November 21, 2016

21 Lembu Punya Susu, @cmlimguaneng Yang Potong Riben


video

Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof telah meluluskan peruntukan segera RM700,000 bagi membaik pulih Laluan FT006 Jalan Teluk Bahang - Batu Feringgi berhampiran Tropical Spice Garden. Hari ini laluan berkenaan telah dibuka kepada lalu lintas.

Peruntukan daripada Kerajaan Pusat. Ketua Menteri Pulau Pinang dengan muka selamba dan tidak tahu malu telah merasmikan pembukaan jalan berkenaan dengan acara bodoh seperti memotong riben. 

Bukan setakat beliau telah mengambil kredit daripada peruntukan Kerajaan Persekutuan, malah Ketua Menteri Pulau Pinang ini turut membalas jasa baik Kerajaan Pusat dengan menghadiri Perhimpunan BERSIH 5 di Ibu Kota dua hari lepas serta membuat ucapan yang mengutuk Kerajaan.


21 comments:

Anonymous said...

Lihat you tube : https://youtu.be/IkglnAbjQEI?list=PL-yU1UMM3Kk-inOYq-uyThe0UseZtK__f

"TUNKU ABDUL RAHMAN MINTA MELAYU HAPUSKAN UMNO". Waktu tu Tunku vs Mahathir.

Namun apa isi yang paling penting!

Dengar kata2 Tunku minit 0.58.

Waktu tu, Malaysia terkenal sebagai NEGARA YANG KAYA RAYA.

NEGARA SEKARANG?

NordinabilaH said...

Sebenarnya bersih5 itu adalah hasrat rakyat menentang pemimpin yg rasuah kaki penyangak dan penyamun sebenarnya semenjak Lim dan Dap tadbir Pulau Pinang ia lebih telus dan tidak rasuah macam pemimpin hari ini menindas rakyat

Anonymous said...

Dulu negara kaya kata kau penjilat dedak? Memangla kaya, harga PC pada tahun 2000 lebih kurang RM4k, jadi ramai yg beli ye tak? sekarang ni PC even smartphone pun dah tak mampu beli ye tak?
Dulu nak cari restoren KFC, McD pn susah, skrg dah bersepah malah tak de surut pun pelanggan, tu yg kau kata susah?
Dulu memang kaya sebab tu dikenakan yuran sekolah, skrg ni dah tak mampu kan, sebab tu kerajaan mansuh yuran sekolah.
Dulu dikenakan tol sebab dulu kaya kan? perjanjian kroni berat sebelah perlu kenaikan setiap 5 tahun.
Dulu kaya kan? sebab tu TNB perlu beli tenaga dr IPP yg kontraknya ada kenaikan kemudian jual semula.
Dulu kaya kan? sebab tu tak banyak universiti dan IPT lain.
Dulu kaya kan? sebab tu tak perlu bagi BRIM, Baucar Buku.
Dulu kaya kan? sebab tu channel tv pun setakat 3 channel ja.
Dulu kaya kan? sebab tu tak perlu import bangla, indon untuk keje kat ladang
Dulu kaya kan? sebab tu sekolah pun tak de kelengkapan ICT beserta internet free dan cikgu2 dpt free tablet
Dulu kaya kan? sebab tu gaji minimum tak perlu RM1k
Dulu kaya kan? sebab tu kenaikan gaji kakitangan awam spt cth DG41 ialah lebih kurang RM80 tetapi sekarang RM230 setahun
Dulu kaya kan? sebab tu ada lesen TV (kena bayar cukai lebih mahal dari bayar tarif elektrik kalau tak bayar kena rampas)
Dulu kaya kan? skrg dah tak. tu je la mentaliti kurap otak penjilat tegar pakatan

Anonymous said...

NordinabilaH said...
Sebenarnya bersih5 itu adalah hasrat rakyat menentang pemimpin yg rasuah kaki penyangak dan penyamun sebenarnya semenjak Lim dan Dap tadbir Pulau Pinang ia lebih telus dan tidak rasuah macam pemimpin hari ini menindas rakyat

kah!kah!kah!
Woi apa citer banglo dlm siasatan SPRM? isu terowong bawah laut? PBT robohkan kedai dikatakan tak tindas rakyat? bayan mutiara, pulau jerejak, tambakan laut. belum lagi trek basikal tak sampai 2km tapi kos berjuta. semua tu ko pejam mata lak. nampak sangat ko ni bawah tempurung lagi le. Dok disogok berita satu pihak je sebab tu dah mereng. azan pun tak boleh kuat, katanya mengganggu orang lain.
Bodoh betul statement penjilat tegar mcm ni.

Anonymous said...

Hooi gone eng ni jenis telus kertas kosong kajian terowong pun dia bayor 300 juta...simpan hari tua le tu...dh xlama dh tu......

Anonymous said...

PI MAMPOS lu si TERORIS2 KEPALA BUTOH HOMO JIJIK PENYAMAQ si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT/PEROMPAK/PERASUAH/LANUN ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

OI si TERORIS2 HOMO si GILA BABI HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

TAK ke KELAKAQnya ni - mcmlah US tu KETUA POLIS Dunia sedgkan hampir kesemua rejim2 US, yg. sudah diKUASAI ZIONIS/IS(IS)rael (lihat di - http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008) adalah si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK umat Islam-no 2; selepas rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si PARASIT/PENJAJAH/LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH US-Barat/NATO/ZIONIS-IS(IS)rael tu – di bawah UNDG2/DEMOKRASI/HAK ASASI Barat/ZIONISPENIPU HARAM JADAH!

Lihat di -
http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

"Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!

Anonymous said...

Negara sekarang lagi kaya raya dari zaman madey kerala... ade yang jual nasi lemak pun boleh jadi jutawan beli rumah banglow ala disneyland, pakai kereta mewah 3-4 biji, miliki 2 rumah lain dikawasan elit...

Bukan setakat tu je, jual nasi lemak pun boleh dapat title Dato' oooo....

Zaman madey kerala dulu ade ke dapat rakyat camtu????

Anonymous said...

Pemimpin BABI mana ada perasaan tahu malu....

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

aah... lim mana ade rasuah... cuma dapat rumah banglo murah noswimmingpool je... tu bukan rasuah, tu rezeki.

Macam ada pemimpin bawahan pkr pernah kata, habuan seks bukan rasuah tapi sedekah... sama la yang lim dapat kat penang sane tu....

muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Mana DUTA Malaysia kita ke VATICAN?! Heran betul aku!

Lihat si PENDATANG-si Paderi ANTI-Islam/Melayu ni yg. nak mengHASUT ke arah KEBENCIAN antara penganut agama KATOLIK dan umat ISLAM di NEGARA ISLAM kita ni, dgn. MENYOKONG si puak KRISTIAN ZIONIS BerSHIT DAPJUBOQ BABI ni! HARAM JADAH betul! Lihat di -

1. di - http://www.pisau.net/kenali-sebahagian-aktivis-bershit/:

Kenali Sebahagian Aktivis Bershit!

Published on 21/11/2016 in berita pisau by pisau;

2. di - https://anginperubahan.blogspot.com/2016/11/agenda-sulit-george-soros-dalam-bersih.html:

Agenda Sulit George Soros Dalam BERSIH 5 Mula Terserlah

Posted by Azrinizam Ibrahim
Sunday, November 20, 2016


Sedgkan si ZIONIS SOROS-si PERASUAH puak BerSHIT DAPJUBOQ BABI ni merupakan KULI kpd. Empayar ZIONIS Rothschild - yg. telah MEMBUNUH begitu ramai penganut KATOLIK dr. zaman dulu, termasuk dlm. "French revolution" dan MENYAMAQ sbg. umat Islam di bawah ZIONIS keemal Atarturk untuk MEMBUNUH penganut KATOLIK ORTODOX di Armenia; Assyria dan Greek!Lihat di -

1. di - http://themillenniumreport.com/2016/03/turkeys-donmeh-jewry-and-their-sabbatean-roots/ , Turkey’s Donmeh Jewry And Their Sabbatean Roots: Sabbateans, Doenmeh and Frankists, Shabbtai Tzvi Would Be Proud, May 24, 1999, The Jerusalem Report;

2. di - http://themillenniumreport.com/2015/11/why-wont-israel-acknowledge-the-armenian-genocide-the-donmeh-jewish-leadership-of-turkey-was-responsible/ , Why won’t Israel acknowledge the Armenian Genocide? Because the Donmeh crypto-Jewish leadership of Turkey was responsible, The Millennium Report , November 9, 2015;

3. di - http://www.realjewnews.com/?p=95 , Jewish Young Turks Were Murderers!

4. di - http://www.veteranstoday.com/2014/01/07/gulen/ , Turkish “conspiracy theories” are true, By Kevin Barrett on January 7, 2014.

5. Di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm:

GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION

6. dan di - http://www.informationclearinghouse.info/article35747.htm:

Christian Zionism: The Heresy that Undermines Middle East Peace

Christian Zionism is the largest, most controversial and mostdestructive lobby within Christianity. It bears primary responsibility for perpetuating tensions in the Middle East, justifying Israel’s apartheid colonialist agenda and for undermining the peace process between Israel and the Palestinians.

By Rev Dr Stephen Sizer

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

Dan juga amai PENAKUT dan juga PENYAMAQ2 KITOL Islam/Melayu - CAKAP BESAQ; lepas tu DIAM!

Juga disyaki nak MENGHALANG penjawat awam dr. sertai GM – tapi kalau penjawat2 awam ni serta DEMO HARAM BerSHIT DAPJUBOQ BABI TAK juga diHUKUM! LICIK betul DRAMA JIJIK si KITOL2 ni!

Liaht di - http://buletinsengal.blogspot.com/2016/11/alasan-retorik-apa-lagi-yang-ksn-nak.html:

Alasan Retorik Apa Lagi Yang KSN Nak Bagi Untuk Terus Simpan Kakitangan Awam Pro-Subversif Dalam Perkhidmatan?

Sunday, 20 November 2016

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

HAHAHAHA...berguling bebbbb tapi kat rumah je bukan atas jln...

Projek org lain, mkn duit..projek depa RUGI...rumah org lain kena masuk penjara, depa FENGSHUI BURUK... yg ni kata kata baru mantapppp bebbbb...takde RASUAH tapi rejeki rejeki rejeki... kah kah kah...

Hati hati bebbb.. nanti si minah kata zalim...HAH HAH HAH

Anonymous said...

Lembu punya susu Taik kuning punya nama.

Anonymous said...

Bang kertas kerje jer bang...terowong tu.bukan 300 juta..yang terakhir 500 juta bang...kertas kejanya pakai..tinta emas kot.
Tu mahal sangat..
Dan norboleh belah...kau merepk apa..cina Dap ni kau kata bersih baik..kesian kau...jilat nak cina Dap tu...mcm rara ngn sofya dyana tu..jilat..nanti kalaunkau mati panggil cina Dap tuu datang baca tahlil utk.kau ok..hai merekakan..pengganti Khlifah Umar ABDUL Aziz..kau ni keturunan Komunis Melayu agaknya

Anonymous said...

Jalan ditutup kerana tanah runtuh... nak dibuka semula kena ada perasmian potong reben????

Kah kah kah kah kah... satu-satunya kes seumpama ini dalam dunia....

Aku ingatkan projek jalan tu baru dibina ke.... khalifah buat siapa nak bising ye tak....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Yaaa.... rejeki celah tirai besi yang sedang menanti....

Muahahahahahahahahaha

NordinabilaH said...

Sebenarnya org melayu PP ni bodoh DAP adil mereka tidak ambil pun hak org melayu yg hancurkan melayu ialah parti Gerakan dulu tapi sebab umno 2x5 maka org melayu pp tak defar diri kesian jgn salahkan DAP ya ok kot

Anonymous said...

dulu kaya kan? tu sebab nak beli kapcai pun terkial kial.
sekarang negara susah...tu sebab mat2 kilang pergi kerja pun naik keta sendiri. kah kah kah.....

Anonymous said...

yo lo....

Anonymous said...

kehidupan rakyat dipulau pinang, kerajaan negeri sapu masuk bawah karpet je la...

Georgetown: Seorang pemilik rumah mampu milik di Gelugor yang berang dengan tindakan jirannya menyewa unit bersebelahan kepada orang asing, menghantar nota bantahan kepada kerajaan Pulau Pinang di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini.

K L Soh, 50, yang bosan selepas kehabisan semua saluran mengadu, memutuskan untuk berjumpa exco negeri yang menjaga hal ehwal perumahan, Jagdeep Singh Deo.

Beliau bagaimanapun tidak dapat menemui Jagdeep dan bertindak menyerahkan satu dokumen berhubung kebimbangannya kepada wakilnya, Fakhurrazi Ibnu Omar.

“Saya sudah mengadu kepada hampir setiap orang – Biro Aduan Awam, majlis perbandaran, Jagdeep, semua orang. Tetapi sehingga hari ini, tiada tindakan diambil.

“Saya sedih untuk mereka yang memohon rumah mampu milik apabila kita ada orang yang menyewa rumah mereka RM200 sehari. Ada yang tinggal lebih 2 bulan.

“Saya juga bimbang dengan keselamatan saya kerana orang asing berulang-alik di sepanjang koridor setiap hari, dengan ada yang mengotorkannya juga.


“Ada yang biadap kerana mereka menghempas pintu dan membuat bising,” kata wanita kelainan upaya itu kepada wartawan di luar bangunan DUN hari ini.

Di Pulau Pinang, pemilik rumah mampu milik tidak dibenarkan menjual atau menyewa rumah mereka selama 10 tahun. Pemilik juga perlu mendiami rumah terbabit.

Pangsapuri Soh masih baharu dengan penduduk berpindah ke sana kira-kira setahun lalu.

Naib Presiden Parti Cinta Malaysia, Huan Cheng Guan yang menemani Soh berkata, penguat kuasa perlu mengadakan rondaan bagi memastikan pemilik tinggal dalam rumah mampu milik mereka.

“Kita ada hampir 20,000 pemohon rumah mampu milik dalam senarai menunggu. Ini amat tidak adil kepada mereka,” kata Huan.

Soh berkata, beliau sudah mengadu kepada Pesuruhjaya Bangunan dan badan pengurusan bersama pangsapuri terbabit.

“Mereka tahu mengenai masalah itu. Tetapi mereka belum menyelesaikan masalah itu. Saya sudah tinggal di sini 19 bulan. Saya sudah e-mel kepada Jagdeep, tetapi beliau tidak balas.

“Pada Februari tahun ini, selepas saya mendapat bantuan MCA, pejabat Jagdeep membalas e-mel saya. Menurut e-mel itu, mereka akan ambil tindakan. Tetapi sehingga hari ini, tiada apa yang berlaku,” katanya.

Baru-baru ini, Parti Cinta Malaysia mendedahkan blok pangsapuri Soh itu turut didiami orang kaya, selain banyak unit disewakan melalui laman web hartanah secara dalam talian.

Anonymous said...

apa kene mengena melayu, umno, gerakan dengan tokong potong reben kat jalan tanah runtuh tu nordinabolehblah??? Ade saling kait ke??

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates