November 23, 2016

25 UMNO Bakal Tumbang Di Langkawi



Kalau dilihatkan sessi ceramah Parti Cap Bunga Raya bersama DAP dan PAN semalam, CTS yakin 100% kerusi Parlimen yang dipegang oleh UMNO di Langkawi bakal hangus. Ini berikutan sambutan hangat yang diberikan oleh penduduk Langkawi semalam ke atas ceramah ketiga-tiga parti pembangkang di Dewan Ho Peng Pokok Asam, Kuah.

Bukan calang-calang penceramah yang datang. Ada Presiden PAN, Tuan Haji Sahibul Samahah Mat Sabu, ada bakal Menteri Besar Perak, Datuk Hamidah Osman, dan Wakil Rakyat Kedah, YB Dr Azman Nasarudin dan YB Teoh Boon Kok.

Mana mungkin tiada sambutan hangat memandangkan lagenda Langkawi sendiri yang merupakan orang penting Parti Cap Bunga Raya iaitu Ainina 'Hobbit' Sainuddun berasal dari sini. Ceramah semalam mungkin mendapat sambutan hangat memandangkan kerusi yang digunakan simbolik kepada Gerakan Merah.

25 comments:

Anonymous said...

Wahai admin, tak nampak ke ramai yang datang tu... kalau di kira mau cecah 1 jota jin yang datang...

Tu ikut ANGGARAN celah kangkang ted propa prooottt la... karam la umno tak lama lagi....

Muahahahahahahahahaha

ted manoff said...

Hahaha...taktik lama ceramah blm pun mula..sudahlah ryezall rakyat bkn bingai mcm ko..buat habis duit rakyat saja byr bloger mcm ko nii ryezall..🌰🌛🌙

Anonymous said...

Penceramah di atas pentas tu sape?!! Takan x mula lagi naaa...BAKAL MENGUNDI

Anonymous said...

ko tengok gambar dari celah lubang jubor ke tu???

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

1. Saya dan mungkin sebilangan besar rakyat Selangor merasa amat kesal serta dukacita terhadap isu surat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk mengeluarkan surat rasmi mengarahkan guru dari Sekolah Rendah Agama (SRA), Sekolah Rendah Agama Integrasi (SRAI) dan Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) untuk menghadiri Seminar Pemikiran Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan diadakan di Dewan Jubli Perak, Bangunan Sultan Abdul Aziz pada 28 November ini.

2. Program seminar itu difahamkan dianjurkan Jawatankuasa Tetap Pendidikan Pembangunan, Modal Insan, Sains, Teknologi dan Inovasi Negeri Selangor yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

3. Sebagai sebuah jabatan yang bertanggungjawab memastikan pembangunan Islam di Selangor, JAIS tidak seharusnya terlibat apatah lagi mengeluarkan arahan sedemikian kepada guru-guru agama di negeri ini untuk menghadiri seminar tersebut. Ia seolah-olah satu cubaan untuk mengangkat darjat Anwar Ibrahim sebagai tokoh pemikir yang kononnya boleh mencorakkan pembangunan pendidikan Islam kepada golongan pendidik dan anak-anak Selangor.

4. Sepatutnya JAIS lebih peka dan mengambil kira latar belakang Anwar Ibrahim yang mana Ketua Umum PKR itu ketika ini dipenjara setelah didapati bersalah atas kesalahan meliwat bekas pembantunya dan ini sahaja sudah cukup dijadikan pertimbangan mengenai masalah moralnya sebelum ini yang tidak sejajar dengan ajaran Islam.

5. Tambahan pula, Anwar juga dikaitkan dengan pendiriannya sebelum ini yang menyokong kepada bentuk pemikiran yang bertentangan dengan ajaran Islam seperti fahaman liberalisme dan pluraslime termasuklah menyokong amalan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT). Kesemua bentuk pemikiran dan amalan sedemikian jelas difatwakan sesat dan haram di Selangor.

6. Malah, penganjuran seminar itu sendiri dilihat seolah-olah satu cubaan untuk mengangkat kembali imej Anwar yang semakin merudum sejak kebelakangkan ini susulan daripada peranan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dilihat seperti mengetuai pakatan pembangkang.

7. Saya berpendapat JAIS telah diperalat oleh kerajaan negeri yang dipimpin PKR untuk kepentingan politik tertentu.

8. Saya ingin mengingatkan Kerajaan PKR Selangor supaya jangan mempergunakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dengan mengarahkan mana-mana kakitangannya termasuk guru agama menyertai program yang berbentuk politik di negeri ini.

9. Selain itu saya juga memohon Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) supaya campurtangan dalam perkara ini demi kepentingan masa depan anak-anak Selangor.

10. JAIS adalah satu agensi yang bertanggungjawab untuk memelihara, menyatukan umat dan membangunkan syiar Islam di Selangor. Maka adalah penting agensi ini tidak dipengaruhi dengan unsur-unsur politik.

BUDIMAN MOHD ZOHDI
Ahli Parlimen Sungai Besar.
Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Panjang.
23 November 2016

Anonymous said...

1 jota.... 1 jota.....

Muahahahahahahahahah

Anonymous said...

ted propa prooottt mesti marah ada orang kutuk seminar pemikiran atok tiri ted kentut tu kan.....

Hahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Petaling Jaya: Presiden Perkasa hari ini membidas Tun Dr Mahathir Mohamad kerana suka melabel mana-mana pihak yang tidak bersetuju dengan beliau sebagai “pemakan dedak”.

Datuk Ibrahim Ali berkata sebagai negarawan, bekas perdana menteri itu tidak sewajarnya membuat tuduhan melulu kepada individu yang tidak berpihak kepadanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Dr Mahathir yang kecewa dengan keputusan Perkasa untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) dan berkata tindakan itu bagi membantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

“Tidak adil seorang negarawan untuk buat tuduhan melulu. Saya nafikan sekeras-kerasnya tuduhan itu, lagi pun saya sudah pernah bertanding sebagai calon bebas sebelum ini.

“Saya bukan sokong Najib, ini satu fitnah. Sebab tidak setuju dengan Najiblah saya (dan Perkasa) akan bertanding kerana kami ingin membawa agenda kami,” katanya ketika dihubungi FMT.

Pada 20 November, Ibrahim mengumumkan Perkasa akan meletakkan 50 calon yang akan bertanding di bawah tiket bebas pada PRU14, dengan tumpuan di kawasan majoriti Melayu.

Dr Mahathir pada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana hari ini berkata beliau kecewa kerana Ibrahim sebelum ini pernah menyatakan komitmen untuk sentiasa menyokongnya, tetapi enggan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) semata-mata kerana parti itu bekerjasama dengan DAP.

Ibrahim yang juga bekas ahli Parlimen Pasir Mas berkata beliau mengaku rapat dan menghormati Dr Mahathir, namun menegaskan beliau tetap ada prinsip perjuangannya sendiri.

“Saya tidak mahu sokong membabi-buta sebab saya bukan ‘lembu’. Dia kena hormati juga pendirian saya,” katanya.

Malah, Ibrahim berkata beliau pernah memaklumkan sendiri kepada Dr Mahathir yang beliau tidak akan menyokongnya jika bekerjasama dengan DAP.

“Kalau beginilah cara Tun, tuduh (siapa yang tidak bersetuju dengannya) makan dedak dan sokong Najib, kalau dia terus begini, dia akan tinggal keseorangan nanti. Nasihat saya kepada Tun, jangan tuduh melulu,” katanya.

Ibrahim berkata keputusan Perkasa untuk bertanding secara bebas dalam PRU akan datang bertujuan supaya calon mereka yang menang tidak perlu terikat dengan parti dalam setiap perkara.

“Bila bertanding di bawah parti, kita kena ikut ‘whip’ parti. Di Parlimen, kita kena sokong dan undi berdasarkan ketua whip. Jika (menang secara) bebas, kita bebas untuk bercakap dan mengundi.

“Inilah tujuan kita untuk bertanding secara bebas. Bukan soal beri kelebihan kepada BN,” katanya.

Anonymous said...

kok kok kok kok kok kok

Anonymous said...

Camni nak kutip derma pun dapat tak sampai rm20... tolak sewa dewan, tolak duit poket penceramah... dapat la negatif. Soros pasti tak puas hati....

Wakakakakakakakakakakka

Anonymous said...

Atok tiri ted kuntot hanya pandai tarik duit karon sampai boleh mencecah RM100 bil., kalau betul cara serunya.

Tapi tang tarik sokongan rakyat utk ceramah, demo Bershit, apatah lagi utk jadi ahli PPBM, mampus tak menjadi. Yg pasti menyahut seruan dia hanyalah jin jembalang aje ...

Anonymous said...

1 jota dari celah kankang ted kentod...kok kol kok

Anonymous said...

Apa nak heran...di selangor kan ada sesi touch de hanjing..oktober pest utk kaki tonggang arak..touch de babi blom ada...hehehe kok kok kok

Anonymous said...

Hehehe ted2...ahli penal jemputan dah penoh kerusi..penceramah dok pong pang kat mikrofon..ko rabun beruk ke..nape la ada makhlok bongok nak spin tak pandai mcm ni...hehehe kokkokkok

Anonymous said...

mata ted propa prooott dah naik bengkak asyik menangis depan kubur mahaguru dia si din turtle.... tu sebab terpaksa tengok dari celah kangkang dia....

Muahahahahahahaha...

Sat lagi dia mintak tolong bantuan celahgelegar dgn putramamak la tu.... KITA TUNGGUUUU...

Anonymous said...

touch the kok pulak??

hahaha

Anonymous said...

Malu
Malu
Malu
Malu
Malu
Malu

Anonymous said...

Alhamdulillah. Semoga Allah SWT pelihara kemenangan UMNO di Langkawi dan seluruh negara.
yg banyak dlm gambar tu mungkin iblis syaitan yg bertenggek dlm majlis tu.. sbb tu tekkentot ckp 1 jootaa..

kah..kah..kah

NordinabilaH said...

Umno bn bukan timbang di Lagkawi saja satu Kedah tu pun umno lingkup sebab umno ini terlalu banyam yg raduah penyamun penyangak pembodek pendedak pergi jahanam dgn umno org melayu yv tak sedar diri ahlinya merempat je ketuanya pergi joli bodoh nya melayu

Anonymous said...

nordinabilah taik....kau boleh pegi jahanam dengan pakatan taik haramjadah yg tak sedar diri sokong mahataik dan penjubur tua kutuk tak sedar diri...kau memang jenis yg suka makan taik busuk dapig dan juga suka dijubur oleh peliwat tua sampai keluar taik..hahahahaha...

Anonymous said...

Perasan lebih tp sebenarnya tak dok org sokongpun. Berapa kerat sgt yg ikut madey masa bersih ..

Anonymous said...

Wooww... 1 jotaaa.... 1 jotaaaa... Seramnye... Takutnye... Kehkehkeh

Anonymous said...

Biasala Pak Budi. Hamba Allah tersebut kena le ikut arahan , macam kerbau dicucuk hidung. Dlm jiwa tebal hubud dunia takut hilang pangkat dan jawatan walaupun dari ilmiahnya memahami seminar ini akan membenihkan Islam Liberal di kalang para peserta...mudahan2 para peserta terhindar dari salah satu jln2 dajjal. Semoga Allah kurniakan hikmah disebalik seminar ini. Moral jgn terlalu cinta dunia dan takut mati..kamu akan kelihatan bacul dlm beragama....

Anonymous said...

ramai... yang teramai dari lubang neraka lak tu...

Anak bangsa said...

Itu lah silap kita..melihat kerusi kosong lebih banyak kita gembira.walhal doktrin pembangkang bukan atas kapisiti ramai yg hadir atau tidak tapi penerapan psikologi.
Selalu nya kita akn biarkan isu@ 'brain wash'ini berlaku tanpa buat serang balas kerana merasakan tidak perlu sebab kehadiran dipihak pembangkang kecik.walhal 10 org hadir dipihak pembangkang itu akn sentiasa Bermain bola bersama ahli parti kita,minum dikedai kopi juga dgn ahli parti kita, bersembang dan secara jenaka akn membuat 'turning point' atas sesuatu isu.
Dan akhirnya dari 10 org tadi akn lahir pd Pru 15 nanti ribuan pendengar yg hadir diceramah pembangkang.
Adakàh pd masa itu baru pimpinan nk melalak2?

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates