November 26, 2016

23 Kartunis Zunar Ditahan Di Bawah Akta Hasutan Dan Kanun Keseksa 504, Ketua Menteri Yang Rasmi?

Kartunis pembangkang, Zunar yang mengadakan pameran karya-karya karikatur berbaur hasutan dan menghina Perdana Menteri di Tingkat 3, Komtar, Pulau Pinang semalam ditahan bawah Akta Hasutan dan Kanun Keseksaan petang tadi.

Sepatutnya Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng diangkut sekali kerana beliaulah yang meluluskan permit pameran dan juga merasmikan pameran berbau hasutan dan menghina Perdana Menteri berkenaan. 

Rejim DAP Pulau Pinang harus dipertanggungjawabkan terhadap peruatan kurang ajar Zunar yang dihadapkan ke muka pengadilan kerana tindakan kedua-dua pika pelukis dan penganjur samalah seperti membuat fitnah dan hasutan secara terang-terangan.

Nak tahu lawak yg tak mampu digambarkan dengan karikatur Zunar? Beliau lupa masa menghina anak Tun Razak, lupa dia duduk dalam Kompleks Tun Razak.

23 comments:

Anonymous said...

jgan bagi muke dah pd "hantu2" ni smue..PEROSAK rakyat

Anonymous said...

Mencari rezeki dgn membuat fitnah....x terfikir hasil begitu bagi keluarga mkn....hasil didikan hewan politik ..sepanjang masa tanpa menjalankan tugas yg dipertanggungjawab oleh rakyat yg memilih mereka sebagai ap atau adun...menghabiskan wang rakyat je...

ted manoff said...

Ryezall.. Gara2 pm najib malaysia gagal keseparuh akhir piala aff...buat malu saja..prasarana bertaraf dunia tapi sayang mutu permainan bertaraf kampung..lebih seronok main playstation..🍻

Anonymous said...

Semua salah Pm.Najib.....cina Dap tak basuh berak pun salah Pm Najib ke......ni lah contoh syaitan berwajah manusia semua perkara yang buruk2 semua nak salahkan Pm Najib..padahal orang Islam wajib percaya rukun Iman ke 6 kan kan kan Qada dan Qadar Allah.. Tapi pasal cina dap tak basuh berak tu...dah namanya kafir...babi pun yang pengotor tu pun diaorang melantak...issh

Anonymous said...

Salah org kecil pun nampak
Salah sendiri besar gajah pun tak nampak

Cik Minah said...

Semua orang sudah ditangkap,
kita sudah sama macam LYBIA di zaman Ghadafi
atau Iraq di zaman Sadamn Hussin.
Sungguh menggerunkan.

NordinabilaH said...

Kalau tak ada angin takan pokok bergoyang apa pun sabar zunar ini semua dugaan dan bukan mudah untuk menegakan kebenaran semoga allah permudahkan aammiinn

Anonymous said...

Cik Minah Taik....siapa semua orang tu..cer citer..

Anonymous said...

Ye sabarlah dlam usaha mu..sabar membuat fitnah...sabar membuat dosa..sabar menolak ruu Allah...hahaha...kokkokkok

Anonymous said...

Guan Eng patut dikenakan tindakan juga kerana bersubahat menghina dan menghasut yg dibuat oleh Zunar itu. Diperhatikan ini bukan kali pertama Zunar melakukan penghinaan keji ini.

Anonymous said...

UMNO harus tukar ke UMSO

U = UNITED
M - MALAY
S - SAMSENG
O - ORGANISATION

DEDAK Ah Jib Gor boleh buat pemakannya jadi SAMSENG
WOW

Reply

Anonymous said...

Jolokan samseng ni x berapa nak sesuai dengan UMNO. Ia lebih sesuai untuk Dap dan pakatan yg umum mengetahui lagak mereka macam samseng, rasis dan kominis.

Anonymous said...

Hanjing kurap bershit dah panas bontot... Woowww.. Byknye kurap.. Propaganda dah tak laku terpaksa la myalak siang malam..

Anonymous said...

Cik minah...sudah sudahlah jadi batu api...kami yang baca blog ni masih waras dan masih ada iman dan takwa di hati kami...kami masih boleh berfikir dan masih boleh lihat dgn mata hati kami berkat doa agar Allah selalu pelihara kami dari fitnah dunia..so..sudah sudahlah...kalau kamu nak jadi champion bukan kat blog ni...kesian saya tgok cik minah...termasuk si kentut busuk tu...tak habis habis jadi batu api...nampak benor..RBAnya

Anonymous said...

opss lalang berapa ramai kena tngkap?
Tragedi Memali brapa ramai kena tembak mati
Reforbasi ketum berapa lori kena tngkap?

zmn Najib baru sekor dua syaitan kena tahan.. bukan dikurung lg pn.. menyalak sakan penyokong RUU BABI!
demokrasi ala syetan.. klu hina pm xpa.. hina KOK xboleh.. KOK kn pyokong ruu BABI.

ksimpulannya geng ruu BABI untouchable!!

Anonymous said...

modal cikminah kentodd tu posting modal basi yg sma.. mcm blog putramamak yg dh bratus kli recycle fitnah dn gmbr yg sma sjk 2thn lps.. pstu pggl rkyat yg xsokong mrka sbg mkn dedak.. akhirnya bershit 5 hnylh kelompok puak RUU BABI shj. org Islam yg beriman dn knl Agama xkn join mreka. kaedah prg saraf politik mnghina org lain pasti GAGAL!!..

Anonymous said...

hancur keta polis, terajang polis, baling botol, objek, maki carut, provokasi org lain.

Alhamdulillah sjk ada Bro Jamal Baju Merah puak samseng tahi babi ni menikus dh. jd mreka xhnti2 tuduh Bro Jamal samseng.. yg btulnya mreka dh xboleh samseng mcm dlu.


klu umno mcm samseng pn sbb nk lwn samseng gngster sbnar.. xkn nk lwn samseng Pktn Haprak nk brsalam pelok cium pulak... kasi penyepak je.. bgsa laknatullah dapig pkr pkatan haraprak.

Anonymous said...

Ini manusia spesis lalat..suka dan mereka2 fitnah busuk...patut ler suka terkentut2 busuk...haha

Anonymous said...

Yg jahat dan bongok jer gerun...hahaha

Anonymous said...

Hahaha samseng babi kuning lompat2 atas keta polis dah menyalak...
Dedak yahudi tak cukup ke...hahaha

Anonymous said...

Biasa la babi kuning...sebut KOK pun salah..mcm haramjadah...hahaha kokkokkok terasa kok

Anonymous said...

RUU Allah? Bawa mengucap...

Anonymous said...

Parlimen serang... Kartun pun kena serang. Dah tahap tak dapt diselamatkan. Siap dijual agama... dijual Bangsa dijual Tanah Air. Teori N betul.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates