November 22, 2016

99 MP Pembangkang Membuat Walkathon Dari Parimen Ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman






Beberapa Ahli Parlimen pembangkang menjalankan senam kaki apabila membuat 'walkathon' daripada bangunan Parlimen hingga ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman. Sambil membawa sepanduk bertulisan 'Jangan Salah Guna SOSMA', 'Free Maria' dan 'Pertahankan Hak Ahli Parlimen', Ahli-Ahli Parlimen berkenaan telah menyampaikan satu memorandum kepada pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM).

Inilah barisan Wakil Rakyat yang terbaik di dunia. Rakyat memilih mereka supaya mereka dapat berdemo dan membawa placard.

99 comments:

Anonymous said...

siang anjur walkathon, malam pasang lilin virgil... itulah gelagat sakit otak pembangang yang ada di malaysia ni....

Eh, orang tua madey tak ikut sekali ke??? Ooo... risau semput yea....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

walkaton taik..kesiannnn...hahaha

Anonymous said...

Hehehe...kok kok kok kok...

Anonymous said...

Tangkap bawah SOSMA untuk takutkan rakyat...kerana 295,000 melayu upahan merah hilang tidak muncul dihari demo anti bersih..

Anonymous said...

Aku tengok mahfusss bean ni lebih sudu dari kuah pulak... bakal kene cantas dari PAS dalam pru akan datang pun masih tak sedar-sedar diri...

Anonymous said...

Mahfuss yg nak cantas pas bakal calon amanah..pas dah lemah kerana putar belit olamak..

Anonymous said...

Yg lalu..ahli pembangkang je yg pakar pegang ni..terhegeh hegeh di dlm dan luar parlimen.. mcm org kurang akal bila dpt satu benda bukan main seronok lagi..nak gelak pun ada, kecian pun ada bila tengok bekas bekas ahli umno yg dok terhegeh hegeh...joint the club.. dulu duduk dlm parlimen bersama barisan ahli BN, tersenyum simpul tengok ap pakatan pegang kad...laaaaa ni jd kawan bebbbbbbb...kah kah kah

Terjangkit penyakit...pegang kad berarakkkkkkkkkkk.....kah kah kah

Anonymous said...

ted propa prooott dah abis menangis ke tu???

kah kah kah kah kah... bukan merah yang hilang... tapi 984,500 lembu kuning tersesat jalan nak ke dataran merdeka....

Kalau tak dapat 1 jotaaaaa oooo.....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Hak ap...hak apa tu yg dah tercabut??? tak boleh pegang kad lagi ke dlm parlimen...

Anonymous said...

kah kah kah kah.... sangap jugak mahfuss masih nak sertai pas yang lemah ek..... agak-agak ahlil parti kuali ada 1 jota dah tak???

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Lepas walk pakai kipas hah hah hah...

Lepas jln jln...cari mkn hah hah hah..

Anonymous said...

mereka tu terjangkit penyakit what da kok la tu...

malam semalam tak jumpa pulak anak yassin tu pegang lilin... malu gamaknya...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

hak untuk kencing rakyat dalam parlimen loor... tu yang mereka rasa polis tak bagi...

Anonymous said...

SOSMA je pun ribut..belum ISA lagi.. masa dihapuskan, ramai rakyat marah, rasanya TUN pun marah....cetanya Tun masa zamannya.... sebab tu la Tun takdok pegang kad...terhantok kat kepala sendiri.....

Katanya katanya ISA bla bla bla.. aikkkk ingatkan bertambah baik, bersyukur bila ISA hapus... makin dahsyat fitnahnya dah jd gurauan.. bebas buat apa saje...kena btg idung dia org semua undang undang nak dilanggar..bebas buat apa saja

Anonymous said...

Laku balik lilin...idup lagi kilang lilin..boleh la buat untung sikit.. kalau org pakatan jual nasi lemak untung byk...jutawan bebbbbb hah hah hah

Anonymous said...

Manusia 2 alam...jantan ya betina pun ya... dua dua boleh jd pasangan

manusia 2 sifat...dua dua mkn.. konyanggggggg HAH HAH HAH

Anonymous said...

bagi aku tak patut Maria ditahan ke SOSMA....

Patutnya di hantar ke Guantanamo bay, Cuba je... baru dia tau langit tu tinggi ke rendah...

Anonymous said...

harum manis yang busuk.

Anonymous said...

HAHAHA kencing merata rata...dlm parlimen bukan polis.... depa nok Tuan pandikar beri dia org hak sesuka hati mulut...yg kelakonya pulak dlm DUN pp dan selangor, dia org halang pulak... nak bincang isu utk kepentingan rakyat tak leh.. merata alam kata semuanya utk RAKYAT...betul betul kena kencing rakyat KAH KAH KAH...

Anonymous said...

kok kok kok kok kok

NordinabilaH said...

Bn nak takutkan rakyat macam2 undang dia buat dia tahu org melayu yg berilmu dan cerdik dah sumpah umno dan org cina lagilah sokong DAP nak tonggengkan umno tinggallah org umno yg mengampu dan kaki rasuah penyamun je yg sokong dan jilat bn umno kah kah kah kah

Anonymous said...

Keadaan langit boleh tau apabila pru14 nanti...bilangan merah anti bersih dah bagi isyarat melayu tolak umuno..he3...cina mca dan india Mic pun tak mau join merah..

Anonymous said...

Semasa kerajaan membentangkan rang undang-undang SOSMA di Parlimen dahulu, pembangkang jelas menyatakan bahawa akta ini akan diselewengkan. Ianya bukan sahaja akan digunakan untuk mengekang keganasan dan membenteras aktiviti tersebut tetapi akan disalahgunakan untuk menahan musuh-musuh politik kerajaan.

Ternyata dakwaan itu benar apabila Pengerusi Bersih 5.0 Maria Chin ditahan di bawah SOSMA. Adakah Maria seorang pengganas dan sangat merbahaya.???

Rakyat juga sebenarnya menentang akta ini kerana ianya sudah pasti akan disalahgunakan untuk kepentingan Najib dan BN.

Apa justifikasi penahanan Maria di bawah SOSMA. Berapa banyak insiden keganasan dilakukan oleh Maria. Berapa banyak bangunan diletupkan oleh beliau dan anggotanya???

Malah himpunan Bersih 5.0 yang berlangsung Sabtu lalu berjaya dilaksanakan dengan aman dan damai. Tiada kejadian rusuhan dan keganasan.

Kita juga lambat laun akan melihat penggunaan Akta MKN bagi menjaga kekuasaan Najib dan BN. Tunggu dan lihat.

Hari ini seramai kira-kira 30 ahli parlimen pembangkang hari ini berarak dari parlimen ke Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia di Bukit Aman bagi membantah penahanan Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas ) 2012 (Sosma).
Mereka juga membantah penahanan empat ahli Parlimen sebelum dan selepas perhimpunan Bersih 5 yang diadakan di Kuala Lumpur pada Sabtu lalu.
Mereka adalah Anthony Loke (Seremban) dan Jimmy Wong (ahli Parlimen Kota Kinabalu) yang ditahan pada Jumaat, manakala Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin dan Tian Chua (Ahli Parlimen Batu) ditahan pada malam Sabtu.
Diketuai Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, mereka berjalan kira-kira 1 km ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, membawa sepanduk "Tangkap MO1, bebaskan pemberi maklumat" , "Jangan salah guna Sosma" dan "Pertahankan hak ahli parlimen".
Turut serta dalam pasukan itu ialah bekas timbalan perdana menteri dan Ahli Parlimen Pagoh Tan Sri Muhyiddin Yassin, dan Presiden Parti Warisan Sabah Datuk Seri Shafie Apdal.
Pemimpin PAS tunggal yang menyertai mereka adalah ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar.
Mereka menyerahkan memorandum bantahan dan diterima Pegawai Komunikasi Korporat Urusetia Ketua Polis Negara, ASP Noor Azman yusuf di Bukit Aman.
Maria ditahan di bawah Sosma pada Jumaat lalu, sehari sebelum perhimpunan Bersih 5.
Beliau disiasat di bawah Seksyen 124C Kanun Keseksaan kerana melibatkan diri dalam aktiviti-aktiviti yang memudaratkan demokrasi berparlimen dan ditahan di bawah Sosma yang membenarkan penahanan tanpa perbicaraan sehingga 28 hari.

Penjana Melaka at Tuesday,

Anonymous said...

Jamal pak setongkol yg mengganas dibeberapa tempat termasuk di ampang point tidak plak dikenakan sOSmA....reman saje...buat lah aper2 yg suka seblm pru14...selepas tu ko plak yg akan dikorjakan....he3

Anonymous said...

Nama pun pencegahan nape le bongok sgt..nak tunggu bom sana bom sini baru nak tangkap....what the kok..
Kok kok kok kok

Anonymous said...

hahahaha... keadaan langit aku dh tengok lepas pru13 lalu... dummmmmm menghempap fuckatan rakyat, berkubur tanpa batu nisan... tak payah tunggu pru14 pun...

muahahahahahahahaha

Anonymous said...

makcik nordinabolehblah... eeeiii, takutnya... ade yang kene makan sumpah ke tu??? Ooo... yang tengah menginap dalam sungai buloh inn ye...

Muahahahahahahahaha... sumpah air mani terpancut sendiri....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... suruh la bangkai-bangkai dalam pembangang tu tanya tunmamakSHIT, mana lebih zalim... ISA ke Sosma???

Kalau Sosma tu lagi zalim, meh kita buat ISA balik... tanya tunmamakSHIT sekali lagi... setuju tak tantintun???

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Oh ye ted propa prooottt... maria tu orang politik ke sampai nenek jijah kata 'sosma digunakan untuk menahan musuh-musuh politik kerajaan'???

Setahu aku maria chauchinchau tu kata BERSHIT bukan sebuah gerakan politik.... mana satu yang betul ni???

Gerakan kuning bukan berunsur politik tapi boleh jadi musuh politik?????

Suruh nenek jijah cek otak dia balik, pastikan sel-sel otak dia berhubung baru keluarkan komen ye.....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Kok kok kok kok kok

ted manoff said...

Jadii apa masalahnya ryezall... Placard I LAP PIEM patut ada...πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜‰πŸ˜†πŸ˜πŸ˜œ

Anonymous said...

ada yang rela kene kencing... nak buat lagu mana... contoh terbaik macam ted propa prooott... suka kene kencing, kemudian nak kencingkan orang lain..... 1 jota... 1 jota... jangan buat-buat lupa pulak....

muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

menangis kat kubur din turtle ke semalam???.... Kesian....

Anonymous said...

Sabah dah ubah..johor dan kedah retak...cina mca lari kpd dap...sekarang tak sama dah mcm pru13...295000 merah hilang tak mau bagi sokongan kpd perompak..he3...mimpilah puas2..

Anonymous said...

Untungnye maria ade wakil ramai dlm dewan ....wakil rakyat yg menjaga kepentingan seorang je pengundi...maria pula wakil soros menjaga kepentingan barua2nye...ted ... ted .... ted .....kentut...he3

Anonymous said...

hehehe.... mimpi la bersama mamakSHIT tu, mana la tau, 100% undi rakyat malaysia si mamakSHIT boleh kaut...

muahahahahahahahaha.... 1 jota... 1 jota....

Anonymous said...

hehehe.... mimpi la bersama mamakSHIT tu, mana la tau, 100% undi rakyat malaysia si mamakSHIT boleh kaut...

muahahahahahahahaha.... 1 jota... 1 jota....

Anonymous said...

Dah bermcm mcm yg dibuat termasok perhimpunan bershit oleh pakatan taik haramjadah utk menjatuhkan Najib dan BN tapi satu pun tak terkabuldan tercapai...kesiaaaaaaaannnyer..akibat kecewa dan malu yg teramat sangat adalah lebih baik dan afdal terjun kelombong taik atau tong taik dari pada buat kerja bodoh dan sia sia yg langsung tak mendatangkan hasil..hahaha

Anonymous said...

ted propa prooottt... malam ni anjur buat pasang lilin virgil kat mana pulak??? Depan penjara sungai buloh dah berbulan-bulan tak nampak batang hidung..... makan gaji buta betul la korang ni... mana la punaisihat sehengget tak marah...

Wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

diorang kata tunggu pru14, kalau pru14 kalah juga tunggu lepas prk kat putrajaya, kalau lepas prk putrajaya pun gagal nak menang balik... tunggu pulak peliwat keluar penjara.... alamatnya macam tunggu sepina perancis la adanya....

Tunggu punye tunggu, mamakSHIT yang dibungkus kain putih dulu...

kah kah kah kah kah kah

ted manoff said...

SHAH ALAM, 22 NOV: Prestasi kewangan Kerajaan Negeri berada pada kedudukan terbaik dengan peningkatan jumlah simpanan kepada RM3.26 bilion.
Laporan Ketua Audit Negara Siri 2 untuk tempoh 2015 mendedahkan, peningkatan sebanyak RM57.71 juta berjaya dikumpulkan berbanding tahun sebelumnya, RM3.20 bilion.
“Baki Kumpulan Wang disatukan berjumlah RM3.26 bilion meningkat sejumlah RM57.71 juta menjadi RM2.53 bilion. Tahun 2015, Kerajaan Negeri mengakhiri tahun kewangannya dengan surplus berjumlah RM393.24 juta berbanding RM111.94 juta pada tahun 2014.
“Baki Pinjaman Boleh Dituntut dan tunggakan bayaran balik Pinjaman Boleh Dituntut pada 2015 masing-masing menurun 1.3 dan 8 peratus,” kata laporan tersebut.
Jumlah itu merangkumi nilai keseluruhan penyata kewangan Kerajaan Negeri bagi tahun berakhir sehingga 31 Disember 2015.
Bagaimanapun, jumlah pelaburan negeri menurun kepada RM92.89 juta dan berlakunya peningkatan Hutang Awam kepada 7.4 peratus serta kejayaan pembayaran balik Hutang Awam sebanyak 22.8 peratus.
“Kerajaan Negeri disarankan supaya mengamalkan perbelanjaan berhemat secara berterusan dan hanya berbelanja mengikut keperluan.
“Selain itu, usaha perlu dipertingkatkan untuk mengutip Pinjaman Boleh Dituntut dan tunggakan hasil/bayaran balik pinjaman/hutang lain daripada Agensi Kerajaan supaya kedudukan kewangan Kerajaan Negeri sentiasa berada dalam keadaan kukuh,” katanya.
- https://selangorkini.my
celahgelegar at 4:48 PM

Anonymous said...

"akibat kecewa dan malu yg teramat sangat adalah lebih baik dan afdal terjun kelombong taik atau tong taik dari pada buat kerja bodoh dan sia sia "

—----------------------

Sebelum nak terjun lombong atau jambatan atau bangunan atau loji taik, pastikan tulis surat kecewa pada kerajaan sampai ambil keputusan bunuh diri sendiri. Mana la tau, kalau surat tu terpilih untuk di baca dalam konvesyen dapig ke, pkr ke, parti kuali ke, parti bunga ke.... dapat la nanti taraf mati syahid tu... bukan senang mau senang oooo.... bunuh diri baru dapat pengiktirafan...

kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

YANG BUAT AKU GELAK GELI HATI... TENGOK YIDIN SEMBAB TU PUN BAWA PLYCARD. PADA HAL DIA JUGAK DULU PENYOKONG SOSMA. NAMPAK TOLOL.
MEMANG BONGOK RUPANYA ORANG REDHO NI YER?
PATUTLAH SUWEI BADAN. DAH KENA BADI BETINA NIKA GEE. SETAKUK LAGI NAK NAIK JADI MO1. RUPANYA ALLAH TAK RESTU. DEPAN PIJAK SEMUT PUN TAK MATI. SAMA MACAM KETUM BOLIH BERLAKUN JADI IMAM.

Anonymous said...

sejarah semalam mungkin berulangggg...

sampai ada yg menangis di kuburannnnn....

ooo... ted kentut...

(ikut rentak lagu new boy z)


kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... betul tu bro. Dulu tukang sokong, kini tukang iring nenek jijah.... PM in waiting ke atau PM in jamban kalau gitu????

Mana la mamat botok tak setuju dia jadi presiden parti kuali.. tarak karisma langsung...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

KITA PATUT TANYA MAMAK MAD DEY MANA BAIK ISA KE.. SOSMA.
KALAU TAK UTURN JAWAPANYA ITU BUKAN MAMAK MAD DEY LE...
KENA TENGOK CELAH KANGKANG. MANA TAU ENTAH2 DIA PUNYA JELMAANYA.

Anonymous said...

nangis datin sri dibuatnya. kempunan nak jadi flom.
dua kali kempunan. mula masa dollah. kemudian masa najib. tak ade rezeki nampaknya.
macam husin lempoyang kata manis baru terasa kat bibir.
jadi pengiring atau pak turut jer la....

ted manoff said...

Meroyan nampakk...bangla pn tkmau angkat placard i lap pm...tajudin rahman saja mau..i love new pm..kihkihπŸ΅πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™ŠπŸ’

ted manoff said...

APA yg cuba ko sampaikn nii..macham bdk terencat akal saja..prOoTt dmuka ko

Ted Manoff said...

Masih menyamon nama Ted Manoff ye si Kentot?

Anonymous said...

mari kita istiharkan cuti 25 dicember hari pertabalan ted kentut jadi pm. akibat 1 jota kuning turun demo..najib dah lari keperu. kebetula cia fbi dan mosad dah tunggu najib. tak balik la najib kali ni....

Anonymous said...

Selepas bebas, Jamal selar Ku Nan ‘nyanyuk’


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Jamal Yunos hari ini menyelar Tengku Adnan Tengku Adnan selepas setiausaha agung Umno itu mengancam akan mengenal pasti ahli parti yang turut serta dalam perhimpunan Sabtu lalu.

Jamal yang merupakan ketua Umno Sungai Besar itu menafikan ahli Umno terlibat pada demonstrasi itu, yang disertai Gerakan Baju Merah pimpinannya dalam usaha menghalang perhimpunan Bersih 5.

“Tidak ada seorang pun ahli Umno terlibat dalam perhimpunan tersebut,” kata Jamal yang disambut penyokongnya di luar Balai Polis Ampang Jaya hari ini

“Walaupun saya ketua Umno bahagian, tetapi kami turun bukan atas tiket Umno. Kami turun di atas tiket NGO.
“Mungkin Ku Nan sudah lama kot… dia dah nyanyuk,” katanya.
Jamal turut merancang menganjurkan tunjuk perasaan esok di pusat pentadbiran kerajaan Selangor di Shah Alam. - FMT

Anonymous said...

teringat aku MP paling paling bangang dalam sejarah Parlimen Malaysia... nama dia Loh Gwo-Burne, dapat jadi MP sebab merakam video peguam lingam correct, correct, correct...

Masa jadi MP, kerja dia hanya mengikut bontot nenek jijah sana sini jadi juruiring... kalau suruh cakap bahasa melayu, berterabur macam chinese baru sampai malaysia...

Kini, mat sembab pulak jadi pengganti... mamakdey peduli apa katanya, asalkan boboi botak dia bakal jadi PM cukup la...

Anonymous said...

Pengganas gagal dlm misi 300,000 mula salahkan sekutu sendiri untuk tutup malu BesaaaaRnye...melayu dah tak nak sokong nak wat camner....sekutu umno iajtu cina mca dan india Mic pun tak pedulikan merah....

Anonymous said...

apa yang aku cuba sampaikan... carilah 984,500 lembu kuning yang hilang tempoh hari.....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

300,000 dengan 1 jota mana lagi besaaarrrrr kemaluannya ek...????

sampai saat ini sebanyak 984,500 lembu kuning masih hilang saat mencari jalan ke padang ragut dataran merdeka...

Kalau dalam tentera tu, dah kene lucut pangkat 984,500 ekor lembu tuu....

muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Selepas BERSHIT berjaya tumbangkan najib, di mana batang hidung PM baru ni???

Tak muncul-muncul pun.... menteri propaganda prooottt dah fedup tu...

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Biarlah..nak beri..ted yang keseorangan kat blog ni rasa terhibur...yerlah..si kentut kau.menang..nanti Pru 14 InsyaAllah. BN PERINTAH LAGI TERMASUK PENANG DAN SELANGOR..KELANTAN..KUASA SYER...TP ADA SATU NAMA BARULAH KAT BLOG NI NAMANYA NORBOLEHBELAH...RASANYA DIA NI ANAK ROS DEDAK ATAU SPESIS...

Anonymous said...

Sebenarnya..Mp tu geram sbb Bershit tak dpt sambutan.tu yang lepas gian nak berarak jugak...lantaklah lah kau labu..sure balik nanti...lenguh2 kaki. MP PEMBANGKANG yang dah..tua2 kerepot tu..apa aku kisah

ted manoff said...

Ada yang mengukur kejayaan dengan angka yang keluar... Sebok jadi nujum.

Dari segi jumlah,  baju merah ke baju kuning yang lebih 1- 0

Ada keganasan? 2-0

BaJu merah dapat halang baju kuning?  3-0

Siapa yang lari ke luar negara?  4-0

Siapa yang tinggalkan sampah untuk DBKL?  5-0

BERSIH 5

Syabas Dan Tahniah PDRM,
Terima Kasih Tun Dr Mahathir (92thn bukan 29thn)
Salam Istiqamah Untuk Maria Chin,
Salam Takziah Buat Jamal
PERANCANGAN ALLAH LEBIH HEBAT.




kluangman at Saturday, November 19, 2016

Anonymous said...

PM najib berjaya ditumbangkan??? Ohhh, tidak... 0-0 balik... sia-sia je prooott sana sini...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

kok kok kok kok kok

Anonymous said...

1 joota yg hadir.. woaawwww..
hahaha... tedkentodd.. mana mamakdey kutty? lari balik kerala kaa??
kah..kah..kah

Anonymous said...

tedkentodd suda gila.. apa yg kau kira tu macaii.. PM Najib sudah letak jawatan ke?

Boboi Mockeris sudah naik jd pii emm ka?? uganda pun xmau boboi.. manje sgt.. harap daddy atur semua.. puiiihhh!

Anonymous said...

terima kasih tun madey.. krn kamu akhirnya telah tunjuk siapa kamu.. 90 tahun hidup penuh lakonan.. akhirnya rupa jembalang sebenar terserlah!

Anonymous said...

"Ada yang mengukur kejayaan dengan angka yang keluar... Sebok jadi nujum."

-kluangman at Saturday, November 19, 2016

---------------------------

Alamak, sedara batman spenda luar tu cuba perli ted propa prooottt ke???? Sibuk jadi nujum 1 jota.... 1 jota....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

macai bershit najis kuning xbrani mengganas lah sbb nyawa2 ikan... tkde sambutan.stkt 98% cina bukit dtg selfie.. bangsa lain mana dia? heret budak2 kecik.. utk apa?

mampos le xbrani buat ganas.. kalau buat perangai beruk dan babi lagi.. geng baju merah kais sapu laaa... itu psl tiba2 adam adly marah la.. speaking sakan tu.. 'we are not like them.." ecece... padahal pagar upsi dn pintu cermin klinik pecah.. xde pulak geng baju merah time tu..

Anonymous said...

1 jootaa bersatooo..1 jotaa bersatooo...puii..puii..

awww...chap bonga... kah..kah..kah.. terbayang muke boboi si manje daddy... kah..kah..

Anonymous said...

kok kok kok kok kok kok

Ted Manoff said...

Special ni ..Jembalang India Tua..

Ted Manoff said...

Boboi Pengantin

Anonymous said...

nasib baik boboi takde dalam perarakan tu, kalau tak mesti yang paling bersinar.....


kepalanya...

Anonymous said...

jgn usik boboi..nnt daddy madeykutty lg mrh najib..
kah..kah..kah boboi lembappp! pampered, najib plk yg slh!

Anonymous said...

madeykutty xberjaya apa2 dlm menjatuhkan Najib.. cuma dia berjaya sabotaj ekonomi yg jd mangsa rakyat jgk.. utk pksa beri tekanan pd rakyat jatuhkan Najib. game kotor ini utk beri boboi naik cpt jd pii emm..

aku buleh bygkn mcm mna madey akan revenge jk boboi pengantin naik takhta.. si tua yg penuh dgn dendam!

Anonymous said...

Kok kok kok kok

Anonymous said...

jangan usik boboi lagi, kita usik ted propa prooott je. Paling teruk ted kentut tu merajuk pun, nangis kat kubur din turtle...... macam semalam...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

usik tedkentodd satu yg menyeronokkan... propa gegarvaganza 1 jootaaa dia amat mengagumkan macai seangkatan.. kah..kah..kah..

sekor lagi putramamakdeka.. kalo ikut citer propa admin blog tu.. semenanjung malaya boleh tenggelam dek najib rosmah.. kah..kah..kah..

p/s:blog putramamakdeka tu lubuk tedkentodd cr ilham & brkubang dgn geng se-bangkai..

kah..kah..kah..kah... bersatooo.. 1 jootaa!

Anonymous said...

Blog macai mamakdey tunjuk gambar si arwah Din Penyu.. kasihan akhir hayatnya dgn benda2 begini. Nauzubillah dr keterlaluan dlm satu2 urusan dunia!
http://kennvoices.blogspot.my/2011/01/pengangkang.html

DIN TURTLE DALAM KENANGAN (1966-2016)
DIN TURTLE (SHAIFUDIN BIN MAHMUD)

Al-fatihah.


p/s: blog macai mamakdey yg lain kelihatan xkesah atau insaf malah lbh dhsyt berkelakuan buruk.. putramamakeda trutamanya.. ambiklah iktibar!

Anonymous said...

Sape yg malu beso...si minah yg cakap berdego dego...dah malu beso lari tinggalkan ted proott terkontot kontot bego seorg diri.. kah kah kah..

Anonymous said...

Mesej bersih untuk pru14..tak sampai 5000 merah yg hadir untuk bela najib..beraat ni

ted manoff said...

🐢🐢🐼

Anjing Jibo

Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

Anonymous said...

TED KENTUT CER KO TANYA MAMAK MAD DEY..MANA DIA SUKA..ISA KE SOSMA.

ted manoff said...

Kesian caii2 mappadulung..org dh mati difitnah yg bkn2..2billion masuk akaun pm najib fitnah kerr..rakyat dh bijakk menilai dan tk sabar nk tunggu PRU14 yg tk berapa bln lagii...yehaaaa prOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨⭐πŸŒŸπŸ’«✨☀

Anonymous said...

kitab panduan untuk ted propa prooottt... hari-hari dia baca dan cuba hadamkan.... tapi malangnya dia yang lebih serupa anjing dimaksudkan seperti apa tertulis dalam kitab tu.....

kah kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

kesian ted propa prooott... hari-hari sembang kencang, tapi PM tetap najib jugak....

1 jota dari celah kangkang...

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

ted propa prroooottt tengah selongkar artikel dari blogger yang sama bangang macam dia. Dah dapat nanti dia copy paste kat sini... tapi kalau tanya ted kentut tu, dia mana mengaku punye... perangai haram jadah, siapa la yang suka....!!!

Anonymous said...

ted kentut, ko tengah pasang lilin virgil kat mana tu??? Ramai ke yang datang??? Ade dapat 1 jota yang hadir????

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

22 NOV : Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP dan PKR juga tidak berpuas hati dengan penjelasan kerajaan DAP Pulau Pinang berhubung pelaksanaan projek terowong dasar laut yang wujud banyak percanggahan selepas pemimpin Barisan Nasional (BN) sebelum ini mendedahkan banyak kepincangan berhubung isu tersebut.

terowong-pulau-pinangSemasa pembentangan Laporan Jawatankuasa Kira-Kira (PAC) Pulau Pinang membabitkan projek itu, Adun Kebun Bunga PKR Cheah Kah Peng mendakwa terdapat beberapa maklumat yang bercanggah pada halaman berbeza laporan tersebut.

Kah Peng mendakwa laporan itu tidak menyatakan kaedah pembayaran menjalankan Kajian Kebolehlaksanaan (EIA) projek itu dan mendesak supaya kerajaan negeri memperincikan status bayaran RM305 juta yang dibayar kepada konsesi terlibat dalam kajian itu.

“Bagaimana status bayaran kajian itu, sama ada dalam bentuk pampasan tanah, konsensus atau wang tunai berjumlah jutaan ringgit yang digunakan bagi tujuan EIA, sekiranya Kerajaan Pusat menolak projek terowong ini?

“Adakah semua bayaran ini akan dikembalikan kepada kerajaan negeri” katanya ketika membahaskan Bajet Pulau Pinang 2017 pada sidang DUN Pulau Pinang pada Selasa.

Sementara itu Adun DAP Tanjung Bungah, Tee Yee Cheu pula membangkitkan isu pampasan tanah oleh kerajaan negeri bagi membiayai EIA projek berkenaan.

Selain itu, Yee Cheu turut mempersoalkan status projek pembangunan di tanah diberi sebagai pampasan bagi EIA projek terowong itu di Tanjung Pinang.

“Bagaimana dengan pembangunan di atas tanah itu sekiranya projek terowong laut tidak diluluskan Kerajaan Pusat,” katanya.

Kerajaan bawah pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng sebelum ini dikritik berhubung kos kajian yang terlalu mahal dibayar kepada Consortium Zenith BUCG (CZBUCG).

Consortium Zenith dianugerahkan projek itu menerusi proses tender pada tahun 2013, bersama syarikat usahasama antara Zenith Construction Sdn Bhd, CRCC, Beijing Urban Construction Group, Sri Tinggi Sdn Bhd., dan Juteras Sdn Bhd.

Malah, Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof juga mendedahkan Kerajaan negeri Pulau Pinang tidak pernah memohon kepada kerajaan Persekutuan untuk melaksanakan projek pembinaan terowong dasar laut di negeri itu.

Anonymous said...

org dh mati xboleh fitnah tp mas adi ahidup dia fitnah sakan.. mana nak merangkak mintak ampun kat Najib?

kau pn sama tedkeontodd akan ikut jejak langkah si mati yg suka fitnah tu! dlm alam kubur nnt tktau lah apa nk jwb pd Malaikat!

Anonymous said...

tedkentodd dia rsa takut. jd nk ilangkan psiko takut dia ckp ada sorng je yg sokong najib? pdhal dia la yg sorang je kt sini asyik kutuk maki Najib.

xpela stkt ejek2 Najib xde nak jatuh lah Krjn UMNO BN. Insya Allah perjuangan diteruskan.

sokongan Najib pd peti undi bkn berguling di atas jalan.. stkt Jamal tunjuk sikit baju merah terus macai bershit skrg tk brani buas dan buat hal lagi.. Syabas Jamal..!

Anonymous said...

Ted propa dah makin teruk sawan anjing giler.. Kesian btul.. Terlebih balun tulang babi la tu... Yeehaaaa

Anonymous said...

tedken===todd, ko xnk komen plk psl rakyat tak sabar nak hukum pakatan haram dan madey sbb penipu besar.

dulu ckp anwar peliwat. skrg ckp free anwar.. habis tu mahkamah tk betul ke madey yg penipu?

1 jootaa kunun.. kah..kah..kah.. tggu le PRU14 rakyat nk kasi tumbang sape

kalo betul sgt rakyat trtekan dgn najib.. bersatooo xperlu join bershit kuning.. senang2 1.2 jootaaa boboi boleh himpun... kah..kah ini daddy penyamun bapak boboi pn xboleh tarik... apa mcm bro??

Anonymous said...

sejak Dato Jamal buat gerakan baju merah.. pondan kuning Bershit semakin BEHAVE.. xbrani nk lompat ats keta polis mcm berok spt dulu! sbb tu la jd aman.

takut rupanya berok2 kuning ini dgn geng jamal..kah..kah..kah

Anonymous said...

Kok kok kok kok

Anonymous said...

Kok kok kok kok

Anonymous said...

Sehingga kini PM 22thn dikatakan paling berpengaroh sehingga dpt kumpul 1 jota lombu bershit..
Habis le Najib..kok kok kok

Anonymous said...

Mamakdey pg sudan naik jet prgi balik 350k sapa bayar...atau hasil duit menyamun...

Anonymous said...

berahim ali pun tak minat nak ikut mamak madey dah.... tak lama lagi ade la pencacai setia tunmamakSHIT cakap berahim ali pun 'pemakan dedak' atau dalam maksud lain 'dah kene beli' la tu....

muahahahahahahaha...

donia.. donia.. bila dah nyanyuk ade pula yang jadi tukang ikut... masa waras tak mau ikut.... macam si prooot, prooot tuh..

Anonymous said...

Sejak dari dulu lagi, jika dia bergaduh sengan sesiapa pun, dia hendak menang. Walau bergaduh dengan mereka yang jauh lebih baik, lebih bijak dan lebih waras darinya pun, dia tetap mahu menang. Lidahnya begitu mudah menuduh walaupun tidak masuk dek akal.

Terbaru, dia bergaduh pula dengan kawan baiknya, Datuk Ibrahim Ali. Sejak dari dulu lagi mereka berkawan. Melayu sama Melayu, Islam sama Islam. Jika dia digelar ‘ultra Melayu’, Tok Him pula disifatkan sebagai ‘ekstrem Melayu’.

Tapi hanya kerana Ibrahim enggan sertai PPBM, dia buat tuduhan yang penulis yakin dia sendiri pun tidak tahu sama ada betul atau tidak. Padahal Ibrahim sudah awal-awal beritahu tidak mahu masuk PPBM sebab bersekongkol dengan DAP.

Hanya kerana DAP, dia sanggup serang kawan baiknya sendiri? Dia kata dia malu sebab kawannya itu tidak mahu sertai DAP. Dia bandingkan pula DAP dengan MCA, kononnya mahu cakap MCA itu lebih ‘jahat’ dari DAP? Dia tuduh pula Ibrahim kerja untuk Najib?

Sejak dari zaman merdeka lagi MCA sertai Perikatan yang diterajui UMNO. Hingga Perikatan berubah nama menjadi Barisan Nasional, MCA masih kekal bersama. Walau kadang-kadang MCA agak celupar diluar sana, namun atas kesepakatan bersama, UMNO cepat atasi masalah yang timbul.

Maksudnya, seteruk mana pun MCA itu, setidak-tidaknya parti kaum Cina itu masih dapat mengawal diri, bertolak ansur dan lebih mengutamakan perpaduan bersama. MCA hakikatnya masih boleh berkompromi dan menghormati keputusan UMNO sebagai ketua.

Ia adalah amat bertentangan dengan DAP. Siapa yang boleh kawal DAP? PAS hampir hancur dikerjakan DAP. PKR pula dilihat bagaikan ‘lembu dicucuk hidung’, hanya menurut apa saja kehendak DAP. Walau PKR ‘ketua pembangkang’, dasarnya bagai DAP yang menjadi ‘Raja’.

Dia kata DAP isytihar secara terbuka bahawa mereka menghormati perlembagaan, kedudukan Raja-Raja Melayu dan Islam sebagai agama rasmi negara. Benar mereka ada berkata begitu. Namun hakikatnya, kata-kata tersebut hampir membuat ramai yang ‘loya’, malah hampir ‘muntah hijau’!

Apa dia lupa apa yang DAP pernah ucap sebelum ini? Apak dia lupa apa tindakan DAP sebelum ini? Apakah memori dalam otaknya sudah ‘delete’ semua sejarah yang menukilkan tentang kebejatan dan ‘cakap tak serupa bikin’ DAP?

Siapa yang kata DAP paling rasis sebelum ini? Jika DAP paling rasis, apakah asas dan fakta yang membuktikan kata-kata tersebut? Dia lupa mulutnya yang berkata demikian? Apakah parti paling rasis boleh dianggat hormat pada perlembagaan negara yang menetapkan kedudukan bangsa Melayu?

Pada pandangan penulis, semua rakyat di Malaysia dapat melihat perbezaan di antara MCA dan DAP. Malah pernah diperdebatkan tentang istilah ‘kafir dhimmi’ dan ‘kafir harbi’. Mengapa sampai tercetus istilah sebegitu sekiranya tidak ada pihak yang ‘melampau’ sebelum ini?

Sejarah selama 22 tahun tidak pernah menipu. Segala tersimpan kemas dan dapat dinilai tentang siapakah DAP dan siapakah MCA. Itu fakta jelas.

ibrahim-ali-mahathir

Tapi hanya kerana kawannya tidak mahu sertai parti barunya, dia mengamuk tuduh yang bukan-bukan? Di mana letaknya kewarasan pemikiran seorang yang kononnya terlalu ‘genius’? Genius hingga melampaui kewarasan dan kebenaran? Dia fikir semua orang dia boleh perbodohkan?

Jika dulu ketika dia berkuasa dan sanggup menggunakan kuasa untuk menekan ramai pihak termasuk Raja-Raja Melayu, mungkin ramai orang akan takut dan terpaksa percaya pada kata-katanya. Namun kini, selepas sudah banyak tembelangnya pecah, dia mahu orang terus percaya pada apa saja yang dia sebut?

Dia bukan Nabi, dia juga bukan Rasul. Dia hanya seorang mantan yang pernah ditakuti sahaja. Terimalah hakikat bahawa jalannya sudah tersasar jauh dari landasan. Harap dia kembalilah ke ‘tikar sejadah’. Kita doakanlah saja supaya dia kembali waras…

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates