December 13, 2016

13 Kenapa Hanya Kerjasama, Kenapa Parti Cap Bunga Raya Tidak Menyertai Pakatan Harapan?

Agak pelik apabila keputusan mesyuarat hari ini yang diadakan di antara Pakatan Harapan dan Parti Cap Bunga Raya hanya memeterai kerjasama. Kenapakah Parti Cap Bunga Raya tidak menyertai gabungan Pakatan Harapan? Parti ini tidak yakinkah gabungan ini akan pergi jauh atau Pakatan Harapan sendiri tidak yakin dengan parti Mantan Perdana Menteri 22 tahun?

Ketika ditanya mengapa Parti Cap Bunga Raya tidak terus menyertai Pakatan Harapan sebagai salah sebuah parti di bawah gabungan pembangkang, jelas Dr Wan Azizah, perjanjian itu adalah langkah permulaan. Kata Dr Wan Azizah dalam sidang media,
"Ini adalah permulaan untuk kita bekerjasama. Kami telah mula bekerjasama dan gabungan itu hanya satu 'formaliti'. Buat masa ini, inilah perjanjian yang persetujui iaitu kerjasama. Ini adalah satu perjanjian bahawa kita akan bekerjasama, jadi kita kena pastikan menang pilihan raya dahulu."
Mereka hanya kerjasama untuk menang pilihan raya sahaja. Bagaimana sekiranya kalah? Kalau menang pula bagaimana?

13 comments:

Anonymous said...

Najib kini tak berani bersemuka Dr M, dakwa Kadir Jasin


Bekas ketua pengarang Kumpulan NST, Datuk Abdul Kadir Jasin yang baru-baru ini dilantik sebagai anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Bumiputera Bersatu Malaysia (BERSATU) hari ini sekali lagi menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Kali ini, dengan memetik tulisan bekas ketua pengarang Kumpulan Utusan, Tan Sri Zainuddin Maidin yang popular dengan panggilan Zam, Kadir berkata, Najib kini tidak lagi berani untuk bersemuka dengan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad lagi.

"Najib bukan sahaja takut berbahas dengan Dr Mahathir seperti dibuktikan oleh pembatalan kehadirannya di forum “Nothing2Hide” 4 Jun tahun lalu, malah bersemuka atau berada dalam majlis yang sama pun dia tidak berani lagi.

"Jadi apabila baru-baru ini Zam menulis mengenai soal siapa yang akan “kesipuan” (embarass) kalau Dr Mahathir dibenarkan menghadiri istiadat melafaz dan menandatangani surat sumpah jawatan oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong baru dan timbalan baginda di Istana Negara pada 13 Disember ini, pengertiannya amat dalam.

"Antara lain Zam menulis dalam blognya: “Kita dapat menjangkakan apa yang akan berlaku sekiranya Tun hadir di upacara itu iaitu pastinya tetamu kehormat yang berperadaban akan menumpu kepada Tun untuk berjabat tangan atau mencium tangannya sebelum atau selepas upacara.

“Ini akan meletakkan pemimpin Barisan Nasional terutama Perdana Menteri dan Menteri-Menteri berada dalam keadaan serba salah atau kesipuan," kata Kadir dalam catatan terbaru dalam blognya.

Kadir berkata demikian sebagai merujuk kepada surat pembatalan undangan ke atas Mahathir dan isteri ke istiadat menandatangani sumpah jawatan Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara, Kuala Lumpur pada esok hari.

Pada masa yang sama, Kadir turut menyentuh mengenai kelemahan media propaganda Barisan Nasional (BN) hari ini ekoran kejatuhan berterusan jumlah pengedaran akhbar dan penontonan stesen TV arus perdana.

"Jentera dan saluran propaganda Umno, BN dan kerajaan menjadi semakin lemah dan tidak berwibawa akibat kejatuhan berterusan pengedaran akhbar dan penontonan stesen TV arus perdana.

"Masalah perniagaan dan kongkongan profesionalisme menyebabkan ramai wartawan kanan yang berwibawa meninggalkan media arus perdana. Sebahagian mereka menyertai media atas talian dan media sosial.

"Yang masih tinggal dalam MAP (media arus perdana) milik parti-parti BN adalah mereka yang makan gaji untuk menjaga anak, bini dan suami," ujar Kadir lagi.

Anonymous said...

Sultan Muhammad V
WOW! Pramugari MAS Bertudung Bawa Rombongan YDPA, Mahu MP Perjuangkan Hak Bertudung - Mohon MPs PAS Jgn Senyap Je Di Parlimen!
15:37:00 Posted by Ameno World

Menurut kenyataan Ahli Parlimen Bachok yang dipetik menerusi laman FB rasminya, kehadiran ahli kerabat YDPA yang baru ke Istana Negara menggunakan pesawat MAS yang disewa khas. Dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur. Hari ini ialah hari pertabalan Sultan Kelantan sebagai YDPA yang baru secara rasminya.
Apa yang uniknya dengan penerbangan tersebut ialah, pramugari-pramugari MAS yang bertugas semuanya memakai pakaian menutup aurat dengan lengkap bertudung.


Turut dimaklumkan sama ialah pramugari-pramugari tersebut meminta agar Ahli Parlimen akan tetap konsisten berjuang dalam isu hak pramugari MAS dalam soal tudung dan hidangan arak atas pesawat.
"Pramugari MAS berharap agar mereka dibenarkan memakai tudung ketika bertugas dan tidak lagi diarahkan untuk menghidangkan arak kepada pelanggan".


Apa yang menarik perhatian netizens ialah, ini adalah penerbangan khas yang pertama kali melibatkan kerabat diraja yang mana pramugarinya memakai tudung untuk melayan rombongan YDPA ke Istana Negara bagi acara Melafaz Sumpah Jawatan.
Netizens kemudiannya memuji tindakan tersebut dan menyifatkan ia sebagai permulaan yang baik bagi Yang Dipertuan Agong yang baru.

Anonymous said...

Zmn dia tiada media sosial. Kalau ada dah lama umno tepelingkup. Zmn moden yg serba terbuka inipun Najib masih boleh survive.

Anonymous said...

Apa kejadah najib nak bersemuka dng maha mega batu api meddey kutty.... akku rasa mah mega yg takut bersemuka dng najib sbb terlampau banyak kahak hijau yg maha mega batuapi meddey dah jilat.. kaut balik.... puiiiii

Anonymous said...

Cap bunga raya takut kena telan dg Dap.


Ted Manoff said...

Betul..Najib pasti terkenching sebanyak 5 lori tangki takut Madey si Hindu Tua tu

Ted Manoff said...

Chop Bunga ada plan B. Ingin bergabung dengan Pas.

Anonymous said...

nak jumpa buat apa? sedangkan mad dey sendiri pun dah lupa segala kata2 sendiri sewaktu 22tahun memerintah. dia sendiri pun tak tahu mana satu percakapanya yang betul atau salah. dulu lain sekarang lain. nanti dikata nyanyuk..ramai macai marah.
alahaiii....kadiaq jasin....dedak mad dey bagi dulu tu....dah habis ke?

Anonymous said...

Mana tak buat kerjasama je. Kat selangor, kelantan dan terengganu.. parti bunga nak buat kerjasama dengan PAS jugak. Jadi kalau namanya kerjasama bukan gabungan, rakan kerjasama dalam fuckatan haprak tu tak boleh bising. Kepala madey punye atur, kiri makan kanan pun dia nak makan.... last-last nanti terbelit sendiri. Yang bodoh tetap di rakyat yang pangkah mereka nanti. Kononnya nak selamatkan malaysia la sangat...

Anonymous said...

Dh nk jumpa dh dlm nothing2hide.
Tp isis nk bunuh najis plk.
Terpaksa najis berat hati lari lintang pukang.
He.he.he.

Anonymous said...

Fuh ganas cacai najis.
Terbukti dgn keberanian menumbuk org tua.
Baca tulisan penuh inspirasi dan fakta.
He.he.he

Ini yg buat sokongan ke najis bertambah kuat.
He.he.he.

Anonymous said...

Yang bodoh PAS..kalau tak faham lagi...mereka semua tu.sebenarnya masih mengharap kan PAS..so kalau mereka boleh bekerjsama...so Umno dan Bn pun boleh bekerjasama ngn PAS....

Anonymous said...


Untuk apa Najib nak bersemuka dg org yg telah di buktikan berbohong.

Yang paling lucu apabila Mahathir berkata "anak saya bukan millionaire" dah sah 1000% pembohong.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates