November 2, 2016

64 Pensyarah Universiti Malaya Terkesan Kenaikan Harga Minyak, Tulis Surat Kepada DS @NajibRazak

Seorang wanita yang dipercayai seorang Pensyarah di Universiti Malaya menggunakan nama Ashley Greig-Momin di laman sosial Facebook, telah menjadi viral di media sosial apabila surat beliau di laman sosial Facebook kepada Perdana Menteri telah dipetik oleh beberapa portal seperti Says.com, Worldofbuzz.com, sinchew.com.my dan discoverkl.com.





Wanita ini mengeluh di Facebook mengenangkan nasib beliau yang terkesan dengan kenaikan harga minyak yang melanda dirinya dan masyarakat Malaysia sehingga beliau menandatangani surat beliau dengan nama "A despondent, powerless young adult struggling to make ends meet". 



Tidak dapat dipastikan adakah beliau menulis surat di atas kepada Perdana Menteri disebabkan desakan hidup akibat kenaikan harga minyak atau mencari publisiti murahan. Sebabnya:

1. Adakah orang susah di Malaysia berbadan montel?



2. Adakah orang susah di Malaysia boleh bebas melancong dan meletakkan gambar di laman sosial Facebook?


3. Adakah orang susah mendapat rawatan di hospital swasta dan berbangga dengan bil yang tinggi di Instagram atau adakah orang susah ke hospital Kerajaan?

64 comments:

Anonymous said...

Bukan kutuklah kan..tp badan pun mengalahkan...oink oink...Apasalahnya harga minyak naik..boleh dia pg kerja jln kaki ke naik tranport awam ke so boleh cepat kurus kan kan kan

ted manoff said...

Wahai ryezalll...cuba sekali sekala ko letakkn diri ko sebagai rakyat biasa..apa yg ko rasa kalau dlm poket hanya tinggal 10 ringgit...bawa 50 pergi pasar apa yg dpt ko beli..dlm bajet umum itu ini tapi hakikatnya ada CAJ tersembunyi yg rakyat perlu tanggung...�🍞🍘🍔�🐷

Anonymous said...

kerja dia cuci jamban kat universiti malaya gamaknya. Tu sebab tak cukup duit nak makan lepas petrol dan minyak masak naik harga.

Cuba la minta kerja tukang bancuh kopi keluarga peliwat... silap-silap boleh keluarga peliwat bawa pergi melancong sana sini ooo... tak payah pikir pasal petrol dan makan pun. Tengah peliwat berehat kat sungai buluh inn ni sesuai sungguh.

Dia dah keluar berehat nanti pandai-pandai la hidup ye...

Anonymous said...

kesian kan.... daging babi free tokong bagi ko tak jamah sape suruh?? Kini jilat mamak kerala lak... minta la duit sama boboi botak lak...

Anonymous said...

Patut ler TEMBAM semacam..MINYAK SAWIT djadikan ais kosong..patut lah minah ni mmbrontak mnyak swit naik arge..
Kahkahkah

Suh keje dgn FELDA...hari2 bole mntdarah myak sawit

ted manoff said...

Bodolah jadii macaii...bila dh tk dpt jwb serang peribadi plk...yg xde kena mengena jadi mangsa...sejak isa samad terajui felda semakin gelap nasb peneroka...👣

Anonymous said...

Bahaya kerja dengan peliwat. .Nnt peliwat minat dan adjust Anus dia tak ke nayaa dia...bagi peliwat Anus jantan pon dia terobos inikan pula Anus pompuan...peliwat boleh apologize kata sorry tersilap entry because it is too near lah.

Anonymous said...

segelap nasib mazlan aliman si tukang fitnah tu tak???

Anonymous said...

Engkau betul lah si Kentot Prott.

Kalau boleh biarlah Isa Samad tu cepat2 digantikan dgn George Soros. Baru felda lebih mendapat untung. Boleh tukar jadi ladang babi, satu alam boleh ekspot.

Anonymous said...

So ko nak kata org gemok x patot terase dgn kenaikan harga?
Ko nk kata org yg pernah travel-itu po setakat thailand x patot merungut?
Ko nak kata pemak badan blh membakar dr guna minyak masak?
Ko nk kata ko sokong rosmah kan
Ko sokong najib pengecut kaki kepit pondan bugis
X payah sembangla...semua tau blog ni pon ko cr mkn...
Kat luar sana ko lg terkesan dgn kenaikan kan?
X blh jwb psl ketirisan, rausha, 1mdb x pyhla sembang

Anonymous said...

ted kentut kata tak bahaya pun.. jangan bawa ky jelly je. Kalau bawak, peliwat tak boleh tahan nafsu... tu yang terpancut sendiri tu. 4 cm ke dalam berudu boleh berenang...

Anonymous said...

Kalau betul lah penulis ni pensyarah... boleh mengeluh dan terasa bahang GST dan kenaikan harga minyak masak dan petrol.... bayangkan orang kampung2 yang jadi petani dan nelayan.

Fikirlah ....

ted manoff said...

Juboq nepall....apa pasal komen hilang nii ryezall..masuk spam kerr atau ko delete ryezall..😓

anonymous said...

aku cuma boleh bayang kan kegemukan pompuan tu jer.
org kat kampung self-contained.diaorang pandai cari jalan nak hidup. rakyat yg si gemuk ni mengada2 jer.

Anonymous said...

Ish ish... apa kabar yek mocik pocik... mahal dak minyak masak tu? Ha tu hadiah utk mocik pocik yek... hadiah bn dulu kini dan sampai mampus...

Duit tarak mokcik pokcik... camno nak bayar brim yg kerejaan penaik tu... nih tol menyusul nih... mungkin gas plak... mungkin mcm2 ni mocik pocik...

... takpe la mocik pocik... kalau nak tengok kehebatan melayu... duduk umah je mocik pocik... petik tv tengok geganza... haaaa... itulah... hebat melayu2 tu... nak advance lagi... jgn lupa saksikn anjing wall stret..hasil air tangan melayu islam kita... anak kpd wosotiyak lagi...

Anonymous said...

Jgn lupa yek macai2... ckp kat anak laki korang bawak kyjeli siap2... mana tau ada kutu suruh anak korang tu tonggeng... diorangkn ikut contoh idola bapak diorang... si saipol jubo tu... sapa lagi?

Anonymous said...

Orang kampung self kontained... ooo patut la tong biru laku sungguh kat pedalaman sana nu... self kontained... kueh kueh...

Anonymous said...

hehe.. kutu tu sepupu anwar berahim ke atau nuar berahim sendiri. Bukan apa... 4cm dalam camner boleh terjumpa pulak tu?? Terpancut sendiri ke???

Muahahahahahaha

Anonymous said...

aah... selaku air lombong untuk diminum tau... pedalaman uganda tu..

Anonymous said...

1 la aku nak bgtau ya rijal... kita nak tengok rakyat ni.. jgn tengok yg gemuk nih... tengok la yg susah2 yg kurus2 dan tak pandai berfacebook tu... yg ko petik gemok ni buat apa?

Apa dah takde melayu susah ka? Takde melayu yg kumpul syiling nak bayar makan? Kenapa buta sgt hati tu?

Kat sana tu esok mcm2 kena jawab bai.. untung dunia ni sikit je.. jgn kejar sangat... merana nanti...

Aku tau hati kecik rasa tak sedap.. tapi nafsu beso... nak buat camno..

Anonymous said...

tak payah george soros, teresa kok boleh uruskan semua tu... selangor menjadi bukti kehebatannya...

Anonymous said...

Eìiiii ... anak ko bawak tak kyjeli tu? Mana tau anak ko mangsa kutu tu... tak kisah la sapa kutu tu...

Yg penting anak ko dah standby kyjeli... sbb anak ko mengidolakn saipol jubo pejuang umno tu sama seperti ko...

Tapi aku harap anak ko tak selembut saipol jubo tu la...

Anonymous said...

ko tulis komen untuk mokcik Ashley Greig-Momin ke tu ted kentut??

Kesian kan... dari gemuk dah slim sebab tak cukup duit nak beli minyak masak...

melancong ke thailand pun mungkin jalan kaki je.. nak isi petrol tak mampu beb...

Anonymous said...

ko tak kisah... aku kisah.. lebih-lebih yang nak jadi PM kat malaysia ni.. seorang atok peliwat pilihan ko??? Malunyeee....!!!!

Anonymous said...

hehe ted kentut.. soalan cepumas ni ko tak mau jawab ke???

camner leh terjumpa air mani atok peliwat 4 cm dalam jubor saiful ek?? Terpancut sendiri ke???

Muahahahahahaha

Anonymous said...

Klu ashly merangkak ... ikut pandangan sisi kiri dan kanan sebijik macam ...ooinkkk...oooinkkk... kikikiki

Anonymous said...

bang tolong la bang... tak dapat nak bayangkan bagaimana rupa ashley sebegitu dulu..

Anonymous said...

subsidi yg dilegasikan bersama peluang merompak cuba dihapuskan.. meroyan teruk macai2 yg 'mewakili' rakyat kunun2nya.. kebulur habislah rakyat selepas ini..

sedangkan bab air bahan asas kehidupan yg menjadi masalah besar di Selangor tak pula di canai spt kes2 begini. Modal di media sosial amat besar untk hasut dan mainkan isu begini. memang sgt rangup untuk terus digoreng. Kutukan demi kutukan pd DS Najib non-stop skrg berlegar di media sosial

ttp tkde satu pujian atau lahir rasa terima kasih pn pd DS Najib bila dpt satu2 nikmat atau pemberian. Malaysia terlalu buruk skg bkn krn ekonomi tp krn sbilngn rakyat yg bertukar menjadi perangai berok dan babi..


Anonymous said...

kah kah kah kah kah kah... cepumas punye pasal terus jadi cemas untuk dijawab...

So typical...

Muahahahahaha

Anonymous said...

mana tak berperangai seperti berok dan babi.. mereka suka lindungi penyeludup dan penyorok minyak masak si pemakan babi..

Anonymous said...

Terdapat Usaha 'Memfakirkan' Rakyat

KUALA LUMPUR - Terdapat usaha untuk 'memfakirkan' rakyat yang giat berjalan di media sosial, tegas Pengerusi BNNBC, Tan Sri Shahrir Samad.

Menurut beliau, terdapat pihak yang tidak bertanggungjawab yang mahu menanamkan pemikiran masyarakat sehinggakan mereka merasa miskin walaupun hakikatnya dari segi kemampuan rakyat ketika lebih baik berbanding dengan 10 tahun yang lalu.

"Saya harap diambil berat oleh semua rakyat Malaysia bahawa ada usaha-usaha nak menggalakkan pemikiran di mana rakyat rasa seolah-olah fakir, usaha untuk memfakirkan masyarakat supaya rakyat rasa macam mereka miskin. Padahal kemampuan dia lebih daripada kalau dibanding 10 tahun dulu, kita telah menambah kepada kemampuan kita.

"Usaha untuk memfakirkan pemikiran kita merasakan seolah-olah kita ini fakir berjalan melalui media sosial. Dan ini saya harap kita lebih berwaspada bahawa ini adalah satu hasutan, kalau kita nak galakkan orang rasa macam dia fakir dan juga miskin ini adalah satu usaha yang buruk dan merupakan satu hasutan," jelas Shahrir.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai isu subsidi minyak masak serta tindakan sesetengah peniaga yang menyorokkan bekalan minyak masak daripada pengguna.

Mengulas mengenainya, ahli Parlimen Johor Bahru itu menjelaskan hujah bahawa Malaysia selaku negara pengeluar sawit justeru harganya juga seharusnya murah adalah tidak boleh diterima.

Membandingkan harga di negara ini dengan negara pengeluar utama sawit dunia iaitu Indonesia, negara jiran itu jelas beliau meletakkan harga yang jauh lebih mahal berbanding dengan Malaysia.

"(Minyak masak) yang disubsidikan adalah yang dalam pek 1kg, harganya dikekalkan pada RM2.50. Tetapi yang dihujahkan pula kita ini negara yang mengeluarkan sawit dan patutnya harganya murah. Ini logik yang tidak boleh diterima.

"Kalau kita nak melihat kepada keadaan yang sebenar bahawa pengeluar sawit yang terbesar adalah Indonesia dan kita nombor dua dalam dunia. Jadi sebab itu kita kena bandingkan keadaan kita dengan Indonesia, harga minyak masak di Indonesia bagi 1 liter ialah di antara RM3.44 sehingga RM4.33 iaitu harga yang tidak disubsidikan berbanding dengan kita yang paket 1kg masih lagi RM2.50.

"Aspek yang harus juga kita lihat, bahawa 1kg itu yang kita jual itu melebihi 1 liter. Dan kalau kita lihat pula kepada penjualan harga di Indonesia mengikut kepada yang tak bersubsidi, iaitu harga di Indonesia tidak bersubsidi. Dan mereka pengeluar sawit yang terbesar," jelas beliau.

Selain itu Shahrir turut menegaskan tiada faedah untuk peniaga menyorokkan bekalan minyak masak daripada pengguna.

"Sebenarnya tidak ada faedah pon untuk mereka menyorok (bekalan). Hanya ia mungkin dari segi pihak KPDNKK kenalah melihat dari segi bekalan itu berterusan dan kawalan perkhidmatan daripada pengeluar yang utama dalam negara ini boleh memainkan peranan untuk mengatasi masalah ini.

"Masalah ini pada saya mudah untuk diatasi oleh pihak KPDNKK kerana mereka mempunyai pengalaman bagaimana nak mengatasi masalah ini," katanya.

Anonymous said...

Time ini lah nk bandingkn harga, indon nk jual 10 ringgit pun dia punya hal

Anonymous said...

Harga minyak mentah dunia menurun..melaysia menaik...kenapa harga minyak mesti ikut harga pasaran dunia sedangkan minyak di pam di malaysia bukan diimpot...

Anonymous said...

gambo akak gendut tu tahun 2016 xde ke mungkin dh tinggal rangka....kekurangan minyak sebab naik rega...tapi yg untung pokcik dan mokcik felda....yg menghentok kepala ke dinding tentunya penyeludup....jgn terjun jambatan mcm mamat jual rokok seludup tu ari....

Anonymous said...

8:37 - Mat, drp ko meroyan kat sini lebih elok kalo ko buat last minute revision sblm SPM bermula 7 Nov ni.

Soalan ko tu menampakkan tahap pengetahuan ko yg malas nak membaca mencari fakta ...

Atau ko beranikan sikit diri tu talipon Rafizi Sotong Kereta PKR, mungkin dia boleh goreng utk bagi ko hint ttg harga pasaran petrol krn dia yg perjuangkan harga petrol ikut harga pasaran dunia.

Tapi kalo ko nak minyak mentah ori Malaysia, ko kena beli terus kat kilang penapis di Trengganu.

Anonymous said...

Ini mestiKEPALA BUTOH lu si tedHOMO-lahap TAIK kit SIAL KANIBAL JUBOQ BABI/durianhomo/TERORIS2 PENJAJAH KAFIR HARBI HOMO JIJIK PENYAMAQ PEROGOL/PEMBUNUH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK2 HARAM dan Mak/Bini CELAKA PELACUR2 SUNDAL BABI HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Anonymous said...

Dahlah si BETINA SUNDAL HODOH mcm. BABI SONDOL-DAPJUBOQ BABI ni - PENSYARAH KANDANG BABI adalah dia ni! Dasar si PENIPU HARAM JADAH!

JANGAN pula si BETINA BABI SONDOL ni berKERAS nak JUMPA YAB PM kita pula lepas ni; mcm. si BETINA SUNDAL LESBI PELACUR KULIT HITAM US tu! PI MAMPOS kedua BETINA SUNDAL JUBOQ BABI ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Berapa kali dah nuar sula jubok ko?

Anonymous said...

Mana tak rasa fakir bayar rumah, bil2,susu anak dan mcm2 lagi..shahrir ko dah dapat dedak haram 1mdb 1juta dari najib boleh cakap beso..

Anonymous said...

Nampak sangat kebodohan ko..ko ingat kilang penapis tu bapak ko punye...minyak dunia turun kenapa minyak malaysia naik...baik ko pegi sokolah semula..kalo brunei boleh jual murah kena pegi duduk brunai jugak? Brunei pun negara bapak ko punye jugak?

Anonymous said...

Skru otak dah tercabut..tak ada spare part lagi....skru ko model lama..cian ko ejen yahudi..

Anonymous said...

Cai pondan ni jeles nuar dapat rasa bontot sefool...kalo ko nak sefool boleh kasi dia takut nak lawan walaupun ko tua ..siap ada jelly lagi..

Anonymous said...

Kojilat jubor kepala perompak dan cina perompak tentu best...kan..kan..kan

Anonymous said...

Ko ada bukti mazlan aliman fitnah..?

Anonymous said...

Otak ko dah permanent damage..

Anonymous said...

Haha... macai2 sentap bila aku suruh anak laki diorang bawak kyjelli siap2...

Sasa kuat muda bertenaga... tapi merintih macam kena rogol dgn pengusti... itu la otak korang macai... jaga yek anak laki korang. Jgn lembut2 mcm idola saipol jubo korang tu... malu..

Anonymous said...

Apa kaba mocik pocik gelek sekelian... best ke beli minyak masak tu? Maka.. ucapkanlah cukutttrrrrrrr kpd bn pendenyut nadi lakyat... hak tuih

Anonymous said...

Biasa jer...pakcik makcik felda kurang mkn makanan yang berminyak... Kira orang suka mkanan yang rebus...so kurang kolestrol...maklumlah kami ni duduk felda pagi lepas subuh kena ke ladang tengok pokok kelapa sawit...tengok pokok pisang...so badan kena kuat...kami pun amaljan mkn ulam entah 2..apa ke jadah nya kami heran minyak masak naik..bukan.kami minum minyak tu mcm air teh atau kopi...untung ada Bn...dpt kami kt felda ni duduk rumah sendiri dpt tanah ladang berekar ekar....dapt bantuan kalau banjir atau tanaman kami rosak...memang SYUKUR sangat...ko ada....

Anonymous said...

a..ah..ko hado? atau macai sembang lebih. duduk rumah kotak kat bandar. kah kah kah.....

Anonymous said...

Takdo... kesian aku... abih mocik pocik yg tak beduit yg lain tu camno? Kesian mocik pocik yg tak dpt duk felda ... yg duk kg plak? Kesianñnn...

Setau aku ramai je yg merempat duk kg tu..makan asal ada je... kesian. Sembang bagus yek macai... yg susah tu... usahkan pisang... tanah nak duduk pun tarak... tapi apakn daya... macai2 tengok mocik pocik yg senang yo.... tapi kalau buat pebandingan kang... kita banding la ngan zimbabwe... apodohal...

Anonymous said...

Ramai penyokong Pakatan Haprak dan Parti Bunga sakit mental skrg ni krn kifarah (karma) membuat fitnah sesuka hati.

Berlagak pandai, serba tau konon. Mentang-mentanglah Raja Liwat dah tabalkan jadi Hakim Rakyat.

Anonymous said...

Zimbabwe ad SCORPENE ker??

Anonymous said...

Kifarah umno menfitnah melalui utusexn ngan tvsuku3 tu camne plak?

...kifarah tak cukup duit sampai kena buang sabsidi ngan penaik cukai mcm2 ye dak... atau bila kena kat orang lain je ko panggil kifarah? Kena kat korang jadi ujian dan salahkan dap... senang hidup ye bro...

Tolong2 la tengok mat rempit dan mat baldi tu... tengok hidup diorang... jgn la asik hidup melayu hidup melayu... tapi esok balik umah keje ngan cinapek gak sambil melantak meggi...

Sembang nye tanah nenek moyang... tapi nak bayar downpayment pun tak mampu..

Anonymous said...

7:53 - semua masalah ko tulis tu berpunca dari si Mamak Kutty, yg musnahkan kebaikan DEB. Tun Razak yg perkenalkan DEB supaya semua rakyat dapat agihan sama-rata kekayaan negara. Tapi si Mamak tamak haloba tu simpan semua kat kroni dan proksi dia. Nak wat cam manaa, dia pulak idola ko skrg.

Kita semua paham ko tu tulis apa yg ko alami sendiri walaupun kenen2 kelain. Kami simpati kat ko. Nak buat cam mana sbb ko pun bengap dan malas berusaha. Setakat yg ko pandai menunggu duit BR1M ... pasti. Aku kata pasti ko penerima BR1M.

Anonymous said...

Dahlah si BETINA SUNDAL HODOH PORNO muka-mcm. BABI SONDOL-DAPJUBOQ BABI ni - PENSYARAH KANDANG BABI adalah dia ni! Dasar si PENIPU HARAM JADAH!

JANGAN pula si BETINA BABI SONDOL DAPJUBOQ BABI ni berKERAS nak JUMPA YAB PM kita pula lepas ni; mcm. si BETINA SUNDAL LESBI PELACUR KULIT HITAM US tu! PI MAMPOS kedua BETINA SUNDAL JUBOQ BABI ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

OI si HOMO KEPALA BUTOH 954 JIJIK PEROGOL/PEMBUNUH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK HARAM dan Mak/Bini CELAKA PELACUR2 SUNDAL PUKI2 BABI HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

Dasar si PENJAJAH PARASIT RASIS/HOMO/PORNO KAFIR HARBI ANAK HARAM JILAT KEPALA BUTOH DAPJUBOQ BABI! PI MAMPOS lu dr. TANAH MELAYU kami ni si JUBOQ BABI penuh LENDIAQ OI!

Anonymous said...

Dahlah si BETINA SUNDAL HODOH PORNO muka-mcm. BABI SONDOL-DAPJUBOQ BABI ni - PENSYARAH KANDANG BABI adalah dia ni! Dasar si PENIPU HARAM JADAH!

JANGAN pula si BETINA BABI SONDOL DAPJUBOQ BABI ni berKERAS nak JUMPA YAB PM kita pula lepas ni; mcm. si BETINA SUNDAL LESBI PELACUR KULIT HITAM US tu! PI MAMPOS kedua BETINA SUNDAL JUBOQ BABI ni!

Nek Tempoyak.

makcik sambal belacan said...

Kenapa awak suka mencarut dan memaki hamun?

Anonymous said...

Mencarut ada BAIK sikit dari MEMFITNAH n mereke crite yg bukan2...

Anonymous said...

Oi si PENYAMAQ HOMO JIJIK belacan, apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti "Makcik Sambal Belacan"?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

CILAKA lu si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Apahal si TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP atas MUKA HODOH-mcm-BABI SONDOL lu tu!!


Anonymous said...

MEKASIH anon 730! Si puak TERORIS HOMO DAPJUBOQ BABI ni dok MENCARUT sini sana dgn. amat JIJIK terutamanya kpd. YAB PM dan keluarga beliau, serta umat ISLAM yg. amat BENCIkan PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI ni, boleh pula?!!

Dan dahlah si BETINA SUNDAL HODOH PORNO muka-mcm. BABI SONDOL-DAPJUBOQ BABI ni - PENSYARAH KANDANG BABI adalah dia ni! Dasar si PENIPU HARAM JADAH!

JANGAN pula si BETINA BABI SONDOL DAPJUBOQ BABI ni berKERAS nak JUMPA YAB PM kita pula lepas ni; mcm. si BETINA SUNDAL LESBI PELACUR KULIT HITAM US tu! PI MAMPOS kedua BETINA SUNDAL JUBOQ BABI ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Anda smue di bolehkan utk MENCARUT n memaki hamun tapi DILARANG dari MEMFITNAH..

FITNAH ini tergolong dlm 7 DOSA BESAR..
Ketua FITNAH semalaysia tahun ini diMENANGI oleh yb RFiji..

Hadiah akn disampaikan oleh ketua fitnah sedunia iaitu SOROS di geneva 23/11/2016

Anonymous said...

macai penunggu tetap kat blog cucu tok selampit. sembang lebat. tapi duduk rumah kotak. nak kutuk mokcik pokcik felda ngan orang kampung duduk rumah banglow dan rumah besau.
yang duduk rumah atap nipah ko tengok keturunan ko yang duduk kat hutan ulu banat. yang malas kerja cuma nganga saje. harap duit brim. itu pun mujur najib baik hati. kalau harap asmin..cuma dapat aisKRIM jer la....
orang felda ngan orang kampung belum ada yang kebulor tau...
cer tengok keliling ko yang duduk bandar bergelandangan takut tak makan. mati kering nanti. ko dah duduk bandar kan? jangan setakat sembang jer kuat.

Anonymous said...

dia ambik Brim sambil tersengih sengih. mulut kata tak mau. hati kata mau. begitu la perangai macai kutuk Brim. konon duit rakyat. kutuk2 ambil jugak. kalau melantak duit Brim yang dikutuk tu...apa hukumnya ar....kita bersangka baik jer la...mungkin duit tu dia buat bayar masuk tandas.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates