November 12, 2016

31 Fenomena Supermoon Melanda Lebih Awal Ke Atas Mukriz Dan Muhyiddin


Supermoon terbesar sejak 1948 akan berlaku dua hari lagi pada 14 November 2016. Bulan tengah naik sekarang. Jadi tidak hairanlah ramai orang yang jiwa kacau. Mood atau kelakuan manusia juga dipengaruhi oleh bulan, bukan pasang surut air laut sahaja. Kalau tidak percaya lihatlah gambar di atas. Bagaimana manusia yang selama ini begitu bencikan manusia bernama Anwar Ibrahim, kini memegang placard "Free Anwar"!

Anak Karpal Singh yang suruh Anwar Ibrahim bertaubat pun tidak ghairah untuk mengangkat placard bebaskan Anwar Ibrahim. Mukhriz Mahathir dan Muhyiddin Yassin pula yang terlebih sudu dari kuah yang hendak bebaskan pesalah liwat berkenaan. Jangan terkhilaf apabila orang yang memungkinkan Anwar Ibrahim dipenjarakan atas kesalahan liwat iaitu Tun Dr Mahathir kini memakai lencana di dada untuk pembebasan Anwar Ibrahim.



31 comments:

Anonymous said...

Najib klepek jiwa tengah kaco kerana rakan kongsi rompakan 1mdb jho tahik lo sedang di siasat polis singapor dan akan didakwa dimahkamah singapor..kikikiki

Anonymous said...

Jiwa pemimpin2 umono sedang kaco bila bersatu join PH...ahli2 pun masuk bersatu...yg tak lari dari umno dlm diam sokong bersatu...bungkus umno nanti

Anonymous said...

Hanya mereka yang tidak berprinsip sahaja yang akan bersama dengan mereka yang menjilat ludahnya sendiri sahaja. Alhamdulillah kulat2 pun dah takde dan kini harap2 UMNO semakin bersih.

Insya Allah UMNO akan utoh dan terus utoh ....

Anonymous said...

Jiwa Muhyiddin fak koco. " Nak ikut Mahathir ke nak belak keluar ikut Khairuddin"
" susah2 aku masuk PAS, aku bukan pernah buat salah apa2 pada PAS seperti Mahathir"

Anonymous said...

Kepala BOBOI cam supermoon...

Kihkihkih

Anonymous said...

Ular Kerala.....

ted manoff said...

YEhAaaaa...yaHOo...πŸŽ…πŸŽ…πŸŒ™πŸŒ›πŸŒ‘πŸŒ“πŸŒ”πŸŒ•πŸŒ†πŸŒƒπŸŒŒπŸŒ‰

Anonymous said...

Ape prinsip najib dan menteri2?
Rompak dan songlap..

Anonymous said...

Tengok muka madey dlm gambar..senyum dan tenang...ini buatkan najib dan menteri2 umno alahan terus lari bila terjumpa orang tua baling gelas pun tak pecah...he3

Anonymous said...

Jiwa teramat kaco bila segala perancangan serba xmenjadi..nasib baik fulus orang lain supply kalo tidak masok spital lagi...

Anonymous said...

627 pm - bapak ayam @ ular boleh ke baling gelas?

ha ha ha ha ha

Anonymous said...

Satu perkara yang semua parti berasaskan Melayu dalam Pakatan lupa kerana sudah "over confidence" boleh mengalahkan BN dalam PRU 14 nanti ialah agenda tersembunyi DAP.
Memangkah sudah dua penggal DAP dengan Pakatan Rakyat di Selangor dan sudah dua penggal juga DAP memerintah Pulau Pinang. Ramai yang berkesimpulan dalam tempoh dua penggal tersebut DAP tidak dilihat membuat sesuatu yang sangat meragukan atau menengahkan polisi polisi anti Melayu.
Ini adalah disebabkan setakat memerintah dua buah negeri DAP sudah tentu tidak mahu menunjukkan tembelang sebenarnya, DAP mahu Melayu dalam Pakatan lupa diri terlebih dahulu.
Hakikatnya jika Pakatan Harapan bersama DAP menang dalam PRU 14 dan menguasai Putrajaya maka ketika itulah DAP akan menuntut supaya agenda agenda racistnya di laksanakan. Ketika itu lah baru pemimpin pemimpin Pakatan Harapan termasuk Dr M dan Mahyuddin akan rasa terbelit.
Memang betul pada masa itu Pakatan Harapan berjaya menjatuhkan Najib tetapi lebih sukar lagi untuk mengeluarkan kehendak kehendak DAP.
Percaya lah.

Ted Manoff said...

Macham orang tak betui je Kentot?

ted manoff said...

Kihkih...org melayu sekarang dh tk takut dgn dap...nii semua helah umno saja..kesian budaya takut2kn rakyat masih diamalkn lagii..placad I LOVE PM kalau tk dibayar siapa yg mau angkt...suruh bangla pun takmau..prOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ’₯πŸ’¦

ted manoff said...

Ted Manaff amat sesuai dengan bro...bila lagii nk ubah nii..insaflah bro..πŸ˜‘πŸ˜€πŸ˜±πŸ’©

Anonymous said...

Si Ular Tedung Selar (King Cobra) @ Bapak Ayam bersama ular2 lain dan anak2 ayam ...
Puak Pemberontak Munafiq Melayu (PPBM)...
Bukan setakat ludah, kahak hijau dan muntah pun mereka ini jilat...jenis manusia tiada maruah, muka lebih tebal dari kulit babi...

Anonymous said...

siapa yang bayar kamu Ted ??

Anonymous said...

Umno ada maruah?berketuakan kepala prompak marwah jenis ape tu?cermin diri dulu..

Anonymous said...

Raja Ahmad zainudin bekas MP umno menyatakan menteri Pengguna ada kaitan dengan 23 syarikat minyak masak...majoriti menteri kabinet tak setuju hapuskan subsidi minyak masak

Anonymous said...

Dalam satu masa bapak ayam dan ular? Ajaib ni..patutlah najib klepek takut sangat..

Anonymous said...

Untuk Maiaiyu No Otak..

abu bakar said...

Melayu...Melayu ...apa nk Jadi ni.. ank Karpal pun ada prinsip masih hormat pd bapaknya!!!!

Anonymous said...

4. ​Keadaan negara kita hari ini tidak bertambah baik. Harga minyak dunia yang rendah menyebabkan pendapatan negara semakin susut. Banyak subsidi yang sebelum ini diberikan untuk meringankan beban rakyat terpaksa ditarik balik. Yang terbaharu ialah penarikan subsidi minyak masak yang pastinya menambahkan beban rakyat, terutamanya golongan berpendapatan rendah.
 
5. ​Semalam, nilai ringgit menjunam ke paras RM4.72 berbanding satu dollar Amerika, iaitu paras paling rendah dalam tempoh 12 tahun. Ini adalah satu amaran awal yang menguji ketahanan Bank Negara dan ketangkasan kerajaan dalam menangani krisis. Saya pernah sebutkan dalam ucapan perbahasan Bajet 2017 di Parlimen baru-baru ini bahawa Malaysia berada dalam keadaan yang amat terdedah kepada serangan spekulator matawang jika langkah-langkah penyelamatan ekonomi negara tidak dilakukan dengan segera. Dengan hutang luar negara kita yang tinggi, harga minyak dunia yang menjunam dan sumber kewangan kerajaan yang terhad, negara kita akan menghadapi satu malapetaka ekonomi yang dahsyat jika ringgit kita diserang oleh penyangak matawang seperti yang dilakukan oleh Soros pada tahun 1997. Nauzubillahi minzalik.
 
6. Dengan kejatuhan nilai ringgit, nilai hutang luar negara kita yang kebanyakannya dalam matawang dollar akan turut meningkat. Selain itu, harga barangan import, terutama barangan makanan akan bertambah mahal dan ini sudah pasti menambahkan beban rakyat yang telah pun sedia terbeban dengan kos sara hidup yang tinggi. Pendapatan rakyat tidak meningkat, malah ramai yang terdedah kepada risiko kehilangan pekerjaan dan mata pencarian jika ekonomi negara kita terus suram dan kerajaan gagal untuk melaksanakan langkah-langkah rangsangan ekonomi dengan segera.
 
7. Malangnya, tatkala rakyat sedang gundah gulana dan keluh kesah memikirkan nasib hari ini dan esok, Perdana Menteri masih boleh menyanyi dan menari dengan gembira dalam pesta riang ria menyambut tetamu negara. Seolah-olahnya tiada apa yang berlaku. Malah sebelum itu, dia dan keluarganya berkelana ke negara China bukan untuk menarik pelaburan, tetapi menambah hutang negara.
 
8. Ketika kerajaan sepatutnya lebih berhemah dalam berbelanja dan berusaha untuk mengurangkan beban hutang negara, Najib telah menyebabkan kerajaan berhutang lagi sebanyak RM55 bilion dengan bank dari negara China untuk membina landasan keretapi paling mahal di dunia. Tatkala biasiswa mahasiswa dipotong, subsidi minyak ditarik balik dan peruntukan kepada kementerian-kementerian dikurangkan, kontrak pembinaan projek mega bernilai puluhan billion ringgit ini diberikan kepada sebuah syarikat dari negara China tanpa melalui proses tender terbuka.

9.​ Inilah cara pengurusan ekonomi Najib yang langsung tidak menghiraukan kebajikan rakyat. Ini tidak termasuk perjanjian-perjanjian lain yang bernilai RM144 bilion kesemuanya, yang kebanyakannya adalah hutang, bukan pelaburan. Hutang 1MDB pun masih belum nampak jalan penyelesaiannya, Najib menambah lagi hutang negara berjumlah ratusan billion ringgit yang akhirnya terpaksa ditanggung oleh rakyat.
 
10. Apabila pemimpin yang korup salah urus ekonomi negara, rakyatlah yang menderita. Hasil kutipan GST dan cukai pendapatan tidak dikembalikan kepada rakyat, sebaliknya terpaksa digunakan untuk membayar hutang negara dan menampung pembaziran oleh pemimpin yang boros dan rasuah.
 
11. Dalam keadaan ini, rakyat tiada banyak pilihan. Ke mana sahaja saya pergi, mereka kata tunggu pilihanraya. Mereka tidak mahu lagi mengundi Barisan Nasional. Mereka mahu mengundi parti yang diyakini boleh membentuk sebuah kerajaan yang bersih, beramanah dan bertanggunjawab serta mampu untuk menyelamatkan negara dan membela nasib masa depan mereka.
 
12. Rakyat sebenarnya meletakkan harapan yang tinggi kepada parti-parti pembangkang untuk mengalahkan Barisan Nasional dalam PRU 14. Mereka melihat parti-parti pembangkang sebagai pilihan utama untuk menerajui negara selepas PRU 14.
 

Anonymous said...

RBA 920 ni jual temberang, kah kah kah....Pakatan hala tuju caca marbalah....rakyat x ingin....

yenggedey valikopo said...

cakap ja gedengak dengak mana barisan nya kalut betul la.

Anonymous said...

gitu la cakapnya masa pilihanraya kecil sg besar dan kuala kangsar. hasilnya......??????

Anonymous said...

Sekoq-sekoq ular sedang keluar dari dalam semak. Dengan lidah bercabang terjulur-julur tabur fitnah. Berapa kandaq hampa cerita pasai Najib songlap duit orang tak percaya hidup2.

Bagaimana anak Anakonda Mahadey pulun duit rakyat yang orang sedang becerita dimana-mana sekarang.

Patutlah dia jadi gila kerana tak dapat nak pulun duit rakyat macam 22 tahun dia dengan budak Ted Nenen tetek mak dia sampai kecut. Habis sejat susu dia hisap.

All The Best Najib. Biaq pi depa nak kata songlap apa pun kami tetap sokong!

Madey dah terlambat nak tunjuk baik untuk rakyat. Bela lah anak2 hangpa sampai buncit.

Anonymous said...

Toad kentut kau patut insaf. Otak terencat akal dok main kartun...

Anonymous said...

Ted toad dan sewaktu dgnnya buta hati masih tak tahu apa yg tersirat tersurat d hati limkomunis...bodoh lagi bagral sbb dah mkn dedak hati babi d tabor oleh tun m.

Anonymous said...

Kamu fikir time tun m dia tak songlap dan merompak duit rakyat. Hal dia surat layang bertebiaran sbb tiada internet lagi. Masa dia pandai mengorder rakyat dan menteri2 setia pd umno sekarang apa jadi. What a back stabber combine dgn limkomunis. So what makes him? Cakap tak serupa bikin. Udah la tun ajak anak2 isteri cucu2 mengadap sejadah. Pathetic soul..

Anonymous said...

Kau tu elok muhasabah diri. Dap menang ingat limkomunis tu beri jalan mudah tun m n the gang msk putrajaya. Jgn mimpi la. Dia akan buat U-TURN dan backfire kpd tun m balek. Jgn tggu sampai sudah terjadi baru nak terhegeh cari supporters lain pulak. By that it will be history it will be too late babysss..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates