November 25, 2016

19 Rakyat Sudah Muak, Pameran Karikatur Zunar Diserang Di Komtar












Mungkin sudah muak dengan pembohongan dan fitnah pembangkang, pameran kartunis Zunar tengah hari tadi yang bertempat di Tingkat 3, Bangunan Komtar, Pulau Pinang telah diserang. Mungkin sekali sekala tindakan sebegini diperlukan apabila tindakan undang-undang mengambil masa yang lama dan tindakan diplomasi tidak diendahkan.

Lebih memalukan pameran karikatur ini telah dirasmikan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng. Joseph Lim Guan Eng membenarkan satu pameran untuk memfitnah Perdana Menteri dan isteri walaupun berbentuk karikatur sedangkan beliau sendiri amat sensitif sekiranya wartawan tidak memberikan perhatian kepada berita mengenainya dan berita negatif tentang pentadbirannya. Bayangkan kalau Perdana Menteri merasmikan pameran karikatur yang menghina Joseph Lim Guan Eng dan bapanya.
'

19 comments:

Anonymous said...

kah kah kah kah... ingat tu negeri bapak tokong boleh buat sesuka hati ke??? SIAL punye kerajaan negeri dan ZINAR...

Anonymous said...

Mungkin ini cara tak langsung kartunis berkenaan untuk sampaikan 'mesej selamat' jalan pada Guan Eng?

Anonymous said...

tak ubah seperti jemput Kleton meresmikan karikatur Trumpet yang mana diakhirnya Trumpet suksess...Klenton sebaliknya menggigit jari! tidakkah ini satu kemaluan? kah kah kah

NordinabilaH said...

Tahniah kartunis Zunar kerana KM PP Lim Guan sanggup merasmikan pameran yg di anjurkan oleh org Melayu jelas menunjukan tidak ada diskriminasi dan tanpa mengira kaum LGN sanggup datang shukur alhamdulillah nak tanya siapa pula yg menyerang tu sudah tentu org yg tidak punya akhlak dan beriman kesianlah malaysia punya rakyat kelas ketiga kerana kurang ilmu kurang adab kurang makan semoga allah beri petunjuk kpd mereka ini kan aammiinn

Anonymous said...

Bila lks mampus, boleh le ko sembah yang dia

Anonymous said...

Bermacam cara diusahakan nampaknye masih gagal....mcm nyonya kok...dia buat video satira setiap tahun baru buleh pulak tuh...sebut kok terus sawan tersampok jin...mamak nih patut buat kat kl...panggil pula mamak tua kerala rasmikan baru gempaq..he3

Anonymous said...

Zunar ni..tak habis nak menghina Pm Najib...dia ni tak.ambil ikhtibar atas kematian Din turtle agaknya..jangan kurang ajar sangat pada seseorang pemimpin Islam yang ksalahannya pun hanya cerita fitnah dari mereka yang tak senang melihat Pm.Najib mentadbir negara...tak perlah Allah tu ada...manusia hanya bergantung pada Allah

Anonymous said...

haram jadah sial punya km..lebih sial lagi ada melayu celup boleh sanggup jadi penjilat babi..

Anonymous said...

SAMPAI BILAKAH KIT ANAK BIARKAN LANSKAP POLITIK NEGARA INI BERTERASKAN KEBENCIAN MELAMPAU?

Aku daripada yg tidak berapa suka pada Najib pada awal dia naik jadi PM kini menjadi sangat simpati dan suka pada nya.. bila mengenangkan terlalu banyak caci maki keji dan fitnah non stop menghina beliau.

Bukan tak boleh nk berjenaka menyindir pemimpin tetapi janganlah sampai tahap MENGHINA.

Majoriti mereka ini beragama Islam, Zunar itu org Melayu Islam. seolah2 dia mendokong aspirasi cina2 kafir DAP yg sama2 menghina pemimpin Melayu Islam kita. Skrg kita tiad adab dan sempadan spt zmn dulu2. Mereka join bersama dgn kafir untk hina dan kutuk pemimpin yg sebangsa se Agama dengan kita.

Politik menghalalkan cara ini amat jijik. dan bertentangan dgn Islam.

Menuduh Najib dengan 2.6billion amat mudah, membuat hasutan demi hasutan supaya rakyat mesti terima Najib memang curi etc. Apakah kejayaan yg rakyat perolehi jika politik kotor membenci menghina pemimpin yg banyak jasa untuk rakyat ini dgn hanya memalitkan tuduhan.. Allahu Akbar.!

AMBILAH IKTIBAR saudara2 kita di negara2 yg ditindas org kafir. Di sini kita sombong dan menghina pemimpin.. Allah SWT takkan biar semua ini.. ditakuti bala musibah yg tak tertahan oleh kita bila terlalu biadab dan khianat kpd pemimpin.

Pemimpin Islam yg naik adalah dgn izin Allah SWT..!

Anonymous said...

takpe....dia nak mati macam din turtle. dia nak mati didepan kertas lukisan sewaktu sedang fitnah pm. haprak punya orang.

Anonymous said...

dlm isu menghina PM ini, rasanya sudah di tahap melampau. Sifat PM Najib yg berdiam diri dan merendah diri wpun dihina sudah cukup memalukan betapa teruknya strategi politik kotor Pakatan.

Zunar dia terlalu sombong angkuh dgn politik extreme.

Betul tu mcm pendpt sdr di atas. Kematian mengejut Din Turtle yg kita tahu selama ini dia sgt memusuhi DS Najib tanpa sbbb munasabah dan bertentangan dgn Syariat Islam.. bila siang malam mengeji seseorang.

Kalau betul sekali pun DS Najib bersalah (belum dibuktikan di mana2 mahkamah), tidak ada hak dan berdosa hukumnya menghina dan mengaibkan DS Najib. mencaci maki.. seolah2 Agama ini tk wujud bg mereka.

Mereka hnya tujah tumpuan seoalah2 Najib ini sgt jht, Najib dihalalkan dimaki dicaci, Najib segala2nya yg buruk.. mereka yg membenci Najib ini pula seolah2 FREE dosa.. ini seleweng Aqidah bila berfikir cara mereka!

Saya tetap menghormati DS Najib sebagai pemimpin saya wpun saya ada berbeza dan tidak suka beberapa tindakan beliau. Kebaikan DS Najib lebih banyak dr keburukannya pd hemat saya. Apakah lepas ini akan dijamin ada pemimpin yg lebih baik dgn menjatuhkan DS Najib melalui cara mengeji menghina memaki hamun dan hasutan fitnah?

ALLAH MAHA MELIHAT lagi MAHA ADIL. Ambillah iktibar dan jgn sombong dgn makhluk Tuhan yg lain. ZUNAR.. sudah2lah.. kematian boleh dtg bila2 masa.. matlamat tak menghalalkan cara. Merangkak di akhirat mencari org2 yg kamu hina..kamu cerca entah betul atau tidak.

Kalau betul itu kerja Tuhan utk menghukumnya tapi kalau tak betul siaplah KAMU AKAN DIAZAB ALLAH wahai ZUNAR!!

Anonymous said...


Banyak mamak yg baik2. tp mamak madey dn mamak zunar ini, ini DUA EKOR MAMAK BARUA dapig tk boleh dibuat kwn. mgkin masa ibu bapak mereka bersetubuh..

tgh memaki hamun ke mncarut ke.. tak baca doa kot.. itu lahirkan BENIH yang bebal MELAMPAU dan JAHAT tk terbatas!

ted manoff said...

Hahaha... Ketawa sendiri tgk caii mappadulung komen..betul kerr rakyat muak ryezall.. Siapa 'RAKYAT' tuu..yg serbu komtar pemuda umno p.penang dn bkn mewakili rakyat pun...πŸ’¦πŸ’¦

Anonymous said...

rakyat tu rakyat... lembu kuning tu adalah rakyat yang sokong membuta tuli PAKATAN HIPOKRIT... jumlah lembu kuning tu ramai, adalah dalam 1 jota... tapi cakapnya cukup berdegar-degar, habuk tarak....

muahahahahahahahaha

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... aku sokong komen saudara. Dalam pameran yang mamak tua tu rasmikan, letak sekali gambar yang zunar buat tahun 1990-an dulu, gambar manusia hidung besar dengan cermin mata besar... bagi mamak tua sedar sikit siapa manusia-manusia SIAL dalam PAKATAN HIPOKRIT tu....

ted manoff said...

PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨...arghhh lega baq hang..☺πŸ˜ŠπŸ˜³πŸ˜±πŸ˜°πŸ˜°πŸ˜©πŸ˜°πŸ˜’πŸ˜£πŸ˜±πŸ˜©πŸ˜©πŸ˜©πŸ˜©πŸ˜°πŸ˜ πŸ˜‘πŸ˜’πŸ˜€πŸ˜‹πŸ˜ͺπŸ˜πŸ˜“πŸ˜­πŸ™‹πŸ™‹πŸ˜–πŸ˜–

Anonymous said...

wahhhhh... macam tu ke rupanya keluar ramalan 1 jota lembu kuning terjadi???

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Boh penerajang!

Anak bangsa said...

Kartun...kartun...teringat kartun Doraemon yg boleh kluarkan mcm2 benda dr poket dia..
Nobita asyik mintak tolong kt Doraemon.
Giant asyik nk sabotage nobita.
Sunyo penyokong giant.
Yg letih adalah Doraemon..
Tapi x pe la ...Doraemon bnyk harta Sakti..semua benda boleh diubah..
Hahahahahahahahahahahahahahahahahha

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates