December 28, 2016

68 Bazar Rakyat Pandan - Wayang Tinggi Produksi Dari @RafiziRamli


Rafizi Ramli di dalam laman sosial Facebook beliau telah mewar-warkan bahawa beliau akan melaksanakan Bazar Rakyat untuk sambutan ambang 2017. Sekali imbas nampak seperti kebaikan yang bakal dilakukan oleh Ahli Parlimen Pandan ini. 

Tujuannya untuk menunjukkan kepada Perdana Menteri kononnya ada caranya Kerajaan boleh membantu mengurangkan harga barang. Namun, beberapa persoalan timbul mengenai niat dan tindakan Ahli Parlimen Pandan ini.

Pertama, bukankah Pandan sebahagian daripada Parlimen di dalam negeri Selangor? Bolehkah peniaga berniaga di dalam Selangor tanpa lesen walaupun hanya sehari? Kalau boleh dan dilihat boleh mengurangkan harga barang, kenapa cukai dan lesen perniagaan di Selangor tidak dihapuskan.

Kedua, Ahli Parlimen Pandan mengadakan gerai percuma selama satu hari sahaja. Kenapa tidak dilanjutkan selama mana Kerajaan PKR dan DAP memerintah? Setidak-tidaknya sehingga Pilihan Raya Umum akan datang?

Ketiga, untuk pengetahuan Rafizi Ramli, idea berniaga gerai dan bazar terbuka ini telah lama dijalankan di Negeri Sembilan. Menteri Besarnya telah mengarahkan agar Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) tidak menganggu peniaga yang ingin berniaga di jalanan asalkan tidak menganggu lalu lintas. Adakah Selangor juga bertindak sedemikian?

Keempat, Rafizi Ramli mensyaratkan agar setiap makanan yang dijual adalah bernilai RM5 ke bawah dan tidak mengenakan GST? Sejak bila pula peniaga kecil dengan jualan tahunan di bawah RM500,000 dikenakan GST?

Kelima, Kerajaan Negeri Selangor adalah antara negeri yang menaikkan lesen perniagaan di beberapa PBT di Selangor yang mendadak sehingga 400 peratus sejak 2013 terutama bagi yang melibatkan perniagaan kecil dan sederhana. Minta Rafizi Ramli hentikanlah wayang pacak yang cuba beliau mainkan dengan mengadakan gerai percuma selama sehari. Hapuskan dulu atau turunkan dulu lesen perniagaan di Selangor sebelum bercadang untuk mengajar Perdana Menteri.

68 comments:

Anonymous said...

rm5 tanpa gst..nak bodohkan rakyat ke mp yang bodoh nak menipu rakyat..dan banyak lagi kerja2 bodoh nya..

Anonymous said...

Blogger bodoh..12 kerusi dun yg tinggal lagi nak bising ke? Umno dah pupus di selangor. Duit aktiviti umno pun tak sampai ke cawangan, dah kena sapu dengan penyamun atasan jgn harap nak menang pru 14. Kahkahkah

Anonymous said...

Ambik saja duit brim. Halal haram najib tanggung. Jangan undi umno. Itu dah sah2 parti haram. Parti tipu bangsa sendiri. Parti penyamun. Presidennya ketua penyamun.

Anonymous said...

Gst najib tanggung

Anonymous said...

Seorang wakil rakyat yg benar2 berjiwa rakyat...bertepatan dgn fart-wa yg dikeluarkan mop-tee tersohor...haram BR1M elok bagi najib menilai semula skim BK1M (bantuan kroni satu malaysia)dapat dihidupkan semula...mohon pada yb pandan mengosongkan akaun asn dan th dia utk menampung BR1M yg haram khusus utk pengundi2 di parlimen pandan.

NordinabilaH said...

Tahniah rafizi kerana anjurkan bazar percuma satu hari itu usaha yg baik sebenarnya mangkok2 dan anjing2 ini tak faham perbezaan lesen sama permit kalau lesen ia sah laku selama setahun kalau permint cuma untuk berniaga satu hari atau bulan ke bulan macam parar pagi pasar ramadhan itulah dia org umno ini memamng bodoh tak tahu beza permit dgn lesen yg dia org tagu dedak duit haram brim itu saja jesian org umno melayu ni

Anonymous said...

Pandai ko cakap ye...klw dah semua haram...jgn menggatal berebut nak kan brim...makan duit brim pun haram tapi ko ler kecoh nak mentekedarah klw tak dpt bising...

Anonymous said...

Umno bagi brim bagi lesen bagi bantuan semua haram semua rasuah...rapiji bagi dedak cap kepala peliwat bagi permit bagi dedak semua halal...jing711 perkakas yahudi bongok terlebih mentekedarah dedak yahudi..

Anonymous said...

BR1M untuk 7 juta rakyat Malaysia...
BK1M pula untuk 7 keluarga...ditanggung 7 juta rakyat...melalui konsesi ipp dan tol...he3

Anonymous said...

Nordinbolehblah

Kau ni tak tahu malu ke?
Dulu dah kantoi melancap depan laptop?
Ni nak melancap dekat traffic light pulak?

Anonymous said...

itulah....yang tak dapat brim sampai buat rayuan lagi. sembang pong pang pong pang. duit rakyat konon....kat selangor. duit banyak. kemut. sampah tak kutip. air kejap ada kejap tak ada. sembang lebih. brim duit haram pun mentekedaghah jugak. ini mesti ajaran ayah pin.

Anonymous said...

dah cakap dah...nordinbabilah ni berkemungkinan adalah terdiri dari pengikut DAJJAL. yang semua kita tau ...yahudi, kafir dan para munafik memang pengikut DAJJAL akhir zaman. kerja mereka membuat fitnah dan adu domba.

Anonymous said...

Yes...%%%%%%%%%%%%%%% kayo kayo sampai anak cucu. Kroni cino keling semuo kayo. Kito melongo jor. Masuk angin keluor asap. Najib...ado gak bagi sipi sipi. Alhamdulillah lopeh buat beli baju sekolah anak2.
Atok madey haghammm.....bagi. Melopong. Dodak dio beri kek kroni jor.

Anonymous said...

8:34 am.

dorang tu sedang mempraktikkan apa yg dajjal suka. fitnah.
mungkin nak rasuah dajjal terima mrk sbg pengikut setia.
kalaulah si dajjal tu keluar skrg,
pasti doranglah yg cari dan tunggu dajjal, bukan sebaliknya.

yg kebajikan dikata rasuah,
yg terang2 rasuah dikata bantuan.

sahlah org tu pengikut unggul dajjal akhir zaman.

Anonymous said...

Brim haram.
Ruu babi sokong.
So suruh diarang bela babi la

Anonymous said...

Bagi taniah apakebenda, lepas balun RM 25,000 bonus TH, suruh pakcik2 keluarkan simpanan mereka, kasian pakcik2 yang 4000 org tu, terlepas giliran hendak pergi buat haji, ko nak tanggung dosa mereka ke?. Dosa sendiri pun tak larat nak tanggung.

Anonymous said...



Tuan Khairulryezal telah menjual 5 soalan kepada Tuan Rafizi.

Diharap Tuan Rafizi dapat memberi jawapan yg konkrik dan memuaskan


b.p.
Moderator.

Anonymous said...

Suruh najib isytihar harta dulu macam rafizi baru boleh sembang lebih..menteri2 umno sapa yg dah isytihar harta? Sorang pun tak..semua bagi alasan bodoh. Ku nan siap bg alasan klu isytihar, anak kena culik, rumah kena masuk pencuri. Maknanya memang menteri2 ni kaki songlap...harta berkoyan2.

Anonymous said...

Sotong ni buat goreng colop topong pon sodap...

Anonymous said...

Setuju.
Semua menteri umno DAN bekas menteri umno misti mengistihar harta masing2, tidak terkecuali Mahathir Anwar dan Midin sendiri.

Anonymous said...

3 komen di atas ni bukti umno salahguna brim. Diorang ingat duit brim datang dari poket mak bapak dia atau tabung ayam nenek dia. Itu pasal mahathir tegur..ini baru komen macai, belum lagi komen menteri.

Anonymous said...

Kesian ahli bawahan umno..duit peruntukkan cawangan habis disapu orang atasan. Nak buat aktiviti parti kena keluar duit sendiri. Macam mana nak tarik pengundi? Macam mana nak hadapi pilihanraya? Ramai yg dah lepas tangan dengan keje-keje parti. Ada juga yg protes keluar parti senyap-senyap. Selamat tinggal parti songlap.

Anonymous said...

Kerajaan kerugian berjuta2 ringgit setiap tahun membiayai Jabatan KEMAS yang tiada kerja dan tiada peranan kepada masyarakat.....telah pula diberi tetap dan kenaikan pangkat sedangkan kelulusan sejadar SRP tapi pangkat taraf diploma dan kenaikan gaji yang banyak.pihak JPA pun pening kepala dengan kenaikan pangkat mereka ini tidak setimpal dengan kelayakan...
Tiada peranan jabatan KEMAS dalam masyarakat dan tak ada kerja....HARAP MP PANDAN DEDAH DAN BONGKAR...

Anonymous said...

Betullah, aktiviti parti pakatan semuanya ditanggong beres. Oleh DIEG.

Anonymous said...

Tu jing945 bongok..brim duit rakyat tu pasal umno bagi pada rakyat...ada pulak jing bongok cakap haram...tu la terlebih mentekedarah dedak yahudi jadi bongok...

Anonymous said...

Hihi..mmg bangang pun blogger ni..

Sebelum pru13 aku mmg pangkah BN..dan setiap kali pangkah dgn bangganya aku tunjuk kertas undi aku pada semua dlm bilik mengundi..

2013 aku benci umno sangat..tak tau lah..meluat sungguh..tapi aku tak ada pilihan..masa tu aku mmg takkan pangkah dap pas pkr..tapi apa pilihan yg ada masa tu? Jadi aku buat keputusan tak nak mengundi..tapi Tun Mahathir turun shah alam mintak pengu di shah alam turun mengundi ajar anwar ibrahim..

Aku faham message Tun. Tapi dalam masa yg sama aku tau Tun ada clash dgn Najib masa tu..desas desus kedengaran bila najib turun ke uitm dan dlm masa yg sama Tun turun di sek6 shah alam..org umno gelabah mana satu nak pergi..hahaha..

Tapi aku tetap ke ceramah Tun..

Sekarang apa yg perkasa pernah cakap masa kempen benar2 terjadi...umno bukan wadah melayu..umno mengkhianati melayu..

aku akan pastikan umno sifar kerusi kat shah alam pru14..

Hidup Tun..

Anonymous said...

Lah. Jabatan kemas yang kau sibuk...Mp pembangkang lagi makan.gaji buto...wan jijah kalau banjir hilang.. Kalau kenduri cepat jer datang mendudu kat kajang ni..begitu juga asmin...bila air tak ada batang hidung sikit pun tak nampak..tapi kalau nasi lemak anak daro..tersengih sengih..muka seposen..kita orang Selangor..malas nak cakp.. Mp dgn adun ni makan gaji buto..tak pe kitaorang mengadu jer kat Allah..lagi bagus so..kalau yang kata berlagak Umno tinggal 12 kerusi kat Selangor ni..ingat sikit.. Tu dulu waktu mereka bergelak bertampar ngn PAS..so kini kita nak tengoklah Pas ni..kalau uturn jugak memang Pas ni..something wrong

Anonymous said...

Mp pandan bongkar dan dedah..biar betul...orang kawasan Ampang dan pandan ni semua sedang mengintai intai lepas ni jamal baju merah nak bongkar apa lagi maklumlah.. Isu adam rosly..memang hangit orang kawasan ni..mana tak budak sek ntah sampai mana tetiba jadi jutawan segera.. Itu mp pandan tak bongkar pulak..jamal gak..zuraidah nenek lampir.pulak mcm mana..mp indon tu...lagi banyak mp pembangkang ni nak cari salah dan aib orang.. Lagi Banyak Allah.. Buka aib dan rasuah mereka..tak caya..tengoklah

ted manoff said...

Kj pun muda2 dh jadii jutawan..mohon disiasat juga..........

ted manoff said...

Carian Peranti Mudah-Alih Popular 



iPhone SE
Huawei P9
Vivo V5
iPhone 7 Plus
Samsung Note 7
Samsung J7
Google Pixel
Samsung Galaxy S7
Oppo F1s
Nokia A7

Anonymous said...

Rafizi ni, setakat nak dengar cakap dia boleh kalau ada masa. Sebab dia sendiri sedang tunggu nak masuk penjara kes fitnah. Yg kena saman tak usah cerita. Fitnah cincin rosmah last2 mintak maaf sbb dia hanya bergurau shj katanya.

Tapi puak2 pakatan Sial ni biasalah. Dia yg kena tangkap khalwat orang lain yang salah.
Dia yg meliwat orang lain yang kena jawab
Dia yg melancap orang lain yang jahat

Anonymous said...

Lebih besar faedahnya kalau diadakan majlis gotong royong bagi membersihkan kawasan YB daripada 'mesin badak' dan 'komputer telan duit'. dan bila kawasan YB sudah bersih makanya setiap sen wang marhaen dapat dimanfaatkan semaksimum mungkin untuk keluarga dan bukannya untuk mengembongkan celana tauge2 sponsor.

Anonymous said...

Adu domba fitnah kerja rapiji anak sedara dajjal...hehehe

Anonymous said...

Umno bagi brim semua rasuah...rapiji bagi dedak "cap kepala peliwat" pkr bagi air free dikata bantuan utk rakyat.. bullshit

Anonymous said...

Asamin LGE rapiji pun apa kurang berkoyan2nya..anak ikan mak lampir pun boleh buat bunglo disneyland...hehehe...jing2 menyalak gak bongok...

Anonymous said...

Ni sotong tak sedap la...banyak makan dedak yahudi banyak toksik...hehehe

Anonymous said...

Rakyat gak dok melalak suroh istihar harta bagai...anak ikan mak lampir yg kecik tu pon tak nak istihar...menteri2 lagi la...

Anonymous said...

Hehehe ted...sekali sekala cer ko cakap pulak.." anak ikan mak lampir tu muda2 dah jutawan"...hehehe
Berat mulut ye...tu la byk mentekedarah dedak yahudi tu..hehehe

Anonymous said...

Ted nak niaga pulak ye...hehe

ted manoff said...

Paling top 2016.....๐Ÿ’ก๐Ÿ’ก๐Ÿ’ก

ted manoff said...

Carian Popular 2016 



EURO 2016
Pokemon Go
BR1M 2016
SAPS Ibu Bapa
Olympic Games Rio 2016
Suri Hati Mr Pilot
Train to Busan
MAMA 2016
7 Hari Mencintaiku
Descendants of The Sun  
Teruskan Selongkar...




Carian Berita Popular 2016 



US Elections
Olympic Games Rio 2016
Rayani Air
Brexit
Bajet 2017
Zika
Gerhana matahari
Note 7
Bauksit
Difteria

Carian Peranti Mudah-Alih Popular 



iPhone SE
Huawei P9
Vivo V5
iPhone 7 Plus
Samsung Note 7
Samsung J7
Google Pixel
Samsung Galaxy S7
Oppo F1s
Nokia A7

Carian Permainan Popular 2016 



Pokemon Go
Warcraft
Slither.io
Agar.io
Overwatch
Clash Royale
Final Fantasy XV
Tree of Savior
Fifa 17
Pokemon Sun and Moon

Carian Kereta Popular 2016 



Perodua Bezza
Proton Persona
Proton Saga
Honda Civic
Proton Perdana
Nissan Note Nismo
Toyota Sienta
Toyota CHR
7Proton Ertiga
Audi A4
 
Carian Drama Tempatan Popular 2016 


Suri Hati Mr Pilot
7 Hari Mencintaiku
Dia Semanis Honey
Tundukkan Playboy Itu
Cinta Si Wedding Planner
Sayangku Kapten Mukhriz
Isteri vs Tunang
Mr Donat Karamel
Awak Sangat Nakal
Suami Tanpa Cinta

Carian Selebriti Popular 2016 



Atikah Suhaime
Aiman Tino
Syatilla Melvin
Goh Liu Ying
Mira Filzah
Aidil Aziz
Khai Bahar
Noarshikin Abdul Rahman
Faiz Subri
Janna Nick


Carian Filem Popular 2016 


Train to Busan
Suicide Squad
Deadpool
Dilwale
Kabali
Conjuring 2
Moana
BoBoiBoy The Movie
Me Before You
Zootopia 


Nice... statistik...setiap kategori...  
Kredit : Amanz

Anonymous said...

Si kentut.. Tengah biol..bersiri..orang cerita pasal sotun..dia cerita pasal apa benda entah. Wei ingat ni blog Umno dan Bn... kau nak taja pebenda..blog seangkatan kau boleh..bukan di sini

Anonymous said...

Nak alih isu je tu...parti bodo skandal sex...madey pun buat citer BR1M...belajo ngan dap dan pkr tuh...

ted manoff said...

PrOoTt..yaa tuu lah apa yg dicari oleh rakyat malaysia sepanjang taun 2016 nii...pejam celik..pejam celik masa cpt berlalu๐Ÿ˜ฅ..hampir 12 tahun aku di alam maya nii..dari blog ekspresiku maxis..m.blog hotlink..mlife..paling best blog ekspresiku..3 post 50sen...sapa ada link boleh share psl merata aku cari tapi hampa...kikiki..๐Ÿ˜ธsory caii2 semua nk test hp huawei p9 tgk simbol macham best...๐Ÿ’€๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ฝ๐Ÿ‘พ๐Ÿ˜ˆ๐Ÿ‘ฟ๐Ÿ‘น๐Ÿ’ฉ

Anonymous said...

A

Anonymous said...

MP Pondan....disanjung anjing kapir LGBT dapigs.
Yg penting dana kapir dan yahudi jadi bekalan baruah lgbt bekas penjilat Abang Non awwwwww.

Anonymous said...

cerita popular 2016

4x salam
madey kecewa angan2nya nak jatuhkan dsn tak kesampaian
angan mat jenin nak jdi pm tak kesampaian
wajah mat sembab dan mat sabu-rit semakin kering hitam takde seri
ph dlm kepompong kehancuran
bn semakin teguh dan kuat

Anonymous said...

Takbur sungguh yg duk kata sel tgl 12 kerusi tu..ada yg komen dulu sokong bnyk tp kini xlg.. mcmna plk dgn aku ni yg dulu sokong Pakatan tp kini xlg..em xnk komen lebih.tggu je la pru 14..ada

ted manoff said...

๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜น๐Ÿ˜น๐Ÿ˜น

Sebagaimana yang tersebar dalam grup whatsapp dan media sosial, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom dilaporkan hadir dalam satu program "sessi teh tarik Akta 355" di Malaysia Hall, London pada 27 Disember, baru-baru ini.

Turut  diajak "ngeteh"  bersama dingin salji di kota London itu ialah Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dr. Khairuddin Aman Razali yang juga merupakan Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat dan Ahli Jawatankuasa  Majlis Syura parti Islam itu.

Mengapa sampai ke London membawa perbincangan Akta 355? 

Apa kaitannya orang-orang Melayu di London dengan akta 355?

Malangnya, bersama gambar-gambar yang turut tersebar, khabarnya "sessi teh tarik" di kota London itu hanya mencatat jumlah kehadiran yang kecil saja.

Kenapa tidak diadakan "sessi teh tarik" membincangkan akta yang sama  dengan kelompok masyarakat di Jerai, kawasan Parlimen Jamil Khir sendiri atau di Kuala Nerus misalnya?

Adakah semua orang di dua kawasan Parlimen itu sudah faham mengenai Akta 355 atau kerana teh tarik mamak di Jerai atau Kuala Nerus tidak sesedap teh tarik di kota London?

Bila pula Jamil Khir mahu mengadakan "sessi teh tarik" dengan MCA, MIC, Gerakan dan parti-parti komponen di Sabah dan Sarawak yang masih menentang Akta 355 itu?

Apakah mungkin selepas London ini, "sessi teh tarik"  bersama Jamil Khir dan pemimpin Pas juga bakal diadakan di Paris, Amerika, Australia, New Zealand dan lain-lain kota percutian kerana di semua tempat itu juga terdapat orang-orang Melayu Malaysia yang ditakrif "sangat-sangat"  perlu diberikan penerangan berkaitan akta 355? (SH 29/12/2016).

Shahbudin Husin at 01:40

Anonymous said...

Kesian melayu...ada melayu skrew melayu..cina jugak untong bertambah kayo...melayu ph tak sedar pun...lge rasuah ke apa ke cina tak screw cina lor..

Anonymous said...

APA tujuan komen ko ni??

Anonymous said...

Tak payah cakap skrew melayu la..melayu umno yg tipu melayu, melayu umno yg bolot hak melayu lain. Pandai pulak kau kaitkan dgn cina. Tu semua ayat politik umno. Dah masak sgt. Cawangan langsung tak jaga. Ketua bahagian, ketua pemuda, ketua wanita semua makan duit. Dah kalah 2 penggal pun masih buat perangai kayakan diri sendiri. Masih berangan nak tawan selangor. Haha..

Anonymous said...

Kesian melayu...ada melayu skrew melayu..cina jugak untong bertambah kayo...

Anonymous said...

Tak payah cerita kaya ler...anak ikan mak lampir yg bilis tu pun 2 penggal pun dah kayo rayo..tak payah nak berlagak zuhud ler adun2 ph kat selangor ni

Anonymous said...

Dapig buat kajian trowong pun dah 300j lesap buta jer...ph mmg banyak penipu...siapa yg menipu mintak maap...siapa yg menipu tgh tunggu turn nak masuk sg buloh...haha

Anonymous said...

Umno bagi brim dikata rasuah...rapiji bagi dedak "cap kepala peliwat" pkr bagi air free dikata bantuan utk rakyat..siapa tipu siapa...hahaha bullshit

Anonymous said...

Umno bagi brim guna duit ayahanda, bonda, nenda kau ke? Kajian MRT berapa billion?

Anonymous said...

Biarlah brim tu kau tak nak tak per..duit brim tu duit hasil negara so apa masalah kau Kerajaan Bn nak beri rakyat sorang sikit...kau jealous sbb parti pembangkang baru 2 negeri memerintah dah lubang sana dah gali sini..korek sana timbus sini semuanya bukan keran rakyat tapi kerna nak isi tembolok sendiri.bila dah kenyang.muntah belalak..kita orang tak kisahlah..hanya pada Allah kami memohon agar PRU 14 ni nanti..UMNo dan Bn.menang semua negeri termasuk Selangor dn Pwnang bukan apa..lagi lama pembangkang memetintah kat 2 negeri ni lagi hancur dan lagi tersiksa hidup kami rakyat biasa ni...so apa pun tunggu jerlah dgn sabar..doa orang yang dizalimi dan dianiaya ni pasti Allah dengar kan..kajian MRt apa ke benda dah nak siap dan fasa satu pun dan beroperasi dah..bukan terowong Guan End..paper work pun dah lenyap.. Duit kajian.. Lesap mcm asap...tu..kau tak sibuk kan pulakanono 10:05 am

Anonymous said...

Kau terseksa sebab kau orang umno. Tak dapat projek. Rakyat biasa terseksa seluruh malaysia di bwh pemerintahan najib. Gali lubang sana gali lubang sini? Ni ada lagu khas untuk bos kau najib raja hutang, ketua penyamun..

Gali Lobang Tutup Lobang - Rhoma Irama

Gali-gali-gali-gali-gali lobang
Gali-gali-gali-gali-gali lobang

Lobang digali menggali lobang
Untuk menutup lobang
Tertutup sudah lobang yang lama
Lobang baru terbuka

Gali lobang tutup lobang
Pinjam uang bayar hutang
Gali lobang tutup lobang
Pinjam uang bayar hutang

Gali-gali-gali-gali-gali lobang
Gali-gali-gali-gali-gali lobang
Gali-gali-gali-gali-gali

Walau makan sederhana
(Makan nasi sambal lalap)
Walau baju sederhana
(Asal menutup aurat)
Walau makan sederhana
Walau baju sederhana
Walau serba sederhana
Asal sehat jiwa raga
Dan juga hutang tak punya
Itulah orang yang kaya (hi-hu)

Walau gajinya pas-pasan
(Enggak lebih engga kurang)
Walau hidupnya pas-pasan
(Asal cukup kebutuhan)
Walaupun gajinya pas-pasan
Walau hidupnya pas-pasan
Walaupun serba pas-pasan
Hidup ‘kan merasa terang
Asal tak dikejar hutang
Enak tidur enak makan (hi-hu)

Gali lobang tutup lobang
Menggali buat menutup
Gali lobang tutup lobang
Sana rata sini lobang
Gali lobang tutup lobang
Tetap saja ada lobang
Gali lobang tutup lobang
Lobangnya tak pernah hilang

Gali lobang tutup lobang
Pinjam uang bayar hutang
Gali lobang tutup lobang
Sana lunas sini hutang
Gali lobang tutup lobang
Tetap saja ada hutang
Gali lobang tutup lobang
Hutangnya tak pernah hilang

Gali lobang tutup lobang
Pinjam uang bayar hutang

Anonymous said...

Ini lirik lagu terjah lubang jubor dan kongkek chinadoll ni.

Lirik lagu kena tangkap khalwat dgn bini orang dan lirik melancap depan laptop mana?

Anonymous said...

Rezeki Allah beri..kami tak tersiksa dan dan masih cukup mkn..apa ingat orang Umno kat Selangor ni...bodoh tak pandai cari rezeki...yang kami tersiksa..air selalu pitus dsh tu kotor.. Sampah tak diangkat berlalat.. demam denggi kat kawasan kami dah ramai yng mati..jalan berlubang dah ramai yang masuk hospital.. Cukai semakin naik...pusat judi. Rumah urut...anak2...kami duitnya hilang ke situ..faham tak anon 11:10 am...jgn nak bongkak. Ingat orang Umno ni pemalas ke..tak walau kami diperintah pembangkang yang cuma lebihkn kroni..projek semua beri kroni.. Kami tak.kisah bukan tapi kami kisah suasana persekitaran..faham.ke tak..kalau taknpercaya. Pembangkang ni bodoh tak pandai memerintah kenapa asmin jamban mula2 jadi Mb selfie sembur nyamuklah.. Selfie bersih longkanglah...angkut sampahlah.. Why.. Sbb memang mereka tak buat kerja pun..cuma tahu cari lubang nak isi tembolok mereka

Anonymous said...

Merapu macam jamal kau ni..orang selangor lain rumah semua ada air, kau sorang je takde. Tak byr bil ke? Jalan berlubang masa bn perintah lagi teruk, masa nak dkt pilihanraya baru nak turap. Baru nak tunjuk muka. Kalau tak terseksa, pandai cari rezeki, buat apa bagi komen macam 10 hari tak makan? Pasal mesin judi, tanya polis. Pergi buat report. Bukan jadi anjing menyalak bukit. Aku pun ahli umno dulu..tapi muak sgt dengan perangai pemimpin yg kerjanya sakau duit, bolot projek. Kerja cawangan semuanya kena keluar duit sendiri. Ahli umno dibuat macam hamba. Biar lps ni umno pupus terus di selangor.

Anonymous said...

Eloklah umno pupus. Bagi peluang kpd pkr dan dap pulak sakau duit rakyat. Cukai pintu naik 300%. Tapi kami dapat air free...air lori free. Hahaha.. Padan muka aku.

Anonymous said...

Apa yang korang gaduhkan ni? Satu cara sahaja umno nak kembali bangkit di negeri selangor. Gantikan PM dengan zahid atau hishamuddin. Habis cerita.

Anonymous said...

Kerajaan Selangor yg ada sekarang dah cukup bagus. Bukankah bagus kalau kami rakyat dapat air free yg dihantar oleh lori ke kawasan taman perumahan kami. Kami pun dapat exercise angkat air sampai pkl 3 pagi. Brilliant kerajaan Selangor ni.

Anonymous said...

Umno perlu rebranding. Kepimpinan lama perlu diubah.

Anonymous said...

Yes..klau dpt mcm jamal best jugak jadi MB..buat kerja ..memang lah air ada anon..12:40 pm...tapi klau kotor berkeladak..air apa benda.. bukan takat air.. jer isu sampah... isu jalan berlubang.. isu pendatang buka kedai mcm cendawan tumbuh kat kajang dan area pandan dan ampang..pbt tutup mata jer..ker..so anon kau duduk gua mana aku pun tak tahulah yer..tapi kalau kau dufuk kat Selangor mesti kau alert benda ni..atau kau nak bila keluarga kau dah mampus kena denggi baru kau melonacat loncat mcm beruk kena belacan..kau tak rasa tak tahu jgn.pandai nak komen jer.Selangor ni dah jadi negeri pengotor..pendtang haram. Kilang haram..duk bersidai tepi sungai...tak faham lah.h ada jugak orang biol mcm anon 12: 400 pm ni.. Dia ni mesti spesis penhotor sbb tu fia ok.jer tinggal kat negeri pembangkang ni

Anonymous said...

Umno bagi brim duit rakyat utk rakyat harammmm..
Pakatan Haprak bagi dedak cap kepala peliwat dikata halal...tu le kebongokan jing 1005 terlebih mentekedarah dedak yahudi...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates