December 5, 2016

48 Apa Beza Perhimpunan Solidariti Untuk Rohingya Dengan Perhimpunan Aman Malaysia Wahai Tun Dr Mahathir?


Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Tun Dr Mahathir Mohamed berkata, DS Najib Tun Razak sepatutnya bertindak lebih tegas demi masyarakat Rohingya dan bukannya sekadar hadir di acara demonstrasi. Katanya di petik Malaysiakini, baca di sini,
"Sebagai kerajaan, (sepatutnya) kita tidak berdemonstrasi. Kita berdemonstrasi terhadap kerajaan. Kalau kita tukar kerajaan, cadangan saya ialah kita break off diplomatic relations sebagai satu tanda ketidakpuasan hati kita terhadap layanan terhadap orang Rohingya. Apabila dia Perdana Menteri, dia buat demonstrasi, dia demonstrate kepada siapa, hah?"
Tun Dr Mahathir sememangnya seorang Melayu yang mudah lupa. Pertama, perhimpunan pagi tadi di Stadium Taman Tasik Titiwangsa bukanlah acara demonstrasi sebaliknya Himpunan Solidariti Membantah Kekejaman Ke Atas Masyarakat Rohingya.

Kedua, pada tahun 2003, beliau sendiri selaku Perdana Menteri telah menghadiri satu perhimpunan di Stadium Bukit Jalil untuk Perhimpunan Aman Malaysia bagi membantah penindasan ke atas Palestin dan juga serangan ke atas Iraq. Berlainan dengan Himpunan Solidariti Rohingya, perhimpunan Aman Malaysia diisi dengan nyanyian-nyanyian dari artis-artis terkenal.

Ketiga, sekiranya Tun Dr Mahathir menyatakan tindakan DS Najib Tun Razak mengadakan perhimpunan untuk mengecam kezaliman ke atas penduduk Rohingya dipercayai sekadar "suatu wayang" oleh pihak kerajaan, wayang apakah yang beliau mainkan sewaktu tahun 2003? Persoalan yang harus ditanya, kalau betul beliau begitu prihatin dengan Palestin, sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri, berapa kali beliau menjejakkan kaki ke Palestin?

48 comments:

Anonymous said...

si atok ular dan bapa ayam sekarang memperjuangkan nasib golongan semua kaum cina yang 'tertindas' tak cukup makan, tak cukup duit, tak cukup pelajaran, tak cukup harta, tak cukup udara nak bernafas di bumi Malaysia ini.

Buat apa menyibuk dengan apa yang harus kerajaan lakukan terhadap Myanmar. Zaman dia berkuasa dulu pernah tak dia putuskan mana-mana hubungan diplomatik dengan negara yang memulakan peperangan atau pembunuhan rakyat seperti yang berlaku di Myanmar sekarang? Sebagai salah satu contoh, tahun 1990 isu permulaan berlakunya perang teluk (iraq menawan kuwait) berapa ramai yang terbunuh??? Ada atok madey putuskan hubungan dengan iraq waktu tu??? Tiada laaa......

Jadi tak payah memekak la atok madey, pergi la manjakan cina yang tak cukup segalanya seperti yang anda rasakan tu... lebih-lebih yang berada dalam dapig tu...

Anonymous said...

madey kutty munapik sdg mengata mengutuk dan menghina dirinya sendiri tnpa dia sedar. Itu ptunjuk Tuhan Maha Esa sedang pamerkan kezaliman dan korupsi dirinya 22tahun jd PM dn dia sndiri kini mengutuk dirinya sendiri.. ular biawak lidah bercabang smpai begitu kronik otak si tua ini pn masih ada barua murahan terkinja2 support 'perjuangan'..???... shits!

Anonymous said...

Oii Blogger Anjing Najib Sial!!!

Perhimpunan untuk Rohingya tu mainan Lanun Bugis nak tunjuk baik.

Perhimpunan tu tak akan mensucikan Lanun Bugis yang sudah merompak berbillion2 Dolar!!

Menipu Anjing2 Najib boleh.. Di mata dunia Najib, Ketajaan UMNO da hancur!!!

Blogger bodoh sial otak korup!!!

Anonymous said...

Madey Kutty tu MAK KAU PUNYA LAKI!!!

Anonymous said...

Atok Ular tu Atok kau!!

Bapak Ayam tu Bapak kau!!

Pelcaur tu Mak kau!!

Melayu Anjing2 Najib memang bodoh patitlah Makaysia makin mundur!!

NordinabilaH said...

Perhimpunan solidariti roghyia tu hanya kerja bodoh wayang saja nank tunjuk aku org islam nak bela islam jgn jadi org bodoh kera di hutan di susi anak sendiri mati kelaparan maria chin buat bantahan tu lagi baik nak tunjukan rakyat negara ini menderita tak makan merempat klu org negara lain buat demo bantah negara ini pembodek marah kata jgn campur urusan negara ini bila dia buat campur hal urusan org burma boleh pulak bukan ke bangang namanya tu pergi cari duit derma utk keluarga sendiri lagi baik jgn nak bertopegkan roghyia sudahlah

Anonymous said...

Gelaran Bapak Ayam,Pelachur dan Ular tu bukan orang Umno yang bagi. Tapi rakan baru Hindu Tua dari DAP tu yg bagi. Yang ngko meroyan tu Babi ooi pasai apa?

Anonymous said...

Eleh ..marah nampak nampak. Hari tu Hi di Tua tu screw mak ngko Nape diam aje?

Ted Manoff said...

Kalo ngko berani sangat pergi le ke Myanmar bawa parang sembelih sami2 tu..

Anonymous said...

kesian babi dalam fuckatan... celik je mata terus meroyan. Semalam tak dapat ngentot dengan babi betina kat kandang dia tu gamaknya....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

eh, babi nordinabolehblah pagi-pagi dah keluar menyondol ek...

Ade juga si babi nordinabolehblah kata dalam negara ni merempat tak cukup makan....

wei babi nordinabolehblah, kalau dari pada tunggu bantuan free kerajaan, lebih baik di adam rosly bagi nasi lemak free kat mereka, setakat beratus-ratus bungkus bagi free, tak luak la duit juta-juta dia tu...

Ha, ajar sekali macam mana jual nasi lemak boleh jadi jutawan juga.... kenapa la otak babi ko tak sepandai adam rosly ek????

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Gerakkan keretaku
Kawanku telah menunggu
Ayuh lari … uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…

Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kudak tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang... uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang
Ah … ha …

https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

Anonymous said...

berbillion2 dollar kena rompak???

Berapa jumlah yang tepat kena rompak tu??

Bila tarikh rompakan tu berlaku???

Kalau setakat menyondol tapi tak reti nak jawab soalan aku atas ni lebih baik bangkai 7:07am pergi mampus....!!!

Anonymous said...

Jangan tak tau, ni pun WAYANG jugak (kalau mengikut cakap-cakap bangkai dalam fuckatan la)......

Ramai demo Rohingya di Jakarta, Aung San Suu Kyi batal ke Indonesia

Reporter : Marcheilla Ariesta Putri Hanggoro

Merdeka.com - Pemimpin Myanmar Aung San Suu Kyi membatalkan perjalanannya ke Indonesia hari ini, setelah muncul protes dari warga Indonesia mengenai bentrokan yang terjadi pada etnis Rohingya di negaranya. Hal ini diungkapkan oleh Juru Bicara Kementerian Luar Negeri Myanmar Kyaw Zaya.


Kyaw Zaya menyebutkan, protes ini sepertinya akan sepaket dengan demo 2 Desember pada Jumat mendatang. Diperkirakan demo nanti itu akan menyinggung krisis Rohingya, karenanya mereka memutuskan untuk membatalkan perjalanan Suu Kyi.

"Protes yang terjadi di Jakarta sepertinya satu set dengan demo Jumat mendatang. Diperkirakan akan menyinggung Rohingya," ujar dia.

Dikutip dari Wall Street Journal, Senin (28/11), Polri beberapa hari terakhir ini menangkap simpatisan Negara Islam Irak dan Syam (ISIS) yang dicurigai bakal merencanakan serangan bom di beberapa gedung di Jakarta, termasuk Kedutaan Besar Myanmar.

Etnis Rohingya mayoritas beragama Islam. Ratusan dari mereka melarikan diri ke utara negara bagian Rakhine sejak bentrokan terjadi sebulan belakangan ini. Militer Myanmar, dalam gambar satelit milik Lembaga Hak Asasi Manusia Amerika Serikat, terlihat membakar bangunan di wilayah tersebut.

Lembaga bantuan kemanusiaan dan wartawan juga dilarang untuk masuk ke daerah tersebut. Pasalnya lebih dari 150 ribu orang berada di sana tanpa makanan ataupun perawatan medis lainnya.

Bentrokan kali ini yang terburuk sejak 2012 silam, ketika massa menyerang 1,1 juta warga Rohingya yang tinggal di Rakhine.

Anonymous said...

Wahhh... 'WAYANG' Najib sampai ke Jerman tu, nasib baik wayang rumah tokong badfengshui berita Jerman tak minat nak ambil...

https://www.welt.de/politik/ausland/article159953674/Malaysia-wirft-Birma-Genozid-an-Muslimen-vor.html

Anonymous said...

Ku sangkakan Najib je pandai buat WAYANG... tak sangka Koffi Annan pun pandai main WAYANG.....oh ye bangkai dalam fuckatan, wayang apa kofi annan sedang mainkan tu???

http://www.straitstimes.com/asia/se-asia/former-un-chief-kofi-annan-visits-myanmars-rakhine-state-amid-rohingya-crisis

Anonymous said...

7. Apabila usul Rohingya ditolak di Parlimen pada pagi 24 November 2016 oleh Speaker Parlimen, YB Dr. Siti Mariah dan Raja Bahrin dari Amanah, YB Tian Chua dari PKR dan YB Kula Segaran, YB Charles Santiago dan YB Chin Tong dari DAP berucap membantah penolakan usul ini. Tidak ada seorang pun Ahli Parlimen dari Barisan Nasional atau PAS berdiri untuk berucap menggesa usul ini di benarkan di dalam Dewan Parlimen yang mulia itu ! Tiba-tiba di luar Parlimen mereka ingin menjuarai isu ini? Sedangkan dalam Parlimen mereka diam.

Kenapa menyepi di dalam Dewan tetapi akan lantang bersuara di luar dewan? Adakah kerana himpunan di luar Dewan Parlimen akan di tonton oleh lebih ramai orang maka ia lebih penting dari perbahasan dalam Dewan parlimen? Sedangkan dalam Parlimen tindakan sebagai kerajaan boleh ditetapkan. Dan ini jauh lebih bermakna. Rakyat Malaysia ingin penjelasan.

Anonymous said...

Sewajarnya kerajaan Malaysia mengambil tindakan mengikut saluran diplomatik seperti mengemukakan bantahan kepada kerajaan Myanmar kerana isu ini bukan sahaja melibatkan isu kemanusiaan, malahan memberikan kesan negatif kepada negara-negara Asean yang lain kerana sudah tentu akan mewujudkan ramai pelarian yang akan masuk ke negara-negara jiran untuk mengelakkan keganasan tersebut.

Selain itu, Malaysia juga adalah anggota tidak tetap Majlis Keselamatan PBB, apa guna Malaysia jadi anggota tidak tetap Majlis Keselamatan PBB jika tidak dapat mengketengahkan isu Rohingya ini ke dalam Majlis Keselamatan PBB?

Malaysia juga merupakan ahli pelbagai pertubuhan peringkat antarabangsa dan sudah tentu Malaysia mempunyai hubungan dengan banyak negara, sebagai Perdana Menteri, sepatutnya Najib menggunakan saluran diplomatik untuk mendapatkan sokongan daripada kerajaan-kerajaan negara-negara berkenaan untuk menangani isu Rohingya ini.

Jika sekadar berhimpun beramai-ramai seperti yang dibuat oleh Najib, Zahid, menteri-menteri, timbalan-timbalan menteri bersama PAS semalam, apakah yang boleh membantu masyarakat Rohingya itu?

Pada hemat saya, PAS buat perhimpunan beramai-ramai itu ok la, sebab PAS tiada kuasa politik, tetapi saya pelik bila Najib, Zahid, menteri-menteri, dan timbalan-timbalan menteri yang ada kuasa politik tidak menggunakan kuasa politik untuk menyelesaikan isu ini, tetapi sibuk berdemontrasi bersama PAS, apa semua ini?

Saya tak hairan jika Najib, Zahid, menteri-menteri, timbalan-timbalan menteri berdemontrasi bersama PAS selepas segala saluran diplomatik telah diambil, tetapi ini tidak, Najib, Zahid, menteri-menteri, timbalan-timbalan menteri tidak menggunakan saluran diplomatik, tetapi sibuk berdemontrasi sahaja, apa gunanya?

Saya masih ingat lagi Speaker Parlimen Tan Sri Pandikar Amin Mulia menolak usul daripada Ahli Parlimen Kuala Terengganu dari Amanah, Datuk Raja Bahrin mengenai isu keganasan oleh rejim Myanmar dan pelampau Burma terhadap masyarakat Rohingya dengan alasan tidak boleh mencampuri urusan negara lain.

Bila usul berkenaan ditolak, tak ada seorang pun ahli-ahli parlimen BN dan PAS yang bangun untuk menyokong supaya usul daripada Ahli Parlimen Amanah itu dibahaskan kerana melibatkan kepentingan kemanusiaan dan melibatkan keselamatan negara.

Mengapakah ahli-ahli parlimen BN dan PAS tidak serius untuk membahaskan usul yang dicadangkan oleh Ahli parlimen Amanah Kuala Terengganu itu? Sekarang Najib, Zahid, menteri-menteri, timbalan-timbalan menteri berkumpul beramai-ramai bersama PAS untuk berdemontrasi pasal isu keganasan terhadap masyarakat Rohingya itu pula.

Bezanya wahai blogger Cucu Tok Selampit adalah Najib, Zahid, menteri-menteri, timbalan-timbalan menteri tidak menggunakan kuasa yang ada untuk menyelesaikan isu keganasan terhadap Rohingya ini, tetapi sibuk nak bermain politik dengan menyertai perhimpunan bersama PAS itu pula, ini masalahnya.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Kalau kita lihat di pihak Myanmar sendiri, wakil kerajaan Myanmar mengeluarkan kenyataan rasmi membantah tindakan Najib, Zahid, menteri-menteri dan timbalan-timbalan menteri yang berdemontrasi bersama PAS itu. Mereka menggunakan saluran diplomatik.

Memanglah kerajaan Myanmar itu zalim kerana bersubahat dengan pelampau Burma untuk menindas masyarakat Rohingya, tetapi dari segi pemikiran berpolitik, mereka menggunakan saluran yang betul untuk menyatakan bantahan mereka.

Kalau kita lihat yang berdemontrasi membantah Najib menyertai demontrasi bersama PAS itu hanyalah geng-geng pelampau Burma yang didalangi oleh tok sami-tok sami yang ekstrem, tak ada pun Presiden, atau anggota pentadbiran tertinggi Myanmar yang menyertai demontrasi tersebut, kerana mereka pun faham, jika Presiden dan menteri-menteri Myanmar menyertai demontrasi dengan pelampau Burma dan tok sami-tok sami ekstrem tersebut, maka mereka akan kelihatan bodoh pula.

Saya bukanlah menyokong keganasan rejim Myanmar dan pelampau Burma itu, tetapi dari segi tindakan politik mereka, mereka kelihatan lebih bijak dari Najib, Zahid, menteri-menteri dan timbalan-timbalan menteri yang berdemontrasi bersama PAS semalam.

Masyarakat antarabansa sudah tentu geli hati dengan sikap Najib, Zahid, menteri-menteri, timbalan-timbalan menteri yang berdemontrasi bersama PAS dalam isu Rohingya ini tetapi tidak menggunakan saluran diplomatik yang betul untuk menangani isu ini.

Macam saya komen sebelum ini la, orang tak hairan dan tak pelik PAS berdemontrasi kerana mereka tak ada kuasa politik, tetapi Najib, Zahid, menteri-menteri yang ada kuasa politik, tapi tak gunakan kuasa politik tersebut, tapi sibuk bermain wayang politik hanya memalukan diri mereka sendiri sahajalah.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

KAH KAH KAH....DUNIA DAH HAMPIR KIAMAT. SANA SINI BERPERANG. BERBUNUHAN. SAMA JUGAK NGAN MADEY. CAKAP DULU LAIN. SEKARANG LAIN. SEMUA PERCAKAPANNYA SEKARANG BERBALIK KEPADA DIRINYA. APA NAK JADI. APA NAK JADI.....
SEMAKIN TUA SEMAKIN MENJADI.

Anonymous said...

Tun Dr. Mahathir dan barisan kabinet semasa beliau menjadi Perdana Menteri menyertai Perhimpunan Aman Malaysia bukanlah kerana disebabkan konflik tertentu, kerana di zaman Tun Dr. Mahathir, sebarang konflik melibatkan isu kemanusiaan, kerajaan di zaman itu akan mengambil tindakan diplomatik yang tegas untuk menyelesaikan konflik tersebut seperti konflik di Bosnia, konflik di Palestin, konflik di Iraq, kerajaan di zaman Tun Dr. Mahathir menulis surat kepada pihak-pihak yang terlibat dalam konflik itu untuk menyatakan Malaysia tidak bersetuju dengan konflik itu dan mencadangkan perdamaian kepada pihak-pihak yang bertelagah.

Malahan Malaysia juga menggunakan saluran diplomatik antarabangsa seperti ASEAN, OIC, PBB untuk menangani sebarang konflik yang berlaku.

Misalnya dalam isu konflik di Selatan Filipina dan Selatan Thailand, kerajaan Malaysia di zaman Tun Dr. Mahathir tak pernah la berdemontrasi di kedutaan Filipina dan kedutaan Thailand untuk menyatakan rasa tidak puas hati, tetapi kerajaan di zaman Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri mengemukakan bantahan, memanggil sidang tergempar badan-badan antarabangsa untuk mencari jalan penyelesaian.

Misalnya dalam isu masalah di Selatan Thailand dan Selatan Filipina, kerajaan Malaysia menjadi orang tengah antara pihak-pihak yang berkonflik tersebut melalui samada ASEAN atau OIC. Kesannya, pihak-pihak yang bertelagah mengendurkan ketegangan dan berundi di meja rundingan.

Begitu juga dalam isu pencerobohan di Iraq oleh Amerika dan Britain, Tun Dr. Mahathir menggunakan ruang diplomatik dengan berucap di Perhimpunan Bangsa-Bangsa Bersatu menyeru supaya negara-negara lain tidak menyertai kempen ketenteraan yang didalangi oleh Amerika dan Britain yang menceroboh Iraq, kesannya banyak negara menentang pencerobohan tersebut dan Amerika dan Britain akhirnya mengundurkan sedikit demi sedikit tentera mereka dari Iraq selepas mendapat kecaman masyarakat antarabangsa.

Jadi saya berharap agar blogger Cucu Tok Selampit tak payah la memutar belitkan perbuatan Najib yang merapu itu jika dibandingkan dengan cara diplomatik yang digunakan oleh Tun Dr. Mahathir semasa beliau jadi Perdana Menteri.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

LADO TOKOU said...

Kutty juga sewaktu perang Bosnia pernah buat perhimpunan di Stadium Merdeka bagi membantah kekejaman Serbia ke atas Islam Bosnia. Tapi yang berucap pada perhimpunan itu adalah teman baru kutty yg kutty kata tak pernah meliwat Anwar Ibrahim...he he

Anonymous said...

Melayu hanjing khinzir adalah melayy pakatan haramjadah bertuankan si tua bapa khinzir.
Melayu khinzir paktan haramjadah tak sedar diri.
Berkhiblatkan si tua khinzir laknatullah dan di tua2 khinzir guka kuasa.
Khinzir laknat melayu pakatan haramjadah laknatullah

Cik Minah said...

Sebagai PERDANA MENTERI, Tun Mahadir buat SEMUA
BENDA menentang kezaliman. Perhimpunan AMAN,
Perbahasan di Parlimen, mengutuk di PBB bahakan
dia sendiri pergi ke Palestin dan Bosnia
bertemu dengna rakyat yang tertindas. Dia juga
mengeluarkan WANG untuk membantu bangsa yang
tertindas itu.
Sebab itu, bila pemimpin-pemimpin negara itu datang
ke Malaysia, mereka mesti cari Tun Det.
Begitulah penghormatan mereka dan dunia Islam
kepada Tun Mahadir

Najib.............?????

Dapat duit rm2.6 billyon DERMA PAK ARAB,
APA Najib BUAT DENGAN DUIT TU....???

Dia enjoy sakan anak beranak.
Siap kumpul harta!!!!
Bukanke duit tu diderma kerana nak membela Islam....?
Ini pendebat UMNO yang cakap: Arab derma rm2.6
billion kepada Najib kerana KAGUM dia sebagai
pembela ISLAM.
Duit ada, KUASA pun ada di tangan,
tapi cuma mampu BERHIMPUN SOLIDARITY!!!
KESIANnnnnnnnnn

Anonymous said...

mana tak kena tolak, persidangan parlimen yng lepas banyak dibincang dan dibahas mengenai pembentangan bajet 2017. Kalau asyik nak tangguh persidangan bila nak minta dewan parlimen luluskan usul pembentangan bajet.

Dah la tu, suara sumbang bangkai-bangkai fuckatan di luar dewan menyatakan najib cuba menipu pembentangan usul RUU 355 pasti juga kedengaran jika dewan ditangguhkan lagi...

Sudah-sudah berpolitik... kalau betul simpati dengan nasib rohingya, ni la waktunya tunjukkan solidariti dengan perhimpunan aman seperti najib dan lakukan semalam.

Waktu perhimpunan BERSHIT takde pun perjuangkan nasib rohingya, padahal jarak 19 dengan 24 hb November bukannya jauh mana pun...

Nampaknya pembangang lebih WAYANG dari najib..

Anonymous said...

duit derma tu sepatutnya najib kene bagi untuk mak bapak ko sekali kat bintulu sabah jugak kan???

Anonymous said...

Hai ..bila bercakap tu..beri fakta.. Jgn sondol jer..mcm munafik...bila...Kerajaan yang diketuai oleh Najib buat sesuatu perkara...yang baik ke yang elok ke yang ikhlas ke..pihak munafik dan kafir harbi ni...tengok semuanya wayanglah..tipulah..nak tunjuk baiklah..wei kau orang sapa nak nilaikan tu semua....di tangan kau orang ke yang tentukan oh..kumpulan ni syurga..oh kumpulan tu neraka...tapi kalau dah kafir dan munafik...terang2 kau tu...golongan mana...Nauzubillah

Cik Minah said...

Baca komen-komen kosong, penuh maki hamun,
semuanya datang dari hanya SEORANG sahaja.
Tengok ayat, cara maki hamun, semua sama.
Kesian......seekor anjing menyalak bukit.
Bukit takkan runtuh.

Anonymous said...

kesian cik minah ngok ngek, tak pandai nak menjawab... sondol je dia mampu lakukan..

Anonymous said...

Amboi korang. Sikit2 bersih.

Kerajaan malaysia buat solodariti je lak yek? Dulu ada duit 2.6b ko bg balik... apa punye bangang da dgn melayu besepah yg susah..

Nak banding dengan bersih... apo la otak korang nih. Cerdik sikit... banding ngan madey. Bezanye.. saluran betul korang tak buat lagi... tiba2 plak solodariti... hampeh...

Anonymous said...

Kita orang buat sesuatu kerana ada perikemanusiaan..PALESTINE..BOSNIA..SYRIA..DAN KINI ROHINGYA.. Apa masalah kau orang....dan satu bila ckp derma 2.6 billion tu kau orang kata tipulah duit songlaplah...bila pulangkan balik murah pulak..tak fahamlah otak orang munafik dan kafir ni kan..kejap kata kita tipu.. Kejap kata kita bodoh... Lantaklah kitaorang bukan kisah pun apa kau orang nak kata janji kami tahu apa yang kami buat dan Allah tahu niat kitaorang tu lagi penting...Sbb bagi kita orang Allah segalanya buat kami..ok

Anonymous said...

bongok apakah yang melanda otak ko ni?? Saluran yang betul nak buat apa tu?? Putuskan hubungan diplomatik langsung dengan myanmar???

Setakat yang aku tau, takde satu negara pun yang ambil langkah sebegitu buat masa ni, nak lawan seseorang kena ada strategi... bukan main sondol macam babi sial yang mahathir kuda tua suruh tu....

Anonymous said...

Munafik ialah bekerjasama dgn kafir harbi yg menghalalkan homoseks, yg tak bersetuju dgn undang2 utk perkasakan syariah, yg menuduh tanpa dpt berikan bukti yg kukuh, yg berarak utk runtuhkan kerajaan yg dipilih secara demokrasi hnya kerana tuduhan yg gagal dibuktikan dan gagal didakwa dimahkamah malaysia mahupun mahkamah luar negara wpun dah lama kata nak kakwa dan paling hina m9engemis bamtuan negara asing wpun mengaku mendpt sokongan ramai. Ciri ciri tu ada 100 peratus pada melayu bodoh pembangkang, kecuali pas.

Anonymous said...

Nampaknya semakin parah sikitul Melayu sanggup bermatian kerana DAP kapir harbi sentiasa berusaha secara lembut untuk mengawal pemikiran mereka...cuba kaji perlembagaan DAP mauka diubah atau
dimansuhkan...pakai sondol saja..kamu akan menyesal memperrtuankan kapir harbi....kamu makan upah haram ,fitnah dibuat main...

Anonymous said...

DAP mengunakan Melayu munafik untuk mempertahan nya..Cina cari duit sumbat bontot Melayu ini....sedangkan fitnah sanggup dijaja bukankah fitnah itu teruk dari membunuh....beringatlah
Orang Lslam kamu akan menyesal bila kapir harbi ini berkuasa

Anonymous said...

Nik Aziz kata sanggup berkawan dengan saitan...nampaknya DAP telah jumpa cara untuk mengawal orang yang sanggup berkawan dengan saitan ini....

Anonymous said...

OI si TERORIS KEPALA BUTOHbumi HOMObersatu GILA BABI si HOMO JIJIK PENJILAT JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippy ANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

BIlalah nak MAMPOS si DIKTATOR ZioNAZI (Zionis NAZI) PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN JUBOQ BABI-amat CELAKA ni OI?!!!

Dan yg. UNZionis CELAKA tu - nak masuk campuq PERTAHANkan DEMO2 HARAM dan RASUAH2 puak TERORIS PENJAJAH PARASIT BerSHIT DAPJUBOQ BABI dr. SOROS/MOSSAD-IS-rael/CIA tu apahal?! Nampak sgt. si PENJAJAH KAFIR HARBI PARASIT ni nak cuba GAGALkan NEGARA ISLAM kita ni dr. masuk campuq nak HALANG Genosid2 yg. berTERUSAN ke atas Bumiputera Islam Rohingya; LICIK betul permainan DAJAL depa ni; nak mENYAMAkan MOTIF2 yg. BERLAINAN dlm. JENAYAH2!

Dahlah si rejim Kenya-si PENJILAT MOSSAD/IS-rael/NATO ni adalah juga mcm. rejim TERORIS Myanmar, di mana rejim Kenya ini asyik MEMBUNUH Bumiputera Islam Somalia di Kenya; Somalia dan Ethiopia! lepas tu nak juga SAMAkan MOTIF dlm. DEMO2 HARAM puak Teroris BerSHIT utk. terus mengHINA/mengGERTAK/memPROVOKASI/mengGULINGkan YAB PM Bumiputera Islam/Melayu terCINTA kita, UMNO, NEGARA ISLAM kita serta bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu di bumi pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni - dgn. DEMO2 SAH kita yg. MOTIF utama adalh utk- MEMBELA YAB PM, NEGARA ISLAM kita ini serta Bumiputera Islam Myanmar, bangsa ROHINGYA!!

Lihat di UNJuboq BABI ni di media ZIONIS CELAKA ni! Di - https://sg.news.yahoo.com/wrong-criminalise-groups-receiving-foreign-funding-un-rep-052500612.html:

Wrong to criminalise groups for receiving foreign funding, UN rep says

[BY YISWAREE PALANSAMY]

BY YISWAREE PALANSAMY5 December 2016

(Nek Tempoyak)

Nota: Sbb. itu KDN - BENAQkan segera SEMUA PELARIAN2 Rohingya BEKERJA dan ANAK2 depa berSEKOLAH dg. SAH kat NEGARA ISLAM kita ni! Yg. mengHERANkan aku jumpa ramai 'pelarian' BUKAN ISLAM dr. Myanmar dan Sri Lanka diBENAQkan BEKERJA terutamanya kat SELANGOR - apahal ni OI?!

Anonymous said...

Contoh jing707 hearsay anggok2 bongok malas baca..soklan senang pun tak tau jawab...hehehe

Anonymous said...

Babi bongok mmg bodoh termasuk bapak ayam tua....putus hubungan diplomatik boleh selesai masalah kah...hahaha

Anonymous said...

Nik ajih jer sanggup...hj hadi dah tak sanggup...sarban dah lunyai kena pijak...hehehe

Anonymous said...

JANGAN DIHERAN. PUAK2 KAFIR MEMANG TERTUNGGU2 KEDATANGAN DAJJAL. SEMUA JENIS IBLIS DAN SYAITAN SENTIASA TERNANTI2 KETIBAAN DAJJAL. NANTI CUMA TERDAPAT DUA PUAK JER. PUAK YANG BERIMAN DAN PUAK KAFIR.
SEKARANG DAH TERNAMPAK BAGAIMANA ORANG ISLAM BEGITU MENYOKONG PUAK KAFIR. NIPIS BENAR IMAN MEREKA.
SUDAH TIDAK TAU MEMBEDAKAN YANG MANA BETUL DAN SALAH. ADU DOMBA DAN FITNAH AMALAN DAJJAL DIIKUTI. YANG HANYA DENGAR CAKAP. MENYEBARKAN DARI MULUT KE MULUT. SESUNGGUHNYA FITNAH TELAH BERLELUASA DIAKHIR ZAMAN INI.
SEORANG TUA MANTAN PERDANA MENTERI...BERPERANGAI PELIK. LUPA SEGALA KATA2NYA DAHULU. DULU LAIN SEKARANG LAIN. MUNAFIKKAH ORANG SEPERTI INI?
MUNGKIN DUNIA SUDAH DEKAT KIAMAT. TUNGGANG TERBALIK JADINYA. BAYANGKAN PADANG PASIR ARAB SAUDI PUN DAH DILIPUTI SALJI?
KITA YANG MANA ADA SECIPUT IMAN...PERTAHANKANLAH. JANGAN TERIKUT2 DENGAN PUAK KAFIR.

Anonymous said...


Ooi bodo, Rohingya Islam, ko kafir ke?

Anonymous said...


Wayang2 la apa kesah, Tun M pun main wayang juga untuk mempastikn anaknya menjadi PM.

Steady Najib jangan bagi can sama bapa ayam itu.


Anonymous said...


Di dalam negara matdey lah org yg paling zalim semasa pemerintahannya

Tepat sekali dia digelar:-
Mahafiraun
Mahazilim
Ular
Bapa ayam
The father of corruption

Anonymous said...


Cian ko Ted Manoff , ada pistul takde peluru.



Anonymous said...

Setuju...so sekarang pilihan di tangan kita...nak pilih Bn yang didominasi oleh Umno yang Islam atau DAP yang kafir dan sekutu sekutunya walau Melayu Islam tapi munafik...tepuk dada tanya iman kamu semua..

Anonymous said...

DAPig tu dah tentu kafir... yang mahu dilantik mereka menjadi PM pulak adalah manusia yang dilaknat Allah kerana meliwat dan berzina.. MasyaAllah, moga aku, keluargaku dan keturunanku dijauhi dari pemimpin jenis ini di Malaysia ini.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates