December 8, 2016

58 Bukan Tun Dr Mahathir Seorang Yang Dibatalkan Jemputan Ke Majlis Pertabalan


Polemik Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Tun Dr Mahathir Mohamed dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohamed Ali dibatalkan jemputan mereka untuk hadir ke majlis pertabalan YDP Agong yang baru masih lagi hangat dibincangkan di media-media sosial.

Bukan saja Tun Dr Mahathir saja yang dibatalkan jemputan. Difahamkan Ahli Parlimen Ketereh, TS Annuar Musa juga dibatalkan jemputannya. Begitu juga dengan beberapa individu korporat dan mantan ahli politik seperti TS Syed Mokhtar Al Bukhary, TS Rodzali Ismail, TS Mahmood Adam dan juga TS Sanusi Junid.

Sebab musabab mengapa jemputan dibatalkan tidak perlulah rasanya kita pertikaikan. Sudah menjadi hak Tuan Rumah iaitu Majlis Raja-Raja melalui Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja untuk menjemput sesiapa yang mereka kehendaki dan begitu juga sebaliknya. Tidak perlulah bertindak tanpa kesipuan dengan menceroboh majlis yang tidak mendapat undangan.

Saya tabik TS Annuar Musa. Walaupun beliau berada di dalam situasi yang sama dengan Tun Dr Mahathir, beliau menerima keputusan Majlis Raja-Raja dengan hati yang terbuka. Beliau tidak melompat dan juga tidak bercadang untuk hadir juga ke majlis yang tidak diundang itu.

58 comments:

Anonymous said...

Memang DASYAT betul siapa2 si PENGKHIANAT KITOL Islam/Melayu yg. sanggup JILAT JUBOQ2 berNANAH JIJIK si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI-BerSHIT KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni!

Maka, PADAN MUKA si DIKTATOR ZioNAZI (Zionis NAZI) PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN JUBOQ BABI ni! TAK dak maruah lansung; hanya sbb nak anak BOTAK SIAL-muka mcm. BABI SONDOL dan PEMALAS tu jadi PM - JANGAN haraplah si BOTAK SIAL oi! Baiklah lu si madey dan KETURUNAN lu yg. juga PUAKA juga MAMPOS semuanya OI!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...


Puak2 suka menyondol masuk , bila tak boleh masuk dia kata house arrest pula.

ted manoff said...

Pi mamposlh dgn anwar musang tuu..dia hadir tau tk xde beri kesan pun...berbeza dgn tun selaku mantan pm dn byk berjasa...πŸœπŸžπŸŒπŸ›πŸ

Anonymous said...

Keputusan tuan rumah la nak jemput masuk rumah atau tidak. Belajarlah menghormati org lain. Tak perlu dipolitikkan.

Anonymous said...

Itulah Melayu yang bersopan santun...tahu mengukur baju di badan sndiri..dah Istana tak jadi jemput terima jerlah...ni tidak cakap low class..apa Marina tu ingat dia tu high class....sangat ke..di mata Allah semua manusia sama yang membezakan cuma iman dan takwa seseorang tu...

Anonymous said...

Hehe..anuar musa nilah yg kecoh masa ayahanda sultan kelantan beli lambo tahun 1990an..dia jadi hero...last kena tampar dgn kerabat sebab celupar..

Jadi..kena fahamlah kenapa dia x di jemput..cucu tok selampit kena baca sejarah kot..sultan kelantan tak mudah lupa..

Anonymous said...

Memang banyak jasa Tun..sampai ke anak cucu aku..akan ingat..tapi jgn lupa..dalam banyak jasa Tun..tak kan tak ada satu dua kesilapan yang dia buat..waktu pemerintahan 22 tahun..yang aku tahu.isu Ipp dan tol..semua kroni dapat sampai anak cucu aku pun kena tanggung...BEBAN

Anonymous said...

NO DOGS ALLOWED! SHOOOSH!
ESPECIALLY OLD SENILE DOGS AND THEIR LGBT DAUGHTER.

Anonymous said...

Yerlah..ayahanda Sultan ni jugak yang kena turun takhtakan..sebab strok kan

Anonymous said...

Dari segi hierarki susunan kekananan antara mereka semua itu dengan Tun Dr. Mahathir berdasarkan senarai jemputan kehormat majlis rasmi negara, kedudukan Tun Dr. Mahathir adalah jauh lebih kanan jika dibandingkan dengan mereka itu.

Tun Dr. Mahathir adalah Mantan Perdana Menteri, malahan menerima anugerah kebesaran Seri Maharaja Mangku Negara yang mana kedudukannya di dalam senarai jemputan adalah selepas Timbalan Perdana Menteri yang sedang berkhidmat.

Tan Sri Annuar Musa bukannya menteri pun, begitu juga dengan Tan Sri Syed Mokhtar, Tan Sri Sanusi Junid, Tan Sri Ismail Adam, dan Tan Sri Rozali Ismail, mereka semua bukan menteri pun.

Walaupun Tan Sri Annuar Musa dan Tan Sri Sanusi Junid adalah bekas menteri, tetapi di dalam senarai jemputan majlis rasmi kerajaan Malaysia tiada disenaraikan bekas menteri, kecuali atas kapasiti telah menerima anugerah kebesaran Panglima Setia Mahkota (P.S.M)atau Panglima Mangku Negara (P.M.N.) yang membawa gelaran Tan Sri.

Saya berharap Blogger Cucu Tok Selampit meneliti dahulu protokol majlis rasmi kerajaan sebelum membuat artikel yang hanya untuk menegakkan benang yang basah.

Lagi satu, pasal apa hanya tunjuk sebahagian kecil isu kandungan surat kepada tan sri-tan sri berkenaan sahaja, pasal apa tak tunjukkan muka surat penuh, kerana kita nak tengok jugalah, bila tarikh surat itu, apakah baru kelmarin tarikh surat itu dihantar selepas kecoh isu penarikan balik surat kepada Tun Dr. Mahathir itu, dan apakah sebabnya penarikan balik jemputan kepada para tan sri itu, apakah untuk mengelakkan kesipuan sebab tidak disediakan kerusi oleh Pejabat Penyimpan Mohor Raja-Raja jugakah?

Memang kita maklum adalah hak urusetia untuk menjemput atau tidak menjemput mana-mana tetamu untuk majlis mereka, tetapi adakah perkara ini sopan mengikut adab dan adat di dalam budaya Melayu apabila jemputan dibuat kemudian dibatalkan dengan alasan tiada kerusi disediakan, suatu alasan yang begitu dangkal dan tak munasabah dan menyebabkan orang lain berasa lawak dengan alasan tersebut sahajalah, adalah perkara ini sopan berdasarkan adat dan budaya Melayu lebih-lebih lagi majlis yang terlibat itu adalah melibatkan majlis yang berkaitan adat istiadat pelantikan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong yang merupakan simbol kepada adat dan budaya Melayu.

Bila nak beri jawapan pun biarlah jawapan yang munasabah dek akal, biarlah jawapan yang kukuh, bukannya pakai hentam keromo sahaja sekadar untuk beri jawapan, pasal jawapan itu jawapan yang tak munasabah, tak masuk akal, tidak dipedulikan pula.

Macam saya nyatakan dalam komen-komen saya sebelum inilah, rakyat Malaysia menilai perkara ini, pihak-pihak yang bertanggungjawab itu patut sedar bahawa mereka telah mencetuskan suatu keadaan yang memalukan majlis rasmi negara, lebih-lebih lagi melibatkan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Dalam isu IPP dan Tol, banyak IPP yang dah tarikh luput lesen mereka tetapi telah disambung semula oleh kerajaan Najib. Malahan lesen IPP yang dibeli oleh Edra dan kemudiannya dijual keada syarikat milik kerajaan China juga sebenarnya telah luput lesen operasi, tetapi telah diperbaharui oleh kerajaan Najib.

Konsesi IPP Paka yang dioperasikan oleh YTL yang dituduh sebagai kroni Tun Dr. Mahathir, tetapi telah disambung semula oleh kerajaan Najib pada hujung tahun 2015.

Begitu juga dengan Tol, kalau ikut perjanjian, konsesi Tol Plus akan tamat pada tahun 2018, tetapi di bawah kerajaan Najib, konsesi Tol Plus telah disambung hingga ke tahun 2039.

Tun Dr. Mahathir bukannya membuat konsesi tol dan IPP itu untuk selama-lamanya, ada tempoh tertentu kerana kos pembinaan dan pengoperasian lebuhraya dan stesen janakuasa itu ditanggung oleh syarikat konsesi, maka diberikan konsesi kepada syarikat itu untuk mendapatkan balik modal dan sudah tentu dengan keuntungan bagi tempoh tertentu, bukannya selama-lamanya pun.

Maka dalam isu tol dan IPP ini, tak payah la nak salahkan Tun Dr. Mahathir, sebab Najib yang menyambung konsesi tol dan IPP itu walaupun ada konsesi yang dah nak tamat, malahan ada yang dah tamat dah pun, tetapi disambung lagi oleh kerajaan Najib.

Sedarlah semua, tak payahlah nak memburukkan Tun Dr. Mahathir dalam isu tol dan IPP ini jika kamu sendiri tak faham isu sebenar.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Nanti bila aku dapat gelaran Al-Sultan P.Pinang. Aku akan jemput Tun M..... OK selesai masaalah??

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 6:52:00 PM, tak payah buat lawak tiga suku la, isu ini bukan isu lawak jenaka, isu ini melibatkan maruah Majlis Raja-Raja dan Istana Negara.

Cuma lain kali, pihak urusetia program, untuk mengelakkan 'kesipuan' kepada penganjur, maka elok la kenal pasti dulu siapa yang nak dijemput sebelum sebarang jemputan dibuat supaya tak ada lagi kes dah jemput tapi lepas tu batalkan jemputan pula, jaga maruah individu utama yang diraikan dalam majlis itu, bukannya buat kerja sekadar melepaskan batok ditangga sahaja, untuk makluman batok tu bukannya batuk sejenis penyakit itu, tetapi sejenis alat seperti baldi kecil yang ada hulu untuk mengambil air dari dalam tempayan apabila hendak membasuh kaki sebelum masuk ke rumah.

Kita orang Melayu ni kena faham akan budaya dan adat bangsa sendiri, kadang kadang peribasa yang digunakan pun salah, macam 'harapkan pegar, pegar makan padi, tetapi selalu digunakan orang, 'harapkan pagar, pagar makan padi', kerana pegar itu sejenis burung macam burung pipit yang berbelang badannya, burung itu banyak di sawah padi dahulu la, sekarang ni pun ada juga la, sebab tak ada orang buat pagar dekat sawah padi, jadi tak ada sebab untuk gunakan harapkan pagar, pagar makan padi itu, kerana sebetulnya harapkan pegar, pegar makan padi, itu yang semoleknya.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Yang lain tu bukannya mantan Perdana Menteri.

Anonymous said...


Org pencen mana ada sonority mana ada power mana ada kuasa. Org bawahan nya dulu dah boleh luku kepala dia sekarang ni.

Anonymous said...

Sultan Melaka pun sedang menunggu utk pertabalan. Nanti surat undangan sampailah. Bawa semua sekali boboboi dan puteri LGBT.

Anonymous said...

Tinggi mana pun gelaran...belajar hormat orang...klw main sondol jer...org lain pun tau sondol kita balik...

Anonymous said...

Anon Thursday, December 08, 2016 7:04:00 PM, inilah masalah kamu, bila tak faham, kamu sibuk juga menyampuk, senioriti tu bukan sekadar dalam pangkat atau jawatan atau tempoh berkhidmat semada menjawat jawatan sahaja.

Tetapi dari segi pingat kebesaran pun, ada senioriti di mana orang yang menerima pingat lebih awal, maka dia lebih senior berbanding orang yang terima pingat yang sama kemudiannya.

Ini bukan soal umur, tetapi soal siapa terima pingat itu lebih awal. Misalnya seorang yang berumur 50 tahun tahun ini, terima pingat Datuk lima tahun lalu, manakala seorang yang mendapat pingat Datuk yang sama, berumur 70 tahun, tetapi baru menerima pingat tersebut tahun lepas, maka orang yang berumur 50 tahun itu lebih senior berbanding orang yang berumur 70 tahun itu dari segi senioriti tempoh dianugerahkan pingat itu.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Org yg merasa terhina kerana jemputan ditarik balik, pululah memikir kembali adalah dia telah menghina org lain juga. Seperti menuduh seseorang telah di kenakan tahanan rumah, INI satu pehinaan terutama lagi apabila melibatkan Agong yg di tuduh begitu.

Inilah balasannya.

Agong berhak menarik balik apa2 gelaran yg di kurniakan dulu kpd seseorang.


Anonymous said...

Blogger Ryezal pukimak anjing UMNO ni tak abis2 membodek Lanun Bugis demi dedak haram!!!

Anonymous said...

Wah..marah..sangat abang ni...sabar...tapi yang heran tu..kalau dah tahu admin ni sokong Umno why...tell me why..baca blog ni...kan dah mendidih..so sendiri cari pasal nak maki orang pulak..kesian abang ni

ted manoff said...

Ryezall marican naina marican...πŸ”«πŸ”«

Anonymous said...

Hanjing fuckatan ni dah kenape..? Sentap ke..? Kikiki.. Dedak ko ckp haram.. Tulang babi halal pulak ek..? Kikikiki.. Demi pertahankn tulang babi ko hambur makian.. Mulia sungguh tulang babi tu yek..
Lupa pulak ko ni pejuang RUU BABI.. Kipidap bro.. Terus maju bersama TULANG BABI.. terus bersatu demi TULANG BABI...
Kikikiki..

Anonymous said...

makpak dapat surat, si anak pulak yang meloncat-locat macam kera kena getah, kah kah kah, apa punya lawak dah!

Anonymous said...

Isu tol dan IPP tu..tak kan selesai..walau dah berapa kali tukar PM..kerana apa..kontraknya yang menyebelahi pihak konsesi..begitu juga dgn IPP..sebb itu tertubuhnya 1MDB..tapi..banyak betul.tangan2 nak menghancurkan dan menfitnah 1 mdb agak agak krja sapa yer..

Anonymous said...

Tadi saya ada blog baca tajuk sebelum ni...punyalah..panjang lebar faiz semak ni tulis karangan ingatkan dah hbis..rupanya admin tukar tajuk dia pun ada lagi..semak..tapi apa yang saya nak komen ada satu anon tu..wah.. Dia defend Midin...kemain lagi.. Pang pung pang pung... Last last kena sound..anon..dia cakap wei..laki dia kafir..mana tahu kena bawa 4 saksi...ambik kau..tu hukum hudud..habis kalau orang tu mangsa rogol...cer cerita mcmana dia nak bawa 4 saksi...aduh..sbb tu bila baca blog ni kekadang yang komen ni memang mcm biol sangat mcm tak berilmu itu sbb senang diperbodohkan...dan bila dengar satu cerita tu..wah..cepat percaya..percaya ok lagi boleh pulak sampai2 kan...tu lagi teruk..

Ted Manoff said...

Cherita mengsrut kanan benda apa pula ni? Dia tak dijemput sebab duduk dengan Dr. Chan Man Hin. Dulu bagus sekarang tak bagus. Pegang status terkini lah. Macham satu orang masa muda2 taat tuhan bila tua ingkar perintah Tuhan, mati dalam maksiat. Ngko ingat tuhan terima dia ke? Raja2 Melayu dah berwasiat jaga negeri elok2 jangan jadi pengkhianat bangsa. Nasib baik tak hukum sula macham undang2 Kanun 99 dulu dulu. Bebda simple pon tak faham. Komen Sultan Johor ttg orang tua hilang akal tu bukan chakap main2.

Ted Manoff said...

Ngko jangan risau burung pegar tu. Jaga burung Ngko dah lah.

Anonymous said...

Pingat tu kalau Mahataik tak mau dan lempar balik ke Kerala Sultan Sultan pun tak nak ambil tau. Dah bagi pingat buat taik nak musnahkan bangsa duduk semeja dengan benih China Komunis.

Ted Manoff said...

Main pistol2 pulak. Bab churi identity sengap je

Anonymous said...

Mat Faiz tu dapat habuan ikut banyak mana abjad dia karang. Oiii! Che Mat lagi banyak hang merapu lagi ramai yang meluat. Kecuali dua tiga kerat konco2 hang yang dok sokong dalam bloq ni.

Semuanya boleh diatur Che Mat oiii! 22 tahun hancur kerana membela kroni2. Tembelang dibongkar hari demi hari Mamak oiii!

Anonymous said...

Annuar musa dapat surat PENOLAKAN UNTUK HADIR sebab dia lambat hantar reply RSVP.

Tak sama kes dengan Mahathir.

Annuar Musa nak spin lagu mana tu?

SUHARLI MASROP said...

Awal lai den dah bilang.... masalah utama yag faiz tak sebutir pun sobut ialah perangan mantan PM gu yg jenis tak hormat orag..... mulut celupar. Kalau ngan semua kebawah duli dia tak hormat lopeh tu mintak plak orang hormat dio..... setakat ni yg dah kasi setepek kat muka dio ialah Sultan JHR dan Kedah..... yang mungkin ado paling tidak rasa terkesan dengan tindakan gila Raja Karala ni mengubah kuasa2 Sultan.... so Faiz gak nak sebut ker perangai biadap Tun tu yg memungkin kan semua kebawah Duli tak terhingin nak nengok muka hipokrit tu..... terpulang kepada Sekelian kebawah duli lah.... Simple jer..... takder kena mengena ngan politik....saja jer mempolitikkan isu. Tak caya korang tunggu langkah seterusnya dari Tun.... dengan nyanyuknya dia akan sokong untuk malaysia di republikkan... hilang rasa hormat pada institusi kesultanan..... DAP senyum terusssss....

Anonymous said...

Alahai Anon 9.30pm. Cantik mana bahasa Encik Mohamad Faiz Hamzal Ismail dari ko tu. Dia berhujah dengan penuh hemah dan fakta. Ko ada?
Ok, saya suka cara Encik Faiz Hamzal, jadi esok nak pi daftar masuk parti PPBM.

Anonymous said...

Hanya org bodoh sj dek kerana terlalu mengenang jasa seseorang tokoh masa dahulu menghalalkan dosa tokoh tersebut masa kini yg kesan negatifya akan ditimpa oleh bangsanya sendiri.kita tak boleh terlalu dibawa oleh nostalgia. Seorg ustaz yg ajar mengaji tiba2 didapati mencabul akn dihukum tanpa mengira jasa2 nya yg banyak mendidik anak muridnya mengaji.mcm tu jgk dgn tun, memang hasa banyak tp " dosa" masa kini pun berlambak terhadap bangsanya sendiri apabjla bdrkawan dgn musuh yg diperanginya sendiri masa dulu sdgkan musuhnya tak pernah langsung berubah sikap hingga kini. Yg bsrubah hanyalah tun. Bab dia tak suka najib tak menghalalkan org melayu terima dia bdrkwn dgn dap. Melayu bodoh pemvangkang sj yg boleh terima dn jd tali barut pulak tu. Satu lg, parti peribumi kami tak pandang langsung. Mcm tak wujud sj. Wujudpun menjadi pak pandir kpd DAP. Jd tak payahlah nak ulas pjg2 di sini. Penderhaka memang wajar dihalau dan ditarik balik jemputan mcm kucing kurap.dulu korang ketawakan rosmah atas isu anugerah di tarik balik. Rasakan kini. Cpt sgh balasan Allah.

diny yusof said...

Tak di jemput pun tak mengapalah TUn .

Kalau Najib nak rekomen agar darjah kebesaran di Tarik balik pun , lantak lah .

Saya perhatikan pingat pingat kebesaran ni pun semacam tak ada kualiti .

Penipu , pembohong , pencuri , kepala gangster , along , tauke rumah urut , tauke pelacuran , keling botal pun dapat pingat . Apa haram jadahnya ???

Anonymous said...

Silakan..silakan.. Tak heran pun..kikikiki... Welcome to the club tulang babi...kikikiki...

Anonymous said...

Mengikut kelaziman seharusnya negarawan spt Tun di jemput ke majlis tu. Tp majlis2 raja2 mengambil keputusan utk membatalkan jemputan terhadap Tun adalah mungkin kesilapan Tun setelah dia all out utk menjatuhkan Najib dan memburukkan kerajaan dan mencemarkan nama baik negara tambahan bila beraekongkol dgn soros. Adalah wajar majlis raja2 membatalkan jemputan tersebut kepada seseorang yg dulu di gelar negarawan tetapi skrg menjadi pengkhianat kepada negara. Majlis raja2 mengutuskan surat pembatalan tersebut dgn stamp "SULIT" bermaksud utk bacaan Tun saja. Tp Tun sendiri yg menyebarkan isi kandungan surat tu utk meraih simpati rakyat sambil memfitnah Najib kononnya arahan ini dtgnya dr Najib. Dan ini merendahkan lg mertabat raja2 dan sultan2. Patut pun tak di jemput. Tun dh tersasar terlalu jauh. Lg 8 tahun cukuplah usia satu abad. Berehatlah Tun. Kuasa dunia dikejar smpai mati pun tak habis....

Ehsan

Anonymous said...

Rapidah ni pun satu hal jugak....pura2 tak nmpk atau dah termakan dedak Tun 22 tahun, Tun skrg bukan Dr Mahathir yg dulu. Ini bukan cerita politik lg. Tun ni boleh dianggap mengkhianat negara. Dia memang tak layak lg dipanggil negarawan lagi atas tindakan2 keterlaluan nya sendiri...dan tak layak utk ke majlis tersebut. Bezakan antara pembangkang dan pengkhianat negara ya Rafidah.

Seperkara lg...nnt org tanya psl pemberian "AP" semasa Rapidah pegang jawatan dlm gomen dulu kok puas menepis. Elok duduk diam2.

Ehsan

Anonymous said...

betul tu....dah elok satu family gemok2 hati senang dapat makan kenyang..elok duduk diam2. tak pasal pulak nanti cerita dedak mad dey 22tahun timbul. dapat AP hati hapi. manyak sinang lo....

Anonymous said...

AKU PUN MELUAT DAN HILANG HORMAT KAT MAD DEY NI. APA LAGI BILA DIA SUDAH BERPELOK DENGAN SETAN DAP. MELAYU MUDAH LUPA. DULU AKU MASIH INGAT DAP LAKNAT YANG MENYEMBELIH SAUDARA2 AKU. BINATANG DAP NI BARU MENANG CIPUT JER KAT KL..DAH NAIK KEPALA.... BAWAK PENYAPU BESAR. KONON NAK SAPU BANGSA MELAYU.
AKU TAK KAN LUPA. HARAM BAGI AKU MENYOKONG APA LAGI ORANG YANG BERSEKONGKOL DENGAN PENYEMBELIH BANGSA AKU. MANA YANG SEMBANG LEBIH A BA TA TU...BAIK PEGI JUMPA ORANG2 TUA YANG MASIH HIDUP. TANYA APA DAP HARAM JADAH TU DAH BUAT KAT BANGSA MELAYU.
SELAGI UMNO ADA. SELAGI NYAWA DIKANDUNG BADAN. HARAM BAGI AKU UNTUK MENYOKONG DAP HARAJADAH....

Anonymous said...

PPBM??? PEROSAK PEDAJAL BANGSA MELAYU. WEI... AKU TAK AKAN LUPA LA....PARTI KORANG BERSEKONGKOL DENGAN PARTI DAP HARAMJADAH 13MEI. KERANA NAK KUASA BUAT2 LUPA. PHUIIII......

Anonymous said...

faiz mmg salah satu manusia yg lupa diri. yelah blm kena halau dari kampong halaman. tunggu sedikit masa dia salah sorang yg pangkah Dap komunis tu dia akan tau. ATAU dah mmg dia pon komunis mcm tun m. hati busuk..

chucu tok klepet said...

ALOR SETAR: Lima pelarian Rohingya ditahan kerana dipercayai menjadi pengedar dadah di Sungai Petani dan Kulim di Kedah.

Ketua Polis Kedah, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, kesemua mereka ditahan dalam dua serbuan di Bandar Utama, Sungai Petani dan sebuah stesen minyak di Lunas, dekat Kulim.

Dalam serbuan pertama di Sungai Petani, tiga suspek termasuk seorang wanita ditahan ketika sedang leka membungkus dadah.

Polis juga berjaya  merampas 3,450 biji pil psikotropik, 800 pil Kuda Methaphitamin dan 5.41 gram syabu serta barang kemas bernilai RM4,500.

Susulan itu, sekumpulan anggota dari Jabatan Narkotik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah melakukan satu lagi serbuan di stesen minyak di Lunas dekat Kulim.

Jelas Abdul Jalil, pihaknya juga menyelongkar sebuah kenderaan Nissan X-Trail dan menahan seorang lagi lelaki dan perempuan pelarian Rohingya yang dipercayai berada di lokasi berkenaan untuk menjual dadah di sekitar Kulim.

Hasilnya, polis merampas 9,030 biji pil psikotropik, 58 biji pil Kuda Methaphitamin serta wang tunai RM25,000.

"Sekarang ni tengah tegang tentang Myanmar, kita beri tumpuan kepada orang Myanmar, dia datang sini jadi pengedar pulak.

"Patutnya dia datang sini mencari rezeki yang baik tetapi dia jadi pengedar dadah, jadi mereka memalukan negaranya sendiri," katanya dalam satu sidang media.

Tambah Abdul Jalil, hasil siasatan kelima-lima mereka berusia antara 25 sehingga 42 tahun itu masuk ke negara ini secara haram dan memegang kad UNHCR palsu.

Kesemua suspek direman lima hari bermula Khamis untuk disiasat mengikut Seksyen 29 B Akta Dadah Berbahaya.

Anonymous said...

Pas dah pun cabut..
Umno dah lama blah..
Datang Ppbm pulak jilat Dapig...mentang2 la Dapig tu tgh sarat dedak yahudi...kroni madey pun ramai kaya2 dlm Dapig tu...skang masa madey cangkul le balik kan...

Anonymous said...

Saya amat setuju

Anonymous said...

A(AGAMA) BA(BANGSA) TA(TANAH AIR) SEMBANG TAIK KUCING. KAT MANA BA KAMU TU. BERSEKONGKOL DENGAN SETAN DAP.....

Anonymous said...

Nek tempekoyak masih menggulupur lagi....?

Anonymous said...

PEGAR DAH MAKAN PADI PUN....MAD DEY TU PEGAR PALING BESAR.

Anonymous said...

KUAT KERJA MACAI MAD DEY NI. MESTI NANTI DAPAT UPAH DEDAK GRADE A+++

Anonymous said...

SENTAPPP.....

Othaman Ahmad said...

Najib & kuncu2nya memang pengecut tak berani bersemuka dgn Tun Mahathir. Itulah sebab sebenarnya puak mereka menghasut supaya mereka dapat mengelak atau melarikan diri dari Tun Mahathir. Jelas sekali Najib dan puak2nya hanya berani cakap besar di belakang atau ketiadaan Tun Mahathir.

Selain itu, Najib & puak2nya jealous & khuatir mereka tak dapat perhatian di majlis itu nanti kerana VVIP & Wartawan2 pasti lebih berminat & mengerumuni Tun Mahathir yang lebih menonjol & dihormati ketokohannya.

Anonymous said...

Haha... whatever

Anonymous said...

Pembatalan dibuat oleh agong baru bukan Najib.

Othaman Ahmad said...

Meminjam kata2 seorang teman seperjuangan di blog Kluangman pd 9/12:

Saya orang kelantan walaupun menetap di shah alam. Kami dari kelantan kenal tuanku sultan. Sultan who hates corrupt leaders is tuanku sultan kelantan.

This hoohaa TDM dibatalkan jemputan bukan atas arahan tuanku. Arahan dari PMO. Adik saya bekerja di Putrajaya. Dia tahu siapa yang hasut supaya TDM "ditidakhadirkan".....najib dihasut oleh 3 "orang penghasut". Lambat laun orang tahu siapa. Penyimpan mohor raja kena ikut perintah najib.

Ingat tuu, Kejora...!!!

Anonymous said...

Golongan murtad dari bangsa melayu mana layak nak join majlis tersohor raja2 melayu. Pegi main2 jauh2 sooh! sooh !...

Othaman Ahmad said...

Apakah sejarah buruk akan berulang? Dalam catitan sejarah, Kerajaan Melayu Melaka jatuh tumbang & dijajah oleh bangsa Feringgi apabila pemimpin berwibawa bernama Tun Mutahir dihukum bunuh oleh Sultan Mahmud dek hasutan, pengkhianatan & tamak haloba oleh pembesar2 istana, terutama Raja Mendaliar, Pateh Karma Wijaya & si Kitol.

Melayu mudah lupa.....!!!!

Anonymous said...

Tak ada satu alasan pun istana untuk membatalkan jemputan melainkan isu politik yang sedang mendidih waktu ini. Kita tawakal dan serah pada Allah dan Inshallah dia akan tujukan kebenaran suatu hari nanti. Kata mat saleh "even the dog has its day". Masa dan ketika saja yang akan jadi penentuan.

Allahuakbar!×3

Abd Rahman

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates