December 9, 2016

12 Ragam Parti Cap Bunga Raya - Majlis Amanat Presiden & Perasmian Ibu Pejabat Di Kedah



Ini sudah seperti kes gila talak kalau begini caranya. Ibarat kata orang, kalau tak dapat jumpa dengan orangnya, dapat tengok bumbung rumah pun jadilah! Kita masih ingat lagi sewaktu Persidangan Agong UMNO (PAU) baru-baru ini, Mukhriz Mahathir di dalam laman sosial Instagram beliau tidak segan silu menggunakan hastag #PAU2016 dan meraikan perwakilan serta masih tergila-gila hendak menggunakan nama UMNO pada jawatannya. Baca di sini.

Semalam, geng-geng Parti Cap Bunga Raya sibuk pula mengadakan Majlis Amanat Presiden, serupa tapi tak sama dengan majlis yang diadakan di PAU. Kalau jiwa tu sudah sebati dengan UMNO pusing pi pusing mai, ikut UMNO jugak.

Kita tinggalkan dulu Majlis Amanat Presiden. Kita terjah pula upacara perasmian Ibu Pejabat yang dibuat di Kedah. Apa yang mungkin terlepas pandang ialah ketiadaan Ketua Srikandi Pribumi, Ainina 'Hobbit' Saaduddin. Kita tahu Ketua Srikandi Peribumi berasal dari Langkawi, Kedah, selayaknya beliau wajib ada kerana ini negeri beliau. Akan tetapi malangnya beliau tiada.

Malah apa yang lebih menarik ialah Naib Presiden Pribumi, Datuk Hamidah Osman pula hadir. Mungkinkah permusuhan antara keduanya yang digemburkan oleh ahli parti pribumi sendiri adalah benar sehingga mengakibatkan mereka tidak boleh berada dalam satu majlis yang sama?

12 comments:

Anonymous said...

Apsal madey xd dlm gambar...
Kerusi x empuk kerr???

Kalu DAP, dudyk BERSILA pon madey sanggup..

Kihkihkih

Anonymous said...

Aiik gambor madey pun xde...
Masa berkuasa rakyat nak di hamba sahaya...
Gile kuase mcm maharaja...
hilang kuase baru sedor kat Malaysia ade sistem beraja...

Anonymous said...

USA ada 300 juta penghuni dan berpuluh buah parti politik, namun penghuni berkenaan sedar tentang bahayanya 'pecah dan perintah' ke atas dominasi, makanya sokongan hanya diberikan terhadap dua buah parti sahaja (Repulikana dan Demokrat). Lain-lain parti tidak ubah seperti hidup segan, mati tok sey.

ted manoff said...

Wahhh..terbaiikk👍🏻 biarkn caii2 berbayar meroyan tgk BERSATU terus mara..melingkop umno kali nii..sekali ceramah hampir 10ribu hadir..rakyat tk sabar nk tunggu pru14 yg dijangka bln april nii..risau juga kalau pm najib dn kakmah lari keluar negara..

Anonymous said...

Kalu 10k hadir umpama ramainy geng MERAH jerrr..xtrkesan lansung umno..

Kihkihkih

Ted Manoff said...

Penchuri identiti yg tak tau malu.

ted manoff said...

Huh...ceramah umno dibagi 50 sorang pun takde sapa mau hadir..apatahlagi nk dengar pm najib berucap medayu2..🐷🐽

Anonymous said...

Blogger dan Anjing2 UMNO Cap Dedak!!!

ted manoff said...

Apa plk nii..insaflah bro jgn buat tuduhan palsu..ted manaff sesuai dgn bro..🌺🌸

Anonymous said...

kalau parti perompak.....berbuih air liur......sampai meleleh....cakap macam nak perang.....tapi bila takut berdepan....takde telo.

Anonymous said...

Suka hatilah nak cakap apa pun..dengar guruh di langit air di tempayan kau cepat cepat.curahkan yer...ok..tak pe kita tunggu jer PRU14 nanti...cakap pung pang pung pang pun tak guna kalau hanya fitnah fitnah fitnah...maklumlah pembangkang dan fitnah tidak boleh dipisahkan umpama laut dgn pantai...tunggulah.kau azab Allah...

Anonymous said...

Aikk xd telor plak dtuduhny umno..

GENG MERAH yg 3k org berarak tu BERSIH diam xbertelor nk mnjentik...

Huahuahua

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates