November 7, 2016

21 Jagdeep Singh Deo - EXCO Penang To The Rescue


Amboi amboi EXCO Pulau Pinang, Jagdeep Singh Deo memang merupakan seorang pelakon yang hebat. Air banjir di Pulau Pinang hanyalah separas lutut, namun YB terpaksa memakai jaket keselamatan (life jacket). Awat YB takut lemas ayaq bah ka? Keduanya, pakaian yang YB pakai terlalu formal. Tidak perlulah memakai 'office attire' untuk melawat mangsa-mangsa banjir YB. Nasib baik YB tak pakai tali leher dan kot!

Kalau setakat memakai T-Shirt datang melawat, tak hilanglah jawatan EXCO yang YB sandang. Siapa macai YB yang rajin bebenar membawa bendera hijau mengiringi YB? Hari masih hujankah atau YB takut demam kena hujan? Kalau begitu cuba YB bayangkan penduduk di Pulau Pinang yang entah kali ke berapa menghadap banjir tahun ini.


YB tahan Grabcar ka Uber? Atau YB nak naik bas sekolah?


Kesimpulan yang saya dapat baca daripada laman sosial Facebook YB adalah YB tetap menyalahkan Kerajaan Pusat atas musibah yang melanda Pulau Pinang. Letak jawatan sajalah YB kalau semua perkara Kerajaan Pusat yang salah. Biaq Kerajaan Barisan Nasional uruskan Pulau Pinang. Ada berani?


21 comments:

Anonymous said...

ayoyo...drama tamil mari kaa...hehehe

ted manoff said...

Bongok...ko nii dah kenapa ryezall..org turun salah..tak turun pun salah apalagi yg ko mau sebenarnya nii..? Teringat banjir kt kelantan dulu..mohd najib sedap main golf tapi nasib baiik ada muhyiddin cover..balik kl terus buat2 muka sedih lawat mangsa banjir..kak mah plk sibuk soping kt us..balik kl buat2 muka xsalah..ada kerr ko kondem waktu tuu...😥👅

Anonymous said...

Tanah runtuh, jalan di Teluk Bahang ditutup seminggu

07 November 2016 5:00 PM

Tanah runtuh, jalan di Teluk Bahang ditutup seminggu
PULAU PINANG 7 Nov. – Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri menjangkakan terpaksa menutup jalan yang menghubungkanTeluk Bahang ke Balik Pulau di sini, yang ditimbus tanah runtuh awal pagi ini selama seminggu bagi kerja-kerja baik pulih.

Pengarahnya, Ir. Salleh Awang berkata, ketika ini, jalan itu yang terletak di kawasan pelancongan Batu Feringghi berisiko untuk dilalui pengguna.

Menurut beliau, sekumpulan pakar daripada jabatan itu akan meninjau lokasi kejadian esok bagi melihat dan menentukan kaedah pembaikan segera yang boleh diambil.

“Dalam kejadian pagi tadi, berlaku dua runtuhan jalan di Teluk Bahang iaitu di Kilometer 53.4 dan 54 menyebabkan laluan terpaksa ditutup,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 5 pagi tadi, ribuan penduduk di Teluk Bahang terputus hubungan ke Balik Pulau dan pusat bandar Gerogetown selepas terdapat dua kejadian tanah runtuh yang menimbus jalan utama di kawasan berkenaan.

Kejadian itu berlaku ekoran hujan lebat sejak tengah malam tadi hingga ke awal pagi ini namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Anonymous said...

JELUTONG, 7 Nov – Mana Lim Guan Eng menyorok…? Rakyat sedang ditimpa musibah banjir tetapi Ketua Menteri hilang entah ke mana, itulah pertanyaan yang diutarakan oleh Ketua UMNO Bahagian Jelutong Datuk Razak Abdul Rahman.

Ujarnya, rata-rata yang kelihatan menghulurkan bantuan kepada kawasan yang dilanda banjir adalah UMNO sedangkan ahli parlimen kawasan termasuklah Guan Eng tidak menunjukkan muka.

“Kawasan saya sendiri teruk dilanda banjir kilat ini. Setiap kali saya turun padang menghulur bantuan, rakyat meluahkan rasa marah dan tidak puas hati kerana kerajaan negeri tidak menghulurkan bantuan.

banjir“Rakyat kini amat tertekan kerana tidak lagi berasa selamat. Mereka kerugian ribuan ringgit kerana kerosakan harta benda tapi sehingga kini kerajaan negeri belum lagi mengumumkan sebarang bentuk bantuan kepada mangsa banjir.

“Setelah dua penggal Dap gagal mengatasi masalah banjir yang semakin teruk, maka saya selaku Ketua Bahagian akan berusaha keras untuk memohon bantuan kepada kerajaan pusat kerana bahagian saya juga terlibat teruk dengan banjir,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambah beliau lagi kerajaan negeri pimpinan Dap seharusnya bertanggungjawab ke atas masalah banjir kilat dan tanah runtuh yang semakin memburuk kerana ini adalah lambang kerakusan kerajaan negeri yang tamak dan terlalu gila membuat pembangunan di lereng-lereng bukit.

“Banjir ini adalah yang terburuk dalam sejarah Pulau Pinang. Inilah akibat kerana Dap terlalu seronok menggondolkan bukit.

“Dap terlalu seronok berpolitik sehinggakan lupa tentang rakyat. Kini bila rakyat yang memberi undi kepada mereka memerlukan bantuan, mereka hilang.

“Saya masih ingat bagaimana dulu Guan Eng begitu angkuh mengatakan mereka mampu mengatasi masalah banjir di Pahang sekiranya Pakatan Harapan memerintah negeri itu… ketika Pahang dilanda banjir. Kini Pulau Pinang dilanda banjir teruk. Mengapa Guan Eng tidak mampu selesaikan,” bidasnya.

Ini sekaligus tegas beliau membuktikan kata-kata yang keluar daripada Guan Eng sememangnya hanyalah retorik dan tidak boleh dipercayai.

“Jika sebelum ini Dap boleh melancarkan kempen kutipan derma sempena Solidariti Bersama Guan Eng dan mampu mengumpul ratusan ribu ringgit, kini mengapa mereka tidak boleh melakukan perkara yang sama di kalangan ahli dan pemimpin Dap demi untuk rakyat yang sedang menderita dek kerana banjir”, soalnya

Anonymous said...

DogsAndPigs main air banjir menipu rakyat lagi.....janji duit yahudi massssyyyuuuukkkk.

Ted Manoff said...

Si Panjab tu ada juga cerdiknya sekali sekala. Dia tak tau berenang. Dibuatnya tergelinchiaq kurang2 ada jacket untok Selamat diri. Dia chuak juga takut mati dalam air paras lutut heboh satu dunia.

Anonymous said...

Sikit sikit Kerajaan Pusat...bantu tu bantu ni Kerajaan Pusat..habis Kerajjan Negeri buat apa..biarkan jangan bantu..nanti yamg dapat nama Kerajaan. Negeri...biar..bila rakyat dah tak mampu tahan kemaragan..biar diaorang lanyak..cukup cukup. YB Dap dgn Km Penang..Yb Yb tu dipilih utk bantu rakyat..buka posing maut mcm pelakon..ni kalau kena kejar dgn parang mcm filem Tamil tu...posing mautlah sangat

Anonymous said...

So kepada yang berhajat makan angin kt Penang lupakanlah..biar tak ada pelancong biar bangkrap negeri tu..yer lah silap silap dgn kereta kita kena hanyut ngan banjir bila hujan jer banjir tu nasib hanyut.. Ditimpa tanah runtuh...alamak..Innalillah lah...tu pun Najib juga ke yang salah...kalau ikut ckp Guan End..kalau dia masuk penjara nanti bukan pasal banglo terlajak murah pasal Bn punya angkara...ossh dahsyat yer..Bn yang paksa Guan End sewa dan beli rumah banglo tu..dahlah sewa murah...beli lagi murah...wah hebat Bn...rupanya selama ni Guan End dengar cakap Bn...memang dasar Cina dap tongong..sendiri cari masalah jgn salahkan orang lainlah

Anonymous said...

yennedaiiiii chittt poooodahhhhh tambyyyy

banjir PARAS LUTUT pon nk pakai JAKET ker???

guiness stout un nel le dei malle deiii.

ted manoff said...


😸😸😸😸😸..prOoTt💨



1. Kita sedang melihat perang baju – kuning lawan merah.

2. Kuning berjuang untuk membersihkan pilihan raya. Baju merah yang menentangnya tentulah berjuang untuk pilihan raya yang kotor. Oleh kerana kekotoran yang dipertahan oleh baju merah ialah kekotoran Kerajaan, maka merah bersetuju dengan tuduhan baju kuning bahawa Kerajaan bergantung kepada yang kotor untuk menang pilihan raya.

3. Undang-undang Security Council Act yang baru dilulus oleh Kerajaan memberi kuasa kepadanya mengisytihar keadaan sekuriti dalam mana-mana kawasan berada dalam keadaan bahaya.

4. Apabila undang-undang ini dikuatkuasa dalam mana-mana kawasan, maka Kerajaan berhak menangkap dan memasuk dalam tahanan sesiapa sahaja tanpa bicara. Jikalau orang itu atau siapa sahaja terbunuh semasa penguatkuasaan undang-undang tersebut, mahkamah tidak perlu mengadakan inquest (pemeriksaan untuk menentukan sebab kematian) ke atas simati. Keluarga simati tidak boleh meminta dari mahkamah supaya sebab-sebab kematian diberitahu kepada mereka.

5. Mana-mana pihak yang membuat salah semasa menjalankan tugas tidak boleh didapati bersalah oleh mana-mana pihak.

6. Tindakan baju merah menyerang baju kuning boleh mencetuskan huru-hara dan kacau-bilau di mana-mana kawasan. Keadaan ini boleh menjadi alasan undang-undang sekuriti dikuatkuasakan di mana-mana sahaja.

7. Sehingga kini baju kuning tidak membalas keganasan baju merah. Tetapi besar kemungkinan baju merah akan berjaya merusuh dengan baju kuning pada 17-19 November semasa Bersih (baju kuning) berhimpun untuk buat demonstrasi.

8. Jika tidak ada rusuhan pada hari-hari tersebut pun, Kerajaan masih boleh kuatkuasakan undang-undang sekuriti atas sebab ramalan akan berlaku rusuhan.

9. Sedikit sebanyak baju merah sudah berjaya mempengaruhi Dewan Bandaraya. Kerana baju merah bercadang mengadakan tunjuk perasaan di Dataran Merdeka pada hari dan jam yang sama Bersih berdemonstrasi, maka Bandaraya sudah melarang sebarang tunjuk perasaan dari diadakan di Dataran Merdeka.

10. Melalui ugutan tunjuk perasaan baju merah sudah secara tidak langsung mengambil alih kuasa Kerajaan. Saya ucap tahniah kepada Jamal kerana sudah jadi de facto PM Malaysia.

11. Sementara badan Hasil Dalam Negeri sudah menjadi terrorist yang menyerang siapa sahaja kerana dapat bonus, Jamal Red Shirt sudah menjadi pengganas jalanan yang menyumbang kepada keamanan negara.

12. Syabas Dato. Bila nak dapat Tan Sri?

sumber: http://chedet.cc/?p=2340

celahgelegar at 6:32 PM

Anonymous said...

5 X kuning berdemo,1 X merah nk berdemo pon x bole kerrrr???
Baju merah nk berdemo beri permit bkan main hntam kromo..

ISA yg ada dulu lah yg buat rakyt mlysia hdup aman damai.
Singapor sndri pon ad ISA..
Amerika pon ad guatanamo..

Kelantan ,penang ,slngor PEMBNGKANG da mnang pon masih x adil lg ker???
negeri lain yg kalah pmbngkang hntar CALON virus bebal tolol msti ler kalah...
Kihkihkih

Cuba d PRU 14..jgn putus asa cai..gentleman PRU..nk berdemo terpekik terlolong tidur atas jln pon x gune..
Muhasabah diri n tnya diru sndri sbb ape rkyat MNYAMPAH dgan PEMBANGKANG??

Anonymous said...

Kenapa Guan Eng Tidak Pilih Rashid Atau Ramasamy Sebagai Penggantinya?.. Ini Jawapannya..


Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng baru-baru ini berharap DAP menerima Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow menggantikan beliau sebagai ketua menteri sekiranya beliau dipenjara.



Lim tidak menamakan kedua-dua timbalan ketua menterinya, Mohd Rashid Hasnon dari PKR dan P. Ramasamy, dari DAP.

Tindakan Lim melangkau Rashid boleh difahami, kerana beliau daripada PKR. Sememangnya di sini tiada faktor kaum, lagipun DAP tidak mengamalkan perkauman.

Tetapi mengapa Lim tidak tergamak pilih Ramasamy sebagai penggantinya?

Apakah Ramasamy tidak layak? Sekiranya Lim uzur hari ini, yang menjalankan urusan ketua menteri Pulau Pinang sebagai pemangkunya adalah Rashid dan Ramasamy, bukannya Chow.

Sekiranya Chow layak menjadi ketua menteri, mengapa pula dia tidak diambil sebagai timbalan ketua menteri?

Rasanya, Lim perlu memberi justifikasi mengapa Chow harus dipilih berbanding Ramasamy sebagai ketua menteri.

Selepas itu, beliau wajib menjawab mengapa Ramasamy diangkat timbalan ketua menteri, bukannya Chow, sekiranya benar Chow lebih layak daripada Ramasamy.

... Itu antara persoalan yang dibangkitkan oleh Timmy Say yang telah disiarkan oleh Free Malaysia Today di SINI

Sebenarnya bukan Timmy Say sahaja yang tertanya-tanya.. malah aku sendiripun pernah tertanya-tanya suatu masa dulu bila dimaklumkan oleh sumber dari DAP akan sebab sebenar Guan Eng mahu mengadakan PRN mengejut suatu masa dulu..

Persoalannya juga sama iaitu mengapa Guan Eng tidak mahu melepaskan jawatan Ketua Menteri yang dipegangnya kepada Timbalan Ketua Menteri yang ada.. samada TKM1 ataupun TKM2?

Ok.. untuk pengetahuan dan juga makluman semua jawatan TKM1 atau TKM2 adalah jawatan yang tiada dalam perlembagaan Negeri Pulau Pinang, oleh itu pemegang-pemegang jawatan tersebut tidak semestinya mengambil alih jawatan tersebut andaikata berlaku kekosongan dalam jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Apa yang ada sekarang ialah hanya kesinambungan dari apa yang telah dipraktikkan oleh Barisan Nasional ketika mereka memerintah Pulau Pinang pada tahun 90an.

TKM1 Rashid Hasnon dilantik sebagai TKM bagi mewakili kaum Melayu manakala Ramasamy pula dilantik sebagai TKM bagi mewakili kaum India sebagaimana yang telah dipraktikkan oleh Barisan Nasional sebelum ini.

Rashid Hasnon adalah Wakil Rakrat dari PKR yang hanya mempunyai 10 Kerusi DUN sahaja berbanding 19 yang dikuasai DAP di Pulau Pinang.

Oleh itu beliau boleh dikatakan tidak layak kerana PKR bukanlah parti yang dominan di Pulau Pinang sekarang ini.

Jika kesinambungan dari Barisan Nasional iaitu kewujudan jawatan TKM dikekalkan oleh Kerajaan Negeri.. persoalannya disini ialah mengapa pula Gerakan yang lebih sedikit jumlah Kerusinya dulu diberikan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang tidak dilakukan oleh Kerajaan Negeri sekarang?

Itu adalah kesilapan UMNO paling besar ketika menguasai Pulau Pinang suatu masa dulu.. entah apa yang ditakutnya dengan Gerakan hingga sanggup melepaskan jawatan Ketua Menteri itu kepada Gerakan tak tahulah aku..

Jadi... kalau tidak Rashid mengapa tidak juga Ramasamy?

Kalau nak dibandingkan antara Ramasamy dan Chow Kon Yeow, kedudukan Ramasamy tidaklah setanding dengan Chow Kon Yeow di dalam DAP Pulau Pinang dimana Chow Kon Yeow adalah Pengerusi DAP Pulau Pinang... Ramasamy tu siapa?

Lagipun Chow Kon Yeow adalah individu yang sepatutnya memegang jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang setelah Barisan Nasional tumbang dalam PRU12 dulu.. tapi malang buat dia.. Guan Eng dah 'Cah Keting' dia... he..he..

http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2016/11/kenapa-guan-eng-tidak-pilih-ramasamy.html?m=1

Anonymous said...

nasi bungkus tarak bawak ka benggali is king kong??

Anonymous said...

Hehehe...siap di payungkan lagi..bodek maut tu..hehehe

Anonymous said...

Negatif nye otak ted bongok ni yer..
Najib jumpa obama tu sbb dah ada temujanji..itu pun terpaksa blk awal dr jadual
Ada timbalan turun tengok...
Ted bongok...cover sket kebongokan ko tu...hehehe

Anonymous said...

Panjang nye cerita dongeng ko ted...hehehe..prrrooottt

Anonymous said...

Terrrrbaikkkk...

Anonymous said...

jangan cakap itu macam bro...
nanti pak janggut marah. nanti diorang guling2 dalam ayaq bah tu. lama tak nampak pak janggut. mana pegi. dah selesa kut. dapat duduk banglow atas bukit. maklomlah jadi macai paling setia...

Anonymous said...

Dulu tokong janji lepas ni takdak lagi banjir kat Penang, la ni makin kerap
biasalah kalu biawak berjanji. Skrg dah terbukti pengundi berjaya 'UBAH' banjir kilat lebih kerap.
padan muka mak hang...

Anonymous said...

tu sebab rumah tokong noswimmingpool... nak bagi swimming pool percuma pada rakyat... pakat-pakat UBAH noo...

Anonymous said...

Nak buat macam mana Pulau Pinang dah jadi Pulau Pening. Kentut busuk!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates