November 1, 2016

21 Takkan Keluarga Jutawan Tun Dr Mahathir Tak Mampu Bayar Tukang Masak Yang Telah Berkhidmat 35 Tahun Kot?


Mengalir air mata dan air hidung apabila membaca posting Fanpage ProTun, Saya Sayang Tun Dr Mahathir (SSTDM). Kononnya ada berita sedih semalam apabila tukang masak dan pembantu rumah yang telah berkhidmat selama 35 tahun antara yang tidak disambung perkhidmatan oleh Kerajaan dan terpaksa diberhentikan.

Takkanlah keluarga Tun Dr Mahathir tidak mampu bayar gaji tukang masak dan pembantu rumah ini? Dua anaknya jutawan dan mungkin billionaire, seorang Mantan Menteri Besar dan mempunyai syarikat yang mempunyai kontrak rundingan terus dengan Kerajaan bernilai jutaan ringgit dan Tun sendiri seorang Negarawan. Waima Rakyat Marhaen yang bekerja keluar Subuh balik Isyak sekalipun menggunakan duit sendiri untuk mengupah orang gaji.

Adakah 35 tahun jasa tukang masak berkenaan hanya dibalas dengan pelukan dan dipergunakan untuk mencari simpati politik semata-mata? Jika 35 tahun berjasa kepada keluarga multi jutawan pun tidak boleh dibantu, apa diharapkan mereka ini membantu rakyat biasa jika membentuk Kerajaan melalui Parti Cap Bunga Raya?


Saksikalah sendiri kebodohan admin SSTDM seperti komen mengampu dan menjilat seperti di bawah:

21 comments:

Anonymous said...

Datin boleh masak sendiri.

Anonymous said...

Peh,siap ambik gambo..pls la wei

Anonymous said...

penerima BR1M yg pertama(bukan dedak tau14 tahun ) mkn nasi bungkusle sebulan nih.....

Anonymous said...

ted kentut kan ke sudi jadi tukang masak tantintun. FREE OF CHARGE lagi... lagipun mangkuk tu tengah takde kerja sekarang ni.. Sambil masak untuk negarawan kerala, boleh ted kentut komen-komen kat sini. Setakat ni, itulah kerja dia yang paling hakiki...

Anonymous said...

ko ni.. kesian kat negarawan tokwan nyanyukwan tu... isteri dia ko panggil datin je, jatuh la rambut palsu dia nanti, ehh, silap... jatuh la standard dia nanti..

Ted Manoff said...

Duit dah habis tubuh parti bunga raya. Nk buat macham mana

Anonymous said...

hebat tak tokwan nyanyukwan kita tu... duduk dalam rumah pun boleh pakai kasut aladin.. mana nak beli tu?? Kat kerala ke??

Anonymous said...

lepas ni gambar hang kebun, hang drebar, hang jaga, hang pacak pun boleh masuk facebook protun. Kesian kan... mamak tua tak mampu nak bayar gaji dah. Ade duit nak bawak masuk kubur gamaknya...

Anonymous said...

ada tukang masak pun bukan selalu duduk rumah.. merata jugak jalan orang tua ni. Makan kat kedai je la lepas ni, itupun pasti FREE juga. Ape ade masalah sangat tu???

Anonymous said...

Ayahanda marah ka??

Kalau ayahanda marah, nanti kena jual...!!

Anonymous said...

Mana cerita minyak 10sen ngan minyak 15sen nih? Nih spesis cerita kucing fobn nih...

Anonymous said...

Minyak naik 15 sen...apalah najib ni.
Air subsidi di Selangor... Air lori. Baguih MB Selangor ni..air free.

Anonymous said...

1,500 penduduk berarak bawa baldi desak Azmin selesai isu air
ZULKIFLI SAINUDDIN
01 November 2016 11:48 AM

SHAH ALAM 1 Nov. - Kira-kira 1,500 orang berarak sambil membawa baldi dari Dataran Shah Alam ke Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini bagi mendesak Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyelesaikan segera masalah air di negeri ini.

Perarakan yang terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat itu bermula kira-kira pukul 11 pagi

Anonymous said...

You are just an idiot Blogger makan dedak!!

You are nothing to Tun M in comparison So keep your fucking mouth SHUT!!!

If you are that smart.. what is a cook issue to compare with Billions USD swindled by MO1????

Anonymous said...

Anjing Jibo Bahlol mengutuk Tun "Mamak Kerala".

Menyerlahkan lagi Kebodohan dan kebangsatan Melayu Anjing Najib diperintah Mamak Kerala selama 22 tahun.

Anjing Najib ibarat menggunakan konek sendiri mengetok kepala sendiri.. BODOH BAHLOL!!! Hahahahaha

Anonymous said...

Buat apa berarak plak... berambus terus la...

Anonymous said...

Kelakarlah...nak minta belas kasihan kat public pun buat jgn buat cerita jadi lawak.bodoh pulak...kerajaan pusat tak mampu...bayar duit gaji...kan atok...sbb atok sendiri ckp Kerajaan Pusat. Dah bangkrap...so...nak rasa sangat kan...tapi heran takkan.lah atok dan anak cucu tak.mampu bayar duit gaji tukang masak.tu.. Apa gaji mereka sebulan..rm 10 ribu sorang ke

Anonymous said...

hehe... anus 1:19, ko sindir si babi-babi kuning pada 19 nov. ni ke??

Anonymous said...

Hurmm, bosan la. Topik harga minyak naik takde ke bang?

Anonymous said...

Ini semua anjing najib kurap

Anonymous said...

Minyak gasolin dulu 2.7 setedi je ada lagi 80 sen lagi bezanya, mcm tak biasa pulok.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates