November 26, 2016

34 Rakyat Perak Sengsara Kos Sara Hidup Tinggu Beratur Semalaman Untuk Makanan

Lihatlah betapa zalimnya pemerintahan Barisan Nasional (BN). Kejadian berlaku di negeri Perak, lebih tepat di Meru. Rakyat Perak terutama golongan kaum Melayu terpaksa beratur semalaman dari malam semalam semata-mata untuk menunggu hari ini. Zalimnya Perdana Menteri melihat Rakyat Malaysia menderita duduk di kaki loma sebegini.

Rakyat Perak beratur bukan untuk mendapatkan makanan untuk kelangsungan hidup, sebaliknya mereka beratur di Amanjaya Convention Centre, Causarina Hotel, disebabkan adanya pameran jenama fesyen dan kecantikan diadakan di situ hari ini dan esok. Nikmat apa lagi tinggal di Malaysia yang ingin kamu dustakan?

Nota: Kredit gambar diambil dari rakan Facebook Afi Roshezry.

34 comments:

Badang said...

Akibat gst la ni

Anonymous said...

Hahaha zalim sungguh...
Rakyat terpaksa berebut untuk shopping...kehkehkeh

Anonymous said...

La....kalo cinapek tentu beratur berebut syer babi kat penang tuh...kat perak kalo tentu baru dapat br1m kot..he3

Anonymous said...

Rakyat Perak yg. perak. Mereka dahagakan hiburan yang glamor le konon.

Anonymous said...

Ini rakyat terdesak sebab jualan macam ini aje yang discount tinggi2...so harga murah.

Maklumlah rakyat dah sangsara sebab GST dan ekonomi Malaysia yg teruk.

Hanya orang kaya seperti pemakan dedak aje boleh beli tanpa discount.

ted manoff said...

Kenapa bahlol sgt nii ryezall... Apakejadahnya nii semua..benda nii jadi kayu ukur kehidupan rakyat kerr..kenapa bingaii sgt ryezall.. Yg dtg mungkin org2 kaya nk tgk retis2..gst plk cekik rakyat miskin kaya..booodooo😡😤💩

Anonymous said...

Lemboo kuning 1jota dh mengamok...xdapat syer penternakan babi kat penang....kpdnkk patut periksa perniaga yg membuat promosi menghabiskan stok hujung tahun...masa disia-siakan berbaris utk reta donia...donia...jgn mudah tertipu.

Anonymous said...

MACAI BERKATA DALAM SATU CERAMAHNYA...

"Siapa sokong RUU355 kita tuduh mereka makan dedak Najib.."

"Akan teTapi siapa sokong RUU BABI.. mereka ialah bersama 'rakyat...kita jamin SOROS pasti akan tolong.."

kah kah...kahh

Anonymous said...

Usaha jahat Pakatan Haram dlm memecahbelahkan BN.

Untuk Rekod.... UMNO dn BN dh pernah bentangkan Akta RUU355 ni pada 1976 dan 1984. itu bkn zmn Madey.. tp zaman PM lain..berjaya tanpa sebarang masalah! Rakan2 komponen bukan Islam tidak menentang pada masa itu.

Maknanya rekod ini mmbuktikan UMNO konsisten dgn perundangan Islam. tapi cuba dibohongi macai Pakatan seolah2 UMNO xpernah terlibat dlm RUU Akta Syariah.

Pd zaman Madey undang2 Islam dibakul sampahkan. Akibatnya UMNO terpalit sama.

Manakala penangguhan Pembentangan Usul RUU355 dilakukan kerana perlukan perbahasan untuk elak polemik politik yg di hasut Pakatan Haram Laknatullah

mereka ini berusaha memecahbelakan BN. dan org Islam.

kita doakan bantuan Allah SWT. musuh2 Islam kini mcm tkpercaya Islam akan terus bangkit.. UMNO atau PAS hanyalah wadah.. yg pasti puak2 sekular dan anti Islam Pakatan Haram akan mengerang kesakitan!

Anonymous said...

kenapa ko takut dgn kayu ukur mudah ni bro?

klu betul rakyat dizalimi mereka gamak ke nk beratur utk shopping bbda2 bkn keperluan mcm tu?

atau mereka beratur spt di kem2 pelarian tggu giliran utk sesuap mknan?

apakah dgn pakatan penang bg duit judi pd org tua2 rm100 dlu tu baru ko iktiraf?

gst dh cekik 100 lbh buah negara?

Anonymous said...

bodoh ko ni mn de tulis jualan murah beras sudu minyak tekus gula ponn?? so kira terdesak utk bermewah laa. ini bkn bli makanan..beli aksesori badan je xde kaitan dgn survival.

ya la mreka tringin nk hidup mcm Adam jootawan disneyland atau mcm madeyy dn ank2 ade berbaris porche cayenne.. lmboghini..

NordinabilaH said...

Kesian bn umno perak membodohkan org melayu umno untuk prgi kepameran fesyen dan kecantikan yg pergi semua org dedak dan brim melayu islam tetapi berapa ramai lagi org melayu yg hidup merempat mengemis tak ditunjukanya org perak yg samseng dekat parlimen tu tak tunjuk pula sepatutnya ajak lebih ramai org perak belajar agama baiki akhlak bukannya maki org kat parlimen

ted manoff said...

Bahlol punya caii..negara lain buat gst tuu dia punya psal..dan yg penting tak meyusahkn rakyat.. Kt mlsia nii gst nk cover hutang 1mdb..meyusahkn rakyat puiii..

ted manoff said...

🐷🐷🐷🐗

Anjing Jibo

Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

Anonymous said...

INI ORANG TED KENTUT SOKONG RUU BABI. PERANGAI MACAM BABI.

RUU 355 TOLAK. BERMACAM ALASAN. WALAU AKU BUKAN PAS. DEMI ISLAM AKU SOKONG.

Anonymous said...

ini dari aku dan keturunan aku. engkau adalah bodoh bungul kucak ladul tambuk. engkau google.
sorang yang macam mana. ruu babi engkau sokong. ruu 355 bermacam alasan. demi politik agama letak tepi.

Anonymous said...

ted taik terlebih mkn taik babi sebab tu dia meroyan mengelebah tak tentu pasal.

ted manoff said...

Bingaii...RUU 355 tuu wayang saja..klau umno nk dh lama buat..sekarang nii umno dh terdesak terpaksa mempergunakan pas..demi islam bagaii padahal demi kepentingan politik masing2..prOoTt👏👏👏

Anonymous said...

nordinabolehblah bnyk telan taik babi pasal tu sentap dan dengki sngt kat org Perak..semoga mukanya tak semakin hitam kering mcm mat sabu dn mamfuz bean akibat terlebih makan taik babi dapig..hahaha...

ted manoff said...

Rasanya ko nii keturunan warik@godek..sila google🐒🐒

Anonymous said...

Lebih baik mkn dedak dgn brim dari makan bangkai babi.. Ade fhm ka wahai pemakan babi..?
Ko cerita org lain punya samseng tp perangai pemakan babi yg samseng hina agama & bangsa melayu ko taknak cerita..? Kalau aku panggil bapak ko babi mak ko pelacur sundal ape ko akn buat..? Diamkan aje...? Jawap la wahai pemakan babi...dasar keturunan anak beranak pemakan babi ko ni..

Anonymous said...

Keturunan pemakan bangkai babi macam kau ni kau taknak google sekali ke ted babi kentot..?

Anonymous said...

Ape ni...nak bercoti pun xsenang citer 2 eko lembu bershit mengamok kat blog ni....mempertahankan atok lanun ngan tokey babi kat penang...udah2 le moh bercuoti kat langkawi...

Anonymous said...

Cakap la ape pn...yang penting RUU 355 akan tegak sebagai perintis & pengukuh undang2 islam kt negara ni.. Yang kau gelabah kenapa..? Takut dah tak boleh kunyah tulang babi lg ke..? dont wori la.. Kau bebas makan babi sbanyak mana kau nak.. Kami tak kacau pun...kehkehkeh

Anonymous said...

Baru keluar dari hutan ke ko ni..? Bingai..

Cik Minah said...

Tengok betul-betul, siapa mereka yang beratur tu.
Semuanya PUTERI DAN WANITA UMNO PERAK.
Merekalah yang hidup melimpah ruah dengan duit.
Ini pun nak di perbesar-besarkan.

Anonymous said...

warik tu bukan bapak kamu ke?

Anonymous said...

cik minah ngok ngek gemok katek dah meroyan....

Anonymous said...

Kira ok la dorg yg beratur tu semua ade duit nak shopping.. Bukan mcm minah sundal ni.. Merunggut tak cukup duit tiap masa.. Nak beli minyak masak,nak beli gula,gas,petrol memang minah sundal ni tak mampu la.. Yang heran nye dia beli tulang babi mampu pulak ekk.. Dasat ko minah sundal oii.. Sanggup kunyah tulang babi dari beli brg dapur yang lain... Dasat..dasat...

Anonymous said...

Bang...sabar bang...si kentut busuk norboleh blah dan cik minah ni.. Kan..orang yang tak diundang..mereka ni nak cari pahala percuma jer..kt blog ni.. Kan dah pesan skip jer...jgn baca komen mereka.. Mereka ni umpama cicak...waktu Nabi Ibrahim nak kena bakar semua binatang toup apai agar padam...tapi cicak ni tiup agar api tu lagi marak....so fahamlah mereka ni..golongan syaitan berwajah manusia.. Tugas mereka nak suruh kita marah maki hamun mereka dgn bahasa yang kurang ajar dgn itu kita pun terjebak masuk gaung sama mereka kan...so skip jer..klau baca anggap jer...tu hasutan syaitan... Kan kan kan

Anonymous said...

Hahaha skang ted dah ada tag baru la...
Ted bingai dan ted bahlol...hehehe
Kokkokkok

Anonymous said...

Dedak soros lg sedap dari dedak najib...hahaha...kokkokkok

Anonymous said...

Hahaha ted makin banyak name tag baru..
Ted bingai ted bahlol dan ted babi...hahaha kokkokkok

ted suka babi said...

kesian ramai macai pening termakan babi murah di pulau pinang tu hasil RUU BABI... tu yang bila bab RUU syariah sanggup tolak...
memang lah hidup susah kalau duduk kangkang ja harap dedak Dapiggy, mader dan ANUwar... usaha tak mahu sibuk hentam sana sini ja... kalau betul tak apa ni semua fitnah... semua nk dipolitik kan... tak apa faham sangat otak dah kena liwat ni memang bodoh bahalol... lembu pun lagi bijak dari depa macai penjilat jubor Dapiggy, mader dan ANUwar... layan kan aja kebodohan mereka....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates