December 4, 2016

43 Lim Kit Siang Tukar Fikiran, Jemput Juga Tun Dr Mahahir Akhirnya

Ini baru betul. Sesuai dengan pepatah English, 'birds of a feathers flock together'. DAP sebelum ini berkeras untuk tidak menjemput Pengerusi Parti Cap Bunga Raya, Tun Dr Mahathir hadir ke Persidangan Parti DAP 2016, hari ini terpaksa mengalah.

Pagi ini Tun Dr Mahathir kelihatan gagah di pentas utama bersebelahan dengan Penasihat DAP seumur hidup, Lim Kit Siang. Bersyukurlah, air yang dicincang tak akan putus. Harapnya tidak ada perwakilan DAP yang akan memanggil Tun Dr Mahathir sebagai Bapa Ayam atau Pelacur hari ini.

Untuk rekod, DAP masih lagi tidak berganjak dengan polisi MalaysianMalaysia mereka dan Perdana Menteri pilihan mereka masih lagi Anwar Ibrahim.


Untuk tatapan pembaca budiman, mana anda lebih suka lihat? Gambar Tun Dr Mahathir berkepit dengan Lim Kit Siang sewaktu Persidangan Parti DAP pagi ini atau gambar DS Mohd Najib Tun Razak dan DS Haji Hadi Awang di Solidariti Rohingya juga pagi ini?


43 comments:

Anonymous said...

DEBATLAH DENGAN MAHATHIR, NAJIB CAKAP SEORANG DIRI MEMANG SERONOK!

oleh Izmil Amri

Letih kita mendengar ucapan-ucapan di Perhimpunan Agung UMNO tahun ini. Letih, menyampah, rasa nak muntah; semua ada. Festival tahunan ini memang pun itu tujuan dia, untuk bercakap merepek tentang UMNO secara ad nauseam – sampai rasa nak muntah.

Sejak hari pertama persidangan bermula, kita melihat bagaimana media arus perdana menghurung PWTC dan memuntahkan berita-berita tentang ucapan pembesar-pembesar parti Melayu itu. Keesokan harinya akhbar-akhbar milik UMNO memaparkan di muka depannya betapa gah dan hebatnya semangat yang ditiup antara empat dinding ibu pejabat UMNO.

Kemuncaknya esok, apabila Presiden United Malays National Organisation, atau lebih dikenali ramai sebagai suami kepada Datin Seri Rosmah Mansor, akan sekali lagi naik ke pentas untuk menyampaikan ucapan penggulungan dan memalu gong pelaung, menandakan bermulanya strategi UMNO menuju pilihan raya umum ke-14.

Tetapi kita janganlah terlalu berasa teruja dengan ucapan-ucapan UMNO ini. Bercakap seorang diri tanpa ada ruang yang terbuka untuk dicabar dan berdebat memang seronok. Langit pun boleh runtuh kalau ikut hati bercakap sendirian begitu. Tambah pula dengan tepukan gemuruh perwakilan yang kenyang dijamu […….]

Barang diingat. Datuk Seri Najib Razak adalah seorang yang akan melarikan diri daripada berdebat. Dia tidak berani. Bukan sekali dua kita telah menyaksikan ‘Malaysian Official 1’ ini melarikan diri dari gelanggang. Sudah baaaaaaaaanyak kali.

Terbaru pastinya kita masih ingat bagaimana beliau menghilangkan diri apabila Tun Dr Mahathir datang ke PWTC untuk bersoal jawab dengannya.

Najib Razak memang seronok bercakap seorang diri. Cuba kalau kita letak Mahathir di depan dia. Tak cukup tanah dia melarikan diri.

Melayu hilang kuasa

Dalam setahun, UMNO akan mengulang ayat ini beberapa kali. Tak perlu tunggu bersidang pun UMNO akan tetap bermain sentimen perkauman, kerana UMNO memang parti perkauman. Tanpa modal perkauman, apa lagi lah UMNO ada? Barangkali modal agama, setelah di-hijack modal politik angin syurga itu daripada PAS.

Sebenarnya kita semua sedia tahu, kalau UMNO melingkup, UMNO lah yang hilang kuasa.

UMNO berkuasa pun Melayu merana. Lihat sahaja bagaimana kita sehari-hari dicukai dan dipaksa bayar tol, selain harga barang keperluan yang naik tak turun-turun. Ini siapa punya kerja? Kalau bukan UMNO, siapa? DAP kah yang luluskan GST?

Sasterawan Negara, Pak A. Samad Said  telah berkali-kali mengingatkan:

“Kata-kata bahawa orang Melayu dan Islam kini sedang terancam sukar masuk otak saya…

“Sejak merdeka, Perdana Menteri semuanya Melayu, Timbalan PM semuanya Melayu, Menteri Dalam Negeri semuanya Melayu, malah Menteri Besar kebanyakannya Melayu.

“Ini tidak termasuk Raja-raja Melayu, tentera dan polis yang majoritinya orang Melayu.”

Otak yang boleh menerima dakwaan Melayu hilang kuasa jika UMNO melingkup adalah otak yang sarat disumbat dedak dan pembohongan sehingga tidak lagi mampu mempersoal, telan sahaja mentah-mentah. Kalau otak seluruh rakyat Malaysia demikian bengap, memang boleh lah UMNO kekal berkuasa sampai kiamat.

Sebab itu pentingnya perdebatan. Politik ialah seni memujuk keyakinan, dan ia tidak boleh sekadar ditelan seperti ular sawa menelan buaya. Akhirnya buaya koyak perut ular dan berlepas lari. Bodoh betul ular sawa itu.

Maka sekarang begini. Najib Razak dan konco-konconya boleh terus merepek sampai hari Sabtu. Tak apa, kita dengar habis-habis apa tawarannya untuk rakyat negara ini semuanya, bukan yang Melayu sahaja.

Hari Ahad, Parti Tindakan Demokratik pula bakal bersidang di Shah Alam. Kita tengok apa pula jawapan DAP terhadap tuduhan-tuduhan sehala dan syok sendiri oleh UMNO selama seminggu ini.

Kemudian rakyat boleh buat keputusan. Mahu memilih terus merana di bawah pemerintahan kleptokrat, atau memilih untuk membuka lembaran baru bersama para demokrat. - sumber

Anonymous said...

Tun M nak tangkap perompak..LKS nak tangkap perompak...najib ketakutan

Anonymous said...

Hahahahahaha...cts mmg terbaik..
Jangkaan cts Dap akan jemput madey saat2 akhir mmg tepat...drama dap dikantoi kan cts...hehehe...terbaik..
Kokkokkok terasa kok

Anonymous said...

Tulis ppanjang org tk baca. Baca baris atas je trus scrol down. Cian.
Jealous la tu tengok umno hebat.
Fr yr infor, org tk baca dh ppanjang ni heih. Cemuih tengok org fuckatoon ni. Tk hbis jealous.

Anonymous said...

LKS memang jemput TMM tapi coverline untuk cari simpati ahli DAP (baca termasuk ahli MCA GERAKAN dll)

Anonymous said...

Big terms la sgt..muak n mual. Bajet baguih. Pi tulih kt puak hang nyer group, baru dieorg baca hg nyer rhetoric. Benda sama jer berjela kut mne pon. Typical like rba.

Cik Minah said...

CINA KAWAN KITA! - Ketua Wanita Umno Pasir Salak

KUALA LUMPUR: Seorang Perwakilan Umno hari ini menggesa orang Melayu meningkatkan kemahiran mereka untuk kerjasama yang lebih rapat dengan China.

Ketua Wanita Umno Pasir Salak Dr Wan Norashikin Wan Noordin berkata salah satu kemahiran itu ialah mempelajari bahasa Cina yang mungkin sukar tetapi sangat memberi manfaat.

“Seperti batu jed yang tidak berguna jika tidak digilap, seseorang itu berguna hanya jika dia berilmu.

“China adalah masa depan jadi kita kena dekatkan diri dengan China. Perlu belajar bahasa Cina, (ia) sukar tetapi ini demi ilmu dan masa depan,” katanya ketika membahaskan usul berkenaan agama dan pendidikan dalam Perhimpunan Agung Umno 2016 hari ini.

Katanya, hubungan baik dengan negara itu akan memberikan peluang kepada rakyat menunjukkan kebolehan dan produk mereka memandangkan China kini menjadi salah satu pasaran dagang terbesar di dunia.

“Misalnya pelabur China perlukan jurutera dalam bidang tertentu, tentunya mereka akan ambil anak tempatan yang boleh bertutur dalam bahasa Mandarin.

“Kita selalu lihat iklan pekerjaan yang tertulis ‘hanya untuk yang boleh berbahasa Mandarin. Jika betul majikan mencari pekerja seumpama itu, marilah kita sahut cabaran dan ramaikan anak Melayu yang boleh berbahasa Mandarin,” katanya.

Wan Norashikin juga menggesa Kementerian Pendidikan dan Kementerian Pengajian Tinggi untuk menghasilkan lebih ramai pelajar yang mampu “berfikir di luar kotak” untuk menyahut cabaran globalisasi.

Beliau berkata walaupun ada ramai graduan hari ini, kebanyakan masih gagal mendapatkan pekerjaan.

“Maka Umno Perak sarankan kementerian pantau universiti agar kursus sentiasa relevan dengan keadaan semasa serta tambah kolej vokasional. Malah setiap kawasan Parlimen kena ada kolej vokasional,” katanya lapor FMT

Azman Ali said...

Sudah jelas dan terang siapa sebenarnya petualang.. sedih melihat dipenghujung hayat segala kemunafikan TUN M terserlah.. balik lah kepangkal jalan Tun.

Cik Minah said...

CINA KAWAN KITAlah, EN. Azman Ali.
Bahkan Ketua Wanita UMNO Pasir Salah mintak
orang Melayu belajar bahasa Cina supaya mudah
berkawan dengan Cina.
Awak pulak mintak Tun Mahdir balik ke pangkal jalan.
Tun cuma ikut nasihat Najib, berbaik dengan CINA.
Lagipun, Tun cuma hadir majlis perhimpunan DAP.
Dia bukan pinjam duit rm55 BILIYON dari DAP.
Kita tk perlu terhutang budi pada DAP.
Menari di tanah sama rata

Anonymous said...

Hehehehe...uihh takooottt nye dgn monteri kdn mr LKS n mr Mamakdey...hehehe....tak habih2 berangan bawak ke mampoih la...kokkokkok

Anonymous said...

atok madey tu rakan komponen dalam fuckatan haprak ke???

Bukan ape... aritu aku dengar dari mulut pemimpin dapig sendiri siap cakap parti selain komponen fuckatan haprak tak dijemput datang... ke sebab ular dan bapa ayam punye aura terpaksa juga mereka jemput.

Tu la, sembang punye kencang... last2 sembang macam ted kentut 1 jota jugak.... macam SIAL bak kata khalid bulu hidung....

Anonymous said...

ko menari dari bintulu sabah ke tu cik minah ngok ngek???

Anonymous said...

Allah dah pesan...segala kemungkaran kezaliman kefiraunan kepenyamunan kehipokritan..
dipengakhiran akan terserlah dan diperlihat...jgn risau sangat la...hahaha

Anonymous said...

Najib sertai Himpunan Solidariti Ummah Rohingya

KUALA LUMPUR 4 Dis. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tiba di Stadium Titiwangsa bagi menyertai Himpunan Solidariti Ummah Rohingya.

Stadium Titiwangsa kini dipenuhi kira-kira 15,000 hadirin termasuk etnik Rohingya bagi menyatakan soladariti umat Islam menentang kekejaman kerajaan Myanmar kepada etnik Rohingya.

Rohingya

Selepas ketibaan Perdana Menteri majlis dimulakan dengan bacaan doa Qunut Nazilah daripada Mufti Wilayah Persekutuan (WP), Datuk Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri.

Ketika doa itu dibacakan hadirin termasuk etnik Rohingya kelihatan mengalirkan air mata menghayati doa tersebut.

Yang turut hadir Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Anonymous said...

Hahaha..tu baru betul2 pemimpin SIAL...khalid gereja mintak komen sket...hehehe

Anonymous said...

Adoiiiii..mencucuk2 ulu ati LKS n Mamakdey....hehehe

Anonymous said...

mana tak jemput... madey dah tunjukkan sodaliriti yang sama dengan dapig dan penganutnya... tu ha, sama-sama sokong candle virgil. Masa muda tau benda tu haram, dah nyanyuk ni semua dibantainya dan kata halal....

Anonymous said...

perompak kat penang dapat rumah banglo terlajak murah tak pulak mereka nak tangkap... hehe, biasa la PAKATAN HIPOKRIT la katakan...

Anonymous said...

ted propa prooot pulak tercucuk lubang bontot bila tengok najib dan hadi satu hati sokong rohingnya... adooiii dooii doiii doii......

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Dr Mahathir tidak dijemput ke Persidangan Kebangsaan DAP

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad tidak dipelawa ke Persidangan Kebangsaan DAP minggu depan kerana Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bukan parti komponen Pakatan Harapan, kata setiausaha organisasinya, Anthony Loke Siew Fook.

“PPBM belum membentuk pakatan rasmi dengan Harapan. Ia adalah tradisi kami hanya mempelawa parti komponen pakatan kami ke persidangan kebangsaan.”

Persidangan kebangsaan DAP dijadualkan berlangsung di Pusat Konvensyen Ideal di Shah Alam pada 4 Disember ini.

Loke berkata, antara pemimpin Pakatan Harapan yang dijemput ialah Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan timbalannya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali; Presiden Amanah, Mohamad Sabu serta timbalannya, Salahuddin Ayub.

Anonymous said...

Dulu mamak madey ni idola aku.. Sekarang rasa mcm nak ludah je kahak kt muka dia...haaakktuuiihh..sial punya org tua.. Perkataan sial tu aku pinjam dr khalid gereja.. Jgn marah naaa...

Anonymous said...

Ni parti anak beranak Lim dinasour dan Jopseph Pinochio Lim.. suara selain dari dua anak beranak tu harap abaikan sahaja... tiada guna pun, umpama nyamuk hilang belalai je..

Anonymous said...

kok kok kok kok kok kok... suara nyamuk look see fuck (lock siew fook) siapa la yang nak dengar..

Anonymous said...

Ted propa satu hati dgn spenuh jiwa raga sokong RUU BABI..
Dia bkn tau psl rohingnya ni.. Tp kalau tanya pasal babi kompom dari A smpai Z dia dh khatam..kikiki

Anonymous said...

siapa sebelah nenek jijah dalam gambar ke-5 tu???

Cukup padan dua sejoli tu... sama pendek, sama putih, sama tua pulak tu..... abg non tengok pasti hilang nafsu nak ngentot...

Anonymous said...

kok kok kok kok kok... bukan setakat dah khatam malah tu la makanan kegemaran dia...

Anonymous said...

Mari kita kudakan ma-ha-thir -DAP

https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

Anonymous said...

Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Gerakkan keretaku
Kawanku telah menunggu
Ayuh lari … uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…

Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kudak tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang... uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang
Ah … ha …

https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

Anonymous said...

Alhamdulillah.

ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!

Anonymous said...

Kesian kan kat atok Mahadey ni...dulu orang sebelah dia tulah yang paling dia benci...memang sepatutnya kan..tapi sejak umur Maghrib ni...dan kerana BOBOI...sanggup atok ni berdakap bersalam...betul kesian..sepatutnya umur MAGHRIB ni berdakap bersalam dengan Tuan Guru ke..ustaz ke..mufti ke..para ilmuwan ke...yang mendatangkan keinsafan kan..ni tak..anak cucu atok ni pimana...pi mana semuanya...makan.angin.. Bershopping..keluar negara...semuanya lupa ke nasihat menasihati dan ingat memgingati tu satu kewajipan...khas utk family atok Mahadey.. Masuk kubur kita tak bawa harta.. Tak bawa pangkat...

Anonymous said...

Dri muda sampai ke tua hobi memperdajjalkan orang...dh tua bersama dajjal kafir harbi...he3

Anonymous said...

PROOOTTT... PROOOOTTT..

Tun M: Saya Tak Akan Kerjasama Dengan Pembangkang

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad tidak akan bekerjasama dengan pembangkang walaupun beliau melancarkan serangan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, sejak kebelakangan ini.

"Tidak, saya tak bekerjasama dengan sesiapa untuk menjatuhkan Najib, pastinya bukan pembangkang.

"Masalahnya adalah di dalam Umno sendiri," kata bekas perdana menteri itu kepada pemberita di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, Ahad.

Dr Mahathir bagaimanapun berkata, Najib perlu memahami sentimen rakyat dan adalah lebih baik bagi beliau untuk meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri.

"Kita harus ingat keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13. Prestasi Najib adalah lebih buruk berbanding Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi)," katanya.

Tambahnya, Najib tidak mendapat sokongan walaupun sejumlah rakyat menyatakan sokongan mereka.

"Percayalah saya, beliau tidak mendapat sokongan yang beliau perlukan," kata Dr Mahathir.

Pada Sabtu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, beliau sedia mengetepikan masalah lalu dan bekerjasama dengan Dr Mahathir sekiranya itu yang diperlukan untuk menyelamatkan negara.

Anonymous said...

SHAH ALAM, 2 Mei — Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan Penasihat DAP Lim Kit Siang sebagai seorang pelampau perkauman yang mahu menghasut orang Cina agar membenci Melayu dalam usaha untuk memenangi undi bagi Barisan Nasional (BN) menjelang pilihan raya 5 Mei.

Berucap dihadapan hampir 3,000 orang yang majoritinya Melayu, bekas perdana menteri itu mendakwa Lim dan DAP “menghasut” orang-orang Cina dalam kempen pilihan raya mereka dengan mengatakan mereka adalah mangsa diskriminasi kerajaan Melayu.

“Tuan-tuan dan puan-puan, malam ini pun saya nak sebut dengan suara yang selantang mungkin. Bahawa Kit Siang adalah seorang rasis, Kit Siang adalah seorang rasis, Kit Siang adalah seorang pelampau perkauman,” kata bekas perdana menteri itu disambut oleh hadirin yang menjeritkan “betul”.

“Sepatutnya dia jawablah kenapa dia bukan pelampau. Sebaliknya dia suruh kawan dia Karpal Singh bagi surat kepada saya, minta saya tarik balik dakwaan bahawa Kit Siang adalah rasis,” tambah beliau lagi.

Baru-baru ini, pengerusi DAP kebangsaan itu meminta Dr Mahathir memohon maaf dan menarik balik kenyataan beliau yang didakwanya bersifat memfitnah terhadap Lim Kit Siang, yang bertanding bagi kerusi Parlimen Gelang Patah.



Menurut Dr Mahathir, beliau mengatakan penasihat DAP itu seorang yang rasis kerana hanya mahu bertanding di kerusi yang mempunyai majoriti pengundi Cina.

“Disana dia akan hasut orang-orang Cina supaya benci kepada orang Melayu. Bencilah orang Melayu dan undilah saya,” kata beliau merujuk kepada penasihat DAP itu.

Masyarakat Cina adalah populasi terbesar di Gelang Patah membentuk 52 peratus diikuti oleh Melayu dan India masing-masing 34 peratus dan 12 peratus.

Lim akan berhadapan dengan menteri besar sementara yang sudah empat penggal berkhidmat Datuk Abdul Ghani Othman untuk merebut kerusi itu.

Dr Mahathir mendakwa masyarakat Cina telah menikmati kebebasan politik dan ekonomi di bawah BN dan menafikan terdapatnya diskriminasi.

“Sejak Merdeka, orang-orang Cina mendapat banyak nikmat. Bukan orang-orang Melayu sahaja yang dapat, Cina jugak dapat nikmat.

“Di zaman British tak dapat apa. Kita tidak pernah dengar dulu YTL umpamanya, Sunway dan bermacam-macam lagi. Mereka adalah gergasi,” kata Dr Mahathir menggambarkan kejayaan tokoh-tokoh perniagaan Cina di Malaysia.

Walaupun sudah berusia 87 tahun dan telah lama meninggalkan tidak memegang jawatan kerajaan, bekas presiden Umno itu masih lagi disambut seperti “bintang” oleh hadirin majoritinya berbaju biru BN yang bangun dan bersorak serta berebut-rebut untuk bersalam dengannya sebelum itu ketika beliau sampai ke lokasi ceramah.

Dr Mahathir turut mengingatkan orang ramai agar bersyukur dengan keamanan dan kemakmuran Malaysia yang selama ini berjaya dipertahankan kerana kejayaan konsep perkongsian kuasa BN.

“Kerana negara kita ini aman, maka kita dapat bangunkan seluruh negara kita. Wujudkan peluang pekerjaan kepada semua rakyat kita. Bahkan peluang pekerjaan terlalu banyak sehingga tidak ada orang Malaysia untuk isi semua peluang-peluang ini,” katanya.

Anonymous said...

Kesian dia tulis komen pnjg2..abuk pun tada

Anonymous said...

dah tua pun bongok jugak. Allah dah bagi contoh. yahudi yang ciput bolih menguasai amerika yang gagah.
baru barua dajjal jer...habis mantan pm dan macai terpesona dan terpana. ternampak cahaya kelam dihujung terowong...kafir barua dajjal juga yang diikut. itulah kuasa dajjal. dah nak kekubor pun masih lahap kuasa dan harta dunia.
tak heran dah ketika ini. semua perkara jadi tunggang terbalik. dulu madey cakap lain. sekarang cakap lain. dunia dah nak kiamat. negara yahudi israel dah terbakar. syiria dah berperang. padang pasir arab saudi dah diseliputi salji. dah tak lama dah....lindungi diri kita dan keluarga dari fitnah dajjal....

Anonymous said...

ITULAH....SEPATUTNYA DAH TUA DIPENGHUJUNG NYAWA....KITA DUDUK DIATAS SEJADAH MUHASABAH DIRI. CEK MANA SALAH SILAP SEWAKTU BERKUASA DULU. INI TIDAK.... MAKIN LIGAT. MACAM HIDUP NAK MENONGKAT LANGIT PULAK.

Anonymous said...

kira ok le tu..tokong taik menjemput mahataik...taik sama taik berpisah tiada..kih3

Anonymous said...

Bapak perompak yang pernah d laungkan oleh DAP satu ketika dahulu dah jadi kawan pada DAP.

Anonymous said...

Baik ngn cina..tak salah dan tak berdosa pun..tapi cina yang bagaimana....cina kurang ajsr atau cina yang tahu bawa diri...

NordinabilaH said...

Tahniah Tun sebenarnya rakyat masih menghormat Tun ini dpt dibuktikan dgn DAP menjemput hadir dlm mesy mereka walaupun org cina LKS dan LGE masih menghormati Tun bukan macam umno kutut Tun ini langsung tak hormat mamtan Pm agak nya mereka ini tidak diajar adab tidak berakhlak dan terdiri dai manusia kurang ajar

Anonymous said...

nak jemput buat apa tu nordinabolehblah?? Madey tu orang umno ke??

Kenapa dapig tak pernah jemput madey ke persidangan dapig masa dia berkuasa dulu...tahun lepas pun tak dijemput. Kenapa nordinabolehblah??? Boleh terangkan sikit... tu pun kalau ko tu bukan babi la... kalau spesis babi tak jawab soalan aku ni pun takpe, aku boleh faham...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

spesis sondol sana sini, memang sah la si BABI..

Anonymous said...


KalU dah hormat kpd Tun, apapasal pamggil dia ular @ bapa ayam


 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates