December 9, 2016

67 Berlebih-lebih Pulak Wala' Si Boboi Kepada DAP


Timbalan Presiden Parti Cap Bunga Raya, DS Mukhriz Mahathir di dalam ucapan semasa majlis Perasmian Pejabat PPBM Kedah di Stargate Alor Setar malam tadi menyatakan bahawa:

1. DAP akan menjaga dan pertahankan Hak Keistimewaan Bumiputera.
2. DAP akan pertahankan Agama Islam sebagai agama rasmi.
3. DAP akan menjaga Bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi.
4. DAP juga akan menjaga kedaulatan Raja-Raja Melayu.

Anak Mahathir ini memang seorang Melayu Mudah Lupa sungguh. Demi hendak meraih kuasa beliau sanggup pertahankan DAP. Kalau DAP merupakan satu parti yang serba lengkap segalanya, kenapa ditubuhkan Parti Cap Bunga Raya? Masuk pasrti DAP terus kan senang? PKR yang sudah bertahun-tahun bersama dengan DAP pun tidak tunduk menyembah kepada DAP macam tu sekali.

Persoalan utama yang patut dijawab oleh Mukhriz Mahathir adalah adakah Doktor Cina di bawah yang merupakan penasihat DAP, berumur 91 tahun dan tidak boleh berbahasa Malaysia akan melakukan 4 perkara di atas?

67 comments:

Anonymous said...

Boleh PERCAYA ker DAPig13may ni??

Virus BIOL Melayu akan SCREW mlayu...

kihkihkih

Anonymous said...

Biarlah kan mereka...mereka ni masih bermimpi yang indah2.. Maklumlah..mereka ni Midin... BOBOI..kan dari kalangan rich n famous...so..bagi mereka walau Dap memerintah..tak jadi kudis bagi mereka.. Yerlah rumah mereka kat overseas siap menanti kalau apa2 terjadi kat Malaysia ni..bukan mcm kita inilah tempat kami hidup dan mati sbb tu perlu kita pertahankan walau apa terjadi..sanggup kita lihat perjuangan tok moyang kita.. Kita sia siakan..cap bunga raya ni bukan saja pengkhianat pada bangsa Melayu tapi juga Islam..ayuh..kita berdoaa setiap selesai solat agar petualang ni Allah balas perbuatan mereka..dengan segera...ada di rela Cina Dap perintah negara kita Nauzubillah.. Kerana tamak kuasa dan harta mereka lupa segalanya...

Anonymous said...

ALAHAI....BANGSA APA YANG CAKAP TU...BANGSA SETAN DAP BARU MENANG CIPUT KAT KL DULU...DAH ANGKAT PENYAPU BESAR. BELUM LAGI YANG KENA SEMBELIH. SEJARAH TAK BOLIH MENIPU.

ted manoff said...

Haha.. Nii lah yg pm najib tanam dlm pikiran totok umno..fobia dgn dap..dap itu dap ini..hakikatnya melayu tk prlu takut dgn dap..ditakut2kn rakyat dgn dap agar mereka bolih terus menyamun..prOoTt๐Ÿ’จ

Anonymous said...

1.DAP akan menjaga dan pertahankan Hak Keistimewaan Bumiputera.
Nak jaga hak bumiputra katanya? Duit zakat pun kalau boleh Guan Eng nak control sama kelmarin.

2. DAP akan pertahankan Agama Islam sebagai agama rasmi.
Kelakor giler, isu RUU 355 yang tidak ada kena mengena dengan mereka pun mereka nak campur tangan. Ugama apa yg mereka nak pertahankan itu sebenarnya? mai habaq kat kita sat

3. DAP akan menjaga Bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi.
Nak jaga bahasa resmi kita? Memang lawak antarabangsa ni sebab pemimpin DAP sendiri pun masih ramai yang tak reti berbahase melayu seolah olah mereka baru masuk untuk menjadi warga Negara ni.

4. DAP juga akan menjaga kedaulatan Raja-Raja Melayu.
Kuncu kuncu mereka lah yang tergamak untuk menunjukkan jari tengah kepada permaisuri Agung tidak berapa lama dahulu.

Orang melayu di dalam pembangkang ni memang pelik dah jadi macam apa dah sekarang . Macamana nak jadi pemimpin kalau perkara ini pun mereka tidak tahu atau tidak mahu tahu.

Anonymous said...

Wei. Kita tak takut..sikit pun..dengan Dap..cuma kita benci...faham tak benci dan jijik mcm kita benci dan jijik pada BaBi...tu jer...menang ciput kat Kl dah tunjuk samseng..bawa penyapu bagai 13 Mei..siapa boleh lupa..KLumpur bermandikan darah...ingat jgn fikir kami Melayu..diam atau takut pada Dap...tak..tengok jer Berdig 5 walau baju merah ciput jer..ada Cina Dap bershit bawa penyapu..pijak foto..Pm Najib atau Hj Hadi..ada buat upacara mati utk Rosmah....tak ada kan.. Sbb apa..sbb mereka nilah..pengecut dan takut sebenarnya...ingat setiap raja dan sultan ada lah ketua dlm..tentera..laut darat dan udara...Cina DAP ado...klau Cina. DAP menang besar Nauzubillah minta dijauhkan..kau orang ingat..Mereka boleh perintah...ingat.. Kuasa sebenarnya adalah di tangan Sultan dan Yang Dipertuan Agung...dan kami tak takut kerana SULTAN2 TELAH BERDUMPAH AKAN MENJAGA BANGSA MELAYU... Cina Dap ada...takda weii takda sebb apa tak ada sebb cina kaum pendatang...

ted manoff said...

Piiiraaaaahhhh....ko ingat rakyat bodo mcm ryezall kerr..pru14 umno hanya tinggal sejarah..yeehaaaaaaa๐Ÿป๐Ÿป๐Ÿป๐Ÿป

Anonymous said...

Anjing2 UMNO memang semua BAHLOL sebab makan dedak banyak sangat!!!

Anonymous said...

Takot dengan DAP

Lebih Ngeri lagi dengan UMNO Penyamun Bugis dan Anjing2 nya

Anonymous said...

ooiii takotnya....nak terkucil...taktahan ketawa berdekah-dehah...he3

Cik Minah said...

Antara Cina DAP dengan Cina PRC, yang mana satu patut
digeruni..........................????????????
Cina DAP tak sampai 35% daripada jumlah 31 JUTA RAKYAT
MALAYSIA. Cina PRC ada DUA BILLION!!!!
Seratus ribu je Cina PRC masuk Malaysia, duduk di GardenCity,
ForestCity, Bandar Malaysia dan 20 buah lagi CITY yang masih
dalam process pembinaan, jumlahnya akan berganda-ganda
menjelang TN50 Najib!
Bagaimana kalau mereka menuntut kerajaan iktiraf UEC...???
Lepas tu nak buat kurikulum, sekolah dan univeriti sendiri.....???
Kemudian, buat party politik dan menang PRU20....????
Ke mana MELAYU NAK pergi...?????

Cik Minah said...

Anon 12.44.....jangan beranganlah Raja-Raja Melayu nak lindungi
koran. Diri mereka sendiri pun, tak mampu nak lindung bila habis
semua tanah dijual buat PRC-CITY, apa yang tinggal....???
Ko jangan lupa sejarah, Sultan Hussin Shah jual Singapura
kepada Biritish, mana keturunan Sultan Hussin Shah sekarang....?
Sultan Hussin Shah bergantung pada Birtish untuk hidup.
Sama macam sekarang, bergantung kat Cina PRC untuk
langsai hutang 1MDB dan untuk maintain gaya hidup kaya,
beli jet,beli kepala lori,, terbang ke sana ke sini.
Gunung pun kalau dikikis, lama-lama rata juga.
Tun Det cuma meningatkan orang yang lupa diri
supaya berjaga-jaga, jangan sampai anak cucu
kencing kubur kamu semua nanti.
Kalau tak mahu dengar nasihat dia, lantaklah.
Sendiri gali lubang, sendiri tanggong.


Cik Minah said...

Cina DAP cuma 35% daripada keseluruhan rakyat
Malaysia. PRU14 nanti, mereka cuma calonkan di
51 kerusi - itu pun di bandar-bandar, Daripada
51 kerusi dalam PRU13 dulu, DAP menang cuma 35
kerusi. Parlimen mengandungi 222 kerusi. Nak
tubuh kerajana mesti menang mudah 130 kerusi,
jadi CELAH MANA DAP NAK BERKUASA pegang kerajaan...??

Anonymous said...

Wah hebat cik minah...admin tolong siarkan artikel cik minah ni...dia ni boleh ditahan atas kesalahan menghina Raja raja Melayu. SKMM SILA AMBIL TINDAKAN SEGERA....nilah contoh... RBA.. Siap kau cik minah NAK KOMEN BOLEH TAPI JGN MENGHASUT...dan..MENGHINA.
Raja raja Melayu

Anonymous said...

Dulu pwnjajah OMPUTEH hnya ada 3500 org bole printah malaya yg berpenduduk 10juta..

Cuba cik minah renung2kan...

PECAH n PERINTAH..
org mlayu da bijak..x seBODOH cik minahhhh lerrr..

Kihkihkih

Anonymous said...

Siaplah kau minah...tulis lah lagi..kau hina raja raja Melayu...lantak..

Anonymous said...

Mlayu SCREW mlayu.
Mlayu SCREW mlayu.
Mlayu SCREW mlayu.
Mlayu SCREW mlayu.
Mlayu SCREW mlayu.

Bukan gua yg cakap niii tapi DAPig13may yg cakap..

Huaaaaaa

Anonymous said...

Ayoyo cik minah hina Raja raja Melayu.Cakap Raja raja Melayu pun tak mampu nak lindungi diri mereka sendiri.Ayo lantak... sendiri tulis sendiri tanggung..

Anonymous said...

Ayoyo cik minah hina Raja raja Melayu.Cakap Raja raja Melayu pun tak mampu nak lindungi diri mereka sendiri.Ayo lantak... sendiri tulis sendiri tanggung..

Anonymous said...

SKMM ada orang komen kat sini hina RAJA RAJA MELAYU... Namanya cik minah...admin...tolong..siarkan..artikel dia...tolong cari dia sampai lubang cacing....

Anonymous said...

Admin saya nak admin lapor apa yang cik minah tulis pada 3:34 pm.Dia dah melampau.Dia hina Raja Raja Melayu kita.Sebab ni blog admin so admin kena bertanggungjawab buat aduan kat Skmm.Biar dia kena denda rm 50 ribu atau kena penjara setahun atau kedua duanya sekali.biar nak tengok sapa cik minah ni sebenarnya. Komen pakai sedap tangan jer nak tulis.kurang ajar cik minah admin kalau tak report kat skmm makbanya admin pun bersubahat dengan cik minah hina Raja raja Melayu.ingat tu

Anonymous said...

Ringgit jatuh, harga santan kelapa naik hingga RM11 sekilogram mulai esok


TERSEBAR di facebook, banner (kain rentang) makluman bahawa mulai 12 Disember 2016 (esok), santan kelapa di Daerah Rembau akan dijual pada harga RM11 sekilogram (RM11/kg). Perkara itu mencetuskan rasa tidak puas hati di kalangan pengguna.



Difahamkan pihak peniaga santan turut menerima maki hamun dan dituduh cekik darah oleh orang ramai berhubung mekluman kenaikan harga santan tersebut. 

Salah seorang peniaga tampil menjelaskan punca kenaikan harga santan kelapa yang membebankan pengguna itu didakwa ada kaitan dengan kejatuhan matawang Ringgit Malaysia.


Anonymous said...

C. Minah ni rba nyamar nama melayu. Penulisannya menyesatkan pemikiran org ramai. Konon mcm idea updated tapu senanye ourdated. Org dh tau sume tipu nuslihat cinadapig. Waspada la melayu. Cinadapig tal blh dipercayai termasuk rba menyamar c. M8nah ni.

Anonymous said...

Sebelum najib lahir pon eh baru lahir kot, nenek moyang kami dh pesan jgn percaya cinadapig. Najib mne ade cakap banyak sampaikan org kutuk pon dia senyap. Tak yah tunggu najib, tok nenek kitaorang dh brainwadh lama dah cinadapig ni hampeh tak caye.

Cik Minah said...

Saudara-saudara semua, tulisan saya UMUM.
Tak merefer kepada sesiapa.
Cuma refer kepada bukti sejarah, kisah Sultan
Hussin Shah Singapura, yang pada hari ini tak
tahu di mana keturunannya.
Sudah hilang ditelan zaman.
Dia keturunan Sultan Habib Abdul Jalil, Kota Tinggi.
Ini fakta sejarah.
Kita tak patut mengulanginya.
Mana yang baik jadi tauladan dan yang buruk
jadi sempadan.

Alan Syah said...

Anti DAP...tetapi memang DAP pon menipu memberi harapan palsu...kerusi bertanding pon berapa kerat ja...
Tak anti Tun M, cukuplah bersandiwara untuk selamatkan umno...Tun M masuk pakatan lawan umno hina najib dengan fitnah...Tun M diliputi scandal berbillion, tapi apa kerajaan buat? Anwar yg mendapat undi 53% pon boleh dipenjarakan dengan khidmat mahkamah rayuan atas isu liwat yg tak beri kesan pd kemaslahatan rakyat...Tun M pulak dikatakan ada harta seleweng berbilion, tapi satu sen harta anak2 Tun M pon kerajaan tak gugat, game apa ni... Anwar yg ada power boleh dipenjara...Tun M nyanyuk ni kenapa tak diusik...apa Tun M takot PAS bersandiwara masuk pakatan semula menjelang pru14 ke? Nanti Tun M nak ajak bersatu masuk umno semula jika najib berundur? Then sandiwara muhyiddin sbgi pejuang umno yg pernah tersingkir demi kebenaran 1mdb ditonjol pejuang sejati...suci murni umno nanti bila najib bawa segala beban negatif umno, sesuci najib ambil alih dr paklah,sesu i paklah ambil alih dr Tun M...
Tun M hanya beri impak negatif...tiba2 diviralkn lim kit siang sebagai pm...Tun M dgn macho mengaku soros taja bersih...Andai menang umno terus berkuasa Tun M tak tergugat,skrg pon Tun M tak digugat...jika menang pakatan Tun M juga selamat...apa pun kemasukn Tun M n bersatu hanya memberi impak negatif...
Genius politik seperti Tun M tak lah bodoh menconteng arang ke muka dgn menjulang DAP tanpa agenda sulit...

Anonymous said...

Kpd ted manof yg curi identiti org lain, jgn perasan kau sesuai guna nama tu. Nama yg paling sesuai utk kau ialah... Beruk Mat Yeh.

Anonymous said...

Hahhhh pndai plak ko cerite hal sultan yg dah HILANG NTAH kmana,,,,tpi dalam 1 masa ko nak DAPig13may jadi SULTAN n printah mlysia..

Anonymous said...

Muslihat madey ni senang dibaca...bersekongkol dgn dap dan ph...memporakperandakan ph...matlamat akhirnya dengan syarat boboi menang dlm pru 14...tawaran akan dibuat kpd umno utk memastikan boboi diterima umno(mengambil kredit atas kehancuran ph)tetapi jgn lupa pas faktor penentu berjaya atau tidak muslihatnya.

Anonymous said...

Cik minah..terlajak perahu boleh ditarik terlajak bahasa kau tanggunglah akibatnya....admin dan sesapa yang baca blog ni.cuba refer..pukul 3.34 pm..cik minah balas balik ulasan anon 12.51 pm..ano tu cakap dia tak takut sbb orang Melayu ada Sultan dan Yang Dipertuan Agung mereka ni ada kuasa dalam angkatan tentera kita dan Sultan dah bersumpah akn pertahankan orang Melayu..tengok apa cik minah jawab...sorry cik minah.. Saya ada anak berkerja di SKMM saya tengah tengok admin cucu tok selampit ni ada buat aduan ke tak sbb ni blog dia so dia mesti bertanggungjawab bila seseorang komen menghina raja raja Melayu..tapi kalau admin pun buat tak tahu tak guna ada pembaca walau 9 juta orang..kita ajar sikit orang mcm cik minah ni.

Anonymous said...

Yes terbaik anon 5.01 pm cik minah ayoyo padan muka.Komen boleh tapi jgn menghina Raja raja Melayu.

Anonymous said...

Baca berkali kali entri awal cik minah pukul 3:34 pm memang sah dia hina Raja raja Melayu.Ada ke patut cik minah kata Raja raja Melayu nak jaga diri sendiri pun tak boleh dan tuduh lagi tanah tanah dijual semua untuk PRC City.cik minah orang lain kau boleh lah tipu kau bodohkan kau kata kau refer untuk semua orang tapi ayat entri prtma kau jam 3:34pm tu kau refer kat sapa.kurang ajar tak guna. Dah kantoi baru cakap itu ini dah terlambat.

Anonymous said...

Admin report kat SKMM pasal cik minah.

Anonymous said...

Yes admin mesti buat aduan pada SKMM cik minah hina RAJA RAJA MELAYU.

Cucu Tok Selampit said...

Walaupun blog ini dipantau sepenuhnya oleh pihak berwajib, saya setuju akan panjangkan kes komen Cik Minah di atas kepada pihak SKMM. Biarkan mereka menjalankan tugas mereka. Terima kasih.

Anonymous said...

Omputeh dulu ada bela hanjing2 (running dogs) untuk memburu mana2 omMelayu yg igkar perintahnya.

Anonymous said...

Ulang siar :
"DAP@Kafir akan pertahankan Agama Islam sebagai agama rasmi"
Lahanat punya statement...
Nabi dah pesan bila urusan agama diserahkan pada bukan ahli
(org kafir) sesungguhnya qiamat sudah hampir sangat

Anonymous said...

Hehehe..ted ko mengelamun ke...hehehe

ted manoff said...

Apa nii ryezall.. Mcm budak2 saja..๐Ÿต๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™‰๐Ÿ™Š๐Ÿ’

Anonymous said...

Yeaaa..terbaik....hahaha
Cik minah dah bernanah...haha

Anonymous said...

Kah kah kah boboi baek punya jilat... kikikiki... baka baka haprak banyak kat Utara... Kedah Lama... baka baka haprak yg cukup taknkenang budi.... baka baka haprak ni banyak billionaire. .... baka yg tatau berterimakasih dan mengenang budi..... elok.lepas ni semua PM dilantik dari Selatan Tanahair.. no more northern leader in tis country. ...

Anonymous said...

Takpe cik minah..dah berapa post ko hari ni..dapig tgh kira tu nak bayar pakai dedak yahudi..lepas la bayar jamin nanti..hehe

Anonymous said...

nak jual kelapa dan santan pulaklah. kayo kayo.....

ted manoff said...

FuuuuCcccKkkkkk...๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜

Anonymous said...

cik minah katik bodo...

yahudi tak perlu ramai pun bolih menguasai amerika kerana ramai mat salih bodo. kat malaysia pun sama. kerana ramai melayu barua bodo macam ko. mad dey pun tau. tapi dia buat2 bodo dan lupa.

Anonymous said...

SKMM CEPAT AMBIL TINDAKAN. SIKATIK BODO NI DAH MELAMPAU.

ted manoff said...

Sikit2 dap...sikit2 yahudii..yg ko mentekedarah duit yg umno bagi tuu nk kira mcm mana..?rakyat sekarang jebaatt bro...⛳๐Ÿ˜บ

ted manoff said...

DATA PELIK] Pendaftaran Pengundi Baru pada Julai-Sept 2016 NAIK MENDADAK ke 501,799 orang

Pengundi baru yang didaftarkan oleh SPR, suku ketiga 2016 meningkat mendadak
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) didesak menjelaskan kumpulan manakah yang bertanggungjawab sehingga berlaku kenaikan mendadak dalam pendaftaran pengundi baru pada suku ketiga tahun 2016.

Kumpulan mana bertanggungjwab, soal Dr Ong Kian Ming.
Menurut ahli parlimen Serdang, Dr Ong Kian Meng, pada suku ketiga tahun 2016, seramai lebih setengah juta (501,799) pengundi baru telah didatarkan.
"Ia adalah lebih dari lima kali ganda jumlah pengundi baru yang didaftarkan pada suku kedua 2016 dan lima kali lebih ramai dari jumlah pengundi baru yang didaftarkan sebelum pilihan raya 2013," kata Ong dalam satu kenyataannya.
Namun, faktor yang ingin diketahui adalah kumpulan manakah yang bertanggungjawab mendaftarkan begitu ramai pengundi untuk tempoh itu.
"Inilah sebabnya, jika kerajaan boleh bersetuju dengan tuntutan Bersih untuk mengadakan pendaftaran pengundi secara automatik apabila mereka cukup umur, maka keraguan tentang jumlah pendaftaran baru ini boleh dikurangkan," katanya.
Bagi beliau, banyak sebab boleh diberikan kenapa pendaftaran pengundi baru sangat ramai dalam tempoh tersebut.

Kumpulan pendaftar pengundi mengikut laporan SPR.
Antaranya kerana desas desus yang mengatakan pilihan raya umum akan diadakan Mac 2017 dan tarikh akhir pendaftaran untuk pilihan raya itu adalah 30 September 2016.
Pihak yang dilantik membuat pendaftaran (Penolong Pegawai Pendaftaran - ARO) adalah wakil dari pegawai kerajaan seramai 11959 atau 98.3% dari jumlah keseluruhan, wakil parti politik 48 (0.4%), wakil universiti 30 (0.2%) dan wakil NGO 123 (1.0%).
"Dengan pegawai kerajaan yang paling ramai menjadi ARO, ia tidak boleh dikatakan apa-apa tetapi apa yang merisaukan adalah peranan JASA, unit propaganda Kementerian Penerangan yang telah digunakan untuk mendaftar pengundi secara terpilih, terutama di kawasan kerusi marginal peringkat parlimen atau negeri," kata Ong.
- Malaysia Dateline

Anonymous said...

Ni org kata....org kata...yg bernyawa yg hidup tu ada roh...bila manusia mati, roh dicabut malaikat kembali ke Allah...tamat riwayat...

Bila org mkn..matilah mknan tu.. roh mknan jd KENTUTTTT PRoooooooTTTTTTTTT....KAH KAH KAH....kentut hangit ko bangga HAH HAH HAH....

Mkn pelahap bebenor dedak tu.. ke mana tersebar hangit tengik..

Anonymous said...

Apa yg pelik???...kalau jd rakyat malaysia tak tau cakap melayu bahasa kebangsaan...TU BARU PELIK

Kalau mendaftar undi...ada ic tapi tak boleh cakap melayu..tu baru pelik..

Bila mendaftar tak boleh cakap melayu tapi HANYA bawak sekeping kertas atau ada seorg pengiring yg jd juru cakap..tu baru pelik

Anonymous said...

Ted, lepas ni kau pakai nama BERUK MAT YEH pulak.

Anonymous said...

Apsal ko sentap...minah tu bini ko ke....gundik ko ke...pacar ko ke.. kah kah kah...ke minah tu si kokokokokkkkkkk....

Anonymous said...

Siminah ni berlagak pandai tapi tertunjuk kebodohan sendiri...

Singapura dulu dipenuhi org melayu.. apsal boleh jd minoriti..dr mana dtgnya org cino yg begitu byk dlm waktu singkat...

Kata mereka org cino sana byk kawin lambat..dah kukuh byk duit baru si lelaki kawin..usia dah byk..

Bila kawin..katanya susah pulakkkk dpt anak...jd mcm mana boleh dtg byk golongan muda...

Inilah rahsia yg bukan lagi rahsia.. semua org tau...kecuali si minah dan ted yg masih ingat org lain dungu mcm dia...

Utk mengatasi jumlah majoriti melayu.. katanya lky mulalah import warga dr china taiwan hkong jd rakyat singapura.. penuh tanah singapura tu...akhirnya org melayu jd kecikkkkkkkkkk.. sekejap je weiiiiii kuasa undi dah beralih...sebab tu hanya yg pertama ada nama pemimpin melayu di atas... nak bawak singapura keluar dr malaysia pakai songkok... bermuka manis ngan org melayu...mungkin yg anak Tun sebut tu pun janji janji manis sebelum berjaya..

Dah berjaya menang...lihat singapore
dah menang...lihat penang

Jika nak buat ladang mega babi di kawasan kg melayu...mcm mana kata nak jaga org melayu...agama islam???????

JGN JD SOMBONG BODOH BANGANG MCM MINAH NGAN TED PROOTTT...

Anonymous said...

SIAL KO TED...
BANGSAT KO TED....
PUKI KO TED....
kata kata ted suka dengo....tak gitu..........

Anonymous said...

Ada apa masalaah dengan duit yg UMNO bagi?. Institusi Zakat menganjurkan memberi pertolongan kpd org yg layak menerimanya.

Anonymous said...

APA KHABAR KELUARGA RIZA AZIZ?


Sebagaimana yang dilaporkan oleh Reuters, keluarga Jho Low gagal dalam usaha mereka untuk menangguhkan perbicaraan di AS yang bertujuan untuk menyita harta-harta milik hartawan tersebut yang sudah ditetapkan pada 12 Disember ini.

Keluarga Jho Low memohon penangguhan kepada 23 Januari 2017 bagi membolehkan mereka ke mahkamah New Zealand dan Kepulauan Cayman untuk mencuba dan mendapatkan harta serta aset lain dipindahkan kepada pemegang amanah yang baharu.

Hakim tidak memberikan sebarang sebab dalam menolak usul keluarga Jho Low itu, tetapi pihak pendakwaraya membantah penangguhan pendengaran itu dengan alasan ia sudah lima bulan berlalu sejak Jabatan Kehakiman AS memfailkan saman sivil yang mendakwa lebih AS$3.5 bilion dana milik 1MDB telah diselewengkan.

Dalam saman sivil untuk menyita harta serta aset oleh Jabatan Kehakiman AS itu, nama Riza Aziz, anak tiri Najib Razak adalah antara yang turut dinamakan bersama Jho Low, selain dua individu lain yang dikaitkan dengan IPIC dan Aabar iaitu Khadem Al-Qubaisi dan Mohamed Al-Badawy.

Kenapa kita tidak mendengar apa-apa berita mengenai keluarga Riza Aziz menjelang pendengaran pada 12 Disember ini?

Tidak mahukah keluarga Riza Aziz memohon penangguhan juga sepertimana yang dilakukan oleh keluarga Jho Low?

Apakah dengan tidak memohon penangguhan itu bermakna Riza Aziz dan keluarganya sudah bersedia dengan pendengaran pada 12 Disember nanti?

Adakah Riza akan hadir dan sedia melawan di mahkamah untuk mempertahankan hartanah dan aset lainnya yang mahu dirampas itu atau membiarkan saja perbicaraan berjalan dan seterusnya merelakan segala miliknya yang sudah disenaraikan sebelum ini disita oleh pihak berkuasa AS?

Bermula 12 Disember ini, bau busuk 1MDB akan semerbak lagi ke seluruh dunia.

Syabas dan tahniah kepada Najib serta sekalian yang masih gigih menpertahankannya.

Anonymous said...

12hb plak dahhh..
pastu 21hb
pastu 23hb
pastu 24hb
pastu 27hb
pastu 31hb
pastu 36hb
pastu 42hb
pastu 53hb
pastu 65hb
nak tahun 2017 da ooiii..
ceeite lain plak weii..
cite rizza 1mdb n doj dah BASI weiii..

kihkihkih

Anonymous said...

Jgn risau...benda belum tiba..dah tiba kita lihat...tapi bukan ubah ubah kata kata ubah ubah ayat ayat...selama ni english kata lain terjemah dlm bm jd lain...jgn risau...guan eng bawak beribu ribu keping ado ko heboh...kah kah kah..ado ko peduli berapo lamo nak bersidang kah kah kah...

Jgn resah hilary tak naik... jgn resah strategy tak menjd.. yg perlu ko resah...semua pemimpin pakatan miskinnnnnnn susohhhhhh bajupun mcm apek tu pakai topi singlet kat dlm pun terbukak tak butang baju...susohhhhhnyaaaaa

Tabik betulllllllll Tun terhingin duduk sebeloh ngan kelompok yg pegang penyapu nak halau melayu masa zaman komunis dulu...

Melayu tak kan lupa...tu kata Tun...ehhhh dok lah... Tun kata melayu mudah lupa..

Tapi melayu lain tak kan lupa...

Anonymous said...

Jgn marah ted...peruntukan dedak yahudi utk ko masih banyak utk ko mentekedarah...hehehe

Anonymous said...

Eh eh eh...pandai nyeeee ted mencarot...hehehe belajar ngan bapa ayam ke?..hehehe

Anonymous said...

aku BERSYUKUR pada ALLAH krana x djangkiti VIRUS MAHA BIOL dinusantara..
virus BIOL ni hanya ada dMLAYSIA shja.

moga2 korg smue dJAUHHI dari virus biol ni..
aamminn

Anonymous said...

Saya baru bukak blog...ni...selepas...cik minah hina Raja Raja Melayu...trimakasih admin...tapi tengok si kentut tu melampau lampau dia marah admin ckp admin mcm budak2 lah..sbb cik minah tu..geng RBA dia...entah2 si kentut kutip upah dia suruh lah anak pinak dia menyamar sbb tu nak kenal merka ni mereka guna nama..kekadang jer guna anon...lantaklah...kita nak tgok sapa cik minah ni...SKMM kalau namawee pun... Tak lepas...apalagi kau..cik minah..dah cakap komen boleh..menghasut dan menghina Raja Raja Melayu jangan serta komen yang mencarut yang menjelik kan..kalau tak faham gak pg buka kat google pasal SKMM...padan muka Cik minah....

Anonymous said...

Baik jer Alhamdulillah... Keluarga reza.. Happy jer...ok jer...kenapa..kau ingat negara uncle sam tu nak tangkap reza masuk penjara ke...kau tunggu jerlah..nanti jgn tukar tarikh lainlah pulak...

NordinabilaH said...

Tahniah DMukhriz memang kita doakan agar DAP menang dlm pru14 ini dan percayalah DAP akan lebih adil dan mem ela Melayu bukannya macam bn umno yg mencari kekayaan sendiri tapi org melayu hidup menjadi peminta sedekah tetapi anjing2 umno hifup mewah jom kita sokong DAP demi keadilan org mca gerakan yg ada ini pun cakap melayu bodoh bangang

Anonymous said...

Wah doa orang munafik dan kafir... ALLAH sure dengar tapi Allah terima k idak k...tu belum sure...hidup RBA norbolehblah... Nanti kutip upah ok..cik minah..dah tgh menggelabah...hina lagi Raja Melayu...Skmm...cik minah hina Raja Raja Melayu.... Norbolehblah ni pun hari tu tulis kalimah Allah huruf kecik....nampak sangat RBA nya.

Anonymous said...

Hanjing tgh menyalak... Pegi mampus la dgn kebodohan ko tu.. Selamat menjilat tulang babi.. Kongsi2 sikit dgn ted babi kentot...
Kikikikk

Anonymous said...

Jika statement 1-4 tu betul2 keluar dpd mulut boboy, sah boboy dah gila. Gila yang disebabkan penyakit mudah lupa. Jilatlah dapig sebab baru tahu sedapnya perasa babi...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates