November 25, 2016

26 Pembuli Pegawai MBSA Semalam Lahir Hasil Didikan BERSIH 5




Video sepasang suami isteri berbangsa Cina membuli dan cuba menghalang penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) daripada menjalankan tugas mereka viral di media-media sosial semalam. Kejadian yang berlaku di Jalan BRP6/11, Bukit Rahman Putra mendapat kritikan dan kecaman daripada majoriti netizen.


Hari ini Ketua Polis Negara, TS Khalid Abu Bakar telah mengemaskinikan laman sosial Twitter dan Facebook beliau memaklumkan bahawa kedua-dua suspek buli berkenaan telahpun ditahan dan akan didakwa di bawah Seksyen 353, Kanun Keseksaan. Kedua-dua suami isteri berkenaan telah ditahan dan dihadapkan ke Mahkamah dan mereka dikenakan hukuman penjara selama 14 hari.

Hasil carian ke atas pembuli berkenaan di media sosial mendapati kedua-dua suspek buli suami isteri berkenaan adalah merupaka ahli DAP dan bergiat aktif di dalam aktiviti perhimpunan haram BERSIH. Jadi tidak hairanlah peserta-pesrta BERSIH ini menunjukkan sikap kurang ajar dan tidak menghormati pihak penguatkuasa.



26 comments:

Anonymous said...

BERSIHkan lembu-lembu kuning ni dari muka bumi Malaysia.... cukup kurang ajar!!!!!

ted manoff said...

Ko biar betul ryezall... Diaorang kurang ajar perlu kerr sebut parti dap..hak dia nk sokong parti mana pun..tajudin rahman lahanat dgn anak sialnya didikan parti mana pula..tlg jwp ryezall..💢💢💥🔥

Anonymous said...

peserta bershit dan kurang ajar kan ke cukup sinonim... umpama ted propa prooottt dengan 1 jota lembu-lembunya...

Jangan la meroyan tak tentu arah pasal cina dapig ni lak....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Faham kalau mereka sokong bersih.

Orang baju merah didikan umno dan digangsterkan oleh jamal.....

Admin kalu nak kutuk orang, toleh juga sapa kat belakang. Kalau nampak BODOH. saya tak sokong2 mana tapi sokong kerajaan kleptokratic di nyahkan secepat mungkin

Anonymous said...

tak tanya pun..

Ted Manoff said...

Lembu? Eh eh..Lembu perangai babi.

Anonymous said...

Kerjaan yg prihatin terhadap rakyat...mendapat hadiah istimewa berbulan madu kali kedua selama 2 minggu diistana ditanggung sepenuhnye...siap dipakaikan gelang besi tanpa saduran emas..he3

Ted Manoff said...

Lembu? Eh eh..Lembu perangai babi.

Anonymous said...

Kepala hotak ko Khalid Samad..!

Anonymous said...

lembu pemakan babi, mana tak perangai pun macam babi..

Anonymous said...

khalid samad penjilat dapig

Anonymous said...

biaDAP dan tiada aDAP

Anonymous said...

lepas ni teresa KOK boleh gunakan penyokong lembu kuning 2 ekor tu untuk minta simpati rakyat.... bagi la alasan tidur kat penjara takde katil, tilam... dapat makan macam makanan anjing... satu bilik duduk 20 orang... macam-macam lagi la.

Ingat duduk penjara tu nak dapat layanan macam duduk hotel mewah ke??? Kepala hotak kok...!!!

Anonymous said...

Tu anak timbalan menteri yg merusuh kat parlimen didikan siapa pulak? Dua ekor mangkuk ayun tu dah di kenakan hukuman penjara atas kesalahan mereka..kita nak tengok pulak apa tindakan undang2 atas samseng2 pasir salak ni..

NordinabilaH said...

Kalau org asing yg buat semua org nak kutuk dah tentulah dia org kafir bukan islam tetapi klu org melayu serang melayu dekat parlimen tak kutuk pula katanya org melayu tu beragama islam betul ke klu org islam beriman tak buat kerja macam tu agaknya itu melayu yg tak beriman kurang pendidikan agama banyak2lah bertaubat kesian

Anonymous said...

apa kene mengena orang kafir dengan kutukan ni???

Apa orang kafir tiada belajar adab dan tingkahlaku moral ke???

Dalam mana-mana agama pun ade diajar supaya beradab dan jangan bertindak luar batasan... bodoh punye makcik nordinabolehblah

Anonymous said...

Muka macam babi tonyok.

Anonymous said...

Selagi ada berok penjilat kapir macam khalid samad, selagi itu lah ada kapir2 dapigs yg kurang ajar dan biadap macam si sial 2 ekor ni.

Anonymous said...

lain kali jangan cakap orang lain sial.. Nak cakap sial pergi sumpah seranah babi yang suka menyondol..

Anonymous said...

Imigran2 di msia semakin naik tocang, inilah hasil didikan bersih5 dokongan soros lahirlah babi-babi bermata sepet seperti ini

Anonymous said...

Ikut la resmi pendatang asing bangladesh mereka ni lebih respect people berbanding pendatang asing dari hainan. Di hainan mereka ni umpama kasta bawahan pariah seperti di india

Anonymous said...

Tad kentut pun apa kurang sial nye..hehehe kokkokkok

Anonymous said...

kan dah kena tangkap hahahahaha padan muka taik babi laki bini hahahahaha sumbat dlm tong najis lgi bagus hahahahaha..

Anonymous said...

Minta baik ambik bangla jd warganegara sbb tiga bulan dah boleh cakap melayu. Cina ni berlagak, lahir di sini pun tak mahu cakap Melayu. Baca balik syarat nak jd warganegara.

Anonymous said...

CINA dap ni bodoh jugak rupanya...nak tunjuk samseng kat penjawat awam dah tu kat tempat awam...sah sah nak kena..tapi kes khalid gereja tu lain..diakan yang kuar PAS dah tu..taklik cerai talak 3 bini dia tu dia buat main2. Sekadar beri makn jer..patutlah sejak.menjak ni asyik ribut.. Banjir jer kat Shah Alam..khalid hereja ni senang panggil orang sial..dia yang bawa sial tak sedar..sbb Sumpah dgn nama Allah dibuat main2. Dah tu tak mengaku...tak perlah nanti kat padang Mahsyar orang PAs boleh jadi saksi

Anonymous said...

Anon 3.27pm.. Kalau aku cakap bapak kau sial mak kau sundal agak2 ape tindakan kau..? Tengokkan aje..? Biarkan aje..?
Jawab la wahai hanjing...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates