November 23, 2016

23 Pengerusi Parti Cap Bunga Raya Kata MCA Lebih Jahat Dari DAP

Menurut Dr Mahathir, Ibrahim mendakwa bahawa DAP adalah "jahat", tetapi jika dibandingkan DAP dengan MCA, siapa sebenarnya lebih jahat. Katanya, DAP secara terbuka mengisytiharkan bahawa mereka menghormati perlembagaan, kedudukan Raja-Raja Melayu, Islam sebagai agama rasmi negara dan sebagainya. Adakah MCA atau MIC pernah melakukan perkara yang sama, soalnya. Sumber - Malaysiakini.
Inilah ibarat pepatah, sudah mendapat isteri baru, bekas isteri lama digelar pelacur. CTS amat pelik apabila tiba-tiba tiada angin, tiada ribut, Mantan Perdana Menteri selama 22 tahun, Tun Dr Mahathir mengelarkan MCA sebagai jahat dan DAP pula sebagai baik. Semakin hari, semakin banyak pula orang tua ini mencari musuh baru. 

Lupakah Tun Dr Mahathir, mana mungkin beliau dapat berkuasa selama 22 tahun sekiranya parti Cina MCA yang beliau katakan jahat ini tidak membantu beliau memegang tampuk pemerintahan melalui parti komponen yang diberi nama Barisan Nasional (BN). Mudah sangat orang tua ini melupakan jasa-jasa pemimpin-pemimpin Cina MCA yang bertungkus lumus mendapatkan undi masyarakat Cina di saat masyarakat Melayu secara terbuka dan terang-terangan menolak beliau pada tahun 1999.

Mungkin orang tua ini perlu diingatkan kembali sewaktu UMNO diharamkan pada tahun 1988, bukankah MCA yang mengambil alih jawatan Pengerusi BN daripada beliau. Pemimpin MCA pada waktu itu sudah menjadi Perdana Menteri sementara secara tak rasmi. Jika MCA berniat jahat, pada waktu itu sahaja mereka sudah boleh buat macam-macam perkara yang tidak diingini. Apatah lagi dengan tuduhan jahat Tun Dr Mahathir bahawa MCA tidak menghormati perlembagaan, kedudukan Raja-Raja Melayu, Islam sebagai agama rasmi negara. Sudah-sudahlah Tun. Saya setuju apabila Tun berkata, "Melayu mudah lupa."

23 comments:

Anonymous said...

Suruh mamak tua isytiharkan negara malaysia ni sebagai negara Islam depan DAPig sebagaimna dia buat perisytiharan tersebut dalam perhimpunan agung gerakan tahun 1999 dulu....

Nak tengok, siapa yang melompat dan siapa yang boleh terima laungan madey tu. Amacam orang tua??? Ade berani mau buat ke????

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Fokus utama mamakdey nak sambung menyamun utk boboi pulak..22 thn hasil menyamun masih tak cukup...
Bukan demi nagara..bukan demi agama pun..

Anonymous said...

Apasal Dr Mahathir pula yang cakap bagi pihak DAP. Kalau DAP memang setuju dan betul2 ikhlas dengan pendirian nya bahawa agama Islam ada lah agama Persekutuan, menghormati institusi Raja2, mengakui hak keistimewaan orang Melayu sebagaimana termaktub dlm perlembagaan persekutuan, diharap pemimpin utama DAP kedepan dan membuat kenyataan rasmi dan terbuka. Dr Mahathir pada umur melebihi 90tahun ini nampaknya dah melalut lalut cakapnya.
Dulu Dr Mahathir mengguna akta ISA menangkap dan memenjara musuh2 politiknya antaranya ops lalang. Kerajaan sekarang mengguna SOSMA. So apa masanya Dr Mahathir ooiii!!!

Anonymous said...

gambar kat atas ni sesi apa pulak? takkan ceramah dgn mencangkung aje ...

kesian pulak tengok situa mengong ni .. ego dan harta karon punya pasal.
heret bini kesana kemari, bagilah bini tu kipas jepun ke, kipas korea ke ..
nanti bini boleh masuk kelab 'kipas lipas'.

ted kontot propa prrooott musti ada kat depan tu mengadap 'dewa sakti' kerala tu .. caya lah

Anonymous said...

Dap dgn agenda Malaysian Malaysia nya...cubalah baca..wahai atok tua..apa tu Malaysian Malaysia...aduh..atok.dah lah tok...pg umrah..ke duduk kat masjid ke bawa sekali nenek..asmah

Anonymous said...

Buang tabiat kot

Anonymous said...

tu masa atok madey hadir sesi pasang lilin virgil.... ted kentut jadi tukang baca doa mintak majlis selamat...

muahahahahahaha

Anonymous said...

biasa la tu...ketika usia sudah senja...dia lupa dgn apa yg di kata nya dulu....
jgn emo sgt....
anggap la atuk kerala ni sedang test bakat sebagai persiapan nak masuk pertandingan maharaja lawak musim depan...

Anonymous said...

MamakDey makin luar biasa lari dari prisip 22 tahun jd PM dulu.
Penggadaian ini apakah dijamin akan memboleh boboi botak naik jd Pi Emm.. sedangkan nk tdbir negeri dulu pn gagal.

DAP skrg mndapat sokongan baru dr kelompok Melayu. buatlah sejahat mana pn pd Melayu dn Islam tetapi mereka tetap dijilat. UMNO buat kebaikan mcm2 tp terus di kutuk caci maki.. sampai bila kah ketidakwarasan dan tak betul ini akan berterusan.. satu masa Tuhan Pasti akan menurunkan Peringatan yang menakutkan jika terus wujud golongan munafik ini menguasai pemikiran rakyat!

Anonymous said...

parti2 dlm pakatan sudah terlalu membusuk tak boleh nk diukuti lagi..jangan kata untuk ikut.. nak pandang pun kelihatan jijik dengan mainan politik mahaGila mereka berubah2 cakap demi nk rebut kuasa menipu rakyat!

Ya Allah mudahkanlah penyatuan ummah yg sebenar. Doakan penyatuan ummah UMNO-PAS berlaku dengan penuh hikmah dan bawa BARAKAH besar buat kita semua. Aminn!

Anonymous said...

HATI2 dengan blogger GAP.. trojan horse upahan Mamak jugak katanya?

Anonymous said...

aminnnnn

Anonymous said...

Ameen..Ameen..Ameen..sedarlah wahai bangsa Melayu... Cina dap sekarang tgah pecah pecahkan bangsa Melayu.agar bergaduh sesama sendiri..nanti cina Dap ni tinggal tepuk tngan..sebb cina Dap ni yang dapat untung...ingatlah kita sekarang diketawakan...Tengok Melayu dah berpecah kepada.. UMNo.PAs Pkr.Pan.Cap bunga raya..fikirkan lah..pasal ted si kentut busuk tu..tak yah yengok langsung apa yang dia.komen..dia tu ibarat cina mabuk arak..nak balik rumah..tersesat masuk rumah orang..dah tu maki maki..hamun hamun..orang..macm dia tu bagus..elok dan baik..padhal dia tak sedar dia tu tengah mabuk..so kalau kita layan maksudnya kitalah bodoh sbb layan.orang mabuk...kan kan kan..

Anonymous said...

Ameennn

Anonymous said...

dapig dan mad'dey sama jer, hakikatnya dua2 taik yg paling busuk, tempat yg sesuai bagi taik adalah bersemayam dan bertapa dlm tong taik. ...heh heh heh heh heh...

Anonymous said...

Yg pasti ted belum muncul..dok mengintai celah kangkang... terok kena belasah...tak lama lagi ca alif bot.. cabuttttt ke uganda...kah kah kah

Anonymous said...

kerana malu mungkin ted akan terjun dan terus tengelam dlm loji taik..hahaha..

NordinabilaH said...

Ada aku DAP adalah parti yg baik dan harus disokong dlm pru14 aku sokong DAP ni sejak dulu lagi dia parti yg adil tidak rasuah penyamun penyangak mca ni adik beradik umno naj cari untung dan kaya saja pendedak umno melayu yg bangang saja bersama mereka tengok pru 13 dulu mca hancur dan pru14 mca akan dikuburkan utk selama lamanya hidup DAP lim kit siang letak dimana pun bertanding tetap menang

Anonymous said...

Teruk dah sawan babi ko ni.. Kesian.. Menyalak sorg2 pertahankan tuan babi ko tu..
Memang keturunan babi agaknye ko ni..

Anonymous said...

DAPig tak rasuah....???

kah kah kah kah kah

ko pergi tanya Tunku Abdul Aziz siapa sebenarnya manusia-manusia dalam dapig tu..... jangan buat-buat siapa Tunku Abdul Aziz pulak, masih hidup pun dia tu....

dapig tak rasuah konon... hakkkkk ptuiiihhh laa...

Anonymous said...

DAPig tak rasuah....???

kah kah kah kah kah

ko pergi tanya Tunku Abdul Aziz siapa sebenarnya manusia-manusia dalam dapig tu..... jangan buat-buat lupa siapa Tunku Abdul Aziz pulak, masih hidup pun dia tu....

dapig tak rasuah konon... hakkkkk ptuiiihhh laa...

Anonymous said...

ted propa prooott barangkali dah bertukar menjadi bapok sejak menangis hari-hari depan kubur din turtle.... kini dah pakai nama nordinabolehblah....

muahahahahahahahahaha.... 1 jota... 1 jota....

Anonymous said...

"DAP lim kit siang letak dimana pun bertanding tetap menang"

Aku tanya ikhlas, harap ko jawab pun ikhlas... tahun 1999 lim kit siang menang kawasan parlimen mana eh??

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates