December 15, 2016

38 Hadiah Untuk Rakyat - Tambang Percuma Sebulan Untuk MRT


Tambang percuma selama sebulan perkhidmatan Transit Aliran Massa Laluan Sungai Buloh - Kajang (MRT SBK) dapat dinikmati Rakyat sempena pelancaran sulung laluan itu bermula esok pagi. Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak berkata, perkhidmatan pengangkutan tren percuma yang dikendalikan oleh RapidRail Sdn Bhd itu dapat dinikmati pengguna bermula esok selama sebulan sehingga 17 Januari depan.

Perdana Menteri melancarkan Fasa Pertama MRT laluan Sungai Buloh - Kajang di stesen MRT Kwasa Damansara. Perdana Menteri turut mengumumkan tambang dan perkhidmatan bas perantara percuma bermula esok sehingga 16/01/2017 bagi Fasa Pertama MRT. Perkhidmatan bagi fasa pertama akan bermula pada pukul 6.00 pagi esok, membabitkan 12 stesen di antara Sungai Buloh dan Semantan dan meliputi laluan sepanjang 21 kilometer.

Katanya, pembukaan laluan Fasa 1 MRT SBK bermula daripada Sungai Buloh hingga ke Semantan yang turut melalui 10 stesen lain sekitar Damansara yang menghala ke pusat bandar. Beliau berkata demikian dalam Majlis Pelancaran Operasi Fasa Pertama MRT SBK di Stesen MRT Kwasa Damansara.

Fasa ini melibatkan 12 stesen iaitu Sungai Buloh, Kampung Selamat, Kwasa Damansara, Kwasa Sentral, Kota Damansara, Surian, Mutiara Damansara, Bandar Utama, Taman Tun Dr Ismail, Phileo Damansara, Pusat Bandar Damansara dan Semantan. Fasa ini juga menelan belanja RM25 bilion. Bankrap sangatlah Malaysia seperti dakwaan ProTun dan minions pembangkang.

Kejayaan ini amat manis dan ianya lanjutan daripada initiaif Perdana Menteri mengarahkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) untuk membangunkan Rancangan Induk Pengangkutan Awam Darat Negara bagi menetapkan wawasan dan hala tuju pengangkutan awam darat di Malaysia. Rancangan Induk Pengangkutan Awam Darat Negara tersebut telah ditandatangani dan diluluskan oleh Parlimen pada 16 Oktober 2013.

Wawasan Rancangan Induk ini adalah bagi memastikan bahawa sistem pengangkutan awam darat adalah selamat, boleh diharap, responsif, mudah diakses, terancang, bersepadu, berpatutan dan lestari untuk meningkatkan pertumbuhan sosio-ekonomi dan kualiti hidup.



38 comments:

Anonymous said...

Nanti ada la bangkai fuckatan kata, najib bina mrt guna duit gst, tu sebab boleh bina walaupun negara dah bangkrap.....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Panas telinga..sakitnya mata.. Para pembangkang... Lagi..tergolek kalau yang gunakan khidmat MRt ni nanti beratus ribu...terimakasih Pm...hai kan pembangkang cakap kerajn Bn nak bangkrap.. Ni mampu lagi nak beri perkhidmatan percuma Mrt sebulan..

Anonymous said...

RM2b dijimatkan dalam projek MRT - PM

KUALA LUMPUR: Kira-kira RM2 bilion dapat dijimatkan daripada kos sasaran awal projek Transit Aliran Massa (MRT), kata Datuk Seri Najib Razak. Perdana Menteri berkata, projek berkenaan dapat dilaksanakan dengan kos kira-kira RM21 bilion berbanding kos sasaran RM23 bilion pada peringkat awalnya. "Namun pada hari ini, di mana semua kontrak sudah dianugerahkan dan kerja-kerja sudahpun hampir siap bagi keseluruhan laluan, kos pembinaan sebenar bagi projek ini adalah lebih kurang RM21 bilion.

"Projek MRT ini ialah lebih rendah daripada bajet dan mengikut masa ditetapkan," katanya ketika berucap merasmikan fasa pertama MRT Sungai Buloh-Kajang (SBK) di stesen Kwasa Damansara dekat sini, hari ini.

Pada majlis pelancaran yang bersejarah itu, Perdana Menteri turut mengumumkan perkhidmatan MRT dan bas perantara percuma selama sebulan mulai esok hingga 16 Januari 2017 sebagai hadiah kepada rakyat bersempena sambutan Tahun Baharu. "Ini bagi memberi peluang kepada rakyat untuk mencuba kemudahan pengangkutan awam yang baharu, moden dan efisien ini," katanya

Anonymous said...

Apele sangat MRT tu dibandingkan ape atok madey buat,semuanye mega belaka.
kecoh salahkan kroni2 dia yg untung.
biaorle rakyat dijadikan hamba tebusan sampai anak cucu,cicit membayor kepada kroni2 dia...he3

keris berayon said...

FuuuCcccKk rizal...kihkih

DEWAN NEGARA: 140 kontrak BERNILAI RM38 BILION dianugerahkan kepada kontraktor China sejak 2010


Sebanyak 140 kontrak dengan nilai keseluruhan RM38 bilion, dianugerahkan kepada kontraktor dari China sejak 2010 hingga Oktober lepas, Dewan Negara diberitahu hari ini.
Timbalan Menteri Kerja Raya Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata daripada jumlah itu hanya tiga kontrak sahaja melibatkan kontrak kerajaan, bernilai RM885 juta, manakala bakinya melibatkan projek swasta.
"Kerajaan akan memastikan pelaksanaan projek terbabit memberi manfaat kepada kontraktor-kontraktor tempatan serta pengusaha industri kecil dan sederhana.
"Pada masa sama, Unit Perancangan Ekonomi, Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri, sedang merangka mekanisme supaya syarikat asing, termasuk dari China, yang melaksanakan projek kerajaan turut menggunakan bahan mentah tempatan seperti besi keluli," katanya pada persidangan Dewan Negara, di Kuala Lumpur hari ini.
Rosnah menjawab pertanyaan Senator Datuk Kadzim M Yahya mengenai jumlah dan nilai kontrak kerajaan yang dilaksanakan oleh kontraktor dari China.
Beliau bagaimanapun berkata tidak semua projek di negara ini disyaratkan menggunakan komponen atau bahan tempatan sepenuhnya memandangkan ada bahan binaan tertentu masih perlu diimport.

- Bernama
celahgelegar at 3:31 PM

Anonymous said...

tu la.... menurut para penjilat atok madey, orang lain tak sehebat mana..kalau atok madey semua boleh dia lakukan... macam produk dari E-village, kalah filem-filem dari hollywood, mollywood, hongkong... idea atok madey tu...

Anonymous said...

kah kah kah kah... sebelum ni curi identiti Ted Manoff, sekarang beruk uganda nak curi identiti keria berayon pulak. Sumber copy paste dia tetap dari goblog sama.... bodoh punye kantoiii....!!!!

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

"Tiga kontrak sahaja melibatkan kontrak kerajaan, bernilai RM885 juta, manakala bakinya melibatkan projek swasta"

----------------

ooo, begitu rupanya. Apa yang jadi isu sangat tu???

Anonymous said...

Baca dulu habis habis, baru la paste. Tunjuk pandai tak bertempat tapi bodoh tak bertepi.

Anonymous said...

Alhamdulillah..
Ada mrt utk org melayu.
Kontraktor mrt pun melayu.. opssss.
P.cik kt kg ni xsabar nk naik mrt.

Anonymous said...

Org PEMBANGKANG yg biol da biase berjalan2 pergi kerja dgn KAKI..

BERSIH da ajo dorg kalu penat BERJALAN bole tido atas TAR JALANRAYA..

dorg smue xian naik mrt..

Kihikihkih

Anonymous said...

Keris MANGKOK AYUN..

sebab ape ko x TULIS 400 kntraktor china.

140 tu sikit je ler ko tulis..

Mmng btul2 ko MANGKOK AYON dapig13may..

Aku kalu jdi ko,ak taip 800 lerrrr.

Huaaaaaa

Anonymous said...

jangan tertipu dengan permainan ted kentut, sengaja letak nama pengomen 'keris berayon', padahal tu adalah ted kentut lahanat haram jadah... dulu kini dan selamanya...

Anonymous said...

Ted kentot malu nak guna nama dia yg sebenar iaitu

BERUK MAT YEH

ted manoff said...

Wahh..apa cerita nii ryezall... 😸Percuma demi rakyat katanya..pasti ada caj tersembunyi...baru nk kenal rakyat.. Kerajaan buatlh apapun rakyat takkn tertipu lagii..keris berayon tuu sapa..😝prOoTt

NordinabilaH said...

Apa ada dgn Free sebulan lepas itu dia akan perah duit rakyat dan rakyat akan jadi mangsa bodoh punya melayu janganlah petcaya dgn janji2 manis tu kalau kaki mengampu dah tentu dokong agaknya dia pun dapat dedak tapi aku percaya dia org ini makan pun minta sedekah kesian pembodek2 ini hidup pun melarat pergilah dokong bn umno tu

Anonymous said...

Anon 6:30 pm..malas nak copy-paste apa kata kau bukak goggle then kau taip..PROJEK MEGA YANG TERLUNGKUP WAKTU MAHATHIR..BACA YANG TRIPOD..TULIS TAU..THEN KU BOLH KOMEN BANYAK OK..

Anonymous said...

Keldaian apa nenek jijah...kata MRT jagn caj tol..kat pengguna MRT...MRT pun ada tol ke...pening aku..hri tu kata PAN BORNEO tu railway keretapi... Sapa lah undi nenek jijah ni..macm dah nyanyuk..pulak..maklumlah laki anugerah tuhan nya kena duduk penjara lagi..

Anonymous said...

Yer nenek jijah kata naik MRt kena bayar tol..kah kah kah..itulah caj tersembunyi yer kentut...otak dah kena screw.. Yer si kentut sian kau

Anonymous said...

Tak jadi masalah..pun..selama ni..kitaorang ok jer..mana ada kat dunia moden ni free..sampai kitaorang pg Penang bercuti pun..kena bayar sbb tidur atas katil..tu kau yak bising pulak norbolehblah... Otak dah kena screw kan..macm tulah..komen kauorang..tapi kauorang ni bukan kena scwtapi kena bayar..kan RBA....cik minah skmm..senyap terus....takutlah tew...hai kalau dia ckp dia tulis umum bukan kutuk Raja..kenapa senyap...siaplah kau..Skmm tengah cari

Anonymous said...

Jgn diLAYAN sgt cai2 dapig13may ni...

OTOK dorg smakin BIOL akibat VIRUS BIOL tahap 4 kronik...

AIR selangor yg diBAYAR pon SERVICE cam hamjadahhh..

ted manoff said...

Sebab ko saekor macaii semuanya ok..pm najib kentut pun ko ckp wangi..macaii ya pencacaii..💩💮

Anonymous said...

NUAR brahim kentut wangi kerrr??
MADEY kentut wangi kerrr???
LKS kentut wangi kerrr???

KENTUT yg WANGI hnya DIANA SOFEA...

kihkihkih

Ted Manoff said...

Ada hati label orang lain perompak, penyamun. Rompak identiti akhlak bau air longkang

Anonymous said...

Aku biasa tengok video Mat Sabu-toh tarok Anwar dengan "Al-Jubori". Dah tu siap kata Anus Jijah pun dah jadi Terowong penangan Anuar. Gila betul Mat Sabu-toh tu.

Anonymous said...

Itu kena tanya Zairil..kot2 tengah nakek Diana terkentut.

Anonymous said...

BERUK MAT YEH

Anonymous said...

Ted kentot

Nama sebenar kau ialah BERUK MAT YEH

Anonymous said...

tak payah berlakon la ted propa prooott... semua dah hafal perangai busuk ko tu... dah tinggalkan taik, buat tak reti je... berkali-kali pulak tu. Dasar anjing keparat kesayangan nuar berahim, sama je perangai macam tuan dia...

Anonymous said...

Ted Kentot, apa2 aje lah ikut seronok kamu...
Org lain dh nmpk tipu daya pembangkang kamu masih terketot ketot.
Kencing pun tak lurus lg kot.
Hehehe

Anonymous said...

Satu demi satu tindakan najib cukup menyakitkan barua pembangkang.nanti yg ramai naik free tu tentulah beruk mat yeh pembangkang jugak.buat berok pembangkang tak malu ke naik mrt free hasil belas ilhsan najib???? Ekeke

Anonymous said...

aku kalau jumpa yang banyak songel naik mrt ni...apa lagi yg kuat membangkang...aku ambi gambar...kasi viral. duit rakyat tak duit rakyat. kasi famous....

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH AKU TTP SYG PM DS NAJIB. APA ORG NK KATA..KATALAH..ITU HAK AKU! YG TERBUKTI IALAH BAIKNYA. YG DUSTA IALAH MEMBURUKKAN NAMANYA!

Anonymous said...

Hadiah 1 bln tambang free pun nak kepoh...madey lagi banyak bagi...rakyat menabung utk kroni2 dia selama 2-3 keturunan menggunakan konsesi lebuhraya dan ipp.

ted manoff said...

FuuuCcccKk you...kihkih 💩

Anonymous said...

Yer ke...impian dan angan2 kamu..besar betul... Cer goggle cari atas tajuk PROJEK MEGA YANG TERLUNGKUP BAWAH MAHATHIR....nak tipu sapa...tu semua dah terbukti...cuma kesian malas nak report kat SPRM maklumlah atok tu dah tua..biarlah...Allah kan ada...

Anonymous said...

dah jdi terowong? kalau mcm tu senang lah macai aljubori sembunyi dlm terowong tu.

Anonymous said...

najib hanya setakat bagi tambang free 1 bulan...apa l sangat.

Atok madey dulu bagi makan musuh2 dia kat Kamuning 3 kali sehari selama 2 tahun. FREE OF CHARGE lagi...

Mana lagi hebat..?

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates