalah Pengerusi Lembaga Penasihat, dan duit RM 42 juta milik SRC International yang berada di dalam akaun peribadi Najib, tetapi Tan Sri Muhyiddin, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, dan Dato' Mukhriz Tun Dr. Mahathir pula yang dipecat dari jawatan dalam kerajaan, dipecat dari parti dan digantung keahlian di dalam parti?

Skandal 2.6 bilion, skandal 1MDB, skandal duit SRC RM 42 juta dalam akaun Najib itu melibatkan Najib, tetapi mengapakah UMNO memecat dan menggantung keahlian Tan Sri Muhyiddin, Datuk Seri Mohd Shafie, dan Dato' Mukhriz pula?

Sedangkan kita semua tahu, tak ada ditemui dalam mana-mana akaun peribadi ketiga-tiga pemimpin itu RM 2.6 bilion, malahan ketiga-tiga pemimpin itu tak ada sebarang jawatan dan tak terlibat pun dengan penubuhan 1MDB, bukan itu sahaja, tak ada apa-apa duit SRC International walaupun RM 1.00 berada di dalam akaun ketiga-tiga pemimpin itu.

Persoalannya mengapakah Najib terus disokong oleh UMNO dan parti komponen Barisan Nasional sedangkan Tan Sri Muhyiddin, Datuk Seri Mohd Shafie, dan Dato' Sri Mukhriz yang dikenakan hukuman di atas kesalahan yang bukan dibuat oleh tetapi oleh Najib, kita pelik la, macam mana boleh jadi macam ini?

Dalam isu jemputan ke Majlis Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong yang baharu, Tun Dr. Mahathir tak pernah pun minta dijemput, penganjur yang menjemput beliau, tetapi kemudiannya beliau dihalang untuk hadir pula bila jemputan itu ditarik balik.

Apahal pula Tun Dr. Mahathir nak disamakan dengan bekas PM di negara lain pula? Tun Dr. Mahathir banyak jasa kepada negara ini, sepanjang 22 tahun beliau jadi Perdana Menteri, banyak kemajuan beliau usahakan untuk negara ini, jadi mengapakah hendak disamakan beliau dengan Perdana Menteri di negara lain yang gagal pula?

Sila berfikiran waras la, tak payah putar sana sini, tak payah membohong sana sini, ingat akan ajaran agama, tak ada mana-mana agama yang mengajarkan perbuatan putar belit, menipu, berbohong dan berbuat perangai buruk, semua agama menyuruh kita buat kebaikan, apatah lagi agama Islam yang sentiasa menyuruh penganutnya menjadi manusia yang mendatangkan manfaat kepada masyarakat, bukannya menjadi langau untuk mendatangkan penyakit kepada masyarakat.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

nanonano said...

Apa guna dijulang orang asing kalau dikeji bangsa sendiri? Tu nak kata bangsa sendiri bodoh dan tak tahu menghargai la tu. Pagi semai benih, petang curah dengan air panas, besok apa yang kau dapat? Aku tak suka cakap cakap kasar ni tapi bila babi dah tunggang kuda, takkan selamanya aku nak tunggang kuda tu kecuali selepas di sucikan. Senang je nak sucikan. Suruh mukhriz hilangkan diri dari dunia politik, cari je kerja atau business lain. Bertanding kat Jerlun pun belum tentu dapat deposit balik. Orang tak cakap dia tak bagus...tapi orang akan cakap bapa dia ni pengkhianat. Serius ni, cari je lah kerja lain.

Akhiru said...

kan zahid hamidi dh cakap jgn disebut2 sgt tun tu lagi...

sebab dia akan dpt simpati rakyat dan disanjung.

tp puak merah ni politiknya rendah.

semua rakyat akan simpati pd tun yg dinafikan kerusinya di istana.

walaupun tun tiada kuasa lagi tp jgn lupa dia masih ramai penyokong setia dan mewakili kekelompok rakyat.

bygkan jika tun diberi hadir.... kemudian najib pergi bersalaman dgn tun.. sudah tentu najib akan mendapat pujian juga.

well..kadangkala silap tindakan itu memberi keuntungan kepada mangsa. dan silap itu adalah takdir yg akan menjadi penyebab kerugian dipihak pemangsa.

begitu juga maki hamun geng merah pada Faiz disini. ia mendorong ku utk campur tangan urusan Negara blog ini...mmmmm

sebab naluri org beriman tidak boleh melihat kezaliman dilakukan didepan mata. beriman bukan bermakna duduk wirid dan lupakan hal dunia.

beriman menuntut bukti menyatakan yg benar walaupun dimaki hamun. sesiapa yg berkata benar dia akan mendapat pulangannya. sesiapa yg memaki hamun dia akan mendapat habuannya juga nanti.

syabas Mohd Faiz..tulisan anda mungkin tidak mengubah penyimpan mohor utk order satu kerusi baru kpd tun.. tapi anak telah memberi hujah bernas yg dapat diterima oleh akal2 yg waras dan hati2 yg tidak mengharapkan dedak yg tk seberapa itu.

sekian kita akhiri petang ini dengan memberi satu lagi kredit kpd tun kerana inilah jalan perjuangan sebenar yg dilalui yg kebenaran tidak akan sentiasa dibentang dgn permaidani merah.

wasalam

nanonano said...

Betul la tu. Pakai point form je boleh tak tuan faiz. Panjang panjang cenggini semak mata la. Nak baca pun hilang minat.

Anonymous said...

KALAU SETAKAT JADI BARUA DAJJAL BOTAK BERBAJU OREN..TAK PAYAH SEMBANG LA....
FITNAH TAK HABIS2. DUNIA HAMPIR KIAMAT. MAD DEY DAH SEMUA CARA KAEDAH DIGUNA UNTUK JATUHKAN NAJIB. NAJIB MASIH COOL AJE....
NAJIB BERSAMA HJ HADI BERSAMA SEPENTAS DALAM MENGUTUK KEKEJAMAN REJIM MYANMAR PUN DIHINA. KALAU SELEMAH2 IMAN DALAM HATI PUN CUKUP UNTUK MENUNJUKAN KEPERIHATINAN.
KAU YANG TERASA HEBAT DAN KUAT MENGAPA TAK PEGI BERJIHAD UNTUK RAKYAT ROHINYA YANG DIBUNUH DIROGOL DICAMPAK KEDALAM API?
PERANGAI KAU SAMA JER NGAN TED KENTUT DAN MACAI2 YANG LAIN.
ANAK MAD DEY SIMARINA TU PUN SAMA. BARU SERUAN BARUA DAJJAL KAFIR..DAH TERPANA TAK KARUAN. MUJUR DIA BERANAK BERBINKAN MAD DEY. HIDUP SENANG LENANG. SEMUA UNDANG2 DAN PERATURAN HIDUP....SEMUA HENDAK DILANGGAR. HENDAK JADI TERLALU LIBERAL.
KALAU DAJJAL SEBENARNYA MUNCUL...MAU PERKAKAS NI SEMUA MENYEMBAH DAJJAL SUPAYA KEHENDAK MASING2 DIPENUHI.
WALAU PUN KITA PUNYA IMAN SENIPIS KULIT BAWANG...PERTAHANKANLAH. SESUNGGUHNYA SEKALI KITA DAH TERIKUT DAJJAL...SELAMA2NYA TINGGAL DALAM NERAKA.
SYAITAN IBLIS DAN KAFIR SEMUANYA SEMEMANGNYA PENGIKUT DAJJAL. SEMOGA KITA DILINDUNGI DARI DAJJAL LAKNATULLAH.

nanonano said...

RCI Sabah on Projek IC pun nak start dah ni. Sedar ke tak faiz?

Ini saya kutip dari blog lain.
"Each and every politician in the world with power in their hands will, without fail, abuse those power for personal gains. The difference between them is the magnitude and how well they hide the fact."

Harap mesej sampai kepada saudara faiz.

Anonymous said...

maddey tak dijemput tapi si faiz bebal pulak yg sentap dan meroyan...terhegeh hegeh mcm kerang busuk, memang jenis muka tak tahu malu..ish ish ish..

Anonymous said...

Akhir zaman
Baca komen dah tahu dah whos who
Dahsyat

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 5:01:00 PM, saya tak sentap apa pun aih, apa yang jelaskan perbuatan golongan tak berapa cerdik yang melobi dan berhempas pulas untuk membatalkan jemputan yang telah diberikan kepada Tun Dr.Mahathir ke majlis pertabalan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, tindakan orang itu adalah memalukan pihak Istana Negara dan Majlis Raja-Raja, sebab majlis tu melibatkan Istana Negara dan Majlis Raja-Raja, sila faham betul-betul la apa yang saya tegaskan dalam isu ini.

Macam dalam kampung kita sendiri la, kalau ada port tempat beromen, kita pergi serbu dan robohkan port tempat beromen tu bukannya kita dengki tak beromen di situ, tetapi kerana keberadaan port beromen itu dengan perbuatan beromen tak tentu hala itu memberikan imej yang buruk kepada kampung kita.

Sila fahami dengan jelas apa yang disampaikan, bukannya syok sendiri dengan menyalahfaham apa yang saya komen itu.

Inilah masalahnya bila tak faham isu, kemudian nak menyampuk, lepas tu komen merapu tak tentu hala, sedar la, imej Najib dan kuncu-kuncu telah buruk, datang lagi komen-komen merepek seperti komen kamu ini dan komen para pengampu Najib yang lain, maka bertambah parah la imej Najib yang dah sedia ada buruk akibat perbuatan buruknya sendiri itu.

Datuk Ahmad Maslan selaku Pegerusi Unit Biro IT UMNO, sila buat kajian dan post mortem la kepada para cybrtrooper UMNO terutama yang dibayar untuk membuat komen di blog-blog dan facebook-facebook, kerana banyak sangat komen merapu yang menambahkan 'kesipuan' kepada
UMNO sendiri.

Kalau macam ni punya komen Datuk Ahmad Maslan, apa guna Biro IT UMNO ditubuhkan membayar duit kepada para cybertrooper yang memberi komen siang malam di blog dan facebook, serta twitter, dan wechatt?

Kepada sesiapa yang kononnya ikhlas memberi komen menyokong Najib dan UMNO dan tidak menerima apa-apa bayaran, saranan saya kepada Datuk Ahmad Maslan itu tak ada kena mengena dengan anda, bukan apa nanti ada pula yang tuduh saya fitnah kamu yang berkenaan pula, sedang komen saya tak ada kena mengena dengan kamu berkenaan pun.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Kubang Pasu
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 4:41:00 PM, dalam isu RCI IC di Sabah, nak buat tu buat la, tak ada saya nak pelik pun, buat lah.

Kalau Tun Dr. Mahathir ada buat salah berhubung isu IC di Sabah itu, tak apa la, tangkap la Tun Dr. Mahathir, bawa beliau ke mahkamah untuk dibicarakan, pasal apa asyik tuduh Tun Dr. Mahathir kononnya terlibat dalam projek IC di Sabah, tetapi tiada tindakan undang-undang dikenakan kepada Tun Dr. Mahathir.

Sekarang ni pun Tun Dr. Mahathir bukannya ada kuasa pentadbiran negara pun, Tun Dr. Mahahthir tak boleh nak pecat Peguam Negara dan gantikan dengan Peguam Negara yang baharu, Tun Dr. Mahathir tak boleh nak pindahkan mana-mana pegawai yang menyiasat beliau ke jabatan lain atau unit lain, kerana Tun Dr. Mahathir sudah tiada kuasa pentadbiran kerajaan, jadi sila ambil tindakan jika benar dan ada bukti Tun Dr. Mahathir terlibat dengan projek IC di Sabah yang kononnya melanggar undang-undang itu.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...


1 Mana2 PM pun akan Cuba memajukan negara yg di perintahmya, itu adalah tugasnya.

2. Jika jemputan dibuat atas nama pengurusi parti, maka bepuluh orang yg berjawatan sebagai pengurusi parti terpaksa di jemput , termasuk Mat Sabu. ini tentulah tak praktikal.

3. Berkaitan kesipuan kerana derma tok Arab, RPK telah pun menjawab dalam blognya Malaysia today yg bejodol "the world's biggest media conspiracy.........







Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 5:21:00 PM, kamu tak faham isu, Tun Dr. Mahathir bukannya dijemput pada mulanya untuk ke majlis pertabalan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong yang baharu itu atas kapasiti Pengerusi Parti Pribumi BERSATU Malaysia, tetapi atas kapasiti mantan Perdana Menteri dan penerima anugerah kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara yang bergelar Tun, maka tak payah la merepek pasal isu parti pula kerana majlis pertabalan itu bukannya majlis politik kepartian, tetapi majlis rasmi kerajaan.

Tetapi yang peliknya ada pula yang menjadikan majlis pertabalan itu seperti majlis politik untuk BN dan UMNO apabila undangan kepada Tun Dr. Mahathir dan isteri telah ditarik balik walaupun jika dikaji dari sudut protokol senarai undangan majlis rasmi negara, kedudukan Tun Dr. Mahathir atas kapasiti mantan Perdana Menteri dan bergelar Tun kerana diangugerahkan Darjah Kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara, adalah lebih kanan jika dibandingkan dengan kedudukan menteri sekali pun, ini bukannya program politik, ini program rasmi kerajaan, tetapi ada juga yang tak berapa cerdik dalam berfikir telah secara rakus mempolitikkan majlis pertabalan tersebut hingga menyebabkan imej dan maruah Majlis Raja-Raja dan Istana Negara tercemar walaupun perbuatan mempolitikkan majlis pertabalan itu bukannya ada kena mengena dengan Majlis Raja-Raja pun, terapi kerana perangai rakus orang tertentu yang mahu menjadikan majlis pertabalan itu majlis parti politik pula.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 5:21:00 PM, RPK tu tau apa pasal isu RM 2.6 bilion tu? RPK terlibat sekali ke dalam penyiasatan SPRM berhubung isu ini? RPK berkhidmat di Bank Negara ke hingga dia boleh ada maklumat mengenai isu RM 2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib itu?

Jika tiada isu yang salah dalam isu RM 2.6 bilion, sudah tentu tiada jawapan merapu diberikan oleh para menteri dan ketua-ketua bahagian UMNO bila mereka ditanya mengenai isu RM 2.6 bilion itu.

Malahan Najib juga sudah tentu tak memberikan jawapan yang bercanggah kerana pada mulanya Najib kata 'bodohlah saya (Najib), jika ambik duit (RM 2.6 bilion)dan simpan dalam akaun peribadi di negara ini, tetapi kemudiannya Najib kata di terima derma dari timur tengah, kononnya derma itu untuk UMNO, lepas tu berubah menjadi derma peribadi pula bila Najib tak dapat jawab persoalan jika derma itu untuk UMNO, pasal apa masuk akaun Najib dan tak masuk akaun UMNO.

Jika Najib terima derma secara peribadi kononnya dari negara Arab itu, kononnya untuk negara dan UMNO, pasal apa Najib pulangkan balik sebahagian besar wang yang kononnya derma itu?

Apa buktinya Najib pulangkan balik wang itu kepada penderma sedangkan tak ada satu bukti dokumentasi seperti penyata bank atau slip bank penyaluran balik wang itu Najib tak berani tunjuk kepada pihak SPRM yang menyiasat perkara itu?

Duit SRC International yang diakui oleh Peguam Negara bahawa telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib di AmBank sejumlah RM 42 juta, pasal apa Najib tak pulangkan semula kepada SRC International, bukan apa Najib kata dia tak tahu pun duit tu duit SRC International, dah tau tu pulangkan balik la, pasai apa tak pulangkan sampai sekarang ni?

Makin banyak berdrama, makin banyak yang kantoi, tak payah la nak putar belit banyak sangat, nanti dah terbelit diri sendiri sampai tak boleh buka, baru padan muka.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

PI MAMPOS lu KEPALA BUTOH BumiHOMO BersatuJIJIK si PENJILAT JUBOQ BABI PEROGOL/PEMBUNUH/PEROMPAK PENJAJAH PARASIT ZioNazi DAPJUBOQ BABI! - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-mariaGILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

Anonymous said...

PI MAMPOS lu si tedKEPALA BUTOH HOMO('t' huruf kecik)/TERORIS2 HOMO JIJIK PENYAMAQ si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-mariaGILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

CILAKA lu si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Anonymous said...

Sombongnya anak Tun M... Tak apa, ketika Tun M jd PM itu adalah takdir Allah SWT menjadikan INSAN TERPILIH MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA... Anwar jatuh itu takdir Allah jua...maka NAJIB jadi PERDANA MENTERI MALAYSIA juga ditakdir INSAN TERPILIH...Adakah kamu semua nak sangkal takdir ALLAH SWT? Panggil Ustaz Wan Ji sangkalkan takdir Allah itu, jika berani. Jika diizinkan Allah, Malaysia bertukar sistem raja berperlembagaan kepada sistem republik juga takdir... Adakah Ustaz Wan Ji nak sangkal takdir Allah???

Anonymous said...

Dasar si BETINA SUNDAL PELACUR LESBI anak madey amat CELAKA ni! Dahlah MUKA HODOH mcm. BABI SONDOL - nak berlagak mcm. NEGARA ISLAM kami ni puak PENYAMAQ bapa CELAKA madey lu punya si PUK* berNANAH JIJIK lu si BETINA ANJING KURAP OI!

Memang DASYAT betul siapa2 si PENGKHIANAT KITOL Islam/Melayu yg. sanggup JILAT JUBOQ2 berNANAH JIJIK si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI-BerSHIT KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni!

TEROKnya si si DIKTATOR ZioNAZI (Zionis NAZI) PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN JUBOQ BABI ni! TAK dak maruah lansung; hanya sbb nak anak BOTAK SIAL-muka mcm. BABI SONDOL dan PEMALAS tu berANGAN nak jadi PM, JANGAN haraplah si BOTAK SIAL oi! Baiklah lu si madey dan KETURUNAN lu yg. juga PUAKA ni juga MAMPOS semuanya OI!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Jangan komen berdasarkan media sosial. Panglima ATM pergi bukan untuk minta maaf. Malaysia tidak memerlukan hubungan dengan rejim Myanmar yang membunuh wanita, kanak2 dan orang tua.

Anonymous said...

Ossh..saudara FaIz semak...tak sudah sudah lagi ke..kesian...nampak benor tak ada keroje..dapat upah ke..tak pe..lain kali nak tulis karangan panjang2 buat blog sendir ok...nama terbaru.. FAIZ SEMAK

Anonymous said...

AKU PUN BUKAN PEMAKAN DEDAK. SEKUPANG PUN AKU TAK DAPAT. DULU AKU HORMAT MAD(GILA) DEY NI. DULU TAHUN 2013 KALU TAK SILAP...ANAK DIA BOBOI KALAH DALAM PEMILIHAN UMNO...MEROYAN ORANG TUA NI. MASA TU AKU BOLIH TERIMA LAGI. TAPI BILA DIA DAH MULA BERPELOKAN NGAN DAP LAKNAT TU...HILANG SEMUA HORMAT AKU PADANYA. CAKAP TAK SERUPA BIKIN. BERSEKONGKOL DENGAN PEMBUNOH 13MEI SAUDARA AKU.
MAD DEY NI MEMANG GILA. SEMUA CARA DIA GUNAKAN UNTUK JATUHKAN NAJIB. TAPI GAGAL. WAIMA JIKA DAJJAL MUNCUL...MUNGKIN DENGAN DAJJAL PUN MUNGKIN DIA MINTAK TOLONG. SEDANGKAN SEKARANG NI...GEORGE SOROS YANG DIA KUTUK DULU PUN...DIA SANJUNG. MEDIA LUAR YANG DIA BENCI PUN...BOLIH DIBUAT SAHABAT. APA LAGI DAP SEPANJANG 22TAHUN BERKUASA DIA KATA MACAM2. RACIST LA... SEKARANG APA SUDAH JADI? PELOK.
ORANG MUDA MEMANG TAK TAU BETAPA HARAM JADAHNYA DAP NI. MEREKA TAK TAU BERAPA RAMAI MELAYU KENA SEMBELIH MASA TU. SAMPAI SEKARANG SELAGI KUDRAT MASIH ADA...HARAM BAGI AKU MENYOKONG DAP NI.
YANG SEMBANG A BA TA NI...JANGAN SYOK SENDIRI LA. KO TAK TENGOK BAGAIMANA CINA DAP BERMAHARAJA LELA BILA MENANG CIPUT JER SETAKAT KAT KL.
PI MAMPOS LA KORANG. JANGAN INGAT SEMUA ORANG MAKAN DEDAK.

Anonymous said...

Istana tak cukup kerusi, sampai jemputan pengasas Umno Baru pun ditarik balik. Bingainya pentadbiran politik Melayu. Otak dipenuhi Taek Low akibat amalan pemakanan najis rasuah. Kesian bangsa mundur ini

Anonymous said...

Salam..aku ni penyokong BN dan selama beberapa kali PRU mmg pangkah BN. Bila BN kalah dari selangor dan Penang PRU yg lepas aku fikir habis jahanam lah hidup org melayu termasuk aku kat selangor dan penang. Tapi ia sgt mengejutkan aku sbb ramalan aku tidak benar belaka..PRU tahun depan tak tahulah nak pi keluar mengundi ke tak..dah terbiasa mengundi BN selama ni tp hati dah terkilan dgn apa yg berlaku yg terpaksa ditanggung

Othaman Ahmad said...

Najib & kuncu2nya memang pengecut tak berani bersemuka dgn Tun Mahathir. Itulah sebab sebenarnya puak mereka menghasut supaya mereka dapat mengelak atau melarikan diri dari Tun Mahathir. Jelas sekali Najib dan puak2nya hanya berani cakap besar di belakang atau ketiadaan Tun Mahathir.

Selain itu, Najib & puak2nya jealous & khuatir mereka tak dapat perhatian di majlis itu nanti kerana VVIP & Wartawan2 pasti lebih berminat & mengerumuni Tun Mahathir yang lebih menonjol & dihormati ketokohannya.

Othaman Ahmad said...

Alasan tarik balik jemputan sebab tak ada kerusi adalah sama taraf dungunya dgn alasan si AG Pandir Ali konon Najib tak bersalah kerana dia tak tahu menahu entah macam mana duit SRC terkelepet dalam akaun banknya...juga duit 1mdb berbilyon-bilyon tersesat ke akaun banknya konon duit derma dari Arab dogol tanpa resit.

Semua alasan yg tertera di atas itu adalah layak bagai alas-alasan kaki atau alas sepatu menampakkan betapa rendahnya martabat mereka ikut telunjuk & diperbodohkan oleh sang penyamun.

Othaman Ahmad said...

Apakah sejarah buruk akan berulang? Dalam catitan sejarah, Kerajaan Melayu Melaka jatuh tumbang & dijajah oleh bangsa Feringgi apabila pemimpin berwibawa bernama Tun Mutahir dihukum bunuh oleh Sultan Mahmud dek hasutan, pengkhianatan & tamak haloba oleh pembesar2 istana, terutama Raja Mendaliar, Pateh Karma Wijaya & si Kitol.

Melayu mudah lupa.....!!!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates