November 29, 2016

31 Jurugambar ProTun Tiada Etika Kewartawanan, Sebarkan Kenyataan 'Off Record'

Perhimpunan Agong UMNO (PAU) baru sahaja bermula hari ini. Kebimbangan CTS telah bermula sejak semalam. Ini disebabkan oleh pihak urusetia PAU kali ini turut membenarkan seorang jurugambar terkenal yang kini merupakan ProTun dan penyokong kuat Parti Cap Bunga Raya memperolehi pas media dan bebas berada di mana-mana tempat di dalam PAU kali ini.

Kebimbangan tersebut berasas apabila maklumat 'off record' yang diperolehi oleh pihak Malaysiakini adalah dari video yang diperolehi daripada jurugambar berkenaan. Jurugambar berkenaan sememangnya tidak beretika apabila mendedahkan maklumat yang sepatutnya 'off record' daripada isteri Perdana Menteri, DS Rosmah Mansor.

Persoalan juga timbul bagaimana pihak urusetia menapis wartawan-wartawan dan jurugambar-jurugambar yang anti UMNO untuk hadir ke majlis terpenting UMNO ini. Tidak ada jurugambar lainkah yang layak dan cekap untuk mengambil gambar?

31 comments:

ted manoff said...

Ryezall... Selamat bersidang untuk kali terakhir...lps nii BERSATU akn ambil alih dewan PWTC...selamat memperbodohkn org melayu utk terakhir kali...yehaaaa....lagu tema umno jgn dilupa....๐Ÿ‘๐Ÿ‘

ted manoff said...

PUTRAJAYA - Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata beliau telah memberi cadangan kepada Majlis Amanah Rakyat (Mara) agar menubuhkan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) berbayar.

Beliau berkata, ini kerana beliau menerima banyak permintaan daripada ibu bapa berpendapatan tinggi yang anak mereka cemerlang dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan mahu menghantar anak mereka melanjutkan pelajaran di MRSM.

Permohonan kemasukan ke MRSM kini memberi keutamaan kepada pelajar dari keluarga berpendatan rendah terutama dari luar bandar.

"Oleh itu saya lontarkan idea untuk mewujudkan MRSM berbayar kepada Majlis Amanah Rakyat untuk dikaji. MRSM ini akan diwujudkan di Lembah Klang dan mungkin mengenakan yuran yang sedikit rendah berbanding sekolah swasta atau sekolah antarabangsa.

"Namun kadar yuran MRSM berbayar akan bergantung kepada kos. Sekarang ia masih di peringkat terlalu awal untuk berbincang mengenai yurannya," katanya kepada pemberita pada majlis perhimpunaBernamaan kementeriannya di sini hari ini.

Sementara itu semasa berucap pada perhimpunan itu, Ismail Sabri berkata,   pelajar dari golongan isu rumah berpendapatan 40 peratus terendah (B40) dan miskin bandar akan diberi keutamaan memasuki MRSM mulai tahun depan. - Bernama
celahgelegar at 6:25 PM

SUHARLI MASROP said...

Eh.ehhhh... tak malunya..... nak ambik harta orang..... bangunan tu bin umno..... bukan bin bersatu.... tak malu punya kaki harta bapak orang nak kata harta bak hang..... isk pelik lah org2 gila dalam bersatu neh

SUHARLI MASROP said...

Eh.ehhhh... tak malunya..... nak ambik harta orang..... bangunan tu bin umno..... bukan bin bersatu.... tak malu punya kaki harta bapak orang nak kata harta bak hang..... isk pelik lah org2 gila dalam bersatu neh

Anonymous said...

Belum abis lagi bengong bershit 5 kot....ko ingat mamakdey punye ke...chap bunga ade 15000 ahli je..nak buat meeting bawah pokok cheri pun boleh..he3

Anonymous said...

oohhhhh....PWTC bin UMNO xtau plak...ehhh yealah...malaysia nie kan BIN UMNO sebab tu jibo ngan semah bleh wat ape jer...ade UMNO untuk menjilat....

Anonymous said...

Bermulalah drama di pwtc yg tidak membawa faedah kepada rakyat. Akan ada kata kata yg penuh beremosi tetapi tiada isi... akan adalah kata kata memperjuangkan agama dan bangsa... tetapi yang jelas di mata rakyat bahawa yang UMNO sekarang hanyalah alat merperkayakan diri sendiri... bukan lagi memperjuangkan rakyat... hanya kata kata dibibir sahaja dilaungkan di dewan. Sifat hipokrit ahli ahli umno kini.

Anonymous said...

Mana 15,000. Laporan yang sahih tak sampai 8,000.

Anonymous said...

Orang PAS, PKR, PAN dan PPBM pun berebut nak hantar anak2 mereka ke MRSM. Tapi kerana bangsa, permohonan diterima dimana sepatunya mereks hantar je sekolah lain. Malunya aku.

Anonymous said...

Kesian, dia menunjukkan kebodohannya.

Anonymous said...

Orang macam kau memang tak faham.

Anonymous said...

RILEK BRO, UMNO BUKAN PARTAI KOMUNIS, NAK TAPIS FOTOGRAPHER N WARTAWAN BAGAI, KALAU ADA BENDA YG TAK SEPATUTNYA KELUAR TAPI DIKELUARKAN, DAH JADI TUGAS ORANG MACAM KAU LA UNTUK BUAT PENERANGAN, BUKAN SERANG ORANG YANG DEDAHKAN TU, SEKARANG NI MANA PENERANGAN PASAL ISU TU DARI SIDE BLOGGER UMNO?

INGAT REPORTERS WITHOUT BORDERS SAMA HAL JUGA DENGAN PHOTOJOURNALIST.

MUNGKIN KAU BLOGGER ITU PASAL KAU TAK TAHU BENDA2 NI.

SUHARLI MASROP said...

Itu kiasan jer... berbin kan umno.... maksud aku itu harta umno.... undang2 mana plak bleh serah pada bersatu plak...... isk korang ni.... dari ayahanda.... sampailah pencacai.... tak abis2... nak sedut darah orang.

SUHARLI MASROP said...

Itu kiasan jer... berbin kan umno.... maksud aku itu harta umno.... undang2 mana plak bleh serah pada bersatu plak...... isk korang ni.... dari ayahanda.... sampailah pencacai.... tak abis2... nak sedut darah orang.

Anonymous said...

UMNO --- dulu dan selamanya.......

Maknanya,PEMBANGKANG mlysia masuk ANGIN kluar ASAP lerr..

Kihkihkih

Anonymous said...

Kalau Amanah ada juga peluang sokongan dp amoy2

Anonymous said...

Memang sekarang nampak tak berfaedah, tetapi basil perbincangan ini lah nanti akan Najib terjemahkan dalam perbentangan bajet masa depan.

SUHARLI MASROP said...

Kalau umno berhimpun kamu kata berdrama..... errr... bila kamu berhimpun dan beretorik plak amacam.... faedah untuk siapa? Retorik2 yang rakyat terhimpit... rakyat di zalimi dan rakyat terpinggir..... realitinya.... tepuk dada tanya selera.... tak usah fitnah memanjang... sebab yg lahap menikmati usaha kerajaan nnati puak2 kamu jugak....masih makan mewah bergaya... masih bebas menambah rezeki... dan masih gembira bercuti dan bertemasya..... hipokrit.

SUHARLI MASROP said...

Kalau umno berhimpun kamu kata berdrama..... errr... bila kamu berhimpun dan beretorik plak amacam.... faedah untuk siapa? Retorik2 yang rakyat terhimpit... rakyat di zalimi dan rakyat terpinggir..... realitinya.... tepuk dada tanya selera.... tak usah fitnah memanjang... sebab yg lahap menikmati usaha kerajaan nnati puak2 kamu jugak....masih makan mewah bergaya... masih bebas menambah rezeki... dan masih gembira bercuti dan bertemasya..... hipokrit.

NordinabilaH said...

Wartawan adalah golongan yg beretika ia melapurkan apa yg berlaku seperti rasuah merompak duit rakyat membunuh yg tak beretika org umno buat kecoh dipameran zunar mbuat bergaduh dan buat malu di Parliman anak org besar umno pula pemimpin umno pakai baju merah buat perangai tak senonoh dan buat kecoh tak tahulah adakah org2 umno ini mendapat didikan agama dan berakhlak kallau masa PAU ini janagn lah buat rancangan nak curi duit dgn pau duit rakyat pula kesian umno kaki pau kaki pau pau pau itulah cara org umno hidup

SUHARLI MASROP said...

Tak payahlah nak mengampu sis.... bila time ni u katalah wartawan beretika bagai.... tapi bila pemimpin agung korang dulu mempermaikan dan menghina wartawan (tv3) takder plak dari puak kamu nak kata wartawan bekerja mengikut etika. Kat Malaysia ni semua bidang pun berkecamuk.... smua nak tunjuk pandai yg akhirnya nenampakkan kebodohan akibat benci yg melampau terhadap kerajaan.... wartawan ker... cikgu ker.. apa sajalah. Kalau ckp pasal wartawan ni.... wartawan hiburan ler sebahagiannya teruk perangai.... ingin selalu dipuja.... nilai sendirilah.... wartawan politik plak perasan dia ajer yg celik politik dan celik masalah rakyat. Kalau nak ikut wartawan jenis nilah wartawan paling pemalas sebab bahan cerita untuk ditulis atau hendak dipaparkan dlm bentuk foto semuanya disediakan oleh masyarakat dan rakyat... pemimpin mahupun org biasa. Mereka sedut dan tulis sahaja dengan alasan realiti kehidupan....

SUHARLI MASROP said...

Tak payahlah nak mengampu sis.... bila time ni u katalah wartawan beretika bagai.... tapi bila pemimpin agung korang dulu mempermaikan dan menghina wartawan (tv3) takder plak dari puak kamu nak kata wartawan bekerja mengikut etika. Kat Malaysia ni semua bidang pun berkecamuk.... smua nak tunjuk pandai yg akhirnya nenampakkan kebodohan akibat benci yg melampau terhadap kerajaan.... wartawan ker... cikgu ker.. apa sajalah. Kalau ckp pasal wartawan ni.... wartawan hiburan ler sebahagiannya teruk perangai.... ingin selalu dipuja.... nilai sendirilah.... wartawan politik plak perasan dia ajer yg celik politik dan celik masalah rakyat. Kalau nak ikut wartawan jenis nilah wartawan paling pemalas sebab bahan cerita untuk ditulis atau hendak dipaparkan dlm bentuk foto semuanya disediakan oleh masyarakat dan rakyat... pemimpin mahupun org biasa. Mereka sedut dan tulis sahaja dengan alasan realiti kehidupan....

Anonymous said...

Habis yang Cina Dap masa buat perhimpunan tu halau wartawan Utusan Malaysia kau...diam jer..buta ke..atau memang hati kau yang dah Allah butakan..kalau Umno semua kau nampak salah.. Klau cina Dap...menjilat...jwblah nor boleh blah

Anonymous said...

Etika konon..WSJ dgn Sarawak report tu..etikalah sangat..kesian orang mcm kau ni norbolehblah..orang mcm kau nilah yang senang ditipu hidup hidup...kesian sangat...

NordinabilaH said...

Aku tidak pernah ditipu umno aku tak makan duit umno duit dedak duit brim ke klu duit brim tu aku dapat aku akan beli dedak beri kerbau kwan umno tu mentedarah kesian org umno ni

Anonymous said...


Siapa tak mau duit brim boleh sedekah pada mana2 masjid atau surau


Anonymous said...

yer ke...buat beli dedak la sangat. buat kedaghah ngan anak bini kut.....

Anonymous said...

nordinbabilah ni salah sorang penyokong ruu babi. jangan ditegor. halal haram dia hantam. salah orang nampak. salah sendiri diam2kan.

Anonymous said...

Umno dah jd sampah..blh bakar je..

SUHARLI MASROP said...

Hang ler sampah.....keh..keh..keh....

SUHARLI MASROP said...

Hang ler sampah.....keh..keh..keh....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates